abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 juni 2021 @ 17:52:32 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199913493
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 16:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

_O- _O- In welk opzicht dacht EdRvZ zelf nog relevant te zijn?
Hij zal in hem wel een soort deelgenoot van zijn leed zien.
  woensdag 16 juni 2021 @ 18:56:44 #202
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199914602
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 17:44 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het geen probleem dat partijen financiele bijdrages ontvangen maar ik vind wel dat dit, bij wet, volledig transparant moet zijn.
Ik heb liever dat het beperkt blijft en dus gereguleerd wordt (somehow).
pi_199914723
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 18:56 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik heb liever dat het beperkt blijft en dus gereguleerd wordt (somehow).
Dan moet je harde limieten gaan vervatten in wetgeving en een toezichthouder hebben.
pi_199914787
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan moet je harde limieten gaan vervatten in wetgeving en een toezichthouder hebben.
Toezichthouder kan vrij simpel: verplichte accountantscontrole. Is die er niet al?

Ja, die is er: https://www.accountant.nl(...)rum-voor-democratie/

Iedere stagiair kan alle bedragen die binnen komen boven een bepaald bedrag arceren. En elk boekhoudpakket kan alle binnengekomen bedragen in een jaar van dezelfde bankrekening als 1 bedrag presenteren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_199914856
Manmanman. Wat een backfire wordt de anti-omtzichtcampagne voor het CDA.

Hun imago als een half maffiose club katholieken uit Limburg en oost Brabant wordt nu we erg makkelijk te framen.
Whatever...
  woensdag 16 juni 2021 @ 19:22:25 #206
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199915024
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Prima toch. ^O^
  woensdag 16 juni 2021 @ 19:23:17 #207
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199915041
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:15 schreef Spanky78 het volgende:
Manmanman. Wat een backfire wordt de anti-omtzichtcampagne voor het CDA.

Hun imago als een half maffiose club katholieken uit Limburg en oost Brabant wordt nu we erg makkelijk te framen.
Dan hadden ze die Van Helvert moeten kiezen :')
pi_199915497
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:23 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dan hadden ze die Van Helvert moeten kiezen :')
Ze hadden gewoon normaal en integer kunnen handelen. Ik weet dat dit in Den Haag niet de standaard is. Maar ik geloof dat zo iemand zo 45 zetels kan halen, mits dat gecombineerd wordt met hoge kwaliteit.
Whatever...
  woensdag 16 juni 2021 @ 19:57:26 #209
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199915702
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:51 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ze hadden gewoon normaal en integer kunnen handelen. Ik weet dat dit in Den Haag niet de standaard is. Maar ik geloof dat zo iemand zo 45 zetels kan halen, mits dat gecombineerd wordt met hoge kwaliteit.
Uiteraard, maar dan moet iemand het wel waarmaken met daden.
pi_199915971
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 19:57 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dan moet iemand het wel waarmaken met daden.
Dat is nog wel een dingetje ja. De meeste goede mensen gaan hun talent daar niet vergooien voor een ministerssalaris. Als ik eerlijk ben is dat gewoon niet genoeg. Zeker niet voor de zwaarte van de baan.

Ik zou het er niet voor doen. Dat zegt overigens niets over geschiktheid.
Whatever...
  woensdag 16 juni 2021 @ 20:19:27 #211
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199916072
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is nog wel een dingetje ja. De meeste goede mensen gaan hun talent daar niet vergooien voor een ministerssalaris. Als ik eerlijk ben is dat gewoon niet genoeg. Zeker niet voor de zwaarte van de baan.

Ik zou het er niet voor doen. Dat zegt overigens niets over geschiktheid.
Meer geld trekt ook niet integere mensen aan helaas :')

Maar ja, welke politici hebben een positieve verandering te weeg gebracht?
  woensdag 16 juni 2021 @ 20:45:05 #212
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_199916610
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 23:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
...
In het gesprek zou Hoekstra de CDA'ers hebben laten weten dat Omtzigt "medische hulp" overweegt. Het CDA ontkent tegenover het ANP dat Hoekstra het over "medische hulp" heeft gehad.

Via een link die werd gedeeld door een bron, wist ook het Nederlands Dagblad binnen te komen bij het Zoom-gesprek. De krant bevestigt Hoekstra's woorden over de medische hulp.
...
Ronduit een draaiend kartelmes in de rug na het "functie elders" door te suggereren dat Omtzigt niet goed bij zijn hoofd is. Het is nimmer en helemaal nooit aan een organisatie dat publiekelijk te suggereren, laat staan te opperen of zelfs te zeggen.

Het leert iig hoe het aureool van een schijnheilig en in doortrapte partij ligt. Iemand die zich nog wil associėren met een partij(kader) die op deze wijze een gekozen Kamerlid zo door de drek wil halen, kan beter zelf medische hulp gaan zoeken.

Het feit dat vervolgens het CDA stelt dat dit niet bekend had mogen worden omdat het een zg besloten Zoom bijeenkomst was, maakt dit beeld alleen maar schrijnender. In het geniep aan deelnemers een visie (mede)delen en dan journalisten die het publiceren, impliciet voor de bekendmaking verantwoordelijk stellen . Zum Kotzen :r .
Ik zou ergens willen weten hoe de familie van Wopke nu denkt over de geprezen eerzaamheid.

Zelfs als Omtzigt een tik van welke molen dan ook heeft, is en blijft hij een gekozen Kamerlid die je niet op persoonlijke manifestaties mag en kunt wegtrappen. Dat wel doen is een rechstreekse aanval op de democratie. Je mag het met iemand oneens zijn maar niet door een persoon op het hakblok in de rook van zelf gezaaid twijfel te gaan zetten.
De enige die mogen oordelen zijn rechters in geval van overtredingen en kiezers die dat via hun stem kenbaar kunnen maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_199916723
Reflex is ook elke keer dat het CDA het jammer vindt dat er iets in de openbaarheid komt.
Niet dat het besprokene of het gedrag wat de openbaarheid haalt een probleem was :')
pi_199917804
Lijkt me toch vrij duidelijk dat Omtzigt medische hulp nodig heeft, zou het gekker vinden als hij dat niet zou willen. Ophef om niks weer. En dan ook nog zelf (laten) lekken om Hoekstra en cs in een kwaad daglicht te zetten :'(

Omtzigt moet zelf zo verstandig zijn om een half jaar of waarschijnlijk langer zich helemaal terug te trekken om te herstellen (met medische hulp). Daarna zien we wel verder.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199918487
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:19 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Oh, ik ken zat mensen die meer dan een minister verdienen. En die integerder zijn dan iedereen in de Haagse politiek.
Whatever...
pi_199918908
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 20:19 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Zat politici. We wonen nog altijd in een geweldig land met op bijna alle belangrijke lijstjes een topscore (behalve op gebied van klimaat en milieu), een land waar armoede de afgelopen decennia fors is afgenomen (ook tijdens de kabinetten Rutte), waar criminaliteit al jaren daalt, enz. enz. Doen alsof alle politici dus kommer en kwel zijn is onzin, dan zou Nederland er echt wel veel slechter voor staan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 16-06-2021 22:20:40 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_199920958
https://www.volkskrant.nl(...)ar-zijzelf~ba9e5967/
De Volkskrant haalt wel ongenadig hard uit zeg…
zie email 27 oktober
  donderdag 17 juni 2021 @ 02:00:36 #218
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199920963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 01:56 schreef trein2000 het volgende:
De VK met hun betaalmuren en als je er langs raakt slaat het helemaal nergens op
De speld is ongeveer net zo betrouwbaar..
pi_199920973
Ik heb geen VK abonnement meer dus ik kan alleen de kop lezen. En die klopt.

Het probleem van het CDA is (natuurlijk) niet Omtzigt, maar juist zijn tegenstanders, oftewel zo'n beetje die hele club.
pi_199921264
quote:
De in CDA-kringen veel beter gelezen Trouw kiest een andere aanvliegroute:
https://www.trouw.nl/opin(...)itgesloten~bce5818a/

Heeft Omtzigt het stuk bewust laten lekken? De columnist vindt de plaats van het lek (GeenStijl, die al tijden onvoorwaardelijk achter Omtzigt staan) en het feit dat Omtzigt er zo snel na het lek uit stapte een aanwijzing.

Daarnaast kiezen ze voor een analyse over hoe het CDA er bovenop kan komen: https://www.trouw.nl/poli(...)iek-reveil~b38a90b4/

Inhoudelijk kunnen beide kranten prima gelijk hebben. Maar het is wel interessant om te zien wat de keuzes zijn.
pi_199921386
quote:
Wat vind je precies zo ongenadig? Terechte analyse vind ik.
pi_199921431
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 07:35 schreef Hanca het volgende:
De in CDA-kringen veel beter gelezen Trouw kiest een andere aanvliegroute:
https://www.trouw.nl/opin(...)itgesloten~bce5818a/
Dat is een opiniestuk, dat van de Volkskrant is gewoon achtergrond. En ik vind Sylvain doorgaans geen echt Trouwgeluid weergeven, hij is vaak vrij kort door de bocht en uit op scoren met edgy zijn.
pi_199921483
VK achter paywall kan je makkelijk lezen door in ontwikkelmodus van je browser naar de bron te gaan, vervolgens lijn terugloop aanzetten en je kunt alles met gemak lezen.
pi_199921536
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:18 schreef Alpha0 het volgende:
VK achter paywall kan je makkelijk lezen door in ontwikkelmodus van je browser naar de bron te gaan, vervolgens lijn terugloop aanzetten en je kunt alles met gemak lezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199921563
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 08:08 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dat is een opiniestuk, dat van de Volkskrant is gewoon achtergrond. En ik vind Sylvain doorgaans geen echt Trouwgeluid weergeven, hij is vaak vrij kort door de bocht en uit op scoren met edgy zijn.
Het stuk achtergrond van De Volkskrant is natuurlijk ook gewoon deels opinie. Alleen de titel al geeft dat aan.

Ik heb nu 2 voorbeelden gepakt, maar als je gewoon kijkt wat De Volkskrant en De Trouw (beide van dezelfde eigenaar, trouwens) sinds het lekken van het memo hebben geplaatst zie je duidelijk dat De Volkskrant veel agressiever richting het CDA is. Ook wel logisch: een heel deel van de Trouw-achterban zal helemaal geen constant gehak op 'hun partij' willen lezen.

Hier trekt Trouw het financieringsprobleem bijvoorbeeld gelijk breder: https://www.trouw.nl/poli(...)-corruptie~b76f7ca7/

En sowieso zijn ze steeds meer bezig met hoe het CDA er weer bovenop kan komen:
https://www.trouw.nl/poli(...)-de-partij~b2f32be5/

Ik vond het gewoon opvallend. En ook wel belangrijk. Want uiteindelijk gaan zulke keuzes van redacties bepalen hoe het congres gaat verlopen, hoe dit voorval later herinnert wordt en misschien ook wel of CDA kan blijven aanschuiven aan de formatietafel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')