abonnement Unibet Coolblue
pi_199908604
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:04 schreef Hanca het volgende:
Ik vraag me ook af of we over alle partijen heen dit Amerikaanse systeem van donaties binnen hengelen voor de campagne wel moeten willen hebben. Zouden partijen iet gewoon op alleen subsidie en ledengeld moeten kunnen draaien? Gewoon stoppen met die extra giften?

Want ik denk namelijk dat dit over een veel breder probleem dan alleen het CDA gaat.
Hebben jullie enige idee wat het kost om campagne te voeren?? en wat dagelijkse operatie kost?? De subsidie is een schijntje.
speak only if it improves the silence.
pi_199908605
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:05 schreef VoMy het volgende:

[..]
Bovenstaande opmerking zorgt ervoor dat ik ook denk dat dat beter is. Allejezus, als het doel van een politieke partij moet zijn om donateurs te pleasen dan moet het donateurschap zo snel mogelijk worden afgeschaft.
Je hoort de andere partijen nu ook niet echt. En dat is echt niet uit medelijden met het CDA, partijen als PVV en FvD zouden graag hier op duiken, ware het niet dat zij ook weten dat hun partijfinanciering er ook zo uit ziet. En ik denk die van VVD, D66, PvdA ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:10:48 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199908622
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hebben jullie enige idee wat het kost om campagne te voeren?? en wat dagelijkse operatie kost?? De subsidie is een schijntje.
Veel partijen doen het met een fractie van dat geld. Het is zo duur als je het zelf wil maken.
pi_199908625
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:09 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je hoort de andere partijen nu ook niet echt. En dat is echt niet uit medelijden met het CDA, partijen als PVV en FvD zouden graag hier op duiken, ware het niet dat zij ook weten dat hun partijfinanciering er ook zo uit ziet. En ik denk die van VVD, D66, PvdA ook.
Alle partijen zijn afhankelijk van donateurs. De enige die misschien kan overleven zonder is de sp.
speak only if it improves the silence.
pi_199908631
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Veel partijen doen het met een fractie van dat geld. Het is zo duur als je het zelf wil maken.
Zoals??
speak only if it improves the silence.
pi_199908639
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hebben jullie enige idee wat het kost om campagne te voeren?? en wat dagelijkse operatie kost?? De subsidie is een schijntje.
Campagnevoeren kan praktisch gratis, dat heeft Volt laten zien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:12:59 #157
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199908663
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hebben jullie enige idee wat het kost om campagne te voeren?? en wat dagelijkse operatie kost?? De subsidie is een schijntje.
De grootste donatie aan een campagne wordt geleverd door de mankracht van vrijwilligers die er tijd in steken. Maar die worden gepasseerd ten faveure van een paar knaken.
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:13:43 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199908670
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:10 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Alle partijen zijn afhankelijk van donateurs. De enige die misschien kan overleven zonder is de sp.
Als dat leidt tot verkopen van het partijprogramma dan moet daar heel rap paal en perk aan worden gesteld. Dit leidt zo onherroepelijk tot corruptie en bananenrepubliek-politiek en heeft weinig met democratie meer te maken op die manier.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199908725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Campagnevoeren kan praktisch gratis, dat heeft Volt laten zien.
Volgens hun eigen twitter hebben ze in februari bijna de 1000 donaties gehaald, ter waarde van 200.000 euro. Volledig besteed aan de campagne.

Noem het maar bijna gratis.
speak only if it improves the silence.
pi_199908737
twitter
speak only if it improves the silence.
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:18:54 #161
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199908754
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:16 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Volgens hun eigen twitter hebben ze in februari bijna de 1000 donaties gehaald, ter waarde van 200.000 euro. Volledig besteed aan de campagne.

Noem het maar bijna gratis.
Maar goed, dat beantwoordt dus wel jouw vraag: hoe moet je aan campagne-geld komen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199908762
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:16 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Volgens hun eigen twitter hebben ze in februari bijna de 1000 donaties gehaald, ter waarde van 200.000 euro. Volledig besteed aan de campagne.

Noem het maar bijna gratis.
Ja, dat is bijna gratis. Partijen met zetels krijgen meer subsidie dan dat voor de campagne.
En je hebt als partij natuurlijk ook nog leden. Je kunt ook bijvoorbeeld een gouden lidmaatschap geven aan mensen die 1000 euro per jaar betalen voor hun lidmaatschap. Heb je een vast inkomen, maar die mensen zijn wel gewoon lid en kunnen zo geen invloed kopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199908770
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar goed, dat beantwoordt dus wel jouw vraag: hoe moet je aan campagne-geld komen.
Niemand weet wie die 200.000 euro heeft opgehoest. Er van uitgaande dat er veel "kleinere" donaties zijn geweest moeten een paar mensen grote bedragen hebben betaald.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:21:47 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199908795
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:11 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zoals??
Een partij als de PVV heeft nauwelijks geld en ook de CU en SGP zijn volgens mij echt niet rijk.
En ook VOLT en Bij1 moeten het met veel kleinere bedragen doen.

En de SP bakt er met zijn enorme budgetten nog altijd niks van bij de verkiezingen.
pi_199908805
Wat is het precies het probleem als alle partijen het met hetzelfde budget moeten doen? Dan voeren ze maar wat minder groots campagne.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199908818
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een partij als de PVV heeft nauwelijks geld en ook de CU en SGP zijn volgens mij echt niet rijk.
En ook VOLT en Bij1 moeten het met veel kleinere bedragen doen.

En de SP bakt er met zijn enorme budgetten nog altijd niks van bij de verkiezingen.
SGP vergis je je in, dat is wel een behoorlijk rijke partij. Mensen uit die hoek zijn ook bovengemiddeld vaak rijk, kijk maar eens naar de auto's op de parkeerplaats bij een strenggereformeerde kerk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 11:24:39 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199908836
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

SGP vergis je je in, dat is wel een behoorlijk rijke partij. Mensen uit die hoek zijn ook bovengemiddeld vaak rijk, kijk maar eens naar de auto's op de parkeerplaats bij een strenggereformeerde kerk.
En dan geven ze hun "tienden" zeker aan een partij in plaats van de armen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199908851
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:22 schreef Stepperoller het volgende:
Wat is het precies het probleem als alle partijen het met hetzelfde budget moeten doen? Dan voeren ze maar wat minder groots campagne.
Inderdaad. Uiteindelijk kun je met een eigen facebookpagina, een hoop actieve twitteraars, een youtubekanaal en vooral ook veel gratis publiciteit in kranten, op radio en tv en in podcasts e.d. een heel eind toe. Dat is ook allemaal veel inhoudelijker dan een advertentie kopen in een grote krant. Ik heb vaak mensen gehoord die zich lieten overtuigen door een interview of debat, nog nooit dat iemand zich heeft laten overtuigen door een dure advertentie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:26:22 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199908859
Maar hoe dan ook heb ik ook het idee dat Nederland zo kleinschalig is dat de hoeveelheid campagnegeld maar heel beperkt invloed heeft.
pi_199908864
quote:
88s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:24 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En dan geven ze hun "tienden" zeker aan een partij in plaats van de armen.
Beide, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 11:29:01 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199908883
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:26 schreef Hanca het volgende:

[..]

Beide, denk ik.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tiende

Een derde armen, een derde parochie en een derde pastoor :D

Daar kun je best een politieke partij bij tussen flansen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199908889
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:26 schreef Hexagon het volgende:
Maar hoe dan ook heb ik ook het idee dat Nederland zo kleinschalig is dat de hoeveelheid campagnegeld maar heel beperkt invloed heeft.
Invloed zal zelden in zo'n mate aanwezig zijn dat het hard te maken is, maar het is wat mij betreft zaak om ook de schijn van belangenverstrengeling te vermijden.

Dit is weer zoiets wat mensen weer een stukje minder vertrouwen geeft in de politiek.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199908928
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:26 schreef Hexagon het volgende:
Maar hoe dan ook heb ik ook het idee dat Nederland zo kleinschalig is dat de hoeveelheid campagnegeld maar heel beperkt invloed heeft.
En uiteindelijk verlies je de invloed in de coalitie. De punten waar de partij niet echt achter staat laten ze als eerste vallen.

Maar toch is dit gewoon niet goed. Niet voor de uitstraling van de politiek, maar ook omdat het niet de bedoeling is dat rijken ook maar een klein beetje invloed zo kunnen kopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199908954
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een partij als de PVV heeft nauwelijks geld en ook de CU en SGP zijn volgens mij echt niet rijk.
En ook VOLT en Bij1 moeten het met veel kleinere bedragen doen.

En de SP bakt er met zijn enorme budgetten nog altijd niks van bij de verkiezingen.
De pvv mag als partij dan wel niks hebben. De stichting geert wilders ontvang grote bedragen van voornamelijk joodse afkomst.........

Los van het feit dat geen campagne voeren door de pvv een politieke keuze is en geen financiele.
speak only if it improves the silence.
pi_199908977
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Inderdaad. Uiteindelijk kun je met een eigen facebookpagina, een hoop actieve twitteraars, een youtubekanaal en vooral ook veel gratis publiciteit in kranten, op radio en tv en in podcasts e.d. een heel eind toe. Dat is ook allemaal veel inhoudelijker dan een advertentie kopen in een grote krant. Ik heb vaak mensen gehoord die zich lieten overtuigen door een interview of debat, nog nooit dat iemand zich heeft laten overtuigen door een dure advertentie.
Het overgrote deel van de stemmers kijkt geen debatten of interviews de kijkcijfers daarvan liggen behoorlijk laag ten opzichte van de stemgerechtigde.

Ik ken ook genoeg mensen die stemmen op persoon omdat hij zo leuk is of het zo goed doet, dat bereik je niet met een debat, dat bereik je met het bespelen van het volk.
speak only if it improves the silence.
pi_199909021
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:37 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de stemmers kijkt geen debatten of interviews de kijkcijfers daarvan liggen behoorlijk laag ten opzichte van de stemgerechtigde.

Ik ken ook genoeg mensen die stemmen op persoon omdat hij zo leuk is of het zo goed doet, dat bereik je niet met een debat, dat bereik je met het bespelen van het volk.
Die kijkcijfers zijn prima, zo'n 2 miljoen. Maar ik had het dan ook over een combinatie van allerlei dingen. Niemand denkt dat GL het zo leuk doet omdat ze een grote advertentie in De Volkskrant kopen of VVD omdat ze zo'n irritante reclame op tv hebben.

CDA heeft ook gewoon 400.000 aan praktisch nutteloze advertenties op facebook uitgegeven: https://www.volkskrant.nl(...)partij-dan~b6005fd8/
De tweede partij was daar D66 met 100.000.

Ik zie al een besparing waardoor je een heel deel van de donaties niet nodig hebt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199909024
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:37 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de stemmers kijkt geen debatten of interviews de kijkcijfers daarvan liggen behoorlijk laag ten opzichte van de stemgerechtigde.

Ik ken ook genoeg mensen die stemmen op persoon omdat hij zo leuk is of het zo goed doet, dat bereik je niet met een debat, dat bereik je met het bespelen van het volk.
De huidige campagne leidt dus af van de inhoud. Wat mij betreft juist een argument om te werken met vaste budgetten onafhankelijk van donateurs.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:42:19 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199909025
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:33 schreef Hanca het volgende:

[..]

En uiteindelijk verlies je de invloed in de coalitie. De punten waar de partij niet echt achter staat laten ze als eerste vallen.

Maar toch is dit gewoon niet goed. Niet voor de uitstraling van de politiek, maar ook omdat het niet de bedoeling is dat rijken ook maar een klein beetje invloed zo kunnen kopen.
Nee de financieringspraktijken van Hans van der Wind vind ik zeer fout.

Maar ik heb in ieder geval niet het idee gehad dat het geld veel geholpen heeft.
pi_199909044
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee de financieringspraktijken van Hans van der Wind vind ik zeer fout.

Maar ik heb in ieder geval niet het idee gehad dat het geld veel geholpen heeft.
Hier was er in elk geval een zichtbaar effect: De Jonge weg, Hoekstra er in, partijkoers naar rechts. Met De Jonge zat CDA tegen CU aan, met Hoekstra is CDA gewoon rechts van de VVD.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199909052
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:41 schreef Hanca het volgende:

[..]

Die kijkcijfers zijn prima, zo'n 2 miljoen. Maar ik had het dan ook over een combinatie van allerlei dingen. Niemand denkt dat GL het zo leuk doet omdat ze een grote advertentie in De Volkskrant kopen of VVD omdat ze zo'n irritante reclame op tv hebben.

CDA heeft ook gewoon 400.000 aan praktisch nutteloze advertenties op facebook uitgegeven: https://www.volkskrant.nl(...)partij-dan~b6005fd8/
De tweede partij was daar D66 met 100.000.

Ik zie al een besparing waardoor je een heel deel van de donaties niet nodig hebt.
Juist op FB zit een hele groep mensen wie politiek niet intresseert maar wel gaat stemmen. Het is bij uitstek een plek om het volk te bereiken.

2 miljoen op 13 miljoen kiesgerechtigde betekend dat je 11 miljoen mensen niet via de ouderwetse media bereikt.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:46:00 #181
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199909060
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee de financieringspraktijken van Hans van der Wind vind ik zeer fout.

Maar ik heb in ieder geval niet het idee gehad dat het geld veel geholpen heeft.
Tsja, tegen de tijdsgeest in een weinig charismatische Rutte-kloon het veld in sturen. Fantastisch idee van de ondernemers.
  woensdag 16 juni 2021 @ 11:46:41 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199909067
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hier was er in elk geval een zichtbaar effect: De Jonge weg, Hoekstra er in, partijkoers naar rechts. Met De Jonge zat CDA tegen CU aan, met Hoekstra is CDA gewoon rechts van de VVD.
Ik bedoel meer op het aantal zetels.

Volgens mij is de invloed van het budget op het aantal zetels beperkt.
pi_199909070
quote:
3s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:45 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Juist op FB zit een hele groep mensen wie politiek niet intresseert maar wel gaat stemmen. Het is bij uitstek een plek om het volk te bereiken.
Klopt, maar die bereik je ook niet met advertenties. Misschien wel met gratis eigen content dat gedeeld wordt door veel mensen. Heb je geen mega-donaties voor nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 11:50:04 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199909100
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik bedoel meer op het aantal zetels.

Volgens mij is de invloed van het budget op het aantal zetels beperkt.
Maar het heeft wel effect op de standpunten...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199909107
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:47 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt, maar die bereik je ook niet met advertenties. Misschien wel met gratis eigen content dat gedeeld wordt door veel mensen. Heb je geen mega-donaties voor nodig.
Het is haast onmogelijk om te meten hoeveel mensen hun stem hebben bepaald na aanleiding van een FB advertentie. Er zijn genoeg stemmers die zich totaal niet intresseren voor de politiek of verkiezingsprogrammas.

Het volkskrant onderzoek is bijzonder beperkt en uitgevoerd met mensen die wisten dat ze aan een onderzoek meededen.
speak only if it improves the silence.
pi_199909114
Frans Weisglas wil ook wat zeggen:

twitter


Ik was tot nu toe niet voor nieuwe verkiezingen, en ik vind het ook nog steeds een heel twijfelachtig idee. Eigenlijk de enige grote wijziging nu is het instorten van het CDA in de peilingen. We kunnen wel zoals Israël vier keer naar de stembus, maar of dat nu het onderliggende probleem oplost...

Feit is wel dat alles nu muurvast staat. We zitten nu al bijna een halfjaar met een kabinet dat demissionair is, maar meer macht heeft dan vóór de ontslagaanvraag.

Omtzigt is voor mij trouwens ook geen held, hoewel ik hem wel respecteer. Is hij nu echt verbaasd dat er door de machtige mensen in het CDA zo naar hem wordt gekeken? Het is een slecht teken dat blijkbaar heel wat mensen op hem zouden stemmen als hij voor zichzelf zou beginnen, ook al krijgt hij op landelijk niveau verder niemand van het CDA mee. Het was beter geweest als hij na de lijsttrekkersverkiezing, maar voor 17 maart, zijn conclusies had getrokken. Dan had de kiezer een keuze gehad. Nu hebben allemaal mensen op Omtzigt gestemd, en hebben ze het CDA van Wopke ervoor teruggekregen. Wat natuurlijk ook wel getuigt van een behoorlijke naïviteit bij die kiezers.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 10:59 schreef VoMy het volgende:
Edit:
Er werd blijkbaar gehuild door medewerkers om de aantijgingen van Omtzigt. Nou, net goed. Maar stop daar niet met huilen, er zijn nog zoveel meer redenen om te huilen. Ga eens janken om de deplorabele democratische staat van je kutpartij. Ga eens janken om het feit dat je je uit de naad werkt voor de belangen van Hans van der Wind, in plaats van voor het algemeen belang.
Nou maar goed dat we een eind gaan maken met de 'afrekencultuur', je zou maar eens ergens verantwoordelijkheid voor nemen. :') Zouden er bij de Belastingdienst ook uithuilsessies zijn voor de zielige ambtenaren die nu op feestjes niet meer durven te vertellen waar ze werken?
pi_199909151
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 11:51 schreef Vasilevski het volgende:
Frans Weisglas wil ook wat zeggen:

[ twitter ]

Ik was tot nu toe niet voor nieuwe verkiezingen, en ik vind het ook nog steeds een heel twijfelachtig idee. Eigenlijk de enige grote wijziging nu is het instorten van het CDA in de peilingen. We kunnen wel zoals Israël vier keer naar de stembus, maar of dat nu het onderliggende probleem oplost...

Feit is wel dat alles nu muurvast staat. We zitten nu al bijna een halfjaar met een kabinet dat demissionair is, maar meer macht heeft dan vóór de ontslagaanvraag.

Omtzigt is voor mij trouwens ook geen held, hoewel ik hem wel respecteer. Is hij nu echt verbaasd dat er door de machtige mensen in het CDA zo naar hem wordt gekeken? Het is een slecht teken dat blijkbaar heel wat mensen op hem zouden stemmen als hij voor zichzelf zou beginnen, ook al krijgt hij op landelijk niveau verder niemand van het CDA mee. Het was beter geweest als hij na de lijsttrekkersverkiezing, maar voor 17 maart, zijn conclusies had getrokken. Dan had de kiezer een keuze gehad. Nu hebben allemaal mensen op Omtzigt gestemd, en hebben ze het CDA van Wopke ervoor teruggekregen. Wat natuurlijk ook wel getuigt van een behoorlijke naïviteit bij die kiezers.
[..]

Nou maar goed dat we een eind gaan maken met de 'afrekencultuur', je zou maar eens ergens verantwoordelijkheid voor nemen. :') Zouden er bij de Belastingdienst ook uithuilsessies zijn voor de zielige ambtenaren die nu op feestjes niet meer durven te vertellen waar ze werken?
Hij wilde weer even wat aandacht begrijp ik..........
speak only if it improves the silence.
pi_199909165
Frans Weisglas roept al tijden om nieuwe verkiezingen. Voor mij een teken dat hij of zijn politieke gevoel kwijt is, of dat hij aandacht wil.

Nu snel verkiezingen houden lost niks op. Alleen dat je zeker weet dat Omtzigt niet met een fatsoenlijke lijst mee kan doen. En dat BBB, Bij1 en JA21 zullen groeien. Niet dat er sneller een coalitie komt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199909283
Ik vind dat de partijen met nieuwe verkiezingen ook wel heel makkelijk wegkomen van een moeilijke formatie waar ze voor mijn gevoel amper hun best voor hebben gedaan met het telkens maar om de hete inhoudelijke brij blijven heen draaien.

Als ze het nu niet lukt, hoe gaat het dan na nieuwe verkiezingen (=sowieso nog meer versplintering en dus lastiger formeren) ineens wel lukken? Als het dan wel lukt met een veel lastigere zetelverdeling laat dat alleen maar meer zien wat voor een potje ze er momenteel van maken.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199909516
Er was toch nieuws over een Zoom-bijeenkomst van het CDA? Ik kan het niet meer vinden.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 12:54:26 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199909829
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 12:25 schreef Mondkapje het volgende:
Er was toch nieuws over een Zoom-bijeenkomst van het CDA? Ik kan het niet meer vinden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:58 schreef Hexagon het volgende:
Nou tot zover de privacy van Omtzigt
https://www.ad.nl/politie(...)en-cda-ers~aa7139ee/
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_199909850
Partijleider Hoekstra vertelde de CDA’ers dat Bijleveld, en interim-partijvoorzitter Marnix van Rij, volgens hem ‘tientallen, tientallen tientallen’ uren hebben gestoken in gesprekken met Omtzigt om hem binnen de partij te houden.

Ook Marnix van Rij, interim-partijvoorzitter van het CDA, sprak leden toe. Volgens Van Rij is het memo van Omtzigt gelekt door iemand uit diens eigen kringen. Omtzigt zou dat dit weekeinde aan Van Rij hebben verteld. De Limburger publiceerde vorige week voor het eerst over het stuk.
https://www.ad.nl/politie(...)en-cda-ers~aa7139ee/

Tijdens die gesprekken zat Omtzigt aan zijn stuk te typen. Bizar wel.
pi_199911711
Nu hoor ik op Radio 1 van Edwin de Roy van Zuydewijn, dat hij ook al uren gepraat heeft met Pieter Omtzigt.

Dat lijkt mij nou niet een persoon om advies van te willen krijgen.
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:40:52 #194
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_199912066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:17 schreef Idisrom het volgende:
Nu hoor ik op Radio 1 van Edwin de Roy van Zuydewijn, dat hij ook al uren gepraat heeft met Pieter Omtzigt.

Dat lijkt mij nou niet een persoon om advies van te willen krijgen.
Hopelijk was het gewoon Edwin Evers.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  woensdag 16 juni 2021 @ 16:08:20 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199912451
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:17 schreef Idisrom het volgende:
Nu hoor ik op Radio 1 van Edwin de Roy van Zuydewijn, dat hij ook al uren gepraat heeft met Pieter Omtzigt.

Dat lijkt mij nou niet een persoon om advies van te willen krijgen.
_O- _O- In welk opzicht dacht EdRvZ zelf nog relevant te zijn?
We have always been at war with Eastasia.
pi_199912531
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 16:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

_O- _O- In welk opzicht dacht EdRvZ zelf nog relevant te zijn?
Je kunt het terugluisteren vanaf 15:00 uur, want ik vroeg mij dat ook af.
Overigens vind ik Toine van Peperstraten vrij zwak ik het uitkiezen van zijn gasten en in het interviewen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 16 juni 2021 @ 17:23:18 #197
408813 crew  trein2000
pi_199913212
twitter

Het begin van het drama is vandaag 1 jaar geleden :D
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 17:42:27 #198
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199913358
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 16:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

_O- _O- In welk opzicht dacht EdRvZ zelf nog relevant te zijn?
Denk dat de betere vraag is waarom Omtzigt daar uren mee praat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 16 juni 2021 @ 17:43:58 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199913375
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 17:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Denk dat de betere vraag is waarom Omtzigt daar uren mee praat.
Als Omtzigt en Edwin samen in een ruimte een gesprek hebben dan denk ik wel dat ze eerst alle schroefjes controleren en de rookmelders uit elkaar draaien.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator woensdag 16 juni 2021 @ 17:44:08 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199913379
Ik vind het geen probleem dat partijen financiele bijdrages ontvangen maar ik vind wel dat dit, bij wet, volledig transparant moet zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')