SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
quote:Op zondag 13 juni 2021 01:21 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit klopt als een bus... Maar er wordt aan geraden om te drinken en te eten.
Maar nogmaals, hangt ook af hoe serieus je het allemaal neemt
Jep, voor een dikke buiken toerder uit het platte westen is het echt een taaie sessie. Maar het rondje is prachtig, alle verschillende onderdelen van het Heuvelland komen voorbij. Echt een top route.quote:
Ja, wij waren ook aardig afgetaaid toen we 'm reden. De volgende dag hebben we ons rondje maar wat afgesnedenquote:Op zondag 13 juni 2021 18:34 schreef janatwork het volgende:
[..]
Jep, voor een dikke buiken toerder uit het platte westen is het echt een taaie sessie. Maar het rondje is prachtig, alle verschillende onderdelen van het Heuvelland komen voorbij. Echt een top route.
kort samengevat, klote heuvels en bejaarden die mij inhalen op de elektrische fietsquote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:20 schreef gers het volgende:
Morgen ook maar weer gaan fietsen en kijken of ik deze keer wel een heuvel op kan fietsen
Eigenlijk bedoel je dat je meer moet trainen dusquote:Op zondag 13 juni 2021 21:15 schreef gers het volgende:
[..]
kort samengevat, klote heuvels en bejaarden die mij inhalen op de elektrische fiets
Ja klopt eigenlijk welquote:Op zondag 13 juni 2021 21:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Eigenlijk bedoel je dat je meer moet trainen dus
Torri di Fraele zou ik zeker doen, al is dat geen echte geheimtip meer. Daarnaast heb je nog Bormio 2000, maar die vind ik niet echt de moeite waard. Op die site staan sowieso ook nog wel andere doodlopende onbekende klimmen in de buurt, zoals de 'Forte di Oga', die ik ook nog nooit gedaan heb.quote:Op maandag 7 juni 2021 19:10 schreef KolonelBroodje het volgende:
4 juli ga ik een weekje naar Bormio voor o.a. de Stelvio, Gavia en Mortirollo. Hebben jullie nog aanraders voor rondjes en/of andere beklimmingen daar in de buurt?
Formeel moet je een PCR-test doen, maar we gaan met de auto en hebben een huisje in middle of nowhere en we durven het wel aan om daar zonder testbewijs naar toe te gaan.quote:Op maandag 14 juni 2021 10:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Hoe zit het nu met de vaccinatie/testbewijzen die je nodig hebt om binnen Europa te reizen?
Ik heb gisteren ook weer gefietst, rustige 2 uurtjes maar de rugpijn was echt te erg waardoor ik vrijwel geen kracht meer kon zetten op een gegeven moment![]()
Ik heb nu in ieder geval een bikefitting ingepland in juli, hopelijk kunnen ze daar de oorzaak vinden.
Oke, ik hoor graag je ervaringenquote:Op maandag 14 juni 2021 10:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Formeel moet je een PCR-test doen, maar we gaan met de auto en hebben een huisje in middle of nowhere en we durven het wel aan om daar zonder testbewijs naar toe te gaan.
Heb ook begrepen dat er vrijwel niet wordt gecontroleerd.
Zeker wel.quote:
Misschien wat vaker wat rustiger rijden ipv altijd #bovende30gemiddeldquote:Op maandag 14 juni 2021 21:24 schreef gers het volgende:
Ik zie iedereen rondjes van 100km rijden, na 45 km was ik al bekaf
Je weet dat je dat ook kunt doen met 20 km/h gemiddeld, 4 terrasjes en nog wat foto's van vogels maken onderweg? En als je na 45km bekaf bent dan betekent dit dat je harder bent gegaan dan je training het op dit moment toe laat.quote:Op maandag 14 juni 2021 21:24 schreef gers het volgende:
Ik zie iedereen rondjes van 100km rijden, na 45 km was ik al bekaf
dat was ik in februari na 45 km op tempo ook, maar trainen helptquote:Op maandag 14 juni 2021 21:24 schreef gers het volgende:
Ik zie iedereen rondjes van 100km rijden, na 45 km was ik al bekaf
volgens Strava was het gemiddelde al onder de 20kmquote:Op maandag 14 juni 2021 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien wat vaker wat rustiger rijden ipv altijd #bovende30gemiddeld
Niets mis mee toch? En niet willen stoppen op een heuvel is niets mis mee, maar het stuk naar beneden en naar de volgende heuvel zou ik dan lekker rustig aan doen zodat je de volgende weer fris op kan! En als het gaat qua versnellingen zou ik ook eens proberen om een keer rustig naar bioven te rijden ipv altijd maximaal.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:20 schreef gers het volgende:
[..]
volgens Strava was het gemiddelde al onder de 20kmwel een hoogteverschil van 571 meter
voor de rest wel leuk gefietst maar ik wilde perse een heuvel op zonder te stoppen.
Zolang hij maar niet gaat zigzaggen heuveltje op.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 15:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niets mis mee toch? En niet willen stoppen op een heuvel is niets mis mee, maar het stuk naar beneden en naar de volgende heuvel zou ik dan lekker rustig aan doen zodat je de volgende weer fris op kan! En als het gaat qua versnellingen zou ik ook eens proberen om een keer rustig naar bioven te rijden ipv altijd maximaal.
Maar het belangrijkste is toch om het te blijven doen, dan gaat het vanzelf beter.
Bedankt, heb hier wel weer het plezier in fietsen gevonden en wil ook weer doorgaan als ik weer in Nederland ben .quote:Op dinsdag 15 juni 2021 15:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niets mis mee toch? En niet willen stoppen op een heuvel is niets mis mee, maar het stuk naar beneden en naar de volgende heuvel zou ik dan lekker rustig aan doen zodat je de volgende weer fris op kan! En als het gaat qua versnellingen zou ik ook eens proberen om een keer rustig naar bioven te rijden ipv altijd maximaal.
Maar het belangrijkste is toch om het te blijven doen, dan gaat het vanzelf beter.
Ik heb het laatste stuk van de Glandon vanuit de Mauriennevallei zigzaggend opgefietst omdat ik er doorheen zat. En juist dat laatste stuk is het steilstquote:Op dinsdag 15 juni 2021 15:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zolang hij maar niet gaat zigzaggen heuveltje op.
Dat zag ik een paar dames doen afgelopen zondag de Gulperberg omhoog.
Lekker toch!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 16:39 schreef gers het volgende:
[..]
Bedankt, heb hier wel weer het plezier in fietsen gevonden en wil ook weer doorgaan als ik weer in Nederland ben .
Ik zit nu in Luxemburg omgeving Enternachquote:
Dankjewel!quote:Op maandag 14 juni 2021 00:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Torri di Fraele zou ik zeker doen, al is dat geen echte geheimtip meer. Daarnaast heb je nog Bormio 2000, maar die vind ik niet echt de moeite waard. Op die site staan sowieso ook nog wel andere doodlopende onbekende klimmen in de buurt, zoals de 'Forte di Oga', die ik ook nog nooit gedaan heb.
Qua rondjes is er niet zo heel veel mogelijk. Je hebt het rondje Mortirolo, Gavia uiteraard, die is loeizwaar. Is maar net wat je wilt. Je kunt hem ook andersom rijden en dan is ie goed te doen. Dan heb je het standaard rondje 'Stelvio, afdalen Umbrail, Stelvio' of 'Stelvio, afdalen Stelvio, Umbrail'. Via de Foscagno en Eira zou je nog rond kunnen rijden via de Ofenpass (moet je wel via de Munt-La Schera-tunnel). Een langer rondje is afdalen naar Tirano en dan de Forcola di Livigno (en eventueel Bernina) op en via Livigno weer terug. Zeker geen makkelijke rit, maar echt wel de moeite waard. Ik zou die nooit andersom doen overigens, stukken minder leuk. Daarna houdt het snel op, of je moet het echt heel gek qua kilometers willen maken.
Dan zit je in een mooie omgeving met lekkere bierenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 17:21 schreef gers het volgende:
[..]
Ik zit nu in Luxemburg omgeving Enternach
Schaam je.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 16:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb het laatste stuk van de Glandon vanuit de Mauriennevallei zigzaggend opgefietst omdat ik er doorheen zat. En juist dat laatste stuk is het steilst
Och, uiteindelijk raak je er wel gewend aan.quote:
Wacht maar tot je er een keer gereden hebt!quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Schaam je.
[..]
Och, uiteindelijk raak je er wel gewend aan.
Ik voel me aangesprokenquote:Op woensdag 16 juni 2021 10:31 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.instagram.com/p/CQJ7kNVBx7O/
Hebben jullie deze al gezien? 100% accuraat
Lekker fietsweer vandaag, 6 uur gemaakt. Maar ja, 29.5 gemiddeld dus dan heb je hier niets te zoekenquote:
Als dat met 5000 hoogtemeters erin is, dan mag het wel.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 22:46 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Lekker fietsweer vandaag, 6 uur gemaakt. Maar ja, 29.5 gemiddeld dus dan heb je hier niets te zoeken
Een beetje zeepsop gebruiken op de velgrand zodat de band wat beter kan glijden? En uiteraard zijn er ook bandenopleggers, wellicht die gebruiken. Heb je alleen nog een klein probleem als je onderweg een binnenbandje moet wisselen.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
Vanmorgen een lekke band bij het wegrijden, dus dat kwam relatief goed uit. Vervolgens wilde ik er meteen nieuwe buitenbanden erop doen, maar die gingen er met geen mogelijkheid op.
Iemand nog tips? Of gewoon weer verkopen en andere kopen?
Ja kan. Die tip kreeg ik ook al van een vriend van me.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een beetje zeepsop gebruiken op de velgrand zodat de band wat beter kan glijden? En uiteraard zijn er ook bandenopleggers, wellicht die gebruiken. Heb je alleen nog een klein probleem als je onderweg een binnenbandje moet wisselen.
Bandenlichters zijn wel mee te nemen toch?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Een beetje zeepsop gebruiken op de velgrand zodat de band wat beter kan glijden? En uiteraard zijn er ook bandenopleggers, wellicht die gebruiken. Heb je alleen nog een klein probleem als je onderweg een binnenbandje moet wisselen.
Maar het gaat ook om er weer op krijgen 😉quote:Op zondag 20 juni 2021 21:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Bandenlichters zijn wel mee te nemen toch?
Die gebruik je normaal niet om een band erop te leggen. Kans om je binnenband stuk te knijpen of je velg te beschadigen.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Bandenlichters zijn wel mee te nemen toch?
Schwalbe heeft die hele brede kunststoffen, daar maak je niks mee lek.quote:Op zondag 20 juni 2021 22:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die gebruik je normaal niet om een band erop te leggen. Kans om je binnenband stuk te knijpen of je velg te beschadigen.
Je bent al wat ouder toch? Dan zou ik een gravelfiets nemen vanwege de relaxtere geometrie.quote:Op zondag 20 juni 2021 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat zal ik doen.twijfel twijfel. Een crossfiets of een gravelfiets?
Waarom zou je een crossfiets kopen?quote:Op zondag 20 juni 2021 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat zal ik doen.twijfel twijfel. Een crossfiets of een gravelfiets?
Ik heb praktisch altijd bandenlichters, multitool, pompje en co2 pomp bij me. Maar als ik hem in de schuur met alles wat ik daar heb er niet om krijg, lukt me dat na 100 km fietsen op een veldweg vol prut zeker niet.quote:Op zondag 20 juni 2021 21:38 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Bandenlichters zijn wel mee te nemen toch?
Ik verdenk @Gripperquote:Op zondag 20 juni 2021 22:07 schreef Godshand het volgende:
Wie was er vanmiddag op de Posbank die dalend naar mij "Rijen met je kutje!" riep?Ik stoempte op de zuidkant omhoog. Hij was niet alleen, hadden jullie fiets en BBQ meet?
Om te crossen?quote:Op zondag 20 juni 2021 23:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom zou je een crossfiets kopen?
Crossers zijn in de basis echte wedstrijdfietsen. Een echte crosser heeft geen bidonhouders bijvoorbeeld en de banden hebben een maximale breedte.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:34 schreef cafca het volgende:
[..]
Om te crossen?
Wat is het voordeel van een gravelbike t.o.v. een old skool crosser, behalve dat het hip is?
Ja, ik weet dat de geometrie meer gericht is op endurance, maar verder maakt het niet zoveel uit. Sowieso heb je binnen de segmenten ook weer verschillen, zodat de vershillen tussen een felle gravelbike en een "comfortabele" crosser maar heel minimaal zijn
Haha nee ik was gisteren bij de hornbach, de beide trappen schuren en in de grondverf zetten. Heb weinig tijd voor fietsen de laatste weken helaas...quote:
De mogelijkheid om grotere banden te gebruiken...quote:Op maandag 21 juni 2021 07:34 schreef cafca het volgende:
[..]
Om te crossen?
Wat is het voordeel van een gravelbike t.o.v. een old skool crosser, behalve dat het hip is?
Ja, ik weet dat de geometrie meer gericht is op endurance, maar verder maakt het niet zoveel uit. Sowieso heb je binnen de segmenten ook weer verschillen, zodat de vershillen tussen een felle gravelbike en een "comfortabele" crosser maar heel minimaal zijn
Crosser heeft hogere trapas waardoor meer speling van de grond, een veel meer snel sturende geometrie.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:34 schreef cafca het volgende:
[..]
Om te crossen?
Wat is het voordeel van een gravelbike t.o.v. een old skool crosser, behalve dat het hip is?
Ja, ik weet dat de geometrie meer gericht is op endurance, maar verder maakt het niet zoveel uit. Sowieso heb je binnen de segmenten ook weer verschillen, zodat de vershillen tussen een felle gravelbike en een "comfortabele" crosser maar heel minimaal zijn
Ikquote:Op maandag 21 juni 2021 08:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Haha nee ik was gisteren bij de hornbach, de beide trappen schuren en in de grondverf zetten. Heb weinig tijd voor fietsen de laatste weken helaas...
Maar dat moet zeker een fokker zijn geweest!
Daar is je antwoord. Jij wilt snel, dus is een crosser het antwoord. Veel plezier met je aankoop.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Crosser heeft hogere trapas waardoor meer speling van de grond, een veel meer snel sturende geometrie.
Als je ook snel een singletrack wilt meepakken is dat wel prettig.
Ja maar er is ook een 2daagse met 500km in aantochtquote:Op maandag 21 juni 2021 10:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Daar is je antwoord. Jij wilt snel, dus is een crosser het antwoord. Veel plezier met je aankoop.
Daar 2 dagen voor nodig hebbenquote:Op maandag 21 juni 2021 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja maar er is ook een 2daagse met 500km in aantocht
Ja mag ook snachts doorrijdenquote:Op maandag 21 juni 2021 11:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar 2 dagen voor nodig hebben
Oprecht, als je al iets in de planning hebt staan zou ik kijken wat je kan vinden op dit moment.
Even een Rondo of 3T halen in Nijverdal halen dus
Ook mooi, maar die 3T in Oranje/Blauwquote:Op maandag 21 juni 2021 11:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja mag ook snachts doorrijden![]()
Hmm liever BMC URS. Dan maar ff wat skippen
Jij ook succes danquote:Op maandag 21 juni 2021 10:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik
Zit hier ook volop in de puinhoop, flinke uitbouw en nieuwe keuken. Gelukkig neem ik soms de tijd om toch te trappen anders werd ik gek (en dat was al een beetje natuurlijk)
Heb je dan wel 2 weken de tijd om weer alles in te halen.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij ook succes dan
Ik krijg het niet voor elkaar in mn kop. Zie met dit lekkere weer overal wielrenners hier op de heuvelrug, en dan denk ik wel "zou ook wel ff willen" maar voor mn gevoel moet alles eerst af en dan permitteer je jezelf toch geen avondje vrij.
We hebben ook een best strakke deadline over 1,5 week: feitelijk moet alle constructiewerk af voordat er vloerverwarming + gietvloer komt en we 2 weken niet op die vloer mogen.
Iets met grenspalen?quote:Op maandag 21 juni 2021 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja maar er is ook een 2daagse met 500km in aantocht
In die 2 weken mag er niet op de begane grond gewerkt worden maar dan kunnen we wel door met de badkamer. Maar inderdaad, tegen die tijd hebben we wel een keer een (half) dagje vrij verdiendquote:Op maandag 21 juni 2021 11:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je dan wel 2 weken de tijd om weer alles in te halen.
Gewoon de zooi de zooi laten en een avond/ochtend lekker trappen. Daarna werk je weer veel helderder met meer zin.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij ook succes dan
Ik krijg het niet voor elkaar in mn kop. Zie met dit lekkere weer overal wielrenners hier op de heuvelrug, en dan denk ik wel "zou ook wel ff willen" maar voor mn gevoel moet alles eerst af en dan permitteer je jezelf toch geen avondje vrij.
We hebben ook een best strakke deadline over 1,5 week: feitelijk moet alle constructiewerk af voordat er vloerverwarming + gietvloer komt en we 2 weken niet op die vloer mogen.
Dan zeg je dat ze gelijk zijn en daarna noem je alle verschillen?quote:Op maandag 21 juni 2021 12:27 schreef dop het volgende:
Een gravelbike vind ik toch een beetje een verzonnen categorie.
Alles wat tussen racefiets en mtb zit kan met de juiste banden keuzen door voor gravelbike.
Wil je niet te gek, dan kun je op een racefiets met 28mm en wat profiel prima gravelen. (De meeste moderne fietsen kunnen 28mm kwijt, zeker als ze schijfremmen hebben, oudere fietsen niet)
Kies je cx dan kan het zijn dat je de wat bredere banden maten (38mm en hoger) niet kwijt kunt.
Kies je gravelbike dan kan dat per merk en type verschillen wat de maximale breedte is die onder je fiets kan.
Op gravel en gewone singeltracks geen probleem alleen in het zand is het fijn om extra brede banden te kunnen steken.
Uiteindelijk is de meest veelzijdige gravelbike zo ongeveer een mtb.
Met bijvoorbeeld schwalbe g-one kun je ook op de mtb prima gravel tochten maken
Nou. De geometrie van een MTB ten opzichte van een Race/CX/Gravel is wel compleet anders. Dus om zomaar te zeggen dat een MTB de meest veelzijdige Gravel is, vind ik wat ver gaan.quote:Op maandag 21 juni 2021 12:27 schreef dop het volgende:
Een gravelbike vind ik toch een beetje een verzonnen categorie.
Alles wat tussen racefiets en mtb zit kan met de juiste banden keuzen door voor gravelbike.
Wil je niet te gek, dan kun je op een racefiets met 28mm en wat profiel prima gravelen. (De meeste moderne fietsen kunnen 28mm kwijt, zeker als ze schijfremmen hebben, oudere fietsen niet)
Kies je cx dan kan het zijn dat je de wat bredere banden maten (38mm en hoger) niet kwijt kunt.
Kies je gravelbike dan kan dat per merk en type verschillen wat de maximale breedte is die onder je fiets kan.
Op gravel en gewone singeltracks geen probleem alleen in het zand is het fijn om extra brede banden te kunnen steken.
Uiteindelijk is de meest veelzijdige gravelbike zo ongeveer een mtb.
Met bijvoorbeeld schwalbe g-one kun je ook op de mtb prima gravel tochten maken
binnen elke type fiets is er geen vaste geometrie natuurlijk moet je daar in een keuze maken die bij je past.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:25 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nou. De geometrie van een MTB ten opzichte van een Race/CX/Gravel is wel compleet anders. Dus om zomaar te zeggen dat een MTB de meest veelzijdige Gravel is, vind ik wat ver gaan.
En met die gedachten gang, waarom dan überhaupt een racer? Ik bedoel, met een MTB kun je ook over de verharde weg. Elke type fiets heeft zijn eigen voor en nadelen.
de gemiddelde gravelride is niet bepaald slechts af en toen onverhard.quote:En de categorie is verzonnen voor racers die ook af en toe op de onverharde weg willen gaan. Niet voor mensen die alleen maar onverhard willen. Ik heb de Gravel gekocht om primair in de winter niet met de racer te hoeven gaan, omdat een Gravel toch net wat beter op de weg te houden is met nat/koud weer en/of gladde wegen. Daar is een MTB eigenlijk weer een hele slechte wegfiets tegenover.
waar zeg ik dat ze gelijk zijn?quote:Op maandag 21 juni 2021 12:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan zeg je dat ze gelijk zijn en daarna noem je alle verschillen?
Met af en toe off-road bedoel ik uiteraard niet tijdens de rit. Maar af en toe een off-road rit.quote:Op maandag 21 juni 2021 16:32 schreef dop het volgende:
[..]
binnen elke type fiets is er geen vaste geometrie natuurlijk moet je daar in een keuze maken die bij je past.
als je een gravelbike hebt die hoofdzakelijk op de weg rijd dan is de mtb niet de beste keuze.
als je met beperkte middelen op zoveel mogelijk verschillende ondergronden wil kunnen rijden dan is de mtb waarschijnlijk je beste keuze.
[ afbeelding ]
[..]
de gemiddelde gravelride is niet bepaald slechts af en toen onverhard.
jij vertaalt Gravelbike naar hoe jij hem zelf gebruikt.
quote:Tony Quinones, 55, of Santa Fe, N.M., said he had been riding for about six minutes with other cyclists ages 55 and over when a black pickup that had been driving in the opposite direction crossed over three lanes and headed toward the cyclists.
He assumed the driver was turning into a parking lot.
Instead, he said, the driver plowed directly into the cyclists who had been ahead of Mr. Quinones in what he described as a targeted attack.
“I don’t know who the heck this guy is, or what his motive was,” Mr. Quinones said in an interview on Saturday. “But he intentionally did not go left into a parking lot. He drove his truck directly and intentionally into our group, and you could hear him accelerate until he hit that telephone pole.”
He said he had seen bikes and bodies flying.
Triest. En er zijn vast weer een hoop toetsenbordhelden die dit toejuichenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)hooting-arizona.html
[..]
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ja ik had iig kleinste achter, zoals altijd. Voorste blad niet op de grootste dit keer, nog minder spanning. Toch ging het echt heel moeizaam.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 13:27 schreef DeeBee het volgende:
In ieder geval op grootste blad voor en kleinste achter leggen? Maakt het vaak wat makkelijker om de derailleur naar achter te duwen.
Heb het idee dat dit soms wat minder 'spanning' op de derailleur zet en daardoor makkelijker gaat?
Tyfushond zegquote:Op dinsdag 22 juni 2021 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)hooting-arizona.html
[..]
[ afbeelding ]
[ twitter ]
M’n vriendin heeft dit voorjaar een Rondo gekocht. Echt een prachtfiets en rijdt ook geweldig. Ze is er ook verdomd handig mee op singletracks. Zo is de MTB route van Montferland geen probleem voor haar, ze vindt het zelfs leuk.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Daar 2 dagen voor nodig hebben
Oprecht, als je al iets in de planning hebt staan zou ik kijken wat je kan vinden op dit moment.
Even een Rondo of 3T halen in Nijverdal halen dus
Kijk iemand met echte praktijk ervaringquote:Op dinsdag 22 juni 2021 23:17 schreef Tommeke het volgende:
[..]
M’n vriendin heeft dit voorjaar een Rondo gekocht. Echt een prachtfiets en rijdt ook geweldig. Ze is er ook verdomd handig mee op singletracks. Zo is de MTB route van Montferland geen probleem voor haar, ze vindt het zelfs leuk.
Ik heb zelf de aflopen jaren op meerdere gravelbikes gefietst en ik ben blij dat ik een crosser heb (CruX). Met dat ding kan ik overal in Nederland perfect gravellen, bikepacken en toertochten rijden. Ik hou wel van een fiets die een beetje ‘racy’ is en ik rij er in de winter af en toe nog wel eens een wedstrijdje mee, dus voor mij is het de ideale fiets.
Spatborden is wel een genot op de fiets hoor. En zolang je niet de need for speed heb om met #bovende30gemiddeld thuis te komen kan je na een werkdag ook op zo'n fiets nog een lekker rondje hobbelen door door de polders. Ander voordeel is dat je gewone racefiets knapper blijft, want die dagelijkse ritjes zijn uiteindelijk best een aanslag op je fiets. Zowel van het weer, de fietsenstalling op het werk en stoepje op stoepje af etc.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:54 schreef La_Tramposa het volgende:
https://www.bikester.nl/r(...)seblack-1089212.html
Deze ziet er ook best tof uit!
Ja dat is helemaal waar! En ik merk ook dat ik minder opgefokt raak door langzame stoplichten als ik zelf ook op een wat langzamere fiets zitquote:Op woensdag 23 juni 2021 09:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Spatborden is wel een genot op de fiets hoor. En zolang je niet de need for speed heb om met #bovende30gemiddeld thuis te komen kan je na een werkdag ook op zo'n fiets nog een lekker rondje hobbelen door door de polders. Ander voordeel is dat je gewone racefiets knapper blijft, want die dagelijkse ritjes zijn uiteindelijk best een aanslag op je fiets. Zowel van het weer, de fietsenstalling op het werk en stoepje op stoepje af etc.
Bagagedrager met een ortlieb (achtige) tas lijkt me ideaal. Wel wat zwaar en het vangt wind, maar je pakt het er ook zo weer af als je op kantoor bent of thuis. En dat is tov bikepackingtassen toch ook wat waard. En het gaat toch niet om het gemiddelde![]()
Nog een tipje, ik zou er zelf waarschijnlijk spd pedalen op zetten zodat je met MTB schoenen kan fietsen. Dat loopt een stuk prettiger, want de schoenplaatjes gaan ook rap verslijten tov normaal fiets gebruik. Want per gereden kilometer loop je een stuk meer.
Douchen op kantoor was geen optie bij jou toch? Ik vond dat altijd wel ideaal, ik deed ook iets van 14 km en douchte op kantoor. Dan maakt regen ook weinig uit. En of je nou thuis doucht of op kantoor maakt ook niets uit qua tijd. Ik sprong altijd uit bed, in mijn fietskleding, schoof het ontbijt naar binnen toe en dook op de fiets. En dan wakker worden op de fiets, even douchen op kantoor. Kleertjes uithangen, koffie pakken en beginnen met werken. Dan is het ook wat aanlokkender om na werktijd nog een stuk te fietsen, want je bent toch al helemaal in ornaat.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat is helemaal waar! En ik merk ook dat ik minder opgefokt raak door langzame stoplichten als ik zelf ook op een wat langzamere fiets zitOp de racefiets trek ik het erg slecht als ik 3x2 minuten stilsta in 1 kilometer.
Twijfel zelf ook nog over de ketting, dat is natuurlijk het meest slijtgevoelige onderdeel en je broek wordt ook vies als je niet in sportkleding gaat fietsen. Daarom wellicht een beltdrive, maar daar zitten ook weer nadelen aan.
Binnenkort maar eens naar de snoep/fietsenwinkel
Jawel, douchen kan wel! Ik moet alleen nog even een kluisje confisqueren in de fietsenstalling, daar schijnt een hele wachtlijst voor te zijn. Zeker nu het naar kantoor gaan nog onregelmatig is moet ik altijd een hele zooi meeslepen en vergeet altijd wel wat.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Douchen op kantoor was geen optie bij jou toch? Ik vond dat altijd wel ideaal, ik deed ook iets van 14 km en douchte op kantoor. Dan maakt regen ook weinig uit. En of je nou thuis doucht of op kantoor maakt ook niets uit qua tijd. Ik sprong altijd uit bed, in mijn fietskleding, schoof het ontbijt naar binnen toe en dook op de fiets. En dan wakker worden op de fiets, even douchen op kantoor. Kleertjes uithangen, koffie pakken en beginnen met werken. Dan is het ook wat aanlokkender om na werktijd nog een stuk te fietsen, want je bent toch al helemaal in ornaat.
En dan is de ketting ook een minder groot probleem. Ik zit ook nog steeds in dubio of ik een ketting of beltdrive zou nemen. Nadeel van belt is dat niet alle frames er geschikt voor zijn (al zijn er volgens mij wel riemen die je kan opdelen) en dat het een stuk duurder is. En weer wat trager. Maar geen gepiep en gekraak meer dan een droge ketting. En geen verroeste ketting als je je fiets op vrijdag in de schuur flikkert en ivm de kerst hem pas een week later weer pakt om naar het werk te rijden. (been there, done that).
@:dop heeft hier ook wel eens wat over opgeschreven.
Mijn ervaring is dat er ook altijd collega's zijn die 25 jaar geleden eens met de fiets naar kantoor geweest zijn en daarom nog steeds een kluisje hebben voor het geval ze ooit nog eens op de fiets komen. Als ze echt zo schaars is kan je aan iedereen met een kluisje vragen of iemand de zijne/hare wilt opofferen omdat jij hem dagelijks gebruikt.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jawel, douchen kan wel! Ik moet alleen nog even een kluisje confisqueren in de fietsenstalling, daar schijnt een hele wachtlijst voor te zijn. Zeker nu het naar kantoor gaan nog onregelmatig is moet ik altijd een hele zooi meeslepen en vergeet altijd wel wat.
Voor een woon-werk fiets waar je mee door weer en wind gaat, zou ik zeker kiezen voor eentje met een beltdrive.quote:Op woensdag 23 juni 2021 08:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen wat mijn n+1 wordtGaat vooral om ww-verkeer dus wel fijn als er spatborden, bagagedrager etc op zit. Ik rijd nu vaak op mijn racefiets en kleed me dan daar om, maar zit nu weer te twijfelen om een meer toerfiets achtig ding te nemen. Het is maar 14km dus met stoplichten en zulks ben je niet heel veel sneller op de racefiets, en die tijd van het omkleden bespaar je dan weer.
Anderzijds zou een meer winter-racefiets achtig ding ook leuk zijn voor als je een keer een omweg wil maken vanuit werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |