abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199855310

Niks met de titel te maken, maar ik had de foto over. Vandaag genoeg foto's gemaakt voor een hele week voer in de SC :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199855385
Ik had vandaag last van pita's. Het recept klopte niet: 50 g (droge) gist op 500 g bloem, paar minuten rijzen was genoeg, rare slappe gistige massa. :r
Uiteindelijk nog acceptabele pita's geworden dankzij veel gevloek, netjes in bolletjes en dan schijven vormen en heet bakken. Maar manmanman. :(

Iemand een beproefd recept voor pitabroodjes?
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 21:28:34 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199855527
Meestal een blokje gist (=42g) op 500g tot 1kg meel. Of 7g instant gist.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 12 juni 2021 @ 21:28:41 #4
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199855529
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag last van pita's. Het recept klopte niet: 50 g (droge) gist op 500 g bloem, paar minuten rijzen was genoeg, rare slappe gistige massa. :r
Uiteindelijk nog acceptabele pita's geworden dankzij veel gevloek, netjes in bolletjes en dan schijven vormen en heet bakken. Maar manmanman. :(

Stap op de fiets, fiets naar de Jumb....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199855530
quote:

Supermarkt :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 21:29:25 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199855551
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

En dan in het broodrooster ipv de oven. En van te voren even nat maken.
pi_199855588
De laatste keer en enige keer dat ik pita's maakte ging F naar de winkel om alsnog pita's te kopen...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199855591
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:35 schreef Sarabi het volgende:

Ik mag niet mee doen? -O-
Tuurlijk *O* 💉💉💉
pi_199855643
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:30 schreef Lonaa het volgende:
De laatste keer en enige keer dat ik pita's maakte ging F naar de winkel om alsnog pita's te kopen...
-O-

Wij aten van de echte Indiër papadum :9 :9
Wil ik ook eens proberen te maken *O*
pi_199855773
En ik heb allemaal nieuwe verse foto's, terwijl er ook nog oude zijn waar ik nog niet aan toe gekomen was.
Deze moet dan toch maar wel nog even, want ook ik vind wikke zo mooi.

Hier in de omgeving maar weinig te vinden, dus ik ben extra blij met zo'n mooie grote bos.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199855786
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik hen geen F, het werd brood :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_199855999
quote:

https://rutgerbakt.nl/bro(...)kruide-pitabroodjes/
Zonder de kruiden en goed nat spuiten voordat ze de oven ingaan, helpt met bol worden.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 21:58:05 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199856266
Leuke wagen @PdeHoog ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199856338
Deeg maken is gewoon een vak apart, dat is niet zo makkelijk, de hele truuk is om dat deeg op een juiste manier te laten rijzen. Ik kan best goed koken, maar het hoofdstuk deeg heb ik nooit echt goed geleerd.
pi_199856847
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wat heb ik nou aan jou :(
pi_199856878
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:46 schreef Yinny het volgende:

[..]

https://rutgerbakt.nl/bro(...)kruide-pitabroodjes/
Zonder de kruiden en goed nat spuiten voordat ze de oven ingaan, helpt met bol worden.
Bedankt!
We willen ze eigenlijk in de pan bakken, want we moeten al cake, spanakopita en moussaka in de oven bakken en dat is bij elkaar al ruim 2 uur oventijd. Maar lijkt me dat dat wel moet kunnen - goed deeg is goed deeg. :)
pi_199856887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nu heb je er niets aan maar wel een prima advies :P
  zaterdag 12 juni 2021 @ 22:28:56 #18
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199856906
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bedankt!
We willen ze eigenlijk in de pan bakken, want we moeten al cake, spanakopita en moussaka in de oven bakken en dat is bij elkaar al ruim 2 uur oventijd. Maar lijkt me dat dat wel moet kunnen - goed deeg is goed deeg. :)
https://nombelina.com/griekse-pitabroodjes/
Ik vind deze altijd erg lekker.
pi_199856912
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:32 schreef Blues het volgende:

[..]

-O-

Wij aten van de echte Indiër papadum :9 :9
Wil ik ook eens proberen te maken *O*
Oeh, papadums! *O* Ik maak morgen voor bij de curry heel-veel-laagjes-parathas, ook wel zin in! *O* Eigenlijk was dat voor vandaag de bedoeling maar hier in huis was gisterenavond/vannacht een 'werkborrel' van J. die erin resulteerde dat ik vanmorgen in mijn woonkamer over onder meer een slapende Poolse programmeur heen moest stappen, en daar moesten we vandaag toch vooral even van bijkomen met wat restjes uit de vriezer :')

Cat, huuu, weg jij met je geprik! :{w
Let me see you stripped down to the bone
pi_199856937
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:36 schreef sigme het volgende:
En ik heb allemaal nieuwe verse foto's, terwijl er ook nog oude zijn waar ik nog niet aan toe gekomen was.
Deze moet dan toch maar wel nog even, want ook ik vind wikke zo mooi.
[ afbeelding ]
Hier in de omgeving maar weinig te vinden, dus ik ben extra blij met zo'n mooie grote bos.
O+
pi_199856971
quote:
Dat klinkt als een bizar recept! :o
pi_199857060
Ik had een idee, om van die goedkope aardappel puree poeder, wat met tapioca of rijstmeel te mengen, zou dat werken?
Als glutenvrij deeg? met aardappel puree meel?
pi_199857062
Oh en @Tele6 ik hou al jaren dit recept aan, lukt altijd!
https://ftjuniper.wordpre(...)d-from-honey-co/amp/
pi_199857180
Oh en @Tele6 voor uitvoerige uitleg:
https://www.seriouseats.c(...)-homemade-pita-bread
...en een bijgaand recept:
https://www.seriouseats.com/perfect-pita-bread-recipe
...is SeriousEats steevast een betrouwbare bron als het om eten gaat :)
pi_199857222
Poes is knuffelig en doet een jas uit. Harige neus nu :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199857259
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Blij dat je terug bent, personeel met eigen plannen en lolletjes :N
pi_199857445
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:38 schreef minilot het volgende:
Oh en @:Tele6 voor uitvoerige uitleg:
https://www.seriouseats.c(...)-homemade-pita-bread
...en een bijgaand recept:
https://www.seriouseats.com/perfect-pita-bread-recipe
...is SeriousEats steevast een betrouwbare bron als het om eten gaat :)
wat is kosher zout? is er zout dat niet kosher is?
pi_199857553
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:48 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

wat is kosher zout? is er zout dat niet kosher is?
Gaat om de korrelvorm en -grootte, het nogal grovere 'kosher' zout kom je vaak tegen in Amerikaanse recepten, bij gebruik van tafelzout volstaat het doorgaans om dan qua inhoudsmaten te halveren, dus bijvoorbeeld 1 tl 'kosher' zout > halve tl tafelzout.
Weergave in grammen zou natuurlijk handiger zijn maar kom daar maar eens om bij die Amerikanen! :)
  zaterdag 12 juni 2021 @ 22:56:44 #29
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199857650
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is echt vrijwel t enige type brood waar ik niet aan begin, zie ook de overige commentaren
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199857796
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Herkenbaar :D
Mijn meneren doen ook een jas uit. Of drie ofzo. Man wat een haar komt daar vanaf! Drie keer aaien met zweethandjes en ik heb een kwart kat aan m'n handen plakken :D
pi_199858005
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Herkenbaar :D
Mijn meneren doen ook een jas uit. Of drie ofzo. Man wat een haar komt daar vanaf! Drie keer aaien met zweethandjes en ik heb een kwart kat aan m'n handen plakken :D
En dan hebben jullie nog kortharen, tel je zegeningen
pi_199858190
Hans wordt nu ook eens in de week geborsteld. Ze vindt het geweldig maar heeft wel de gewoonte om na 5 seconden borstelen op te staan en een meter verderop te gaan liggen. Dan moet ik naar haar toe kruipen en dan herhaalt zich het gebeuren. Ik had vrijdag langs onze hele route hoopjes haar liggen.
Spoilers!
pi_199858587
Hans laat zich borstelen. B-) *O*
pi_199858812
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans wordt nu ook eens in de week geborsteld. Ze vindt het geweldig maar heeft wel de gewoonte om na 5 seconden borstelen op te staan en een meter verderop te gaan liggen. Dan moet ik naar haar toe kruipen en dan herhaalt zich het gebeuren. Ik had vrijdag langs onze hele route hoopjes haar liggen.
:D
Dat deed Xena ook _O- O+
pi_199859117
Nox kan er als konijn ook wat van :P

Over konijnen en katten gesproken..... ik heb keuzestress met betrekking tot stethoscopen... :P
Van het type (Littman heeft 2 hele mooie, de Classic III en de Cardiology IV) tot de kleur.

@minilot Hoe laat moet je de 30ste? Dan gaan we gewoon even virtueel aanmoedigen natuurlijk *O*

Verder ga ik morgen wel weer even teruglezen. Nu lekker slapen :) . Morgen ook echt maar eens mailen voor fysio voor Cas, want hij loopt slecht met z'n achterpoten, ontlast de linker nu ook meer, en hij is uit z'n hum. Vanmorgen wel pijnstilling gegeven maar dat lijkt nu niet meer echt te helpen. Ik vind het zo sneu.
pi_199860405
Goedemorgen!
Liefste was vannacht om 2u thuis, dus ik wandel in de zon een wat grotere ronde, kan hij nog even slapen.

De vlier bloeit hier ook, massaal!

Maar we hebben hier ook een rare vlier:

Vlier met geveerd blad. Een peterselievlier :’). Dat moest ik opzoeken.

Voor de mooi nog deze erbij

Bloem van vorig jaar, gewone berenklauw denk ik. Die gevaarlijke is de reuzenberenklauw, die hebben we hier in de omgeving gelukkig niet.
pi_199860416
Buurvrouw stond alweer om 7 uur in de tuin te bleren. -O-
pi_199860496
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 07:41 schreef Lonaa het volgende:
Buurvrouw stond alweer om 7 uur in de tuin te bleren. -O-
Dat is niet tof. Bleren als in schreeuwen of huilen?

Nachtdienst was Druk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199860500
Nog nooit van een peterselievlier gehoord :+ Weer wat geleerd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199860557
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199860558
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leuke wagen @:PdeHoog ^O^
Ja. Denk het wel :+ Dank :7
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199860694
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 08:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is niet tof. Bleren als in schreeuwen of huilen?

Nachtdienst was Druk.
Schreeuwen want ze heeft toch een nieuwe puppy van net 8 weken.
pi_199860805
Horrortulpupdate
pi_199860862
Rijtje 'geel' in de categorie 'wilde plant in de buurt'.

Lis

Gele waterkers

Ratelaar
pi_199860981
Mogge

Mooie foto’s weer, geel blijft toch wel favoriet bij mij.

Ik was ook al vroeg wakker, toen gordijnen en raam open gedaan en nog heerlijk gedoezeld met vogelgezang op de achtergrond
pi_199861033
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En dan hebben jullie nog kortharen, tel je zegeningen
Waarom las ik hier tot 3 keer toe (niet begrijpend) kontharen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199861527
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waarom las ik hier tot 3 keer toe (niet begrijpennd) kontharen?
Dat hebben ze ook wel :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199861877
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:24 schreef sigme het volgende:
Rijtje 'geel' in de categorie 'wilde plant in de buurt'.

[ afbeelding ]
Lis

[ afbeelding ]
Gele waterkers

[ afbeelding ]
Ratelaar
Altijd heerlijk wakker worden met jouw foto's O+
  zondag 13 juni 2021 @ 11:07:18 #49
63722 z80
I fink you freaky
pi_199862008
Uitslaap stuk. Inmiddels wel brood en een bak koffie op.

De appelboom hangt al een week vol met rupseneitjes en dan ook echt vol. Teveel om weg te halen. Jammer van de boom dacht ik. Inmiddels is een gedeelte uitgekomen. Daar waar de rupsen aan het blad zijn begonnen zijn in de in de schemer en vroege ochtend de gevederde vrienden langs gekomen. Alles wat reeds uitgekomen was is vakkundig uit de boom gevist. Nu enkel nog rag met dode eitjes, die waarschijnlijk na een goede regenbui ook uit de boom zijn.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199862174
Oh die natuur toch :o :D

Vanochtend keek ik tijdens thee zetten uit ons keukenraam (daar staan een beetje opzij 2 bomen op voorstukje van buurman) en er zat een klein rood eekhoorntje op een tak naar me te kijken O+ ik snel mijn camera gepakt, kom terug, koekoek, weg :W

@Candaasje wat sneu voor het konijn ;(

Gymmen zit er weer op. Sloeg gisteren maar over met teen en nog liesspierpijn van donderdag gym _O- soms doe ik te fanatiek mee of zo :') * Blues was het meisje op gym dat nooit mee wilde doen, of gevraagd werd, ik haatte gym.
pi_199862271
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:21 schreef Blues het volgende:
Oh die natuur toch :o :D

Vanochtend keek ik tijdens thee zetten uit ons keukenraam (daar staan een beetje opzij 2 bomen op voorstukje van buurman) en er zat een klein rood eekhoorntje op een tak naar me te kijken O+ ik snel mijn camera gepakt, kom terug, koekoek, weg :W

@:Candaasje wat sneu voor het konijn ;(

Gymmen zit er weer op. Sloeg gisteren maar over met teen en nog liesspierpijn van donderdag gym _O- soms doe ik te fanatiek mee of zo :') * Blues was het meisje op gym dat nooit mee wilde doen, of gevraagd werd, ik haatte gym.
* Kaatje1 was ook zo’n meisje
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 juni 2021 @ 11:30:37 #52
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199862277
Gesport en nu koffie met OVT op de radio :)
Straks een politieke dag op de hei, nou ja lekker aan het Spaarne :+. Incluis diner. En vanavond natuurlijk foebele kijken.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199862348
Oh die natuur toch -O- denkend aan het postzegelgazon -O-

Doet mij denken aan de opleiding in een schoolgebouw buiten den Dolder. Heel veel eekhoorntjes in het bos en schreeuwende pauwen rondom als afleiding.

* AnneX heeft heel veel verschillende sporten gedaan en zat in diverse schoolteams.
Nu is bewegen het heilig moeten.😂

Het kan verkeren. Zondag is de vrije dag.
pi_199862377
* lukt niet meer. Hihi.

Overigens een mooi stuk gelezen over Hedy d’Ancona.Hedy O+
pi_199862448
Zo! De 45 minuten ochtendwandeling om G naar de metro te brengen en daarna nog een rondje achter de rug, auto volgeladen met spul voor de stort wat al maanden in de tuin ligt _O- En de stort is ook bezocht :7 Ik heb mijn gymnastiek voor vandaag weer achter de rug :P
pi_199862558
Vierde keer gezwommen in vijf dagen. Deze keer binnen, ook weer fijn O+
pi_199862559
Hier is nog steeds de zaterdag de 'vrije dag' qua gym/cross of werkdag.
Alleen heb ik gisteren 20 min heen en 20 minuten terug naar Haarlem gefietst (geen ebike he!!) en daar met de fiets aan de hand ook nog eens 3 kwartier die hele godvergetenschoenenwinkelstraat op en neer gelopen, winkeltje uit winkeltje in voor de heilige Gabors _O-
  zondag 13 juni 2021 @ 12:29:04 #58
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199862903
Hiervandaag weer zwemmen op het programma.. hoop dst het gaat lukken.. slaap weer slecht de laatste dagen dus weinig energie..

En blues.. waarom de hele straat af met een fiets aan de gang? Waarom niet gewoon fiets in het midden zetten en lopen zonder fiets :?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zondag 13 juni 2021 @ 13:06:09 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199863293
Geen zin in vandaag. Geen idee waarom, maar tot nu toe heb ik de dag aardig kunnen negeren.
pi_199863470
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 12:29 schreef Barreltje het volgende:
Hiervandaag weer zwemmen op het programma.. hoop dst het gaat lukken.. slaap weer slecht de laatste dagen dus weinig energie..

En blues.. waarom de hele straat af met een fiets aan de gang? Waarom niet gewoon fiets in het midden zetten en lopen zonder fiets :?
Omdat er hier en daar zijstraatjes zijn in die winkelstraat waar ik dan als ik klaar ben met die winkels meteen op mn fiets kan ontsnappen. Ipv weer ergens helemaal terug te moeten naar waar mn fiets stond. Ik wist niet precies welke schoenwinkel waar was en hoeveel ik er zou moeten hebben voor ik die heilige schoentjes zou hebben :D
pi_199863476
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:06 schreef fietsie het volgende:
Geen zin in vandaag. Geen idee waarom, maar tot nu toe heb ik de dag aardig kunnen negeren.
Dipje. Je hebt ook best wel weer wat achter de rug.
Is er niks te zentimmeren of zo?
  zondag 13 juni 2021 @ 13:29:57 #62
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199863563
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:22 schreef Blues het volgende:

[..]

Dipje. Je hebt ook best wel weer wat achter de rug.
Is er niks te zentimmeren of zo?
De oprit zit vol onkruid en ik heb een nieuwe onkruidbrander gekocht gisteren. Ik denk dat ik daar even.... :P
pi_199863571
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:29 schreef fietsie het volgende:

[..]

De oprit zit vol onkruid en ik heb een nieuwe onkruidbrander gekocht gisteren. Ik denk dat ik daar even.... :P
_O-
  zondag 13 juni 2021 @ 13:36:47 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199863642
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:30 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

_O-
Ik zet een bureaustoel buiten,, vlammenwerper aan, staalborstel erbij...
pi_199863764
:D @fietsie

Hier is het ook even een inkakmomentje. We hebben vanochtend de kinders ontbijt + lunch om mee te nemen geserveerd, daarna opgeruimd en schoongemaakt en boodschappen gedaan voor de eindborrel. Ze krijgen eind van de middag fris en chips tot de ouders er zijn. Nu zitten ze in de zon sociaal te doen en worden er wat laatste dingen geregeld voor de eindactiviteit van later vanmiddag. Maar er is eigenlijk tot 15:00 niks meer te doen. Prima ^O^
pi_199863925
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:36 schreef fietsie het volgende:

}) }) }) })
pi_199863938
Oorlog in de lucht hier net :o Een sperwer of zoiets viel een luid gillende scholekster aan oO< oO<
  zondag 13 juni 2021 @ 14:03:24 #68
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199863991
Dat je wakker schrikt van je eigen gesnurk... ^O^
pi_199864163
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:48 schreef Tele6 het volgende:
:D @:fietsie

Hier is het ook even een inkakmomentje. We hebben vanochtend de kinders ontbijt + lunch om mee te nemen geserveerd, daarna opgeruimd en schoongemaakt en boodschappen gedaan voor de eindborrel. Ze krijgen eind van de middag fris en chips tot de ouders er zijn. Nu zitten ze in de zon sociaal te doen en worden er wat laatste dingen geregeld voor de eindactiviteit van later vanmiddag. Maar er is eigenlijk tot 15:00 niks meer te doen. Prima ^O^
Vind je dit leuker dan vorig jaar bij de naturistencamping?
pi_199864164
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:03 schreef Barreltje het volgende:
Dat je wakker schrikt van je eigen gesnurk... ^O^
Beter dan doordat je door je koude kwijl rolt :r
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199864519
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 14:16 schreef Blues het volgende:

[..]

Vind je dit leuker dan vorig jaar bij de naturistencamping?
Ja, de mensen van hier zijn mijn vriendengroep. A en ik waren samen op kamp, B zat dat jaar al in de organisatie. En een boel andere leuke mensen die ooit deelnemers waren en nu organisatie. O+
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 15:02:02 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199864785
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 13:36 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dom werk heel sloom/inefficiënt doen kan best lekker zijn :P
  zondag 13 juni 2021 @ 15:02:13 #73
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199864789
Weer wat geleerd; er zijn gasbussen met en gasbussen zonder schroefdraad. Die zonder heb ik op voorraad, die met passen op mijn nieuwe onkruidbrander c.q. pizzaovenstarter.
  zondag 13 juni 2021 @ 15:02:50 #74
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199864799
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:02 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dom werk heel sloom/inefficiënt doen kan best lekker zijn :P
Steel van de staalborstel is te kort voor mij, als ik het staand doe gaat mijn rug nog meer gillen dan ie al deed.
Zittend werkt ie prima :P
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 15:08:39 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199864914
Ik zit ook weer op een stoel. Daarvoor 2,5 uur op het zadel van de fiets gezeten. 49,5km door Westerwolde en Emsland. En weer wat foto's gemaakt.
  zondag 13 juni 2021 @ 15:11:42 #76
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199864971
65km gefietst, bergjes op en af. Puf puf.

Net aan in Duitsland een (vegan!) Appeltaartje gegeten. Was nog lekker ook, meestal ben ik niet zo'n fan.

En vlakbij huis nog even een ijsje O+
pi_199865024
Mmm ik was al trots op m’n 18 km, komen jullie aan met 50 en 65
  zondag 13 juni 2021 @ 15:28:54 #78
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199865278
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm ik was al trots op m’n 18 km, komen jullie aan met 50 en 65
Iedereen zijn eigen tempo. 18 is ook veel.
Moet er niet aan denken op m'n gewone fiets.
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 15:30:03 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199865299
Die 49,5km was op een gewone fiets hoor. Zonder accu.
pi_199865389
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:28 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Iedereen zijn eigen tempo. 18 is ook veel.
Moet er niet aan denken op m'n gewone fiets.
Dit was elektrische fiets. Geloof dat ik zonder ondersteuning de straat niet uitkom ;)
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 15:38:49 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199865450
65 vind ik ook nog te veel, ook zonder heuvels. Of ik zou er langer over moeten doen en niet met 20km/u gemiddeld
  zondag 13 juni 2021 @ 15:47:18 #82
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199865576
Ik lig nog uit te puffen op de bank. We moesten voor 15.00 klaar zijn want voetbal. Dus we hebben op het heetst van de dag in de volle zon in een rotvaart 15 zonnebloemen, 7 pompoenen, 16 limabonen, 12 kapucijners, 1 struiksperzieboon, 6 erwten en 5 siererwten uitgeplant.

Het huis is ook weer schoon-ish. Er is voor ruim 300 euro aan rioleringsspul besteld, de nieuwe labelprinter is geinstalleerd. Nu alleen nog meten hoe lang de trapleuning die ik ga bestellen moet zijn.

Straks kijken we de wedstrijd bij vrienden, inclusief barbecue. Zin in.
Spoilers!
  zondag 13 juni 2021 @ 15:55:25 #83
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199865697
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dit was elektrische fiets. Geloof dat ik zonder ondersteuning de straat niet uitkom ;)
Maakt toch niet uit? Je eigen race rijden ;)

Ik doe het op de racefiets dus wel zelf maar stukken makkelijker dan een stadsfiets.
Zonder heuvels kan ik misschien tot 100 ofzo maar vooral omdat je kont dan pijn gaat doen _O-
En regelmatig wat eten onderweg, ik loop echt leeg.
pi_199865698
Wat een projecten blijven het toch bij jullie Lucky! Echt _O_ voor jullie niet aflatende energie *O*
pi_199865726
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik heb nu 2 of 3x in mn leven op een Ebike gereden en het is idd een heel verschil. Ik heb nog steeds mn ouwe bessie zonder ondersteuning die wel slecht wordt, en ben al aan t rondkijken voor een 2e hands ebike.
  zondag 13 juni 2021 @ 15:58:20 #86
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199865730
1/3 van de oprit is onkruidvrij.

Nu ligt de hele oprit vol in de zon, en is het er te warm om er te zijn, en de gasbus is leeg.
pi_199865789
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:55 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit? Je eigen race rijden ;)

Ik doe het op de racefiets dus wel zelf maar stukken makkelijker dan een stadsfiets.
Zonder heuvels kan ik misschien tot 100 ofzo maar vooral omdat je kont dan pijn gaat doen _O-
En regelmatig wat eten onderweg, ik loop echt leeg.
Ik was al lang blij dat het ging. 2 weken geleden binnen 30 minuten 2 keer door m’n knie gegaan, lopen/wandelen is echt niet mogelijk en dit vorige week ook niet. En ik maak onderweg graag foto’s (zal er straks een paar laten zien) maar camera zit in mijn rugzak. Nu een oude camera tas is de fietsmand gedaan, daar de camera in, en dan stap je sneller af voor een foto
pi_199865833
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:58 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik heb nu 2 of 3x in mn leven op een Ebike gereden en het is idd een heel verschil. Ik heb nog steeds mn ouwe bessie zonder ondersteuning die wel slecht wordt, en ben al aan t rondkijken voor een 2e hands ebike.
Ik heb m jaren geleden gekocht omdat toen bleek dat ik nooit m’n rijbewijs zou kunnen halen. En het heeft mn actieradius enorm vergroot, ook omdat het lijf steeds verder achteruit ging/gaat
  zondag 13 juni 2021 @ 16:05:07 #89
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199865837
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:55 schreef Blues het volgende:
Wat een projecten blijven het toch bij jullie Lucky! Echt _O_ voor jullie niet aflatende energie *O*
O+

Ik moet nog maar zien of er morgen nog iets leeft van die planten. Vandaag was van de meesten al de tweede of derde keer dat ze de grond in gingen. Slakken }:|
Spoilers!
pi_199866272
}:|
pi_199866416

zondag 13 juni 2021 @ 16:51:58 #92
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199866562
quote:
Prachtig. De klaproos lijkt aan een opkomst bezig.
Spoilers!
pi_199866684
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Was een strook van zeker 15 meter breed en een paar honderd meter lang naar de bosrand, heel mooi
  zondag 13 juni 2021 @ 17:06:12 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_199866785
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:08 schreef derLudolf het volgende:
Ik zit ook weer op een stoel. Daarvoor 2,5 uur op het zadel van de fiets gezeten. 49,5km door Westerwolde en Emsland. En weer wat foto's gemaakt.
Rondje hier werd ook 2.5 uur. Wel een tand sneller gereden. Was eigenlijk niet de bedoeling. Ik moest nog 1 test doen, en tijdens het wachten de bedoeling rondje Kleve. Het ging zo lekker en ook op de hoogste versnelling dat het een stuk verder werd. Die week trainen merk ik direct weer met "extra" kracht in de benen.

Thuis een pak garnalen en een diepvriesmaaltijd van de aldi in de pan gegooid. Geen zin om meer moeite te doen. En uit eten is nu enkel te doen als je een paar dagen vooraf een afspraak maakt. Alles zit nu weer vol.
  zondag 13 juni 2021 @ 17:09:08 #95
63722 z80
I fink you freaky
pi_199866806
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:51 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het maaibeleid is een paar jaar geleden veranderd. Meer doorlaten groeien en niet zo kort maaien.
Daarbij een flink natter periode met daarvoor kou. En nu vol de zon er op. Dan wil alles wel groeien.
  zondag 13 juni 2021 @ 17:19:20 #96
63722 z80
I fink you freaky
pi_199866912
Ik heb aardhommels in de dakkapel zitten. Duidelijk witte kont zichtbaar. En ze vinden de roos bij de voordeur een goede plek om eten te halen.
Mooi. Beestje veroorzaakt geen schade, en zou volgens internet er maar 1 jaar zitten.
pi_199867069
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:09 schreef z80 het volgende:

Het maaibeleid is een paar jaar geleden veranderd. Meer doorlaten groeien en niet zo kort maaien.
Daarbij een flink natter periode met daarvoor kou. En nu vol de zon er op. Dan wil alles wel groeien.
Ik las ergens (kan het nu niet vinden) dat het komt door de weersomstandigheden van vorig jaar. Waardoor er dit jaar zoveel zijn.
Als ik het tegenkom post ik het :+

Gevonden:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/07/meer-klaprozen-dit-jaar/
pi_199867088
Wij eten zo (alweer) peultjes en ook de eerste erwten. O+ Er komt ook iedere dag een handje aardbeien uit de tuin.
Komende week moet ik ook salade want mijn pluksla's zijn gigantisch.

Langzaam vrees ik voor de hoeveelheid courgettes en tomaten...Ik heb 4 courgetteplanten (haha) want ik wilde 2 types en een backup van beide. Maar ze doen het alle 4. van beide types blijft 1 plant wat achter. Maar als ik zie hoeveel bloemknoppen die grootste plant heeft... :')

Alle tomatenplanten doen het ook, heb besloten er 2 te elimineren omdat ze het zo-zo doen. Dan heb ik er nog 19 over. Er zitten nu in allemaal al meerdere bloeiende trossen per plant. :')
  zondag 13 juni 2021 @ 17:33:50 #99
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199867111
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:32 schreef Lonaa het volgende:
Wij eten zo (alweer) peultjes en ook de eerste erwten. O+ Er komt ook iedere dag een handje aardbeien uit de tuin.

Langzaam vrees ik voor de hoeveelheid courgettes en tomaten...Ik heb 4 courgetteplanten (haha) want ik wilde 2 types en een backup van beide. Maar ze doen het alle 4. van beide types blijft 1 plant wat achter. Maar als ik zie hoeveel bloemknoppen die grootste plant heeft... :')

Alle tomatenplanten doen het ook, heb besloten er 2 te elimineren omdat ze het zo-zo doen. Dan heb ik er nog 19 over. Er zitten nu in allemaal al meerdere bloeiende trossen per plant. :')
Gewoon lekker jonge courgettes oogsten en eten, en ze niet teveel door laten groeien; die luxe heb je nu nu je veel bloemen hebt.
  zondag 13 juni 2021 @ 17:35:17 #100
217702 Lonaa
Honger!
pi_199867132
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gewoon lekker jonge courgettes oogsten en eten, en ze niet teveel door laten groeien; die luxe heb je nu nu je veel bloemen hebt.
Dat was soberso het plan. Maar dan is alsnog wel de paniek 'Help wat moet ik met 40 jonge courgettes' :')
  zondag 13 juni 2021 @ 17:39:49 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199867190
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat was soberso het plan. Maar dan is alsnog wel de paniek 'Help wat moet ik met 40 jonge courgettes' :')
Af en toe iemand blij maken met zo'n jonge sappige stevige courgette; stuk lekkerder dan die uitgegroeide exemplaren, met harde pitjes enzo.
pi_199867218
quote:

[..]

Wat ik van iemand hoorde die een biologische boerderij/gîte heeft in Frankrijk (en oh wat maakt ze lekkere dingen), kan je courgettes rauw raspen en invriezen (dus dan zijn het kleinere pakjes) en er later soep van maken
  zondag 13 juni 2021 @ 17:47:28 #103
217702 Lonaa
Honger!
pi_199867238
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat ik van iemand hoorde die een biologische boerderij/gîte heeft in Frankrijk (en oh wat maakt ze lekkere dingen), kan je courgettes rauw raspen en invriezen (dus dan zijn het kleinere pakjes) en er later soep van maken
Ja, kan. Heb ik ooit al eens eerder gedaan. Toen kwam ik ook om in de courgettes. Dat was van 1 plant.

:')
  zondag 13 juni 2021 @ 17:47:49 #104
217702 Lonaa
Honger!
pi_199867240
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:39 schreef fietsie het volgende:

[..]

Af en toe iemand blij maken met zo'n jonge sappige stevige courgette; stuk lekkerder dan die uitgegroeide exemplaren, met harde pitjes enzo.
Ik verwacht wel dat er mensen om me heen courgettes te eten krijgen, ja.
pi_199867254
Of je grillt ze lekker op de bbq :9 Ben ik nu mee bezig voor een salade straks :9 Met gepofte aardappels en een hamburgertje :9

En omdat G vlierbloesemsiroop heeft gemaakt, staat de ijsmachine nu vlierbloesemyoghurtijs te maken :9
  zondag 13 juni 2021 @ 17:49:41 #106
217702 Lonaa
Honger!
pi_199867259
Ja, de BBQ...ik tilde dus met vrees de deksel op want ik vergeet wel eens het rooster schoon te maken en ook dit jaar stel ik mezelf weer teleur: vies rooster.

zondag 13 juni 2021 @ 17:51:11 #107
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199867279
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:49 schreef Lonaa het volgende:
Ja, de BBQ...ik tilde dus met vrees de deksel op want ik vergeet wel eens het rooster schoon te maken en ook dit jaar stel ik mezelf weer teleur: vies rooster.

Uurtje groot vuur eronder met goedkope houtskool en dan pas schrobben, scheelt boel werk :P
  zondag 13 juni 2021 @ 17:52:54 #108
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199867294
Hier eten zij die dat lusten courgette als volgt: In twee helften snijden in de lengte, gootje erin maken met een lepel door de "zaadlijst" (is er bij jonge amper) eruit te scheppen en daar schapen of geitenkaas in, met wat honing.

En dat in alufolie op t rooster.
pi_199867308
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:52 schreef fietsie het volgende:
Hier eten zij die dat lusten courgette als volgt: In twee helften snijden in de lengte, gootje erin maken met een lepel door de "zaadlijst" (is er bij jonge amper) eruit te scheppen en daar schapen of geitenkaas in, met wat honing.

:9~ (Of gekruid gehakt en blokjes feta
  zondag 13 juni 2021 @ 17:54:47 #110
217702 Lonaa
Honger!
pi_199867310
Waarom zijn vliegengordijnen zo duur?!
  zondag 13 juni 2021 @ 17:55:14 #111
217702 Lonaa
Honger!
pi_199867321
quote:

Zou eten.
Also, het roostertip was wel hoe ik het ging doen ja. Van de week, een keer.
pi_199867330
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:54 schreef Lonaa het volgende:
Echt he. En dan eigenlijk ook altijd heel lelijk.
  zondag 13 juni 2021 @ 17:57:40 #113
217702 Lonaa
Honger!
pi_199867354
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Echt he. En dan eigenlijk ook altijd heel lelijk.
Ja. Dat met kralen vind ik dan nog wel mee vallen als je mooi patroon hebt, maar niet voor honderfuckingdertig euro. Tering.
  zondag 13 juni 2021 @ 17:57:55 #114
217702 Lonaa
Honger!
pi_199867357
pi_199867443
Ik was vorig jaar op dezelfde zoektocht, maar toen kon ik echt niets vinden. Daarom uiteindelijk maar met macrame gemaakt. Maar dat viel ook tegen. :') Zowel qua tijd en geld als qua resultaat. Ik vind het wel weer leuk staan, maar na een half jaar opgerold te hebben gelegen ofzo zijn de koorden nu korter.
pi_199867446
quote:

Ooooooooooh, dat is een briljant plan :o
  zondag 13 juni 2021 @ 18:04:20 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199867456
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ooooooooooh, dat is een briljant plan :o
Ik heb als kind altijd voor de geiten en schapen gezorgd bij mijn ouders, en gezien wat ze eten. En de lucht.
Geiten en schapenkaas mag je allemaal hebben :)
  zondag 13 juni 2021 @ 18:05:29 #118
217702 Lonaa
Honger!
pi_199867470
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:03 schreef Myraela het volgende:
Ik was vorig jaar op dezelfde zoektocht, maar toen kon ik echt niets vinden. Daarom uiteindelijk maar met macrame gemaakt. Maar dat viel ook tegen. :') Zowel qua tijd en geld als qua resultaat. Ik vind het wel weer leuk staan, maar na een half jaar opgerold te hebben gelegen ofzo zijn de koorden nu korter.
Ja, ziet er leuk uit maar werkt voor geen tiet denk ik.
pi_199867471
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat het dit wordt: https://www.bol.com/nl/p/(...)2_18.27.ProductTitle

:7
Mijn ouders hebben dat ook. Dat wordt vies en vettig en brrrrr. Maar misschien komt dat omdat het er al jaren hangt.
  zondag 13 juni 2021 @ 18:06:19 #120
63722 z80
I fink you freaky
pi_199867485
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:04 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb als kind altijd voor de geiten en schapen gezorgd bij mijn ouders, en gezien wat ze eten. En de lucht.
Geiten en schapenkaas mag je allemaal hebben :)
Jij eet ook geen paling en varken?
  zondag 13 juni 2021 @ 18:06:28 #121
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199867487
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben dat oiok. Dat wordt vies en vettig en brrrrr. Maar misschien komt dat omdat het er al jaren hangt.
Mjah die gaan er denk ik niet theatraal doorheen cruisen met een cocktail in de hand, struikelend en wel, zoals Lonaa. Waar ie vast korter door hangt :p
  zondag 13 juni 2021 @ 18:06:59 #122
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199867493
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:06 schreef z80 het volgende:

[..]

Jij eet ook geen paling en varken?
Die hoefde ik niet uit te mesten :P
  zondag 13 juni 2021 @ 18:09:00 #123
217702 Lonaa
Honger!
pi_199867527
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben dat ook. Dat wordt vies en vettig en brrrrr. Maar misschien komt dat omdat het er al jaren hangt.
Oh iew. Dat klinkt wel viezig. Maar ja, als het er al jaren hangt...

Het is hier voor in de achterdeur, die staat eigenlijk altijd open in de zomer met een vrije doorgang naar het voorraadhok want anders wordt dat hok te warm.
pi_199867582
quote:

[..]

Soep maken, invriezen *O*
Rondje a la Sarabi doen en uitdelen :P
pi_199867596
Kijk hoe shiny mijn nagels zijn. O+

pi_199867600
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:54 schreef Lonaa het volgende:
Zo blij met mijn harmonicadeur. Wel duur, maar die is strak en makkelijk en hoef ik niet te verwijderen en vooral... hij doet het O+
  zondag 13 juni 2021 @ 18:16:15 #127
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199867612
Wij hadden in het poezentijdperk aluminium vliegendeuren, die vielen best mee qua prijs. Alleen veel herrie bij het dichtklappen door de veer.

https://www.praxis.nl/bad(...)2x212cm-wit/10024840
  zondag 13 juni 2021 @ 18:16:47 #128
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199867620
hier ook makkelijk eten.. een of andere ovenschotel en aardappelschijfjes..

laat die oven maar werken :)
pi_199867664
Met die domme katten van mij is alles echt drama. Ze maken alles kapot omdat ze niet stappen hoe ze erdoor moeten. Alleen die touwen gaan dus wel okay.
pi_199867695
quote:
17s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:14 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]
Oeh! Daar kun je goed knabbelvisjes mee lokken ^O^
Shiny en netjes gelakt :Y
pi_199867709
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:18 schreef Myraela het volgende:
Met die domme katten van mij is alles echt drama. Ze maken alles kapot omdat ze niet stappen hoe ze erdoor moeten. Alleen die touwen gaan dus wel okay.
Die van mij gaan er gewoon niet door. Geen idee of ze dat nu wel of juist niet snappen, ik ben allang blij dat ze er gewoon voor gaan zitten, neus in de wind, beetje buiten staren. Buiten wandelen kunnen ze prima in de tuin.

Met kittens werkt dat minder goed :')
pi_199867717
Het makkelijke eten hier was vanavond barbecue. Maar dan wel een niet al te slechte versie, want ik moet een fitgirl worden. :')
pi_199867721
Mega makkelijk eten: een of andere K&K droge pasta schotel… uit 2017.
pi_199867740
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die van mij gaan er gewoon niet door. Geen idee of ze dat nu wel of juist niet snappen, ik ben allang blij dat ze er gewoon voor gaan zitten, neus in de wind, beetje buiten staren. Buiten wandelen kunnen ze prima in de tuin.

Met kittens werkt dat minder goed :')
Toen we van die magneetjes halverwege hadden, wilde er door de hoek naar buiten. :') Nu hebben we van die brede flappen, dat gaat goed als de deur open is, maar het kattenluikje snappen ze niet meer.
pi_199867772
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:23 schreef Myraela het volgende:

[..]

Toen we van die magneetjes halverwege hadden, wilde er door de hoek naar buiten. :') Nu hebben we van die brede flappen, dat gaat goed als de deur open is, maar het kattenluikje snappen ze niet meer.
:D _O-
pi_199867928
Heeft iemand hier toevallig goede zonnebrillen tips? Ik wil voor het eerst in m'n leven een zonnebril van meer dan 5 euro kopen. Geen idee waar ik op moet letten.
pi_199868008
Lona, met geraspte bevroren courgette kun je ook loaded havermout maken.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zondag 13 juni 2021 @ 18:41:51 #138
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199868033
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:34 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand hier toevallig goede zonnebrillen tips? Ik wil voor het eerst in m'n leven een zonnebril van meer dan 5 euro kopen. Geen idee waar ik op moet letten.
Filtering, pasvorm (moet ook lekker zitten uiteraard), glastint, wanneer draag je 'm voornamelijk. Gepolariseerde glazen zijn superfijn in de auto bijvoorbeeld, maar niet ieder schermpje is nog te bekijken met. :P

Voor "even snel in mijn tas flikkeren" zonnebrillen ben ik wel gecharmeerd van Goodr, niet superduur, maar kijkt wel lekker en stuitert niet op mijn kop. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  zondag 13 juni 2021 @ 18:42:19 #139
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199868038
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lona, met geraspte bevroren courgette kun je ook loaded havermout maken.
Dit klinkt niet echt als een traktatie.

Maar wij hebben ieder jaar ook overschot. Meestal eten we het meeste wel op. Klein restantje in blokjes in de vriezer, daarmee kan je later nog soep maken of door de pastasaus gooien. En een deel zoetzuur inmaken :9
Oeh en vorig jaar chutney gemaakt, was ook lekker.
pi_199868066
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:42 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dit klinkt niet echt als een traktatie.

Maar wij hebben ieder jaar ook overschot. Meestal eten we het meeste wel op. Klein restantje in blokjes in de vriezer, daarmee kan je later nog soep maken of door de pastasaus gooien. En een deel zoetzuur inmaken :9
Oeh en vorig jaar chutney gemaakt, was ook lekker.
Ik heb het ooit uit een lijstje met tips om meer groenten binnen te krijgen gevist en gewoon maar eens geprobeerd. Viel me helemaal niet tegen! Toch aanzienlijk meer vulling binnen voor amper calorieën!

En je proeft het eigenlijk amper. Al kan ik me voorstellen dat jongere courgettes veel meer smaak hebben.
  zondag 13 juni 2021 @ 18:45:53 #141
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199868073
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb het ooit uit een lijstje met tips om meer groenten binnen te krijgen gevist en gewoon maar eens geprobeerd. Viel me helemaal niet tegen! Toch aanzienlijk meer vulling binnen voor amper calorieën!

En je proeft het eigenlijk amper. Al kan ik me voorstellen dat jongere courgettes veel meer smaak hebben.
Ja ook weer zo, courgette heeft nooit echt smaak. Misschien toch eens aan wagen dan :D
pi_199868172
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:41 schreef IJsdraakje het volgende:
Filtering, pasvorm (moet ook lekker zitten uiteraard), glastint, wanneer draag je 'm voornamelijk. Gepolariseerde glazen zijn superfijn in de auto bijvoorbeeld, maar niet ieder schermpje is nog te bekijken met. :P

Voor "even snel in mijn tas flikkeren" zonnebrillen ben ik wel gecharmeerd van Goodr, niet superduur, maar kijkt wel lekker en stuitert niet op mijn kop. :+
Ik moet maar eens veel gaan passen. Ik heb echt geen idee. :D
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 18:55:24 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199868234
quote:
Naar een opticien gaan en hetzelfde verhaal doen.

Geen idee welk merk ik heb, maar was niet goedkoop. Op internet opgezocht toen, stond goed bekend.
pi_199868444
Wij aten falafel :9

Ik heb nu ook opeens zin in de courgettetaart van @Kreator

Moesten even iets makkelijks eten want ik moest nog naar Amersfoort. Mijn 5G bevinding is nu perfect en ik hoef geen kleding meer aan want geen zakken nodig voor sleutels enzo 8-) (Ik zit nu op het wachtbankje)

@Myraela ik heb er nu één van Sinner. Van Polaroid (tenminste, ik denk dat dat ook de merknaam was... En niet enkel duidend op het filter) vind ik ze ook vaak fijn. Zeker degenen met warm getinte glazen, die maken de wereld net wat zonniger :D

Ik zweer dus wel bij polaroidfilters. Vooral op de weg erg fijn.
  zondag 13 juni 2021 @ 19:33:26 #145
217702 Lonaa
Honger!
pi_199868733

Peulen, erwten, munt, dille, bieslookbloemen uit de tuin. Dressing van olie, citroen, zout en peper. Beetje geschaafde komkommer.
Heb er nog wat feta over gekruimeld. We hadden er lamskotelet en opgebakken aardappeltjes bij.
:9
pi_199868748
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:55 schreef derLudolf het volgende:
Naar een opticien gaan en hetzelfde verhaal doen.

Geen idee welk merk ik heb, maar was niet goedkoop. Op internet opgezocht toen, stond goed bekend.
Ik wil sowieso wel naar een winkel om ze te proberen. Maar het is wel fijn als je een beetje weet waar je op moet letten. Niet dat ik straks alleen maar betaal voor het design en dat ze me gewoon de duurste bril proberen aan te smeren. :D
pi_199868755
Bieslookbloemen zien er goed uit. :D De hele salade ook hoor, maar gewoon leuk die bloemetjes.
  zondag 13 juni 2021 @ 19:35:58 #148
217702 Lonaa
Honger!
pi_199868783
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:34 schreef Myraela het volgende:
Bieslookbloemen zien er goed uit. :D De hele salade ook hoor, maar gewoon leuk die bloemetjes.
Ja ik vind ze vet gaaf. O+ Mooi lila en maakt ieder gerecht er fris en fraai uitzien. :Y

Hele lichte uiensmaak dus ik flikker ze eigenlijk overal op als de bieslook bloeit. :')
pi_199868855
quote:
17s.gif Op zondag 13 juni 2021 18:14 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]
O+
pi_199868904
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:33 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Peulen, erwten, munt, dille, bieslookbloemen uit de tuin. Dressing van olie, citroen, zout en peper. Beetje geschaafde komkommer.
Heb er nog wat feta over gekruimeld. We hadden er lamskotelet en opgebakken aardappeltjes bij.
:9
Groots👍🏼
pi_199868925
Je kan ook de courgette bloemen plukken, door een gekruid bierbeslag halen en dan frituren, evt eerst panko erop voor extra crunch. Pluspunt: elke bloem die je frituurt wordt geen courgette :s) win win situatie
pi_199868952
Asperges gegeten, eindelijk en met gribichesaus. https://www.culy.nl/inspi(...)aise-met-gekookt-ei/

Augurkjes waren van de oogst van de buurvouw vorig jaar.
  zondag 13 juni 2021 @ 19:49:21 #153
217702 Lonaa
Honger!
pi_199869027
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:44 schreef Leintjeuh het volgende:
Je kan ook de courgette bloemen plukken, door een gekruid bierbeslag halen en dan frituren, evt eerst panko erop voor extra crunch. Pluspunt: elke bloem die je frituurt wordt geen courgette :s) win win situatie
Ja! Dat wil ik dit jaar ook eens doen. :Y
  zondag 13 juni 2021 @ 19:51:36 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199869061
quote:
Ik ben daar echt helemaal mee gestopt toen ik stopte met motorrijden, en heb nu prettige brillen van de Jumbo uit de draaimolen daar.

In het motor tijdperk altijd Polaroid.
  zondag 13 juni 2021 @ 20:01:55 #155
63722 z80
I fink you freaky
pi_199869251
Hier de voorkeur voor een zonnebril van serengeti. Meekleurende glazen en aan de bovenkant donkerder dan de onderkant. In een stevig montuur. Mijn huidige bril gaat al weer ruim 10 jaar mee.
Voor op de fiets een goedkoop mormel met zoveel mogelijk glasoppervlak om de pollen uit de ogen te houden.
pi_199869326
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:51 schreef fietsie het volgende:
Ik ben daar echt helemaal mee gestopt toen ik stopte met motorrijden, en heb nu prettige brillen van de Jumbo uit de draaimolen daar.

In het motor tijdperk altijd Polaroid.
Ja, misschien hoeft het ook niet superduur hoor. Ik wil gewoon iets waardoor ik echt minder last heb van de zon. Ik zit heeeeeel snel met m'n ogen te knijpen. Vooral met het autorijden niet helemaal handig. :')
  zondag 13 juni 2021 @ 20:09:28 #157
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199869362
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, misschien hoeft het ook niet superduur hoor. Ik wil gewoon iets waardoor ik echt minder last heb van de zon. Ik zit heeeeeel snel met m'n ogen te knijpen. Vooral met het autorijden niet helemaal handig. :')
In de aurto liggen er zeker 4, van de Jumbo. Hele donkere, eentje met glazen van licht naar donker, een paar hele lichte (regen, mist) en een reserve, nog in het plasticje.
  zondag 13 juni 2021 @ 20:10:49 #158
63722 z80
I fink you freaky
pi_199869388
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:09 schreef fietsie het volgende:

[..]

In de aurto liggen er zeker 4, van de Jumbo. Hele donkere, eentje met glazen van licht naar donker, een paar hele lichte (regen, mist) en een reserve, nog in het plasticje.
Dat kan ik dus af met 1 bril.
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 20:11:23 #159
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199869399
quote:

[..]

Wat is super duur? Ik was ¤200 kwijt dacht ik. Gepolariseerde glazen is volgens mij standaard in de wat duurdere klasse.
  Moderator zondag 13 juni 2021 @ 20:13:38 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199869429
Die goedkope kunnen voor korte ritjes goed genoeg zijn, maar m'n broertje kreeg met van die goedkope dingen op een gegeven moment echt last, zijnde chauffeur.
pi_199869467
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:11 schreef derLudolf het volgende:
Wat is super duur? Ik was ¤200 kwijt dacht ik. Gepolariseerde glazen is volgens mij standaard in de wat duurdere klasse.
Ik heb geen idee, maar ik hoop eigenlijk niet veel meer dan 150 euro uit te geven. Ik moet maar gewoon gaan passen.
  zondag 13 juni 2021 @ 20:17:10 #162
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199869493
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:10 schreef z80 het volgende:

[..]

Dat kan ik dus af met 1 bril.
Ahja maar als ik van muziek wissel wissel ik ook nog wel eens van bril. Moet wel beetje bijpassend zijn.
  zondag 13 juni 2021 @ 20:17:12 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199869495
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar ik hoop eigenlijk niet veel meer dan 150 euro uit te geven. Ik moet maar gewoon gaan passen.
Waarom zou een duurdere beter zijn dan een goedkope?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199869559
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:17 schreef Molo het volgende:
Waarom zou een duurdere beter zijn dan een goedkope?
Dat weet ik dus niet, daarom vraag ik of iemand tips heeft. Ik ben die dingen van 5 euro (of nog minder) wel een beetje zat. Daarmee zit ik nog steeds te knijpen. Als ik dan de zonnebril van iemand anders test dan heb ik minder last van zon. Dat wil ik graag en als het dan nog een beetje leuk staat, ben ik blij.
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 juni 2021 @ 20:29:42 #165
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199869754
We hadden een zeer vervelende politieke heidag langs het Spaarne bij Zuidam. 8-) Heerlijke zonnetje en heerlijk eten.

En één eetfoto.
  zondag 13 juni 2021 @ 20:30:00 #166
63722 z80
I fink you freaky
pi_199869759
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:20 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat weet ik dus niet, daarom vraag ik of iemand tips heeft. Ik ben die dingen van 5 euro (of nog minder) wel een beetje zat. Daarmee zit ik nog steeds te knijpen. Als ik dan de zonnebril van iemand anders test dan heb ik minder last van zon. Dat wil ik graag en als het dan nog een beetje leuk staat, ben ik blij.
Kijk dan bij de aanschaf extra naar de categorie van de glazen. 1 is voor de mode\sier. 2 bij bewolking. 3 lekker in de zon. En 4 als je op de besneeuwde skipiste staat.
pi_199869788
Mijn bril is een overzetbril als brildrager. Van de opticien.
Met glas dat schitteringen filtert en het zonlicht. Duh. ¤ 30,-
Toch echt geen ¤ 150,- Myra 8)7

Altijd al droeg ik een zonnebril met grote glazen over de bril.
En daar had ik goud mee kunnen verdienen. Nu heeft iemand een montuur bedacht dat
rust op de dagelijkse bril.

En wat Zet opmerkt. w/
  zondag 13 juni 2021 @ 20:33:37 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199869830
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:20 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat Z zegt, dan moet je naar een andere categorie glas, niet per se een duurdere

Ooit gelezen dat dat eigenlijk niets uit maakt, als ze keurmerkje hebben zijn ze altijd goed. Eens kijken of ik die tekst kan vinden nog
  zondag 13 juni 2021 @ 20:34:18 #169
217702 Lonaa
Honger!
pi_199869845
Mijn buurman heeft een oranje sjaal om, schmink op en hij staat op straat met de afstandsbediening in de handen.
  zondag 13 juni 2021 @ 20:37:05 #170
217702 Lonaa
Honger!
pi_199869898
Oh feest. Hij heeft ook zo'n luchthoorn. Awesome.
pi_199869902
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:31 schreef AnneX het volgende:
Mijn bril is een overzetbril als brildrager. Van de opticien.
Met glas dat schitteringen filtert en het zonlicht. Duh. ¤ 30,-
Toch echt geen ¤ 150,- Myra 8)7

Altijd al droeg ik een zonnebril met grote glazen over de bril.
En daar had ik goud mee kunnen verdienen. Nu heeft iemand een montuur bedacht dat
rust op de dagelijkse bril.

En wat Zet opmerkt. w/
Heb ik sinds 2 jaar ook. Voorheen altijd een zonnebril op sterkte. Verschil van ruim 1450 euro maakte de keuze erg makkelijk
  zondag 13 juni 2021 @ 20:39:26 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199869950
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:37 schreef Lonaa het volgende:
Oh feest. Hij heeft ook zo'n luchthoorn. Awesome.
Vuvuzela style? _O_
pi_199869957
Nog even een uurtje in het zwembad liggen lezen O+
Dat kon met de vorige buren echt niet, dan had je minstens oordopjes nodig.
Dus ookal heb ik soms wat te klagen over ze, 90% van de tijd ben ik er wel blij mee.

Nu even opdrogen en dan naar binnen voetbal kijken w/
  zondag 13 juni 2021 @ 20:40:02 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199869959
Gevonden, o.a. dit
Maar als je googlet op 'goedkope of dure zonnebril' vind je nog zat andere bronnen

https://www.trouw.nl/zorg(...)n-goedkope~bc1a69e5/
pi_199870002
quote:

[..]

Even een lokquote (helaas alleen ervaring met zonnebrillen van 5 euro sorry).
Welke Essie nagellak heb je nu op? O-)

Nu mijn vingers er weer een beetje normaal uit zien, wordt het weer tijd voor een leuk lakje.
pi_199870021
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Heb ik sinds 2 jaar ook. Voorheen altijd een zonnebril op sterkte. Verschil van ruim 1450 euro maakte de keuze erg makkelijk
Idem. Sinds vorig jaar dan.
  zondag 13 juni 2021 @ 20:43:35 #177
217702 Lonaa
Honger!
pi_199870043
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Vuvuzela style? _O_
Nee, zo'n andere.

Die vuvuzela's waren ook de hel jong. :r
  zondag 13 juni 2021 @ 20:43:35 #178
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199870044
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat Z zegt, dan moet je naar een andere categorie glas, niet per se een duurdere

Ooit gelezen dat dat eigenlijk niets uit maakt, als ze keurmerkje hebben zijn ze altijd goed. Eens kijken of ik die tekst kan vinden nog
Klopt ja, als erop staat dat ze x filteren, kan je er gewoon van uitgaan dat dat klopt.

Dus blijven andere dingen als glastint en comfort (en wel of niet gepolariseerd) over. Hoeft ook niet duur te zijn, polarisatie. M'n ¤35 brillen hebben het ook.

Als ik heel eerlijk ben, vind ik m'n goedkopere brillen prettiger dan m'n ¤150 Ray Ban, die heb ik bij de opticien vandaan (ook omdat ik daarvoor altijd een zonnebril op sterkte had en gewoon wat goeds wilde).
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199870141
En zo'n wat goedkopere, maar wel goede bril, waar vind je die? Moet je dan alsnog naar de opticien?
  zondag 13 juni 2021 @ 20:50:20 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199870200
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:47 schreef Myraela het volgende:
En zo'n wat goedkopere, maar wel goede bril, waar vind je die? Moet je dan alsnog naar de opticien?
Decathlon, Kruidvat, waar dan ook, maakt niets uit

Keurmerkje checken en de post van IJsdraakje *O*
  zondag 13 juni 2021 @ 20:51:31 #181
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199870224
quote:
Ik vond het aanbod bij mijn opticien eerlijk gezegd tegenvallen. :+ Ik koop ze tegenwoordig online. (Maar ik heb een brillentic ofzo, ik heb er een stuk of 7 rondzwerven. :'))
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199870226
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:41 schreef Sarabi het volgende:
Even een lokquote (helaas alleen ervaring met zonnebrillen van 5 euro sorry).
Welke Essie nagellak heb je nu op? O-)

Nu mijn vingers er weer een beetje normaal uit zien, wordt het weer tijd voor een leuk lakje.
Rock your world. O+

Hij is vooral in de zon zo mooi. Maar dat heb je altijd met holo's. Binnenhuis lijkt het gewoon een saaie zilver.
  zondag 13 juni 2021 @ 20:52:57 #183
217702 Lonaa
Honger!
pi_199870261
Ik moet soberso nieuwe bril.
  zondag 13 juni 2021 @ 20:53:23 #184
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199870275
Flashbacks naar de hel die oude holo's lakken was. :') God, wat waren die Nfu'Oh-holo's mooi, maar wat een gekut om ze er netjes op te krijgen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199870342
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Rock your world. O+

Hij is vooral in de zon zo mooi. Maar dat heb je altijd met holo's. Binnenhuis lijkt het gewoon een saaie zilver.
  zondag 13 juni 2021 @ 20:56:59 #186
63722 z80
I fink you freaky
pi_199870400
quote:
Voor 3 Euro bij de action. Soms bij de Aldi. Rondje hema voor meer keuze, ben je rond de 10 Euro klaar.
pi_199870560
Ik heb een polaroid overzetbril. Zo fijn om die ff op mn hoofd te zetten als ik m niet nodig heb ipv steeds met 2 brillen te moeten wisselen!
#-7
#danmaargeenfancybril
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 13 juni 2021 @ 21:00:46 #188
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199870562
Ik merk wel enorm veel verschil met de goedkope die ik vroeger altijd had.
Nu een op sterkte dus daarbij zelf glas gekozen wat beter is voor in de auto enzo. Scheelt echt enorm.

En voor de mooi is het montuur een Ray ban. O+
pi_199870682
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Flashbacks naar de hel die oude holo's lakken was. :') God, wat waren die Nfu'Oh-holo's mooi, maar wat een gekut om ze er netjes op te krijgen. :')
Waarom waren die zo kut? Ik heb alleen een paar flakies gehad van Nfu Oh. Zag er heel mooi uit in het flesje en bij andere, maar kreeg zelf nooit echt het beste resultaat.

Deze had overigens ook 3 lagen nodig om goed dekkend te zijn.
  zondag 13 juni 2021 @ 21:07:04 #190
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199870800
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarom waren die zo kut? Ik heb alleen een paar flakies gehad van Nfu Oh. Zag er heel mooi uit in het flesje en bij andere, maar kreeg zelf nooit echt het beste resultaat.

Deze had overigens ook 3 lagen nodig om goed dekkend te zijn.
Je bleef de eerste lagen meetrekken. :'( Zelfs met een speciale basecoat (ben even kwijt wat dat precies was) bleef het een uitdaging, iedere hobbel en bobbel zag je.

En dan ook nog binnen no time gechipt. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 juni 2021 @ 21:07:54 #191
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199870845
Ik heb een zonnebril op sterkte van.... NikeFlex. Ooit 2 voor de prijs van 1 bij Hans Anders. Prima bril. :)

[ Bericht 20% gewijzigd door borisz op 13-06-2021 21:18:01 ]
pi_199870855
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:56 schreef z80 het volgende:
Voor 3 Euro bij de action. Soms bij de Aldi. Rondje hema voor meer keuze, ben je rond de 10 Euro klaar.
Okay, misschien moet ik dan toch toegeven dat ik het mooie iets belangrijker vind dan een bril van de Action of Aldi. :D Iets minder basic mag wel.

Maar thanks voor alle tips, ik ga gewoon de komende periode eens goed om me heen kijken en vooral op die score letten.
pi_199870904
Ik zat laatst trouwens ineens weer door oude foto's te kijken. Zag ik ook de meest verschrikkelijke nagellak foto's voorbij komen.

Waarom is dat 'crackle' ooit een ding geweest. Beschamend.
  zondag 13 juni 2021 @ 21:11:28 #194
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199870963
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Rock your world. O+

Omg die is echt heel mooi!
Doe je daar nog iets op of onder? Of kan dat gewoon zo?
Nagellak noob :')
  zondag 13 juni 2021 @ 21:12:06 #195
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199870988
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:09 schreef Myraela het volgende:
Ik zat laatst trouwens ineens weer door oude foto's te kijken. Zag ik ook de meest verschrikkelijke nagellak foto's voorbij komen.

Waarom is dat 'crackle' ooit een ding geweest. Beschamend.
Omdat hype. _O_

Moet weer eens door mijn collectie heen vrees ik. Ik denk niet dat ik nog wat met mijn glitters-in-clear-base kan. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199870992
Of dit, 9 jaar geleden. :D :')

Moderator zondag 13 juni 2021 @ 21:12:37 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199871005
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:06 schreef z80 het volgende:

[..]

Rondje hier werd ook 2.5 uur. Wel een tand sneller gereden. Was eigenlijk niet de bedoeling. Ik moest nog 1 test doen, en tijdens het wachten de bedoeling rondje Kleve. Het ging zo lekker en ook op de hoogste versnelling dat het een stuk verder werd. Die week trainen merk ik direct weer met "extra" kracht in de benen.

Thuis een pak garnalen en een diepvriesmaaltijd van de aldi in de pan gegooid. Geen zin om meer moeite te doen. En uit eten is nu enkel te doen als je een paar dagen vooraf een afspraak maakt. Alles zit nu weer vol.
Snel fietsen is niet echt een doel eigenlijk. Als 't maar mooi gaat.
  zondag 13 juni 2021 @ 21:14:08 #198
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199871049
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:11 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Kan gewoon zo mits geduldig meerdere lagen denk ik.

Over zwart geeft 'ie denk ik wel een geinig effect.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zondag 13 juni 2021 @ 21:14:35 #199
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199871068
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:14 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Kan gewoon zo mits geduldig meerdere lagen denk ik.

Over zwart geeft 'ie denk ik wel een geinig effect.
Zwart heb ik nog wel, als dat nog goed is _O-
  zondag 13 juni 2021 @ 21:14:54 #200
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199871078
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:12 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]
Oh god ja, gekleurde tips. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199871081
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:11 schreef gcjoel het volgende:
Deze is met 3 lagen dekkend. Ik doe er een basecoat onder, maar je hoeft er geen andere kleur onder te doen.

Je ziet bij 1 laag dat de glitters op een gedeelte gaan liggen, en met de tweede laag probeer je ze dan weer een beetje op een andere plek te slepen. :') Bij een andere kleur ga je denk ik zien dat de verdeling dus niet helemaal gelijk is.
  zondag 13 juni 2021 @ 21:15:55 #202
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199871110
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:14 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Zwart heb ik nog wel, als dat nog goed is _O-
Bedorven nagellak ben ik nog niet tegengekomen, alleen stroop of gewoon compleet ingedroogd is wel een risico. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zondag 13 juni 2021 @ 21:16:27 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199871124
quote:
14s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:12 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]
Oh hell :D O+
  zondag 13 juni 2021 @ 21:17:01 #204
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199871140
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Deze is met 3 lagen dekkend. Ik doe er een basecoat onder, maar je hoeft er geen andere kleur onder te doen.

Je ziet bij 1 laag dat de glitters op een gedeelte gaan liggen, en met de tweede laag probeer je ze dan weer een beetje op een andere plek te slepen. :') Bij een andere kleur ga je denk ik zien dat de verdeling dus niet helemaal gelijk is.
Oh, streaky mofo? :{ Ik haat het als ze dat doen.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zondag 13 juni 2021 @ 21:17:55 #205
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199871161
Andere trend die ik nog steeds niet snap, jelly. Ik wil gewoon een dekkende nagellak. :{w
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199871185
Sommige blijf ik ook ingedroogd nog smeren overigens. :') Dat had ik met m'n vorige zilver, daar was ik echt toe aan een nieuwe. Ik vind zilver gewoon zo fijn. Volgens mij is dat de tweede lak die ik daadwerkelijk op heb gemaakt. Na m'n all time favourite 'Mad as a hatter' van OPI. O+ O+
  zondag 13 juni 2021 @ 21:20:25 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199871221
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:17 schreef IJsdraakje het volgende:
Andere trend die ik nog steeds niet snap, jelly. Ik wil gewoon een dekkende nagellak. :{w
Je bent gewoon jaloers

SPOILER
pi_199871238
quote:
Oh, streaky mofo? :{ Ik haat het als ze dat doen.
Ja, al moet ik zeggen dat ik met 3 lagen en écht dekkend toch nog tevreden ben. En snel en goed droog. Als je meerdere lagen nodig hebt maar het slecht droogt, dan is het echt janken.
  zondag 13 juni 2021 @ 21:22:17 #209
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199871278
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dan ga ik het gewoon proberen. Heb hem besteld.
Ga het op mijn tenen doen, daar kan ik toch niet dichtbij komen met mijn gezicht dus dan valt het vast minder op als het niet helemaal netjes is _O-
pi_199871288
quote:
Die kende ik nog niet. :D Ook niet mijn ding.
  zondag 13 juni 2021 @ 21:22:49 #211
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199871296
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:20 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, al moet ik zeggen dat ik met 3 lagen en écht dekkend toch nog tevreden ben. En snel en goed droog. Als je meerdere lagen nodig hebt maar het slecht droogt, dan is het echt janken.
Na een paar uur nog steeds niet uitgeharde lakken. :'(

En lakjes opmaken, het is me nog steeds niet gelukt. _O- Wel hoog tijd voor nieuwe topcoat helaas, m'n oude is geen doen meer.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199871354
Hoe vaak ik wel niet ging slapen nadat ik 2 uur daarvoor m'n nagels had gedaan en dan opstond met een hele haarafdruk in m'n nagels. :') Kon ik weer opnieuw beginnen.
  zondag 13 juni 2021 @ 21:25:48 #213
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199871382
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:24 schreef Myraela het volgende:
Hoe vaak ik wel niet ging slapen nadat ik 2 uur daarvoor m'n nagels had gedaan en dan opstond met een hele haarafdruk in m'n nagels. :') Kon ik weer opnieuw beginnen.
Of een mooi patroontje van je kussensloop ofzo. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199871482
Mooie tijden, wel.
pi_199871756
Zo blij dat ik geen lak op mijn vingernagels mag als ik dit lees :+

Tenen laat ik ook een zomer met rust. Wel saai, maar als ik daar iets opdoe slaan mijn nagels wit uit kan ik niet meer zonder lakje.
pi_199874251
Oow jommons, we worre kampioen!
  Moderator / Redactie Sport zondag 13 juni 2021 @ 22:54:15 #217
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199874278
Nou de punten zijn binnen.
  zondag 13 juni 2021 @ 23:22:22 #218
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199874875
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo blij dat ik geen lak op mijn vingernagels mag als ik dit lees :+

Tenen laat ik ook een zomer met rust. Wel saai, maar als ik daar iets opdoe slaan mijn nagels wit uit kan ik niet meer zonder lakje.
Is je remover daar niet stiekem de oorzaak van?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199875424
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 23:22 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Is je remover daar niet stiekem de oorzaak van?
Zou het? :o

Ik heb het idee dat de schade al is aangericht terwijl de lak erop zit ;(
pi_199875941
:Z
pi_199875999
Goedemorgen! Het wordt hier weer een zomerse dag denk ik zo.

Twee digitali. Of 4, zo je wil.

Deze 3 gezusters staan op mijn kleine rondje, vrijwel alle foto's komen van de kleine rondes.

Dit is op de iets grotere ronde.
pi_199876051
Dat vind ik altijd mooie blommetjes O+

En goedemorgen :O
Ik sta vandaag weer op een voor mij nieuwe afdeling/nieuwe taken dus ik ben weer eens wat nerveus :+ . Heb ik altijd met onbekende dingen waarvan ik niet weet wat er precies van me verwacht wordt, en het komt meestal best goed. Maar toch, ik maak mezelf graag een beetje gek :P .
pi_199876184
quote:
7s.gif Op maandag 14 juni 2021 06:54 schreef Candaasje het volgende:
Dat vind ik altijd mooie blommetjes O+

En goedemorgen :O
Ik sta vandaag weer op een voor mij nieuwe afdeling/nieuwe taken dus ik ben weer eens wat nerveus :+ . Heb ik altijd met onbekende dingen waarvan ik niet weet wat er precies van me verwacht wordt, en het komt meestal best goed. Maar toch, ik maak mezelf graag een beetje gek :P .
Ik denk dat dat best normaal en ook gezond is. Voorkomt dat je je overhaast in het onbekende stort en fouten gaat maken. Komt vast goed :Y

Eerste werkdag hier na een weekje vrij. Natuurlijk zit ik de twee warmste dagen van de week op kantoor ;(
  maandag 14 juni 2021 @ 07:44:42 #224
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199876213
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 00:16 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zou het? :o

Ik heb het idee dat de schade al is aangericht terwijl de lak erop zit ;(
Remover met aceton is bij mij uitgedroogde, wit uitgeslagen nagels, zonder aceton is een stuk minder erg. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199876248
Goedemorgen! Ik heb goed geslapen, alleen het laatste uur gedroomd dat die belangrijke klant vandaag ipv later deze week langs komt. Daarop ben ik niet voorbereid.. Het bijbehorende gevoel is nog even blijven hangen..
pi_199876255
Hier ook al een jaar of 3, 4 geen lakkies meer voor tenen, gedoe voor wat? :+
Handen deed ik al nooit, ik kan het gewoon niet mooi vinden. Van niemand niet, sorry! :D
pi_199876274
Ik keek tijdens het voetbal op de iPad de docu over Lady GaGa. Als je zo'n stem hebt, dat talent, waarom moet je jezelf toch uiterlijk zo uitdossen?! Gelukkig begint ze te 'landen' en steeds meer zichzelf. Soort coming to age docu.
pi_199876312
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 17:32 schreef Lonaa het volgende:

Dat met die courgettes deed ik ook. De slakken hebben ze inmiddels allemaal opgegeten, dus ik vrees nu voor geen courgettes dit jaar.
pi_199876369
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 07:52 schreef Blues het volgende:
Handen deed ik al nooit, ik kan het gewoon niet mooi vinden. Van niemand niet, sorry! :D
Ook geen mooie blanke lak?

En hier dol op courgette, voor de mensen die er van af willen :+ De courgette gekregen van Lucky was ook heerlijk vorig jaar.
  maandag 14 juni 2021 @ 08:11:37 #230
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199876373
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 07:52 schreef Blues het volgende:
Kleurtjes. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199876385
Hier komen er alleen nog frambozen uit de tuin. Kan niet wachten tot m'n eerste groenten. De koolrabi gaat wel echt als een malle. En de radijsjes zijn klaar, die moet ik binnenkort maar eens gebruiken. Vind ik eigenlijk niet lekker. :') Maarja, zaten in de AH moestuintjes.
pi_199876439
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:13 schreef Myraela het volgende:
Hier komen er alleen nog frambozen uit de tuin. Kan niet wachten tot m'n eerste groenten. De koolrabi gaat wel echt als een malle. En de radijsjes zijn klaar, die moet ik binnenkort maar eens gebruiken. Vind ik eigenlijk niet lekker. :') Maarja, zaten in de AH moestuintjes.
Ik heb mijn laatste batch radijsjes ook laten staan/doorschieten. Leuk voor de insecten. De rest eindigde uitgedroogd op het aanrecht, dus ik ga ook niet meer bijzaaien.
pi_199876517
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:20 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb mijn laatste batch radijsjes ook laten staan/doorschieten. Leuk voor de insecten. De rest eindigde uitgedroogd op het aanrecht, dus ik ga ook niet meer bijzaaien.
:D Veel meer dan een dun plakje voor de sier vind ik die dingen ook nooit toevoegen. Maar wel leuk dat ze zo makkelijk groeien.

Dit jaar een beetje aan het experimenteren wat er allemaal wel of niet werkt. Eigenlijk net iets te laat besloten dat ik graag wat moestuinbakken wilde hebben. Hopelijk kan het volgend jaar dan iets succesvoller aanpakken. :D
  maandag 14 juni 2021 @ 08:46:17 #234
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199876731
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:13 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben radijsjes afgelopen weekend op een spies op de bbq gelegd en daarna ingesmeerd met miso boter.
Dat maakt ze echt goed eetbaar :D
pi_199876919
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:46 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Wij hebben radijsjes afgelopen weekend op een spies op de bbq gelegd en daarna ingesmeerd met miso boter.
Dat maakt ze echt goed eetbaar :D
En anders pindasaus of bbq-saus erover :P Ik heb gister aan mini-G geleerd dat als hij groenten niet lekker vind, hij ze een beetje moet verdrinken in saus O-) G was het er niet helemaal mee eens, maar het resultaat was wel een leeg bord :P
  maandag 14 juni 2021 @ 08:56:42 #236
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199876931
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En anders pindasaus of bbq-saus erover :P Ik heb gister aan mini-G geleerd dat als hij groenten niet lekker vind, hij ze een beetje moet verdrinken in saus O-) G was het er niet helemaal mee eens, maar het resultaat was wel een leeg bord :P
Pindasaus maakt alles lekker ja :D
pi_199876976
Ik heb gister trouwens de hele maaltijd op de bbq gemaakt :9

Salade van gegrilde groenten (aubergine en zo op het gietijzeren rooster dus mooie grillstreepjes, ui op de plancha, daarna de grote stukken in kleine stukjes gesneden, feta en balsamico erdoorheen. Echt briljant lekker :9~ )

Gepofte aardappel in alu-folie erbij en hamburgers gegrild op het gietijzeren rooster dus mini-G was bijzonder content met de mooie grill-streepjes _O-
pi_199876990
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:56 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Pindasaus maakt alles lekker ja :D
Ja, dat vind die kleine dus niet lekker :N BBQ-saus daarentegen :7
  maandag 14 juni 2021 @ 09:10:57 #239
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199877140
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:59 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb gister trouwens de hele maaltijd op de bbq gemaakt :9

Salade van gegrilde groenten (aubergine en zo op het gietijzeren rooster dus mooie grillstreepjes, ui op de plancha, daarna de grote stukken in kleine stukjes gesneden, feta en balsamico erdoorheen. Echt briljant lekker :9~ )

Gepofte aardappel in alu-folie erbij en hamburgers gegrild op het gietijzeren rooster dus mini-G was bijzonder content met de mooie grill-streepjes _O-
Zo doen wij het ook het liefst, als je met 2 personen gaat bbq-en vind ik het ook niet de moeite om dat ding alleen voor het vlees aan te steken. Dus meestal grillen we ook groentes als bijgerecht.
en platbroodjes van de bbq :9
pi_199877190
Ik had gister burenborrel in mijn tuin en de groenten gingen er redelijk aan het eind pas op, dus ik heb nog gegrilde paprika's en courgette in de koelkast :9 en in de kolen gegaarde zoete aardappel.

Overigens een aanrader, @PdeHoog! Zoete aardappel tussen de kolen leggen, geen aluminiumfolie ofzo, gewoon laten liggen tot binnenkant gaar is. De buitenkant verbrandt dan, maar de rooksmaak trekt heerlijk in de zoete aardappel. Als gaar eruit halen, open snijden, en de zoete aardappel eruit lepelen. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 14-06-2021 10:09:03 ]
pi_199877342
Mogge!

1994 mag vandaag de afspraak maken
pi_199877468
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had gister burenborrel in mijn tuin en de groenten gingen er redelijk aan het eind pas op, dus ik heb nog gegrilde paprika's en courgette in de koelkast :9 en in de kolen gegaarde zoete aardappel.

Overigens een aanrader, @:PdeHoog! Zoete aardappel tussen de kolen leggen, geen aluminiumfolie ofzo, gewoon laten liggen tot binnenkant gaar is. De buitenkant verbandt dan, maar de rooksmaak trekt heerlijk in de zoete aardappel. Als gaar eruit halen, open snijden, en de zoete aardappel eruit lepelen. :9
Hmmm....klinkt als een plan :9
  maandag 14 juni 2021 @ 09:58:38 #243
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199877724
Mogguh; hier herstart gedaan met werken.

Ingelogd, koffie gezet, mailbox bekeken, koffie gezet, dankmailtje geschreven, koffie gezet...
  maandag 14 juni 2021 @ 10:01:17 #244
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199877762
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 09:58 schreef fietsie het volgende:

Ingelogd, koffie gezet, mailbox bekeken, koffie gezet, dankmailtje geschreven, koffie gezet...
Thank god for coffee.. :+
  maandag 14 juni 2021 @ 10:02:53 #245
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199877778
Ja en dan kan ik ook de trap een keer op en af; afgelopen dagen toch wel weer gewend geraakt aan minder zitten, meer rondlopen en doen.

Maarja, verkeerde beroep gekozen.
pi_199877799
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 09:58 schreef fietsie het volgende:

Mogguh Fiets. Hoe gaat het met je/jullie?
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_199877826
quote:

Overigens een aanrader, @:PdeHoog! Zoete aardappel tussen de kolen leggen, geen aluminiumfolie ofzo, gewoon laten liggen tot binnenkant gaar is. De buitenkant verbandt dan, maar de rooksmaak trekt heerlijk in de zoete aardappel. Als gaar eruit halen, open snijden, en de zoete aardappel eruit lepelen. :9
Goed idee :9
  maandag 14 juni 2021 @ 10:14:54 #248
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199877911
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 10:04 schreef Tally het volgende:

[..]

Mogguh Fiets. Hoe gaat het met je/jullie?
We zijn in het "praktische" stadium beland; schoonmoeder wilde een ander bed, toch maar airco in de slaapkamer, kan de hangkast met 'zijn' kleding op termijn ook een legkast worden; klusjes waarin ik me dus lekker nuttig kan maken, en die iedereen een gevoel van 'het leven gaat verder' geven.
Want dat is iets waar ie, tijdens de korte periode dat ie merkbaar ziek was wel op hamerde: jullie-gaan-door.
Dus daar leven we naar.

En er zijn momenten dat ik het even niet heb, zoals net een bedankmailtje aan een collega die echt heel veel heeft gedaan, geregeld maar ook qua contact er energie in stak. Dan lukt t me nog niet met droge ogen tot het einde van een mailtje te komen. Maar dat lijkt me alleen maar gezond.
pi_199878013
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 10:14 schreef fietsie het volgende:

[..]

We zijn in het "praktische" stadium beland; schoonmoeder wilde een ander bed, toch maar airco in de slaapkamer, kan de hangkast met 'zijn' kleding op termijn ook een legkast worden; klusjes waarin ik me dus lekker nuttig kan maken, en die iedereen een gevoel van 'het leven gaat verder' geven.
Want dat is iets waar ie, tijdens de korte periode dat ie merkbaar ziek was wel op hamerde: jullie-gaan-door.
Dus daar leven we naar.

En er zijn momenten dat ik het even niet heb, zoals net een bedankmailtje aan een collega die echt heel veel heeft gedaan, geregeld maar ook qua contact er energie in stak. Dan lukt t me nog niet met droge ogen tot het einde van een mailtje te komen. Maar dat lijkt me alleen maar gezond.
Die droge ogen gaat voorlopig niet lukken. En dat mag ook. Is helemaal niet gek. :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_199878085
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 08:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ook geen mooie blanke lak?

En hier dol op courgette, voor de mensen die er van af willen :+ De courgette gekregen van Lucky was ook heerlijk vorig jaar.
Ik ook lekkerrrr courgette!

Nee ook geen blanke lak. Moet je ook onderhouden. :+
Heb altijd goed verzorgde korte nagels want zorg/gitaarspelen.
  maandag 14 juni 2021 @ 10:45:48 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199878269
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 10:24 schreef Tally het volgende:

[..]

Die droge ogen gaat voorlopig niet lukken. En dat mag ook. Is helemaal niet gek. :*
Ja ga ik zeker ook van uit hoor
pi_199878366
quote:

Overigens een aanrader, @:PdeHoog! Zoete aardappel tussen de kolen leggen, geen aluminiumfolie ofzo, gewoon laten liggen tot binnenkant gaar is. De buitenkant verbrandt dan, maar de rooksmaak trekt heerlijk in de zoete aardappel. Als gaar eruit halen, open snijden, en de zoete aardappel eruit lepelen. :9
Ooooh heerlijk, goeie tip!
pi_199878852
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 07:55 schreef Blues het volgende:
Ik keek tijdens het voetbal op de iPad de docu over Lady GaGa. Als je zo'n stem hebt, dat talent, waarom moet je jezelf toch uiterlijk zo uitdossen?! Gelukkig begint ze te 'landen' en steeds meer zichzelf. Soort coming to age docu.
Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg? :N
pi_199878954
Hier alles goed?
Even in spoiler van zojuist gebeurd. Hoef niet persé te reageren hoor maar ik wil het gewoon even kwijt. Sorry.

SPOILER
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199878971
Zo.. Straks lekker even buiten wandelen, rustig eten en grappige filmpjes kijken en vanavond naar de toko. Leuke dingen denken :)
  maandag 14 juni 2021 @ 11:48:03 #256
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199878973
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Hier alles goed?
Even in spoiler van zojuist gebeurd. Hoef niet persé te reageren hoor maar ik wil het gewoon even kwijt. Sorry.

SPOILER
Jezus wat een idioot. Ik zou echt ander werk zoeken want dit soort onrecht trek ik slecht!
pi_199879002
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Zo.. Straks lekker even buiten wandelen, rustig eten en grappige filmpjes kijken en vanavond naar de toko. Leuke dingen denken :)
Paar vacaturesites bij langs, eens even goed nadenken wat je wil doen in de nabije toekomst.

Als je een idioot als baas hebt kan je echt het best op zoek naar een andere baas. Alle alternatieven zijn frustrerend en kosten je levensvreugd.
pi_199879045
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Hier alles goed?

SPOILER
Een wappie als werkgever. Jullie zijn gezegend. Not.
Arboarts - dienst heeft het bedrijf ws. niet. Hooguit een contract met een dienst = ja-knikker.
Anders kun je daar nog melden. Zou vertrouwelijk moeten zijn.

En als dit geen reden is voor op zoek naar een andere baan…
pi_199879089
Jeetje @FFT, wat een idioot. Maar eh…er was toch een collega aan het werk die een pcr test had gehad toen vriend daar was? Dus volslagen onzin dat jullie het “binnengebracht “ hebben.
En ook al was het zo, wat dan nog…het is een pandemie, moet je baas eerst even boos worden op china
pi_199879102
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:48 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Jezus wat een idioot. Ik zou echt ander werk zoeken want dit soort onrecht trek ik slecht!
Ik heb sinds even Linkedin aangemaakt maar moet m'n CV nog maken. Vriend is al even bezig met sollicitaties uitgooien en doet hij nu ook. Hij is klaar ermee.
@AnneX; we hebben een stomme bedrijfsarts die volledig 'in dienst' is van de directie dus dat werkt niet.

Ik ga vanmiddag aan m'n CV.
pi_199879161
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 11:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:FFT, wat een idioot. Maar eh…er was toch een collega aan het werk die een pcr test had gehad toen vriend daar was? Dus volslagen onzin dat jullie het “binnengebracht “ hebben.
En ook al was het zo, wat dan nog…het is een pandemie, moet je baas eerst even boos worden op china
Zal het proberen duidelijk uit te leggen.
SPOILER
pi_199879291
Heb me wel afgevraagd of er iets aan te klagen zou zijn als ik op het werk kerona had opgelopen. Mijn oudwerkgever liet op zeker een hoop wteken vallen tov de richtlijnen :N

Ik plan millionair te worden en dan influencer en dan ga ik ze shamen.

Eerst ontbijt zien te regelen, dan de rest.
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 13:19:10 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199879989
Ik heb zojuist iemand een hand gegeven :o

Een reeds gevaccineerde, vanochtend versgeteste Belg
  Moderator maandag 14 juni 2021 @ 13:21:59 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199880023
M'n baas is onlangs naar de VS geweest, eind april. Eenmalige uitzondering voor werk blablabla. Moet eigenlijk nog een keer heen maar mag niet zomaar.

Contact met een of andere advocaat. Eerst 300 dokken om te bellen. Daarna nog 3000 om 'het' te regelen :')
pi_199880247
Vanochtend in de grote lege weide:

Detail:
pi_199880923
Hertjes O+

Tikkie chaotische dag op het werk. Had ook nog zelf een wegtrekkertje (allemaal vlekkies voor de ogen), nu enkel nog een beetje koppijn. Sta toch iets minder stevig in mijn schoenen na dat 2e shotje gisteravond denk ik :P .

Morgen zal ook wel redelijk chaotisch worden, gekeken naar 'flexibele dienst' en daarna nog ergens op een poli. Afijn, komt ook wel weer vast goed. Of niet. Dan wordt het vanzelf 17:00 uur :+

Fysio heeft pas over 2-3 weken plek voor Cas. Dus even verder kijken, hopelijk kan ik er één vinden die én goed is, en niet te ver weg zit. En dus op korte termijn plek heeft. Verder heb ik geen eisen :P .

Voor nu; Cas medicatie geven, ijsje eten, en een nieuwe wcborstel kopen *)
pi_199880980
Terraslunch met de man O+

Tarme kind moest nog doorwerken, dus mocht geen wijn. Vreselijk om aan te zien.
pi_199881139
Herten zijn fijn vrij :)

quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 14:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Terraslunch met de man O+

Tarme kind moest nog doorwerken, dus mocht geen wijn. Vreselijk om aan te zien.
Wat eten jullie :9
pi_199881233
Wat een gezeik weer FFT -O- hopelijk vind je snel een ander plekje.
pi_199881239
Jongens jongens, het zijn reeën. Veel eleganter en sierlijker dan die plompe herten.

Herten komen in Drenthe niet voor (zoals in veel provincies in Nederland)
En waarom zijn er geen herten in Drenthe (en die andere provincies waar geen herten voorkomen)?
Omdat ze daar verboden zijn. Echt! De zogenaamde nulstand. Verboden voor herten.

Assu mij niet gelooft wegens verregaande belachelijkheid:
https://www.hetedelhert.n(...)-edelhert-en-damhert

Dit is momenteel redelijk actueel, we hebben namelijk een illegaal.
https://www.roeg.tv/roeg-(...)-afgeschoten-worden/
  maandag 14 juni 2021 @ 14:54:35 #271
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199881275
quote:
2s.gif Op maandag 14 juni 2021 13:37 schreef sigme het volgende:
Vanochtend in de grote lege weide:
[ afbeelding ]

Detail:
[ afbeelding ]
Reebokje, klingelingeling, Reebokje kling.
pi_199881306
quote:
2s.gif Op maandag 14 juni 2021 14:52 schreef sigme het volgende:
Jongens jongens, het zijn reeën. Veel eleganter en sierlijker dan die plompe herten.

Herten komen in Drenthe niet voor (zoals in veel provincies in Nederland)
En waarom zijn er geen herten in Drenthe (en die andere provincies waar geen herten voorkomen)?
Omdat ze daar verboden zijn. Echt! De zogenaamde nulstand. Verboden voor herten.

Assu mij niet gelooft wegens verregaande belachelijkheid:
https://www.hetedelhert.n(...)-edelhert-en-damhert

Dit is momenteel redelijk actueel, we hebben namelijk een illegaal.
https://www.roeg.tv/roeg-(...)-afgeschoten-worden/
DISCRIMINAAATIE! ;(
pi_199881400
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 14:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Herten zijn fijn vrij :)
[..]

Wat eten jullie :9
Hij had een club sandwich, ik -laatste- ontbijtje. Croissantje, 2 sneetjes brood, smeerdelarij en een kleine salade, met jus en koffie.

Wijntje als toet en vlierbloesem limo om het weg te spoelen, geïnspireerd door dit topic.
pi_199881425
Wie schopt me even naar buiten? Ik heb beloofd een wc-borstel te kopen, en wel vandaag, want de oude moest en zou van mij per direct inde kliko gisteren :P . Maar 0,0 zin natuurlijk. Want warm.
  maandag 14 juni 2021 @ 15:02:19 #275
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199881452
quote:
7s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:00 schreef Candaasje het volgende:
Wie schopt me even naar buiten? Ik heb beloofd een wc-borstel te kopen, en wel vandaag, want de oude moest en zou van mij per direct inde kliko gisteren :P . Maar 0,0 zin natuurlijk. Want warm.
Onderweg ijsjes halen als motivatie? :D
pi_199881465
quote:
7s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:00 schreef Candaasje het volgende:
Een dag zonder borstel moet toch wel kunnen O-)

Het is geen dag om iets te doen....ik probeer ook al een tijdje motivatie te vinden om kleren aan te gaan trekken.
pi_199881508
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:02 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Onderweg ijsjes halen als motivatie? :D
Ja dat sowieso!

quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Een dag zonder borstel moet toch wel kunnen O-)

Het is geen dag om iets te doen....ik probeer ook al een tijdje motivatie te vinden om kleren aan te gaan trekken.
Ja maar de rest van de week heb ik geen tijd, dus ik zal wel moeten. Ach ja... er zijn ergere dingen. Maar dit is wel burgerlijk en suf. Ik zal maar een tas meenemen, om nou een half uur terug met zo'n ding onder m'n arm te lopen :')
pi_199881519
Pffff.... Ontslag is gedoe...enorm veel gedoe.
Net gesprek met vriendin en advocaat gehad. Nu even van alles bij elkaar zoeken om op te sturen.
pi_199881528
Ik heb het hier binnen zo goed afgesloten en ben zo zomers gekleed… dat het wat frisjes is _O-
pi_199881533
quote:
7s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja dat sowieso!
[..]

Ja maar de rest van de week heb ik geen tijd, dus ik zal wel moeten. Ach ja... er zijn ergere dingen. Maar dit is wel burgerlijk en suf. Ik zal maar een tas meenemen, om nou een half uur terug met zo'n ding onder m'n arm te lopen :')
:D gewoon die borstel rocken joh
pi_199881544
Woensdsg geen plakkerige niet goed geïsoleerde kantoordag maar redelijk koele thuiswerkdag *O*
Donderdag wel extra lange plakkerige kantoordag -O-
pi_199881559
quote:
7s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja dat sowieso!
[..]

Skrikkeluk :o
pi_199881560
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Net gesprek met vriendin en advocaat gehad. Nu even van alles bij elkaar zoeken om op te sturen.
:* Matig, succes!
pi_199881574
quote:
Buh -O-
Wat is je gevoel erbij?
pi_199881583
quote:
Sterkte :*

quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb het hier binnen zo goed afgesloten en ben zo zomers gekleed… dat het wat frisjes is _O-
Mag ik bij jou komen wonen deze zomer?
pi_199881587
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:06 schreef Sarabi het volgende:

[..]

:D gewoon die borstel rocken joh
Zonnebril op, hoofd rechtop, neus in de wind, tieten naar voren, kont naar achteren, vriendelijk blijven glimlachen.
En dat alles gewoon met muziek lekker hard op, dat helpt altijd. 8-)
pi_199881594
Ik kom even trotse bonus-pa zijn :7

Mini-G was zo dapper om als eerste een spreekbeurt te houden in de klas en hij deed dat over de jachtluipaard. Het heeft wat ergenis bij iedereen thuis opgeleverd omdat hij, als echt kind, weigerde op tijd te beginnen en we dus samen veel tijd kwijt zijn geweest aan het opstellen en oefenen van de spreekbeurt dit weekend, maar......

hij had een 8,5 :7
  Moderator / Redactie Sport maandag 14 juni 2021 @ 15:08:51 #288
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199881597
Kaatje :*
pi_199881621
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:08 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kom even trotse bonus-pa zijn :7

Mini-G was zo dapper om als eerste een spreekbeurt te houden in de klas en hij deed dat over de jachtluipaard. Het heeft wat ergenis bij iedereen thuis opgeleverd omdat hij, als echt kind, weigerde op tijd te beginnen en we dus samen veel tijd kwijt zijn geweest aan het opstellen en oefenen van de spreekbeurt dit weekend, maar......

hij had een 8,5 :7
Dus nu als beloning een grote zak Cheeto's? ;)
pi_199881638
Tevens belde een collega op om afscheid te nemen. Werkt(e) op de centrale locatie dus ik had weinig contact met haar. Leuk dat ze belde en zo, maar ik vond het wel een beetje awkward. Heb nu langer met haar gesproken dan tijdens haar hele dienstverband.
Maar hey, wel aardig, de persoonlijke touch. Denk dat ze haar dossiers al goed weggewerkt had :P
pi_199881646
Wel een goed gevoel erbij. Maar ben ook heel blij met vriendin erbij, want wat voor hem dagelijkse kost is, is voor mij heel erg vreemde kost.
Maar symphatieke vent die dit (zowel voor werkgevers als werknemers) dagelijks doet.
pi_199881653
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Sterkte :*
[..]

Mag ik bij jou komen wonen deze zomer?
Moet je wel op de bank slapen. Bovenverdieping gaat niet fijn wezen :X
pi_199881666
quote:
7s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:09 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dus nu als beloning een grote zak Cheeto's? ;)
Dat zou kunnen, maar dat is niet zijn ding _O- Ik heb nog wel sate-kroepoek :o :9
pi_199881668
quote:
Waarom is het zo veel gedoe? Is het veel gedoe, of doet het veel met je?

Ik met mijn pretty basic rechtsbijstandverzekeringetje kon voor mijn gevoel alles uit handen geven en laten uitzoeken en doen. De juriste gaf my vervolgens terug koppeling en besprak de keuzemogelijkheden met mij.

Ik heb ook op kantoor gezegd "have your people call my people. Ik heb hier geen verstand van en daarnaast heb ik heb het te druk met mijn werk, wat ik dolgraag blijf doen!"
pi_199881672
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel een goed gevoel erbij. Maar ben ook heel blij met vriendin erbij, want wat voor hem dagelijkse kost is, is voor mij heel erg vreemde kost.
Maar symphatieke vent die dit (zowel voor werkgevers als werknemers) dagelijks doet.
Fijn dat je hem/haar hebt.
pi_199881698
Kaatje -O- :*

En FFT ook :* Zoek rapido wat anders want hier moet je geen seconde langer dan noodzakelijk willen blijven -O-
pi_199881701
quote:
10s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Moet je wel op de bank slapen. Bovenverdieping gaat niet fijn wezen :X
Dan denk ik er nog even over na ;)
pi_199881712
Ik lees nu pas de post van FFT. Mijn hemel wat een lamzak van een baas :{
pi_199881838
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Waarom is het zo veel gedoe? Is het veel gedoe, of doet het veel met je?

Ik met mijn pretty basic rechtsbijstandverzekeringetje kon voor mijn gevoel alles uit handen geven en laten uitzoeken en doen. De juriste gaf my vervolgens terug koppeling en besprak de keuzemogelijkheden met mij.

Ik heb ook op kantoor gezegd "have your people call my people. Ik heb hier geen verstand van en daarnaast heb ik heb het te druk met mijn werk, wat ik dolgraag blijf doen!"
Gedoe als in nu alles bij elkaar zoeken wat hij wil hebben. Veel heb ik al, maar er moet nog mee komen.
En uitstel aanvragen, en OR aanschrijven voor informatie, en dit en dat. En daarna kan ik het uit handen geven.
Gewoon blijven werken is makkelijker.
pi_199881861
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 14:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Hij had een club sandwich, ik -laatste- ontbijtje. Croissantje, 2 sneetjes brood, smeerdelarij en een kleine salade, met jus en koffie.

Wijntje als toet en vlierbloesem limo om het weg te spoelen, geïnspireerd door dit topic.
Prima lunch op een terras :)

Zin in vanavond toko (Amazing). Ik heb een kilo knoflook binnen 4 weken weggewerkt dus ik móet nieuwe hebben :P + kruiden, gedroogd fruit, fire saus en noedels.
pi_199881897
quote:
Hopelijk heb je motivatie gevonden om de info te zoeken. Vreselijk om dat te moeten doen terwijl je al boos bent op het bedrijf. :*
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 15:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Woensdsg geen plakkerige niet goed geïsoleerde kantoordag maar redelijk koele thuiswerkdag *O*
Donderdag wel extra lange plakkerige kantoordag -O-
Wel onweer op een gegeven moment (hoop ik op tijd voor je).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')