Stap op de fiets, fiets naar de Jumb....quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag last van pita's. Het recept klopte niet: 50 g (droge) gist op 500 g bloem, paar minuten rijzen was genoeg, rare slappe gistige massa.![]()
Uiteindelijk nog acceptabele pita's geworden dankzij veel gevloek, netjes in bolletjes en dan schijven vormen en heet bakken. Maar manmanman.![]()
Iemand een beproefd recept voor pitabroodjes?
Supermarktquote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag last van pita's. Het recept klopte niet: 50 g (droge) gist op 500 g bloem, paar minuten rijzen was genoeg, rare slappe gistige massa.![]()
Uiteindelijk nog acceptabele pita's geworden dankzij veel gevloek, netjes in bolletjes en dan schijven vormen en heet bakken. Maar manmanman.![]()
En dan in het broodrooster ipv de oven. En van te voren even nat maken.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Stap op de fiets, fiets naar de Jumb....
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:30 schreef Lonaa het volgende:
De laatste keer en enige keer dat ik pita's maakte ging F naar de winkel om alsnog pita's te kopen...
Ik hen geen F, het werd broodquote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:30 schreef Lonaa het volgende:
De laatste keer en enige keer dat ik pita's maakte ging F naar de winkel om alsnog pita's te kopen...
https://rutgerbakt.nl/bro(...)kruide-pitabroodjes/quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Wat heb ik nou aan jouquote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Stap op de fiets, fiets naar de Jumb....
Bedankt!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:46 schreef Yinny het volgende:
[..]
https://rutgerbakt.nl/bro(...)kruide-pitabroodjes/
Zonder de kruiden en goed nat spuiten voordat ze de oven ingaan, helpt met bol worden.
Nu heb je er niets aan maar wel een prima adviesquote:
https://nombelina.com/griekse-pitabroodjes/quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bedankt!
We willen ze eigenlijk in de pan bakken, want we moeten al cake, spanakopita en moussaka in de oven bakken en dat is bij elkaar al ruim 2 uur oventijd. Maar lijkt me dat dat wel moet kunnen - goed deeg is goed deeg.
Oeh, papadums!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:32 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Wij aten van de echte Indiër papadum![]()
![]()
Wil ik ook eens proberen te maken
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:36 schreef sigme het volgende:
En ik heb allemaal nieuwe verse foto's, terwijl er ook nog oude zijn waar ik nog niet aan toe gekomen was.
Deze moet dan toch maar wel nog even, want ook ik vind wikke zo mooi.
[ afbeelding ]
Hier in de omgeving maar weinig te vinden, dus ik ben extra blij met zo'n mooie grote bos.
Dat klinkt als een bizar recept!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Blij dat je terug bent, personeel met eigen plannen en lolletjesquote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poes is knuffelig en doet een jas uit. Harige neus nu
wat is kosher zout? is er zout dat niet kosher is?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:38 schreef minilot het volgende:
Oh en @:Tele6 voor uitvoerige uitleg:
https://www.seriouseats.c(...)-homemade-pita-bread
...en een bijgaand recept:
https://www.seriouseats.com/perfect-pita-bread-recipe
...is SeriousEats steevast een betrouwbare bron als het om eten gaat
Gaat om de korrelvorm en -grootte, het nogal grovere 'kosher' zout kom je vaak tegen in Amerikaanse recepten, bij gebruik van tafelzout volstaat het doorgaans om dan qua inhoudsmaten te halveren, dus bijvoorbeeld 1 tl 'kosher' zout > halve tl tafelzout.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:48 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
wat is kosher zout? is er zout dat niet kosher is?
Het is echt vrijwel t enige type brood waar ik niet aan begin, zie ook de overige commentarenquote:
Herkenbaarquote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poes is knuffelig en doet een jas uit. Harige neus nu
En dan hebben jullie nog kortharen, tel je zegeningenquote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Mijn meneren doen ook een jas uit. Of drie ofzo. Man wat een haar komt daar vanaf! Drie keer aaien met zweethandjes en ik heb een kwart kat aan m'n handen plakken
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans wordt nu ook eens in de week geborsteld. Ze vindt het geweldig maar heeft wel de gewoonte om na 5 seconden borstelen op te staan en een meter verderop te gaan liggen. Dan moet ik naar haar toe kruipen en dan herhaalt zich het gebeuren. Ik had vrijdag langs onze hele route hoopjes haar liggen.
Dat is niet tof. Bleren als in schreeuwen of huilen?quote:Op zondag 13 juni 2021 07:41 schreef Lonaa het volgende:
Buurvrouw stond alweer om 7 uur in de tuin te bleren.
Ja. Denk het welquote:
Schreeuwen want ze heeft toch een nieuwe puppy van net 8 weken.quote:Op zondag 13 juni 2021 08:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is niet tof. Bleren als in schreeuwen of huilen?
Nachtdienst was Druk.
Waarom las ik hier tot 3 keer toe (niet begrijpend) kontharen?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dan hebben jullie nog kortharen, tel je zegeningen
Dat hebben ze ook welquote:Op zondag 13 juni 2021 09:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom las ik hier tot 3 keer toe (niet begrijpennd) kontharen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Altijd heerlijk wakker worden met jouw foto'squote:Op zondag 13 juni 2021 09:24 schreef sigme het volgende:
Rijtje 'geel' in de categorie 'wilde plant in de buurt'.
[ afbeelding ]
Lis
[ afbeelding ]
Gele waterkers
[ afbeelding ]
Ratelaar
* Kaatje1 was ook zo’n meisjequote:Op zondag 13 juni 2021 11:21 schreef Blues het volgende:
Oh die natuur toch![]()
Vanochtend keek ik tijdens thee zetten uit ons keukenraam (daar staan een beetje opzij 2 bomen op voorstukje van buurman) en er zat een klein rood eekhoorntje op een tak naar me te kijkenik snel mijn camera gepakt, kom terug, koekoek, weg
@:Candaasje wat sneu voor het konijn
Gymmen zit er weer op. Sloeg gisteren maar over met teen en nog liesspierpijn van donderdag gymsoms doe ik te fanatiek mee of zo
* Blues was het meisje op gym dat nooit mee wilde doen, of gevraagd werd, ik haatte gym.
Omdat er hier en daar zijstraatjes zijn in die winkelstraat waar ik dan als ik klaar ben met die winkels meteen op mn fiets kan ontsnappen. Ipv weer ergens helemaal terug te moeten naar waar mn fiets stond. Ik wist niet precies welke schoenwinkel waar was en hoeveel ik er zou moeten hebben voor ik die heilige schoentjes zou hebbenquote:Op zondag 13 juni 2021 12:29 schreef Barreltje het volgende:
Hiervandaag weer zwemmen op het programma.. hoop dst het gaat lukken.. slaap weer slecht de laatste dagen dus weinig energie..
En blues.. waarom de hele straat af met een fiets aan de gang? Waarom niet gewoon fiets in het midden zetten en lopen zonder fiets
Dipje. Je hebt ook best wel weer wat achter de rug.quote:Op zondag 13 juni 2021 13:06 schreef fietsie het volgende:
Geen zin in vandaag. Geen idee waarom, maar tot nu toe heb ik de dag aardig kunnen negeren.
De oprit zit vol onkruid en ik heb een nieuwe onkruidbrander gekocht gisteren. Ik denk dat ik daar even....quote:Op zondag 13 juni 2021 13:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Dipje. Je hebt ook best wel weer wat achter de rug.
Is er niks te zentimmeren of zo?
quote:Op zondag 13 juni 2021 13:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
De oprit zit vol onkruid en ik heb een nieuwe onkruidbrander gekocht gisteren. Ik denk dat ik daar even....
Ik zet een bureaustoel buiten,, vlammenwerper aan, staalborstel erbij...quote:
quote:Op zondag 13 juni 2021 13:36 schreef fietsie het volgende:
Ik zet een bureaustoel buiten,, vlammenwerper aan, staalborstel erbij...
Vind je dit leuker dan vorig jaar bij de naturistencamping?quote:Op zondag 13 juni 2021 13:48 schreef Tele6 het volgende:
@:fietsie
Hier is het ook even een inkakmomentje. We hebben vanochtend de kinders ontbijt + lunch om mee te nemen geserveerd, daarna opgeruimd en schoongemaakt en boodschappen gedaan voor de eindborrel. Ze krijgen eind van de middag fris en chips tot de ouders er zijn. Nu zitten ze in de zon sociaal te doen en worden er wat laatste dingen geregeld voor de eindactiviteit van later vanmiddag. Maar er is eigenlijk tot 15:00 niks meer te doen. Prima
Beter dan doordat je door je koude kwijl roltquote:Op zondag 13 juni 2021 14:03 schreef Barreltje het volgende:
Dat je wakker schrikt van je eigen gesnurk...
Ja, de mensen van hier zijn mijn vriendengroep. A en ik waren samen op kamp, B zat dat jaar al in de organisatie. En een boel andere leuke mensen die ooit deelnemers waren en nu organisatie.quote:Op zondag 13 juni 2021 14:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Vind je dit leuker dan vorig jaar bij de naturistencamping?
Dom werk heel sloom/inefficiënt doen kan best lekker zijnquote:Op zondag 13 juni 2021 13:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zet een bureaustoel buiten,, vlammenwerper aan, staalborstel erbij...
Steel van de staalborstel is te kort voor mij, als ik het staand doe gaat mijn rug nog meer gillen dan ie al deed.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dom werk heel sloom/inefficiënt doen kan best lekker zijn
Iedereen zijn eigen tempo. 18 is ook veel.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm ik was al trots op m’n 18 km, komen jullie aan met 50 en 65
Dit was elektrische fiets. Geloof dat ik zonder ondersteuning de straat niet uitkomquote:Op zondag 13 juni 2021 15:28 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Iedereen zijn eigen tempo. 18 is ook veel.
Moet er niet aan denken op m'n gewone fiets.
Maakt toch niet uit? Je eigen race rijdenquote:Op zondag 13 juni 2021 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit was elektrische fiets. Geloof dat ik zonder ondersteuning de straat niet uitkom
Ik heb nu 2 of 3x in mn leven op een Ebike gereden en het is idd een heel verschil. Ik heb nog steeds mn ouwe bessie zonder ondersteuning die wel slecht wordt, en ben al aan t rondkijken voor een 2e hands ebike.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit was elektrische fiets. Geloof dat ik zonder ondersteuning de straat niet uitkom
Ik was al lang blij dat het ging. 2 weken geleden binnen 30 minuten 2 keer door m’n knie gegaan, lopen/wandelen is echt niet mogelijk en dit vorige week ook niet. En ik maak onderweg graag foto’s (zal er straks een paar laten zien) maar camera zit in mijn rugzak. Nu een oude camera tas is de fietsmand gedaan, daar de camera in, en dan stap je sneller af voor een fotoquote:Op zondag 13 juni 2021 15:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit? Je eigen race rijden![]()
Ik doe het op de racefiets dus wel zelf maar stukken makkelijker dan een stadsfiets.
Zonder heuvels kan ik misschien tot 100 ofzo maar vooral omdat je kont dan pijn gaat doen![]()
En regelmatig wat eten onderweg, ik loop echt leeg.
Ik heb m jaren geleden gekocht omdat toen bleek dat ik nooit m’n rijbewijs zou kunnen halen. En het heeft mn actieradius enorm vergroot, ook omdat het lijf steeds verder achteruit ging/gaatquote:Op zondag 13 juni 2021 15:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb nu 2 of 3x in mn leven op een Ebike gereden en het is idd een heel verschil. Ik heb nog steeds mn ouwe bessie zonder ondersteuning die wel slecht wordt, en ben al aan t rondkijken voor een 2e hands ebike.
quote:Op zondag 13 juni 2021 15:55 schreef Blues het volgende:
Wat een projecten blijven het toch bij jullie Lucky! Echtvoor jullie niet aflatende energie
Prachtig. De klaproos lijkt aan een opkomst bezig.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Was een strook van zeker 15 meter breed en een paar honderd meter lang naar de bosrand, heel mooiquote:Op zondag 13 juni 2021 16:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Prachtig. De klaproos lijkt aan een opkomst bezig.
Rondje hier werd ook 2.5 uur. Wel een tand sneller gereden. Was eigenlijk niet de bedoeling. Ik moest nog 1 test doen, en tijdens het wachten de bedoeling rondje Kleve. Het ging zo lekker en ook op de hoogste versnelling dat het een stuk verder werd. Die week trainen merk ik direct weer met "extra" kracht in de benen.quote:Op zondag 13 juni 2021 15:08 schreef derLudolf het volgende:
Ik zit ook weer op een stoel. Daarvoor 2,5 uur op het zadel van de fiets gezeten. 49,5km door Westerwolde en Emsland. En weer wat foto's gemaakt.
Het maaibeleid is een paar jaar geleden veranderd. Meer doorlaten groeien en niet zo kort maaien.quote:Op zondag 13 juni 2021 16:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Prachtig. De klaproos lijkt aan een opkomst bezig.
Ik las ergens (kan het nu niet vinden) dat het komt door de weersomstandigheden van vorig jaar. Waardoor er dit jaar zoveel zijn.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:09 schreef z80 het volgende:
Het maaibeleid is een paar jaar geleden veranderd. Meer doorlaten groeien en niet zo kort maaien.
Daarbij een flink natter periode met daarvoor kou. En nu vol de zon er op. Dan wil alles wel groeien.
Gewoon lekker jonge courgettes oogsten en eten, en ze niet teveel door laten groeien; die luxe heb je nu nu je veel bloemen hebt.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:32 schreef Lonaa het volgende:
Wij eten zo (alweer) peultjes en ook de eerste erwten.Er komt ook iedere dag een handje aardbeien uit de tuin.
Komende week moet ik ook salade want mijn pluksla's zijn gigantisch.
Langzaam vrees ik voor de hoeveelheid courgettes en tomaten...Ik heb 4 courgetteplanten (haha) want ik wilde 2 types en een backup van beide. Maar ze doen het alle 4. van beide types blijft 1 plant wat achter. Maar als ik zie hoeveel bloemknoppen die grootste plant heeft...
Alle tomatenplanten doen het ook, heb besloten er 2 te elimineren omdat ze het zo-zo doen. Dan heb ik er nog 19 over. Er zitten nu in allemaal al meerdere bloeiende trossen per plant.
Dat was soberso het plan. Maar dan is alsnog wel de paniek 'Help wat moet ik met 40 jonge courgettes'quote:Op zondag 13 juni 2021 17:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gewoon lekker jonge courgettes oogsten en eten, en ze niet teveel door laten groeien; die luxe heb je nu nu je veel bloemen hebt.
Af en toe iemand blij maken met zo'n jonge sappige stevige courgette; stuk lekkerder dan die uitgegroeide exemplaren, met harde pitjes enzo.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat was soberso het plan. Maar dan is alsnog wel de paniek 'Help wat moet ik met 40 jonge courgettes'
Wat ik van iemand hoorde die een biologische boerderij/gîte heeft in Frankrijk (en oh wat maakt ze lekkere dingen), kan je courgettes rauw raspen en invriezen (dus dan zijn het kleinere pakjes) en er later soep van makenquote:Op zondag 13 juni 2021 17:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat was soberso het plan. Maar dan is alsnog wel de paniek 'Help wat moet ik met 40 jonge courgettes'
Ja, kan. Heb ik ooit al eens eerder gedaan. Toen kwam ik ook om in de courgettes. Dat was van 1 plant.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat ik van iemand hoorde die een biologische boerderij/gîte heeft in Frankrijk (en oh wat maakt ze lekkere dingen), kan je courgettes rauw raspen en invriezen (dus dan zijn het kleinere pakjes) en er later soep van maken
Ik verwacht wel dat er mensen om me heen courgettes te eten krijgen, ja.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Af en toe iemand blij maken met zo'n jonge sappige stevige courgette; stuk lekkerder dan die uitgegroeide exemplaren, met harde pitjes enzo.
Uurtje groot vuur eronder met goedkope houtskool en dan pas schrobben, scheelt boel werkquote:Op zondag 13 juni 2021 17:49 schreef Lonaa het volgende:
Ja, de BBQ...ik tilde dus met vrees de deksel op want ik vergeet wel eens het rooster schoon te maken en ook dit jaar stel ik mezelf weer teleur: vies rooster.
quote:Op zondag 13 juni 2021 17:52 schreef fietsie het volgende:
Hier eten zij die dat lusten courgette als volgt: In twee helften snijden in de lengte, gootje erin maken met een lepel door de "zaadlijst" (is er bij jonge amper) eruit te scheppen en daar schapen of geitenkaas in, met wat honing.
En dat in alufolie op t rooster.
Zou eten.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:52 schreef fietsie het volgende:
Hier eten zij die dat lusten courgette als volgt: In twee helften snijden in de lengte, gootje erin maken met een lepel door de "zaadlijst" (is er bij jonge amper) eruit te scheppen en daar schapen of geitenkaas in, met wat honing.
Ja. Dat met kralen vind ik dan nog wel mee vallen als je mooi patroon hebt, maar niet voor honderfuckingdertig euro. Tering.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt he. En dan eigenlijk ook altijd heel lelijk.
Ooooooooooh, dat is een briljant planquote:Op zondag 13 juni 2021 17:52 schreef fietsie het volgende:
Ik heb als kind altijd voor de geiten en schapen gezorgd bij mijn ouders, en gezien wat ze eten. En de lucht.quote:
Ja, ziet er leuk uit maar werkt voor geen tiet denk ik.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:03 schreef Myraela het volgende:
Ik was vorig jaar op dezelfde zoektocht, maar toen kon ik echt niets vinden. Daarom uiteindelijk maar met macrame gemaakt. Maar dat viel ook tegen.Zowel qua tijd en geld als qua resultaat. Ik vind het wel weer leuk staan, maar na een half jaar opgerold te hebben gelegen ofzo zijn de koorden nu korter.
Mijn ouders hebben dat ook. Dat wordt vies en vettig en brrrrr. Maar misschien komt dat omdat het er al jaren hangt.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat het dit wordt: https://www.bol.com/nl/p/(...)2_18.27.ProductTitle
Jij eet ook geen paling en varken?quote:Op zondag 13 juni 2021 18:04 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb als kind altijd voor de geiten en schapen gezorgd bij mijn ouders, en gezien wat ze eten. En de lucht.
Geiten en schapenkaas mag je allemaal hebben
Mjah die gaan er denk ik niet theatraal doorheen cruisen met een cocktail in de hand, struikelend en wel, zoals Lonaa. Waar ie vast korter door hangt :pquote:Op zondag 13 juni 2021 18:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben dat oiok. Dat wordt vies en vettig en brrrrr. Maar misschien komt dat omdat het er al jaren hangt.
Die hoefde ik niet uit te mestenquote:
Oh iew. Dat klinkt wel viezig. Maar ja, als het er al jaren hangt...quote:Op zondag 13 juni 2021 18:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben dat ook. Dat wordt vies en vettig en brrrrr. Maar misschien komt dat omdat het er al jaren hangt.
Soep maken, invriezenquote:Op zondag 13 juni 2021 17:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zo blij met mijn harmonicadeur. Wel duur, maar die is strak en makkelijk en hoef ik niet te verwijderen en vooral... hij doet hetquote:
Oeh! Daar kun je goed knabbelvisjes mee lokkenquote:Op zondag 13 juni 2021 18:14 schreef Myraela het volgende:
Kijk hoe shiny mijn nagels zijn.
[ afbeelding ]
Die van mij gaan er gewoon niet door. Geen idee of ze dat nu wel of juist niet snappen, ik ben allang blij dat ze er gewoon voor gaan zitten, neus in de wind, beetje buiten staren. Buiten wandelen kunnen ze prima in de tuin.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:18 schreef Myraela het volgende:
Met die domme katten van mij is alles echt drama. Ze maken alles kapot omdat ze niet stappen hoe ze erdoor moeten. Alleen die touwen gaan dus wel okay.
Toen we van die magneetjes halverwege hadden, wilde er door de hoek naar buiten.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Die van mij gaan er gewoon niet door. Geen idee of ze dat nu wel of juist niet snappen, ik ben allang blij dat ze er gewoon voor gaan zitten, neus in de wind, beetje buiten staren. Buiten wandelen kunnen ze prima in de tuin.
Met kittens werkt dat minder goed
quote:Op zondag 13 juni 2021 18:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Toen we van die magneetjes halverwege hadden, wilde er door de hoek naar buiten.Nu hebben we van die brede flappen, dat gaat goed als de deur open is, maar het kattenluikje snappen ze niet meer.
Filtering, pasvorm (moet ook lekker zitten uiteraard), glastint, wanneer draag je 'm voornamelijk. Gepolariseerde glazen zijn superfijn in de auto bijvoorbeeld, maar niet ieder schermpje is nog te bekijken met.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:34 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand hier toevallig goede zonnebrillen tips? Ik wil voor het eerst in m'n leven een zonnebril van meer dan 5 euro kopen. Geen idee waar ik op moet letten.
Dit klinkt niet echt als een traktatie.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lona, met geraspte bevroren courgette kun je ook loaded havermout maken.
Ik heb het ooit uit een lijstje met tips om meer groenten binnen te krijgen gevist en gewoon maar eens geprobeerd. Viel me helemaal niet tegen! Toch aanzienlijk meer vulling binnen voor amper calorieën!quote:Op zondag 13 juni 2021 18:42 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dit klinkt niet echt als een traktatie.
Maar wij hebben ieder jaar ook overschot. Meestal eten we het meeste wel op. Klein restantje in blokjes in de vriezer, daarmee kan je later nog soep maken of door de pastasaus gooien. En een deel zoetzuur inmaken![]()
Oeh en vorig jaar chutney gemaakt, was ook lekker.
Ja ook weer zo, courgette heeft nooit echt smaak. Misschien toch eens aan wagen danquote:Op zondag 13 juni 2021 18:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb het ooit uit een lijstje met tips om meer groenten binnen te krijgen gevist en gewoon maar eens geprobeerd. Viel me helemaal niet tegen! Toch aanzienlijk meer vulling binnen voor amper calorieën!
En je proeft het eigenlijk amper. Al kan ik me voorstellen dat jongere courgettes veel meer smaak hebben.
Ik moet maar eens veel gaan passen. Ik heb echt geen idee.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:41 schreef IJsdraakje het volgende:
Filtering, pasvorm (moet ook lekker zitten uiteraard), glastint, wanneer draag je 'm voornamelijk. Gepolariseerde glazen zijn superfijn in de auto bijvoorbeeld, maar niet ieder schermpje is nog te bekijken met.
Voor "even snel in mijn tas flikkeren" zonnebrillen ben ik wel gecharmeerd van Goodr, niet superduur, maar kijkt wel lekker en stuitert niet op mijn kop.
Naar een opticien gaan en hetzelfde verhaal doen.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:34 schreef Myraela het volgende:
Heeft iemand hier toevallig goede zonnebrillen tips? Ik wil voor het eerst in m'n leven een zonnebril van meer dan 5 euro kopen. Geen idee waar ik op moet letten.
Ik wil sowieso wel naar een winkel om ze te proberen. Maar het is wel fijn als je een beetje weet waar je op moet letten. Niet dat ik straks alleen maar betaal voor het design en dat ze me gewoon de duurste bril proberen aan te smeren.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:55 schreef derLudolf het volgende:
Naar een opticien gaan en hetzelfde verhaal doen.
Geen idee welk merk ik heb, maar was niet goedkoop. Op internet opgezocht toen, stond goed bekend.
Ja ik vind ze vet gaaf.quote:Op zondag 13 juni 2021 19:34 schreef Myraela het volgende:
Bieslookbloemen zien er goed uit.De hele salade ook hoor, maar gewoon leuk die bloemetjes.
quote:Op zondag 13 juni 2021 18:14 schreef Myraela het volgende:
Kijk hoe shiny mijn nagels zijn.
[ afbeelding ]
Groots👍🏼quote:Op zondag 13 juni 2021 19:33 schreef Lonaa het volgende:
[ afbeelding ]
Peulen, erwten, munt, dille, bieslookbloemen uit de tuin. Dressing van olie, citroen, zout en peper. Beetje geschaafde komkommer.
Heb er nog wat feta over gekruimeld. We hadden er lamskotelet en opgebakken aardappeltjes bij.
Ja! Dat wil ik dit jaar ook eens doen.quote:Op zondag 13 juni 2021 19:44 schreef Leintjeuh het volgende:
Je kan ook de courgette bloemen plukken, door een gekruid bierbeslag halen en dan frituren, evt eerst panko erop voor extra crunch. Pluspunt: elke bloem die je frituurt wordt geen courgettewin win situatie
Ik ben daar echt helemaal mee gestopt toen ik stopte met motorrijden, en heb nu prettige brillen van de Jumbo uit de draaimolen daar.quote:Op zondag 13 juni 2021 18:34 schreef Myraela het volgende:
Ja, misschien hoeft het ook niet superduur hoor. Ik wil gewoon iets waardoor ik echt minder last heb van de zon. Ik zit heeeeeel snel met m'n ogen te knijpen. Vooral met het autorijden niet helemaal handig.quote:Op zondag 13 juni 2021 19:51 schreef fietsie het volgende:
Ik ben daar echt helemaal mee gestopt toen ik stopte met motorrijden, en heb nu prettige brillen van de Jumbo uit de draaimolen daar.
In het motor tijdperk altijd Polaroid.
In de aurto liggen er zeker 4, van de Jumbo. Hele donkere, eentje met glazen van licht naar donker, een paar hele lichte (regen, mist) en een reserve, nog in het plasticje.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, misschien hoeft het ook niet superduur hoor. Ik wil gewoon iets waardoor ik echt minder last heb van de zon. Ik zit heeeeeel snel met m'n ogen te knijpen. Vooral met het autorijden niet helemaal handig.
Dat kan ik dus af met 1 bril.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:09 schreef fietsie het volgende:
[..]
In de aurto liggen er zeker 4, van de Jumbo. Hele donkere, eentje met glazen van licht naar donker, een paar hele lichte (regen, mist) en een reserve, nog in het plasticje.
Wat is super duur? Ik was ¤200 kwijt dacht ik. Gepolariseerde glazen is volgens mij standaard in de wat duurdere klasse.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:07 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, misschien hoeft het ook niet superduur hoor. Ik wil gewoon iets waardoor ik echt minder last heb van de zon. Ik zit heeeeeel snel met m'n ogen te knijpen. Vooral met het autorijden niet helemaal handig.
Ik heb geen idee, maar ik hoop eigenlijk niet veel meer dan 150 euro uit te geven. Ik moet maar gewoon gaan passen.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:11 schreef derLudolf het volgende:
Wat is super duur? Ik was ¤200 kwijt dacht ik. Gepolariseerde glazen is volgens mij standaard in de wat duurdere klasse.
Ahja maar als ik van muziek wissel wissel ik ook nog wel eens van bril. Moet wel beetje bijpassend zijn.quote:
Waarom zou een duurdere beter zijn dan een goedkope?quote:Op zondag 13 juni 2021 20:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar ik hoop eigenlijk niet veel meer dan 150 euro uit te geven. Ik moet maar gewoon gaan passen.
Dat weet ik dus niet, daarom vraag ik of iemand tips heeft. Ik ben die dingen van 5 euro (of nog minder) wel een beetje zat. Daarmee zit ik nog steeds te knijpen. Als ik dan de zonnebril van iemand anders test dan heb ik minder last van zon. Dat wil ik graag en als het dan nog een beetje leuk staat, ben ik blij.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:17 schreef Molo het volgende:
Waarom zou een duurdere beter zijn dan een goedkope?
Kijk dan bij de aanschaf extra naar de categorie van de glazen. 1 is voor de mode\sier. 2 bij bewolking. 3 lekker in de zon. En 4 als je op de besneeuwde skipiste staat.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, daarom vraag ik of iemand tips heeft. Ik ben die dingen van 5 euro (of nog minder) wel een beetje zat. Daarmee zit ik nog steeds te knijpen. Als ik dan de zonnebril van iemand anders test dan heb ik minder last van zon. Dat wil ik graag en als het dan nog een beetje leuk staat, ben ik blij.
Wat Z zegt, dan moet je naar een andere categorie glas, niet per se een duurderequote:Op zondag 13 juni 2021 20:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, daarom vraag ik of iemand tips heeft. Ik ben die dingen van 5 euro (of nog minder) wel een beetje zat. Daarmee zit ik nog steeds te knijpen. Als ik dan de zonnebril van iemand anders test dan heb ik minder last van zon. Dat wil ik graag en als het dan nog een beetje leuk staat, ben ik blij.
Heb ik sinds 2 jaar ook. Voorheen altijd een zonnebril op sterkte. Verschil van ruim 1450 euro maakte de keuze erg makkelijkquote:Op zondag 13 juni 2021 20:31 schreef AnneX het volgende:
Mijn bril is een overzetbril als brildrager. Van de opticien.
Met glas dat schitteringen filtert en het zonlicht. Duh. ¤ 30,-
Toch echt geen ¤ 150,- Myra
Altijd al droeg ik een zonnebril met grote glazen over de bril.
En daar had ik goud mee kunnen verdienen. Nu heeft iemand een montuur bedacht dat
rust op de dagelijkse bril.
En wat Zet opmerkt.![]()
Vuvuzela style?quote:Op zondag 13 juni 2021 20:37 schreef Lonaa het volgende:
Oh feest. Hij heeft ook zo'n luchthoorn. Awesome.
Even een lokquote (helaas alleen ervaring met zonnebrillen van 5 euro sorry).quote:
Idem. Sinds vorig jaar dan.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heb ik sinds 2 jaar ook. Voorheen altijd een zonnebril op sterkte. Verschil van ruim 1450 euro maakte de keuze erg makkelijk
Klopt ja, als erop staat dat ze x filteren, kan je er gewoon van uitgaan dat dat klopt.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat Z zegt, dan moet je naar een andere categorie glas, niet per se een duurdere
Ooit gelezen dat dat eigenlijk niets uit maakt, als ze keurmerkje hebben zijn ze altijd goed. Eens kijken of ik die tekst kan vinden nog
Decathlon, Kruidvat, waar dan ook, maakt niets uitquote:Op zondag 13 juni 2021 20:47 schreef Myraela het volgende:
En zo'n wat goedkopere, maar wel goede bril, waar vind je die? Moet je dan alsnog naar de opticien?
Ik vond het aanbod bij mijn opticien eerlijk gezegd tegenvallen.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:47 schreef Myraela het volgende:
En zo'n wat goedkopere, maar wel goede bril, waar vind je die? Moet je dan alsnog naar de opticien?
Rock your world.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:41 schreef Sarabi het volgende:
Even een lokquote (helaas alleen ervaring met zonnebrillen van 5 euro sorry).
Welke Essie nagellak heb je nu op?![]()
Nu mijn vingers er weer een beetje normaal uit zien, wordt het weer tijd voor een leuk lakje.
Thanksquote:Op zondag 13 juni 2021 20:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Rock your world.
Hij is vooral in de zon zo mooi. Maar dat heb je altijd met holo's. Binnenhuis lijkt het gewoon een saaie zilver.
Voor 3 Euro bij de action. Soms bij de Aldi. Rondje hema voor meer keuze, ben je rond de 10 Euro klaar.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:47 schreef Myraela het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom waren die zo kut? Ik heb alleen een paar flakies gehad van Nfu Oh. Zag er heel mooi uit in het flesje en bij andere, maar kreeg zelf nooit echt het beste resultaat.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:53 schreef IJsdraakje het volgende:
Flashbacks naar de hel die oude holo's lakken was.God, wat waren die Nfu'Oh-holo's mooi, maar wat een gekut om ze er netjes op te krijgen.
Je bleef de eerste lagen meetrekken.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:04 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waarom waren die zo kut? Ik heb alleen een paar flakies gehad van Nfu Oh. Zag er heel mooi uit in het flesje en bij andere, maar kreeg zelf nooit echt het beste resultaat.
Deze had overigens ook 3 lagen nodig om goed dekkend te zijn.
Okay, misschien moet ik dan toch toegeven dat ik het mooie iets belangrijker vind dan een bril van de Action of Aldi.quote:Op zondag 13 juni 2021 20:56 schreef z80 het volgende:
Voor 3 Euro bij de action. Soms bij de Aldi. Rondje hema voor meer keuze, ben je rond de 10 Euro klaar.
Omg die is echt heel mooi!quote:Op zondag 13 juni 2021 20:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Rock your world.
Hij is vooral in de zon zo mooi. Maar dat heb je altijd met holo's. Binnenhuis lijkt het gewoon een saaie zilver.
Omdat hype.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:09 schreef Myraela het volgende:
Ik zat laatst trouwens ineens weer door oude foto's te kijken. Zag ik ook de meest verschrikkelijke nagellak foto's voorbij komen.
Waarom is dat 'crackle' ooit een ding geweest. Beschamend.
Snel fietsen is niet echt een doel eigenlijk. Als 't maar mooi gaat.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:06 schreef z80 het volgende:
[..]
Rondje hier werd ook 2.5 uur. Wel een tand sneller gereden. Was eigenlijk niet de bedoeling. Ik moest nog 1 test doen, en tijdens het wachten de bedoeling rondje Kleve. Het ging zo lekker en ook op de hoogste versnelling dat het een stuk verder werd. Die week trainen merk ik direct weer met "extra" kracht in de benen.
Thuis een pak garnalen en een diepvriesmaaltijd van de aldi in de pan gegooid. Geen zin om meer moeite te doen. En uit eten is nu enkel te doen als je een paar dagen vooraf een afspraak maakt. Alles zit nu weer vol.
Kan gewoon zo mits geduldig meerdere lagen denk ik.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:11 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Omg die is echt heel mooi!
Doe je daar nog iets op of onder? Of kan dat gewoon zo?
Nagellak noob
Zwart heb ik nog wel, als dat nog goed isquote:Op zondag 13 juni 2021 21:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Kan gewoon zo mits geduldig meerdere lagen denk ik.
Over zwart geeft 'ie denk ik wel een geinig effect.
Oh god ja, gekleurde tips.quote:
Deze is met 3 lagen dekkend. Ik doe er een basecoat onder, maar je hoeft er geen andere kleur onder te doen.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:11 schreef gcjoel het volgende:
Omg die is echt heel mooi!
Doe je daar nog iets op of onder? Of kan dat gewoon zo?
Nagellak noob
Bedorven nagellak ben ik nog niet tegengekomen, alleen stroop of gewoon compleet ingedroogd is wel een risico.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:14 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zwart heb ik nog wel, als dat nog goed is
Oh, streaky mofo?quote:Op zondag 13 juni 2021 21:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Deze is met 3 lagen dekkend. Ik doe er een basecoat onder, maar je hoeft er geen andere kleur onder te doen.
Je ziet bij 1 laag dat de glitters op een gedeelte gaan liggen, en met de tweede laag probeer je ze dan weer een beetje op een andere plek te slepen.Bij een andere kleur ga je denk ik zien dat de verdeling dus niet helemaal gelijk is.
Je bent gewoon jaloersquote:Op zondag 13 juni 2021 21:17 schreef IJsdraakje het volgende:
Andere trend die ik nog steeds niet snap, jelly. Ik wil gewoon een dekkende nagellak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ja, al moet ik zeggen dat ik met 3 lagen en écht dekkend toch nog tevreden ben. En snel en goed droog. Als je meerdere lagen nodig hebt maar het slecht droogt, dan is het echt janken.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:17 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh, streaky mofo?Ik haat het als ze dat doen.
Dan ga ik het gewoon proberen. Heb hem besteld.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Deze is met 3 lagen dekkend. Ik doe er een basecoat onder, maar je hoeft er geen andere kleur onder te doen.
Je ziet bij 1 laag dat de glitters op een gedeelte gaan liggen, en met de tweede laag probeer je ze dan weer een beetje op een andere plek te slepen.Bij een andere kleur ga je denk ik zien dat de verdeling dus niet helemaal gelijk is.
Die kende ik nog niet.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:17 schreef IJsdraakje het volgende:
Andere trend die ik nog steeds niet snap, jelly. Ik wil gewoon een dekkende nagellak.
Na een paar uur nog steeds niet uitgeharde lakken.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, al moet ik zeggen dat ik met 3 lagen en écht dekkend toch nog tevreden ben. En snel en goed droog. Als je meerdere lagen nodig hebt maar het slecht droogt, dan is het echt janken.
Of een mooi patroontje van je kussensloop ofzo.quote:Op zondag 13 juni 2021 21:24 schreef Myraela het volgende:
Hoe vaak ik wel niet ging slapen nadat ik 2 uur daarvoor m'n nagels had gedaan en dan opstond met een hele haarafdruk in m'n nagels.Kon ik weer opnieuw beginnen.
Is je remover daar niet stiekem de oorzaak van?quote:Op zondag 13 juni 2021 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zo blij dat ik geen lak op mijn vingernagels mag als ik dit lees
Tenen laat ik ook een zomer met rust. Wel saai, maar als ik daar iets opdoe slaan mijn nagels wit uit kan ik niet meer zonder lakje.
Zou het?quote:Op zondag 13 juni 2021 23:22 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Is je remover daar niet stiekem de oorzaak van?
Ik denk dat dat best normaal en ook gezond is. Voorkomt dat je je overhaast in het onbekende stort en fouten gaat maken. Komt vast goedquote:Op maandag 14 juni 2021 06:54 schreef Candaasje het volgende:
Dat vind ik altijd mooie blommetjes![]()
En goedemorgen![]()
Ik sta vandaag weer op een voor mij nieuwe afdeling/nieuwe taken dus ik ben weer eens wat nerveus. Heb ik altijd met onbekende dingen waarvan ik niet weet wat er precies van me verwacht wordt, en het komt meestal best goed. Maar toch, ik maak mezelf graag een beetje gek
.
Remover met aceton is bij mij uitgedroogde, wit uitgeslagen nagels, zonder aceton is een stuk minder erg.quote:Op maandag 14 juni 2021 00:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zou het?
Ik heb het idee dat de schade al is aangericht terwijl de lak erop zit
Dat met die courgettes deed ik ook. De slakken hebben ze inmiddels allemaal opgegeten, dus ik vrees nu voor geen courgettes dit jaar.quote:Op zondag 13 juni 2021 17:32 schreef Lonaa het volgende:
Wij eten zo (alweer) peultjes en ook de eerste erwten.Er komt ook iedere dag een handje aardbeien uit de tuin.
Komende week moet ik ook salade want mijn pluksla's zijn gigantisch.
Langzaam vrees ik voor de hoeveelheid courgettes en tomaten...Ik heb 4 courgetteplanten (haha) want ik wilde 2 types en een backup van beide. Maar ze doen het alle 4. van beide types blijft 1 plant wat achter. Maar als ik zie hoeveel bloemknoppen die grootste plant heeft...
Alle tomatenplanten doen het ook, heb besloten er 2 te elimineren omdat ze het zo-zo doen. Dan heb ik er nog 19 over. Er zitten nu in allemaal al meerdere bloeiende trossen per plant.
Ook geen mooie blanke lak?quote:Op maandag 14 juni 2021 07:52 schreef Blues het volgende:
Hier ook al een jaar of 3, 4 geen lakkies meer voor tenen, gedoe voor wat?
Handen deed ik al nooit, ik kan het gewoon niet mooi vinden. Van niemand niet, sorry!
Kleurtjes.quote:Op maandag 14 juni 2021 07:52 schreef Blues het volgende:
Hier ook al een jaar of 3, 4 geen lakkies meer voor tenen, gedoe voor wat?
Handen deed ik al nooit, ik kan het gewoon niet mooi vinden. Van niemand niet, sorry!
Ik heb mijn laatste batch radijsjes ook laten staan/doorschieten. Leuk voor de insecten. De rest eindigde uitgedroogd op het aanrecht, dus ik ga ook niet meer bijzaaien.quote:Op maandag 14 juni 2021 08:13 schreef Myraela het volgende:
Hier komen er alleen nog frambozen uit de tuin. Kan niet wachten tot m'n eerste groenten. De koolrabi gaat wel echt als een malle. En de radijsjes zijn klaar, die moet ik binnenkort maar eens gebruiken. Vind ik eigenlijk niet lekker.Maarja, zaten in de AH moestuintjes.
quote:Op maandag 14 juni 2021 08:20 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb mijn laatste batch radijsjes ook laten staan/doorschieten. Leuk voor de insecten. De rest eindigde uitgedroogd op het aanrecht, dus ik ga ook niet meer bijzaaien.
Wij hebben radijsjes afgelopen weekend op een spies op de bbq gelegd en daarna ingesmeerd met miso boter.quote:Op maandag 14 juni 2021 08:13 schreef Myraela het volgende:
Hier komen er alleen nog frambozen uit de tuin. Kan niet wachten tot m'n eerste groenten. De koolrabi gaat wel echt als een malle. En de radijsjes zijn klaar, die moet ik binnenkort maar eens gebruiken. Vind ik eigenlijk niet lekker.Maarja, zaten in de AH moestuintjes.
En anders pindasaus of bbq-saus eroverquote:Op maandag 14 juni 2021 08:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij hebben radijsjes afgelopen weekend op een spies op de bbq gelegd en daarna ingesmeerd met miso boter.
Dat maakt ze echt goed eetbaar
Pindasaus maakt alles lekker jaquote:Op maandag 14 juni 2021 08:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En anders pindasaus of bbq-saus eroverIk heb gister aan mini-G geleerd dat als hij groenten niet lekker vind, hij ze een beetje moet verdrinken in saus
G was het er niet helemaal mee eens, maar het resultaat was wel een leeg bord
Ja, dat vind die kleine dus niet lekkerquote:
Zo doen wij het ook het liefst, als je met 2 personen gaat bbq-en vind ik het ook niet de moeite om dat ding alleen voor het vlees aan te steken. Dus meestal grillen we ook groentes als bijgerecht.quote:Op maandag 14 juni 2021 08:59 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb gister trouwens de hele maaltijd op de bbq gemaakt![]()
Salade van gegrilde groenten (aubergine en zo op het gietijzeren rooster dus mooie grillstreepjes, ui op de plancha, daarna de grote stukken in kleine stukjes gesneden, feta en balsamico erdoorheen. Echt briljant lekker)
Gepofte aardappel in alu-folie erbij en hamburgers gegrild op het gietijzeren rooster dus mini-G was bijzonder content met de mooie grill-streepjes
Hmmm....klinkt als een planquote:Op maandag 14 juni 2021 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had gister burenborrel in mijn tuin en de groenten gingen er redelijk aan het eind pas op, dus ik heb nog gegrilde paprika's en courgette in de koelkasten in de kolen gegaarde zoete aardappel.
Overigens een aanrader, @:PdeHoog! Zoete aardappel tussen de kolen leggen, geen aluminiumfolie ofzo, gewoon laten liggen tot binnenkant gaar is. De buitenkant verbandt dan, maar de rooksmaak trekt heerlijk in de zoete aardappel. Als gaar eruit halen, open snijden, en de zoete aardappel eruit lepelen.
Thank god for coffee..quote:Op maandag 14 juni 2021 09:58 schreef fietsie het volgende:
Mogguh; hier herstart gedaan met werken.
Ingelogd, koffie gezet, mailbox bekeken, koffie gezet, dankmailtje geschreven, koffie gezet...
Mogguh Fiets. Hoe gaat het met je/jullie?quote:Op maandag 14 juni 2021 09:58 schreef fietsie het volgende:
Mogguh; hier herstart gedaan met werken.
Ingelogd, koffie gezet, mailbox bekeken, koffie gezet, dankmailtje geschreven, koffie gezet...
Goed ideequote:Op maandag 14 juni 2021 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had gister burenborrel in mijn tuin en de groenten gingen er redelijk aan het eind pas op, dus ik heb nog gegrilde paprika's en courgette in de koelkasten in de kolen gegaarde zoete aardappel.
Overigens een aanrader, @:PdeHoog! Zoete aardappel tussen de kolen leggen, geen aluminiumfolie ofzo, gewoon laten liggen tot binnenkant gaar is. De buitenkant verbandt dan, maar de rooksmaak trekt heerlijk in de zoete aardappel. Als gaar eruit halen, open snijden, en de zoete aardappel eruit lepelen.
We zijn in het "praktische" stadium beland; schoonmoeder wilde een ander bed, toch maar airco in de slaapkamer, kan de hangkast met 'zijn' kleding op termijn ook een legkast worden; klusjes waarin ik me dus lekker nuttig kan maken, en die iedereen een gevoel van 'het leven gaat verder' geven.quote:Op maandag 14 juni 2021 10:04 schreef Tally het volgende:
[..]
Mogguh Fiets. Hoe gaat het met je/jullie?
Die droge ogen gaat voorlopig niet lukken. En dat mag ook. Is helemaal niet gek.quote:Op maandag 14 juni 2021 10:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
We zijn in het "praktische" stadium beland; schoonmoeder wilde een ander bed, toch maar airco in de slaapkamer, kan de hangkast met 'zijn' kleding op termijn ook een legkast worden; klusjes waarin ik me dus lekker nuttig kan maken, en die iedereen een gevoel van 'het leven gaat verder' geven.
Want dat is iets waar ie, tijdens de korte periode dat ie merkbaar ziek was wel op hamerde: jullie-gaan-door.
Dus daar leven we naar.
En er zijn momenten dat ik het even niet heb, zoals net een bedankmailtje aan een collega die echt heel veel heeft gedaan, geregeld maar ook qua contact er energie in stak. Dan lukt t me nog niet met droge ogen tot het einde van een mailtje te komen. Maar dat lijkt me alleen maar gezond.
Ik ook lekkerrrr courgette!quote:Op maandag 14 juni 2021 08:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook geen mooie blanke lak?
En hier dol op courgette, voor de mensen die er van af willenDe courgette gekregen van Lucky was ook heerlijk vorig jaar.
Ja ga ik zeker ook van uit hoorquote:Op maandag 14 juni 2021 10:24 schreef Tally het volgende:
[..]
Die droge ogen gaat voorlopig niet lukken. En dat mag ook. Is helemaal niet gek.
Ooooh heerlijk, goeie tip!quote:Op maandag 14 juni 2021 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Overigens een aanrader, @:PdeHoog! Zoete aardappel tussen de kolen leggen, geen aluminiumfolie ofzo, gewoon laten liggen tot binnenkant gaar is. De buitenkant verbrandt dan, maar de rooksmaak trekt heerlijk in de zoete aardappel. Als gaar eruit halen, open snijden, en de zoete aardappel eruit lepelen.
Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg?quote:Op maandag 14 juni 2021 07:55 schreef Blues het volgende:
Ik keek tijdens het voetbal op de iPad de docu over Lady GaGa. Als je zo'n stem hebt, dat talent, waarom moet je jezelf toch uiterlijk zo uitdossen?! Gelukkig begint ze te 'landen' en steeds meer zichzelf. Soort coming to age docu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op maandag 14 juni 2021 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Hier alles goed?
Even in spoiler van zojuist gebeurd. Hoef niet persé te reageren hoor maar ik wil het gewoon even kwijt. Sorry.Jezus wat een idioot. Ik zou echt ander werk zoeken want dit soort onrecht trek ik slecht!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paar vacaturesites bij langs, eens even goed nadenken wat je wil doen in de nabije toekomst.quote:Op maandag 14 juni 2021 11:47 schreef FutureFairytale het volgende:
Zo.. Straks lekker even buiten wandelen, rustig eten en grappige filmpjes kijken en vanavond naar de toko. Leuke dingen denken
quote:Op maandag 14 juni 2021 11:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Hier alles goed?
Even in spoiler van zojuist gebeurd. Hoef niet persé te reageren hoor maar ik wil het gewoon even kwijt. Sorry.Een wappie als werkgever. Jullie zijn gezegend. Not.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arboarts - dienst heeft het bedrijf ws. niet. Hooguit een contract met een dienst = ja-knikker.
Anders kun je daar nog melden. Zou vertrouwelijk moeten zijn.
En als dit geen reden is voor op zoek naar een andere baan…
Ik heb sinds even Linkedin aangemaakt maar moet m'n CV nog maken. Vriend is al even bezig met sollicitaties uitgooien en doet hij nu ook. Hij is klaar ermee.quote:Op maandag 14 juni 2021 11:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jezus wat een idioot. Ik zou echt ander werk zoeken want dit soort onrecht trek ik slecht!
Zal het proberen duidelijk uit te leggen.quote:Op maandag 14 juni 2021 11:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:FFT, wat een idioot. Maar eh…er was toch een collega aan het werk die een pcr test had gehad toen vriend daar was? Dus volslagen onzin dat jullie het “binnengebracht “ hebben.
En ook al was het zo, wat dan nog…het is een pandemie, moet je baas eerst even boos worden op china
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op maandag 14 juni 2021 14:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Terraslunch met de man
Tarme kind moest nog doorwerken, dus mocht geen wijn. Vreselijk om aan te zien.
Reebokje, klingelingeling, Reebokje kling.quote:Op maandag 14 juni 2021 13:37 schreef sigme het volgende:
Vanochtend in de grote lege weide:
[ afbeelding ]
Detail:
[ afbeelding ]
DISCRIMINAAATIE!quote:Op maandag 14 juni 2021 14:52 schreef sigme het volgende:
Jongens jongens, het zijn reeën. Veel eleganter en sierlijker dan die plompe herten.
Herten komen in Drenthe niet voor (zoals in veel provincies in Nederland)
En waarom zijn er geen herten in Drenthe (en die andere provincies waar geen herten voorkomen)?
Omdat ze daar verboden zijn. Echt! De zogenaamde nulstand. Verboden voor herten.
Assu mij niet gelooft wegens verregaande belachelijkheid:
https://www.hetedelhert.n(...)-edelhert-en-damhert
Dit is momenteel redelijk actueel, we hebben namelijk een illegaal.
https://www.roeg.tv/roeg-(...)-afgeschoten-worden/
Hij had een club sandwich, ik -laatste- ontbijtje. Croissantje, 2 sneetjes brood, smeerdelarij en een kleine salade, met jus en koffie.quote:Op maandag 14 juni 2021 14:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Herten zijn fijn vrij
[..]
Wat eten jullie
Onderweg ijsjes halen als motivatie?quote:Op maandag 14 juni 2021 15:00 schreef Candaasje het volgende:
Wie schopt me even naar buiten? Ik heb beloofd een wc-borstel te kopen, en wel vandaag, want de oude moest en zou van mij per direct inde kliko gisteren. Maar 0,0 zin natuurlijk. Want warm.
Een dag zonder borstel moet toch wel kunnenquote:Op maandag 14 juni 2021 15:00 schreef Candaasje het volgende:
Wie schopt me even naar buiten? Ik heb beloofd een wc-borstel te kopen, en wel vandaag, want de oude moest en zou van mij per direct inde kliko gisteren. Maar 0,0 zin natuurlijk. Want warm.
Ja dat sowieso!quote:
Ja maar de rest van de week heb ik geen tijd, dus ik zal wel moeten. Ach ja... er zijn ergere dingen. Maar dit is wel burgerlijk en suf. Ik zal maar een tas meenemen, om nou een half uur terug met zo'n ding onder m'n arm te lopenquote:Op maandag 14 juni 2021 15:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een dag zonder borstel moet toch wel kunnen![]()
Het is geen dag om iets te doen....ik probeer ook al een tijdje motivatie te vinden om kleren aan te gaan trekken.
quote:Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja dat sowieso!
[..]
Ja maar de rest van de week heb ik geen tijd, dus ik zal wel moeten. Ach ja... er zijn ergere dingen. Maar dit is wel burgerlijk en suf. Ik zal maar een tas meenemen, om nou een half uur terug met zo'n ding onder m'n arm te lopen
Skrikkelukquote:Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja dat sowieso!
[..]
Ja maar de rest van de week heb ik geen tijd, dus ik zal wel moeten. Ach ja... er zijn ergere dingen. Maar dit is wel burgerlijk en suf. Ik zal maar een tas meenemen, om nou een half uur terug met zo'n ding onder m'n arm te lopen
quote:Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Pffff.... Ontslag is gedoe...enorm veel gedoe.
Net gesprek met vriendin en advocaat gehad. Nu even van alles bij elkaar zoeken om op te sturen.
Buhquote:Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Net gesprek met vriendin en advocaat gehad. Nu even van alles bij elkaar zoeken om op te sturen.
Sterktequote:Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Mag ik bij jou komen wonen deze zomer?quote:Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb het hier binnen zo goed afgesloten en ben zo zomers gekleed… dat het wat frisjes is
Zonnebril op, hoofd rechtop, neus in de wind, tieten naar voren, kont naar achteren, vriendelijk blijven glimlachen.quote:
Dus nu als beloning een grote zak Cheeto's?quote:Op maandag 14 juni 2021 15:08 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kom even trotse bonus-pa zijn![]()
Mini-G was zo dapper om als eerste een spreekbeurt te houden in de klas en hij deed dat over de jachtluipaard. Het heeft wat ergenis bij iedereen thuis opgeleverd omdat hij, als echt kind, weigerde op tijd te beginnen en we dus samen veel tijd kwijt zijn geweest aan het opstellen en oefenen van de spreekbeurt dit weekend, maar......
hij had een 8,5
Moet je wel op de bank slapen. Bovenverdieping gaat niet fijn wezenquote:Op maandag 14 juni 2021 15:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sterkte
[..]
Mag ik bij jou komen wonen deze zomer?
Dat zou kunnen, maar dat is niet zijn dingquote:Op maandag 14 juni 2021 15:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dus nu als beloning een grote zak Cheeto's?
Waarom is het zo veel gedoe? Is het veel gedoe, of doet het veel met je?quote:Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn dat je hem/haar hebt.quote:Op maandag 14 juni 2021 15:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel een goed gevoel erbij. Maar ben ook heel blij met vriendin erbij, want wat voor hem dagelijkse kost is, is voor mij heel erg vreemde kost.
Maar symphatieke vent die dit (zowel voor werkgevers als werknemers) dagelijks doet.
Dan denk ik er nog even over naquote:Op maandag 14 juni 2021 15:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Moet je wel op de bank slapen. Bovenverdieping gaat niet fijn wezen
Gedoe als in nu alles bij elkaar zoeken wat hij wil hebben. Veel heb ik al, maar er moet nog mee komen.quote:Op maandag 14 juni 2021 15:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Waarom is het zo veel gedoe? Is het veel gedoe, of doet het veel met je?
Ik met mijn pretty basic rechtsbijstandverzekeringetje kon voor mijn gevoel alles uit handen geven en laten uitzoeken en doen. De juriste gaf my vervolgens terug koppeling en besprak de keuzemogelijkheden met mij.
Ik heb ook op kantoor gezegd "have your people call my people. Ik heb hier geen verstand van en daarnaast heb ik heb het te druk met mijn werk, wat ik dolgraag blijf doen!"
Prima lunch op een terrasquote:Op maandag 14 juni 2021 14:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hij had een club sandwich, ik -laatste- ontbijtje. Croissantje, 2 sneetjes brood, smeerdelarij en een kleine salade, met jus en koffie.
Wijntje als toet en vlierbloesem limo om het weg te spoelen, geïnspireerd door dit topic.
Hopelijk heb je motivatie gevonden om de info te zoeken. Vreselijk om dat te moeten doen terwijl je al boos bent op het bedrijf.quote:Op maandag 14 juni 2021 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Wel onweer op een gegeven moment (hoop ik op tijd voor je).quote:Op maandag 14 juni 2021 15:06 schreef Cat-astrophe het volgende:
Woensdsg geen plakkerige niet goed geïsoleerde kantoordag maar redelijk koele thuiswerkdag![]()
Donderdag wel extra lange plakkerige kantoordag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |