Stap op de fiets, fiets naar de Jumb....quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag last van pita's. Het recept klopte niet: 50 g (droge) gist op 500 g bloem, paar minuten rijzen was genoeg, rare slappe gistige massa.![]()
Uiteindelijk nog acceptabele pita's geworden dankzij veel gevloek, netjes in bolletjes en dan schijven vormen en heet bakken. Maar manmanman.![]()
Iemand een beproefd recept voor pitabroodjes?
Supermarktquote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag last van pita's. Het recept klopte niet: 50 g (droge) gist op 500 g bloem, paar minuten rijzen was genoeg, rare slappe gistige massa.![]()
Uiteindelijk nog acceptabele pita's geworden dankzij veel gevloek, netjes in bolletjes en dan schijven vormen en heet bakken. Maar manmanman.![]()
En dan in het broodrooster ipv de oven. En van te voren even nat maken.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Stap op de fiets, fiets naar de Jumb....
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:30 schreef Lonaa het volgende:
De laatste keer en enige keer dat ik pita's maakte ging F naar de winkel om alsnog pita's te kopen...
Ik hen geen F, het werd broodquote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:30 schreef Lonaa het volgende:
De laatste keer en enige keer dat ik pita's maakte ging F naar de winkel om alsnog pita's te kopen...
https://rutgerbakt.nl/bro(...)kruide-pitabroodjes/quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Wat heb ik nou aan jouquote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Stap op de fiets, fiets naar de Jumb....
Bedankt!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:46 schreef Yinny het volgende:
[..]
https://rutgerbakt.nl/bro(...)kruide-pitabroodjes/
Zonder de kruiden en goed nat spuiten voordat ze de oven ingaan, helpt met bol worden.
Nu heb je er niets aan maar wel een prima adviesquote:
https://nombelina.com/griekse-pitabroodjes/quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:27 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Bedankt!
We willen ze eigenlijk in de pan bakken, want we moeten al cake, spanakopita en moussaka in de oven bakken en dat is bij elkaar al ruim 2 uur oventijd. Maar lijkt me dat dat wel moet kunnen - goed deeg is goed deeg.
Oeh, papadums!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:32 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Wij aten van de echte Indiër papadum![]()
![]()
Wil ik ook eens proberen te maken
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:36 schreef sigme het volgende:
En ik heb allemaal nieuwe verse foto's, terwijl er ook nog oude zijn waar ik nog niet aan toe gekomen was.
Deze moet dan toch maar wel nog even, want ook ik vind wikke zo mooi.
[ afbeelding ]
Hier in de omgeving maar weinig te vinden, dus ik ben extra blij met zo'n mooie grote bos.
Dat klinkt als een bizar recept!quote:Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Blij dat je terug bent, personeel met eigen plannen en lolletjesquote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poes is knuffelig en doet een jas uit. Harige neus nu
wat is kosher zout? is er zout dat niet kosher is?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:38 schreef minilot het volgende:
Oh en @:Tele6 voor uitvoerige uitleg:
https://www.seriouseats.c(...)-homemade-pita-bread
...en een bijgaand recept:
https://www.seriouseats.com/perfect-pita-bread-recipe
...is SeriousEats steevast een betrouwbare bron als het om eten gaat
Gaat om de korrelvorm en -grootte, het nogal grovere 'kosher' zout kom je vaak tegen in Amerikaanse recepten, bij gebruik van tafelzout volstaat het doorgaans om dan qua inhoudsmaten te halveren, dus bijvoorbeeld 1 tl 'kosher' zout > halve tl tafelzout.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:48 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
wat is kosher zout? is er zout dat niet kosher is?
Het is echt vrijwel t enige type brood waar ik niet aan begin, zie ook de overige commentarenquote:
Herkenbaarquote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Poes is knuffelig en doet een jas uit. Harige neus nu
En dan hebben jullie nog kortharen, tel je zegeningenquote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Mijn meneren doen ook een jas uit. Of drie ofzo. Man wat een haar komt daar vanaf! Drie keer aaien met zweethandjes en ik heb een kwart kat aan m'n handen plakken
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans wordt nu ook eens in de week geborsteld. Ze vindt het geweldig maar heeft wel de gewoonte om na 5 seconden borstelen op te staan en een meter verderop te gaan liggen. Dan moet ik naar haar toe kruipen en dan herhaalt zich het gebeuren. Ik had vrijdag langs onze hele route hoopjes haar liggen.
Dat is niet tof. Bleren als in schreeuwen of huilen?quote:Op zondag 13 juni 2021 07:41 schreef Lonaa het volgende:
Buurvrouw stond alweer om 7 uur in de tuin te bleren.
Ja. Denk het welquote:
Schreeuwen want ze heeft toch een nieuwe puppy van net 8 weken.quote:Op zondag 13 juni 2021 08:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is niet tof. Bleren als in schreeuwen of huilen?
Nachtdienst was Druk.
Waarom las ik hier tot 3 keer toe (niet begrijpend) kontharen?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dan hebben jullie nog kortharen, tel je zegeningen
Dat hebben ze ook welquote:Op zondag 13 juni 2021 09:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom las ik hier tot 3 keer toe (niet begrijpennd) kontharen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Altijd heerlijk wakker worden met jouw foto'squote:Op zondag 13 juni 2021 09:24 schreef sigme het volgende:
Rijtje 'geel' in de categorie 'wilde plant in de buurt'.
[ afbeelding ]
Lis
[ afbeelding ]
Gele waterkers
[ afbeelding ]
Ratelaar
* Kaatje1 was ook zo’n meisjequote:Op zondag 13 juni 2021 11:21 schreef Blues het volgende:
Oh die natuur toch![]()
Vanochtend keek ik tijdens thee zetten uit ons keukenraam (daar staan een beetje opzij 2 bomen op voorstukje van buurman) en er zat een klein rood eekhoorntje op een tak naar me te kijkenik snel mijn camera gepakt, kom terug, koekoek, weg
@:Candaasje wat sneu voor het konijn
Gymmen zit er weer op. Sloeg gisteren maar over met teen en nog liesspierpijn van donderdag gymsoms doe ik te fanatiek mee of zo
* Blues was het meisje op gym dat nooit mee wilde doen, of gevraagd werd, ik haatte gym.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |