abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199855310

Niks met de titel te maken, maar ik had de foto over. Vandaag genoeg foto's gemaakt voor een hele week voer in de SC :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199855385
Ik had vandaag last van pita's. Het recept klopte niet: 50 g (droge) gist op 500 g bloem, paar minuten rijzen was genoeg, rare slappe gistige massa. :r
Uiteindelijk nog acceptabele pita's geworden dankzij veel gevloek, netjes in bolletjes en dan schijven vormen en heet bakken. Maar manmanman. :(

Iemand een beproefd recept voor pitabroodjes?
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 21:28:34 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199855527
Meestal een blokje gist (=42g) op 500g tot 1kg meel. Of 7g instant gist.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 12 juni 2021 @ 21:28:41 #4
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199855529
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:22 schreef Tele6 het volgende:
Ik had vandaag last van pita's. Het recept klopte niet: 50 g (droge) gist op 500 g bloem, paar minuten rijzen was genoeg, rare slappe gistige massa. :r
Uiteindelijk nog acceptabele pita's geworden dankzij veel gevloek, netjes in bolletjes en dan schijven vormen en heet bakken. Maar manmanman. :(

Stap op de fiets, fiets naar de Jumb....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199855530
quote:

Supermarkt :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 21:29:25 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199855551
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

En dan in het broodrooster ipv de oven. En van te voren even nat maken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199855588
De laatste keer en enige keer dat ik pita's maakte ging F naar de winkel om alsnog pita's te kopen...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199855591
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:35 schreef Sarabi het volgende:

Ik mag niet mee doen? -O-
Tuurlijk *O* 💉💉💉
pi_199855643
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:30 schreef Lonaa het volgende:
De laatste keer en enige keer dat ik pita's maakte ging F naar de winkel om alsnog pita's te kopen...
-O-

Wij aten van de echte Indiër papadum :9 :9
Wil ik ook eens proberen te maken *O*
pi_199855773
En ik heb allemaal nieuwe verse foto's, terwijl er ook nog oude zijn waar ik nog niet aan toe gekomen was.
Deze moet dan toch maar wel nog even, want ook ik vind wikke zo mooi.

Hier in de omgeving maar weinig te vinden, dus ik ben extra blij met zo'n mooie grote bos.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199855786
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik hen geen F, het werd brood :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_199855999
quote:

https://rutgerbakt.nl/bro(...)kruide-pitabroodjes/
Zonder de kruiden en goed nat spuiten voordat ze de oven ingaan, helpt met bol worden.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 21:58:05 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199856266
Leuke wagen @PdeHoog ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199856338
Deeg maken is gewoon een vak apart, dat is niet zo makkelijk, de hele truuk is om dat deeg op een juiste manier te laten rijzen. Ik kan best goed koken, maar het hoofdstuk deeg heb ik nooit echt goed geleerd.
pi_199856847
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:

[..]

Wat heb ik nou aan jou :(
pi_199856878
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:46 schreef Yinny het volgende:

[..]

https://rutgerbakt.nl/bro(...)kruide-pitabroodjes/
Zonder de kruiden en goed nat spuiten voordat ze de oven ingaan, helpt met bol worden.
Bedankt!
We willen ze eigenlijk in de pan bakken, want we moeten al cake, spanakopita en moussaka in de oven bakken en dat is bij elkaar al ruim 2 uur oventijd. Maar lijkt me dat dat wel moet kunnen - goed deeg is goed deeg. :)
pi_199856887
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Nu heb je er niets aan maar wel een prima advies :P
  zaterdag 12 juni 2021 @ 22:28:56 #18
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199856906
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:27 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bedankt!
We willen ze eigenlijk in de pan bakken, want we moeten al cake, spanakopita en moussaka in de oven bakken en dat is bij elkaar al ruim 2 uur oventijd. Maar lijkt me dat dat wel moet kunnen - goed deeg is goed deeg. :)
https://nombelina.com/griekse-pitabroodjes/
Ik vind deze altijd erg lekker.
pi_199856912
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:32 schreef Blues het volgende:

[..]

-O-

Wij aten van de echte Indiër papadum :9 :9
Wil ik ook eens proberen te maken *O*
Oeh, papadums! *O* Ik maak morgen voor bij de curry heel-veel-laagjes-parathas, ook wel zin in! *O* Eigenlijk was dat voor vandaag de bedoeling maar hier in huis was gisterenavond/vannacht een 'werkborrel' van J. die erin resulteerde dat ik vanmorgen in mijn woonkamer over onder meer een slapende Poolse programmeur heen moest stappen, en daar moesten we vandaag toch vooral even van bijkomen met wat restjes uit de vriezer :')

Cat, huuu, weg jij met je geprik! :{w
Let me see you stripped down to the bone
pi_199856937
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:36 schreef sigme het volgende:
En ik heb allemaal nieuwe verse foto's, terwijl er ook nog oude zijn waar ik nog niet aan toe gekomen was.
Deze moet dan toch maar wel nog even, want ook ik vind wikke zo mooi.
[ afbeelding ]
Hier in de omgeving maar weinig te vinden, dus ik ben extra blij met zo'n mooie grote bos.
O+
pi_199856971
quote:
Dat klinkt als een bizar recept! :o
pi_199857060
Ik had een idee, om van die goedkope aardappel puree poeder, wat met tapioca of rijstmeel te mengen, zou dat werken?
Als glutenvrij deeg? met aardappel puree meel?
pi_199857062
Oh en @Tele6 ik hou al jaren dit recept aan, lukt altijd!
https://ftjuniper.wordpre(...)d-from-honey-co/amp/
pi_199857180
Oh en @Tele6 voor uitvoerige uitleg:
https://www.seriouseats.c(...)-homemade-pita-bread
...en een bijgaand recept:
https://www.seriouseats.com/perfect-pita-bread-recipe
...is SeriousEats steevast een betrouwbare bron als het om eten gaat :)
pi_199857222
Poes is knuffelig en doet een jas uit. Harige neus nu :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199857259
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Blij dat je terug bent, personeel met eigen plannen en lolletjes :N
pi_199857445
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:38 schreef minilot het volgende:
Oh en @:Tele6 voor uitvoerige uitleg:
https://www.seriouseats.c(...)-homemade-pita-bread
...en een bijgaand recept:
https://www.seriouseats.com/perfect-pita-bread-recipe
...is SeriousEats steevast een betrouwbare bron als het om eten gaat :)
wat is kosher zout? is er zout dat niet kosher is?
pi_199857553
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:48 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

wat is kosher zout? is er zout dat niet kosher is?
Gaat om de korrelvorm en -grootte, het nogal grovere 'kosher' zout kom je vaak tegen in Amerikaanse recepten, bij gebruik van tafelzout volstaat het doorgaans om dan qua inhoudsmaten te halveren, dus bijvoorbeeld 1 tl 'kosher' zout > halve tl tafelzout.
Weergave in grammen zou natuurlijk handiger zijn maar kom daar maar eens om bij die Amerikanen! :)
  zaterdag 12 juni 2021 @ 22:56:44 #29
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199857650
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:25 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Het is echt vrijwel t enige type brood waar ik niet aan begin, zie ook de overige commentaren
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199857796
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
Herkenbaar :D
Mijn meneren doen ook een jas uit. Of drie ofzo. Man wat een haar komt daar vanaf! Drie keer aaien met zweethandjes en ik heb een kwart kat aan m'n handen plakken :D
pi_199858005
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Herkenbaar :D
Mijn meneren doen ook een jas uit. Of drie ofzo. Man wat een haar komt daar vanaf! Drie keer aaien met zweethandjes en ik heb een kwart kat aan m'n handen plakken :D
En dan hebben jullie nog kortharen, tel je zegeningen
pi_199858190
Hans wordt nu ook eens in de week geborsteld. Ze vindt het geweldig maar heeft wel de gewoonte om na 5 seconden borstelen op te staan en een meter verderop te gaan liggen. Dan moet ik naar haar toe kruipen en dan herhaalt zich het gebeuren. Ik had vrijdag langs onze hele route hoopjes haar liggen.
Spoilers!
pi_199858587
Hans laat zich borstelen. B-) *O*
pi_199858812
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans wordt nu ook eens in de week geborsteld. Ze vindt het geweldig maar heeft wel de gewoonte om na 5 seconden borstelen op te staan en een meter verderop te gaan liggen. Dan moet ik naar haar toe kruipen en dan herhaalt zich het gebeuren. Ik had vrijdag langs onze hele route hoopjes haar liggen.
:D
Dat deed Xena ook _O- O+
pi_199859117
Nox kan er als konijn ook wat van :P

Over konijnen en katten gesproken..... ik heb keuzestress met betrekking tot stethoscopen... :P
Van het type (Littman heeft 2 hele mooie, de Classic III en de Cardiology IV) tot de kleur.

@minilot Hoe laat moet je de 30ste? Dan gaan we gewoon even virtueel aanmoedigen natuurlijk *O*

Verder ga ik morgen wel weer even teruglezen. Nu lekker slapen :) . Morgen ook echt maar eens mailen voor fysio voor Cas, want hij loopt slecht met z'n achterpoten, ontlast de linker nu ook meer, en hij is uit z'n hum. Vanmorgen wel pijnstilling gegeven maar dat lijkt nu niet meer echt te helpen. Ik vind het zo sneu.
pi_199860405
Goedemorgen!
Liefste was vannacht om 2u thuis, dus ik wandel in de zon een wat grotere ronde, kan hij nog even slapen.

De vlier bloeit hier ook, massaal!

Maar we hebben hier ook een rare vlier:

Vlier met geveerd blad. Een peterselievlier :’). Dat moest ik opzoeken.

Voor de mooi nog deze erbij

Bloem van vorig jaar, gewone berenklauw denk ik. Die gevaarlijke is de reuzenberenklauw, die hebben we hier in de omgeving gelukkig niet.
pi_199860416
Buurvrouw stond alweer om 7 uur in de tuin te bleren. -O-
pi_199860496
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 07:41 schreef Lonaa het volgende:
Buurvrouw stond alweer om 7 uur in de tuin te bleren. -O-
Dat is niet tof. Bleren als in schreeuwen of huilen?

Nachtdienst was Druk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199860500
Nog nooit van een peterselievlier gehoord :+ Weer wat geleerd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199860557
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199860558
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leuke wagen @:PdeHoog ^O^
Ja. Denk het wel :+ Dank :7
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199860694
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 08:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is niet tof. Bleren als in schreeuwen of huilen?

Nachtdienst was Druk.
Schreeuwen want ze heeft toch een nieuwe puppy van net 8 weken.
pi_199860805
Horrortulpupdate
pi_199860862
Rijtje 'geel' in de categorie 'wilde plant in de buurt'.

Lis

Gele waterkers

Ratelaar
pi_199860981
Mogge

Mooie foto’s weer, geel blijft toch wel favoriet bij mij.

Ik was ook al vroeg wakker, toen gordijnen en raam open gedaan en nog heerlijk gedoezeld met vogelgezang op de achtergrond
pi_199861033
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 23:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

En dan hebben jullie nog kortharen, tel je zegeningen
Waarom las ik hier tot 3 keer toe (niet begrijpend) kontharen?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199861527
quote:
1s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:50 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waarom las ik hier tot 3 keer toe (niet begrijpennd) kontharen?
Dat hebben ze ook wel :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199861877
quote:
2s.gif Op zondag 13 juni 2021 09:24 schreef sigme het volgende:
Rijtje 'geel' in de categorie 'wilde plant in de buurt'.

[ afbeelding ]
Lis

[ afbeelding ]
Gele waterkers

[ afbeelding ]
Ratelaar
Altijd heerlijk wakker worden met jouw foto's O+
  zondag 13 juni 2021 @ 11:07:18 #49
63722 z80
I fink you freaky
pi_199862008
Uitslaap stuk. Inmiddels wel brood en een bak koffie op.

De appelboom hangt al een week vol met rupseneitjes en dan ook echt vol. Teveel om weg te halen. Jammer van de boom dacht ik. Inmiddels is een gedeelte uitgekomen. Daar waar de rupsen aan het blad zijn begonnen zijn in de in de schemer en vroege ochtend de gevederde vrienden langs gekomen. Alles wat reeds uitgekomen was is vakkundig uit de boom gevist. Nu enkel nog rag met dode eitjes, die waarschijnlijk na een goede regenbui ook uit de boom zijn.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199862174
Oh die natuur toch :o :D

Vanochtend keek ik tijdens thee zetten uit ons keukenraam (daar staan een beetje opzij 2 bomen op voorstukje van buurman) en er zat een klein rood eekhoorntje op een tak naar me te kijken O+ ik snel mijn camera gepakt, kom terug, koekoek, weg :W

@Candaasje wat sneu voor het konijn ;(

Gymmen zit er weer op. Sloeg gisteren maar over met teen en nog liesspierpijn van donderdag gym _O- soms doe ik te fanatiek mee of zo :') * Blues was het meisje op gym dat nooit mee wilde doen, of gevraagd werd, ik haatte gym.
pi_199862271
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 11:21 schreef Blues het volgende:
Oh die natuur toch :o :D

Vanochtend keek ik tijdens thee zetten uit ons keukenraam (daar staan een beetje opzij 2 bomen op voorstukje van buurman) en er zat een klein rood eekhoorntje op een tak naar me te kijken O+ ik snel mijn camera gepakt, kom terug, koekoek, weg :W

@:Candaasje wat sneu voor het konijn ;(

Gymmen zit er weer op. Sloeg gisteren maar over met teen en nog liesspierpijn van donderdag gym _O- soms doe ik te fanatiek mee of zo :') * Blues was het meisje op gym dat nooit mee wilde doen, of gevraagd werd, ik haatte gym.
* Kaatje1 was ook zo’n meisje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')