abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201816461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 11:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nieuwe psycholoog gezocht en gevonden *O*

Wachttijd 12 weken en dan nog blij moeten zijn -O-
Balen van de wachttijd, maar wel fijn dat je een nieuwe hebt. Veel succes:*
pi_201819396
12 weken, is lang... dat is balen.
Maar fijn dat je een andere hebt gevonden! :*
Fake it till you make it...
pi_201876169
Even van me af schrijven. Op het moment voel ik me zo intens rot. Ik haat mezelf. Niet een beetje ook. Het is echt een van de meest intense haat die ik ken. Hoe hard ik er ook over nadenk er is niks positief aan me. Ik moet stuk ik moet stuk ik moet stuk en ik word helemaal gek. De crisisdienst kan me niet helpen. Die komen met "ga wat leuks doen" wtf

Ik kan het gewoon niet meer verdragen en zit met mijn handen in het haar. Ik kan gewoon niet meer
pi_201876217
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 20:53 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even van me af schrijven. Op het moment voel ik me zo intens rot. Ik haat mezelf. Niet een beetje ook. Het is echt een van de meest intense haat die ik ken. Hoe hard ik er ook over nadenk er is niks positief aan me. Ik moet stuk ik moet stuk ik moet stuk en ik word helemaal gek. De crisisdienst kan me niet helpen. Die komen met "ga wat leuks doen" wtf

Ik kan het gewoon niet meer verdragen en zit met mijn handen in het haar. Ik kan gewoon niet meer
:*

Ik ben er niet zo in thuis, maar zou je niet kunnen bellen naar spoedeisende hulp en dat zij wat regelen?
pi_201876236
Wat is er gebeurd cots? Kleine 4 uur geleden las ik een post van je die heel upbeat klonk en nu zit je zo diep? Heb je een idee wat die omslag voor je getriggerd heeft?

Ik denk dat ze je tools hebben gegeven om gevoelens als deze wat te managen? Kun je iets bedenken?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201876433
Geen flauw idee... rapid cycling
Pillen wel gehad.

Het is gewoon dat ik een beter mens moet zijn. Als ik een beter mens was geweest had ik nu geen ptss gehad

Kwam aan de praat met een vriendin over getallen. Ze vroeg hoe de diëtist omging met het feit dat ik een eetstoornis heb gehad. Of heb. Het is maar hoe je het bekijkt.

En toen kwamen we op getallen. En dat maakte dat er enige druk ontstond dar ik mijn begeleider moest appen erover. Ik moet altijd een klok kunnen zien. Slaap moet deelbaar door drie zijn. Drinken deelbaar door vijf. Aantal keer wegen op een dag deelbaar door tien en ga zo maar door. Ze vond het volgens mij compleet gestoord. Ik had mijn mond moeten houden

Ik heb gewoon mijn lijstjes en getallen nodig. Het is de enige manier om zelfhaat te managen

En ik kan het gewoon niet. En het is allemaal mijn eigen schuld maar ik kan er maar niet uit komen. Letterlijk en figuurlijk. Ik zit klem. Ik weet het allemaal niet meer en mijn broer wil naar mijn huis komen en dat vind ik eng. En ik heb continu herbelevingen van gerepareerd en gefixeerd en plat gespoten worden. En ik weet niet waarom. En over mannen. Het is gewoon chaos
pi_201876916
Voordeel van rapid cycling. Ik schiet nu weer volledig de andere kant op... deze kant is fijn
Misschien moet de lamotrigine omhoog
pi_201877662
Ik ga de crisisdienst weer bellen of ze me een pam of promethazine kunnen geven. Schiet weer de verkeerde kant op.
pi_201878555
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ga de crisisdienst weer bellen of ze me een pam of promethazine kunnen geven. Schiet weer de verkeerde kant op.
Kunnen ze iets voor je betekenen?
pi_201880742
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:53 schreef Meridiaan het volgende:

[..]
Kunnen ze iets voor je betekenen?
Helaas niet, maar na een flinke dissociatie/depersonalisatie ben ik nu rustig. Gelukkig is het zondag. Ik moet echt even bijkomen. Zware avond gehad en ik denk dat het nog even duurt voor ik slaap, als ik al slaap.
Maar ik kleur weer binnen de lijntjes. Ik voel me nu niet gelukkig, maar ook niet down. Ik voel me passend na zo'n avond. Flink rot dus
pi_201881742
Vind je jezelf nu ook zo verschrikkelijk en kun je er beter mee dealen of vind je jezelf ook aanzienlijk minder verschrikkelijk als je stemming is zoals nu?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201881986
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vind je jezelf nu ook zo verschrikkelijk en kun je er beter mee dealen of vind je jezelf ook aanzienlijk minder verschrikkelijk als je stemming is zoals nu?
Ik kan er beter mee dealen. En beter negeren als mijn stemming rustig is. En vandaag kan het me niet zoveel schelen, ik voel me lam geslagen. Normaal overdag amper schermen, maar zit al een kwartier achter mijn laptop. Hiervoor staarde ik naar een witte muur, nu staar ik naar youtube en lees een beetje op Fok.
Als het leven enkel uit geluk zou bestaan zou ik deze diagnose niet hebben gehad.
pi_201882235
Dikke knuffel voor jou CotS. Klinkt zo op scherm al heel heftig laat staan hoe t voor jou moet zijn.

Ik ben deze week weer over al mn grenzen geschoten, puur op wilskracht alle signalen genegeerd... mijn lijf is moe, mijn hoofd is moe, maar mijn jonkie werd 5 en vierde feest dus ik moest door... resultaat is vandaag kotsmisselijk opgestaan met enorme hoofdpijn en klemmende kaken,kan janken om alles... zou het liefst even helemaal alleen zijn mja dat gaat niet.

Deze week start ook mn trauma behandeling en ik zie er echt enorm tegenop... het moeten herbeleven hoe mn zoontje voor mijn ogen gereanimeerd werd, rennende verpleging, en wie weet wat ze nog meer vinden in mijn hoofd... blegh even klaar mee!
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:21:58 #214
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_201882383
Ik ben nu al een flinke tijd bezig met het ontdekken van mijn diepste gevoelens van angst en schaamte. Gevoelens die zijn ontstaan in mijn jeugd. Ik heb altijd het beeld gehad dat mijn jeugd hartstikke leuk was, vol met buitenspelen en schoolreisjes.

Steeds meer ontdek ik dat het nare gedeelte weggedrukt is. Ik werd op de basisschool gepest, op de middelbare school gepest, buiten op straat gepest. Ik was altijd het buitenbeentje, werd soms omsingeld door jongens en dan gingen ze me duwen of lieten ze me niet gaan. In de klas en in de buurt werd ik continu belachelijk gemaakt of pakten ze mijn spullen af.

Eigenlijk vond ik mijn jeugd helemaal niet zo leuk. Grote delen van mijn jeugd voelde ik me helemaal niemand en was ik altijd bang. Bang dat ik iemand tegen zou komen die me wilde slaan of bang dat mensen me weer voor schut gingen zetten. Ik begin nu te zien hoe deze fase me gevormd heeft, hoe publieke schaamte en de mening van anderen tot op heden mijn leven behoorlijk hebben bepaald.

Ik weet nog niet echt hoe ik hier uit moet komen, maar ik ben blij dat ik dit in ieder geval weet. Mijn psycholoog zegt dat het puur ervaren is dat dingen niet meer zo erg zijn als vroeger, maar soms voelt het alsof ik me nooit meer echt veilig zal voelen. Mensen vind ik eng, groepen vind ik eng, intieme relaties vind ik eng, seks vind ik eng. Allemaal momenten waarop iemand of een groep mensen mij voor schut kunnen zetten.

Ik stop in ieder geval met de zelfhaat en probeer heel lief voor mezelf te zijn. Misschien als ik mezelf maar genoeg liefde geef, kan dat bange jochie diep in mij ooit genezen.
Ignorance is bliss
pi_201886039
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik kan er beter mee dealen. En beter negeren als mijn stemming rustig is. En vandaag kan het me niet zoveel schelen, ik voel me lam geslagen. Normaal overdag amper schermen, maar zit al een kwartier achter mijn laptop. Hiervoor staarde ik naar een witte muur, nu staar ik naar youtube en lees een beetje op Fok.
Als het leven enkel uit geluk zou bestaan zou ik deze diagnose niet hebben gehad.
Fijn om te lezen dat het iets rustiger is nu... sterkte

quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dikke knuffel voor jou CotS. Klinkt zo op scherm al heel heftig laat staan hoe t voor jou moet zijn.

Ik ben deze week weer over al mn grenzen geschoten, puur op wilskracht alle signalen genegeerd... mijn lijf is moe, mijn hoofd is moe, maar mijn jonkie werd 5 en vierde feest dus ik moest door... resultaat is vandaag kotsmisselijk opgestaan met enorme hoofdpijn en klemmende kaken,kan janken om alles... zou het liefst even helemaal alleen zijn mja dat gaat niet.

Deze week start ook mn trauma behandeling en ik zie er echt enorm tegenop... het moeten herbeleven hoe mn zoontje voor mijn ogen gereanimeerd werd, rennende verpleging, en wie weet wat ze nog meer vinden in mijn hoofd... blegh even klaar mee!
Dat doorrennen ken ik wel... pas goed op jezelf!
Sterkte met je trauma behandeling! Ik hoop dat het je gaat helpen, dat gun ik je :*

Ik was een tijdje terug gestopt met de pil (intussen ook al 40+, oude huisarts raadde aan om rond deze leeftijd te stoppen met de pil), vond het eng want ik was bang dat mn stemming op de hobbel zou gaan. Nou leek dat redelijk mee te vallen, maar de laatste maand 2x te vroeg ongesteld en weer een ontzettende donderwolk in mn hoofd.
Maar goed, wat dan... maar weer eens naar de huisarts denk ik :{ .

[ Bericht 10% gewijzigd door Nijna op 24-10-2021 16:54:08 ]
pi_201886553
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:48 schreef Nijna het volgende:

[..]
Fijn om te lezen dat het iets rustiger is nu... sterkte
[..]
Dat doorrennen ken ik wel... pas goed op jezelf!
Sterkte met je trauma behandeling! Ik hoop dat het je gaat helpen, dat gun ik je :*

Ik was een tijdje terug gestopt met de pil (intussen ook al 40+, oude huisarts raadde aan om rond deze leeftijd te stoppen met de pil), vond het eng want ik was bang dat mn stemming op de hobbel zou gaan. Nou leek dat redelijk mee te vallen, maar de laatste maand 2x te vroeg ongesteld en weer een ontzettende donderwolk in mn hoofd.
Maar goed, wat dan... maar weer eens naar de huisarts denk ik :{ .

Ooh wat n gekloot ook met die hormonen! Ik word er ook gek van... en soms denk ik dat ik al richting overgang ga...
S. 2014
J. 2016
pi_201894625
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Ooh wat n gekloot ook met die hormonen! Ik word er ook gek van... en soms denk ik dat ik al richting overgang ga...
Dat laatste zou mij hier ook niet verbazen... maar dat gedoe met die hormonen was er al, was mede de reden dat ik wat huiverig was om met de pil te stoppen :{
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:59:49 #218
399061 kuolema
vermaledijd
pi_201915092
Hier gaat het al een tijd slechter qua somberheid. Het is een groot deel van de tijd ondraaglijk.
Nu ben ik weer opgenomen in de kliniek. Ik wilde dat absoluut niet maar nu ik hier ben merk ik dat het me toch wel wat rust geeft. Maar ja, als ik straks weer thuis ben is alles weer precies hetzelfde als voor de opname. Het lijkt allemaal zo nutteloos.

De opties raken op. Ondanks mijn terughoudendheid w.b.t. medicatiegebruik sta ik nu wel weer open voor iets om mijn stemming te verbeteren. Ik heb soms ergens nog een sprankje hoop dat er nu eindelijk wel iets gaat werken. Maar ik heb al zoveel geprobeerd en het lijkt alleen maar het verlengen van leed te zijn.
En het is nog niet duidelijk of ik met het middel kan starten i.v.m. uitslag van het bloedonderzoek (iets met mijn nieren). Ik denk dat ik daar morgen wel iets over hoor.

Het lukt me niet om op de rest te reageren.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_201917441
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 23:59 schreef kuolema het volgende:
Hier gaat het al een tijd slechter qua somberheid. Het is een groot deel van de tijd ondraaglijk.
Nu ben ik weer opgenomen in de kliniek. Ik wilde dat absoluut niet maar nu ik hier ben merk ik dat het me toch wel wat rust geeft. Maar ja, als ik straks weer thuis ben is alles weer precies hetzelfde als voor de opname. Het lijkt allemaal zo nutteloos.

De opties raken op. Ondanks mijn terughoudendheid w.b.t. medicatiegebruik sta ik nu wel weer open voor iets om mijn stemming te verbeteren. Ik heb soms ergens nog een sprankje hoop dat er nu eindelijk wel iets gaat werken. Maar ik heb al zoveel geprobeerd en het lijkt alleen maar het verlengen van leed te zijn.
En het is nog niet duidelijk of ik met het middel kan starten i.v.m. uitslag van het bloedonderzoek (iets met mijn nieren). Ik denk dat ik daar morgen wel iets over hoor.

Het lukt me niet om op de rest te reageren.
Herkenbaar dat je al veel medicatie geprobeerd hebt.
Ik kreeg uiteindelijk medicatie die wel aansloeg, het was echt een verschil. Toen pas realiseerde ik me dat de medicatie die ik eerder gebruikte, echt niets of nauwelijks iets deed.
Mijn psychiater stelde toen voor om dat middel (een mao-remmer) te proberen en als dat niet zou werken dan zou ze me doorsturen voor een second opinion. Dat was gelukkig niet nodig.
Ik wens jou ook zo'n ervaring toe, dat je toch iets vindt wat werkt voor jou, sterkte :*
  woensdag 27 oktober 2021 @ 16:27:43 #220
399061 kuolema
vermaledijd
pi_201921341
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:00 schreef Nijna het volgende:

[..]
Herkenbaar dat je al veel medicatie geprobeerd hebt.
Ik kreeg uiteindelijk medicatie die wel aansloeg, het was echt een verschil. Toen pas realiseerde ik me dat de medicatie die ik eerder gebruikte, echt niets of nauwelijks iets deed.
Mijn psychiater stelde toen voor om dat middel (een mao-remmer) te proberen en als dat niet zou werken dan zou ze me doorsturen voor een second opinion. Dat was gelukkig niet nodig.
Ik wens jou ook zo'n ervaring toe, dat je toch iets vindt wat werkt voor jou, sterkte :*
Dank je, Nijna :)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_201924159
Ik heb sinds kort dat ik m'n vrienden niet meer wil zien. Heb het gevoel dat ik toch dingen verkeerd doe. En bovendien ben ik ook niet zo'n super gezelschap de laatste tijd. Heb zoiets van "Ja, ik zie jullie over een maand of twee wel weer". Ga ze natuurlijk wel gewoon appen.

Zou dit kunnen of moet ik hier mee oppassen? M'n vrienden waren altijd wel datgene waar ik nog mentaal energie voor had. Ik heb gewoon het gevoel dat ik eerst m'n shit op orde moet hebben.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201929813
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:02 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb sinds kort dat ik m'n vrienden niet meer wil zien. Heb het gevoel dat ik toch dingen verkeerd doe. En bovendien ben ik ook niet zo'n super gezelschap de laatste tijd. Heb zoiets van "Ja, ik zie jullie over een maand of twee wel weer". Ga ze natuurlijk wel gewoon appen.

Zou dit kunnen of moet ik hier mee oppassen? M'n vrienden waren altijd wel datgene waar ik nog mentaal energie voor had. Ik heb gewoon het gevoel dat ik eerst m'n shit op orde moet hebben.
Zou het helpen om naar ze uit te spreken dat je je niet zo'n super gezelschap voelt en het gevoel hebt dat je dingen verkeerd doet en je je daardoor afvraagt of je niet even niet wilt afspreken?
Je vult nu voor hun in, misschien vinden ze het ook prima als je erbij bent ook als je niet zo gezellig bent?
Of heb je er geen energie voor op het moment?

Ik moet zeggen dat ik ook wel de neiging heb om me terug te trekken uit contact als het niet zo lekker gaat, maar eigenlijk ga ik me daar ook niet beter van voelen...
pi_201930325
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:59 schreef Nijna het volgende:

[..]
Zou het helpen om naar ze uit te spreken dat je je niet zo'n super gezelschap voelt en het gevoel hebt dat je dingen verkeerd doet en je je daardoor afvraagt of je niet even niet wilt afspreken?
Je vult nu voor hun in, misschien vinden ze het ook prima als je erbij bent ook als je niet zo gezellig bent?
Of heb je er geen energie voor op het moment?

Ik moet zeggen dat ik ook wel de neiging heb om me terug te trekken uit contact als het niet zo lekker gaat, maar eigenlijk ga ik me daar ook niet beter van voelen...
Ja, dat ga ik ook even doen. Misschien niet zo expliciet, want heb het al een tijdje niet meer met ze erover gehad. Ze weten wel dat ik naar een psycholoog en dat ik er last van heb overigens.

Heb er wel energie voor, maar ik voel er gewoon niet zo veel voor. Het automatische is er een beetje van af. Heb het idee dat ik stilsta ofzo, achterblijf, geen goed gezelschap meer ben, communiceren is anders geworden, de vibe is gewoon, tja... heel anders ofzo. Kan er niet precies m'n vinger op leggen.

Dat laatste snap ik, weet dat dat ook zo is vaak, maar nu voelt het wel anders ofzo. Ik denk meer zo van moet even aan mezelf werken en dan ben ik straks wel weer terug.

Gedachtes als ik hoef jullie helemaal niet meer te zien, blijf altijd wel alleen, heb ik ook wel een beetje, maar ik heb best wel goed het overzicht van wat wel en niet goed is, of rationeel en irrationeel. Het overmand me niet ofzo.

Het gaat allemaal nog wel even duren voordat het weer een keertje klaar is. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201938437
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, dat ga ik ook even doen. Misschien niet zo expliciet, want heb het al een tijdje niet meer met ze erover gehad. Ze weten wel dat ik naar een psycholoog en dat ik er last van heb overigens.

Heb er wel energie voor, maar ik voel er gewoon niet zo veel voor. Het automatische is er een beetje van af. Heb het idee dat ik stilsta ofzo, achterblijf, geen goed gezelschap meer ben, communiceren is anders geworden, de vibe is gewoon, tja... heel anders ofzo. Kan er niet precies m'n vinger op leggen.

Dat laatste snap ik, weet dat dat ook zo is vaak, maar nu voelt het wel anders ofzo. Ik denk meer zo van moet even aan mezelf werken en dan ben ik straks wel weer terug.

Gedachtes als ik hoef jullie helemaal niet meer te zien, blijf altijd wel alleen, heb ik ook wel een beetje, maar ik heb best wel goed het overzicht van wat wel en niet goed is, of rationeel en irrationeel. Het overmand me niet ofzo.

Het gaat allemaal nog wel even duren voordat het weer een keertje klaar is. :')
:*
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:12:57 #225
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_201940730
Gisteren heb ik een best wel heftig maar goed gesprek gehad met de psycholoog. We bespraken waarom ik zo door schuld kapot blijf gaan over het uitmaken met mijn ex vriendin, en steeds meer krijg ik het idee dat dit door mijn familie komt.

Zowel mijn ouders als zusje hebben heel lang gekampt (of kampen met) angstklachten en depressie. Vrijwel mijn gehele bewuste leven heb ik daardoor in meer of mindere mate op een zijden draadje moeten lopen. Ik voelde dat als ik 1 verkeerd ding zei of deed, een van hun in zou storten of misschien wel zelfmoord zou gaan plegen. Ik heb daardoor zo'n schuldgevoel opgebouwd, of sterker nog, een gevoel van verantwoordelijkheid.

Ik voel me diep van binnen zo verantwoordelijk voor andermans welzijn. Ook al zijn er heel veel mensen die bijgedragen hebben aan de depressie van bijvoorbeeld mijn familie (en ook die van mijn ex, zij was ook depressief), als ik degene ben die het laatste zetje geeft is alles mijn schuld. Ik voel me continu zo gespannen omdat ik voel dat ik andermans grenzen moet bewaken. Zo voel ik mij mijn hele leven al. Ik wil hier graag van af maar ik weet nog niet goed hoe ik dat aan moet pakken.

Hebben mensen hier ervaring mee en/of tips voor mij?
Ignorance is bliss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')