Het is ook onzin om in termen van wit, zwart, rood, geel te denken, terwijl het simpelweg een totaal ander mensaap betrof, niet de huidige moderne mens. Nee, de huidige blanke moderne mens stamt niet af van de zwarte moderne mens. Maar dat is toch bloody obvious? Die mensaap destijds had net zo weinig overeenkomsten met de huidige zwarten als met de huidige blanken.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:06 schreef TFL het volgende:
[..]
Het schijnt nu dat de moderne mens helemaal niet afstamt van de zwarte afrikanen. Uit genetisch onderzoek bij zwarte mensen in diverse Afrikaanse landen. Blijkt dat tot 19% DNA die zij bezitten niet terug te vinden is bij mensen van midden-oosters, aziatisch en europese afkomst. Dat mensen allemaal ooit zwart waren blijkt niet meer waar. Het kan zijn dat een verdwaalde voorvader vanuit het MO naar het zuiden liep, verdwaald raakte. En zo geil was dat ie het maar deed met een aap-achtige mensensoort.
Fantastisch artikel, volgens hem haatte hij dus ook aantrekkelijke mannen, dat is nieuw voor mij. Het kan ook zijn dat hij dat schreef omdat hij niet discriminerend wou overkomen maar dat doet er niet toe. Het is best boeiend dat hij zn verhaal wou doen, als het ten minste geen verzonnen verhaal is om incels over te halen om te veranderen. Kun je niet echt controleren, want wie wil zo’n verhaal nou met echte naam erbij doen?quote:Op maandag 28 juni 2021 14:14 schreef Hexagon het volgende:
Dit lijkt me een nuttig en realistisch artikel voor incels
https://reportersonline.n(...)l-om-seks-te-hebben/
Gedragen zich als een volledige kneus en dan klagen dat geen vrouw ze aantrekkelijk vind.
Haha. Dit is een goede les in inlevingsvermogen. Hoewel deze kennelijk het geluk had dat hij gewoon totaal geen moeite deed, en met wat moeite gewoon wel aantrekkelijk werd. Beetje vergelijkbaar misschien met zo’n vrouwelijke nerd in een film die haar bril afdoet waarna ze ineens aantrekkelijker dan het populairste meisje van de klas wordt. Oke, met sporten ofzo er dan bij. Maar dat doen de meesten sowieso al.quote:Vervolgens schreef mijn broer boven de tweede kolom: ‘Dingen die zo’n vrouw aan mij aantrekkelijk zou vinden.’ Ik kon niets bedenken.
Bestaat al.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 17:19 schreef matigeuser het volgende:
Simpelweg, draai al de verschillen tussen onze levens eens om en kijk hoe dit direct een script wordt voor een komedie-film. Ben ik overigens aan het schrijven as we speak dus don't bother.
Met deze redenering zijn veedieren voor jou waarschijnlijk wel het toppunt van een fijn leven toch? Er wordt voor ze gezorgd, ze hebben onderdak en ze kunnen zich voortplanten. Wat wil je nog meer?quote:Op zondag 13 juni 2021 23:55 schreef matigeuser het volgende:
Overigens is het punt van mijn post alleen dat het kan. Je kunt stoppen met werken. En je kunt een vent vinden die voor je wil / gaat zorgen. Je kunt je vrouwelijkheid daarvoor inzetten. En met die man kun je ook kinderen krijgen (of vreemdgaan met een andere vent). Je kunt in ieder geval altijd voorzien de twee hoogste levensdoelen ingegeven door je biologie:
- Overleven
- Voortplanten
Je zegt dat je frustratie en ergernis bespeurt tussen de seksen en licht daarin uitgesproken feministen en uitgesproken manosphere adepten uit, alsof jij het neutraal beschouwt, maar je schaart je duidelijk meer aan de kant van de manosphere adepten. Dat blijkt wel uit de voorbeelden die je noemt en wat je niet ziet van feministen.quote:Op maandag 14 juni 2021 14:31 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen boosheid.
Ik heb wel extreme interesse in psychologie, sociologie en biologie. Waarom doen we wat we doen? Waarom vinden we collectief, sommige dingen leuk en sommige niet? Waarom vindt bijna iedereen spinnen eng? Ik vind dat gewoon interessant en zo kom ik veel te weten.
Mannen en vrouwen hebben veel overeenkomsten, maar ook veel verschillen. Op individueel vlak natuurlijk nog meer, maar generalisaties hebben ook een plaats in het leven. Zonder generalisaties kun je geen onderzoek doen en kun je nooit 'beleid' voeren.
Voor veel mensen komt dit dan meteen 'boos' of 'gefrustreerd' over. Dat is helemaal niet aan de orde. Zoals je zelf al aangeeft ben ik zelf 'geslaagd' in het leven. Ik leef nog, ik verdien mijn eigen geld met een eigen bedrijf en doe wat ik leuk vind, heb 2 kinderen en het 'goed voor elkaar'.
Maar op maatschappelijk vlak zie ik wel wat mis gaan. Ik zie meer vrijgezellen dan ooit. Ik zie meer frustratie en ergernis tussen de seksen. Aan de ene kant de uitgesproken 'feministen', aan de andere kant de uitgesproken mannen van de 'manosphere'. De opkomst van het internet, smartphone, vrouwenparticipatie op de arbeidsmarkt en nog wat andere sociologische veranderingen hebben wel wat teweeg gebracht. Veel positieve dingen en ook een aantal negatieve dingen.
En ik vind dat die allemaal benoemd mogen worden.
En ik ben gewoon iemand die naast dit op een 'intelligente, kalme' manier brengt dit graag illustreert met extreme voorbeelden, harde cijfers en een provocerend toontje. Vind ik leuk. Ik krijg altijd heel veel likes op mijn posts en daarnaast veel weerstand.
Helaas komt de meeste weerstand niet verder dan 'matigeuser is gefrustreerd / boos / lult maar wat'. Goede discussies heb ik zelden.
Tot die tijd blijf ik roepen: Zolang we nog geen vrouwelijke matrozen hebben die op een zinkend cruise-ship de vrouwen terug duwen en roepen 'Mannen en kinderen eerst in de reddingsboten', is er nog lang geen sprake van gelijkheid. En aangezien ik feministen nooit dit soort ideeën hoor opperen, of vrouwenquota in beroepsgroepen zoals de bouw, transport en andere fysiek zware beroepen, is het wel duidelijk dat het ze ook helemaal niet om gelijkheid gaat. Feministen vinden vrouwen superieur aan mannen en proberen ze nóg meer te gebruiken dan dat ze al deden.
En daar moet op gereageerd worden. Gelukkig doen een aantal intellectuelen dat ook. En matigeuser op dit forum.
Haha idd 😂 of misschien moet matigeuser zich vrijwillig laten opnemen in een verzorgingstehuis ofzo als hij zo jaloers is, misschien willen ze hem wel hebben als hij wat geld toe geeft als donatie voor alle mensen die er onvrijwillig zitten.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:58 schreef PiyeReloaded het volgende:
Bestaat al.
Met deze redenering zijn veedieren voor jou waarschijnlijk wel het toppunt van een fijn leven toch? Er wordt voor ze gezorgd, ze hebben onderdak en ze kunnen zich voortplanten. Wat wil je nog meer?
Niet alleen de wetenschap hoor, wat gewoon biologisch aantoonbaar is.quote:Op [url=https:// forum.fok.nl/topic/2610284/11/25#p200105037]maandag 28 juni 2021 10:35[/url] schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Wetenschap zegt ook dat er meer dan 2 geslachten zijn tegenwoordig
Benieuwd naar je bron, want volgens mij is dit in de wetenschap al lang bekend. Hermafrodieten, intersekse, tweeslachtigheid, etc. komen echt al heel lang voor in bronnen. Niet alleen in Europa trouwens, in Azië wordt het bijvoorbeeld al in de kama sutra benoemd. (Niet dat ik de kama sutra als wetenschappelijk beschouw, maar het lijkt me wel een degelijke bron dat het in die tijd daar erkend werd en niet als een of ander mythologisch figuur beschouwd werd).quote:Op maandag 28 juni 2021 10:35 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
[..]
Wetenschap zegt ook dat er meer dan 2 geslachten zijn tegenwoordig
quote:Op maandag 28 juni 2021 23:05 schreef potjecreme het volgende:
In deze wereld zijn er nog zoveel landen waar vrouwen tweederangsburgers zijn. Mannen hebben het nog steeds beter. Of laat ik het anders zeggen, mannen staan nog steeds boven aan de maatschappelijke ladder. Zeker als witte man. Als jij niet profiteert van je privilege, dan ligt het aan jou niet aan de maatschappij.
Dit is nou een redenatie waar het wokisme van afdruipt, maar het is natuurlijk niet waar. Zelfs als je er vanuit gaat dat de mensen aan de top van de pyramide 'man' zijn is het nog steeds niet zo dat je als man per definitie een privilege hebt. Dat is het nooit geweest; als je de pech hebt ouders te hebben met een drugsverslaving en je bent dakloos kun je wel zeggen dat je het slecht getroffen hebt. Overkomt mannen veel vaker dan vrouwen om maar eens een dwarsstraat te noemen. Er zitten overigens ook veel meer mannen in de gevangenis dan vrouwen.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:05 schreef potjecreme het volgende:
In deze wereld zijn er nog zoveel landen waar vrouwen tweederangsburgers zijn. Mannen hebben het nog steeds beter. Of laat ik het anders zeggen, mannen staan nog steeds boven aan de maatschappelijke ladder. Zeker als witte man. Als jij niet profiteert van je privilege, dan ligt het aan jou niet aan de maatschappij.
Is meer een definitiekwestie ook. Ik zou zeggen dat alles 'tussen' mannen en vrouwen geen (extra) geslacht is maar meer een mengvorm. Bovendien is geslacht ook een sociaal construct waarin de verschillen enorm worden opgeblazen. Maar formeel zijn man en vrouw gelijk (grondwet).quote:Op dinsdag 29 juni 2021 17:19 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Benieuwd naar je bron, want volgens mij is dit in de wetenschap al lang bekend. Hermafrodieten, intersekse, tweeslachtigheid, etc. komen echt al heel lang voor in bronnen. Niet alleen in Europa trouwens, in Azië wordt het bijvoorbeeld al in de kama sutra benoemd. (Niet dat ik de kama sutra als wetenschappelijk beschouw, maar het lijkt me wel een degelijke bron dat het in die tijd daar erkend werd en niet als een of ander mythologisch figuur beschouwd werd).
Wat in mijn ogen wel onder tegenwoordig valt, is de verandering op juridisch gebied. Dat is dan officiële erkenning zowel qua status, als wetgeving rondom eventuele behandelingen. In een stijgende bureaucratie wel zo fijn, dat er niet per se een keuze gemaakt dient te worden. Laat staan zo vroeg, zonder de ontwikkeling van het individu daarin mee te nemen. Als men niet meteen hoeft te kiezen voor maar een geslacht, terwijl het met beide geboren is, kunnen lijf en geest de ruimte krijgen om zich natuurlijk te ontwikkelen zonder rigoreuze ingrepen waarvoor geen acuut medisch handelen vereist is. Dat juich ik toe en lijkt me een gezondere basis meegeven.
Vreemd, ik wist niet dat drugsverslaafde, dakloze ouders veel vaker zonen krijgen?quote:Op zondag 4 juli 2021 22:09 schreef jaha het volgende:
als je de pech hebt ouders te hebben met een drugsverslaving en je bent dakloos kun je wel zeggen dat je het slecht getroffen hebt. Overkomt mannen veel vaker dan vrouwen om maar eens een dwarsstraat te noemen. Er zitten overigens ook veel meer mannen in de gevangenis dan vrouwen.
Dakloos zijn is, alhoewel ook voor mannen zeker geen pretje, levensgevaarlijk voor vrouwen.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:09 schreef jaha het volgende:
[..]
[..]
Dit is nou een redenatie waar het wokisme van afdruipt, maar het is natuurlijk niet waar. Zelfs als je er vanuit gaat dat de mensen aan de top van de pyramide 'man' zijn is het nog steeds niet zo dat je als man per definitie een privilege hebt. Dat is het nooit geweest; als je de pech hebt ouders te hebben met een drugsverslaving en je bent dakloos kun je wel zeggen dat je het slecht getroffen hebt. Overkomt mannen veel vaker dan vrouwen om maar eens een dwarsstraat te noemen. Er zitten overigens ook veel meer mannen in de gevangenis dan vrouwen.
Ik ben het verder wel eens met de stelling dat als er een privilege bestaat voor het man-zijn dat privilege in zichzelf slecht is, want het komt neer op discriminatie: het afrekenen van iemands persoon op basis van iets waar hij helemaal* niets aan kan doen (* transgenderoperaties uitgezonderd).
Over het algemeen tonen mannen externaliserende gedrag en vrouwen internaliserende gedrag. Dus meer mannen in het gevang en meer vrouwen bij de psychiater.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 01:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dakloos zijn is, alhoewel ook voor mannen zeker geen pretje, levensgevaarlijk voor vrouwen.
Het is niet zo dat vrouwen vergelijkbaar met de situatie van de man die je beschrijft nu zoveel beter af zijn. Dat op straat leven nog minder een optie is betekend niet dat de alternatieven zoveel beter zijn.
Je stelt een situatie voor waarin je kan kiezen tussen kut- en klotezooi en doet dan net alsof het erger is dat er meer klotezooi dan kutzooi is.
Wbt gevangenissen. Er zijn nu eenmaal meer mannen die misdrijven plegen dan vrouwen. Niet dat vrouwen schoon zijn, want ze doen zat nare dingen Inc criminaliteit stimuleren om er zelf beter van te worden.
Maar ik denk dat het status idee hier ook aan bijdraagt. Voor vrouwen levert criminaliteit minder status op of misschien beter gezegd, status is minder makkelijk te verkrijgen.
Mannen zijn gemiddeld genomen ook meer bereid om meer risico te nemen, hebben meer bewijsdrang en zijn meer geneigd tot agressief gedrag. De nare dingen die vrouwen gemiddeld genomen meer doen uit zich meer in andere zaken dan criminaliteit.
Vooral bij ‘gewone’ criminaliteit geld dit en dat is het gros van wat er in de gevangenis zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |