Helemaal 110% mee eens, dat moet volledig openbaar zijn naar mijn mening. En donaties uit het buitenland moeten verboden worden als het om Nederlandse politieke partijen gaat.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 19:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Mij gaat het er om dat je niet op de donatieslijst kunt kijken en kunt zeggen die heeft veel gedoneerd dus heeft invloed gehad. zoals raportix zegt.
,,Zaterdagmiddag rond twee uur ben ik gebeld. Toen heeft Peter me in kennis gesteld van zijn besluit. De tekst heb ik samen met Ank Bijleveld en zijn echtgenote besproken.’’quote:Het is een dieptrieste dag voor de partij, dat mag duidelijk zijn.
CDA-partijvoorzitter Marnix van Rij
Omtzicht kn meer zetels halen dan het cda als hij het slim aanpakt. Met de juiste mensen (Leijten, misschien merel arisen en anderen die weer eens op de inhoud willen gaan) kan hij nog ver komen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 15:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Volgende verkiezingen weet ik op wie ik ga stemmen.
Say what? Leijten van de SP en Omtzigt in een partij? Hoe gaat dat programma eruit zien dan?quote:Op zaterdag 12 juni 2021 19:38 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Omtzicht kn meer zetels halen dan het cda als hij het slim aanpakt. Met de juiste mensen (Leijten, misschien merel arisen en anderen die weer eens op de inhoud willen gaan) kan hij nog ver komen.
Hee veel mensen zijn op zoek naar een rechtlijnige en eerlijke partij die helder is en realisme kan verbinden aan vrijheid en verantwoordelijkheid.
alles openbaar. Cameras gericht op elke politicus en diens telefoonquote:Op zaterdag 12 juni 2021 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Say what? Leijten van de SP en Omtzigt in een partij? Hoe gaat dat programma eruit zien dan?
Dat zijn inderdaad enorme tegenpolen, die gaan echt niet 1 fractie vormen. Inhoudelijk nog minder binding dan de leden van 50plus altijd hadden.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 19:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Say what? Leijten van de SP en Omtzigt in een partij? Hoe gaat dat programma eruit zien dan?
Het was een intern stuk. Zolang niet duidelijk is waar het lek zit valt er niks te zeggen over wie wie wil beschadigen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:11 schreef Mondkapje het volgende:
Het is heel vals hoe hij vanuit zijn schuilplaats Wopke Hoekstra probeert zwart te maken. Lager dan laag, onvergeeflijk. Het is ongelooflijk hoe rustig die blijft want voor hetzelfde geld was het een gevecht geworden.
Als hij een eigen partij start, zal het iets worden als Forum, geen lang leven beschoren.
Overdrijven is een kunst.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:11 schreef Mondkapje het volgende:
Het is heel vals hoe hij vanuit zijn schuilplaats Wopke Hoekstra probeert zwart te maken. Lager dan laag, onvergeeflijk. Het is ongelooflijk hoe rustig die blijft want voor hetzelfde geld was het een gevecht geworden.
Als hij een eigen partij start, zal het iets worden als Forum, geen lang leven beschoren.
Kan ook nog zo zijn dat het per ongeluk gegaan is, natuurlijk, het zal niet de eerste keer zijn dat iemand niet realiseert dat auto correct het verkeerde adres invulde.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het was een intern stuk. Zolang niet duidelijk is waar het lek zit valt er niks te zeggen over wie wie wil beschadigen.
...of dat iets na het kopiëren van de laatste pagina onder het kopieerapparaat blijft liggen.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan ook nog zo zijn dat het per ongeluk gegaan is, natuurlijk, het zal niet de eerste keer zijn dat iemand niet realiseert dat auto correct het verkeerde adres invulde...
Kan zeker, daar hintte die journalist zelfs op. Maar in dat geval is er überhaupt geen afrekening.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kan ook nog zo zijn dat het per ongeluk gegaan is, natuurlijk, het zal niet de eerste keer zijn dat iemand niet realiseert dat auto correct het verkeerde adres invulde.
Ok, is wat onwaarschijnlijk mischien maar het kan zomaar.
quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:45 schreef Mondkapje het volgende:
Hoekstra zegt niet voor niets dat het beschadigend is. Maandenlang heeft hij telefoontjes met vriend Omtzigt gevoerd om de relatie goed te krijgen, dan komt dit koud op je dak lijkt mij. Het is duidelijk dat hij hier niet op zat te wachten, onwaarschijnlijk dat de CDA-top dit lekte.
Goh, wat een mensenkennis.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 22:02 schreef Yankee het volgende:
[..]Hoekstra, die verkoopt zijn schoonmoeder nog aan de duivel
Als je van Omtzigt af wilt is dit wel een kans.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 20:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
...of dat iets na het kopiëren van de laatste pagina onder het kopieerapparaat blijft liggen.
Het blijft voor mij onwaarschijnlijk dat iemand van de CDA top zo'n explosief stuk lekt. Dan kun je beter als CDA top wat gaan graven in 20 jaar geschiedenis naar dingen die Omtzigt beschadigen, als je hem per sé kwijt wil. Moet je niet heel het CDA en vooral Hoekstra in gevaar brengen. Lekken door Omtzigt zelf vind ik ook onwaarschijnlijk. Ik gok dat we nooit gaan weten wie dit gelekt heeft. Doet er eigenlijk ook niet echt toe.
Die kansen zijn er vaak genoeg geweest en ook nu hadden ze echt wel wat anders kunnen vinden om hem te beschadigen, zonder een document dat heel negatief is voor Hoekstra te lekken.quote:Op zondag 13 juni 2021 09:15 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:
[..]
Als je van Omtzigt af wilt is dit wel een kans.
Ik denk dat het eerder een gevalletje "nu doorpakken" was van de kant van de CDA-top. Het was misschien geen schot voor open doel, maar wel een gegarandeerde manier om een breuk te forceren. Het zwakke aan het stuk van Omtzigt is, dat het zo uitgebreid is en niet alleen de droge feiten bevat. Dat maakt het voor het CDA een stuk makkelijker om Omtzigt weg te zetten als een gekke Henkie (of Pieter in dit geval). Het past in elk geval helemaal in de partijcultuur.quote:Op zondag 13 juni 2021 09:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die kansen zijn er vaak genoeg geweest en ook nu hadden ze echt wel wat anders kunnen vinden om hem te beschadigen, zonder een document dat heel negatief is voor Hoekstra te lekken.
Je speculeert er op los en wordt op basis van je ongefundeerde conclusie ook nog even boos op De Limburger. Goed bezig zeg.quote:Op zondag 13 juni 2021 10:22 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik denk dat het eerder een gevalletje "nu doorpakken" was van de kant van de CDA-top. Het was misschien geen schot voor open doel, maar wel een gegarandeerde manier om een breuk te forceren. Het zwakke aan het stuk van Omtzigt is, dat het zo uitgebreid is en niet alleen de droge feiten bevat. Dat maakt het voor het CDA een stuk makkelijker om Omtzigt weg te zetten als een gekke Henkie (of Pieter in dit geval). Het past in elk geval helemaal in de partijcultuur.
Ik wil in dit geval De Limburger ook nog wel een veeg uit de pan geven dat ze zich hebben laten gebruikt voor politieke doeleinden in ruil voor een primeurtje. Met journalistiek heeft dit weinig te maken.
Er staan toch wel serieuze aantijgingen in het stuk, bijvoorbeeld over de partijfinanciering en het aftreden van Hugo de Jonge. Vind het wel relevant en het is niet te vergelijken met kranten die zich laat gebruiken door 'anonieme bronnen' die van alles roepen.quote:Op zondag 13 juni 2021 10:22 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik wil in dit geval De Limburger ook nog wel een veeg uit de pan geven dat ze zich hebben laten gebruikt voor politieke doeleinden in ruil voor een primeurtje. Met journalistiek heeft dit weinig te maken.
Natuurlijk speculeer ik er op los, dat doet iedereen hier toch? Of heb jij meer informatie?quote:Op zondag 13 juni 2021 10:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je speculeert er op los en wordt op basis van je ongefundeerde conclusie ook nog even boos op De Limburger. Goed bezig zeg.
Waarom zou Liesbeth Spies van Omtzigt af willen? Of Marnix van Rij? Die is pas 2 maanden bestuursvoorzitter...
Wening kans, het CDA zal zich wel weer oprichten maar dan moeten ze we de komende jaren wel wat veranderen in de beeldvorming. En zo christelijk is het CDA in het beleid nu ook weer niet, het is geen CU of SGP.quote:Op zondag 13 juni 2021 10:41 schreef Lurf het volgende:
[..]
Natuurlijk speculeer ik er op los, dat doet iedereen hier toch? Of heb jij meer informatie?
Wat De Limburger betreft (of Tante Bet, zoals mijn vader het noemt), dat blaadje neem ik inderdaad niet serieus. En partijen met een religieuze signatuur horen niet in het landsbestuur maar in het kerkbestuur. Ik hoop inderdaad dat het CDA zich hiermee nu eens definitief de afgrond in heeft gereden. Maar onkruid vergaat niet, helaas.
Donaties van multinationals(Nederlands of buitenlands) zouden daar imo ook aan toegevoegd moeten worden(als dat nog niet zo is).quote:Op zaterdag 12 juni 2021 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Helemaal 110% mee eens, dat moet volledig openbaar zijn naar mijn mening. En donaties uit het buitenland moeten verboden worden als het om Nederlandse politieke partijen gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |