abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 15 juni 2021 @ 00:44:28 #201
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199891186
Waarom moet die migratie altijd uit landen komen die cultureel haaks op de onze staan dan?

Als het al nodig zou zijn, waarom niet mensen uit oostbloklanden met daadwerkelijk een opleiding halen? Waarom alleen mensen die een vrij grote kans hebben om in de bijstand te komen?

Er klopt echt geen ene moer aan dit verhaal :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199891200
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 00:44 schreef HeatWave het volgende:
Waarom moet die migratie altijd uit landen komen die cultureel haaks op de onze staan dan?

Als het al nodig zou zijn, waarom niet mensen uit oostbloklanden met daadwerkelijk een opleiding halen? Waarom alleen mensen die een vrij grote kans hebben om in de bijstand te komen?

Er klopt echt geen ene moer aan dit verhaal :').
De 'Brain Drain' kan een reden zijn die europese regeringen, daaraan niet meewerken.
pi_199891239
Zeggen dat arbeidsmigratie nodig is voor de vergrijzing is pleiten voor een piramidespel. Die migranten zijn immers na max 40 jaar ook grijs. Je hebt op die manier steeds meer migranten nodig, tot het gehele systeem explodeert.

Er is in Nederland een systeem gecreëerd waarin mensen niet primair meer voor zichzelf zorgen (de normale situatie), maar waarin mensen worden verzorgd door anderen, die ze dan zelf niet betalen. De kosten worden verhaald op de gehele gemeenschap die hierdoor steeds armer wordt, vooral omdat van heinde en verre zich hier nieuwe migranten melden, aangelokt door de onze gratis verzorgingsstaat.

Het is al lang bekend dat twee dingen niet gecombineerd kunnen worden: 1. De verzorgingsstaat en 2. Het opengrenzenbeleid. Eén van deze twee zal moeten verdwijnen.

Kiezen we voor het behoud van de verzorgingsstaat, dan zullen de grenzen gesloten moeten worden (immigratie beperken tot uitsluitend tijdelijke werkkrachten van een hoog niveau die we zelf niet hebben).

Kiezen we voor het behoud van open grenzen, dan zal de verzorgingsstaat vanzelf verdwijnen. Nederland zal dan een overbevolkt arm land worden vergelijkbaar met Bangladesh.
pi_199891243
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 00:44 schreef HeatWave het volgende:
Waarom moet die migratie altijd uit landen komen die cultureel haaks op de onze staan dan?

Als het al nodig zou zijn, waarom niet mensen uit oostbloklanden met daadwerkelijk een opleiding halen? Waarom alleen mensen die een vrij grote kans hebben om in de bijstand te komen?

Er klopt echt geen ene moer aan dit verhaal :').
Waarom moeten mensen op Fok altijd eerst zelf een 'waarheid' verzinnen, zodat ze zich daar vervolgens over op kunnen winden? Is het te veel moeite om te achterhalen hoe het wél zit, of weet je stiekem wel dat je ongelijk hebt, maar erger je je graag?

Zoals in de post boven je al staat: lees dat artikel waar AchJa naar linkt. Daaruit blijkt dus dat arbeidsmigranten per saldo een positieve bijdrage leveren aan de economie: ze leveren meer op dan ze kosten.

Bovendien komt (cijfers 2020) meer dan de helft (54%) van de immigranten uit Europa, circa 10% komt uit Amerika, ook circa 10% komt uit Nederland (dat zijn dus Nederlanders die terugkeren na in het buitenland gewoond te hebben). Iets meer dan 25% komt uit Afrika en Azië.

Kijk je naar individuele landen, dan komen verreweg de meeste immigranten (in 2020 dus) uit Polen. Gevolgd door respectievelijk Duitsland, (voormalige) USSR, Roemenië en Bulgarije.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2021 01:11:12 ]
pi_199891251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Er is in Nederland een systeem gecreëerd waarin mensen niet primair meer voor zichzelf zorgen (de normale situatie), maar waarin mensen worden verzorgd door anderen, die ze dan zelf niet betalen. De kosten worden verhaald op de gehele gemeenschap die hierdoor steeds armer wordt, vooral omdat van heinde en verre zich hier nieuwe migranten melden, aangelokt door de onze gratis verzorgingsstaat.
Wanneer gaat dat armer worden dan zo ongeveer beginnen volgens jou? Want tot nu toe is Nederlands sinds WO2 elk jaar alleen maar rijker en rijker geworden, zij het met af en toe een recessie tussendoor. Elke generatie heeft het beter dan de vorige.
pi_199891258
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Wanneer gaat dat armer worden dan zo ongeveer beginnen volgens jou? Want tot nu toe is Nederlands sinds WO2 elk jaar alleen maar rijker en rijker geworden, zij het met af en toe een recessie tussendoor. Elke generatie heeft het beter dan de vorige.
Nee, dat is niet waar. Nederland is al een jaar of 20 à 25 aan het verarmen. De generatie die na ca. 1995 is geboren zal, uitzonderingen daargelaten, nooit een huis kunnen kopen bijvoorbeeld. De gemiddelde welvaart neemt gestaag af en dit proces zal zich bij ongewijzigd beleid voortzetten.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 01:22:43 #207
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_199891263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Waarom moeten mensen op Fok altijd eerst zelf een 'waarheid' verzinnen, zodat ze zich daar vervolgens over op kunnen winden?
Omdat ik, net als iedereen hoop ik, niet afgaat op 1 persoon en zijn twitter rant.

Zolang de immigratie nog voor een onevenredig nadeel zorgt op zaken als de woningmarkt, de druk op de zorg en de uitkeringen als het om immigratie uit "bepaalde" landen gaat kan je me de zak opblazen.

Ik heb, zoals al gezegd, geen problemen met arbeidimmigratie per se, maar het blijven importeren van mensen die niets willen/kunnen/gaan toevoegen aan de arbeidsmarkt is op geen enkel vlak positief.

Neem nog een hapje qat ofzo B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_199891265
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Nederland is al een jaar of 20 à 25 aan het verarmen. De generatie die na ca. 1995 is geboren zal, uitzonderingen daargelaten, nooit een huis kunnen kopen bijvoorbeeld. De gemiddelde welvaart neemt gestaag af en dit proces zal zich bij ongewijzigd beleid voortzetten.
Doe mij ook zo'n duim.
pi_199891268
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat ik, net als iedereen hoop ik, niet afgaat op 1 persoon en zijn twitter rant.

Zolang de immigratie nog voor een onevenredig nadeel zorgt op zaken als de woningmarkt, de druk op de zorg en de uitkeringen als het om immigratie uit "bepaalde" landen gaat kan je me de zak opblazen.

Ik heb, zoals al gezegd, geen problemen met arbeidimmigratie per se, maar het blijven importeren van mensen die niets willen/kunnen/gaan toevoegen aan de arbeidsmarkt is op geen enkel vlak positief.

Neem nog een hapje qat ofzo B-).
Volgens mij haal je dingen door elkaar. Arbeidsmigranten komen hier per definitie naar toe om te werken, anders vallen ze niet in de categorie arbeidsmigranten.

Wellicht dat je iets hebt tegen andere vormen van migratie, maar dat heeft dan weer weinig met dit topic te maken.
pi_199891539
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:19 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Nee, dat is niet waar. Nederland is al een jaar of 20 à 25 aan het verarmen. De generatie die na ca. 1995 is geboren zal, uitzonderingen daargelaten, nooit een huis kunnen kopen bijvoorbeeld. De gemiddelde welvaart neemt gestaag af en dit proces zal zich bij ongewijzigd beleid voortzetten.
Vreemd ik heb het beter dan mijn ouders vroeger en zo wel de meeste mensen die ik spreek.
.
pi_199891582
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Volgens mij haal je dingen door elkaar. Arbeidsmigranten komen hier per definitie naar toe om te werken, anders vallen ze niet in de categorie arbeidsmigranten.

Wellicht dat je iets hebt tegen andere vormen van migratie, maar dat heeft dan weer weinig met dit topic te maken.
Zie OP, die Groen Links muts heeft het over "geldkraan voor noodopvang".
Hoeveel expats of andere werknemers ken jij die emigreren naar hun nieuwe baan en dan bij aankomst pas gaan nadenken over waar ze eigenlijk moeten wonen?
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_199891588
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 06:19 schreef Fer het volgende:
Vreemd ik heb het beter dan mijn ouders vroeger en zo wel de meeste mensen die ik spreek.
Ik denk dat je een vertekend beeld hebt. Mijn ouders en zo'n beetje iedereen uit mijn generatie (opgegroeid in jaren 80/90) konden gewoon leven op één inkomen. En dat was in veel gevallen, in elk geval bij mijn ouders, beslist geen hoog inkomen. Dus nee we konden niet alles doen wat we wilden of allerlei dure luxe dingen kopen, verre van. Maar we konden wel normaal wonen en leven als gezin en ik ben nooit iets tekort gekomen. Ieder jaar op vakantie, soms vaker per jaar. En wel een zeer grote rijkdom: er was altijd iemand thuis voor ons.

Moet je vandaag de dag als gezin met drie kinderen eens proberen op één normaal inkomen te leven. Alleen al een huis huren (als je geen 20 jaar inschrijftijd hebt) of kopen. Schier onmogelijk.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_199891714
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 06:49 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Ik denk dat je een vertekend beeld hebt. Mijn ouders en zo'n beetje iedereen uit mijn generatie (opgegroeid in jaren 80/90) konden gewoon leven op één inkomen. En dat was in veel gevallen, in elk geval bij mijn ouders, beslist geen hoog inkomen. Dus nee we konden niet alles doen wat we wilden of allerlei dure luxe dingen kopen, verre van. Maar we konden wel normaal wonen en leven als gezin en ik ben nooit iets tekort gekomen. Ieder jaar op vakantie, soms vaker per jaar. En wel een zeer grote rijkdom: er was altijd iemand thuis voor ons.

Moet je vandaag de dag als gezin met drie kinderen eens proberen op één normaal inkomen te leven. Alleen al een huis huren (als je geen 20 jaar inschrijftijd hebt) of kopen. Schier onmogelijk.
Het kan nog wel heel degelijk. Alleen heeft het gemiddelde gezin meer en duurdere wensen dan 20-30 jaar terug.
pi_199891918
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 07:27 schreef KareldeStoute het volgende:

Het kan nog wel heel degelijk. Alleen heeft het gemiddelde gezin meer en duurdere wensen dan 20-30 jaar terug.
Dan kijk je te veel naar het stereotype welvarend gezin met verwende kinderen.

Dat is echt niet gemiddeld. Tegenover elk gezin met dure wensen staan er 5 huishoudens die geen cent te makken hebben.

Komt trouwens nog bij dat 'gemiddeld' een vertekend beeld geeft doordat je maar aan één kant uitschieters hebt. Naast elk miljonairshuishouden kun je 9 huishoudens stellen die niets hebben, en dan heb je toch 10 huishoudens met gemiddeld elk een ton.

Op 1 modaal inkomen normaal wonen met een gezin gaat je gewoon niet lukken vandaag de dag.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_199891940
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 07:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het kan nog wel heel degelijk. Alleen heeft het gemiddelde gezin meer en duurdere wensen dan 20-30 jaar terug.
Voor hoogopgeleiden is er inderdaad weinig veranderd.

Voor het 2/3 deel van Nederland dat niet hoog opgeleid is is er wel degelijk een teruggang in koopkracht. Dat heeft niet te maken met duurdere wensen.


Dus ja, in die groep moest de vrouw gaan werken om nog rond te kunnen komen. Nogmaals, dat heeft niks met duurdere wensen te maken maar met een koopkracht die al 40 jaar op rij daalt voor deze groep.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 15 juni 2021 @ 08:18:23 #216
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199892049
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Wanneer gaat dat armer worden dan zo ongeveer beginnen volgens jou? Want tot nu toe is Nederlands sinds WO2 elk jaar alleen maar rijker en rijker geworden, zij het met af en toe een recessie tussendoor. Elke generatie heeft het beter dan de vorige.
Nederland, ja. De burger, nee.

https://economie.rabobank(...)-staat-vrijwel-stil/

quote:
Inhoudsopgave
Besteedbaar inkomen van huishoudens staat al bijna veertig jaar vrijwel stil
Ook na correctie voor de groei van het aantal huishoudens is de inkomensgroei mager
De vruchten van economische groei vertalen zich niet in huishoudinkomen
Een groter deel van het inkomen gaat naar de overheid
Inkomensdeel van bedrijven het hardst gegroeid
Arbeidsinkomensquote sterk gedaald sinds begin jaren tachtig
Dalende AIQ mondiale trend
Sterke inkomensdaling middenklasse in Nederland
Wat kan Nederland doen om het dalende loonaandeel tegen te gaan?
Conclusie
Voetnoten
Bibliografie
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 08:23:25 #217
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_199892091
- verkeerde topic -
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 08:34:39 #218
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_199892168
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 08:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Voor hoogopgeleiden is er inderdaad weinig veranderd.

Voor het 2/3 deel van Nederland dat niet hoog opgeleid is is er wel degelijk een teruggang in koopkracht. Dat heeft niet te maken met duurdere wensen.
[ afbeelding ]

Dus ja, in die groep moest de vrouw gaan werken om nog rond te kunnen komen. Nogmaals, dat heeft niks met duurdere wensen te maken maar met een koopkracht die al 40 jaar op rij daalt voor deze groep.
Volgens de Rabobank is dat een grafiek van de arbeidsparticipatie. Zo te zien zijn de vrouwen juist veel minder gaan werken.
pi_199892385
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zeggen dat arbeidsmigratie nodig is voor de vergrijzing is pleiten voor een piramidespel. Die migranten zijn immers na max 40 jaar ook grijs. Je hebt op die manier steeds meer migranten nodig, tot het gehele systeem explodeert.

Er is in Nederland een systeem gecreëerd waarin mensen niet primair meer voor zichzelf zorgen (de normale situatie), maar waarin mensen worden verzorgd door anderen, die ze dan zelf niet betalen. De kosten worden verhaald op de gehele gemeenschap die hierdoor steeds armer wordt, vooral omdat van heinde en verre zich hier nieuwe migranten melden, aangelokt door de onze gratis verzorgingsstaat.

Het is al lang bekend dat twee dingen niet gecombineerd kunnen worden: 1. De verzorgingsstaat en 2. Het opengrenzenbeleid. Eén van deze twee zal moeten verdwijnen.

Kiezen we voor het behoud van de verzorgingsstaat, dan zullen de grenzen gesloten moeten worden (immigratie beperken tot uitsluitend tijdelijke werkkrachten van een hoog niveau die we zelf niet hebben).

Kiezen we voor het behoud van open grenzen, dan zal de verzorgingsstaat vanzelf verdwijnen. Nederland zal dan een overbevolkt arm land worden vergelijkbaar met Bangladesh.
Exact dit. Chapeau.

Duidelijker dan dit wordt het niet.

Dus kiest u maar, mensen!
Ik kies in elk geval voor behoud van onze welvaart. Dus grenzen dicht.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_199892449
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 08:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Voor hoogopgeleiden is er inderdaad weinig veranderd.

Voor het 2/3 deel van Nederland dat niet hoog opgeleid is is er wel degelijk een teruggang in koopkracht. Dat heeft niet te maken met duurdere wensen.
[ afbeelding ]

Dus ja, in die groep moest de vrouw gaan werken om nog rond te kunnen komen. Nogmaals, dat heeft niks met duurdere wensen te maken maar met een koopkracht die al 40 jaar op rij daalt voor deze groep.
Wat betekent de y-as?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199892478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zeggen dat arbeidsmigratie nodig is voor de vergrijzing is pleiten voor een piramidespel. Die migranten zijn immers na max 40 jaar ook grijs. Je hebt op die manier steeds meer migranten nodig, tot het gehele systeem explodeert.

Er is in Nederland een systeem gecreëerd waarin mensen niet primair meer voor zichzelf zorgen (de normale situatie), maar waarin mensen worden verzorgd door anderen, die ze dan zelf niet betalen. De kosten worden verhaald op de gehele gemeenschap die hierdoor steeds armer wordt, vooral omdat van heinde en verre zich hier nieuwe migranten melden, aangelokt door de onze gratis verzorgingsstaat.

Het is al lang bekend dat twee dingen niet gecombineerd kunnen worden: 1. De verzorgingsstaat en 2. Het opengrenzenbeleid. Eén van deze twee zal moeten verdwijnen.

Kiezen we voor het behoud van de verzorgingsstaat, dan zullen de grenzen gesloten moeten worden (immigratie beperken tot uitsluitend tijdelijke werkkrachten van een hoog niveau die we zelf niet hebben).

Kiezen we voor het behoud van open grenzen, dan zal de verzorgingsstaat vanzelf verdwijnen. Nederland zal dan een overbevolkt arm land worden vergelijkbaar met Bangladesh.
Wij kunnen nog wel een welvarend land zijn alleen inderdaad de verzorgingsstaat zal verdwijnen omdat dat niet meer te betalen is. Dan praat je over een land zoals de VS.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 06:49 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Ik denk dat je een vertekend beeld hebt. Mijn ouders en zo'n beetje iedereen uit mijn generatie (opgegroeid in jaren 80/90) konden gewoon leven op één inkomen. En dat was in veel gevallen, in elk geval bij mijn ouders, beslist geen hoog inkomen. Dus nee we konden niet alles doen wat we wilden of allerlei dure luxe dingen kopen, verre van. Maar we konden wel normaal wonen en leven als gezin en ik ben nooit iets tekort gekomen. Ieder jaar op vakantie, soms vaker per jaar. En wel een zeer grote rijkdom: er was altijd iemand thuis voor ons.

Moet je vandaag de dag als gezin met drie kinderen eens proberen op één normaal inkomen te leven. Alleen al een huis huren (als je geen 20 jaar inschrijftijd hebt) of kopen. Schier onmogelijk.
Dat is allemaal gekomen omdat er tweeverdieners kwamen. Vrouwen moesten ook werken dus gingen vrouwen ook massaal aan het werk.

Nu heb ik geen issues met dat vrouwen aan het werk gaan alleen het was beter geweest dat een van de partners (man of vrouw) thuis bleef, ook met name voor de opvoeding van de kinderen.

[ Bericht 29% gewijzigd door HSG op 15-06-2021 09:09:25 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:17:32 #222
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199892617
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dit. Daarom is het zogenaamde marktgericht denken lulkoek van de eerste orde.

Met een pure marktwerking zouden de lonen van banen waarvoor veel arbeidsvraag is, moeten stijgen. Niemand wil bollen pellen? Voor 50K per jaar heb je genoeg mensen die het wel willen doen.

Maar wat doen die linkmichels? Lekker valsspelen door meer arbeid te importeren.

DE EU is er dan ook vooral voor de werkgevers. (en de kleptocraten zelf natuurlijk)
Als je toch economische kreten wil noemen heb ik er eentje voor je: prijselasticiteit.
Zoek dat eens op en dan weet je ook dat 50k vragen voor wat asperges te steken of bollen pellen 'm niet gaat worden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:28:02 #223
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_199892739
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 09:17 schreef nils7 het volgende:

[..]

Als je toch economische kreten wil noemen heb ik er eentje voor je: prijselasticiteit.
Zoek dat eens op en dan weet je ook dat 50k vragen voor wat asperges te steken of bollen pellen 'm niet gaat worden.
Gast, waarom neem je mijn voorbeeld zo letterlijk?

Prijselasticiteit is me bekend.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_199892927
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 08:34 schreef Nobu het volgende:

[..]

Volgens de Rabobank is dat een grafiek van de arbeidsparticipatie. Zo te zien zijn de vrouwen juist veel minder gaan werken.
Verhip, was nog vroeg. Zou best kunnen. Ik heb nu geen tijd er diep in te duiken maar volgens mij heb je gelijk
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_199892955
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 01:08 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Zeggen dat arbeidsmigratie nodig is voor de vergrijzing is pleiten voor een piramidespel. Die migranten zijn immers na max 40 jaar ook grijs. Je hebt op die manier steeds meer migranten nodig, tot het gehele systeem explodeert.

Als je er vanuit gaat dat mensen voor de rest van hun leven hier blijven dan is dat zo. Maar misschien kunnen we wel een slim systeem bedenken waarbij mensen voor een jaar of 3 hier werken en dan weer vertrekken naar hun eigen land?

Ik weet dat dat bij de Turken en Marokkanen niet helemaal lekker van de grond is gekomen :P , maar dat wil niet zeggen dat het überhaupt niet mogelijk is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')