Haha, daarom vermommen ze dat spul met zijn Engelse naam, broes. Tungsten valt minder op dan wolfraamquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:27 schreef BroesWillems het volgende:
Wolffraam? Is er een nog ergens iets in de F1 waar Toto geen vinger in de pap heeft?
Het zijn snippers en scherven, "shrapnel" was het Engelse woord er voor. Weet niet of dat zo makkelijk gaat maar het zou de hele zaak nóg psychedelischer maken. Dan gaan er zeker mensen over hoofdpijn klagenquote:Wolfraam? Dus als je er spanning opzet gaan die strepen licht geven? Dan kan het toch nog wat worden met een avondrace!
Je doet je nickname eer aan!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik lees dat er in de rode banen meer wolfraam is verwerkt dan in de blauwe, zodat autos op de rode banen meer afgeremd worden.
alle nicknames waren al bezet hier, ik heb nooit inspiratie om met iets beters te komen.quote:
Ik hoop niet dat die scherven in de banden terecht komen. We zitten niet te wachten op nog meer klapbandenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:38 schreef Sabata het volgende:
[..]
Haha, daarom vermommen ze dat spul met zijn Engelse naam, broes. Tungsten valt minder op dan wolfraam
[..]
Het zijn snippers en scherven, "shrapnel" was het Engelse woord er voor. Weet niet of dat zo makkelijk gaat maar het zou de hele zaak nóg psychedelischer maken. Dan gaan er zeker mensen over hoofdpijn klagen
https://www.formula1.com/(...)KjmVjoDk8NQIvY5.htmlquote:“The causes of the two left-rear tyre failures on the Aston Martin and Red Bull cars have been clearly identified. In each case, this was down to a circumferential break on the inner sidewall, which can be related to the running conditions of the tyre, in spite of the prescribed starting parameters (minimum pressure and maximum blanket temperature) having been followed.”
Waar ga je heen?quote:
Toto heeft ook wel (te?) veel ballen hoog te houden hierquote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:51 schreef Dauthi het volgende:
Toto heeft wel heel erg veel moeite met de huidige situatie. Hij kan zijn emoties niet de baas
https://www.planetf1.com/(...)s-williams-debriefs/
Of tussen de regels door zeggen dat ze met te lage bandenspanning reden en het verder aan de FIA overlaten om dit uit te sluiten.quote:Op woensdag 16 juni 2021 00:06 schreef Nattekat het volgende:
Zie dit maar als toegeven zonder toe te geven.
Ik raad je aan om eens goed te lezen wat hun statement nou is.quote:Op woensdag 16 juni 2021 07:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of tussen de regels door zeggen dat ze met te lage bandenspanning reden en het verder aan de FIA overlaten om dit uit te sluiten.
Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is er een duidelijke oorzaak voor de defecten. “In beide gevallen ging het om een scheur in de omtrekrichting aan de binnenzijde van de band, die samenhangt met de rijomstandigheden.” Daarmee doelt Pirelli op de spanning en de temperatuur van de banden, maar de Italianen constateerden wel dat “de voorgeschreven startparameters (minimumdruk en maximumtemperatuur van de bandenwarmers) door de teams zijn nageleefd.”quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik raad je aan om eens goed te lezen wat hun statement nou is.
Kimi en Bottas ook een mooie combi.quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:41 schreef opreis het volgende:
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1404827096468398086
Max samen met Lulu.
Er ging een setje nieuwe harde banden op tijdens de laatste pitstop. Die set zou dus aan de minimale eisen voldoen volgens Pirelli.quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is er een duidelijke oorzaak voor de defecten. “In beide gevallen ging het om een scheur in de omtrekrichting aan de binnenzijde van de band, die samenhangt met de rijomstandigheden.” Daarmee doelt Pirelli op de spanning en de temperatuur van de banden, maar de Italianen constateerden wel dat “de voorgeschreven startparameters (minimumdruk en maximumtemperatuur van de bandenwarmers) door de teams zijn nageleefd.”
Dit deel van de verklaring suggereert dat de breuken in de zijwand zijn veroorzaakt door de "gebruiksconditie van de band", oftewel de bandenspanning en de temperatuur waarbij de band werd gebruikt. En daarmee verschuift Pirelli de verantwoordelijkheid naar de Formule 1-teams. Die zijn momenteel alleen verplicht hun banden op een minimale bandenspanning te laten rijden wanneer ze voor het eerst op de auto's worden gemonteerd. Wanneer de auto eenmaal op het circuit is geweest, hoeven ze die minimale spanning niet aan te houden. Dit betekent dat de teams de mogelijkheid hebben om de spanning te verlagen zodra de controles hebben plaatsgevonden. Zo'n verlaging betekent dat de band meer onder druk komt te staan.
Om vervolgens te verwijzen naar een "strengere richtlijn" van de FIA om live bandenspanning uit te kunnen lezen.
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:05 schreef TagForce het volgende:
Dus eigenlijk wat Pirelli zegt is:
Het was geen fabricagefout, de banden voldeden aan alle eisen die wij er aan stellen.
De teams hebben onze adviezen opgevolgd, en voldeden aan alle eisen die wij aan de condities stellen.
En toch klapten de banden ruim voor ze aan de vooraf gestelde maximale gebruiksduur kwamen.
Dus we kunnen eigenlijk geen goede banden maken, en we zijn het niet waard om banden voor de F1 te maken, want we kunnen de veiligheid niet garanderen.
Dát is wat ze zeggen.
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:07 schreef tja77 het volgende:
Italiaanse kwakzalvers moeten gewoon een band maken die sterk genoeg is. Wat een kul weer.
quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
pitstop heb je sowieso door die verplichte bandenwisselquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.
Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffenquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) bandquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
pitstop heb je sowieso door die verplichte bandenwissel
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffen
Mag het wel de noemer "crash" hebben?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |