abonnement Unibet Coolblue
pi_199795630
Ik vind dat iedereen die dat wil, zich moet kunnen laten vaccineren, kosteloos en zonder lange wachtlijsten, en ik juich vaccinatie helemaal toe, zeker voor mensen die kwetsbaar zijn. Maar ik durf het zelf niet. Ik ben bang dat er over een paar jaar wordt ontdekt dat het net zo slecht is als asbest (waarvan iedereen vroeger dacht dat het veilig was, net als plastic) en dat er dan veel mensen doodgaan.

Verder ben ik niet voor niets een FOK!er, ik ben een trotse autist (zonder zolderkamer maar mét een eigen baan en universitair dipoma). Ik werk momenteel dus al meer dan een jaar 100% thuis en ben geen dag op kantoor geweest. Ik heb zelfs nog geen enkele collega ontmoet van mijn huidige baan. Natuurlijk ga ik er deels wel van achteruit qua mentale gezondheid, maar toch bevalt het me wel. Ik kan meer slapen, ik hoef niet meer door de regen te fietsen of een uur lang met de tram te gaan, ik hoef me minder zorgen te maken om mijn uiterlijk. Ik kan bijna al mijn werkzaamheden gewoon vanaf thuis doen, ik zie de meerwaarde wel in van bijvoorbeeld een teamuitje , een vergadering of seminar op locatie etc. maar dat zijn meer dingen die ik af en toe doe en ik zou niet weer elke dag naar kantoor willen. Ik vind een negatieve test halen om naar kantoor te komen ook geen probleem, maar ik verwacht eigenlijk wel dat mijn werkgever die gaat betalen. Als ik het zelf moet betalen dan doe ik dat ook wel maar alleen voor dagen waarbij er iets cruciaals is op kantoor. Als ze pizza bestellen, já dan kom ik wel bijvoorbeeld :')

Mijn werk pusht om begrijpelijke redenen sterk de vaccinatie. Vooralsnog is het nog niet verplicht om gevaccineerd te zijn om naar kantoor te komen, maar wie weet of dat verandert. Verder zijn er volgend jaar ook wel conferenties op lokatie, en de kans is groot dat ik daar zonder vaccinatie niet heen kan. Dat vind ik jammer maar ik ga niet voor een snoepreisje een vaccin nemen.

Ook zaken zoals dat je straks niet naar een festival kan zonder vaccinatie interesseren me niet. Ik ga toch nooit naar festivals. Het enige wat me nog wel leuk leek is het Eurovisie Songfestival maar ik ben niet gegaan omdat ik het nog veel te vroeg vond qua corona. Er wordt ook bangmakerij verspreid dat je straks niet naar de pub kan zonder vaccinatie, nou ik woon al 4 jaar hier in Ierland en ik kan je wel vertellen dat er zat publicans zijn die je maar al te graag binnenlaten al dan niet via de achterdeur en alleen cash betalen. Vaccinatie of niet.

Waarom plaats ik dit hier? Om aan te tonen dat niet iedereen die zich niet wil laten prikken een gek wappie is. Ik houd liever gewoon de situatie zoveel mogelijk bij het oude, nu kon dat met corona niet maar straks kan dat wel. Ik wil in de verdere toekomst misschien wel gevaccineerd worden, maar dan heb ik het over een paar jaar en niet een paar maanden zoals het er nu op lijkt. Als ik het vertrouwen heb dat dit vaccin veilig en werkzaam is. Ik vraag me ook af of er meerdere FOK!ers zijn die zich om deze redenen niet willen laten vaccineren.

-Niet mijn OP-
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 juni 2021 @ 17:02:50 #2
414785 sirdanilot
pi_199797327
Jeetje dit topic is ontploft zeg. Drie delen alweer.

Update van mij, de originele OP: ik heb momenteel hoogstwaarschijnlijk corona. Maar ik woon in Ierland, en het duurt hier 48 uur of langer voordat je je testresultaten binnenhebt. Dus vooralsnog zit ik gewoon binnen te wachten, of het corona is of griep.

Ik voel me gewoon grieperig, beetje koorts, kuchen, geen smaak, keelpijn, snotteren. Maar nu is het inmiddels alweer ee nstuk minder erg dan gisteren en eergisteren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 8 juni 2021 @ 17:14:08 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199797452
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:02 schreef sirdanilot het volgende:
Jeetje dit topic is ontploft zeg. Drie delen alweer.

Update van mij, de originele OP: ik heb momenteel hoogstwaarschijnlijk corona. Maar ik woon in Ierland, en het duurt hier 48 uur of langer voordat je je testresultaten binnenhebt. Dus vooralsnog zit ik gewoon binnen te wachten, of het corona is of griep.

Ik voel me gewoon grieperig, beetje koorts, kuchen, geen smaak, keelpijn, snotteren. Maar nu is het inmiddels alweer ee nstuk minder erg dan gisteren en eergisteren.
Ah, beterschap! Weet je ook of je anderen mogelijk heb besmet?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 juni 2021 @ 17:18:12 #4
414785 sirdanilot
pi_199797489
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ah, beterschap! Weet je ook of je anderen mogelijk heb besmet?
Eerlijk gezegd denk ik dat mijn maat mij , mn huisgenoot en een andere maat heeft besmet.

Maar ja het is een beetje een kip ei verhaal he.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199797983
Hopelijk houd je er geen langdurige klachten aan over. Beterschap
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 juni 2021 @ 18:12:12 #6
414785 sirdanilot
pi_199798002
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:09 schreef qajariaq het volgende:
Hopelijk houd je er geen langdurige klachten aan over. Beterschap
Ik voel me al een stuk beter dan gisteren dus wellicht is het gewoon een griepje. Wie weet.

De test hier in ierland kan 48 uur of langer duren voorda tje resultaat hebt, maar ik deel het straks graag met jullie.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 8 juni 2021 @ 18:13:56 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199798018
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik voel me al een stuk beter dan gisteren dus wellicht is het gewoon een griepje. Wie weet.

De test hier in ierland kan 48 uur of langer duren voorda tje resultaat hebt, maar ik deel het straks graag met jullie.
Dat is best lang, eigenlijk, enig idee wat daar de oorzaak van is?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199798039
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:12 schreef sirdanilot het volgende:
Ik voel me al een stuk beter dan gisteren dus wellicht is het gewoon een griepje. Wie weet.

Een vriendin van me was ook slechts anderhalve dag ziek zonder verdere gevolgen. Maar mijn zus heeft anderhalve week in het ziekenhuis gelegen en kreeg daarna nog zuurstof mee naar huis.

Ik ken diverse jongere mensen die nog steeds de reuk kwijt zijn, een ervan is drank importeur dus dat is best lastig.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 8 juni 2021 @ 19:25:55 #9
414785 sirdanilot
pi_199798771
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is best lang, eigenlijk, enig idee wat daar de oorzaak van is?
Ja, ierland is namelijk een kutland waar letterlijk alles slechter is geregeld dan in Nederland, da's de oorzaak. Dat zou je wel leren als je hier ook 3 jaar zou wonen. Sowieso zijn eigenlijk de meeste landen kutlanden, in vergelijking met Nederland. Nederlanders weten dat vaak niet, omdat ze nooit verder kijken dan hun neus lang is. De enige landen die wellicht beter zijn dan Nederland, zijn:

IJsland
Zweden
Denemarken
Noorwegen
Finland
Zwitserland
Japan
Luxemburg +een aantal ministaatjes waar alleen miljonairs wonen om belasting te ontduiken

En zelfs bij dat rijtje zet ik best wel vraagtekens bij sommige landen. Zo is finland of denemarken of zweden nu ook weer niet de hemel op aarde en in sommige gevallen heb je zelfs in ons land een betere standaard denk ik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 18:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Een vriendin van me was ook slechts anderhalve dag ziek zonder verdere gevolgen. Maar mijn zus heeft anderhalve week in het ziekenhuis gelegen en kreeg daarna nog zuurstof mee naar huis.

Ik ken diverse jongere mensen die nog steeds de reuk kwijt zijn, een ervan is drank importeur dus dat is best lastig.
Wat vervelend van je zus :( . Weet je toevallig of zij vroeger ook wel eens flink ziek is geweest van de normale griep?

Ik ben zelf nooit echt flink ziek geworden van normale griep, terwijl sommige klasgenoten van mij tot wel 2 weken met zeer hoge koorts op bed lagen daardoor. Ik kan me zo voorstellen dat die mensen gewoon een slecht immuunsysteem hebben en dus sneller in het ziekenhuis belanden met corona.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199801693
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:25 schreef sirdanilot het volgende:
Wat vervelend van je zus . Weet je toevallig of zij vroeger ook wel eens flink ziek is geweest van de normale griep?

Niet dat ik weet. Wel had ze als kind /jong volwassene behoorlijk last van eczeem maar na haar eerste kind heb ik daar nooit meer over gehoord.

Ik heb nog steeds het idee dat het allemaal redelijk willekeurig is. Wel met verhoogde risico door leeftijd, BMI of andere aandoeningen. Maar dat extra risico is statistiek en niet zozeer een aan/uit situatie.

Ierland is een prachtig land, tenminste wat ik er van gezien heb (Kerry). Het moest er alleen wat minder regenen...
  woensdag 9 juni 2021 @ 00:47:26 #11
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_199801896
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, ierland is namelijk een kutland waar letterlijk alles slechter is geregeld dan in Nederland, da's de oorzaak. Dat zou je wel leren als je hier ook 3 jaar zou wonen. Sowieso zijn eigenlijk de meeste landen kutlanden, in vergelijking met Nederland. Nederlanders weten dat vaak niet, omdat ze nooit verder kijken dan hun neus lang is. De enige landen die wellicht beter zijn dan Nederland, zijn:

IJsland
Zweden
Denemarken
Noorwegen
Finland
Zwitserland
Japan
Luxemburg +een aantal ministaatjes waar alleen miljonairs wonen om belasting te ontduiken

En zelfs bij dat rijtje zet ik best wel vraagtekens bij sommige landen. Zo is finland of denemarken of zweden nu ook weer niet de hemel op aarde en in sommige gevallen heb je zelfs in ons land een betere standaard denk ik.
[..]

Dit klopt inderdaad. Ik ben zelf in Denemarken en Luxemburg geweest en waande me af en toe echt in Nederland, zo vergelijkbaar is het daar. Ik vond het wel een verrassing om te merken dat veel dingen bij onze oosterburen, Duitsland, slechter geregeld zijn dan hier. Probeer bijvoorbeeld maar eens in duitsland ergens te pinnen. Gaat je meestal niet lukken: "Nur bar" is het dan, alleen contant geld, zelfs bij tankstations.

En OT: Mij kon en kan eigenlijk nog steeds dat vaccin niet boeien, maar ik heb een gezin en een leven, en ik wil straks ook zonder gezeik met mijn gezin op vakantie kunnen, dus toch maar gedaan. 1 spuit, want vorig jaar december werd mijn bloed onderzocht door de huisarts op cholesterol, glucose, enz, maar testten ze ook op corona. Ik bleek vol antistoffen te zitten en bleek immuun. Dat was geheel ongemerkt gebeurd, dus deze uitslag was een volslagen verassing. Bijkomend voordeel: ik hoeft nog maar 1 vaccin en redeneerde: als die besmetting ongemerkt gebeurde, zal ik dus ook niets merken van dat vaccin. En dat bleek ook zo. Ik ben nu dus helemaal klaar met 1 spuitje, want als je minder dan 6 maanden geleden besmet bent geweest, hoef je er maar 1. ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door Ghost_Buster op 09-06-2021 01:01:20 ]
Gevaccineerd.
  woensdag 9 juni 2021 @ 08:17:45 #12
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199802563
Groepshypochondrie, versterkt door sociale druk.
Prikje voor je passpoort ipv voor je oma.

Nu en masse bezig met het versterken van het afweersysteem op het heilige terras van het nieuwe normaal.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_199802644
De niet vaccineerden zijn de nieuwe rokers. Zelf zien ze niet wat ze fout doen want eigen keus.
De rest van de wereld denkt wel gezondheidsschade door hun gedrag op te kunnen lopen.
pi_199803256
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 08:17 schreef BertV het volgende:
Groepshypochondrie, versterkt door sociale druk.
Prikje voor je passpoort ipv voor je oma.

Nu en masse bezig met het versterken van het afweersysteem op het heilige terras van het nieuwe normaal.
Dat werkt natuurlijk prima 2 kanten op die groepshypochondrie theorie van je.
  woensdag 9 juni 2021 @ 10:11:17 #15
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199803785
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:30 schreef Questular het volgende:

[..]

Dat werkt natuurlijk prima 2 kanten op die groepshypochondrie theorie van je.
Die groepsdruk is hier dan wel erg eenzijdig.
En hypochondrie is angst om ziek te worden door een ziekte, niet om ziek te worden door een medische handeling.
(al dan niet terecht)

Ik besef dat er altijd een persoonlijk reden te vinden is waarom bepaalde mensen zo dwars zijn.

Mensen die in het verleden slechte ervaringen hebben gehad met de overheid.
Of mensen die toch al wantrouwend zijn.

In mijn geval, zonder het al te persoonlijk te maken;
Ik ben in 2020, door EIGEN ONDERZOEK, behoorlijk beschadigd geraakt wat betreft vertrouwen in overheid, medici EN mijn "ouders". (volgens mij puzzel je de oorzaak wel bij elkaar :D )

[ Bericht 3% gewijzigd door BertV op 09-06-2021 10:52:19 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_199804209
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 17:02 schreef sirdanilot het volgende:
Jeetje dit topic is ontploft zeg. Drie delen alweer.

Update van mij, de originele OP: ik heb momenteel hoogstwaarschijnlijk corona. Maar ik woon in Ierland, en het duurt hier 48 uur of langer voordat je je testresultaten binnenhebt. Dus vooralsnog zit ik gewoon binnen te wachten, of het corona is of griep.

Ik voel me gewoon grieperig, beetje koorts, kuchen, geen smaak, keelpijn, snotteren. Maar nu is het inmiddels alweer ee nstuk minder erg dan gisteren en eergisteren.
zo ging dat precies ook bij mij, mei 2020. ben alleen zelf nooit mn smaak kwijt geweest.
maar sindsdien heb ik long covid, en is mn gezondheid danig aangetast, grote terugslagen gehad die erger waren dan de eerste keer. hopelijk wordt dat jou bespaard.
maar wel ironisch dat jij dit nu hebt, als vaccinatie scepticus. maar ik gun het helemaal niemand.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 9 juni 2021 @ 10:53:37 #17
414785 sirdanilot
pi_199804330
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

zo ging dat precies ook bij mij, mei 2020. ben alleen zelf nooit mn smaak kwijt geweest.
maar sindsdien heb ik long covid, en is mn gezondheid danig aangetast, grote terugslagen gehad die erger waren dan de eerste keer. hopelijk wordt dat jou bespaard.
maar wel ironisch dat jij dit nu hebt, als vaccinatie scepticus. maar ik gun het helemaal niemand.
Nou ik heb eindelijk de testuitslag gekregen en het is gewoon een griepje.

Longcovid is inderdaad niet best. Beterschap !
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 9 juni 2021 @ 10:55:28 #18
414785 sirdanilot
pi_199804353
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 00:47 schreef Ghost_Buster het volgende:
m te merken dat veel dingen bij onze oosterburen, Duitsland, slechter geregeld zijn dan hier. Probeer bijvoorbeeld maar eens in duitsland ergens te pinnen. Gaat je meestal niet lukken: "Nur bar" is het dan, alleen contant geld, zelfs bij tankstations.

En OT: Mij kon en kan eigenlijk nog steeds dat vaccin niet boeien, maar ik heb een gezin en een leven, en ik wil straks ook zonder gezeik met mijn gezin op vakantie kunnen, dus to
Ik wist niet dat je maar 1 spuit moest als je al besmet bent geweest.

En waar kan je zo'n antistoffentest halen? Ik zou ook wel eens willen weten of ik antistoffen heb.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199804517
Ook zonder vaccinatie kan ik straks meegenieten van een heleboel versoepelingen, dat is best grappig.

En op het werk is de geest uit de fles, ik heb zogenaamd een afspraak staan voor vaccinatie. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199804612
quote:
6s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ook zonder vaccinatie kan ik straks meegenieten van een heleboel versoepelingen, dat is best grappig.

En op het werk is de geest uit de fles, ik heb zogenaamd een afspraak staan voor vaccinatie. :P
Ik zeg ook tegen iedereen dat ik de prik laat zetten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 11:20:16 #21
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199804648
quote:
6s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ook zonder vaccinatie kan ik straks meegenieten van een heleboel versoepelingen, dat is best grappig.

En op het werk is de geest uit de fles, ik heb zogenaamd een afspraak staan voor vaccinatie. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zeg ook tegen iedereen dat ik de prik laat zetten.
Tja tot dat je een keer een vaccinatiebewijs echt ergens voor nodig hebt.
pi_199804662
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:20 schreef Momo het volgende:

[..]


[..]

Tja tot dat je een keer een vaccinatiebewijs echt ergens voor nodig hebt.
Tot nu toe nog nooit nodig gehad. Ook niet naar landen waar er andere vaccinaties 'verplicht' zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199804673
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:20 schreef Momo het volgende:

[..]

[..]

Tja tot dat je een keer een vaccinatiebewijs echt ergens voor nodig hebt.
Gevaccineerd zijn gaat de norm worden, dus controles ook.

Met uitzondering van bepaalde zaken natuurlijk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 11:26:31 #24
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199804707
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Tot nu toe nog nooit nodig gehad. Ook niet naar landen waar er andere vaccinaties 'verplicht' zijn.
En je vind het geen probleem daar over te liegen bij bekenden met een zwakke gezondheid?
pi_199804843
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:26 schreef Momo het volgende:

[..]

En je vind het geen probleem daar over te liegen bij bekenden met een zwakke gezondheid?
Die zijn zelf gevaccineerd of niet... Dat is ook hun keuze.
Vaccinatie doe je voor jezelf, niet voor een ander, tenzij die ander niet gevaccineerd kan of mag worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199804976
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou ik heb eindelijk de testuitslag gekregen en het is gewoon een griepje.

Longcovid is inderdaad niet best. Beterschap !
dank, en gelukkig alleen griep.
pi_199805070
De longgriep is ook geen grapje.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 11:58:06 #28
5428 crew  miss_sly
pi_199805074
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die zijn zelf gevaccineerd of niet... Dat is ook hun keuze.
Vaccinatie doe je voor jezelf, niet voor een ander, tenzij die ander niet gevaccineerd kan of mag worden.
En jij vindt het voor jezelf te rechtvaardigen te liegen over gevaccineerd zijn, terwijl de kans dan dus bestaat dat mensen die niet gevaccineerd kunnen worden zich onterecht veilig voelen in jouw omgeving?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199805187
De kans op uitsluiting en de huidige trend van demoniseren van niet-gevaccineerden maakt liegen een logisch gevolg.

Ik denk dat het vergelijkbaar wordt met iemand die niet uit de kast durft te komen in bepaalde omgevingen. Het is liegen of uitsluiting.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 12:37:33 #30
5428 crew  miss_sly
pi_199805593
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
De kans op uitsluiting en de huidige trend van demoniseren van niet-gevaccineerden maakt liegen een logisch gevolg.

Ik denk dat het vergelijkbaar wordt met iemand die niet uit de kast durft te komen in bepaalde omgevingen. Het is liegen of uitsluiting.
Ik denk van niet, maar als jij je fijn voelt in de slachtofferrol moet je je daar vooral in wentelen ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 9 juni 2021 @ 12:41:54 #31
414785 sirdanilot
pi_199805654
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
De kans op uitsluiting en de huidige trend van demoniseren van niet-gevaccineerden maakt liegen een logisch gevolg.

Ik denk dat het vergelijkbaar wordt met iemand die niet uit de kast durft te komen in bepaalde omgevingen. Het is liegen of uitsluiting.
Ik ga helemaal niet liegen. Als ik niet naar een evenement kan omdat ik niet gevaccineerd ben, dan ga ik niet naar dat evenement. Zo simpel is het.

Als iemand over vaccinaties begint zal ik proberen het gesprek op iets anders te brengen. Stel iemand zegt ' ja ik ben net gevaccineerd ben jij ook al gevaccineerd' zeg ik wel ' nee nog niet, lekker weer is het trouwens he?' of zo. Als iemand dan begint door te drammen zal ik die persoon vriendelijk erop wijzen dat dat iets is waar ik liever niet over praat. Als ze door blijven drammen dan weet ik dus dat ik niets aan die persoon heb, en dat ik die persoon in het vervolg beter kan vermijden.

Ik heb ook al tegen mijn broer gezegd dat ik geen prik ga nemen alleen maar om naar zijn bruiloft (die die midden in een pandemie plant ook...) te kunnen gaan. Ik kom met een negatieve test en anders is het gewoon pech gehad. Ik ben de vorige keer ook al naar zijn bruiloft geweest het is goed. Je blijft bezig...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 12:44:26 #32
5428 crew  miss_sly
pi_199805688
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ga helemaal niet liegen. Als ik niet naar een evenement kan omdat ik niet gevaccineerd ben, dan ga ik niet naar dat evenement. Zo simpel is het.

Als iemand over vaccinaties begint zal ik proberen het gesprek op iets anders te brengen. Stel iemand zegt ' ja ik ben net gevaccineerd ben jij ook al gevaccineerd' zeg ik wel ' nee nog niet, lekker weer is het trouwens he?' of zo. Als iemand dan begint door te drammen zal ik die persoon vriendelijk erop wijzen dat dat iets is waar ik liever niet over praat. Als ze door blijven drammen dan weet ik dus dat ik niets aan die persoon heb, en dat ik die persoon in het vervolg beter kan vermijden.

Ik heb ook al tegen mijn broer gezegd dat ik geen prik ga nemen alleen maar om naar zijn bruiloft (die die midden in een pandemie plant ook...) te kunnen gaan. Ik kom met een negatieve test en anders is het gewoon pech gehad. Ik ben de vorige keer ook al naar zijn bruiloft geweest het is goed. Je blijft bezig...
^O^
En dat moet iedereen maar accepteren van elkaar, het al dan niet vaccineren.
Er zullen zeker mensen zijn die er niet prettig op reageren, maar dat maak je mee met alle keuzes in het leven. Niet iedereen is het altijd met je eens, en dat is prima. Dat kan consequenties hebben, en dat hoort ook bij het leven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 9 juni 2021 @ 12:52:50 #33
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199805817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

^O^
En dat moet iedereen maar accepteren van elkaar, het al dan niet vaccineren.
Er zullen zeker mensen zijn die er niet prettig op reageren, maar dat maak je mee met alle keuzes in het leven. Niet iedereen is het altijd met je eens, en dat is prima. Dat kan consequenties hebben, en dat hoort ook bij het leven.
Ja dat heet volwassen worden :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199806261
Dus een homo die niet uit de kast durft te komen binnen zijn gemeenschap moet dat maar gewoon wel doen en alle gevolgen accepteren alsof het zijn schuld is?

'Hoort bij het leven.' Of 'dat heet volwassen worden.'

Zijn die gevolgen dan volledig te wijten aan hem? Of valt zijn omgeving ook nog wel iets te verwijten? De kerk waar ie niet welkom meer is bijvoorbeeld. Of zijn vader die hem nu niet meer wilt zien.

Misschien is liegen dan wel een goede tussenoplossing. totdat de omgeving ook in staat is de keuze en voorkeuren van een ander te accepteren.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199806286
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dus een homo die niet uit de kast durft te komen binnen zijn gemeenschap moet dat maar gewoon wel doen en alle gevolgen accepteren alsof het zijn schuld is?

'Hoort bij het leven.' Of 'dat heet volwassen worden.'

Zijn die gevolgen dan volledig te wijten aan hem? Of valt zijn omgeving ook nog wel iets te verwijten? De kerk waar ie niet welkom meer is bijvoorbeeld. Of zijn vader die hem nu niet meer wilt zien.

Misschien is liegen dan wel een goede tussenoplossing. totdat de omgeving ook in staat is de keuze en voorkeuren van een ander te accepteren.
Of verzwijgen en niet noemen. Zelden krijg ik de vraag of ik homo ben. De laatste keer was toen ik 13 ofzo was.
Zo ook met vaccinaties, het is nog nooit gevraagd aan mij. Nu zeg ik dat ik de brief nog niet gelezen heb. En dat klopt ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199806323
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Of verzwijgen en niet noemen. Zelden krijg ik de vraag of ik homo ben. De laatste keer was toen ik 13 ofzo was.
Zo ook met vaccinaties, het is nog nooit gevraagd aan mij. Nu zeg ik dat ik de brief nog niet gelezen heb. En dat klopt ook.
Dan noem ik ook geen oplossing maar ik snap wat je zegt. Liegen of verzwijgen is voorlopig the way to go.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199806338
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:33 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Dan noem ik ook geen oplossing maar ik snap wat je zegt. Liegen of verzwijgen is voorlopig the way to go.
Klopt andere keuze is er niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199806482
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt andere keuze is er niet.
Hoort bij het leven.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 9 juni 2021 @ 14:05:16 #39
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199806705
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die zijn zelf gevaccineerd of niet... Dat is ook hun keuze.
Vaccinatie doe je voor jezelf, niet voor een ander, tenzij die ander niet gevaccineerd kan of mag worden.
Ik kies ervoor om op mijn verjaardag groepjes van 6 te maken met gevaccineerden en een andere dag gropjes van 6 voor ongevaccineerd waarbij ik tussendoor schoonmaak. Ik vertrouw mensen die bij mij thuis komen.

Ik neem aan dat jij je als nette gast gedraagt en bij de juiste groep aansluit of kom je dan toch bij de andere groep? Ongevaccineerden zijn bij mij welkom maar als je je niet aan MIJN wensen houdt krijgen we toch echt ruzie
Tot nooit .......
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 14:18:26 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199806840
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
De kans op uitsluiting en de huidige trend van demoniseren van niet-gevaccineerden maakt liegen een logisch gevolg.

Ik denk dat het vergelijkbaar wordt met iemand die niet uit de kast durft te komen in bepaalde omgevingen. Het is liegen of uitsluiting.
Wat noem jij eigenlijk demoniseren? En waar zie jij die trend?

Uitsluiting is een direct gevolg van jouw vrije keuze, lijkt mij, voor zover daar al sprake van is wat naar mijn weten gewoon niet het geval is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 juni 2021 @ 14:21:13 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199806860
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat noem jij eigenlijk demoniseren? En waar zie jij die trend?
Waarschijnlijk precies hetzelfde waar antivaxxers al langer voor onder de bus gegooid worden. Het zijn personen die levens van anderen op het spel zetten vanuit puur egoïsme, dus nogal logisch dat dat niet door iedereen even vriendelijk aangenomen wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 9 juni 2021 @ 14:29:42 #42
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199806933
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het zijn personen die levens van anderen op het spel zetten vanuit puur egoïsme, dus nogal logisch dat dat niet door iedereen even vriendelijk aangenomen wordt.
Hoe intrinsiek is dit alles?
Nam jij hiervoor de gewone griepprik om bejaarden te beschermen?

Vaak zijn het de bange mensen, bang voor hun eigen hachje, die zo emotioneel reageren.

Dat zie je ook bij donoren die vooral doneren om zo zelf voorrecht te claimen op het ontvangen.
Deze reageren ook het felste op de sujetten die zelf geen donor zijn.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_199806937
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik kies ervoor om op mijn verjaardag groepjes van 6 te maken met gevaccineerden en een andere dag gropjes van 6 voor ongevaccineerd waarbij ik tussendoor schoonmaak. Ik vertrouw mensen die bij mij thuis komen.

Ik neem aan dat jij je als nette gast gedraagt en bij de juiste groep aansluit of kom je dan toch bij de andere groep? Ongevaccineerden zijn bij mij welkom maar als je je niet aan MIJN wensen houdt krijgen we toch echt ruzie
Ik kom niet naar verjaardagen van mensen die ik niet ken
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199806960
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarschijnlijk precies hetzelfde waar antivaxxers al langer voor onder de bus gegooid worden. Het zijn personen die levens van anderen op het spel zetten vanuit puur egoïsme, dus nogal logisch dat dat niet door iedereen even vriendelijk aangenomen wordt.
Levens van anderen die wel het vaccin pakken?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 juni 2021 @ 14:44:49 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199807080
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:29 schreef BertV het volgende:

[..]

Hoe intrinsiek is dit alles?
Nam jij hiervoor de gewone griepprik om bejaarden te beschermen?

Vaak zijn het de bange mensen, bang voor hun eigen hachje, die zo emotioneel reageren.

Dat zie je ook bij donoren die vooral doneren om zo zelf voorrecht te claimen op het ontvangen.
Deze reageren ook het felste op de sujetten die zelf geen donor zijn.
Mij interesseert het geen ene worst. Geen angst of wat dan ook, maar ik sta er tóch zo in. Mensen die negatief over wappies denken zijn helemaal niet bang, zij zien het nut van vaccinaties en offeren dat uurtje op om er één te halen.

De vergelijking met griep gaat he-le-maal mank. Iedereen, alle 17 miljoen Nederlanders van 2 jaar of ouder, heeft enige bescherming tegen de griep opgebouwd. Daardoor is het lastiger voor de griep om snel om zich heen te grijpen en om mensen goed ziek te krijgen. Welke bescherming hebben we tegen corona? Niets, nada, noppes. Oh, jawel, vaccinaties.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 juni 2021 @ 14:56:34 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199807176
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:32 schreef Questular het volgende:

[..]

Levens van anderen die wel het vaccin pakken?
Mensen die geen vaccin kunnen nemen, mensen voor wie het vaccin niet werkt, mensen die zijn gevaccineerd met een vaccin dat niet werkt voor de mutatie die alle wappies samen gaan ontwikkelen zodra de maatregelen ten einde komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199807209
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:32 schreef Questular het volgende:

[..]

Levens van anderen die wel het vaccin pakken?
Niet iedere gevaccineerde wordt immuun.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199807296
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:29 schreef BertV het volgende:

[..]

Hoe intrinsiek is dit alles?
Nam jij hiervoor de gewone griepprik om bejaarden te beschermen?
Ik ken er wel die om die reden zijn gevaccineerd.
Maar covid-19 gaat verder dan het beschermen van kwetsbaren.
Dat zou na een dik jaar toch wel duidelijk moeten zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199807312
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik ga helemaal niet liegen. Als ik niet naar een evenement kan omdat ik niet gevaccineerd ben, dan ga ik niet naar dat evenement. Zo simpel is het.

Als iemand over vaccinaties begint zal ik proberen het gesprek op iets anders te brengen. Stel iemand zegt ' ja ik ben net gevaccineerd ben jij ook al gevaccineerd' zeg ik wel ' nee nog niet, lekker weer is het trouwens he?' of zo. Als iemand dan begint door te drammen zal ik die persoon vriendelijk erop wijzen dat dat iets is waar ik liever niet over praat. Als ze door blijven drammen dan weet ik dus dat ik niets aan die persoon heb, en dat ik die persoon in het vervolg beter kan vermijden.

Ik heb ook al tegen mijn broer gezegd dat ik geen prik ga nemen alleen maar om naar zijn bruiloft (die die midden in een pandemie plant ook...) te kunnen gaan. Ik kom met een negatieve test en anders is het gewoon pech gehad. Ik ben de vorige keer ook al naar zijn bruiloft geweest het is goed. Je blijft bezig...
Klinkt gezellig.
BlaBlaBla
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 9 juni 2021 @ 15:50:30 #50
414785 sirdanilot
pi_199807632
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarschijnlijk precies hetzelfde waar antivaxxers al langer voor onder de bus gegooid worden. Het zijn personen die levens van anderen op het spel zetten vanuit puur egoïsme, dus nogal logisch dat dat niet door iedereen even vriendelijk aangenomen wordt.
Jij speelt ook met de levens van de kinderen in de straat door daar met de auto te rijden. Pak gewoon de fiets luilak ! Er sterven jaarlijks tientallen tot honderden mensen aan verkeersongelukken veroorzaakt door auto's.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mensen die geen vaccin kunnen nemen, mensen voor wie het vaccin niet werkt, mensen die zijn gevaccineerd met een vaccin dat niet werkt voor de mutatie die alle wappies samen gaan ontwikkelen zodra de maatregelen ten einde komen.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Mensen die geen vaccin kunnen nemen, mensen voor wie het vaccin niet werkt, mensen die zijn gevaccineerd met een vaccin dat niet werkt voor de mutatie die alle wappies samen gaan ontwikkelen zodra de maatregelen ten einde komen.
Als je zo ongelooflijk ziek bent, dat het coronavaccin niet werkt om je bescherming te geven, dan denk ik zomaar dat je sowieso al een aangepaste levensstijl leidt waarbij je bv ook de normale griep en enige andere ziekteverwekkers probeert te vermijden. Bovendien ga ik ook niet op bezoek bij dergelijke superkwetsbaren, dus de kans dat ik indirect zo iemand besmet is kleiner dan de kans dat jij met je volkswagen golf een kind aanrijdt in je eigen woonwijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199809946
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 15:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Jij speelt ook met de levens van de kinderen in de straat door daar met de auto te rijden. Pak gewoon de fiets luilak ! Er sterven jaarlijks tientallen tot honderden mensen aan verkeersongelukken veroorzaakt door auto's.
[..]

ja want je auto heeft geen abs, automatisch remmen, voetgangers bescherming etc.

Vergelijkingen met auto's gaan altijd scheef
quote:
[..]

Als je zo ongelooflijk ziek bent, dat het coronavaccin niet werkt om je bescherming te geven, dan denk ik zomaar dat je sowieso al een aangepaste levensstijl leidt waarbij je bv ook de normale griep en enige andere ziekteverwekkers probeert te vermijden. Bovendien ga ik ook niet op bezoek bij dergelijke superkwetsbaren, dus de kans dat ik indirect zo iemand besmet is kleiner dan de kans dat jij met je volkswagen golf een kind aanrijdt in je eigen woonwijk.
Je hoeft er ook niet bij op bezoek te gaan, net zo min als zij thuis hoeven te blijven. Zou voor hun ook fijn zijn als ze er van uit kunnen gaan dat hun landgenoten ook aan hun medemens denken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 22:44:44 #52
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199812685
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]

ja want je auto heeft geen abs, automatisch remmen, voetgangers bescherming etc.

Vergelijkingen met auto's gaan altijd scheef
[..]

Je hoeft er ook niet bij op bezoek te gaan, net zo min als zij thuis hoeven te blijven. Zou voor hun ook fijn zijn als ze er van uit kunnen gaan dat hun landgenoten ook aan hun medemens denken
Auto is in dit geval juist een goede vergelijking. Je bent niet verplicht een auto te hebben die voetgangersbescherming e.d. heeft.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik kies ervoor om op mijn verjaardag groepjes van 6 te maken met gevaccineerden en een andere dag gropjes van 6 voor ongevaccineerd waarbij ik tussendoor schoonmaak. Ik vertrouw mensen die bij mij thuis komen.

Ik neem aan dat jij je als nette gast gedraagt en bij de juiste groep aansluit of kom je dan toch bij de andere groep? Ongevaccineerden zijn bij mij welkom maar als je je niet aan MIJN wensen houdt krijgen we toch echt ruzie
Vraag jij iedereen of ze wel of niet gevaccineerd zijn? Wat als iemand zegt dat dat je niets aan gaat (want dat gaat je formeel ook niet)?

Als jij gevaccineerd bent, waar maak je je dan precies druk om? De kans dat jij dan alsnog ziek wordt is dan toch ontzettend klein?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199813345
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Auto is in dit geval juist een goede vergelijking. Je bent niet verplicht een auto te hebben die voetgangersbescherming e.d. heeft.
[..]


Dat ben je wel. Auto's zonder worden steeds zeldzamer daar nieuwe auto's aan steeds strengere veiligheidseisen moeten voldoen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 10 juni 2021 @ 00:00:33 #54
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_199813440
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ik wist niet dat je maar 1 spuit moest als je al besmet bent geweest.

En waar kan je zo'n antistoffentest halen? Ik zou ook wel eens willen weten of ik antistoffen heb.
Dan moet je bij de huisarts zijn. Net als ik.
Gevaccineerd.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 06:04:34 #55
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199813884
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:48 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dat ben je wel. Auto's zonder worden steeds zeldzamer daar nieuwe auto's aan steeds strengere veiligheidseisen moeten voldoen
Ja, nieuwe auto's moeten aan steeds strengere veiligheidseisen voldoen. Maar als jij al een auto hebt hoef je dat niet. Als je auto geen ABS heeft krijgt de auto niet per definitie geen goedkeuring.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199814086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 06:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, nieuwe auto's moeten aan steeds strengere veiligheidseisen voldoen. Maar als jij al een auto hebt hoef je dat niet. Als je auto geen ABS heeft krijgt de auto niet per definitie geen goedkeuring.
Jawel sinds 2010 moeten alle nieuwe auto's het hebben.
Als je auto ouder is dan 10 jaar dan hoef je het natuurlijk niet toe te voegen maar een nieuwe auto krijgt geen type goedkeuring
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 09:06:44 #57
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199814750
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 07:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Jawel sinds 2010 moeten alle nieuwe auto's het hebben.
Als je auto ouder is dan 10 jaar dan hoef je het natuurlijk niet toe te voegen maar een nieuwe auto krijgt geen type goedkeuring
Dat is precies mijn punt. Als je je auto al had hoeft het dus niet. Oftewel, auto’s zijn geen goed argument om uit te leggen waarom vaccinatie verplicht moet zijn e.d, want dan krijg je ook stapels uitzonderingen.

Wat mij betreft is t gewoon vrije keuze van iedereen, ook om ‘t wel of niet te vertellen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199814770
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 09:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is precies mijn punt. Als je je auto al had hoeft het dus niet. Oftewel, auto’s zijn geen goed argument om uit te leggen waarom vaccinatie verplicht moet zijn e.d, want dan krijg je ook stapels uitzonderingen.

Wat mij betreft is t gewoon vrije keuze van iedereen, ook om ‘t wel of niet te vertellen.
Het is zeker vrije keuze, dat was het punt niet.
Het punt was de vergelijking besmetten vs ongeluk. Je doet er alles aan om een ongeluk te voorkomen en neemt voorzorgsmaatregelen, vaccineren is net zoiets.
Iemand die met 120 door een woonwijk scheurt zou je ook asociaal noemen toch?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 09:18:31 #59
414785 sirdanilot
pi_199814871
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]

ja want je auto heeft geen abs, automatisch remmen, voetgangers bescherming etc.

Vergelijkingen met auto's gaan altijd scheef
[..]

Je hoeft er ook niet bij op bezoek te gaan, net zo min als zij thuis hoeven te blijven. Zou voor hun ook fijn zijn als ze er van uit kunnen gaan dat hun landgenoten ook aan hun medemens denken
Ja zou inderdaad fijn zijn ja, dus laat jij voortaan de auto lekker staan ? Dan kunnen de kinderen weer veilig spelen in de woonwijk, zonder de kans dat je ze zo plat als een dubbeltje rijdt met je Volkswagen Polo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199815016
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 09:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja zou inderdaad fijn zijn ja, dus laat jij voortaan de auto lekker staan ? Dan kunnen de kinderen weer veilig spelen in de woonwijk, zonder de kans dat je ze zo plat als een dubbeltje rijdt met je Volkswagen Polo.
laat jij je dan vaccineren zodat kinderen met taaislijm/astma en andere longaandoeningen ook gewoon verder kunnen met hun leven
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 10 juni 2021 @ 10:02:37 #61
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199815369
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 09:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

laat jij je dan vaccineren zodat kinderen met taaislijm/astma en andere longaandoeningen ook gewoon verder kunnen met hun leven
Koop jij alleen fair trade zodat kinderen in derde wereld landen ook gewoon verder kunnen met hun leven
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 10 juni 2021 @ 10:05:22 #62
414785 sirdanilot
pi_199815398
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 09:29 schreef devlinmr het volgende:

[..]

laat jij je dan vaccineren zodat kinderen met taaislijm/astma en andere longaandoeningen ook gewoon verder kunnen met hun leven
Als ik bewijs heb dat je de auto inderdaad voor altijd laat staan misschien
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199815803
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:02 schreef BertV het volgende:

[..]

Koop jij alleen fair trade zodat kinderen in derde wereld landen ook gewoon verder kunnen met hun leven
Als je weet dat je de discussie verloren hebt en met kutargumenten komt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_199815811
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:05 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als ik bewijs heb dat je de auto inderdaad voor altijd laat staan misschien
Je had het over met mijn polo... Daar ik geen Polo heb hou ik me bij voorbaat al aan mijn belofte... nu jij nog
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:27:56 #65
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199816323
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:53 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Als je weet dat je de discussie verloren hebt en met kutargumenten komt
Bedankt voor het toegeven iig.

Sinds de uitbraak zijn er alleen al zo’n vijfduizend kankerdiagnoses gemist, maar ik kan natuurlijk niet zeggen hoeveel -kinderen- dat betrof.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_199816792
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 11:27 schreef BertV het volgende:

[..]

Bedankt voor het toegeven iig.
:')
quote:
Sinds de uitbraak zijn er alleen al zo’n vijfduizend kankerdiagnoses gemist, maar ik kan natuurlijk niet zeggen hoeveel -kinderen- dat betrof.
Des te meer reden om snel te vaccineren zodat het risico zoveel mogelijk beperkt wordt dat we weer in dezelfde ellende terechtkomen

Je blijft maar argumenten voor vaccinatie aandragen ^O^
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 12:33:39 #67
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199817244
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 09:09 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het is zeker vrije keuze, dat was het punt niet.
Het punt was de vergelijking besmetten vs ongeluk. Je doet er alles aan om een ongeluk te voorkomen en neemt voorzorgsmaatregelen, vaccineren is net zoiets.
Iemand die met 120 door een woonwijk scheurt zou je ook asociaal noemen toch?
Iemand die 120 door een woonwijk rijdt overtreedt de wet. Jouw vergelijking is eerder dat iemand met 30 door een woonwijk rijdt zonder voetgangersbescherming en daardoor asociaal is, terwijl voetgangersbescherming niet verplicht is.

Dat is niet aan jou en ook niet aan mij om te bepalen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199817875
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:33 schreef chratnox het volgende:

[..]

Iemand die 120 door een woonwijk rijdt overtreedt de wet. Jouw vergelijking is eerder dat iemand met 30 door een woonwijk rijdt zonder voetgangersbescherming en daardoor asociaal is, terwijl voetgangersbescherming niet verplicht is.

Dat is niet aan jou en ook niet aan mij om te bepalen.
Nee, die wet is ook een mitigerende maatregel zoals een vaccin. Of dacht je dat die 30 max er voor het pesten van de automobilist was?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 14:07:02 #69
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199818429
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee, die wet is ook een mitigerende maatregel zoals een vaccin. Of dacht je dat die 30 max er voor het pesten van de automobilist was?
Je begrijpt mn punt niet. Vaccineren is (op dit moment) niet verplicht, dus kun je niet vergelijken met iets dat verplicht is.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199818465
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je begrijpt mn punt niet. Vaccineren is (op dit moment) niet verplicht, dus kun je niet vergelijken met iets dat verplicht is.
Ik begrijp je punt prima, het raakt echter kant nog wal.
Vaccineren is inderdaad niet verplicht, echter je niet laten vaccineren omdat <insert egoistisch excuus of wappie reden> vind ik gewoon asociaal.
En ja ik kan het wel vergelijken, namelijk de reden dat er een verbod is op hard rijden is om er voor te zorgen dat mensen zich niet asociaal gedragen. Sterker nog, je zou excuses krijgen als "ik kan prima 120 door de bebouwde kom want ik vertrouw op mijn reactievermogen"
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 14:15:22 #71
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199818509
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt prima, het raakt echter kant nog wal.
Vaccineren is inderdaad niet verplicht, echter je niet laten vaccineren omdat <insert egoistisch excuus of wappie reden> vind ik gewoon asociaal.
En ja ik kan het wel vergelijken, namelijk de reden dat er een verbod is op hard rijden is om er voor te zorgen dat mensen zich niet asociaal gedragen. Sterker nog, je zou excuses krijgen als "ik kan prima 120 door de bebouwde kom want ik vertrouw op mijn reactievermogen"
blijkbaar begrijp je het niet alleen. Dan kun je er wappie, asociaal of wat ook in gooien, dat maakt je punt niet sterker.

Je vergelijkt iets dat niet verboden is (je niet laten vaccineren) met iets dat wel verboden is (120 rijden in bebouwde kom). Je vergelijking gaat gewoon mank.

Of je je wel of niet laat vaccineren is een keuze die jij alleen zelf kunt maken. Als er druk op gezet moet worden zoals nu gedaan wordt (als je het niet doet ben je een aso!) is de motivatie gewoon erg zwak.

Het is zinvoller als de overheid een goede informatiecampagna start met de uitleg wat de voordelen zijn en welke ondersteuning je hebt mocht er iets niet goed gaan dan te hinten op een verplichting. Daarmee neem je de zorgen van mensen niet weg.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199819193
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

blijkbaar begrijp je het niet alleen. Dan kun je er wappie, asociaal of wat ook in gooien, dat maakt je punt niet sterker.

Je vergelijkt iets dat niet verboden is (je niet laten vaccineren) met iets dat wel verboden is (120 rijden in bebouwde kom). Je vergelijking gaat gewoon mank.

Of je je wel of niet laat vaccineren is een keuze die jij alleen zelf kunt maken. Als er druk op gezet moet worden zoals nu gedaan wordt (als je het niet doet ben je een aso!) is de motivatie gewoon erg zwak.

Het is zinvoller als de overheid een goede informatiecampagna start met de uitleg wat de voordelen zijn en welke ondersteuning je hebt mocht er iets niet goed gaan dan te hinten op een verplichting. Daarmee neem je de zorgen van mensen niet weg.
Misschien moet je het draadje even volgen...

punt wat gemaakt werd is dat niet vaccineren asociaal gevonden wordt omdat je daarmee anderen kunt besmetten die ofwel niet gevaccineerd kunnen worden ofwel bij wie een vaccin minder werkt
vervolgens kwam het vergelijk dat je dan ook niet met je Polo door een woonwijk moet rijden
Met als tegenargument dat ook bij auto's er allerlei voorzorgsmaatregelen genomen zijn om de kans dat je een kind aanrijdt zo klein mogelijk te maken WAARONDER EEN SNELHEIDSLIMIET. Dat deze afgedwongen wordt middels een boete doet niet ter zake

Recap
Je rijdt niet te hard in een woonwijk want dan ben je gewoon een aso, Je laat je gewoon vaccineren anders ben je gewoon een aso.

Snap je het nu? zoniet dan geef ik het op
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:09:16 #73
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_199819533
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Misschien moet je het draadje even volgen...

punt wat gemaakt werd is dat niet vaccineren asociaal gevonden wordt omdat je daarmee anderen kunt besmetten die ofwel niet gevaccineerd kunnen worden ofwel bij wie een vaccin minder werkt
vervolgens kwam het vergelijk dat je dan ook niet met je Polo door een woonwijk moet rijden
Met als tegenargument dat ook bij auto's er allerlei voorzorgsmaatregelen genomen zijn om de kans dat je een kind aanrijdt zo klein mogelijk te maken WAARONDER EEN SNELHEIDSLIMIET. Dat deze afgedwongen wordt middels een boete doet niet ter zake

Recap
Je rijdt niet te hard in een woonwijk want dan ben je gewoon een aso, Je laat je gewoon vaccineren anders ben je gewoon een aso.

Snap je het nu? zoniet dan geef ik het op
Je lichamelijke integriteit bewaken is nu aso? Je bent wel erg radicaal geworden, Devlin.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_199819548
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Je lichamelijke integriteit bewaken is nu aso? Je bent wel erg radicaal geworden, Devlin.
Lichamelijke integriteit bewaken door een vaccin te weigeren... serieus? Slechtste smoes ooit
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:16:42 #75
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199819615
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lichamelijke integriteit bewaken door een vaccin te weigeren... serieus? Slechtste smoes ooit
Vaccineren is verkrachten :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199819623
quote:
9s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vaccineren is verkrachten :(
Had je je mouw maar niet moeten oprollen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:36:18 #77
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_199819893
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:10 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Lichamelijke integriteit bewaken door een vaccin te weigeren... serieus? Slechtste smoes ooit
Dat is geen smoes.

Dat is de facto wat het is.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_199819915
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:36 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Dat is geen smoes.

Dat is de facto wat het is.
Aanstellerij is wat t is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:38:26 #79
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_199819920
quote:
9s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Vaccineren is verkrachten :(
Gedwongen penetratie zo langzamerhand
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 10 juni 2021 @ 16:40:09 #80
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_199819946
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:37 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Aanstellerij is wat t is
Massavacccinatie voor een virus van deze significantie vind ik dan weer aanstellerij, maar soit.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 17:11:30 #81
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199820418
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:33 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Misschien moet je het draadje even volgen...

punt wat gemaakt werd is dat niet vaccineren asociaal gevonden wordt omdat je daarmee anderen kunt besmetten die ofwel niet gevaccineerd kunnen worden ofwel bij wie een vaccin minder werkt
vervolgens kwam het vergelijk dat je dan ook niet met je Polo door een woonwijk moet rijden
Met als tegenargument dat ook bij auto's er allerlei voorzorgsmaatregelen genomen zijn om de kans dat je een kind aanrijdt zo klein mogelijk te maken WAARONDER EEN SNELHEIDSLIMIET. Dat deze afgedwongen wordt middels een boete doet niet ter zake

Recap
Je rijdt niet te hard in een woonwijk want dan ben je gewoon een aso, Je laat je gewoon vaccineren anders ben je gewoon een aso.

Snap je het nu? zoniet dan geef ik het op
Ik voer volgens mij een normale discussie met je, dan kun je je toon ook wel matigen.

Ik snap wat je zegt, ik ben het er gewoonweg niet mee eens, maar dat scenario lijkt niet mogelijk in deze discussie.

Niet te hard rijden is een momentopname, afhankelijk van de situatie, plek en heel veel andere factoren. Daarmee praat ik te hard rijden niet goed, maar blijf ik erbij dat de 2 situaties niet te vergelijken zijn. Het was overigens (tussen ons) helemaal geen vergelijking over te hard rijden. Je maakte de vergelijking met voetgangersbeschermingssystemen in auto's dat volgens jou verplicht was. Oftewel, je vergelijkt iets (wat in jouw ogen verplicht is maar het niet is) met iets wat niet verplicht is.

Jezelf laten vaccineren is geen momentopname, dat is een blijvend iets. Als iemand ervoor kiest om zichzelf niet te laten vaccineren vanwege voor zichzelf moverende redenen gaat dat mij en jou helemaal niets aan. Of wij die reden wel of niet goed genoeg vinden doet niet ter zake. Volgens dezelfde vergelijking is iedereen die rookt, ademt, plastic weggooit, zijn afval niet 100% scheidt of uberhaupt leeft een aso.

Het is heel simpel. Het is niet aan jou en niet aan mij om te bepalen of iemand anders wel of niet gevaccineerd moet worden. Als diegene een reden heeft die voor diegene goed genoeg is, ga je goddelijke gang. Wat jij (of ik) van die reden wil vinden is totaal irrelevant.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199820599
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik voer volgens mij een normale discussie met je, dan kun je je toon ook wel matigen.
mijn toon is zeer gematigd. Wellicht moet je het anders lezen
quote:
Ik snap wat je zegt, ik ben het er gewoonweg niet mee eens, maar dat scenario lijkt niet mogelijk in deze discussie.

Niet te hard rijden is een momentopname, afhankelijk van de situatie, plek en heel veel andere factoren. Daarmee praat ik te hard rijden niet goed, maar blijf ik erbij dat de 2 situaties niet te vergelijken zijn.
zoals ik ook al eerder aan gaf gaan vergelijkingen met auto's altijd scheef
quote:
Het was overigens (tussen ons) helemaal geen vergelijking over te hard rijden. Je maakte de vergelijking met voetgangersbeschermingssystemen in auto's dat volgens jou verplicht was. Oftewel, je vergelijkt iets (wat in jouw ogen verplicht is maar het niet is) met iets wat niet verplicht is.
het is verplicht voor de fabrikant. Zal ik het zo verwoorden?
quote:
Jezelf laten vaccineren is geen momentopname, dat is een blijvend iets.
mwoah vaccin is in 3 weken max uit je lijf
quote:
Als iemand ervoor kiest om zichzelf niet te laten vaccineren vanwege voor zichzelf moverende redenen gaat dat mij en jou helemaal niets aan. Of wij die reden wel of niet goed genoeg vinden doet niet ter zake. Volgens dezelfde vergelijking is iedereen die rookt, ademt, plastic weggooit, zijn afval niet 100% scheidt of uberhaupt leeft een aso.
niet eens. Jouw vrijheden houden op waar andermans vrijheden beginnen. Oftewel jouw vrijheid mag nooit een anders vrijheid beperken. Jij niet vaccineren betekent een beperking voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden
quote:
Het is heel simpel. Het is niet aan jou en niet aan mij om te bepalen of iemand anders wel of niet gevaccineerd moet worden. Als diegene een reden heeft die voor diegene goed genoeg is, ga je goddelijke gang. Wat jij (of ik) van die reden wil vinden is totaal irrelevant.
Bepalen niet. Groepsdruk uitoefenen mag wel
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_199820637
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 16:40 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Massavacccinatie voor een virus van deze significantie vind ik dan weer aanstellerij, maar soit.
Ach Polio heeft lagere sterftecijfers en een lagere kans om het überhaupt te krijgen en er iets aan over te houden. Toch laten we onze kinderen massaal vaccineren en ligt er een wet klaar om niet gevaccineerde kinderen te mogen weigeren op de opvang
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 18:11:51 #84
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199821148
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:26 schreef devlinmr het volgende:

[..]

mijn toon is zeer gematigd. Wellicht moet je het anders lezen
“Snap je het nu, zo niet dan geef ik het op” is niet echt gematigd. Maar het kan dat ik dat verkeerd gelezen heb, dat is dan mijn fout.

quote:
zoals ik ook al eerder aan gaf gaan vergelijkingen met auto's altijd scheef
Ok, dat heb ik niet uit onze discussie opgemaakt. Ik vind dat een aantal aspecten kloppen, jouw voorbeeld naar mijn mening alleen niet.

quote:
het is verplicht voor de fabrikant. Zal ik het zo verwoorden?
Er is zoveel verplicht voor een fabrikant maar niet een consument, dat vind ik geen goed argument.

quote:
mwoah vaccin is in 3 weken max uit je lijf
Is de aanname, gebaseerd op beperkte onderzoeken. Er zijn inmiddels ook situaties gevonden waar de Spike-Eiwitten overal gevonden werden. Van die situaties zeggen ze dat ze niet weten hoe het komt, dat is zorgelijk.

quote:
niet eens. Jouw vrijheden houden op waar andermans vrijheden beginnen. Oftewel jouw vrijheid mag nooit een anders vrijheid beperken. Jij niet vaccineren betekent een beperking voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden
En dat is waar de balans mank gaat. Als ik me niet zou laten vaccineren kan het een beperking hebben voor iemand die niet gevaccineerd kan worden. Als ik gedwongen word me te laten vaccineren is die balans ook niet in orde. Er zijn mensen die (voor henzelf goede) redenen hebben om het niet te doen. Dat is tussen hen en de huisarts om uit te komen en te bepalen wat ze doen. Als groepsimmuniteit bereikt is is het niet relevant meer.


quote:
Bepalen niet. Groepsdruk uitoefenen mag wel
Ehm nee, dat mag niet.

Het gaat er overigens niet om of ik wel of niet gevaccineerd word, het gemak waar we over de redenen die iemand kan hebben om zich niet te laten vaccineren vind ik nogal zorgelijk.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:16:06 #85
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199821803
Het begint serieus te worden. Mijn baas (kantoorbaan) heeft net gezegd dat als ik mij niet vaccineer dat ik ander werk moet gaan zoeken.

Dus, tip, als ze er naar vragen kun je overwegen om te liegen.

Net een emotioneel, aan zijn kant, gesprek gehad dat er miljoenen mensen zijn gestorven.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:26:39 #86
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199821906
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:16 schreef BertV het volgende:
Het begint serieus te worden. Mijn baas (kantoorbaan) heeft net gezegd dat als ik mij niet vaccineer dat ik ander werk moet gaan zoeken.

Dus, tip, als ze er naar vragen kun je overwegen om te liegen.

Net een emotioneel, aan zijn kant, gesprek gehad dat er miljoenen mensen zijn gestorven.
Dat is wel een extreem standpunt van je baas. Zo kan ik me inderdaad voorstellen dat mensen uit baanbehoud een leugentje om bestwil erin gooien, zéker in de huidige gepolariseerde discussie rondom wél of niet vaccineren. Hoe ga je nu deze situatie aanvliegen ... ?
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:29:19 #87
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199821941
Ik heb niet echt de luxe om zo maar op te stappen. Het voelt nu wel extra fout om hier mee akkoord te gaan. De beste man is hypochonder en is vanaf het begin al erg bang.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_199822208
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:16 schreef BertV het volgende:
Het begint serieus te worden. Mijn baas (kantoorbaan) heeft net gezegd dat als ik mij niet vaccineer dat ik ander werk moet gaan zoeken.

Dus, tip, als ze er naar vragen kun je overwegen om te liegen.

Net een emotioneel, aan zijn kant, gesprek gehad dat er miljoenen mensen zijn gestorven.
Dat is uiterst serieus.

Zeg dat hij kapot valt, die baas van je. En dat je zijn bedrijfsnaam overal online kenbaar maakt als hij jou vanwege deze reden ontslaat.

Ik heb de volgende uitspraak van mijn vader geleerd en deze heeft mij nog nooit niet geholpen.

'Doe dit niet want anders haal je de krant'.

Alleen in te zetten wanneer anderen zich immoreel en asociaal opstellen. Zoals die baas van jou dus.
pi_199822234
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:29 schreef BertV het volgende:
Ik heb niet echt de luxe om zo maar op te stappen. Het voelt nu wel extra fout om hier mee akkoord te gaan. De beste man is hypochonder en is vanaf het begin al erg bang.
Prima voor hem. Hij kan zich vaccineren, dan is hij voor 99% beschermd.

Jij kunt aangeven dat jij je afstand houdt (1.5m+), je mondkapje blijft dragen binnen en laat testen bij klachten.

Dan hebben jullie er beiden alles aan gedaan om de situatie veilig te houden. Hij mag jou dit absoluut niet verplichten. Expose dit soort figuren indien ze voet bij stuk houden.

Dit begint op alles wat ooit 'wappie' was te lijken.
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:56:25 #90
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199822285
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:51 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Prima voor hem. Hij kan zich vaccineren, dan is hij voor 99% beschermd.

Jij kunt aangeven dat jij je afstand houdt (1.5m+), je mondkapje blijft dragen binnen en laat testen bij klachten.

Dan hebben jullie er beiden alles aan gedaan om de situatie veilig te houden. Hij mag jou dit absoluut niet verplichten. Expose dit soort figuren indien ze voet bij stuk houden.

Dit begint op alles wat ooit 'wappie' was te lijken.
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Zo'n compromis, desnoods met regelmatig preventief testen aan mijn kant.
Overigens zal hij dit zien als uitdagen, de relatie is nu toch al zo verstoord.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_199822412
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:16 schreef BertV het volgende:
Het begint serieus te worden. Mijn baas (kantoorbaan) heeft net gezegd dat als ik mij niet vaccineer dat ik ander werk moet gaan zoeken.

Dus, tip, als ze er naar vragen kun je overwegen om te liegen.

Net een emotioneel, aan zijn kant, gesprek gehad dat er miljoenen mensen zijn gestorven.
Dat mensen daar zo zwaar aan tillen en zo overreageren daar kan ik met mijn verstand niet bij. Volgens mij draait het ze niet zozeer om de werkelijke gevaren - die er in feite alleen voor ongevaccineerden zijn - maar ze kunnen gewoon niet verkroppen dat anderen er op een andere manier over denken en menen via deze route wraak te kunnen nemen dan wel te chanteren.
Het zou nog kunnen dat hij het zo goed met je voor heeft dat hij graag wil dat jij ook beschermd bent, maar dan zou je gewoon veel moeite doen om iemand te overtuigen en niet bepaald overgaan op ontslag.
I'll give you something to do
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:05:13 #92
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_199822417
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:56 schreef BertV het volgende:

[..]

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Zo'n compromis, desnoods met regelmatig preventief testen aan mijn kant.
Overigens zal hij dit zien als uitdagen, de relatie is nu toch al zo verstoord.
In jouw geval zou ik nu de banenmarkt gaan betreden om een andere baan te zoeken, want los van Covid-19 is een verstoorde arbeidsrelatie niet iets wat gemakkelijk verholpen gaat worden. Voor anderen willen dicteren dat ze zich vaccineren maakt je baas een onvervalste Wappie, in dit geval aan de 'zijde' van Covid-19. Net zo ernstig mijns inziens als iemand die roept dat anderen zich niet moeten laten vaccineren. 8-)
pi_199822445


[ Bericht 100% gewijzigd door _serial_ op 10-06-2021 20:17:16 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 10 juni 2021 @ 20:14:43 #94
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199822633
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:05 schreef galantis het volgende:
Het zou nog kunnen dat hij het zo goed met je voor heeft dat hij graag wil dat jij ook beschermd bent, maar dan zou je gewoon veel moeite doen om iemand te overtuigen en niet bepaald overgaan op ontslag.
Een willekeurige greep van de argumenten uit de tirade waren: "het is mijn bedrijf", "mijn geld zit er in", "Ik wil mijn pensioen halen", "Ik wil iemand anders op de loonlijst die wel doet wat ik wil", "Ik ben bang voor mijn gezondheid".

Mijn tegenbod van mondkapje-afstand en test deed het iig goed bij zijn secretaresse die net belde. :s)
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_199822767
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:14 schreef BertV het volgende:

[..]

Een willekeurige greep van de argumenten uit de tirade waren: "het is mijn bedrijf", "mijn geld zit er in", "Ik wil mijn pensioen halen", "Ik wil iemand anders op de loonlijst die wel doet wat ik wil", "Ik ben bang voor mijn gezondheid".

Mijn tegenbod van mondkapje-afstand en test deed het iig goed bij zijn secretaresse die net belde. :s)
Als 'ik wil mijn pensioen halen' en 'ik ben bang voor mijn gezondheid' oprecht gemeend is dan lijkt de beste man mij behoorlijk angstig aangelegd. Kan hij beter zelf wat aan doen dan op anderen te projecteren. Je zou de risico's nog eens kunnen afzetten tegen het dagelijks in de auto stappen, inademen van vervuilde lucht, etc, maar ik vermoed dat dat in dit stadium vruchteloos gaat zijn.
I'll give you something to do
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 21:31:44 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199823896
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:50 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Dat is uiterst serieus.

Zeg dat hij kapot valt, die baas van je. En dat je zijn bedrijfsnaam overal online kenbaar maakt als hij jou vanwege deze reden ontslaat.

Ik heb de volgende uitspraak van mijn vader geleerd en deze heeft mij nog nooit niet geholpen.

'Doe dit niet want anders haal je de krant'.

Alleen in te zetten wanneer anderen zich immoreel en asociaal opstellen. Zoals die baas van jou dus.
Ik denk dat het je tegen gaat vallen wie daar sympathieker uitkomt voor de meerderheid van de mensen, eigenlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 21:33:35 #97
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199823933
Mensen, nogmaals, iedereen heeft het recht om zijn eigen keuzes te maken in Nederland en ongeacht de reden waarom verwachten wij dat iedereen normaal en met respect met elkaar omgaat hier en niet op de man gaat spelen of mensen gaan uitschelden omdat ze een andere keuze maken. Dat geldt voor beide kanten van de discussie, overigens
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 08:50:32 #98
278505 naaktslakkenverkrachter
Legt er geen zout op
pi_199827819
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:14 schreef BertV het volgende:

[..]

Een willekeurige greep van de argumenten uit de tirade waren: "het is mijn bedrijf", "mijn geld zit er in", "Ik wil mijn pensioen halen", "Ik wil iemand anders op de loonlijst die wel doet wat ik wil", "Ik ben bang voor mijn gezondheid".

Mijn tegenbod van mondkapje-afstand en test deed het iig goed bij zijn secretaresse die net belde. :s)
Ik lees bijzonder veel "ik" in deze tirade. Komt vrij egoistisch op mij over en zeer zeker niet als iemand die ook met mijn lot begaan is. Ik zou zelf uitzien naar een andere baan, want voor een dergelijk persoon zou ik niet willen werken.
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
pi_199828153
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:11 schreef chratnox het volgende:

[..]

“Snap je het nu, zo niet dan geef ik het op” is niet echt gematigd. Maar het kan dat ik dat verkeerd gelezen heb, dat is dan mijn fout.
[..]
Moet je meer lezen als wanhoop :). Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen en dan is het frustrerend als de ander het niet lijkt te begrijpen.
quote:
Ok, dat heb ik niet uit onze discussie opgemaakt. Ik vind dat een aantal aspecten kloppen, jouw voorbeeld naar mijn mening alleen niet.
[..]
Snelheidslimieten zijn ingevoerd ter bescherming van alle weggebruikers. Ik zie het niet hebben van snelheidslimieten een beetje als het vrijwillige karakter van vaccinaties (even buiten lichamelijke integriteit om enzo.)
quote:
Er is zoveel verplicht voor een fabrikant maar niet een consument, dat vind ik geen goed argument.
[..]
Klopt, maar gevolg is dat je telkens minder auto's hebt zonder bijvoorbeeld ABS. Iets wat in 2010 verplicht werd voor de fabrikanten. Alleen auto's ouder dan 11 jaar zouden dat nog kunnen hebben.
quote:
Is de aanname, gebaseerd op beperkte onderzoeken. Er zijn inmiddels ook situaties gevonden waar de Spike-Eiwitten overal gevonden werden. Van die situaties zeggen ze dat ze niet weten hoe het komt, dat is zorgelijk.
[..]
dat is geen aanname dat is zo. En die onderzoeken met spike eiwitten elders in het lichaam waren bij muizen en 500x de dosis
quote:
En dat is waar de balans mank gaat. Als ik me niet zou laten vaccineren kan het een beperking hebben voor iemand die niet gevaccineerd kan worden. Als ik gedwongen word me te laten vaccineren is die balans ook niet in orde. Er zijn mensen die (voor henzelf goede) redenen hebben om het niet te doen. Dat is tussen hen en de huisarts om uit te komen en te bepalen wat ze doen. Als groepsimmuniteit bereikt is is het niet relevant meer.
[..]
Iemand die allergisch is voor de bestandsdelen van een vaccin en zich niet laat vaccineren... prima
Iemand die om andere medische redenen niet gevaccineerd kan worden, prima.

Iemand die zich niet wil laten vaccineren omdat ie gelooft in de indianenverhalen die rondgaan dikke niet prima
quote:
Ehm nee, dat mag niet.
Sinds wanneer is groepsdruk niet geoorloofd? Als jij in je vriendengroep de enige bent die zich niet laat vaccineren en ze jou dan vervolgens niet meer uitnodigen ga je ze voor de rechter slepen?
quote:
Het gaat er overigens niet om of ik wel of niet gevaccineerd word, het gemak waar we over de redenen die iemand kan hebben om zich niet te laten vaccineren vind ik nogal zorgelijk.
Ik heb vooral heel veel onzin redenen gelezen of redenen waaruit blijkt dat iemand ronduit schijt heeft aan mensen die we willen beschermen (COPD lijders, Kankerpatienten, mensen met een transplantatie, ouderen, mensen met diabetis etc etc)
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_199828222
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 19:16 schreef BertV het volgende:
Het begint serieus te worden. Mijn baas (kantoorbaan) heeft net gezegd dat als ik mij niet vaccineer dat ik ander werk moet gaan zoeken.

Dus, tip, als ze er naar vragen kun je overwegen om te liegen.

Net een emotioneel, aan zijn kant, gesprek gehad dat er miljoenen mensen zijn gestorven.
Hij mag er niet naar vragen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 09:36:44 #101
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199828318
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:21 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Moet je meer lezen als wanhoop :). Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen en dan is het frustrerend als de ander het niet lijkt te begrijpen.
Ok, dan heb ik dat verkeerd gelezen.

quote:
Snelheidslimieten zijn ingevoerd ter bescherming van alle weggebruikers. Ik zie het niet hebben van snelheidslimieten een beetje als het vrijwillige karakter van vaccinaties (even buiten lichamelijke integriteit om enzo.)
Maar dat is niet zo, die zijn niet te vergelijken. De vergelijking zou eerlijker zijn als je zou zeggen dat je een zonnebril moet dragen in de auto wanneer je door een woonwijk rijdt. Het niet dragen van een zonnebril is niet verboden maar kan je wel verblinden, dus kan ervoor zorgen dat je een voetganger mist.

quote:
Klopt, maar gevolg is dat je telkens minder auto's hebt zonder bijvoorbeeld ABS. Iets wat in 2010 verplicht werd voor de fabrikanten. Alleen auto's ouder dan 11 jaar zouden dat nog kunnen hebben.
Eigenlijk omschrijf je nu groepsimmuniteit ;). Er rijden nog steeds auto's van meer dan 11 jaar oud rond, maar omdat het er zo weinig zijn is het risico laag.

quote:
dat is geen aanname dat is zo. En die onderzoeken met spike eiwitten elders in het lichaam waren bij muizen en 500x de dosis
Pas geleden ook bij (sommige) mensen gevonden. Er waren andere redenen waarom die er waren, maar dat er geen antwoord was waarom dit zo was en onderzocht moet worden. Ik kan me voorstellen dat dat zorgt voor zorgen bij mensen over de veiligheid van het vaccin.

quote:
Iemand die allergisch is voor de bestandsdelen van een vaccin en zich niet laat vaccineren... prima
Iemand die om andere medische redenen niet gevaccineerd kan worden, prima.
Iemand die zich niet wil laten vaccineren omdat ie gelooft in de indianenverhalen die rondgaan dikke niet prima
De reden van niet laten vaccineren gaat jou en mij niets aan. Mijn vrouw is zwanger en maakt zich veel zorgen om zich te laten vaccineren, of ze moet wachten tot na de bevalling of het nu moet doen. De tests die er gedaan zijn zijn gedaan om te kijken naar de veiligheid van de zwangere vrouw, maar er zijn nog geen onderzoeken over de veiligheid van het (ongeboren) kind. Oftewel, je neemt een gok met de veiligheid van je kind dan. Dat is een keuze die niet af mag hangen van groepsdruk of het verwijt dat je een aso bent.

quote:
Sinds wanneer is groepsdruk niet geoorloofd? Als jij in je vriendengroep de enige bent die zich niet laat vaccineren en ze jou dan vervolgens niet meer uitnodigen ga je ze voor de rechter slepen?
Groepsdruk kan weinig aan gedaan worden in veel gevallen maar dat maakt het niet goed. Er zijn al jaren campagnes tegen roken en (mee-)roken. Er wordt op elke school veel aandacht gegeven aan pesten en groepsdruk e.d.

quote:
Ik heb vooral heel veel onzin redenen gelezen of redenen waaruit blijkt dat iemand ronduit schijt heeft aan mensen die we willen beschermen (COPD lijders, Kankerpatienten, mensen met een transplantatie, ouderen, mensen met diabetis etc etc)
Je hebt vooral veel redenen gelezen die jij onzin vindt. Ik vind het echt totale onzin om te zeggen dat iemand schijt heeft aan mensen we willen beschermen omdat diegene zich zorgen maakt over zijn eigen gezondheid. Jij gaat ook niet ten koste van je eigen gezondheid je buurman helpen. Dat is hoe het voelt voor de mensen die zich zorgen maken. Ze maken zich zorgen over hun eigen gezondheid. Dat afdoen als schijt hebben of het zijn van een aso vind ik een tekortkoming in de informatiecampagnes van de overheid die mensen niet voldoende uitgelegd heeft wat de voor- en nadelen zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199828392
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

. Mijn vrouw is zwanger en maakt zich veel zorgen om zich te laten vaccineren, of ze moet wachten tot na de bevalling of het nu moet doen. De tests die er gedaan zijn zijn gedaan om te kijken naar de veiligheid van de zwangere vrouw, maar er zijn nog geen onderzoeken over de veiligheid van het (ongeboren) kind. Oftewel, je neemt een gok met de veiligheid van je kind dan. Dat is een keuze die niet af mag hangen van groepsdruk of het verwijt dat je een aso bent.
[..]
.
De gevolgen van Covid-19 zijn ernstiger voor zwangere vrouwen dan het vaccin.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199828406
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

De gevolgen van Covid-19 zijn ernstiger voor zwangere vrouwen dan het vaccin.
Alleen is de kans Covid te krijgen nog altijd zeer klein.

Kans dat je het vaccin krijgt is 90% ;)
pi_199828419
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:36 schreef chratnox het volgende:
Jij gaat ook niet ten koste van je eigen gezondheid je buurman helpen
Jawel, en jij ook.
De kans dat je iets overkomt terwijl je een ander helpt is groter dan de kans dat het vaccin verkeerd voor je uitpakt.
Mensen zijn inderdaad bang, maar niet vanwege rationele gronden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199828436
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:47 schreef hangtime het volgende:

[..]

Alleen is de kans Covid te krijgen nog altijd zeer klein.
Die is klein omdat we de samenleving stil hebben gelegd om verspreiding te voorkomen.

quote:
Kans dat je het vaccin krijgt is 90% ;)
Dat zou een mooi getal zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:49:27 #106
34027 devlinmr
Trolivier
pi_199828439
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok, dan heb ik dat verkeerd gelezen.
[..]

Maar dat is niet zo, die zijn niet te vergelijken. De vergelijking zou eerlijker zijn als je zou zeggen dat je een zonnebril moet dragen in de auto wanneer je door een woonwijk rijdt. Het niet dragen van een zonnebril is niet verboden maar kan je wel verblinden, dus kan ervoor zorgen dat je een voetganger mist.
[..]
Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind het zeer zeker te vergelijken. De reden dat het een verbod is geworden is omdat we met zijn allen in Nederland vonden dat het aantal verkeersdoden veel te hoog was. Hetzelfde geld eigenlijk voor alle verkeersregels. Ze maken inbreuk op jouw persoonlijke vrijheid, maar zonder zou het een zooitje zijn.
quote:
Eigenlijk omschrijf je nu groepsimmuniteit ;). Er rijden nog steeds auto's van meer dan 11 jaar oud rond, maar omdat het er zo weinig zijn is het risico laag.
[..]
Klopt, ik zie echter te veel mensen die om onzin redenen vaccinatie weigeren (5g, onvruchtbaarheid, lange termijn etc etc) waardoor de kans bestaat dat we die groepsimmuniteit niet gaan halen
quote:
Pas geleden ook bij (sommige) mensen gevonden. Er waren andere redenen waarom die er waren, maar dat er geen antwoord was waarom dit zo was en onderzocht moet worden. Ik kan me voorstellen dat dat zorgt voor zorgen bij mensen over de veiligheid van het vaccin.
[..]
Bron? En dan nog, dan heb je een spike eiwit dat gelijk is aan het covid eiwit in je grote teen zitten. Dat maakt geen drol uit. Als je Covid hebt zit het ook door je hele lijf
quote:
De reden van niet laten vaccineren gaat jou en mij niets aan. Mijn vrouw is zwanger en maakt zich veel zorgen om zich te laten vaccineren, of ze moet wachten tot na de bevalling of het nu moet doen. De tests die er gedaan zijn zijn gedaan om te kijken naar de veiligheid van de zwangere vrouw, maar er zijn nog geen onderzoeken over de veiligheid van het (ongeboren) kind. Oftewel, je neemt een gok met de veiligheid van je kind dan. Dat is een keuze die niet af mag hangen van groepsdruk of het verwijt dat je een aso bent.
[..]
Valt voor mij onder "andere medische reden" geen enkel probleem mee dat ze zich niet laat vaccineren zolang er geen duidelijkheid is.
quote:
Groepsdruk kan weinig aan gedaan worden in veel gevallen maar dat maakt het niet goed. Er zijn al jaren campagnes tegen roken en (mee-)roken. Er wordt op elke school veel aandacht gegeven aan pesten en groepsdruk e.d.
[..]
Pesten is iets anders dan groepsdruk. Groepsdruk heb je in een samenleving overal in meer of mindere mate. Is gewoon deel van het leven.
quote:
Je hebt vooral veel redenen gelezen die jij onzin vindt. Ik vind het echt totale onzin om te zeggen dat iemand schijt heeft aan mensen we willen beschermen omdat diegene zich zorgen maakt over zijn eigen gezondheid. Jij gaat ook niet ten koste van je eigen gezondheid je buurman helpen. Dat is hoe het voelt voor de mensen die zich zorgen maken. Ze maken zich zorgen over hun eigen gezondheid. Dat afdoen als schijt hebben of het zijn van een aso vind ik een tekortkoming in de informatiecampagnes van de overheid die mensen niet voldoende uitgelegd heeft wat de voor- en nadelen zijn.
Angst voor 5g en vaccinatie
Angst voor gen therapie
Angst voor over 2 jaar dood te gaan door vaccinatie want de illuminatie en de elite willen dit
Ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem
en zo kan ik nog wel even doorgaan

Dat zijn de redenen die ik onzin vind.

Angst voor je eigen gezondheid.. Prima, laat je vaccineren. Miljard mensen gingen je voor en het is beter getest dan welk vaccin dan ook.
Tevens is er in 200+ jaar van vaccineren geen enkel vaccin dat op lange termijn voor gezondheidsrisico's heeft gezorgd. bijwerkingen van vaccins zijn onmiddelijk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 09:49:52 #107
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199828444
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

De gevolgen van Covid-19 zijn ernstiger voor zwangere vrouwen dan het vaccin.
Dat is één van de argumenten om mee te nemen ja, maar dat zegt nog niets over hoe het vaccin zich verhoudt in ongeboren babies.

Uiteindelijk zal ze zich laten vaccineren (ze heeft inmiddels een afspraak staan), maar ik kan me niet voorstellen hoe het in haar hoofd was om die beslissing te nemen. "Wil ik mezelf beschermen en mogelijk mijn ongeboren baby extra risico laten lopen?"

Ik zag niet dat het 100% rationeel is, maar ik begrijp heel goed waarom je je zorgen zou maken dan. Dat afdoen als aso en schijt hebben vind ik gewoon fout.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199828494
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:49 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die is klein omdat we de samenleving stil hebben gelegd om verspreiding te voorkomen.
[..]
Enorm gevaarlijke aanname en veel te kort door de bocht, veel te simpel genomen.


quote:
Dat zou een mooi getal zijn.
Die heb ik van het RIVM:
https://www.rivm.nl/gedra(...)vaccinatiebereidheid

90%
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 09:56:15 #109
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199828532
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:49 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Daar verschillen we dan over van mening. Ik vind het zeer zeker te vergelijken. De reden dat het een verbod is geworden is omdat we met zijn allen in Nederland vonden dat het aantal verkeersdoden veel te hoog was. Hetzelfde geld eigenlijk voor alle verkeersregels. Ze maken inbreuk op jouw persoonlijke vrijheid, maar zonder zou het een zooitje zijn.
Met als kanttekening dat het op dit moment niet verboden is je niet te laten vaccineren.

quote:
Klopt, ik zie echter te veel mensen die om onzin redenen vaccinatie weigeren (5g, onvruchtbaarheid, lange termijn etc etc) waardoor de kans bestaat dat we die groepsimmuniteit niet gaan halen
5G e.d. vind ik ook een onzinreden, tuurlijk. Lange termijn kunnen we gewoon niets over zeggen op dit moment, dat weten we niet.

quote:
Bron? En dan nog, dan heb je een spike eiwit dat gelijk is aan het covid eiwit in je grote teen zitten. Dat maakt geen drol uit. Als je Covid hebt zit het ook door je hele lijf
Dat weet je niet of het wel of geen drol uitmaakt. Net als ik het niet weet.

quote:
Valt voor mij onder "andere medische reden" geen enkel probleem mee dat ze zich niet laat vaccineren zolang er geen duidelijkheid is.
Oftewel, er kunnen prima redenen zijn waarom mensen zich niet laten vaccineren.

quote:
Pesten is iets anders dan groepsdruk. Groepsdruk heb je in een samenleving overal in meer of mindere mate. Is gewoon deel van het leven.
Er is naar mijn idee nogal een verschil tussen groepsdruk en groepsdruk. Groepsdruk om een avondje mee te gaan stappen is heel iets anders dan groepsdruk om iets in te laten spuiten waar jij je als persoon zorgen om maakt. Rationeel of niet, diegene maakt zich zorgen.

quote:
Angst voor 5g en vaccinatie
Angst voor gen therapie
Angst voor over 2 jaar dood te gaan door vaccinatie want de illuminatie en de elite willen dit
Ik vertrouw op mijn eigen immuunsysteem
en zo kan ik nog wel even doorgaan

Dat zijn de redenen die ik onzin vind.

Angst voor je eigen gezondheid.. Prima, laat je vaccineren. Miljard mensen gingen je voor en het is beter getest dan welk vaccin dan ook.
Tevens is er geen enkel vaccin dat op lange termijn voor gezondheidsrisico's heeft gezorgd. bijwerkingen van vaccins zijn onmiddelijk
Er is ook geen enkel vaccin dat op deze technologie werkt, dus we weten het niet. Het is niet aannemelijk, maar we weten het gewoonweg niet. Jij kunt je er dan prima op vertrouwen dat het goed is, anderen doen dat niet. Het is niet aan jou (en mij) om dat af te wijzen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199828536
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is één van de argumenten om mee te nemen ja, maar dat zegt nog niets over hoe het vaccin zich verhoudt in ongeboren babies.

Uiteindelijk zal ze zich laten vaccineren (ze heeft inmiddels een afspraak staan), maar ik kan me niet voorstellen hoe het in haar hoofd was om die beslissing te nemen. "Wil ik mezelf beschermen en mogelijk mijn ongeboren baby extra risico laten lopen?"

Ik zag niet dat het 100% rationeel is, maar ik begrijp heel goed waarom je je zorgen zou maken dan. Dat afdoen als aso en schijt hebben vind ik gewoon fout.
Ben je ook zo wantrouwend als je ergens wat te drinken of te eten koopt?
Volgens mij is het risico dat het kind daaraan wat oploopt, 10x groter.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 09:57:06 #111
34027 devlinmr
Trolivier
pi_199828548
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:53 schreef hangtime het volgende:

[..]

Enorm gevaarlijke aanname en veel te kort door de bocht, veel te simpel genomen.
[..]
mwoah, als je kijkt naar landen waar ze dit niet hebben gedaan dan zie je wel degelijk dat het effect heeft gehad
quote:
90% van de mensen die ervoor in aanmerking komen. Dat is dus vooralsnog 18+ en gezond genoeg om een vaccin te krijgen.

als je 70% van de bevolking haalt dan mag je blij zijn
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 09:57:56 #112
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199828559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:56 schreef hangtime het volgende:

[..]

Ben je ook zo wantrouwend als je ergens wat te drinken of te eten koopt?
Volgens mij is het risico dat het kind daaraan wat oploopt, 10x groter.
Ik probeerde alleen uit te leggen hoe het in het hoofd van iemand kan gaan als diegene zich zorgen maakt over wel of niet vaccineren en dat ik het veel te makkelijk vind dat af te doen als het zijn van een aso of schijt hebben aan anderen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 11 juni 2021 @ 10:02:37 #113
34027 devlinmr
Trolivier
pi_199828619
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Met als kanttekening dat het op dit moment niet verboden is je niet te laten vaccineren.
[..]
klopt, en dat moet ook zo blijven.
Wat vind je van de wet die nu bij de eerste kamer ligt die het mogelijk maakt ongevaccineerde kinderen te weigeren op de kinderopvang?
quote:
5G e.d. vind ik ook een onzinreden, tuurlijk. Lange termijn kunnen we gewoon niets over zeggen op dit moment, dat weten we niet.
[..]
Dat weten we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel degelijk.
Alle onderdelen van het vaccin zijn in 3 weken max uit je lijf en van geen enkel onderdeel van het vaccin is een lange termijn effect bekend
quote:
Dat weet je niet of het wel of geen drol uitmaakt. Net als ik het niet weet.
[..]
Jawel dat weet ik wel. Je lichaam kan daar uitstekend mee omgaan
quote:
Oftewel, er kunnen prima redenen zijn waarom mensen zich niet laten vaccineren.
[..]
Ja, zoals ik al eerder zei, medische redenen
quote:
Er is naar mijn idee nogal een verschil tussen groepsdruk en groepsdruk. Groepsdruk om een avondje mee te gaan stappen is heel iets anders dan groepsdruk om iets in te laten spuiten waar jij je als persoon zorgen om maakt. Rationeel of niet, diegene maakt zich zorgen.
[..]

Er is ook geen enkel vaccin dat op deze technologie werkt, dus we weten het niet. Het is niet aannemelijk, maar we weten het gewoonweg niet. Jij kunt je er dan prima op vertrouwen dat het goed is, anderen doen dat niet. Het is niet aan jou (en mij) om dat af te wijzen.
mRNA vaccins zijn al tientallen jaren in ontwikkeling, en (m)RNA virussen bestaan al miljoenen jaren. We weten prima hoe het werkt en wat de gevolgen zijn.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 10:14:09 #114
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199828728
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:02 schreef devlinmr het volgende:

[..]

klopt, en dat moet ook zo blijven.
Wat vind je van de wet die nu bij de eerste kamer ligt die het mogelijk maakt ongevaccineerde kinderen te weigeren op de kinderopvang?
Dat is een goeie, ik had 'm wel verwacht :P

Ergens vind ik het wel fijn dat die wet er komt. Dat is ook direct een motivatie waarom ik tegen de verplichting zoals die er nu is ben. Er is niet nagedacht over de andere situaties. Hoe zorg je dat iemand die zich niet kan laten vaccineren de middelen heeft om deel te nemen aan de samenleving? Hoe zorg je dat iemand die negatieve gevolgen van vaccinatie heeft (financieel) gecompenseerd wordt omdat die niet meer kan werken e.d.

quote:
Dat weten we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel degelijk.
Alle onderdelen van het vaccin zijn in 3 weken max uit je lijf en van geen enkel onderdeel van het vaccin is een lange termijn effect bekend
Nogmaals, we denken het. Er wordt onderzocht wat de link tussen myocarditis/pericarditis en het vaccin is: https://www.cdc.gov/coron(...)ety/myocarditis.html. Dit is geen argument om te zeggen dat je je niet moet laten vaccineren, maar er werd ook gezegd dat het vaccin niet verder 'reist'. Als dat zo is is het heel onlogisch myocarditis op te lopen van het vaccin.

quote:
Jawel dat weet ik wel. Je lichaam kan daar uitstekend mee omgaan
Denken we ja. Daar lijkt het ook op, maar dat is nog geen zekerheid.

quote:
Ja, zoals ik al eerder zei, medische redenen
Dus als iemand tegen jou zegt dat diegene een medische reden heeft het niet te doen en je niet wil vertellen wat die medische reden is, wat dan?

quote:
mRNA vaccins zijn al tientallen jaren in ontwikkeling, en (m)RNA virussen bestaan al miljoenen jaren. We weten prima hoe het werkt en wat de gevolgen zijn.
De medische wetenschap weet voor een flink deel nog niet hoe het immuunsysteem precies werkt. Daar zijn het afgelopen jaar heel veel nieuwe ontdekkingen gedaan. Ik vind het nogal voorbarig om te zeggen dat we prima weten hoe het werkt en wat de gevolgen zijn.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  vrijdag 11 juni 2021 @ 10:19:57 #115
34027 devlinmr
Trolivier
pi_199828781
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is een goeie, ik had 'm wel verwacht :P

Ergens vind ik het wel fijn dat die wet er komt. Dat is ook direct een motivatie waarom ik tegen de verplichting zoals die er nu is ben. Er is niet nagedacht over de andere situaties. Hoe zorg je dat iemand die zich niet kan laten vaccineren de middelen heeft om deel te nemen aan de samenleving? Hoe zorg je dat iemand die negatieve gevolgen van vaccinatie heeft (financieel) gecompenseerd wordt omdat die niet meer kan werken e.d.
[..]
Het is trouwens ook een enorme vorm van groepsdruk. De meerderheid van de Nederlanders wil het en vindt het zo belangrijk dat het in een wet gegoten wordtf
quote:
Nogmaals, we denken het. Er wordt onderzocht wat de link tussen myocarditis/pericarditis en het vaccin is: https://www.cdc.gov/coron(...)ety/myocarditis.html. Dit is geen argument om te zeggen dat je je niet moet laten vaccineren, maar er werd ook gezegd dat het vaccin niet verder 'reist'. Als dat zo is is het heel onlogisch myocarditis op te lopen van het vaccin.
[..]
Kans dat je dat krijgt bij een covid infectie is vele malen hoger dan bij een van de vaccins. https://www.thelancet.com/journals/lanres/article/PIIS2213-2600(21)00085-0/fulltext
Maar ook dit is geen lange termijn effect daar het vrij direct na vaccinatie opkomt
quote:
Denken we ja. Daar lijkt het ook op, maar dat is nog geen zekerheid.
[..]
Als ik dezelfde zekerheid had op het winnen van de jackpot bij de staatsloterij mits ik mijn hele jaarsalaris aan loten besteed, dan zou ik meteen voor 70k aan loten kopen
quote:
Dus als iemand tegen jou zegt dat diegene een medische reden heeft het niet te doen en je niet wil vertellen wat die medische reden is, wat dan?
[..]
Dat hoeft hij mij ook niet te vertellen, net zomin als iemand die op een gehandicapte parkeerplaats staat met een plaatje dat ie gehandicapt is mij hoeft te vertellen wat zijn handicap is.
quote:
De medische wetenschap weet voor een flink deel nog niet hoe het immuunsysteem precies werkt. Daar zijn het afgelopen jaar heel veel nieuwe ontdekkingen gedaan. Ik vind het nogal voorbarig om te zeggen dat we prima weten hoe het werkt en wat de gevolgen zijn.
Immuunsysteem is redelijk goed in kaart gebracht hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door devlinmr op 11-06-2021 10:27:31 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 10:30:26 #116
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_199828910
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:19 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Het is trouwens ook een enorme vorm van groepsdruk. De meerderheid van de Nederlanders wil het en vindt het zo belangrijk dat het in een wet gegoten wordtf
Ja, en dat is de volgorde die het door moet. Als ze vaccineren verplicht willen maken (wat ze lijken te willen doen) moeten ze gewoon alle stappen door en alle voor- en nadelen goed tegen elkaar afwegen. Wat mij betreft denken ze gelijk na over het Rijksvaccinatieprogramma. Dat is waar het mij om gaat. Er wordt op dit moment via een oneigenlijke groepsdruk gepushed op mensen zich laten vaccineren. Dat moet je naar mijn mening op zien te lossen via het Rijksvaccinatieprogramma en eventuele wetgeving. Niet door mij te laten controleren of jij je wel hebt laten prikken.

quote:
Kans dat je dat krijgt bij een covid infectie is vele malen hoger dan bij een van de vaccins.
Maar ook dit is geen lange termijn effect daar het vrij direct na vaccinatie opkomt
Klopt, maar de kans dat je een vaccinatie krijgt is groter dan de kans dat je Covid krijgt. Het is ook geen argument over lange termijn, het is een argument over dat we niet alles weten over hoe het lichaam reageert. Dit was een onverwachtte bijwerking tenslotte.

quote:
Als ik dezelfde zekerheid had op het winnen van de jackpot bij de staatsloterij mits ik mijn hele jaarsalaris aan loten besteedt, dan zou ik meteen voor 70k aan loten kopen
Ik vind dat het een nogal makkelijk argument is. Als er toch één of andere bijwerking is die je niet ziet heb je gewoon een probleem.

quote:
Dat hoeft hij mij ook niet te vertellen, net zomin als iemand die op een gehandicapte parkeerplaats staat met een plaatje dat ie gehandicapt is mij hoeft te vertellen wat zijn handicap is.
Dus als @Mr.Sandman jou dan vertelt dat hij zich niet kan laten vaccineren is het klaar?

quote:
Immuunsysteem is redelijk goed in kaart gebracht hoor.
Er is nog veel van het immuunsysteem dat we niet weten. Daarom kunnen we gewoon niet met zekerheid zeggen hoe iets wel/niet werkt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_199829330
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:53 schreef hangtime het volgende:

[..]

Enorm gevaarlijke aanname en veel te kort door de bocht, veel te simpel genomen.
[..]

Nee hoor, in landen waar vrijwel geen maatregelen waren zijn besmettingscijfers tot 75% van de bevolking.
Dan spreek je niet van een heel kleine kans om besmet te raken.

Verder mag je uitleggen wat er gevaarlijk is aan het constateren dat de coronamaatregelen het aantal besmettingen hebben terug gebracht.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199829402
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:57 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik probeerde alleen uit te leggen hoe het in het hoofd van iemand kan gaan als diegene zich zorgen maakt over wel of niet vaccineren en dat ik het veel te makkelijk vind dat af te doen als het zijn van een aso of schijt hebben aan anderen.
En ik probeer erachter te komen waarom men zo selectief bezorgd is.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 11:23:19 #119
34027 devlinmr
Trolivier
pi_199829490
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:30 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, en dat is de volgorde die het door moet. Als ze vaccineren verplicht willen maken (wat ze lijken te willen doen)
daar is geen enkele indicatie voor. Voor alles wordt een alternatief van testen aangeboden.
quote:
moeten ze gewoon alle stappen door en alle voor- en nadelen goed tegen elkaar afwegen. Wat mij betreft denken ze gelijk na over het Rijksvaccinatieprogramma. Dat is waar het mij om gaat. Er wordt op dit moment via een oneigenlijke groepsdruk gepushed op mensen zich laten vaccineren. Dat moet je naar mijn mening op zien te lossen via het Rijksvaccinatieprogramma en eventuele wetgeving. Niet door mij te laten controleren of jij je wel hebt laten prikken.
[..]
die controle is er niet en komt er niet
quote:
Klopt, maar de kans dat je een vaccinatie krijgt is groter dan de kans dat je Covid krijgt.
Niet als we geen maatregelen zouden hebben. Niemand had een natuurlijke weerstand dus je kunt er vanuit gaan dat iedereen corona zou hebben gekregen
quote:
Het is ook geen argument over lange termijn, het is een argument over dat we niet alles weten over hoe het lichaam reageert. Dit was een onverwachtte bijwerking tenslotte.
[..]
Niet echt, het is een reactie die bekend is bij virus infecties en dus ook bij gesimuleerde virusinfecties
quote:
Ik vind dat het een nogal makkelijk argument is. Als er toch één of andere bijwerking is die je niet ziet heb je gewoon een probleem.
[..]
als, als, als, risico's bestaan en zijn onderdeel van het leven.
quote:
Dus als @:Mr.Sandman jou dan vertelt dat hij zich niet kan laten vaccineren is het klaar?
[..]
Maakt mij niet zoveel uit daar ik gezond ben en gevaccineerd. Als ik COPD zou hebben of een slecht werkend immuunsysteem dan zou ik me inderdaad distantieren
quote:
Er is nog veel van het immuunsysteem dat we niet weten. Daarom kunnen we gewoon niet met zekerheid zeggen hoe iets wel/niet werkt.
we vaccineren al 200+ jaar
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')