SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Andere motivaties, als ik 100 euro neer leg voor een gele koorts prik en ik heb een boekje nodig om een oelieboelie land in te kunnen ben ik vaak wel voldoende gemotiveerd om dat allemaal op orde te hebben. Het falsificeren was een zo'n kleine markt dat daar helemaal geen aanbod voor was.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En waarom was dat tot nu toe geen reden?
Nu je miljoenen ineens gaat vaccineren en daar vrij reizen aan koppelt maak je de markt wel wat groter voor vervalsingen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Er was een NRC mooi artikel over, wat dit schitterend beschreefquote:Op maandag 7 juni 2021 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De afgelopen maanden waren nogal een voedingsbodem voor de toch al wat te aanwezige controledrift van het politieke en bestuurlijke gilde. Dat heeft niet zo veel met BNW te maken, het is meer een historisch gegeven dat beleidsmakers in bijna alle gevallen kiezen voor meer regels en meer controle - en niet voor minder. In combinatie met allerlei commerciële belangen krijg je dan een drang naar een systeem waar niemand op zit te wachten, maar wat er wel doorheen wordt gedrukt.
Ik denk niet dat figuren als De Jonge en Grapperhaus ooit zijn opgestaan met de gedachte om de wereldheerschappij over te nemen, en ook niet als doel hebben om tot achter de komma jouw en mijn leven te gaan regelen. Maar ik denk wel dat ze ervan overtuigd zijn dat het een heel goed middel is. En dat is het zorgelijke eraan.
Filosofen waarschuwen al sinds de pandemie begon: komen we ooit af van de testsamenleving?
We zijn geneigd altijd meer toe te voegen in plaats van weg te halen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik weet niet eens meer wat het de afgelopen dagen is geweest.quote:
Goed teken dat de crisis echt voorbij is.![]()
Laatste update: 07-06-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 1490
Gemeentes met +10 besmettingen:
70 's-Gravenhage
60 Rotterdam
57 Amsterdam
27 Eindhoven
24 Zoetermeer
21 Leeuwarden
21 Utrecht
21 's-Hertogenbosch
20 Breda
20 Nijmegen
20 Tilburg
18 Enschede
18 Haarlem
16 Heusden
15 Westland
15 Groningen
15 Amersfoort
15 Tiel
15 Apeldoorn
15 Hengelo (O.)
13 Delft
13 Leudal
12 Overbetuwe
12 Venlo
12 MaastrichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
66 gemeentes met 0 besmettingen
62 gemeentes met 1 besmettingen
133 gemeentes met 2-4 besmettingen
55 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Yep, goed stuk.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er was een NRC mooi artikel over, wat dit schitterend beschreef
Filosofen waarschuwen al sinds de pandemie begon: komen we ooit af van de testsamenleving?
We zijn geneigd altijd meer toe te voegen in plaats van weg te halen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
De op moet worden aangepast op de nieuwe eu regels. Linkjes plaatsen mag niet meer.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Mijn stad is buiten de standaard lijst verdwenen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar als het kabinet dat (te fraudegevoelig) nou gewoon naar buiten toe communiceert zal het gros het toch wel accepteren? Maar dat gebeurt voor zo ver ik het zo snel in de nieuwsberichten kan zien niet echt, daar stokt de argumentatie bij "het is niet geldig omdat alleen het green certificate geldig is", maar dat is op zichzelf geen argument voor waarom het gele boekje niet zou kunnen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tot nu toe was er nooit zo'n grote behoefte om massaal vaccinatiebewijzen te gaan vervalsen. Sowieso werden vaccinaties voor internationaal reizen in de meeste gevallen gezet ten behoeve van de reiziger zelf, niet omdat het land waar je naartoe gaat het nou zo belangrijk vindt.![]()
Zo ver zijn we nog lang niet. Als het ooit al zover komt.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
De op moet worden aangepast op de nieuwe eu regels. Linkjes plaatsen mag niet meer.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Middenmoot nog hier.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:16 schreef _serial_ het volgende:
Mijn stad is buiten de standaard lijst verdwenen![]()
COR dichtLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Inderdaad, de communicatie is dramatisch.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als het kabinet dat (te fraudegevoelig) nou gewoon naar buiten toe communiceert zal het gros het toch wel accepteren? Maar dat gebeurt voor zo ver ik het zo snel in de nieuwsberichten kan zien niet echt, daar stokt de argumentatie bij "het is niet geldig omdat alleen het green certificate geldig is", maar dat is op zichzelf geen argument voor waarom het gele boekje niet zou kunnen.![]()
Prima cijfersquote:Op maandag 7 juni 2021 15:17 schreef Noordzijde het volgende:
Kunnen wel zeggen dat het over is toch?
mag ook.![]()
Je zou bijna denken dat Hugo de Jonge er bij betrokken is.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, de communicatie is dramatisch.zie email 27 oktober![]()
Zijn alle testlocaties nog open eigenlijk en/of vol bemand? Kan me voorstellen dat het echt mega rustig is daar nu (momenteel zo'n 20k tests per dag)..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat riepen we vorig jaar ook hč.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:17 schreef Noordzijde het volgende:
Kunnen wel zeggen dat het over is toch?![]()
*vrijdagquote:Op maandag 7 juni 2021 15:19 schreef Oriente het volgende:
[..]
En dan vanaf donderdag ook nog elke dag VI! wat een genot hé maat![]()
Natuurlijk. En het was ook heel flauw dat de GGD een tijd eigenlijk niet eens mocht stempelen in het gele boekje.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als het kabinet dat (te fraudegevoelig) nou gewoon naar buiten toe communiceert zal het gros het toch wel accepteren? Maar dat gebeurt voor zo ver ik het zo snel in de nieuwsberichten kan zien niet echt, daar stokt de argumentatie bij "het is niet geldig omdat alleen het green certificate geldig is", maar dat is op zichzelf geen argument voor waarom het gele boekje niet zou kunnen.
Maar het kan simpelweg wel een probleem worden om met alleen het gele boekje te reizen, ook binnen Europa, omdat landen die regel nu eenmaal kunnen instellen. En als een ander land instelt dat alleen het green certificate geldt, dan kun je nog zo vinden dat NL zegt dat je met het gele boekje ook kunt reizen, maar dan heb je toch pech bij die landen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
173.556 erbij.quote:Tot nu toe zijn er 10.618.031 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.![]()
Maar toen was er geen reden om te denken dat het niet weer de kop op zou steken na de zomer. Er was immers niks fundamenteel veranderd. Dat is met een grotendeels ingeënte bevolking nu wel een hele andere situatie.quote:![]()
Ik zit eigenlijk niet zo op een dagelijkse VI show te wachtenquote:Op maandag 7 juni 2021 15:19 schreef Oriente het volgende:
[..]
En dan vanaf donderdag ook nog elke dag VI! wat een genot hé maat![]()
![]()
ALsof het om VI gaat.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zit eigenlijk niet zo op een dagelijkse VI show te wachten![]()
![]()
Ook weer 0,3% er af van het percentage positief. 7.1% nu. Hopelijk kunnen we deze week ook onder de 5 komen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Hoe is het gele boekje wat een WHO standaard is voor reizen, geen internationaal vaccinatiebewijs exact?quote:Op maandag 7 juni 2021 14:53 schreef Mallerd01 het volgende:
De oh-nee-straks-willen-mensen-de-app-niet stuiptrekking van het ministerie is er ook weer: https://www.nu.nl/coronav(...)geen-reisbewijs.html
Denk dat als je juist met die green certificate van de eu bij een US of AU customs komt je uitgelachen gaat worden.
Wat een enorm gelul.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Worden er ook omgebouwd tot vaccin locatie dacht ikquote:Op maandag 7 juni 2021 15:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Zijn alle testlocaties nog open eigenlijk en/of vol bemand? Kan me voorstellen dat het echt mega rustig is daar nu (momenteel zo'n 20k tests per dag)..Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ik weet nu toch echt niet of ik m'n gele boekje moet laten bestempelen of dat papiertje dat je van hen krijgt moet gebruiken, wat beter is.Tap tap tap![]()
Is de hont al meegenomen in de versoepelingen? Pas dan is COR echt over.
De OMT mods hier blijven voorzichtig, merk ik.Go hard or go home![]()
Ik heb soms het idee dat het toch geen zin heeft om antwoord te geven op dat soort vragen. Sommige mensen geloven gewoon niet dat overheden ook maar iets te winnen hebben bij controle op het volk en gaan er bij voorbaat al vanuit dat er geen enkel argument zal zijn die ze accepteren. Net zoals er sommige mensen zijn die er bij voorbaat al vanuit gaan dat het één groot complot is en ook roepen ''bewijs maar dat we het fout hebben'', terwijl ze dondergoed weten dat er geen enkel argument gaat zijn die ze gaan accepteren. Of dat nou bewust of onbewust gebeurd. Zijn maar weinig mensen die oprecht open staan voor beide mogelijkheden.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De afgelopen maanden waren nogal een voedingsbodem voor de toch al wat te aanwezige controledrift van het politieke en bestuurlijke gilde. Dat heeft niet zo veel met BNW te maken, het is meer een historisch gegeven dat beleidsmakers in bijna alle gevallen kiezen voor meer regels en meer controle - en niet voor minder. In combinatie met allerlei commerciële belangen krijg je dan een drang naar een systeem waar niemand op zit te wachten, maar wat er wel doorheen wordt gedrukt.
Ik denk niet dat figuren als De Jonge en Grapperhaus ooit zijn opgestaan met de gedachte om de wereldheerschappij over te nemen, en ook niet als doel hebben om tot achter de komma jouw en mijn leven te gaan regelen. Maar ik denk wel dat ze ervan overtuigd zijn dat het een heel goed middel is. En dat is het zorgelijke eraan.
Gok dat het geen groot complot is, maar er word teveel moeite gedaan om bepaalde zaken erdoor heen te drukken terwijl enkele van die zaken eigenlijk helemaal niet nodig zijn. Dan ga ik toch gauw denken dat er andere belangen meespelen voor bepaalde overheden.![]()
Gewoon stempelen, dan krijg je ook een Elfstedenwappiekruuske.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet nu toch echt niet of ik m'n gele boekje moet laten bestempelen of dat papiertje dat je van hen krijgt moet gebruiken, wat beter is.![]()
Ik vraag me vooral af hoe we omgaan met de ~25% die niet gevaccineerd kan of wil worden. Er lijkt een soort la-la-land te ontstaan en ik help het je hopen en sta daar ook achter, maar ik ben benieuwd in de herfst.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:20 schreef Tijn het volgende:
Maar toen was er geen reden om te denken dat het niet weer de kop op zou steken na de zomer. Er was immers niks fundamenteel veranderd. Dat is met een grotendeels ingeënte bevolking nu wel een hele andere situatie.![]()
Ik zeg een week eerder versoepelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Sorry?quote:Op maandag 7 juni 2021 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Je hoeft helemaal niet te reizen naar het buitenland,
Voor sommige mensen is het werk of noodzaak voor een of andere reden. En landen zijn geen gevangenissen.
Vind dit wel een heel erg beperkte mindset.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
1986, hier in de regio lijkt de wachttijd 2 tot 2,5 week te zijn. Een vriend kreeg zelfs opties op meer dan een uur rijden afstand voorgeschoteld.
Ik ga morgen. Had al wat eerder een afspraak gemaakt. Niet heel netjes, maar de rest van de coronaperiode heb ik mij redelijk aan de regels gehouden (je hoeft maar een excuus te hebben). Nu maar hopen dat de controle niet te streng is, want ik hoor natuurlijk niet tot de groep die de griepprik krijgt.![]()
Ik ben er ook allesbehalve zeker van dat het goed genoeg is, hoor. Bovendien zitten we nu nog heel erg in de "alle vaccins zijn goed"-modus, maar het zou me niks verbazen als mensen die AZ of Janssen hebben gekregen straks wordt gevraagd om een Pfizer-booster te nemen. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze daar nu al naar aan het kijken.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe we omgaan met de ~25% die niet gevaccineerd kan of wil worden. Er lijkt een soort la-la-land te ontstaan en ik help het je hopen en sta daar ook achter, maar ik ben benieuwd in de herfst.![]()
Gele boekje is niet digitaal, dus lastig controleerbaar. Tech en spionage geile overheden willen dat maar al te graag, die controle.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Overheid wil perse die volgapp er als een klein kind doorheen drammen terwijl er een prima alternatief is.
Heel irritant. Zat mensen die ook geen smartphone hebben.
Hou dat gele boekje gewoon als optie open.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mijn gele boekje is besteld, maar nog niet binnen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet nu toch echt niet of ik m'n gele boekje moet laten bestempelen of dat papiertje dat je van hen krijgt moet gebruiken, wat beter is.![]()
Alhoewel AU customs natuurlijk ook geen papieren boekje met een stempel gaan accepteren met hun zero COVID gedoe.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe is het gele boekje wat een WHO standaard is voor reizen, geen internationaal vaccinatiebewijs exact?
Denk dat als je juist met die green certificate van de eu bij een US of AU customs komt je uitgelachen gaat worden.
Wat een enorm gelul.
Uiteindelijk komt het er allemaal op neer wat landen zelf accepteren als bewijs. En wat dat betreft heb ik een héél sterk vermoeden dat Hugo helemaal gelijk krijgt dat bijna niemand het gele boekje enige status gaat geven wat betreft COVID.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Hier ook, hier komt hij te laat helaas.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:25 schreef maan_man het volgende:
[..]
Mijn gele boekje is besteld, maar nog niet binnen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mwah, als gevaccineerden wel kunnen besmetten en niet ziek worden, dan letten ze ook niet meer op. Dan besmetten ze de ongevaccineerden en dan zijn we daar ook zo van af. Die hebben het dan straks allemaal al gehad.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af hoe we omgaan met de ~25% die niet gevaccineerd kan of wil worden. Er lijkt een soort la-la-land te ontstaan en ik help het je hopen en sta daar ook achter, maar ik ben benieuwd in de herfst.![]()
Ach, als landen een papieren vodje als internationaal rijbewijs accepteren moet een geel boekje ook nog wel kunnen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alhoewel AU customs natuurlijk ook geen papieren boekje met een stempel gaan accepteren met hun zero COVID gedoe.
Uiteindelijk komt het er allemaal op neer wat landen zelf accepteren als bewijs. En wat dat betreft heb ik een héél sterk vermoeden dat Hugo helemaal gelijk krijgt dat bijna niemand het gele boekje enige status gaat geven wat betreft COVID.![]()
Ik denk dat het sterk per land zal verschillen. Binnen de EU gaan ze het proberen met dat digitale certificaat, maar in een groot deel van de wereld heeft zoiets geen kans van slagen natuurlijk, terwijl zo'n geel boekje met een stempel wel best officieel overkomt.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alhoewel AU customs natuurlijk ook geen papieren boekje met een stempel gaan accepteren met hun zero COVID gedoe.
Uiteindelijk komt het er allemaal op neer wat landen zelf accepteren als bewijs. En wat dat betreft heb ik een héél sterk vermoeden dat Hugo helemaal gelijk krijgt dat bijna niemand het gele boekje enige status gaat geven wat betreft COVID.![]()
Ja, en dus zal je als overheid een zeker besef moeten laten landen dat er een restrisico zal blijven bestaan, in plaats van te doen alsof er niets meer aan de hand is als iedereen zijn prikje heeft gezet. Dat scheelt een hele hoop, natuurlijk, maar niet alles.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben er ook allesbehalve zeker van dat het goed genoeg is, hoor. Bovendien zitten we nu nog heel erg in de "alle vaccins zijn goed"-modus, maar het zou me niks verbazen als mensen die AZ of Janssen hebben gekregen straks wordt gevraagd om een Pfizer-booster te nemen. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze daar nu al naar aan het kijken.![]()
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt maar nog geen bevestigingsmail gekregen, is nu 1 uur geleden denk ofzo...ik zag ook niet welke spuit ik krijg denk....![]()
Hier ook post komt altijd pas later op de dag. Dan bij de tweede ronde maar laten stempelen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier ook, hier komt hij te laat helaas.![]()
Bij mij duurde de bevestigingsmail een paar uur en bij mijn moeder ging er een nacht overheen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:27 schreef alexmarvel het volgende:
Ik heb zojuist een afspraak gemaakt maar nog geen bevestigingsmail gekregen, is nu 1 uur geleden denk ofzo...ik zag ook niet welke spuit ik krijg denk....![]()
Ze schotelen op dit moment iedereen Pfizer of Moderna voor. Wat je precies krijgt blijkt pas wanneer je op de vaccinatielocatie komt, want het hangt er vanaf wat op dat moment aanwezig is. Maar de kans op Pfizer is wel een stuk groter, omdat daar simpelweg meer van beschikbaar is.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:27 schreef alexmarvel het volgende:
Nee, ik was dat ook eigenlijk niet van plan. Maar na deze (te verwachten) sneerquote:Op maandag 7 juni 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb soms het idee dat het toch geen zin heeft om antwoord te geven op dat soort vragen.Heb ik het toch maar even uitgetypt. Ook als de geadresseerde er niets mee doet is het in elk geval voor anderen misschien nog interessant om te lezen.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Altijd laten stempelen. Mocht je het niet nodig hebben dan jammer. Heb je het wel nodig dan heb je hem. Daarna nog krijgen kost je weer extra tijd.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik weet nu toch echt niet of ik m'n gele boekje moet laten bestempelen of dat papiertje dat je van hen krijgt moet gebruiken, wat beter is.stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Klopt helemaalquote:Op maandag 7 juni 2021 15:09 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ja ik vond dat ook bijzonder dus ben er even ingedoken, bij het WHO staat ie dan weer als International Prove of vaccination or prophylaxis: https://www.who.int/ihr/ports_airports/icvp/en/
En dat is sinds 2007, dus als je de 'oude' variant hebt, dan was het de international certificate of vaccination or revaccination against yellow fever waarmee bovenstaande is vervangen (en de gele koorts aan is toegevoegd). Dus het is wel degelijk geschikt voor meerdere vaccins.
Behalve dan dat heel veel mensen over het hoofd zien dat het gele boekje twee delen kent. Het vaccinatiebewijs stuk voor gele koorts.
En het 'overige vaccinaties en medicatie' stuk.
Laat die laatste nou géén bewijsstatus kennen en daar worden de Covid vaccinaties in geschreven
Het heeft geen bewijsstatus, ook niet vanuit de WHO. Wél heeft het zogenaamde attentiewaarde. En zal het voor veel situaties prima voldoen.
Het is nu wel zoals Zalkc zegt, dus een andere situatie dan bij een hepatitis A prikje of een hele koorts. Andere, massalere, belangen dus meer reden te vervalsen en dat soort gebeuren
quote:Op maandag 7 juni 2021 15:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
Andere motivaties, als ik 100 euro neer leg voor een gele koorts prik en ik heb een boekje nodig om een oelieboelie land in te kunnen ben ik vaak wel voldoende gemotiveerd om dat allemaal op orde te hebben. Het falsificeren was een zo'n kleine markt dat daar helemaal geen aanbod voor was.
Nu je miljoenen ineens gaat vaccineren en daar vrij reizen aan koppelt maak je de markt wel wat groter voor vervalsingen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gedachte mevrouw Noek,quote:Op maandag 7 juni 2021 15:22 schreef Noek het volgende:
Is de hont al meegenomen in de versoepelingen? Pas dan is COR echt over.
De OMT mods hier blijven voorzichtig, merk ik.
Nee.
Tot een nadere toelichting ben ik gaarne bereid
Met vriendelijke groet,
Trein2000zie email 27 oktober![]()
WHO heeft ook (met de EU afgestemde) certificaten.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat het sterk per land zal verschillen. Binnen de EU gaan ze het proberen met dat digitale certificaat, maar in een groot deel van de wereld heeft zoiets geen kans van slagen natuurlijk, terwijl zo'n geel boekje met een stempel wel best officieel overkomt.
Daarnaast blijft het gele boekje ook relevant. Één kan prima naast het andere bestaanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik begreep van iemand, maar geen idee hoe accuraat die info is, dat zo maar op 10 locaties Moderna prikken.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze schotelen op dit moment iedereen Pfizer of Moderna voor. Wat je precies krijgt blijkt pas wanneer je op de vaccinatielocatie komt, want het hangt er vanaf wat op dat moment aanwezig is. Maar de kans op Pfizer is wel een stuk groter, omdat daar simpelweg meer van beschikbaar is.![]()
Het moet niet aanhalen met die onzin. En anders wordt je vaccinatiebewijs ingetrokken zeker?quote:Op maandag 7 juni 2021 15:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben er ook allesbehalve zeker van dat het goed genoeg is, hoor. Bovendien zitten we nu nog heel erg in de "alle vaccins zijn goed"-modus, maar het zou me niks verbazen als mensen die AZ of Janssen hebben gekregen straks wordt gevraagd om een Pfizer-booster te nemen. In het Verenigd Koninkrijk zijn ze daar nu al naar aan het kijken.zie email 27 oktober![]()
We gaan het meemakenquote:Op maandag 7 juni 2021 15:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ach, als landen een papieren vodje als internationaal rijbewijs accepteren moet een geel boekje ook nog wel kunnen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
quote:Vanaf komende woensdag is het niet langer verplicht om in Brussel een mondmasker te dragen. Ook het alcoholverbod wordt vanaf woensdag opgeheven. Burgemeester Philippe Close van Brussel roept via Twitter op wel voorzichtig te blijven:![]()
Moeten we om hiertegen te demonstreren ook naar het Binnenhof?quote:Op maandag 7 juni 2021 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gedachte mevrouw Noek,
Nee.
Tot een nadere toelichting ben ik gaarne bereid
Met vriendelijke groet,
Trein2000![]()
Maandag komt er geen post meer tegenwoordig.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:27 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hier ook post komt altijd pas later op de dag. Dan bij de tweede ronde maar laten stempelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: