Waarom zou je iemand om zo een reden gaan bedreigen? Zoiets komt de reputatie van de munt volgens mij niet ten goede.quote:Elon Musk appears to be the latest target of a notorious group of hackers.
The politically charged hacker group Anonymous posted a video blasting the SpaceX and Tesla CEO for “constantly trolling” cryptocurrency markets.
“For the past several years you have enjoyed on of the most favorable reputations of anyone in the billionaire class because you have tapped into the desire that many of us have to live in a world with electric cars and space exploration,” a person wearing a Guy Fawkes mask with a digitally altered voice said in the video, posted to Twitter Saturday.
“Recently… people are beginning to see you as another narcissistic rich due who is desperate for attention.”
The message came after Musk posted yet another cryptic tweet about Bitcoin that devalued the asset Friday.
“Millions of retail investors were really counting on their crypto gains to improve their lives,” the figure in the video said. “Of course, they took the risk upon themselves when they invested, and everyone knows to be prepared for volatility in crypto, but your tweets this week show a clear disregard for the average working person.”
Anonymous, which has been linked to cyber attacks on police departments, politicians, financial companies and religions, went on to issue what appeared to be a vague warning to the tycoon.
“You may think you are the smartest person in the room, but now you have met your match. We are Anonymous! We are legion. Expect us,” the person said.
Musk did not address the thinly veiled threat directly, but about 20 minutes after the group’s post, Musk tweeted: “Don’t kill what you hate, Save what you love.”
https://nypost.com/2021/0(...)yptic-crypto-tweets/
Voor de mensen die moeite hebben met Engels:
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210606_91668714
quote:Op zondag 6 juni 2021 12:26 schreef KreKkeR het volgende:
mensen die hun hele hebben en houden erin stoppen kiezen toch zelf voor dit enorme risico?
Elon is met zijn gemanipuleer zichzelf ten koste van heel veel mensen rijker aan het maken. Nogal logisch dat mensen dan boos worden.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:31 schreef Document1 het volgende:
Heel veel mensen dachten ff heel snel heel rijk te worden en die zijn nu boos. Denk dat dit het wel opsomt.
Welk gemanipuleer?quote:Op zondag 6 juni 2021 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elon is met zijn gemanipuleer zichzelf ten koste van heel veel mensen rijker aan het maken. Nogal logisch dat mensen dan boos worden.
Ik ga je niet uitleggen wat er allemaal gebeurd is. Wel kan ik je van harte aanraden om niet te doen alsof je een weloverwogen mening kan vormen als je geen enkel idee hebt wat er precies speelt.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Welk gemanipuleer?Waarom zou hij niet mogen twitteren?
Ik waarschuwde een vriend in januari hier al voor toen hij al z'n vermogen erin begon te pompen. Dit is echt een klassiek verhaal dat je al van ver kon zien aankomen, iedereen lekker maken terwijl je zelf al flink gekocht hebt en dan verkopen als al die schaapjes voor een piek hebben gezorgd. Ik kan er echt geen medelijden mee hebben.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elon is met zijn gemanipuleer zichzelf ten koste van heel veel mensen rijker aan het maken. Nogal logisch dat mensen dan boos worden.
Mwah, als iemand het verdient....quote:Op zondag 6 juni 2021 12:29 schreef Starhopper het volgende:
Elon Musk bedreigen. Dan ben je echt een trieste lul.
Ach, dat hoort erbij. Het gaat in dit geval puur om een miljonair die voor eigen gewin de koers zit te manipuleren.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:36 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik waarschuwde een vriend in januari hier al voor toen hij al z'n vermogen erin begon te pompen. Dit is echt een klassiek verhaal dat je al van ver kon zien aankomen, iedereen lekker maken terwijl je zelf al flink gekocht hebt en dan verkopen als al die schaapjes voor een piek hebben gezorgd. Ik kan er echt geen medelijden mee hebben.
Ik volg Elon op twitter maar ik zie geen gekke dingen. Dat mensen hysterisch worden als hij tweet over bitcoin of wat dan ook, daar kan Elon zelf niets aan doen.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga je niet uitleggen wat er allemaal gebeurd is. Wel kan ik je van harte aanraden om niet te doen alsof je een weloverwogen mening kan vormen als je geen enkel idee hebt wat er precies speelt.
Je hebt dus echt geen idee wat er speelt. Lees je eens in of accepteer gewoon wat anderen die zich wel hebben ingelezen tegen je zeggen.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik volg Elon op twitter maar ik zie geen gekke dingen. Dat mensen hysterisch worden als hij tweet over bitcoin of wat dan ook, daar kan Elon zelf niets aan doen.
Het is natuurlijk niet zo maar iemand die wat Twittert, het is wel een van grootste visionairs van onze tijd. Geen wonder dat mensen daar, alsof het een soort Messias is, achter aan lopen.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik volg Elon op twitter maar ik zie geen gekke dingen. Dat mensen hysterisch worden als hij tweet over bitcoin of wat dan ook, daar kan Elon zelf niets aan doen.
Pump en dump.. speculatie op koersstijgingen en koersdalingenquote:Op zondag 6 juni 2021 12:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij Wilders adepten zie je dat ook, beetje dom wel.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:41 schreef Document1 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo maar iemand die wat Twittert, het is wel een van grootste visionairs van onze tijd. Geen wonder dat mensen daar, alsof het een soort Messias is, achter aan lopen.
Mensen die volledig zelf het risico genomen hebben, wetende dat hun hele investering gehalveerd kan worden door een tweet van één persoon. Als je dat zo kut vindt, neem je dat risico niet.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je doelt op de crypto-hype en niet zozeer op de werkelijke mogelijkheden van diverse crypto varianten?quote:Op zondag 6 juni 2021 12:49 schreef speknek het volgende:
Investeren in crypto. Crypto is geen investering, het is een piramidespel waarbij je puur gokt dat je in de rijzende bubbel zit en nu heel veel sukkels erachter komen dat ze geld hebben gestoken in de krimp.
Dit idee had ik ook inderdaad. Dat is het nadeel van dergelijke anarchistische nauwelijks gestructureerde bewegingen... Voor zover je überhaupt van een beweging kan spreken.quote:Vroeger was Anonymous zeer selectief in de acties waar het zich achter schaarde. Nu is het klaarblijkelijk dezelfde groep gegriefde zoomer incels die 4chan over heeft genomen.
Volwassen pushback prima. Kinderachtige bedreigingen daarentegen... Maar denk dat we het op dat gebied eens zijn.quote:Natuurlijk verder wel terecht dat Musk pushback krijgt van zijn rijkdom door duidelijke marktmanipulatie, maar ik kan me moeilijk aan de indruk onttrekken dat het hier om een persoonlijk belang van "Anonymous" gaat, en niet het algemeen belang zoals bij Scientology.
Nou ja, er zijn maar heel weinig mensen die zo'n grote groep trouwe volgers hebbenquote:Op zondag 6 juni 2021 12:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mensen die volledig zelf het risico genomen hebben, wetende dat hun hele investering gehalveerd kan worden door een tweet van één persoon. Als je dat zo kut vindt, neem je dat risico niet.
Natuurlijk mogen ze boos zijn, maar het is wel enorm kansloos om met het schuim op de bek over Elon Musk te schreeuwen, terwijl het overgrote deel vooraf écht wel wist dat ze in een uiterst onstabiele markt zijn gestapt. Dat kan een prima keuze zijn, ik neem aan dat het gros niet zo dom is om dat te doen met geld dat ze niet kunnen missen of zelfs zo dom is dat ze het daadwerkelijk deden om geld dat ze nodig hebben te 'verdienen', maar het blijft een eigen keuze.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn maar heel weinig mensen die zo'n grote groep trouwe volgers hebben
En het risico maakt het natuurlijk niet automatisch dat ze niet boos mogen zijn op de persoon die ten koste van hun nog rijker is geworden. Tenzij ze zelf vrolijk hebben meegedaan nav zijn tweets, dan zijn ze onderdeel van het probleem.
Ok boomer.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:49 schreef speknek het volgende:
Investeren in crypto. Crypto is geen investering, het is een piramidespel waarbij je puur gokt dat je in de rijzende bubbel zit en nu heel veel sukkels erachter komen dat ze geld hebben gestoken in de krimp.
Als iemand die zelf een hele smak geld erin heeft zitten, heb ik liever dat die gozer helemaal niets meer Tweet.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:59 schreef heywoodu het volgende:
Dat pakt nu ff kut uit, straks zegt Elon weer 'Bitcoin is leuk' op Twitter en gaat het weer omhoog als een dolle.
Ik vind een gedecentraliseerde fiat munt sowieso een slecht idee, maar als je de werkelijke mogelijkheden van blockchain bedoelt, dan kun je die wat mij betreft ook niet echt loszien van crypto hype. Er zijn wat beperkte mogelijkheden die blockchain mogelijk maakt en de rest is onnodig, inefficiënt en niet gebaseerd op veel onderbouwing. Voor elke technologische vernieuwing geldt, als het vooral verkopers en marketeers zijn die ermee schermen, is het niet een echte innovatie.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:56 schreef KreKkeR het volgende:
Ik neem aan dat je doelt op de crypto-hype en niet zozeer op de werkelijke mogelijkheden van diverse crypto varianten?
Blockchaintechnologie is daarentegen erg interessant. Maar ja, crypto lijkt vooralsnog voornamelijk een cash-grab voor the happy few.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:49 schreef speknek het volgende:
Vroeger was Anonymous zeer selectief in de acties waar het zich achter schaarde. Nu is het klaarblijkelijk dezelfde groep gegriefde zoomer incels die 4chan over heeft genomen.
Natuurlijk verder wel terecht dat Musk pushback krijgt van zijn rijkdom door duidelijke marktmanipulatie, maar ik kan me moeilijk aan de indruk onttrekken dat het hier om een persoonlijk belang van "Anonymous" gaat, en niet het algemeen belang zoals bij Scientology.
Zin om dat wat toe te lichten?quote:Op zondag 6 juni 2021 13:03 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind een gedecentraliseerde fiat munt sowieso een slecht idee, maar als je de werkelijke mogelijkheden van blockchain bedoelt, dan kun je die wat mij betreft ook niet echt loszien van crypto hype. Er zijn wat beperkte mogelijkheden die blockchain mogelijk maakt en de rest is onnodig, inefficiënt en niet gebaseerd op veel onderbouwing. Voor elke technologische vernieuwing geldt, als het vooral verkopers en marketeers zijn die ermee schermen, is het niet een echte innovatie.
Tja dat was het eerste wat er bij mij opkwam toen hij 1,5 miljard in bitcoin stopte maar de hebberige onder ons dachten dat ze zich met Elon konden meten. Als je dat niet kan bedenken behoor je dus tot de sukkels die andere rijk maken.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar heeft Musk al erg veel last van ondervonden in het verleden. Tsja, if you can't beat them, join themquote:Op zondag 6 juni 2021 12:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Pump en dump.. speculatie op koersstijgingen en koersdalingen
Ach daar deed iedereen aan mee ze willen allemaal meer en toen Elon instapte waren ze maar wat blij en dachten ze stuk voor stuk dat bitcoin naar de 100.000 ging. Die mensen moeten nu niet zeuren.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Pump en dump.. speculatie op koersstijgingen en koersdalingen
Is toch heerlijk dit....hij tweet weer wat....de domme schaapjes die voor de korte termijn in BTC zitten om snel winst te kunnen maken verkopen uit paniek meteen weer. Zit je er voor de langere termijn in dan koop je dus rustig weer wat bij tegen een lagere waarde en zie je straks vanzelf de waarde weer toenemenquote:Op zondag 6 juni 2021 13:02 schreef Nattekat het volgende:
Als iemand die zelf een hele smak geld erin heeft zitten, heb ik liever dat die gozer helemaal niets meer Tweet.
Naar de 100000 kan nog steeds. Die korte termijn paniek vind ik altijd wat onnodig.quote:Op zondag 6 juni 2021 13:23 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ach daar deed iedereen aan mee ze willen allemaal meer en toen Elon instapte waren ze maar wat blij en dachten ze stuk voor stuk dat bitcoin naar de 100.000 ging. Die mensen moeten nu niet zeuren.
Zeker maar rijk worden is niet makkelijk. En als er iets is als bitcoin weet je dat er mensen met geld een graantje meepikken.quote:Op zondag 6 juni 2021 13:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Naar de 100000 kan nog steeds. Die korte termijn paniek vind ik altijd wat onnodig.
Waarom zou VOL niet mogen Twitteren?quote:Op zondag 6 juni 2021 12:33 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op zondag 6 juni 2021 11:32 schreef Starhopper het volgende:
Ze zijn weer terugDat ze zsm weer verdwijnen. Allemaal reporten bij twitter aub
[ twitter ]
Als dat zo duidelijk is kan je er mooi in meedoen toch?quote:Op zondag 6 juni 2021 13:07 schreef Tinkepink het volgende:
Na de recente daling zie ik de afgelopen week een patroon van 1000 euro groei - 1000 euro daling et cetera. Het lijkt inderdaad op pump en dump in een dag ritme.
Begrijpelijk, maar ja, dat is natuurlijk gewoon aan hemquote:Op zondag 6 juni 2021 13:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als iemand die zelf een hele smak geld erin heeft zitten, heb ik liever dat die gozer helemaal niets meer Tweet.
Geen verantwoordelijkheid, geen vertrouwen, geen bescherming.quote:
Dat institutionele geld’ dat nar de cryptomarkt zou vloeien is een hoax. Iedere professional weet dat het een ponzi is met een negatieve cashflow van meer dan een miljard per maand. Voor bitcoin alleen.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:36 schreef zatoichi het volgende:
Als dit de koers is die de cryptomarkt volgt is het echt net een bananenrepubliek.
Wat dat betreft ben ik het wel eens met TS.
Kan me bet voorstellen dat voor institutionele beleggers dergelijke acties een reden kunnen zijn om hun geld eruit te halen en wachten tot de markt wat volwassener is.
Heel veel mensen die hun geld in bitcoin stoppen hebben geen flauw benul wat ze nu precies gekocht hebben. Uiteindelijk kopen ze niks meer als eenquote:Op zondag 6 juni 2021 14:01 schreef Harmankardon het volgende:
Alleen al door de AVG is blockchain een doodgeboren kindje.
Ik ben bij drie blockchaincongressen geweest om die enorme disruptie voor het bedrijfsleven te aanschouwen. Geen disruptie, wel deceptie want voornamelijk mensen die niet weten wat een relationele database is, maar wel weten hoe techniek de wereld gaat veranderen. Aha.
voor criminelen is het een walhalla...quote:Op zondag 6 juni 2021 14:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel veel mensen die hun geld in bitcoin stoppen hebben geen flauw benul wat ze nu precies gekocht hebben. Uiteindelijk kopen ze niks meer als een
pointer op een ledger die naar hun portefeuille wijst. Als tegenargument geven ze dan :”ja maar het heeft heel veel stroom om een bitcoin te berekenen “ Al die berekeningen worden iedere 15 minuten weggegooid. En Als valuta is het al volkomen gefaald.
mensen met deze macht staan boven de wet omdat de rechtzaak langer duurt dan een leven ivm dure advocaten.quote:Op zondag 6 juni 2021 15:14 schreef MichaelScott het volgende:
Ah, weer een topic over die slangenolieverkoper.
Zou me niet verbazen als hij binnen 10 jaar in de gevangenis zit.
Dit. Maar met een beetje common sense weet je dat crypto gewoon een bubbel is die elk moment kan barsten, dus dat is ook het risico wat iemand neemt. Als je snel rijk wil worden kan je beter, zoals met alles, inzetten op meerdere kanalen, oftewel nooit op een paard wedden. Dan heb ik het overigens over inzetten op crypto, maar ook andere ideeën omzetten in geld. Nooit afhankelijk zijn van één ding.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:31 schreef Document1 het volgende:
Heel veel mensen dachten ff heel snel heel rijk te worden en die zijn nu boos. Denk dat dit het wel opsomt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |