20.000 in vier jaar is wat weinig. 30-40.000 zou normaler zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2021 22:59 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik sluit ook zeker niet uit dat de km stand klopt, maar feit is dat er toch regelmatig kilometerstanden teruggedraaid worden bij importauto's. Paar jaar geleden nog een onderzoek onder Duitse importauto's geweest waarbij volgens mij bij 25% van de auto's twijfel bestaat over de juistheid en bij 10% met zekerheid gesteld kan worden dat de stand niet klopt.
TS geeft aan dat de kilometerstand nu 20.000 km hoger is dan bij de gemelde schade 3 jaar voor import. Dat wil zeggen 20.000 km in vier jaar tijd. Kan, maar het is wel extreem weinig. Dat in combinatie met import zou voor mij een signaal zijn om die kilometerstand op z'n minst te controleren.
TS kan zich druk maken om een reeds herstelde schade van ¤ 800,- maar de consequenties van een teruggedraaide kilometerstand zijn een stuk groter.
Dat kan ook het geval zijn.quote:Op donderdag 10 juni 2021 08:05 schreef Speekselklier het volgende:
20.000 in vier jaar is wat weinig. 30-40.000 zou normaler zijn.
Echter, terugdraaien doe je niet om 10-20.000 km. Dat is zinloos, daar win je een paar euro mee maar het gezeur is gelijk. Terugdraaien (en dan boeit het ook echt) doe je met minimaal 50.000. De auto zou dan in de laaste jaren minimaal 70.000 km hebben gereden. Dat lijkt me weer wat veel tenzij de het type auto natuurlijk een echte kilometer-vreter is. (mecedes diesel of zo)
Rond de 10K.quote:Op donderdag 10 juni 2021 07:16 schreef monsterd. het volgende:
Op wat voor aankoopbedrag hebben we het over gezien je ergenis?
Het gaat om 2,5 jaar, waarvan het wel aannemelijk is dat er in 2020 veel minder gereden is. Maar zeker met import weet je het nooit.quote:Op donderdag 10 juni 2021 08:05 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
20.000 in vier jaar is wat weinig. 30-40.000 zou normaler zijn.
Echter, terugdraaien doe je niet om 10-20.000 km. Dat is zinloos, daar win je een paar euro mee maar het gezeur is gelijk. Terugdraaien (en dan boeit het ook echt) doe je met minimaal 50.000. De auto zou dan in de laaste jaren minimaal 70.000 km hebben gereden. Dat lijkt me weer wat veel tenzij de het type auto natuurlijk een echte kilometer-vreter is. (mecedes diesel of zo)
Mijn vorige (import) auto had zelf een lichte voorschade, scheurtje in de bumper en hier en daar een kras.
Ik was daar op zich wel blij mee. Als ik een hele strakke nette auto had zien staan had ik getwijfeld of hij niet een grote klapper had gemaakt en weer was recht getrokken.
800 euro is geen ernstige schade.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:33 schreef tstile het volgende:
Jarenlang heb ik in een hele fijne Audi gereden. gekocht met 270k op de teller maar snaarstrak en een perfect interieur.
Toen ik die na een paar jaar verkocht aan een Poolse handelaar wist die mij erop te wijzen dat de auto schade had gehad. Er was een randje van 0,5 mm lak te zien op rubbers. Nooit iets gemerkt dus eigenlijk ook gewoon geen probleem.
Later nog eens een auto gekocht waar het mij wel duidelijk was dat die schade had gehad. Geimporteerde auto. De gerepareerde kant stond prachtig in de lak terwijl de andere kant al ietsje dof was. Auto reedt gewoon strak. Remmen, sturen alles recht. Nooit een nadeel van ondervonden.
Ik controleer wel altijd achter de bumper en of de naden tussen de panelen gelijk zijn.
Je weet alleen niet wat er van de kreukelzone over is na reparatie. Dus ernstige schade moet een aspirant koper wel horen vind ik.
psies. En een goed gerepareerde beperkte schade is niet echt een probleem. Ik zou er een auto niet om laten staan iig. Het is soms een buitenkansje om een bepaalde auto voor een leuke prijs te krijgen.quote:Op zondag 20 juni 2021 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
800 euro is geen ernstige schade.
De klachten lijken me eerder veroorzaakt door het raken van een stoeprandje...quote:Op woensdag 9 februari 2022 09:34 schreef 111210 het volgende:
Zeker voor iets wat voortkomt uit schade die blijkbaar niet goed gerepareerd is.
Al blijft dat onze verdenking terwijl de dealer aangeeft dat dit niets met die zelfde schade te maken heeft.
quote:Op woensdag 9 februari 2022 10:53 schreef paardendokter het volgende:
[..]
De klachten lijken me eerder veroorzaakt door het raken van een stoeprandje...
Ja dat kan zeker. Of bijvoorbeeld een stoeprand of verhoging raken met pakweg 30 km/u kan je al een kromme velg opleveren.quote:Op woensdag 9 februari 2022 11:25 schreef SOG het volgende:
[..]
Kromme stalen velg door een stoeprandje? Heb je nog meer aannames die we moeten weten?
Dit. Kost je uiteindelijk het minste geld, tijd en frustratie. Weg met die auto en op zoek naar een ander. Die ¤280 is leergeld.quote:Op woensdag 9 februari 2022 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
De beste oplossing is verlies nemen, auto verkopen en een andere auto kopen.
Precies dit.quote:Op donderdag 10 februari 2022 10:17 schreef HMS het volgende:
Voor een auto van 10K is een bedrag van 280 aan iets te repareren natuurlijk niets. Je hebt soms pech, een auto kost soms meer geld dan je wil. En of het van een eerdere schade is die niet 100% goed is gerepareerd of dat het van een stoepje is wat geraakt is (door je vriendin) maar toen niet gelijk is opgevallen.......
uurtje werkplaats is gauw 80 a 100 euro. Loon en alle spullen die in zo een werkplaats nodig zijn. Je wilt toch een gediplomeerd automonteur die eraan werkt met ervaring. Die komt toch echt niet voor minimum loon. En de inhoud van de werkplaats (die echt nodig is) die kost geld en daar betaal je ook voor. Als 280 euro een bedrag is waar je van wakker ligt, dan moet je geen auto willen hebben en rijden. Neem dan de bus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |