abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 juni 2021 @ 07:16:16 #76
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_199814028
Op wat voor aankoopbedrag hebben we het over gezien je ergenis?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 10 juni 2021 @ 07:35:44 #77
22565 asco
Los in deze tent
pi_199814100
Er zijn merken waar je voor 800 euro net één stootlijst in kleur op het portier van kunt vernieuwen. :')

Of die auto goed is weet ik niet maar dit hele schadeverhaal gaat echt nergens over.
  donderdag 10 juni 2021 @ 08:05:52 #78
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_199814244
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:59 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ik sluit ook zeker niet uit dat de km stand klopt, maar feit is dat er toch regelmatig kilometerstanden teruggedraaid worden bij importauto's. Paar jaar geleden nog een onderzoek onder Duitse importauto's geweest waarbij volgens mij bij 25% van de auto's twijfel bestaat over de juistheid en bij 10% met zekerheid gesteld kan worden dat de stand niet klopt.

TS geeft aan dat de kilometerstand nu 20.000 km hoger is dan bij de gemelde schade 3 jaar voor import. Dat wil zeggen 20.000 km in vier jaar tijd. Kan, maar het is wel extreem weinig. Dat in combinatie met import zou voor mij een signaal zijn om die kilometerstand op z'n minst te controleren.

TS kan zich druk maken om een reeds herstelde schade van ¤ 800,- maar de consequenties van een teruggedraaide kilometerstand zijn een stuk groter.
20.000 in vier jaar is wat weinig. 30-40.000 zou normaler zijn.

Echter, terugdraaien doe je niet om 10-20.000 km. Dat is zinloos, daar win je een paar euro mee maar het gezeur is gelijk. Terugdraaien (en dan boeit het ook echt) doe je met minimaal 50.000. De auto zou dan in de laaste jaren minimaal 70.000 km hebben gereden. Dat lijkt me weer wat veel tenzij de het type auto natuurlijk een echte kilometer-vreter is. (mecedes diesel of zo)

Mijn vorige (import) auto had zelf een lichte voorschade, scheurtje in de bumper en hier en daar een kras.
Ik was daar op zich wel blij mee. Als ik een hele strakke nette auto had zien staan had ik getwijfeld of hij niet een grote klapper had gemaakt en weer was recht getrokken.
Tot nooit .......
pi_199819578
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 08:05 schreef Speekselklier het volgende:
20.000 in vier jaar is wat weinig. 30-40.000 zou normaler zijn.

Echter, terugdraaien doe je niet om 10-20.000 km. Dat is zinloos, daar win je een paar euro mee maar het gezeur is gelijk. Terugdraaien (en dan boeit het ook echt) doe je met minimaal 50.000. De auto zou dan in de laaste jaren minimaal 70.000 km hebben gereden. Dat lijkt me weer wat veel tenzij de het type auto natuurlijk een echte kilometer-vreter is. (mecedes diesel of zo)
Dat kan ook het geval zijn.
Drie jaar voor import was de km stand 50.000 en nu een jaar na import staat de stand op 70.000.
Het kan best dat er in die drie jaar voor import 20.000 per jaar gereden is, dus 60.000 erbij. Kom je op 110.000 km uit. Vervolgens teruggedraaid naar die 70.000 km.

Als je dat bij een groot deel van je auto's doet met dergelijke standen dan tikt het uiteindelijk wel lekker aan natuurlijk.
pi_199827342
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 07:16 schreef monsterd. het volgende:
Op wat voor aankoopbedrag hebben we het over gezien je ergenis?
Rond de 10K.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 08:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

20.000 in vier jaar is wat weinig. 30-40.000 zou normaler zijn.

Echter, terugdraaien doe je niet om 10-20.000 km. Dat is zinloos, daar win je een paar euro mee maar het gezeur is gelijk. Terugdraaien (en dan boeit het ook echt) doe je met minimaal 50.000. De auto zou dan in de laaste jaren minimaal 70.000 km hebben gereden. Dat lijkt me weer wat veel tenzij de het type auto natuurlijk een echte kilometer-vreter is. (mecedes diesel of zo)

Mijn vorige (import) auto had zelf een lichte voorschade, scheurtje in de bumper en hier en daar een kras.
Ik was daar op zich wel blij mee. Als ik een hele strakke nette auto had zien staan had ik getwijfeld of hij niet een grote klapper had gemaakt en weer was recht getrokken.

Het gaat om 2,5 jaar, waarvan het wel aannemelijk is dat er in 2020 veel minder gereden is. Maar zeker met import weet je het nooit.
pi_199978800
Jarenlang heb ik in een hele fijne Audi gereden. gekocht met 270k op de teller maar snaarstrak en een perfect interieur.

Toen ik die na een paar jaar verkocht aan een Poolse handelaar wist die mij erop te wijzen dat de auto schade had gehad. Er was een randje van 0,5 mm lak te zien op rubbers. Nooit iets gemerkt dus eigenlijk ook gewoon geen probleem.

Later nog eens een auto gekocht waar het mij wel duidelijk was dat die schade had gehad. Geimporteerde auto. De gerepareerde kant stond prachtig in de lak terwijl de andere kant al ietsje dof was. Auto reedt gewoon strak. Remmen, sturen alles recht. Nooit een nadeel van ondervonden.

Ik controleer wel altijd achter de bumper en of de naden tussen de panelen gelijk zijn.

Je weet alleen niet wat er van de kreukelzone over is na reparatie. Dus ernstige schade moet een aspirant koper wel horen vind ik.

Waar je een auto koopt zegt ook niet altijd wat. Ik zocht altijd de goedkoopste en ben echt bij dubieuze figuren geweest. Eentje was zichtbaar zenuwachtig. Dusdanig dat ik zelf twijfelde of er toch iets niet in de haak was ondanks dat de auto prima leek te zijn. Uiteindelijk zonder problemen lange tijd in die auto kunnen rijden.

Bij een foute handelaar kan je genaaid worden met een slechte auto. Maar bij de 'degelijke' dealers en autobedrijven begin je alvast met minstens 1000,- teveel te betalen voor een auto.

[ Bericht 12% gewijzigd door tstile op 20-06-2021 17:39:00 ]
  zondag 20 juni 2021 @ 17:38:52 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199978880
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 17:33 schreef tstile het volgende:
Jarenlang heb ik in een hele fijne Audi gereden. gekocht met 270k op de teller maar snaarstrak en een perfect interieur.

Toen ik die na een paar jaar verkocht aan een Poolse handelaar wist die mij erop te wijzen dat de auto schade had gehad. Er was een randje van 0,5 mm lak te zien op rubbers. Nooit iets gemerkt dus eigenlijk ook gewoon geen probleem.

Later nog eens een auto gekocht waar het mij wel duidelijk was dat die schade had gehad. Geimporteerde auto. De gerepareerde kant stond prachtig in de lak terwijl de andere kant al ietsje dof was. Auto reedt gewoon strak. Remmen, sturen alles recht. Nooit een nadeel van ondervonden.

Ik controleer wel altijd achter de bumper en of de naden tussen de panelen gelijk zijn.

Je weet alleen niet wat er van de kreukelzone over is na reparatie. Dus ernstige schade moet een aspirant koper wel horen vind ik.
800 euro is geen ernstige schade.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_199978909
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

800 euro is geen ernstige schade.
psies. En een goed gerepareerde beperkte schade is niet echt een probleem. Ik zou er een auto niet om laten staan iig. Het is soms een buitenkansje om een bepaalde auto voor een leuke prijs te krijgen.
  zondag 20 juni 2021 @ 22:12:59 #84
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199983511
Ik moest er wel om lachen. Een importauto kopen en dan achteraf denken dat je bent opgelicht omdat er nagenoeg zeker een kras is hersteld.

Hoe moeilijk is het om een auto na te trekken voor je tekent?
pi_203579260
Een update:

Een kleine 2 maanden na de koop begon de auto steeds meer te trillen. (dit was bij de verkoop dus niet het geval)
Teruggegaan naar de dealer waar de rechter remschijf krom bleek te zijn.
Vervangen binnen garantie, maar was toch vreemd omdat er bij de koop niks aan de hand leek.

2 maanden later, zelfde remschijf weer krom, beide kanten opnieuw laten vervangen en toen weer een maand later, zelfde remschijf opnieuw krom.

Totaal zijn de remschijven dus 3x vervangen

Toen maar een algehele check laten doen door onze eigen garage ivm reistijd op en neer naar dealer en de kosten niet heel hoog waren.
Deze heeft niets kunnen vinden wat de oorzaak was, dus uiteindelijk toch weer contact opgenomen met de dealer.

Garantie was inmiddels verlopen.
Na verlopen van de garantie terug gegaan naar dealer, ook een check laten uitvoeren en kwamen een wielnaaf tegen met een kromming (wat waarschijnlijk de oorzaak was van de kromme remschijf)

Dit was allen dus aan de plek waar die oorspronkelijke schade zat.
Maar dealer gaf aan dat dat er los van stond, terwijl een kromme wielnaaf enkel voorkomt bij een harde klap (van een botsing)

Nu 2 maanden later weer last van trillende auto, o.a. met remmen ,maar nu ook bij rijden op hogere snelheid.
Weer terug naar de dealer gegaan om te laten checken, gaven ze aan dat de velg van die zelfde rechterkant krom was maar de remschijven gewoon helemaal recht.

Hadden specifiek gevraagd om eerst te kijken wat er aan de hand was en ons te bellen bij een update.

Gister een belletje met de uitslag dat er een nieuwe stalen velg is besteld, de auto wederom uitgelijnd is en de totale kosten van de check + vervangen van de stalen velg ¤280,- zal zijn.

Wat nu?
Want uiteraard snap ik dat er voor een controle betaald moet worden (de werkplaats medewerker gaf aan dat dit nog geen uurtje heeft geduurd) maar vind dit bedrag behoorlijk aan de hoge kant voor een uurtje werkplaats tarief en het vervangen van een velg waar in eerste instantie niet om gevraagd was.

Zeker voor iets wat voortkomt uit schade die blijkbaar niet goed gerepareerd is.
Al blijft dat onze verdenking terwijl de dealer aangeeft dat dit niets met die zelfde schade te maken heeft.
pi_203580197
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 09:34 schreef 111210 het volgende:

Zeker voor iets wat voortkomt uit schade die blijkbaar niet goed gerepareerd is.
Al blijft dat onze verdenking terwijl de dealer aangeeft dat dit niets met die zelfde schade te maken heeft.
De klachten lijken me eerder veroorzaakt door het raken van een stoeprandje...
pi_203580529
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 10:53 schreef paardendokter het volgende:

[..]
De klachten lijken me eerder veroorzaakt door het raken van een stoeprandje...
:')

Kromme stalen velg door een stoeprandje? Heb je nog meer aannames die we moeten weten?
pi_203580637
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2022 11:25 schreef SOG het volgende:

[..]
:')

Kromme stalen velg door een stoeprandje? Heb je nog meer aannames die we moeten weten?
Ja dat kan zeker. Of bijvoorbeeld een stoeprand of verhoging raken met pakweg 30 km/u kan je al een kromme velg opleveren.

Zelf ooit meegemaakt toen ik een keer niet zat op te letten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_203581572
De beste oplossing is verlies nemen, auto verkopen en een andere auto kopen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 9 februari 2022 @ 12:48:14 #90
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_203581845
Uit ervaring, een stoepje is genoeg voor een naaf die krom is. En naar mate je ermee door rijdt wordt het alsmaar slechter.

De velg zelf ermee rot rijden, ja dat kan ook. Het is maar net wat het eerste (mee) geeft ...

Enige wat ik uit het verhaal van TS haal is dat ze es naar een andere garage zouden moeten gaan misschien.
Dum de dum
pi_203585450
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
De beste oplossing is verlies nemen, auto verkopen en een andere auto kopen.
Dit. Kost je uiteindelijk het minste geld, tijd en frustratie. Weg met die auto en op zoek naar een ander. Die ¤280 is leergeld.
Alius aliud dicit
pi_203587408
Pff dit is echt niets. Ik heb wel eens een voorstel tot een reparatieplan van 7200,- ontvangen. Was zo'n 90% van het budget waarvoor de verzekering nog reparatie zou vergoeden. Toen zat ik wel even flink in mijn maag met eventuele verborgen gebreken en had ik me voorgenomen niet zonder advocaat akkoord te gaan met reparatie en minimaal een behoorlijk stevige garantie te vragen.

Maar ze vonden later nog meer schade en dat werd een total loss.

[ Bericht 8% gewijzigd door Daboman op 09-02-2022 18:58:47 ]
pi_203593014
Bewijs het maar, de auto was de eerste 2 maanden wel goed.
.
pi_203593927
en je vriendin heeft geen stoeprandje geraakt?
  donderdag 10 februari 2022 @ 10:17:01 #95
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_203595146
Voor een auto van 10K is een bedrag van 280 aan iets te repareren natuurlijk niets. Je hebt soms pech, een auto kost soms meer geld dan je wil. En of het van een eerdere schade is die niet 100% goed is gerepareerd of dat het van een stoepje is wat geraakt is (door je vriendin) maar toen niet gelijk is opgevallen.......

uurtje werkplaats is gauw 80 a 100 euro. Loon en alle spullen die in zo een werkplaats nodig zijn. Je wilt toch een gediplomeerd automonteur die eraan werkt met ervaring. Die komt toch echt niet voor minimum loon. En de inhoud van de werkplaats (die echt nodig is) die kost geld en daar betaal je ook voor. Als 280 euro een bedrag is waar je van wakker ligt, dan moet je geen auto willen hebben en rijden. Neem dan de bus.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_203595170
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 10:17 schreef HMS het volgende:
Voor een auto van 10K is een bedrag van 280 aan iets te repareren natuurlijk niets. Je hebt soms pech, een auto kost soms meer geld dan je wil. En of het van een eerdere schade is die niet 100% goed is gerepareerd of dat het van een stoepje is wat geraakt is (door je vriendin) maar toen niet gelijk is opgevallen.......

uurtje werkplaats is gauw 80 a 100 euro. Loon en alle spullen die in zo een werkplaats nodig zijn. Je wilt toch een gediplomeerd automonteur die eraan werkt met ervaring. Die komt toch echt niet voor minimum loon. En de inhoud van de werkplaats (die echt nodig is) die kost geld en daar betaal je ook voor. Als 280 euro een bedrag is waar je van wakker ligt, dan moet je geen auto willen hebben en rijden. Neem dan de bus.
Precies dit.
Of private lease. Heb je dat gezeur ook niet, betaal je alleen benzine en je maandelijkse leasekosten. Bevalt prima.
Alius aliud dicit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')