Vriendschappen die van zichzelf naar een relatie over zijn gegaan zijn de beste relaties gebleken tot nu toe imo.quote:Op zondag 6 juni 2021 11:50 schreef Hineni het volgende:
Mijn vriendschappen (m/v) duren langer dan mijn gemiddelde relaties. Dus zorg dat je goede vrienden hebt. Dan is een relatie maar een spreekwoordelijke kers op de taart en spelen je angsten ook minder invloed.
Eens. Ben alleen altijd bang om een goede vriendin te moeten missen mocht het toch niet gaan zoals gehoopt.quote:Op zondag 6 juni 2021 12:28 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Vriendschappen die van zichzelf naar een relatie over zijn gegaan zijn de beste relaties gebleken tot nu toe imo.
Fijn om dit van je te lezen, maat.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik heb me in het eerste begin ook zeker aan de drank en drugs vergrepen. Later wel iets meer gematigd, maar ja je spreek toch vooral met vrienden af om naar de klote te gaan dan (was wel in corona tijd).
Wel relatief snel m'n nieuwe liefde tegengekomen. We waren al aan de praat tijdens het hele gebeuren en toen we een keer afspraken om iets te doen te hebben tijdens de lockdown kwam al snel het een van het ander.
Was me toen wel bewust dat het mogelijk een rebound was, dus in het begin rustig aan gedaan en dat ook eerlijk gecommuniceerd, maar al snel bleek ze 100x beter bij me te passen dan m'n ex
Thanks bro! Ik zeg ook niet dat mijn ex per se iets fout deed, dat was niet zo, maar achteraf gezien waren er zoveel dingen die niet lekker liepen. En als het je 1e echte relatie is ben je sneller geneigd dat maar voor lief te nemen, wat totaal niet hoeft.quote:
Booby trap #1 als je nog onervaren bent. Kwam pas jaren na break-up achter dat mijn ex van tig jaar een narcistische borderliner was. Alleen was ik liefdesblind om dat te beseffen (of ja, ook geen verstand van persoonlijkheidsstoornissen destijds omdat ik daar destijds geen verstand van had).quote:Op maandag 7 juni 2021 15:25 schreef MadJackthePirate het volgende:
Thanks bro! Ik zeg ook niet dat mijn ex per se iets fout deed, dat was niet zo, maar achteraf gezien waren er zoveel dingen die niet lekker liepen. En als het je 1e echte relatie is ben je sneller geneigd dat maar voor lief te nemen, wat totaal niet hoeft.
Pro-tipquote:Op maandag 7 juni 2021 15:25 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dus dames & heren, niet settelen alleen maar omdat je niks beters gewend bent!
Volgens mij is dat dan ook niet de gedachte om in zo’n situatie iemand te blokkeren. Meer voor je eigen bestwil uiteindelijk.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:51 schreef Hexagon het volgende:
Overigens vind ik iemand gaan blokkeren op social media nogal kinderachtig en triest. Alsof die persoon meteen een stuk afval is.
Maar waarom precies? Wat gebeurt er als je dat niet doet? Gaan jullie dan op social media smeken of ze weer terug komt?quote:Op maandag 7 juni 2021 15:56 schreef warp995 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat dan ook niet de gedachte om in zo’n situatie iemand te blokkeren. Meer voor je eigen bestwil uiteindelijk.
Als je over iemand probeert heen te komen helpt het als je niet haar mooie nieuwe foto’s voorbij ziet komen, is dan soms alleen maar pijnlijk. Je blokkeert haar zodat je absoluut niets meer van haar ziet, of niet in de verleiding wordt gebracht om effetjes te kieken. Beetje onderdeel van de no contact rule.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar waarom precies? Wat gebeurt er als je dat niet doet? Gaan jullie dan op social media smeken of ze weer terug komt?
Overigens was het voor mij niet eens een optie. We hebben na de break zelfs nog meer dan 2 maanden samengewoond voor ze een nieuwe woning had.
Okayquote:Op maandag 7 juni 2021 16:45 schreef warp995 het volgende:
[..]
Als je over iemand probeert heen te komen helpt het als je niet haar mooie nieuwe foto’s voorbij ziet komen, is dan soms alleen maar pijnlijk. Je blokkeert haar zodat je absoluut niets meer van haar ziet, of niet in de verleiding wordt gebracht om effetjes te kieken. Beetje onderdeel van de no contact rule.
Om eerlijk te zijn vond ik het zo erg nog niet. Kon ik er toch op een of andere manier geleidelijk afscheid van nemen in plaats van dat het heel abrupt ging. Voelde als een soort overgangsperiode. We hebben het een aantal keren nog best gezellig gehadquote:Tja, 2 maanden nog samenwonen zou mij heel kut lijken. In zo’n geval is dat blocken op social media niet nodig uiteraard.
Tinder is vandaag de dag echt aids. Happn is nog wel geinig als je vaak op een leuke locatie te vinden bent met dito volk.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 17:11 schreef Aiciu het volgende:
Gewoon weer dating apps installeren, heb je binnen een paar uur/dagen weer een ander.
Klopt, scheelt ook ongemakkelijk gedoe als ze ineens viesdik blijkt te zijnquote:Op woensdag 9 juni 2021 12:17 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Tinder is vandaag de dag echt aids. Happn is nog wel geinig als je vaak op een leuke locatie te vinden bent met dito volk.
Beste blijft gewoon ouderwets irl leuk gesprek aanknopen en flirten.
Ik had het een goed half jaar geleden na een relatie van 14 jaar. Kwam vrij onverwacht en geheel van haar kant dus dat gooide alles wel op zijn kop en het toekomstbeeld dat ik had lag aan scherven.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:51 schreef Hexagon het volgende:
Ik had het een aantal jaar geleden na ee relatie van 10 jaar. Kwam vrij onverwacht en geheel van haar kant dus dat gooide alles wel op zijn kop en het toekomstbeeld dat ik had lag aan scherven.
Deze wil ik even quoten. Echt een goede tip. Mijn ex stuurde me in het begin ook nog een shitload aan berichten, zoveel zelfs dat ik gewoon zenuwachtig werd als ie weer eens afging.quote:Op donderdag 1 juli 2021 12:08 schreef Grublit het volgende:
Compleet afscheid nemen had ik het liefst gedaan, maar dat is lastig als je samen kinderen hebt. Ik hou het contact wel zo minimaal mogelijk. Mijn ex stuurt me nog steeds heel veel berichten en vaak heel uitgebreid. Ik heb haar op Whatsapp gemute. Antwoord hooguit 1x per dag, alleen als het over de kinderen gaat en op het niveau van 'ja', 'nee', 'ok'. Werkt goed, frequentie van berichten gaat drastisch omlaag
Deze post. Wat herkenbaar op dit moment.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:56 schreef theSlowRush het volgende:
Bij mijn break-up alles verkocht en naar het buitenland verhuisd. De timing kon niet veel slechter met Covid
Ik heb het ook als een kans gepakt. Ik kon gelukkig bij hetzelfde bedrijf kunnen werken maar dan in het buitenland, mijn manager erg dankbaar dat hij dat meteen als goede keuze voor mij zag.quote:Op zaterdag 10 juli 2021 08:59 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Deze post. Wat herkenbaar op dit moment.
Ex baalde als een stekker toen zij er 2 weken geleden ofzo achter kwam dat ik over enkele weken naar het buitenland ging verhuizen. Inclusief een baan met een dik salaris waarbij ik makkelijk 2 mensen zou kunnen onderhouden inclusief lol en spaargeld ook nog. De stappen die ik maakte richting herstel had zij niet zo radicaal voorgesteld. Jammer voor haar.
Wat zullen we zeggen.. dit is het lot en stond al geschreven denk ik.
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:12 schreef Erasmus het volgende:
Ik heb na een paar weken na mijn laatste break-up veel meer teringzooi in mijn leven te verwerken gekregen dat ik wonderbaarlijk heel snel genoeg zo goed als genezen ben van mijn liefdesverdriet.
Haar compleet blokken op social media en jezelf bezighouden (het liefst met leuke positieve dingen en mensen) is key, ik kreeg simpelweg geen tijd meer om aan haar te denken. Dat terwijl ik de eerste weken superverdrietig wasNu maakt het mij geen reet meer uit gelukkig.
quote:
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:25 schreef CoolGuy het volgende:
Wat erasmus en fugue zeggen. Dat is HET ding. Blokkeren, uit je leven, volledig. Niet om haar een hak te zetten maar omdat het voor jou(w verwerking) het beste is.
Dat voelt wellicht niet zo, maar dat is de val waar heel veel mensen in lopen. Ban haar uit je leven.
Trust me.
quote:Op zaterdag 5 juni 2021 21:32 schreef heywoodu het volgende:
Ga vooral niet een jaar lang (minstens) lopen zeggen dat je hoopt snel weer samen te kunnen zijn, etc.
Waarom hebben FOK! mods en admins hier toch altijd zoveel verstand vanquote:Op zaterdag 5 juni 2021 22:11 schreef Cynix ® het volgende:
Ik herken dat ik tijdens mijn relaties veel 'gewilder' was, of althans zo voelde het, dan dat ik echt was toen ik weer vrijgezel was. Maar dat is enerzijds wellicht een deel eigen perceptie en anderzijds vóelde ik me misschien ook wel wat minder zelfverzekerd toen ik weer alleen was.
Al met al denk ik dat je vooral je eigen leven weer op moet pakken, gewoon (weer) veel vrienden bezoeken en vooral je eigen dingen (weer) doen. En hoewel ik van al mijn serieuze exen wel in meer of mindere mate echt gehouden heb, ik wilde er in ieder geval ooit een toekomst mee opbouwen, heb ik eigenlijk nooit veel verdriet van break-ups gehad. Het moest zo zijn en was mooi zo lang het duurde. En soms minder mooi aan het einde, we gingen immers niet voor niks uit elkaar.
Wat vind je zo vervelend aan Tinder?quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:17 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Tinder is vandaag de dag echt aids. Happn is nog wel geinig als je vaak op een leuke locatie te vinden bent met dito volk.
Beste blijft gewoon ouderwets irl leuk gesprek aanknopen en flirten.
Vertel, wat zou jij doen?quote:Op dinsdag 13 juli 2021 17:58 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Waarom hebben FOK! mods en admins hier toch altijd zoveel verstand van![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |