Je kunt ook op de site zien wat je afspraken zijn, die mail duurt vaak wel even.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:01 schreef dick_laurent het volgende:
Btw, klopt het dat die bevestigingsmail wat langer op zich laat wachten?
Heb mijn afspraak online drie kwartier geleden gemaakt en stond dat ik bevestigingsmail zou krijgen, maar nada tot nu toe.
Ik verbaas me daar ook al langer over.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Toch wel deprimerend dat het kabinet er geen problemen in ziet allerlei grondrechten te beperken maar het maar uitermate lastig vindt om hieraan te tornen.
Vraag me af hoe dat dan werkt met die aanbieders die nu adverteren met ' PCR test slechts 40¤'.. is dat op locatie bij de terugreis?quote:
Toch wel mooi, een soa-test is geen probleem maar een corona-test is opeens moeilijk moeilijk.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Toch wel deprimerend dat het kabinet er geen problemen in ziet allerlei grondrechten te beperken maar het maar uitermate lastig vindt om hieraan te tornen.
Geel boekje heb je alleen gehad als je vaccinaties voor reizen hebt gekregen. Die worden daarin vermeld. Vaccinaties conform RVP staan er niet in, dus niet iedereen heeft een dergelijk boekje.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:01 schreef Momo het volgende:
Hebben jullie een geel boekje liggen van jezelf? Dan zou ik mijn moeder moeten vragen of dat dan daar ligt...
quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af hoe dat dan werkt met die aanbieders die nu adverteren met ' PCR test slechts 40¤'.. is dat op locatie bij de terugreis?
Voor de mensen die nu op vakantie gaan/willenquote:Het kabinet schat de kosten om iedereen die op vakantie wil in juli en augustus een gratis PCR-test te laten doen op 350 miljoen euro. Dat maakt het dinsdag bekend.
Door geen PCR-testen te vergoeden die in het buitenland afgenomen zijn?quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe gaat men dit controleren / verplichten?
Wat is ook alweer de link naar mjinrivm?quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:03 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Hier hetzelfde gevoel. En dan nog wetend dat ik in eerste instantie mijn afspraak had gecanceld.
Ook staan mijn gegevens nog steeds niet in mijnrivm
Hebben meer landen een geel boekje of iets zodat het "geldig" is? Anders heb je daar ook niks aan. "Yes, this is my yellow bookie"quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geel boekje heb je alleen gehad als je vaccinaties voor reizen hebt gekregen. Die worden daarin vermeld. Vaccinaties conform RVP staan er niet in, dus niet iedereen heeft een dergelijk boekje.
Gewoon https://mijn.rivm.nlquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is ook alweer de link naar mjinrivm?
Die mening wordt hier door velen niet gewaardeerd.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
toch fijn dat al die linkse partijen bedongen hebben dat iedereen, ook jan met de pet die 't geld niet heeft om op vakantie te gaan, mag meebetalen aan de vakanties van hen die lekker naar het buitenland kunnen!
Zo'n stoer, ruig land en dan zo vol op de zerocovid Ginny Mooy-stijl gaan...quote:
That's nice here's a cookie.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Hebben meer landen een geel boekje of iets zodat het "geldig" is? Anders heb je daar ook niks aan. "Yes, this is my yellow bookie"
Volgens mij is dat internationaal erkend, inderdaad.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Hebben meer landen een geel boekje of iets zodat het "geldig" is? Anders heb je daar ook niks aan. "Yes, this is my yellow bookie"
Het gele vaccinatieboekje is in zo'n beetje alle landen wel bekend. Het wordt sowieso erkend voor gele koorts, dat is waar het ooit voor is ingevoerd (en ook waarom het geel isquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Heeft gluiperd Sywert weer wat nieuws gevonden?quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vraag me af hoe dat dan werkt met die aanbieders die nu adverteren met ' PCR test slechts 40¤'.. is dat op locatie bij de terugreis?
Jammer dat mensen die in juni weg gaan buiten die tegemoetkoming vallen. Snap het wel. Maar toch.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:04 schreef Momo het volgende:
Gratis testen van Nederlanders die op reis willen kost tot 350 miljoen euro
Het kabinet schat de kosten om iedereen die op vakantie wil in juli en augustus een gratis PCR-test te laten doen op 350 miljoen euro. Dat maakt het dinsdag bekend.
De bedoeling is om iedereen die nog niet volledig gevaccineerd is deze zomer toch op reis te kunnen laten gaan door middel van een gratis PCR-test. De test wordt wel alleen maar vergoed bij vertrek. Als je er bij terugkomst nog één nodig hebt, moet je die zelf betalen.
Met de test kun je een Europees digitaal COVID-certificaat krijgen. Daarmee is het mogelijk om binnen Europa te reizen onder bepaalde voorwaarden.
Het plan om de testkosten te vergoeden, wordt zo snel mogelijk verder uitgewerkt, maar het kabinet komt nu al met de schatting dat het de begroting 350 miljoen euro zal kosten. Ook waarschuwt het kabinet de Tweede Kamer dat het niet is uit te sluiten dat "de uitvoering naar de huidige inzichten onrechtmatigheden en frauderisico's met zich mee zal brengen".
Drie opties: compensatie, aanbesteding of GGD-tests
Voor de uitvoering wordt naar een combinatie van drie mogelijkheden gekeken. De eerste is reisorganisaties testen laten afnemen, en hen daarvoor te compenseren. Zij hebben immers al een testinfrastructuur, redeneert het kabinet. Probleem is dat dat niet voor alle reisorganisaties geldt, waardoor het door Europa kan worden gezien als staatssteun.
Een andere mogelijkheid is een aanbesteding, maar dat duurt doorgaans vier tot zes weken. Het is dan maar de vraag of het op tijd rond is voor de vakantieperiode die het kabinet voor ogen heeft.
De derde mogelijkheid is om overcapaciteit van de GGD's te gebruiken. Daarbij is de vraag of die voldoende kan zijn om aan alle vraag te voldoen. Zo niet, dan moet er alsnog commerciële testcapaciteit worden ingezet. Daar komt bij dat de GGD's betwijfelen of deze vorm van testen "valt onder de doelstelling van de GGD (publieke gezondheidszorg)", schrijven ministers Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) en Hugo de Jonge (Volksgezondheid) aan de Tweede Kamer.
Thailand heeft nogal wat voorwaarden voor toeristen die daar heen willen. Testen vooraf doen ze blijkbaar niets mee. Het is verplicht quarantaine.quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:54 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Maar voor veel Afrikaanse en Aziatische landen gaat dit wel de norm worden.
En aangezien Rwanda en Thailand al op geel staan is de kans groot dat veel mensen daar heen willen deze zomer.
JIj maar één keer?quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:31 schreef Salina het volgende:
Veel users binnenkort gevaccineerd geloof ik.
Wordt dat ergens bijgehouden?
1e prik
3-6 zalkc
9-6 Da_Sandman
11-6 Salina
11-6 Nielsch
17-6 dick_laurent
17-6 Deepfreeze
19-6 Wheeled Warrior
2e prik
16-6 NaturalScience
Vul maar aan.
10 juni mijn eerste en enige prikquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:31 schreef Salina het volgende:
1e prik
3-6 zalkc
9-6 Da_Sandman
11-6 Salina
11-6 Nielsch
17-6 dick_laurent
17-6 Deepfreeze
19-6 Wheeled Warrior
2e prik
16-6 NaturalScience
Vul maar aan.
Wat mij betreft is dat, onder het mom van GoF "onderzoek" in mekaar knutselen van allerlei dodelijke virussen die een groot deel van de mensheid kunnen uitroeien, wetenschap van hetzelfde kaliber als de "medische" experimenten van Mengele.quote:Op donderdag 3 juni 2021 10:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als er iets uit covid komt wat positief is zou het wel een ban op gain of function researches zijn.
Nee, twee keer. 11 juni en 16 juli. Ik had de eerste keer van iedereen vermeld. Nou ja, de eerste prik dan.quote:
Groepsimmuniteitquote:Op donderdag 3 juni 2021 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn wat mensen met verkeerde been uit bed gestapt geloof ik.
Ik ga m'n positiviteit maar elders brengen
Ah, ik dacht omdat 2e van NaturalScience vermeld werdquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:35 schreef Salina het volgende:
[..]
Nee, twee keer. 11 juni en 16 juli. Ik had de eerste keer van iedereen vermeld. Nou ja, de eerste prik dan.
Nou ja, de eerste vaccinatie dus. Voor de duidelijkheid.
1e 8 juni, 2e 13 juliquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:31 schreef Salina het volgende:
1e prik
3-6 zalkc
9-6 Da_Sandman
11-6 Salina
11-6 Nielsch
17-6 dick_laurent
17-6 Deepfreeze
19-6 Wheeled Warrior
2e prik
16-6 NaturalScience
Vul maar aan.
Ah... iemand die het bij gaat houden....quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:31 schreef Salina het volgende:
1e prik
3-6 zalkc
9-6 Da_Sandman
11-6 Salina
11-6 Nielsch
17-6 dick_laurent
17-6 Deepfreeze
19-6 Wheeled Warrior
2e prik
16-6 NaturalScience
Vul maar aan.
2e 8 juliquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:31 schreef Salina het volgende:
1e prik
3-6 zalkc
9-6 Da_Sandman
11-6 Salina
11-6 Nielsch
17-6 dick_laurent
17-6 Deepfreeze
19-6 Wheeled Warrior
2e prik
16-6 NaturalScience
Vul maar aan.
24 juli mag ik de 2e.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:31 schreef Salina het volgende:
1e prik
3-6 zalkc
9-6 Da_Sandman
11-6 Salina
11-6 Nielsch
17-6 dick_laurent
17-6 Deepfreeze
19-6 Wheeled Warrior
2e prik
16-6 NaturalScience
Vul maar aan.
Ik niet, nog lang nietquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voel me nu wel echt een jonkie hoor; meeste vaste posters uit de reeks hebben zo ondertussen wel hun afspraak gehad of hebben er nu een gepland staan
Ja begon mij ook op te vallen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Voel me nu wel echt een jonkie hoor; meeste vaste posters uit de reeks hebben zo ondertussen wel hun afspraak gehad of hebben er nu een gepland staan
Ja. Alle 31+'ers zijn gewoon boomers in mijn ogenquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja begon mij ook op te vallen.
*insert boze boomer opmerking*
RIP Zwansen. In het zicht van de haven gestorven.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:45 schreef Zwansen het volgende:
11 juni de eerste. Klein detail is dat mijn vrouw gister positief is getest.
Daar val ik ook nog onder dan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Alle 31+'ers zijn gewoon boomers in mijn ogen
Ja, dat is ook zo.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:46 schreef Gia het volgende:
Zou eigenlijk bij iedere grens een test moeten kunnen tonen die niet ouder dan 72 uur is. Of is dat ook zo?
Ai. in het zicht van de haven.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:45 schreef Zwansen het volgende:
11 juni de eerste. Klein detail is dat mijn vrouw gister positief is getest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |