quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mijn hotel aan Rwandese Riviera is geboekt!
Maar Rwanda heeft geen kust.....quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden ze in Rwanda ook stranden hebben met daarnaast pubs vol met dronken Britten en daar tussen een Piet Kroket voor Ria en Piet?
Ik had graag jouw Janssen prik willen ruilen voor mijn Pfizer/Moderna prikquote:Op donderdag 3 juni 2021 11:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies.
Ik ga ervan uit dat ik voldoende beschermd ben en ik inderdaad niet meer heel ziek word als ik covid zou krijgen, maar het is toch een beetje jammer
Wat als je niet zo'n boekje hebt?quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:38 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Je hebt er alleen geen fuck aan, want EU landen gaan voor Digital Green Certificate of hun eigen brouwsel als het niet snel genoeg opschiet.
Arme Jor_Dii. Opgelichtquote:Op donderdag 3 juni 2021 11:57 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
[..]
Maar Rwanda heeft geen kust.....
Je mag nog steeds wel een 2e prik.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:00 schreef Haags het volgende:
Denk dat ik Pfizer krijg, en 1 prik want al corona gehad.
Ben wel content met Pfizer. Niks mis mee.
Bij mij duurde het 3 uurquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:01 schreef dick_laurent het volgende:
Btw, klopt het dat die bevestigingsmail wat langer op zich laat wachten?
Heb mijn afspraak online drie kwartier geleden gemaakt en stond dat ik bevestigingsmail zou krijgen, maar nada tot nu toe.
Ik kreeg het toen ik vaccin kreeg voor Azië bij huisarts. Weet niet hoe dat werkt verderquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:01 schreef Momo het volgende:
Hebben jullie een geel boekje liggen van jezelf? Dan zou ik mijn moeder moeten vragen of dat dan daar ligt...
Ook als je 1e prik gehad hebt?quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Snel bestellen wellicht?
https://www.sdu.nl/shop/h(...)ng-of-profylaxe.html
quote:
Ik had er toevallig één liggen omdat ik vaker vaccinaties heb gehad voor verre reizen.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:01 schreef Momo het volgende:
Hebben jullie een geel boekje liggen van jezelf? Dan zou ik mijn moeder moeten vragen of dat dan daar ligt...
Dat gekut met dat gele boekje begrijp ik ook echt niet. Wat is er in godsnaam mee mis om wat stempels te zetten? Waarom zou je het niet doenquote:Op donderdag 3 juni 2021 11:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies.
Ik ga ervan uit dat ik voldoende beschermd ben en ik inderdaad niet meer heel ziek word als ik covid zou krijgen, maar het is toch een beetje jammer
Hier hetzelfde gevoel. En dan nog wetend dat ik in eerste instantie mijn afspraak had gecanceld.quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een hoop mosterd na de maaltijd loop ik tegen aan.
Eerst Janssen krijgen, dan wordt dat twee dagen later uitgefaseerd, want toch duidelijk minder effectief dan Pfizer/moderna (was al bekend, lijkt me) en nu ineens gele boekjes wel standaard stempelen als men dat wil.
![]()
quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:38 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Je hebt er alleen geen fuck aan, want EU landen gaan voor Digital Green Certificate of hun eigen brouwsel als het niet snel genoeg opschiet.
Ik had er zelf een omdat ik in 2003 naar de Dominicaanse Republiek ben geweest. Maar als je nooit naar plekken bent geweest waar je een vaccinatie voor nodig hebt, heb je zo'n boekje waarschijnlijk niet. Je kunt ze bestellen bij SDU voor ¤8,70: https://www.sdu.nl/shop/h(...)ng-of-profylaxe.htmlquote:Op donderdag 3 juni 2021 12:01 schreef Momo het volgende:
Hoe gaat men dit controleren / verplichten?quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:04 schreef Momo het volgende:
Gratis testen van Nederlanders die op reis willen kost tot 350 miljoen euro
Het kabinet schat de kosten om iedereen die op vakantie wil in juli en augustus een gratis PCR-test te laten doen op 350 miljoen euro. Dat maakt het dinsdag bekend.
De bedoeling is om iedereen die nog niet volledig gevaccineerd is deze zomer toch op reis te kunnen laten gaan door middel van een gratis PCR-test. De test wordt wel alleen maar vergoed bij vertrek. Als je er bij terugkomst nog één nodig hebt, moet je die zelf betalen.
Mooi achterdeurtje wat ferd gemaakt heeft om zijn zo gehate evenementen toch lekker niet door te kunnen laten gaan.quote:Op donderdag 3 juni 2021 11:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit moeten we ook even fixen, dat gebrek aan politie is gewoon corona-gerelateerd. Het zou toch wel heel zuur zijn als we 1,5 jaar lang gemeenschapsgeld er in pompen en het dan op zon technisch dingetje laten stranden.
Marginaal op de 80miljard die al is uitgegeven.quote:Op donderdag 3 juni 2021 12:04 schreef Momo het volgende:
Gratis testen van Nederlanders die op reis willen kost tot 350 miljoen euro
Het kabinet schat de kosten om iedereen die op vakantie wil in juli en augustus een gratis PCR-test te laten doen op 350 miljoen euro. Dat maakt het dinsdag bekend.
De bedoeling is om iedereen die nog niet volledig gevaccineerd is deze zomer toch op reis te kunnen laten gaan door middel van een gratis PCR-test. De test wordt wel alleen maar vergoed bij vertrek. Als je er bij terugkomst nog één nodig hebt, moet je die zelf betalen.
Met de test kun je een Europees digitaal COVID-certificaat krijgen. Daarmee is het mogelijk om binnen Europa te reizen onder bepaalde voorwaarden.
Het plan om de testkosten te vergoeden, wordt zo snel mogelijk verder uitgewerkt, maar het kabinet komt nu al met de schatting dat het de begroting 350 miljoen euro zal kosten. Ook waarschuwt het kabinet de Tweede Kamer dat het niet is uit te sluiten dat "de uitvoering naar de huidige inzichten onrechtmatigheden en frauderisico's met zich mee zal brengen".
Drie opties: compensatie, aanbesteding of GGD-tests
Voor de uitvoering wordt naar een combinatie van drie mogelijkheden gekeken. De eerste is reisorganisaties testen laten afnemen, en hen daarvoor te compenseren. Zij hebben immers al een testinfrastructuur, redeneert het kabinet. Probleem is dat dat niet voor alle reisorganisaties geldt, waardoor het door Europa kan worden gezien als staatssteun.
Een andere mogelijkheid is een aanbesteding, maar dat duurt doorgaans vier tot zes weken. Het is dan maar de vraag of het op tijd rond is voor de vakantieperiode die het kabinet voor ogen heeft.
De derde mogelijkheid is om overcapaciteit van de GGD's te gebruiken. Daarbij is de vraag of die voldoende kan zijn om aan alle vraag te voldoen. Zo niet, dan moet er alsnog commerciële testcapaciteit worden ingezet. Daar komt bij dat de GGD's betwijfelen of deze vorm van testen "valt onder de doelstelling van de GGD (publieke gezondheidszorg)", schrijven ministers Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur) en Hugo de Jonge (Volksgezondheid) aan de Tweede Kamer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |