abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199725213
Ik vind het in ieder geval een geweldig gevoel dat Mysteryland dus vrijwel zeker door gaat, daar heb ik desnoods dan wel een testje voor over! Eindelijk weer vooruitzicht naar plezier!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 23:03:51 #202
5428 crew  miss_sly
pi_199725219
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Het ligt vast altijd aan anderen bij jou, of niet? :D
Nee hoor. Maar als het zo is wel. En in dit geval heb je niet goed gelezen, want ik zeg niet dat hij zeurt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199725221
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:00 schreef eragon2890 het volgende:

Meh, laat ook maar, over 5 minuten ben ik het weer vergeten en wat spanje doet boeit niet. Wil hier weer normaal kunnen leven en dat kan binnenkort iig weer XD
Ga je nog in op die discussie over China?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:04:21 #204
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199725230
quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)icht-op-zomeropening

Hm, "lessen leren"? WElke dan? Ik mag toch hopen dat die niet bedoelt dat we voor eeuwig met 6 man naar de disco mogen, mondkapjes op moeten, en niet mogen dansen. Maar dat zal niet, als hij zegt "geleidelijke terugkeer naar normaal", dan is dit natuurlijk gewoon stap 1 in een proces daar.

Maar wat zijn die lessen dan? Het heeft natuurlijk 0 invloed of relevantie op ons hier, maar wat een cliffhanger zeg, nu wil ik het weten ook LOL. In het Engels kan ik het ook niet vinden.

Meh, laat ook maar, over 5 minuten ben ik het weer vergeten en wat spanje doet boeit niet. Wil hier weer normaal kunnen leven en dat kan binnenkort iig weer XD
Man, wat ben jij vermoeiend
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:04:32 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725233
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:56 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

oh nee, hoor, dat kan juist prima. Dat bedreigt het regime niet. Grote Chinese steden hebben open gay bars en die mogen gewoon bestaan, worden gewoon met rust gelaten. Beijing heeft een LGBT center. En animeconventies enzo hebben ze ook, en daar doen cosplayers dat ook hoor. Sterker nog, er doet al jaren een Chinese delegatie mee aan de cosplay-wereldkampioenschap-finales op animecon hier in Nederland. En die hadden in 2018 trouwens echt een onvoorstelbaar vette act met onvoorstelbare stage props en muziek en lichteffecten en alles, ho-ly shit.

Dat is allemaal 0 probleem.

Sterker nog, toen Weibo probeerde in 2019 om LGBT als onderwerp te bannen van hun medium, kwam de people's daily, de officiële partijkrant, in het engels, met een artikel dat dit een grove schending van mensenrechten was en discriminerend etc, en ze wisten werkelijk niet hoe snel ze het terug moesten draaien.

Politieke rechten? Weinig. Hoewel op lokaal niveau veel dorpen bv. wel weer gerund worden met directe democratie, dus nog meer dan hier. Maar landelijk weinig. Maar sociale rechten/gewoon mogen leven? Als je geen Uyghur bent, heel hoog. Net zo hoog als hier feitelijk.

Het is heel simpel: cosplay events en LGBT mensen bedreigen de stabiliteit niet. Dat is heilig in china, en gezien de burgeroorlogen, opstanden etc, en ik geloof 52 erkende minderheden is dat ook logisch. Ze willen géén bloedbaden meer. Sterker nog, cosplay events, zijn goed, happy UwU cosplay weebs zijn tevreden en vinden het leven leuk en klagen dus niet en komen niet in opstand he. De brood en spelen zijn prima geregeld in China, zeker in de grote steden ;)
Ga je toch lekker daar wonen
In 'vrijheid'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199725258
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je hebt in China veel 'vrijheid' zolang je voorstander van de regering bent. Zodra je dat niet bent heb je weinig tot geen 'vrijheid'. Ik gebruik vrijheid even in quotes, want dat is nogal relatief daar. Je kunt prima op maandag vrijheid hebben en op dinsdag een dichtgelaste voordeur hebben omdat er 3 positieve tests zijn gevonden op een bevolking van 8 miljoen.

Hou er daarnaast rekening mee dat het social credit system waar veel discussie over is (geweest) ook wel een dingetje is. Je kunt prima naar een evenement als de overheid jou niet in het vizier heeft, maar als je iets verkeerd gedaan hebt heb je toch echt pech.

Ik blijf erbij, er is echt helemaal niets in het kader van mensenrechten waarin China een goed voorbeeld voor ons is.
Precies wat ik zeg dus, weinig politieke vrijheid, maar sociale vrijheid kan wel. Molo zei letterlijk lachend dat dingen als free hugs en sex met mannen daar niet kunnen. Dat is gewoon bullshit, dat kan juist wel, idd zolang je verder tevreden bent en niet zeikt. Maar dat kan dus pri-ma. Momo zei dat het uberhaupt niet kon, lachend, alsof ze denkt dat ze nog als 30 jaar geleden in dezelfde uniforme Mao-pakken rondlopen toen dat idd klopte. XD

Dat was alles wat ik zei, en ik zie er al bij dat de politieke vrijheid laag is ;)
#WeesGeenWhales
pi_199725267
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:03 schreef DX11 het volgende:
Ik vind het in ieder geval een geweldig gevoel dat Mysteryland dus vrijwel zeker door gaat, daar heb ik desnoods dan wel een testje voor over! Eindelijk weer vooruitzicht naar plezier!
Ja daar ga ik dus ook naar toe. maar ben benieuwd hoe ze dat willen doen met meerdaagse festivals als je test maar 72 uur geldig is. Of ze moeten voor die tijd de TvT deactiveren, of ze moeten wat anders verzinnen, of ...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199725269
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ga je nog in op die discussie over China?
...

Zie hierboven. Ik reageer er al op... ?
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:06:31 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725276
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:03 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je hebt in China veel 'vrijheid' zolang je voorstander van de regering bent. Zodra je dat niet bent heb je weinig tot geen 'vrijheid'. Ik gebruik vrijheid even in quotes, want dat is nogal relatief daar. Je kunt prima op maandag vrijheid hebben en op dinsdag een dichtgelaste voordeur hebben omdat er 3 positieve tests zijn gevonden op een bevolking van 8 miljoen.

Hou er daarnaast rekening mee dat het social credit system waar veel discussie over is (geweest) ook wel een dingetje is. Je kunt prima naar een evenement als de overheid jou niet in het vizier heeft, maar als je iets verkeerd gedaan hebt heb je toch echt pech.

Ik blijf erbij, er is echt helemaal niets in het kader van mensenrechten waarin China een goed voorbeeld voor ons is.
Zolang hij er geen last van heeft of denkt te hebben vindt hij dat geloof ik oprecht gene probleem

Maar goed, iets met invoelbaarheid en autisme spectrum stoornis
pi_199725289
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:02 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Tenzij de simulatie-hypothese klopt ben ik echt :P

zIe hier wat ze in china deden 1 september VORIG Jaar, 3 maanden voor de eerste vaccins werden goedgekeurd:
Voorbeeldje ;)
Oh ik geloof echt wel dat dit soort dingen bestaan hoor.

Maar soms lijkt het of je in een compleet andere wereld leeft ;)

Ik kan ook niet wachten tot ik weer naar een (hardcore)feest kan. Maar damzzz mijn hele leven hangt er niet vanaf.

In ieder geval is het bijzonder om al die maanden jouw bipolaire post te lezen :D
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:07:15 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725290
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar als het zo is wel. En in dit geval heb je niet goed gelezen, want ik zeg niet dat hij zeurt.
Nou, enlighten me please dan, wat zei en vooral wat bedoelde je er wel mee?
pi_199725300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja daar ga ik dus ook naar toe. maar ben benieuwd hoe ze dat willen doen met meerdaagse festivals als je test maar 72 uur geldig is. Of ze moeten voor die tijd de TvT deactiveren, of ze moeten wat anders verzinnen, of ...
Als je binnen bent ben je binnen toch? Dan zullen ze vast voor dag 2 geen nieuwe test vragen. Maar ik ga sowieso alleen de zaterdag, anders overleef ik het niet.
pi_199725318
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:07 schreef DX11 het volgende:

[..]

Als je binnen bent ben je binnen toch? Dan zullen ze vast voor dag 2 geen nieuwe test vragen. Maar ik ga sowieso alleen de zaterdag, anders overleef ik het niet.
Haha Mysteryland heeft juist enorme charme met de camping erbij *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199725323
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sowieso maar heel hard gaan hopen op géén vals positieve :{
I'll give you something to do
pi_199725325
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 22:56 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

oh nee, hoor, dat kan juist prima. Dat bedreigt het regime niet. Grote Chinese steden hebben open gay bars en die mogen gewoon bestaan, worden gewoon met rust gelaten. Beijing heeft een LGBT center. En animeconventies enzo hebben ze ook, en daar doen cosplayers dat ook hoor. Sterker nog, er doet al jaren een Chinese delegatie mee aan de cosplay-wereldkampioenschap-finales op animecon hier in Nederland. En die hadden in 2018 trouwens echt een onvoorstelbaar vette act met onvoorstelbare stage props en muziek en lichteffecten en alles, ho-ly shit.

Dat is allemaal 0 probleem.

Sterker nog, toen Weibo probeerde in 2019 om LGBT als onderwerp te bannen van hun medium, kwam de people's daily, de officiële partijkrant, in het engels, met een artikel dat dit een grove schending van mensenrechten was en discriminerend etc, en ze wisten werkelijk niet hoe snel ze het terug moesten draaien.

Politieke rechten? Weinig. Hoewel op lokaal niveau veel dorpen bv. wel weer gerund worden met directe democratie, dus nog meer dan hier. Maar landelijk weinig. Maar sociale rechten/gewoon mogen leven? Als je geen Uyghur bent, heel hoog. Net zo hoog als hier feitelijk.

Het is heel simpel: cosplay events en LGBT mensen bedreigen de stabiliteit niet. Dat is heilig in china, en gezien de burgeroorlogen, opstanden etc, en ik geloof 52 erkende minderheden is dat ook logisch. Ze willen géén bloedbaden meer. Sterker nog, cosplay events, zijn goed, happy UwU cosplay weebs zijn tevreden en vinden het leven leuk en klagen dus niet en komen niet in opstand he. De brood en spelen zijn prima geregeld in China, zeker in de grote steden ;)
Hoe jezelf toch niet voor de gek vent. Alleen vrijheid hebben als wat je zegt, denkt of doet exact overeenkomt met de ideeen van de overheid is geen vrijheid. En die directe democratie in de dorpjes? Dat zijn ook gewoon verlengstukken van de grote roerganger.
pi_199725326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:06 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

...

Zie hierboven. Ik reageer er al op... ?
Dank, heb het idee dat je beeld van China niet helemaal correct is maar oke..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199725336
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:05 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Precies wat ik zeg dus, weinig politieke vrijheid, maar sociale vrijheid kan wel. Molo zei letterlijk lachend dat dingen als free hugs en sex met mannen daar niet kunnen. Dat is gewoon bullshit, dat kan juist wel, idd zolang je verder tevreden bent en niet zeikt. Maar dat kan dus pri-ma. Momo zei dat het uberhaupt niet kon, lachend, alsof ze denkt dat ze nog als 30 jaar geleden in dezelfde uniforme Mao-pakken rondlopen toen dat idd klopte. XD

Dat was alles wat ik zei, en ik zie er al bij dat de politieke vrijheid laag is ;)
Sociale vrijheid en politieke vrijheid kun je niet los van elkaar zien. Als je sociale vrijheid afhankelijk is van de politieke vrijheid in een land houdt het in dat je vrijheid ingekaderd is, dus de overheid bepaalt welke vrijheid je wel en niet hebt. Dat de overheid bepaalt op welke dag jij naar Amsterdam toe mag voor je conventie en dat je alleen naar die conventie toe mag als je eerst vrijwilligerswerk hebt gedaan om je social credit score op te krikken (no joke).

Er kan prima een illusie van vrijheid bestaan in China, dat zolang je je aan de regels houdt je 'beloond' wordt met het naar een club mogen, maar laten we eerlijk zijn, dat is toch geen vrijheid?

China en vrijheid in één zin noemen is effectief hetzelfde als zeggen dat Loekasjenko een hele goede democratische leider is.
pi_199725345
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:07 schreef DX11 het volgende:

[..]

mietje :+
pi_199725347
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Haha Mysteryland heeft juist enorme charme met de camping erbij *O*
Absoluut, maar ik trek dat niet. Ik ga 1 dag goed los, en daarna zo lang mogelijk slapen (airbnb), en dan rustig naar huis karren.
  Moderator woensdag 2 juni 2021 @ 23:10:10 #220
5428 crew  miss_sly
pi_199725349
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Nou, enlighten me please dan, wat zei en vooral wat bedoelde je er wel mee?
Hij zegt ‘niet zeuren gewoon doorprikken’ en ik zeg ‘ik heb die prik al dus hou dat over zeuren maar voor je’

Het staat er al, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199725357
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:09 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

mietje :+
Ik feest gewoon voor 3 dagen op 1 dag! ^O^ en daarna ben ik half dood.
Airbnb ligt op 25min lopen. Ik hoop dat ik aan kom.
pi_199725374
Haha check Yorick bleijenberg zijn twitter video, waar is ie nou in belandt _O-
pi_199725376
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Ga je toch lekker daar wonen
In 'vrijheid'
Shenzhen zou echt super chill zijn en bijna mijn halve leerjaar is er al naar toe verhuisd. Je kan daar beter een carriëre opbouwen dan hier als informaticus. En qua hoe modern en convenient de stad is is het hier net de middeleeuwen. En dan ziet het er ook nog eens prachtig uit 's avonds met alle neon skyline etc, en is het de groenste en schoonste stad van china, met een compleet gi-nor-misch bos (bijna oerwoud formaat) midden in de stad, en bijna alleen maar elektrische autos, bussen etc. Veel chinese steden zijn kut qua luchtvervuiling, maar Shenzhen staat internationaal bekend als heel goed. Veel beter dan de veerkade, dat is zeker.

Een probleem: ze praten Chinees. De 漢字 zijn het probleem niet, van 日本語 immers al flink wat opgepikt al zijn ze in China wat meer versimpeld, het probleem is dat chinees itt japans een tonentaal is en echt bijna niet te leren. Berucht moeilijk. Daar heb ik geen tijd voor, en eerlijk gezegd ook geen zin in.

Plus dat we binnenkort toch weer normaal kunnen leven hier, dus de reden is ook weg wat dat betreft.

Dat gezegd hebbende, naast Japanse popcultuur, ben ik we groot van een aantal Chinese series of games: genshin impact, here u are, the untamed, andere danmei... (dat is Chinees voor tanbi, en het is gewoon BL. Wat we hier yaoi noemen. Oude term, maar via taiwan naar china gekomen voordat die in Japan niet meer gebruikt werd. Zelfde karakters, zelfde betekenis, uiteraard, maar tanbi in japans spreek je in chinees uit als danmei).

Die kan ik hier ook volgen, cosplayen, fanfics schrijven, etc, though, en het stikt op anime fandom events ook altijd van de fans van die series :)
#WeesGeenWhales
pi_199725381
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:10 schreef DX11 het volgende:

[..]

De alcohol waar anderen 2 of 3 dagen over doen tik ik anders wel in die ene dag naar binnen :P
Ja dan stort je wel in na een dag ja ;)

Ik kan niet wachten tot ik weer met een lauw biertje op een festival sta met mijn gezicht in de zon hoor.
pi_199725385
quote:
https://www.telegraaf.nl/(...)icht-op-zomeropening

Hm, "lessen leren"? WElke dan? Ik mag toch hopen dat die niet bedoelt dat we voor eeuwig met 6 man naar de disco mogen, mondkapjes op moeten, en niet mogen dansen. Maar dat zal niet, als hij zegt "geleidelijke terugkeer naar normaal", dan is dit natuurlijk gewoon stap 1 in een proces daar.

Maar wat zijn die lessen dan? Het heeft natuurlijk 0 invloed of relevantie op ons hier, maar wat een cliffhanger zeg, nu wil ik het weten ook LOL. In het Engels kan ik het ook niet vinden.

Café waar een vriend van me werkt gaat gewoon al iedereen toelaten, dan om 22u de deur dicht, en mensen mogen gewoon binnen blijven zonder 1.5 meter en al die onzin. Mensen gaan daar toch niet aan meedoen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199725389
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dan stort je wel in na een dag ja ;)

Airbnb ligt op 25min lopen. Ik hoop dat ik aan kom.
pi_199725402
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Man, wat ben jij vermoeiend
...? Wat doe ik fout hier ?
Het is gewoon irritant dat niemand dat er bij zet. Het is een cliffhanger lol.

Het is alsof ze de jonge hadden geciteerd " per 1 september denk ik dat we een grote stap kunnen zetten" en dan niet zeggen wat. Het leest irritant XD

Maar inmiddels ben ik het alweer kwijt hoor ;)

Let's drop it XD
#WeesGeenWhales
pi_199725417
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Shenzhen zou echt super chill zijn en bijna mijn halve leerjaar is er al naar toe verhuisd. Je kan daar beter een carriëre opbouwen dan hier als informaticus. En qua hoe modern en convenient de stad is is het hier net de middeleeuwen. En dan ziet het er ook nog eens prachtig uit 's avonds met alle neon skyline etc, en is het de groenste en schoonste stad van china, met een compleet gi-nor-misch bos (bijna oerwoud formaat) midden in de stad, en bijna alleen maar elektrische autos, bussen etc. Veel chinese steden zijn kut qua luchtvervuiling, maar Shenzhen staat internationaal bekend als heel goed. Veel beter dan de veerkade, dat is zeker.

Een probleem: ze praten Chinees. De 漢字 zijn het probleem niet, van 日本語 immers al flink wat opgepikt al zijn ze in China wat meer versimpeld, het probleem is dat chinees itt japans een tonentaal is en echt bijna niet te leren. Berucht moeilijk. Daar heb ik geen tijd voor, en eerlijk gezegd ook geen zin in.

Plus dat we binnenkort toch weer normaal kunnen leven hier, dus de reden is ook weg wat dat betreft.

Dat gezegd hebbende, naast Japanse popcultuur, ben ik we groot van een aantal Chinese series of games: genshin impact, here u are, the untamed, andere danmei... (dat is Chinees voor tanbi, en het is gewoon BL. Wat we hier yaoi noemen. Oude term, maar via taiwan naar china gekomen voordat die in Japan niet meer gebruikt werd. Zelfde karakters, zelfde betekenis, uiteraard, maar tanbi in japans spreek je in chinees uit als danmei).

Die kan ik hier ook volgen, cosplayen, fanfics schrijven, etc, though, en het stikt op anime fandom events ook altijd van de fans van die series :)
Weet je, ergens ben ik wel jaloers op je. Ik meen oprecht dat ik er respect voor heb dat je zoveel focus hebt op je events en daar zo naartoe leeft en mee bezig bent.

Ik zou je alleen mee willen geven dat je niet dingen weg moet geven die je niet meer terug kunt krijgen voor iets zo tijdelijks als die events.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:15:47 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725433
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij zegt ‘niet zeuren gewoon doorprikken’ en ik zeg ‘ik heb die prik al dus hou dat over zeuren maar voor je’

Het staat er al, hoor.
Zal aan mij liggen dan ja :D

Dank voor de verheldering!
pi_199725439
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Zolang hij er geen last van heeft of denkt te hebben vindt hij dat geloof ik oprecht gene probleem

Maar goed, iets met invoelbaarheid en autisme spectrum stoornis
Exact.

En de Chinese bevolking vind het ook meerendeels prima. Ik zeg niet dat wij het hier zou moeten doen, natuurlijk niet, maar we moeten wel accepteren dat het voor hun prima werkt. (met misschien als enige uitzondering de uyghuren en paar andere minderheidsgroepen, maar voor de " gewone " chinezen in de grote steden bedoel ik dan).

Het meerendeel is gelukkig. Het land ontwikkeld zich snel, de levensstandaard schiet bijna sneller omhoog dan een long march 5c raket. Er is niets mis mee om dat te accepteren, en gewoon te genieten van hun popcultuur als ze een leuke film, serie, danmei boek, of wat dan ook maken, en elkaar verder gewoon met rust te laten. Geef me dat aub boven de USA, laatste keer dat ik checkte had China niet een " the hague invasion act" voor als we ooit een amerikaanse militair berechten in den haag, en vielen ze ook niet het midden oosten of ander landen binnen met 390409324732748327784237942983 oorlogen om " vrijheid te brengen" en olie te stelen. Just saying.
#WeesGeenWhales
pi_199725460
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:07 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Oh ik geloof echt wel dat dit soort dingen bestaan hoor.

Maar soms lijkt het of je in een compleet andere wereld leeft ;)

Ik kan ook niet wachten tot ik weer naar een (hardcore)feest kan. Maar damzzz mijn hele leven hangt er niet vanaf.

In ieder geval is het bijzonder om al die maanden jouw bipolaire post te lezen :D
Ik heb echt een teringhekel aan nachtclubs. een zwetende stinkende te dicht op elkaar staande massa samen met teringherrie.

Ik wil alleen dat het snel weer kan voor anderen die er wel van genieten.

Zelf wil ik vooral mijjn geliefde anime conventies terug. Waar overigens ook meestal 's avonds een disco is. Waar ik niet eens naar binnen ga, mij niet gezien, ik ga wel gezellig kletsen of gamen met mensjes in de gameroom of een workshop of lezing bezoeken ofzo. :D
#WeesGeenWhales
pi_199725465
twitter

Stukje stront. @Caland @Lenny_Leonard
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:18:53 #233
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199725471
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:16 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Exact.

En de Chinese bevolking vind het ook meerendeels prima.
Hoe weet jij dat nou. De mensen durven niet te roepen dat ze het niet prima vinden want dan mogen ze lekker naar Xinjiang werkkampen. Er zijn maar handvol die moedig genoeg zijn om te protesteren tegen het regime.

Het is net alsof je zegt dat Noord-Koreaans volk hun leven fantastisch vindt.
pi_199725481
quote:

[..]

Exact.

En de Chinese bevolking vind het ook meerendeels prima. Ik zeg niet dat wij het hier zou moeten doen, natuurlijk niet, maar we moeten wel accepteren dat het voor hun prima werkt. (met misschien als enige uitzondering de uyghuren en paar andere minderheidsgroepen, maar voor de " gewone " chinezen in de grote steden bedoel ik dan).

Het meerendeel is gelukkig. Het land ontwikkeld zich snel, de levensstandaard schiet bijna sneller omhoog dan een long march 5c raket. Er is niets mis mee om dat te accepteren, en gewoon te genieten van hun popcultuur als ze een leuke film, serie, danmei boek, of wat dan ook maken, en elkaar verder gewoon met rust te laten. Geef me dat aub boven de USA, laatste keer dat ik checkte had China niet een " the hague invasion act" voor als we ooit een amerikaanse militair berechten in den haag, en vielen ze ook niet het midden oosten of ander landen binnen met 390409324732748327784237942983 oorlogen om " vrijheid te brengen" en olie te stelen. Just saying.
Nee, China koopt gewoon staatsschulden op zodat oorlogen niet nodig zijn. Ze zijn al (indirect of direct) eigenaar van de reserves in die landen. De manier waarop China Hong Kong en Taiwan geannexeerd heeft is nou ook niet iets om over in de boeken te schrijven.

Hun popcultuur kan prima in orde zijn, daar twijfel ik niet over. Ik vind Moskou ook een schitterende stad, maar dat betekent niet dat ik liever Putin dan Rutte als leider heb.
pi_199725482
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Shenzhen zou echt super chill zijn en bijna mijn halve leerjaar is er al naar toe verhuisd. Je kan daar beter een carriëre opbouwen dan hier als informaticus. En qua hoe modern en convenient de stad is is het hier net de middeleeuwen. En dan ziet het er ook nog eens prachtig uit 's avonds met alle neon skyline etc, en is het de groenste en schoonste stad van china, met een compleet gi-nor-misch bos (bijna oerwoud formaat) midden in de stad, en bijna alleen maar elektrische autos, bussen etc.
Zo zie je maar hoe voorkeuren en ideeen over vrijheid en aangename leefomstandigheden kunnen verschillen. De foto's van die artificiele kolos alleen al, brrr.
pi_199725503
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:18 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik heb echt een teringhekel aan nachtclubs. een zwetende stinkende te dicht op elkaar staande massa samen met teringherrie.

Ik hartje nachtubs <3

Ik kan dus daarop niet wachten. Zo veel liefde daar van mensen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:23:06 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725508
quote:

[..]

Exact.

Ik ben veel te Nederlands en Europees, het lijkt me daar echt afgrijselijk op heel veel manieren

Maar goed, ieder zijn ding

Ik ben wel echt heel blij dat in Nederland veel.mensen jouw ideale toekomstbeeld niet zo delen en eerder die van mijzelf :+
pi_199725512
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Hoe jezelf toch niet voor de gek vent. Alleen vrijheid hebben als wat je zegt, denkt of doet exact overeenkomt met de ideeen van de overheid is geen vrijheid. En die directe democratie in de dorpjes? Dat zijn ook gewoon verlengstukken van de grote roerganger.
Hoe vaak moet ik nog beamen dat je wienig politieke vrijheid hebt??????

maar sociale en politieke vrijheid zijn verschillende dimensies he. Feit is dat zolang je je gewoon niet met politiek bemoeit, je vrij een leuk leven kan leiden. Zo mag je gewoon gay zijn bijvoorbeeld. En je kleden hoe je wilt. Muziek luisteren wat je wilt. Een metal concert bezoeken met moshpit. Etc etc. Dat was 30 jaar geleden anders onder mao, maar wat betreft is shanghai of shenzhen enzo nu net zo vrij als Amsterdam etc.

En nogmaals dat staat los van elkaar. Maar zolang ik lol kan hebben met een leuke baan, vrienden, stabiliteit, in een goed functionerend land, en verder met rust gelaten wordt, heb ik die politieke vrijheid ook niet nodig om gelukkig te zijn. Dat is mijn baan niet. Eerlijk gezegd lijkt het me een verademing als bv. de minister van volksgezondheid een vakman is met 30 jaar ervaring en kennis ipv een omhooggevallen schoolmeester.

Als ik invloed wil zou ik wel bij de 10% horen die bij de partij gaat. DAarbinnen is het een meritocratie. Maar ik heb informatica gedaan, dat vind ik interessant, dus ik ga wel werken bij CNSA ofzo dan en in min vrije tijd lekker weeben en cosplayen op events. Leuk, heerlijk, leven is goed. Het land besturen laat ik graag over aan mensen wiens passie dat is en daar verstand van hebben. Kan ik me bezig houden met mijn vakgebied en in mijn vrije tijd lekker lol hebben. Za-lig. Wordt het land ook fatsoenlijk en stabiel bestuurd.
#WeesGeenWhales
pi_199725518
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben veel te Nederlands en Europees, het lijkt me daar echt afgrijselijk op heel veel manieren

Ik ben wel echt heel blij dat in Nederland veel.mensen jouw ideale toekomstbeeld niet zo delen en eerder die van mijzelf :+
Het hele 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' en die Hollandse directheid, heerlijk. Geen twijfel over laten bestaan, gewoon zeggen waar 't op staat.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:24:18 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725519
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou. De mensen durven niet te roepen dat ze het niet prima vinden want dan mogen ze lekker naar Xinjiang werkkampen. Er zijn maar handvol die moedig genoeg zijn om te protesteren tegen het regime.

Het is net alsof je zegt dat Noord-Koreaans volk hun leven fantastisch vindt.
Die hoor je nooit klagen ^O^
pi_199725524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Sociale vrijheid en politieke vrijheid kun je niet los van elkaar zien. Als je sociale vrijheid afhankelijk is van de politieke vrijheid in een land houdt het in dat je vrijheid ingekaderd is, dus de overheid bepaalt welke vrijheid je wel en niet hebt. Dat de overheid bepaalt op welke dag jij naar Amsterdam toe mag voor je conventie en dat je alleen naar die conventie toe mag als je eerst vrijwilligerswerk hebt gedaan om je social credit score op te krikken (no joke).

Er kan prima een illusie van vrijheid bestaan in China, dat zolang je je aan de regels houdt je 'beloond' wordt met het naar een club mogen, maar laten we eerlijk zijn, dat is toch geen vrijheid?

China en vrijheid in één zin noemen is effectief hetzelfde als zeggen dat Loekasjenko een hele goede democratische leider is.
De laatste keer dat ik mij verdiepte in dat systeem was het meer dingen als af en toe je oma bezoeken en je stront niet op straat laten liggen als je de hond uitlaat. Diep triest dat het nodig is om normaal gedrag te belonen, maar als mensen daarvan fatsoenlijker worden, eerlijk gezegd: driewerf hoera. Dat maakt het voor iedereen namelijk een stuk prettiger leven. En ik deed de dingen waar ze het over hadden uit mezelf al. Dat heet " een aardig persoon zijn", als je het leest. ;)
#WeesGeenWhales
pi_199725533
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

maar sociale en politieke vrijheid zijn verschillende dimensies he. Feit is dat zolang je je gewoon niet met politiek bemoeit, je vrij een leuk leven kan leiden. Zo mag je gewoon gay zijn bijvoorbeeld. En je kleden hoe je wilt. Muziek luisteren wat je wilt. Een metal concert bezoeken met moshpit. Etc etc. Dat was 30 jaar geleden anders onder mao, maar wat betreft is shanghai of shenzhen enzo nu net zo vrij als Amsterdam etc.

En nogmaals dat staat los van elkaar. Maar zolang ik lol kan hebben met een leuke baan, vrienden, stabiliteit, in een goed functionerend land, en verder met rust gelaten wordt, heb ik die politieke vrijheid ook niet nodig om gelukkig te zijn. Dat is mijn baan niet. Eerlijk gezegd lijkt het me een verademing als bv. de minister van volksgezondheid een vakman is met 30 jaar ervaring en kennis ipv een omhooggevallen schoolmeester.

Als ik invloed wil zou ik wel bij de 10% horen die bij de partij gaat. DAarbinnen is het een meritocratie. Maar ik heb informatica gedaan, dat vind ik interessant, dus ik ga wel werken bij CNSA ofzo dan en in min vrije tijd lekker weeben en cosplayen op events. Leuk, heerlijk, leven is goed. Het land besturen laat ik graag over aan mensen wiens passie dat is en daar verstand van hebben. Kan ik me bezig houden met mijn vakgebied en in mijn vrije tijd lekker lol hebben. Za-lig. Wordt het land ook fatsoenlijk en stabiel bestuurd.
Maar kom op. Vrijheid is toch meer dan gay mogen zijn, zelf bepalen hoe je je kleedt en welke muziek je wilt luisteren? Als dat je drempel is snap ik wel dat China een goed land voor je is, maar dat is echt geen vrijheid.

Dan kun je sociale en politieke vrijheid los van elkaar proberen te trekken, tot jouw huis op een plek staat waar een snelweg komt en je moet verhuizen. Daar krijg je overigens geen vergoeding voor, je mag dankbaar zijn dat je een ander huis krijgt.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:27:17 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725542
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat kun je niet los van elkaar zien wat dat ís niet los.
Politiek = de maatschappij = de sociale vrijheid wel of niet hebben
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:27:49 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199725547
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:25 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik mij verdiepte in dat systeem was het meer dingen als af en toe je oma bezoeken en je stront niet op straat laten liggen als je de hond uitlaat. Diep triest dat het nodig is om normaal gedrag te belonen, maar als mensen daarvan fatsoenlijker worden, eerlijk gezegd: driewerf hoera. Dat maakt het voor iedereen namelijk een stuk prettiger leven. En ik deed de dingen waar ze het over hadden uit mezelf al. Dat heet " een aardig persoon zijn", als je het leest. ;)
Bekijk aflevering Black Mirror - Nosedive op Netflix maar eens.

Als je dan nog zelfde over denkt dan wens ik je gewoon heel veel plezier en hoop ik dat je snel je geluk vindt in China.
pi_199725549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Café waar een vriend van me werkt gaat gewoon al iedereen toelaten, dan om 22u de deur dicht, en mensen mogen gewoon binnen blijven zonder 1.5 meter en al die onzin. Mensen gaan daar toch niet aan meedoen.
Het zal zowieso niet voor eeuwig zijn, het is overduidelijk bedoeld als de eerste stap geleidelijk terug naar normaal. Het irriteert me gewoon dat het artikel hem niet helemaal quote, welke lessen hij dan bedoelt. Overduidelijk niet dat, dat is een eerste stap, maar wat zijn die lessen dan? Staat er duidelijk los van. Niet omdat het me boeit wat die man roept, wat boeit spanje mij verder of wat ze daar doen, maar het is gewoon ... IDK. Het voelt kut om te lezen. Alsof je een half artikel krijgt.

Maar ik ben het al lang weer vergeten hoor, lets drop it and move on :D

Ander onderwerp lol
#WeesGeenWhales
pi_199725554
quote:

[..]

Dus als je ruzie met je oma hebt en je haar 3 maanden niet bezocht hebt is het prima acceptabel dat je geen kaartjes kunt krijgen voor je conventie? Of als je buurman gezegd heeft dat je een poster van Winnie de Poeh hebt?

Ik heb 't idee dat jouw en mijn 'drempel' van vrijheid echt anders liggen. Ik heb een zooi collega's in China, wanneer er weer gereisd kan worden en er één in NL is vraag ik wel 's hoe 't daar echt is. Wat je hoort vanuit China en wat je hoort van de bevolking als ze niet in China zijn zijn 2 hele andere dingen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:29:19 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199725556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:18 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Stukje stront. @:Caland @:lenny_leonard
Autistje ontmoet mensen die plezier hebben

SNEL OP TWITTER ZETTEN
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:29:51 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725559
quote:

[..]

Iets roepen tegen een overheidsmedewerker wat m niet zint of iets verkeerds googlen?

Geen hypotheek
Je kinderen mogen niet naar een goeie school
Je mag het land niet meer verlaten als je echt kritiek hebt

Fatsoenlijke mensen? Nee, gedwee vee wat in de kudde mee loopt. Or else

Zolang je in de kudde blijft en alleen voor je kijkt, no problem idd

Brrrr
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:30:33 #249
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199725565
Hier, heb je een hele kudde regels. Zodat je vrij kan zijn.

Right.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:31:23 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:30 schreef Janneke141 het volgende:
Hier, heb je een hele kudde regels. Zodat je vrij kan zijn.

Right.
Nu zit Marco Borsato in mijn hoofd :'( :X :X :X :X :X :X
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:33:01 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199725581
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:29 schreef Caland het volgende:

[..]

SNEL OP TWITTER ZETTEN
Die Ria Glas lijkt me ook geen helder licht.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:33:07 #252
346939 Janneke141
pi_199725582
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Nu zit Marco Borsato in mijn hoofd :'( :X :X :X :X :X :X
Valt wat voor te zeggen.
quote:
Soms is ze bang en eenzaam
En verlangt ze terug naar toen
Geborgenheid en warmte
En een vaderlijke zoen
Maar ze wil het leven proeven
Zonder regels of gezag

Juist al die dingen doen
Die bijna niemand anders mag
pi_199725592
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Weet je, ergens ben ik wel jaloers op je. Ik meen oprecht dat ik er respect voor heb dat je zoveel focus hebt op je events en daar zo naartoe leeft en mee bezig bent.

Ik zou je alleen mee willen geven dat je niet dingen weg moet geven die je niet meer terug kunt krijgen voor iets zo tijdelijks als die events.
nou ja, tijdelijk, die fandom zal altijd blijven hoor :)

Maar, lees m' n andere post. Ik zie niet wat ik kwijt raak. Als ik in vrijheid mijn passie kan beoefenen professioneel en prive, en comfortabel kan leven, en het land wordt ondertussen bestuurd (en china is grotendeels echt een meritocratie) door competente carrieremensen die zonder waan van de dag goede plannen kunnen maken (wat duidelijk zijn vruchten af werpt, ze bouwen niet voor niets in 10 jaar tijd het beste HSL netwerk ter wereld, ruimtestations, marslanders, quantum computers, AI-duikboten, hun steden lopen qua digitalisering en technologie en convenience 10-20 jaar voor op de onze, ze hebben honderden miljoenen in een paar decennia uit armoede gehaald, moet ik doorgaan?), dan zie ik dat niet noodzakelijkerwijs als dat ik iets verlies.

Het is een andere manier om iets te doen, en de resultaten laten duidelijk zien dat het grote voordelen heeft. Nadelen ook, zoals alles, maar ik zie het niet als minder. Dat ligt anders voor bv. Noord-Korea, waar de hele bevolking crepeert zodat de grote leider zich vol kan vreten en je constant in een angstcultuur leeft en niet eens je eigen haarstijl mag hebben. Maar China? Nah.

Draai het om: als het land in grote lijnen met geweldige resultaten bestuurd wordt, en al decennia stabiel is, ook nog na eeuwen van steeds burgeroorlogen en drama's, waarom zou ik me dan met de politiek willen bemoeien? Dan laat ik dat aan mensen die voor die carriere hebben gekozen, en ga interessant onderzoek doen op me vakgebied, en in m' n vrije tijd lekker naar een event toe en met fangirls over BL obsessen. Wat verlies ik dan?
#WeesGeenWhales
pi_199725599
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Haha, I see what you did there:
pi_199725600
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat verlies ik dan?
Autonomie.
pi_199725615
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:20 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, China koopt gewoon staatsschulden op zodat oorlogen niet nodig zijn. Ze zijn al (indirect of direct) eigenaar van de reserves in die landen. De manier waarop China Hong Kong en Taiwan geannexeerd heeft is nou ook niet iets om over in de boeken te schrijven.

Hun popcultuur kan prima in orde zijn, daar twijfel ik niet over. Ik vind Moskou ook een schitterende stad, maar dat betekent niet dat ik liever Putin dan Rutte als leider heb.
Wat? China heeft Hong Kong geanexxeerd?

Wat??

... hong kong is door groot britannie gestolen van china, voor een eeuw "geleend" ,e n daarna hebben ze het volgens afspraak teruggekrijgen precies toen die termijn verliep. Wat was daar in gods hemelsnaam niet goed aan?

Taiwan is nog niet geanexxeerd, ze bleren over en weer wat, maar zijn elkaars grootste handelspartner ongeveer. Also, vergeet niet hoe Taiwan ontstond: burgeroorlog verloren, gevlucht met ongeveer de hele nationale schatkist. Lekker dan.
#WeesGeenWhales
pi_199725616
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:34 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

nou ja, tijdelijk, die fandom zal altijd blijven hoor :)

Maar, lees m' n andere post. Ik zie niet wat ik kwijt raak. Als ik in vrijheid mijn passie kan beoefenen professioneel en prive, en comfortabel kan leven, en het land wordt ondertussen bestuurd (en china is grotendeels echt een meritocratie) door competente carrieremensen die zonder waan van de dag goede plannen kunnen maken (wat duidelijk zijn vruchten af werpt, ze bouwen niet voor niets in 10 jaar tijd het beste HSL netwerk ter wereld, ruimtestations, marslanders, quantum computers, AI-duikboten, hun steden lopen qua digitalisering en technologie en convenience 10-20 jaar voor op de onze, ze hebben honderden miljoenen in een paar decennia uit armoede gehaald, moet ik doorgaan?), dan zie ik dat niet noodzakelijkerwijs als dat ik iets verlies.

Het is een andere manier om iets te doen, en de resultaten laten duidelijk zien dat het grote voordelen heeft. Nadelen ook, zoals alles, maar ik zie het niet als minder. Dat ligt anders voor bv. Noord-Korea, waar de hele bevolking crepeert zodat de grote leider zich vol kan vreten en je constant in een angstcultuur leeft en niet eens je eigen haarstijl mag hebben. Maar China? Nah.

Draai het om: als het land in grote lijnen met geweldige resultaten bestuurd wordt, en al decennia stabiel is, ook nog na eeuwen van steeds burgeroorlogen en drama's, waarom zou ik me dan met de politiek willen bemoeien? Dan laat ik dat aan mensen die voor die carriere hebben gekozen, en ga interessant onderzoek doen op me vakgebied, en in m' n vrije tijd lekker naar een event toe en met fangirls over BL obsessen. Wat verlies ik dan?
Zolang het je goed af gaat verlies je weinig, behalve je vrijheid. Behalve je keuze om het ergens niet mee eens te zijn en dat te zeggen. Behalve je een dag kut te voelen en nergens zin in hebben. Behalve een dag te denken: Ik voel me beroerd, ik blijf thuis.

In Nederland stem je (hoop ik). Dat zul je met een reden doen.
pi_199725617
quote:
9s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:20 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zo zie je maar hoe voorkeuren en ideeen over vrijheid en aangename leefomstandigheden kunnen verschillen. De foto's van die artificiele kolos alleen al, brrr.
Kolos?
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:37:56 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725618
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Valt wat voor te zeggen.
[..]

Die kop van Marco erbij alleen :{ :X
pi_199725622
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik hartje nachtubs <3

Ik kan dus daarop niet wachten. Zo veel liefde daar van mensen.
Ik hoop voor je dat het snel weer kan!
#WeesGeenWhales
pi_199725633
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Huh? Ik zeg toch expliciet dat ik het niet hier zo wil maken als daar? Ik zeg alleen dat beiden werken, en dat het een niet perse minderwaardig is.

En dat in het midden oosten, nadat de familie bij een bruiloft is uitgemoord door "Fre3d0m drone strike #1428", ze waarschijnlijk de USA een stuk erger vinden dan China, en terecht...
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:39:22 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725634
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Haha, I see what you did there:
[ afbeelding ]
:D

Gok dat Ria zelf ook weleens serieus genomen wil worden
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:39:57 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199725638
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:18 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Stukje stront. @:Caland @:lenny_leonard
Wat erragh!
Mensen die lol hebben!! Kan niet!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199725640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:37 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat? China heeft Hong Kong geanexxeerd?

Wat??

... hong kong is door groot britannie gestolen van china, voor een eeuw "geleend" ,e n daarna hebben ze het volgens afspraak teruggekrijgen precies toen die termijn verliep. Wat was daar in gods hemelsnaam niet goed aan?

Taiwan is nog niet geanexxeerd, ze bleren over en weer wat, maar zijn elkaars grootste handelspartner ongeveer. Also, vergeet niet hoe Taiwan ontstond: burgeroorlog verloren, gevlucht met ongeveer de hele nationale schatkist. Lekker dan.
Wat vond Hong Kong daar zelf van? Heb je wat van die protesten meegekregen van mensen die in Hong Kong wonen? En hoe die protesten neergeslagen zijn?

Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat iemand de manier van doen van China rondom Hong Kong en Taiwan oké vindt.

Dat is het land wat je als voorbeeld ziet wat betreft bestrijding van Covid. Als jij positief getest wordt kun je je werk wel tabee zeggen, want je gaat gewoon 2 weken in quarantaine in een quarantaine'hotel'. Daar kun je van vinden wat je vindt, je hebt geen keuze. Dan kun je blij zijn dat je gay mag zijn en mag dragen wat je wilt, maar dat mag je dan wel in een celletje doen.
pi_199725642
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het hele 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' en die Hollandse directheid, heerlijk. Geen twijfel over laten bestaan, gewoon zeggen waar 't op staat.
Oh dat heeft China nou ook. Ze zijn super direct, buitenlanders vinden het vaak beetje bot. Maar op dezelfde manier dat Nederlanders dat hebben, wat dat betreft lijken we op elkaar lol.

Japanners zijn meer van het "nooit meiwaku veroorzaken en nooit iemand direct confronteren". In china zeggen ze gewoon whatever " krijg de tering man" is in het Chinees AFAIK ;)
#WeesGeenWhales
pi_199725650
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:40 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Oh dat heeft China nou ook. Ze zijn super direct, buitenlanders vinden het vaak beetje bot. Maar op dezelfde manier dat Nederlanders dat hebben, wat dat betreft lijken we op elkaar lol.

Japanners zijn meer van het "nooit meiwaku veroorzaken en nooit iemand direct confronteren". In china zeggen ze gewoon whatever " krijg de tering man" is in het Chinees AFAIK ;)
Met als kanttekening dat als Chinesen 'krijg de tering man' tegen een overheidsfunctionaris zeggen ze een tijdje 'kwijt' zijn.
pi_199725652
Vrijheid is niet alleen praktisch, maar ook theoretisch. Ik wil niet hier op het marktplein staan met een protestbordje dat Mark Rutte een vuile huilegaar is, maar als ik dat zou willen zou ik het kunnen doen. Ik heb vandaag m'n opa en oma bezocht, maar als ik het nooit meer zou willen mag dat.

Die keuzevrijheid heb je elders niet.
pi_199725655
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:26 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maar kom op. Vrijheid is toch meer dan gay mogen zijn, zelf bepalen hoe je je kleedt en welke muziek je wilt luisteren? Als dat je drempel is snap ik wel dat China een goed land voor je is, maar dat is echt geen vrijheid.

Dan kun je sociale en politieke vrijheid los van elkaar proberen te trekken, tot jouw huis op een plek staat waar een snelweg komt en je moet verhuizen. Daar krijg je overigens geen vergoeding voor, je mag dankbaar zijn dat je een ander huis krijgt.
Maar dat is dus het ding.

Daardoor komt die snelweg er wel. Daarom kan dat land zo snel ontwikkelen, daarom zijn honderden miljoenen niet straatarm meer etc. Voor het collectief en daarmee uiteindelijk jou is dat objectief het beste. En zoals je zegt, ze zorgen er altijd wel voor dat mensen een huis krijgen, ze pleuren je niet zomaar op straat en zoek het maar uit.

Dus, is dat minder goed? Het is anders, maar het is niet objectief slechter.
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:42:11 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725658
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Huh? Ik zeg toch expliciet dat ik het niet hier zo wil maken als daar? Ik zeg alleen dat beiden werken, en dat het een niet perse minderwaardig is.

En dat in het midden oosten, nadat de familie bij een bruiloft is uitgemoord door "Fre3d0m drone strike #1428", ze waarschijnlijk de USA een stuk erger vinden dan China, en terecht...
Dat zijn ook geen engelen landen nee, eens. Maar mensenrechten zijn over het algemeen in het Midden-Oosten én Amerika een heel stuk beter belegd dan in China

En nee, ik bedoelde niet dat Europa Chinees moet worden. Ik wil gewoon eigenlijk zo min mogelijk te maken hebben met China

Lukt niet en ben vast hypocriet daarin, want zooi aan handelswaar komt daar natuurlijk wel vandaan
Inclusief backdoors gratis erbij
pi_199725661
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat kun je niet los van elkaar zien wat dat ís niet los.
Politiek = de maatschappij = de sociale vrijheid wel of niet hebben
Nope, het is echt volgens experts ook twee aparte dimensies van vrijheid. Daarom kan je ook politiek liberalen hebben die sociaal conservatief zijn bv.
#WeesGeenWhales
pi_199725662
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als je dan nog zelfde over denkt dan wens ik je gewoon heel veel plezier en hoop ik dat je snel je geluk vindt in China.
Black mirror moet ik zowieso nog eens kijken XD
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:43:17 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725666
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Met als kanttekening dat als Chinesen 'krijg de tering man' tegen een overheidsfunctionaris zeggen ze een tijdje 'kwijt' zijn.
Jack Ma is wel een mak schaapje na zijn 'rustmomenten'
pi_199725673
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dus als je ruzie met je oma hebt en je haar 3 maanden niet bezocht hebt is het prima acceptabel dat je geen kaartjes kunt krijgen voor je conventie? Of als je buurman gezegd heeft dat je een poster van Winnie de Poeh hebt?

Ik heb 't idee dat jouw en mijn 'drempel' van vrijheid echt anders liggen. Ik heb een zooi collega's in China, wanneer er weer gereisd kan worden en er één in NL is vraag ik wel 's hoe 't daar echt is. Wat je hoort vanuit China en wat je hoort van de bevolking als ze niet in China zijn zijn 2 hele andere dingen.
De helft van mijn Docenten en studie begeleiders en exchange studenten letterlijk waren chinees voor corona uitbraak, ik zag ze jaren dagelijks, heb heel veel gevraagd etc, dat is waarom ik nu het beeld heb dat je er prima kan leven en gewoon je ding kan doen. Ze waren namelijk allemaal happy en wilden allemaal na de studie terug. Unaniem. ;)
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:45:02 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725675
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:42 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nope, het is echt volgens experts ook twee aparte dimensies van vrijheid. Daarom kan je ook politiek liberalen hebben die sociaal conservatief zijn bv.
Politiek is niet een conceptueel iets wat er als laag boven en los van zit.
Politiek bepaalt álles hoe het er in een maatschappij aan toe gaat

Zullen vast experts zijn die je bron zijn, maar dat is ook maar een bepaald perspectief en niet absoluut
pi_199725676
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:37 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Kolos?
Die overduidelijk helemaal vantevoren door emotieloze stadsplanners op de tekentafel bedachte mierenhoop. Ik hou van steden die natuurlijk gegroeid zijn. Middeleeuws stadscentrum hier, moderne kantoorpanden daar, lelijke wederopbouwflats zus, burgelijke rijtjeshuizen zo. Het is misschien niet altijd zo efficient mogelijk of mooi, maar het voelt tenminste menselijk.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:45:52 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725681
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:44 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De helft van mijn Docenten en studie begeleiders en exchange studenten letterlijk waren chinees voor corona uitbraak, ik zag ze jaren dagelijks, heb heel veel gevraagd etc, dat is waarom ik nu het beeld heb dat je er prima kan leven en gewoon je ding kan doen. Ze waren namelijk allemaal happy en wilden allemaal na de studie terug. Unaniem. ;)
Ik ken zat andere verhalen

Maar dat waren dan ook mensen vanuit andere posities en andere achtergronden
pi_199725682
Is dit nog het coronatopic?

Of heb ik per ongeluk op het grote eragon/China-topic geklikt (wat amper nog ontopic te noemen is)? :? :@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_199725683
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:29 schreef Caland het volgende:

[..]

SNEL OP TWITTER ZETTEN
Hey ik heb Asperger en vind dit ook debiel! Not me!
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:46:21 #279
346939 Janneke141
pi_199725685
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:42 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar dat is dus het ding.

Daardoor komt die snelweg er wel. Daarom kan dat land zo snel ontwikkelen, daarom zijn honderden miljoenen niet straatarm meer etc. Voor het collectief en daarmee uiteindelijk jou is dat objectief het beste. En zoals je zegt, ze zorgen er altijd wel voor dat mensen een huis krijgen, ze pleuren je niet zomaar op straat en zoek het maar uit.

Dus, is dat minder goed? Het is anders, maar het is niet objectief slechter.
Misschien is het niet slechter, maar om het in één adem te noemen met vrijheid getuigt wel van een bepaalde wereldvreemdheid.
pi_199725686
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wie?
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:46:45 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725687
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Die overduidelijk helemaal vantevoren door emotieloze stadsplanners op de tekentafel bedachte mierenhoop. Ik hou van steden die natuurlijk gegroeid zijn. Middeleeuws stadscentrum hier, moderne kantoorpanden daar, lelijke wederopbouwflats zus, burgelijke rijtjeshuizen zo. Het is misschien niet altijd zo efficient mogelijk of mooi, maar het voelt tenminste menselijk.
Covidvrij Zoetermeer x miljard :9~ :9~ :9~
pi_199725694
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:44 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ik tegen een (Chinese) muur praat. Je kunt je ding doen zolang dat binnen de kaders past van wat de overheid voorstaat.

Bijvoorbeeld, je mag in China stemmen. Maar, er is een éénpartijstelsel, dus op een ander dan die partij kun je niet stemmen. Is het dan daadwerkelijk iets waard of is het voor de bühne?
pi_199725704
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:45 schreef Salina het volgende:
Is dit nog het coronatopic?

Of heb ik per ongeluk op het grote eragon/China-topic geklikt (wat amper nog ontopic te noemen is)? :? :@
Ja, soortvan. Het begon over China met een voorbeeldbeleid rondom Covid, dat is iets breder getrokken O-)
pi_199725706
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zolang het je goed af gaat verlies je weinig, behalve je vrijheid. Behalve je keuze om het ergens niet mee eens te zijn en dat te zeggen. Behalve je een dag kut te voelen en nergens zin in hebben. Behalve een dag te denken: Ik voel me beroerd, ik blijf thuis.

In Nederland stem je (hoop ik). Dat zul je met een reden doen.
Uhm, je kut voelen en een dag thuisblijven mag dus gewoon. Niet eens zijn ook. Chinese autoriteiten stimuleren juist dat mensen bv. discussieren online hoe het land het beste over kan gaan naar duurzame energie en dat soort zaken, daar halen ze ook inspiratie uit. Het wordt pas een probleem als je gaat oproepen tot revolutie, andere overheid etc. Stabiliteit is heilig. Maar je mening geven en beschaafd discussieren over dat soort dingen vind men alleen maar tof.

En daar komt nog bij dat de partij iets van 100 miljoen leden heeft trouwens. het is niet echt een elite club ofzo qua toegang tot discussies. En daarbuiten vind men het dus ook alleen maar mooi, als je de stabiliteit maar niet in gevaar brengt, maar na opium oorlogen, boxer rebellion, christelijke opstanden met miljoenen doden, burgeroorlog etc snap ik dat ook wel.
#WeesGeenWhales
pi_199725721
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Uhm, je kut voelen en een dag thuisblijven mag dus gewoon. Niet eens zijn ook. Chinese autoriteiten stimuleren juist dat mensen bv. discussieren online hoe het land het beste over kan gaan naar duurzame energie en dat soort zaken, daar halen ze ook inspiratie uit. Het wordt pas een probleem als je gaat oproepen tot revolutie, andere overheid etc. Stabiliteit is heilig. Maar je mening geven en beschaafd discussieren over dat soort dingen vind men alleen maar tof.

En daar komt nog bij dat de partij iets van 100 miljoen leden heeft trouwens. het is niet echt een elite club ofzo qua toegang tot discussies. En daarbuiten vind men het dus ook alleen maar mooi, als je de stabiliteit maar niet in gevaar brengt, maar na opium oorlogen, boxer rebellion, christelijke opstanden met miljoenen doden, burgeroorlog etc snap ik dat ook wel.
Als je in China zou wonen en op de manier waarop je nu over China praat over (bijvoorbeeld) Nederland zou praten had je een serieus probleem.

Maargoed, we gaan het niet eens worden dus laten we maar weer ontopic gaan.
pi_199725729
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat doen ze ook niet, want in al die culturen is er wel respect voor overheden, zeker zolang ze het goed doen. Hoewel China wel nog steeds van Confucius letterlijk onderwijst dat als een bestuurder het niet goed doet, dat het dan je plicht is om in opstand te komen. Yep, ik heb de chinese universiteits toegangstest gedaan, dat was het goede antwoord lol. Het was een strikvraag, want " ik moet altijd de partij volgen" was ook een optie. En dus fout.

Maar zolang de regering het goed doet moet je idd gewoon gehoorzamen, en dan is er een zorgplicht terug, zo werkt het al sinds confucius, mandate of heaven and such. En laat china het momenteel erg goed doen by and large.

Maar tussen de bevolking onderling bedoelde ik dat ze zo waren ;)
#WeesGeenWhales
pi_199725739
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

LOL I see.

Ik houd echt van die awesome cyberpunk neon look met hoge wolkenkrabbers en super pretty skyline met lichtjes overal. *drool*. En dan alles high tech en convenient. Love <3
#WeesGeenWhales
pi_199725748
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Misschien is het niet slechter, maar om het in één adem te noemen met vrijheid getuigt wel van een bepaalde wereldvreemdheid.
Maar nogmaals, ik had het daarbij over de sociale vrijheid om jezelf te zijn en je eigen hobbies en vrienden te hebben, je eigen carriere te kiezen, je eigen interesse en opleiding. Niet de politieke kant.
#WeesGeenWhales
pi_199725758
Bedtijd hier.

Vader: ga je morgen mee klodder?
Ik: waarheen?
Vader: Breda, krijg mijn tweede prik.
Ik: zinvol uitje wel.
Stiefmoeder: kunnen jullie daarna lekker een terrasje pakken terwijl ik werk.
Vader: waar? Ik ga het centrum niet in!
Ik: gaan we in het dorp.
Stiefmoeder: Mastbos.
Vader: oh ik dacht dat jullie zeiden Bosbad.

O+
pi_199725760
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ik tegen een (Chinese) muur praat. Je kunt je ding doen zolang dat binnen de kaders past van wat de overheid voorstaat.

Bijvoorbeeld, je mag in China stemmen. Maar, er is een éénpartijstelsel, dus op een ander dan die partij kun je niet stemmen. Is het dan daadwerkelijk iets waard of is het voor de bühne?
Nee, ik heb al 1000x gezegd dat de politieke vrijheid beperkt is. Ik zeg alleen dat zolang het land alleen maar snel ontwikkeld en het er goed leven is, ik dat niet perse minder fijn vind om te wonen dan hier. Sterker nog, geen omhooggevallen meestal als zorgminister maar een dokter met ervaring bv. is ergens wel fijn.

En niet 093243274327347328947329874937347823947239749724327427893 commisies voor elke beslissing, elke spoorlijn, elke ALLES. ZOOOOOO vermoeieeeennnndddd!

En dan elke 4 jaar hordes mensen die alleen op groenlinks stemmen omdat Jesse Klaver een lekker ding is, en dan 9319028 jaar formeren, waarna er weer 4 jaar niets gedaan wordt, want er moesten compromissen worden gesloten.

BLERGH.
#WeesGeenWhales
pi_199725767
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Als je in China zou wonen en op de manier waarop je nu over China praat over (bijvoorbeeld) Nederland zou praten had je een serieus probleem.

Maargoed, we gaan het niet eens worden dus laten we maar weer ontopic gaan.
Meh, dat zou dus echt wel meevallen.

Maar prima, lets! :D
#WeesGeenWhales
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:58:42 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725768
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Bedtijd hier.

Vader: ga je morgen mee klodder?
Ik: waarheen?
Vader: Breda, krijg mijn tweede prik.
Ik: zinvol uitje wel.
Stiefmoeder: kunnen jullie daarna lekker een terrasje pakken terwijl ik werk.
Vader: waar? Ik ga het centrum niet in!
Ik: gaan we in het dorp.
Stiefmoeder: Mastbos.
Vader: oh ik dacht dat jullie zeiden Bosbad.

O+
Dingen dóen _O_
pi_199725779
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:57 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nee, ik heb al 1000x gezegd dat de politieke vrijheid beperkt is. Ik zeg alleen dat zolang het land alleen maar snel ontwikkeld en het er goed leven is, ik dat niet perse minder fijn vind om te wonen dan hier. Sterker nog, geen omhooggevallen meestal als zorgminister maar een dokter met ervaring bv. is ergens wel fijn.

En niet 093243274327347328947329874937347823947239749724327427893 commisies voor elke beslissing, elke spoorlijn, elke ALLES. ZOOOOOO vermoeieeeennnndddd!

En dan elke 4 jaar hordes mensen die alleen op groenlinks stemmen omdat Jesse Klaver een lekker ding is, en dan 9319028 jaar formeren, waarna er weer 4 jaar niets gedaan wordt, want er moesten compromissen worden gesloten.

BLERGH.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199725781
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:27 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199725782
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Dingen dóen _O_
Hier vandaag:

Dochter: Papa zwemmen!
Ik: zwoegen om zwembad op te zetten, want de jacuzzi vond ze te warm
Dochter: NEE KOUD BRRRR
Ik: Wil je dan jacuzzi in?
Dochter: NEEE NEE NEEE NEEEE NEEE, zandbak
Ik: zandbak openmaken
Dochter: ZWEMMEN

Ik: FUUUUUU
pi_199725786
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat zijn ook geen engelen landen nee, eens. Maar mensenrechten zijn over het algemeen in het Midden-Oosten én Amerika een heel stuk beter belegd dan in China

En nee, ik bedoelde niet dat Europa Chinees moet worden. Ik wil gewoon eigenlijk zo min mogelijk te maken hebben met China

Lukt niet en ben vast hypocriet daarin, want zooi aan handelswaar komt daar natuurlijk wel vandaan
Inclusief backdoors gratis erbij
Doe wat je zelf wilt, als je mij maar van mijn favoriete Chinese series laat genieten, fanboyen, en fanfics schrijven en stuf LOL. Het zal me jeuken waar het vandaan komt, the untamed is gewoon geweldig. Heavenly's official blessing ook. I <3 danmei :)

En cupid's chocolates, scissor seven, the kings avatar, en nog veel meer awesome series :D Die ook nog legaal gratis te zien zijn in de wetv app, super nice~

En nee het lukt je idd niet :D
#WeesGeenWhales
pi_199725797
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:52 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat doen ze ook niet, want in al die culturen is er wel respect voor overheden, zeker zolang ze het goed doen. Hoewel China wel nog steeds van Confucius letterlijk onderwijst dat als een bestuurder het niet goed doet, dat het dan je plicht is om in opstand te komen. Yep, ik heb de chinese universiteits toegangstest gedaan, dat was het goede antwoord lol. Het was een strikvraag, want " ik moet altijd de partij volgen" was ook een optie. En dus fout.

Maar zolang de regering het goed doet moet je idd gewoon gehoorzamen, en dan is er een zorgplicht terug, zo werkt het al sinds confucius, mandate of heaven and such. En laat china het momenteel erg goed doen by and large.

Maar tussen de bevolking onderling bedoelde ik dat ze zo waren ;)
Beetje kip en het ei verhaal.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199725800
quote:
11s.gif Op donderdag 3 juni 2021 00:00 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is ongeveer hoe ik me voel als hier iets moet gebeuren. NIETS lukt hier snel.

Anyway, lets get back on topic zoals sommigen zijden, ik had niet eens door dat er een uur voorbij was oops lol
#WeesGeenWhales
pi_199725806
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 00:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Beetje kip en het ei verhaal.
Nah, In vrije landen in die regio als Japan ook. :)

Anyway... back on topic XD
#WeesGeenWhales
pi_199725807
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 00:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zie alvast twee uitstekende redenen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')