abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199725389
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja dan stort je wel in na een dag ja ;)

Airbnb ligt op 25min lopen. Ik hoop dat ik aan kom.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_199725402
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Man, wat ben jij vermoeiend
...? Wat doe ik fout hier ?
Het is gewoon irritant dat niemand dat er bij zet. Het is een cliffhanger lol.

Het is alsof ze de jonge hadden geciteerd " per 1 september denk ik dat we een grote stap kunnen zetten" en dan niet zeggen wat. Het leest irritant XD

Maar inmiddels ben ik het alweer kwijt hoor ;)

Let's drop it XD
#WeesGeenWhales
pi_199725417
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Shenzhen zou echt super chill zijn en bijna mijn halve leerjaar is er al naar toe verhuisd. Je kan daar beter een carriëre opbouwen dan hier als informaticus. En qua hoe modern en convenient de stad is is het hier net de middeleeuwen. En dan ziet het er ook nog eens prachtig uit 's avonds met alle neon skyline etc, en is het de groenste en schoonste stad van china, met een compleet gi-nor-misch bos (bijna oerwoud formaat) midden in de stad, en bijna alleen maar elektrische autos, bussen etc. Veel chinese steden zijn kut qua luchtvervuiling, maar Shenzhen staat internationaal bekend als heel goed. Veel beter dan de veerkade, dat is zeker.

Een probleem: ze praten Chinees. De 漢字 zijn het probleem niet, van 日本語 immers al flink wat opgepikt al zijn ze in China wat meer versimpeld, het probleem is dat chinees itt japans een tonentaal is en echt bijna niet te leren. Berucht moeilijk. Daar heb ik geen tijd voor, en eerlijk gezegd ook geen zin in.

Plus dat we binnenkort toch weer normaal kunnen leven hier, dus de reden is ook weg wat dat betreft.

Dat gezegd hebbende, naast Japanse popcultuur, ben ik we groot van een aantal Chinese series of games: genshin impact, here u are, the untamed, andere danmei... (dat is Chinees voor tanbi, en het is gewoon BL. Wat we hier yaoi noemen. Oude term, maar via taiwan naar china gekomen voordat die in Japan niet meer gebruikt werd. Zelfde karakters, zelfde betekenis, uiteraard, maar tanbi in japans spreek je in chinees uit als danmei).

Die kan ik hier ook volgen, cosplayen, fanfics schrijven, etc, though, en het stikt op anime fandom events ook altijd van de fans van die series :)
Weet je, ergens ben ik wel jaloers op je. Ik meen oprecht dat ik er respect voor heb dat je zoveel focus hebt op je events en daar zo naartoe leeft en mee bezig bent.

Ik zou je alleen mee willen geven dat je niet dingen weg moet geven die je niet meer terug kunt krijgen voor iets zo tijdelijks als die events.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:15:47 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725433
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij zegt ‘niet zeuren gewoon doorprikken’ en ik zeg ‘ik heb die prik al dus hou dat over zeuren maar voor je’

Het staat er al, hoor.
Zal aan mij liggen dan ja :D

Dank voor de verheldering!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199725439
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Zolang hij er geen last van heeft of denkt te hebben vindt hij dat geloof ik oprecht gene probleem

Maar goed, iets met invoelbaarheid en autisme spectrum stoornis
Exact.

En de Chinese bevolking vind het ook meerendeels prima. Ik zeg niet dat wij het hier zou moeten doen, natuurlijk niet, maar we moeten wel accepteren dat het voor hun prima werkt. (met misschien als enige uitzondering de uyghuren en paar andere minderheidsgroepen, maar voor de " gewone " chinezen in de grote steden bedoel ik dan).

Het meerendeel is gelukkig. Het land ontwikkeld zich snel, de levensstandaard schiet bijna sneller omhoog dan een long march 5c raket. Er is niets mis mee om dat te accepteren, en gewoon te genieten van hun popcultuur als ze een leuke film, serie, danmei boek, of wat dan ook maken, en elkaar verder gewoon met rust te laten. Geef me dat aub boven de USA, laatste keer dat ik checkte had China niet een " the hague invasion act" voor als we ooit een amerikaanse militair berechten in den haag, en vielen ze ook niet het midden oosten of ander landen binnen met 390409324732748327784237942983 oorlogen om " vrijheid te brengen" en olie te stelen. Just saying.
#WeesGeenWhales
pi_199725460
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:07 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Oh ik geloof echt wel dat dit soort dingen bestaan hoor.

Maar soms lijkt het of je in een compleet andere wereld leeft ;)

Ik kan ook niet wachten tot ik weer naar een (hardcore)feest kan. Maar damzzz mijn hele leven hangt er niet vanaf.

In ieder geval is het bijzonder om al die maanden jouw bipolaire post te lezen :D
Ik heb echt een teringhekel aan nachtclubs. een zwetende stinkende te dicht op elkaar staande massa samen met teringherrie.

Ik wil alleen dat het snel weer kan voor anderen die er wel van genieten.

Zelf wil ik vooral mijjn geliefde anime conventies terug. Waar overigens ook meestal 's avonds een disco is. Waar ik niet eens naar binnen ga, mij niet gezien, ik ga wel gezellig kletsen of gamen met mensjes in de gameroom of een workshop of lezing bezoeken ofzo. :D
#WeesGeenWhales
pi_199725465
twitter

Stukje stront. @Caland @Lenny_Leonard
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:18:53 #233
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199725471
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:16 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Exact.

En de Chinese bevolking vind het ook meerendeels prima.
Hoe weet jij dat nou. De mensen durven niet te roepen dat ze het niet prima vinden want dan mogen ze lekker naar Xinjiang werkkampen. Er zijn maar handvol die moedig genoeg zijn om te protesteren tegen het regime.

Het is net alsof je zegt dat Noord-Koreaans volk hun leven fantastisch vindt.
pi_199725481
quote:

[..]

Exact.

En de Chinese bevolking vind het ook meerendeels prima. Ik zeg niet dat wij het hier zou moeten doen, natuurlijk niet, maar we moeten wel accepteren dat het voor hun prima werkt. (met misschien als enige uitzondering de uyghuren en paar andere minderheidsgroepen, maar voor de " gewone " chinezen in de grote steden bedoel ik dan).

Het meerendeel is gelukkig. Het land ontwikkeld zich snel, de levensstandaard schiet bijna sneller omhoog dan een long march 5c raket. Er is niets mis mee om dat te accepteren, en gewoon te genieten van hun popcultuur als ze een leuke film, serie, danmei boek, of wat dan ook maken, en elkaar verder gewoon met rust te laten. Geef me dat aub boven de USA, laatste keer dat ik checkte had China niet een " the hague invasion act" voor als we ooit een amerikaanse militair berechten in den haag, en vielen ze ook niet het midden oosten of ander landen binnen met 390409324732748327784237942983 oorlogen om " vrijheid te brengen" en olie te stelen. Just saying.
Nee, China koopt gewoon staatsschulden op zodat oorlogen niet nodig zijn. Ze zijn al (indirect of direct) eigenaar van de reserves in die landen. De manier waarop China Hong Kong en Taiwan geannexeerd heeft is nou ook niet iets om over in de boeken te schrijven.

Hun popcultuur kan prima in orde zijn, daar twijfel ik niet over. Ik vind Moskou ook een schitterende stad, maar dat betekent niet dat ik liever Putin dan Rutte als leider heb.
pi_199725482
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Shenzhen zou echt super chill zijn en bijna mijn halve leerjaar is er al naar toe verhuisd. Je kan daar beter een carriëre opbouwen dan hier als informaticus. En qua hoe modern en convenient de stad is is het hier net de middeleeuwen. En dan ziet het er ook nog eens prachtig uit 's avonds met alle neon skyline etc, en is het de groenste en schoonste stad van china, met een compleet gi-nor-misch bos (bijna oerwoud formaat) midden in de stad, en bijna alleen maar elektrische autos, bussen etc.
Zo zie je maar hoe voorkeuren en ideeen over vrijheid en aangename leefomstandigheden kunnen verschillen. De foto's van die artificiele kolos alleen al, brrr.
pi_199725503
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:18 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik heb echt een teringhekel aan nachtclubs. een zwetende stinkende te dicht op elkaar staande massa samen met teringherrie.

Ik hartje nachtubs <3

Ik kan dus daarop niet wachten. Zo veel liefde daar van mensen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:23:06 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725508
quote:

[..]

Exact.

Ik ben veel te Nederlands en Europees, het lijkt me daar echt afgrijselijk op heel veel manieren

Maar goed, ieder zijn ding

Ik ben wel echt heel blij dat in Nederland veel.mensen jouw ideale toekomstbeeld niet zo delen en eerder die van mijzelf :+
pi_199725512
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Hoe jezelf toch niet voor de gek vent. Alleen vrijheid hebben als wat je zegt, denkt of doet exact overeenkomt met de ideeen van de overheid is geen vrijheid. En die directe democratie in de dorpjes? Dat zijn ook gewoon verlengstukken van de grote roerganger.
Hoe vaak moet ik nog beamen dat je wienig politieke vrijheid hebt??????

maar sociale en politieke vrijheid zijn verschillende dimensies he. Feit is dat zolang je je gewoon niet met politiek bemoeit, je vrij een leuk leven kan leiden. Zo mag je gewoon gay zijn bijvoorbeeld. En je kleden hoe je wilt. Muziek luisteren wat je wilt. Een metal concert bezoeken met moshpit. Etc etc. Dat was 30 jaar geleden anders onder mao, maar wat betreft is shanghai of shenzhen enzo nu net zo vrij als Amsterdam etc.

En nogmaals dat staat los van elkaar. Maar zolang ik lol kan hebben met een leuke baan, vrienden, stabiliteit, in een goed functionerend land, en verder met rust gelaten wordt, heb ik die politieke vrijheid ook niet nodig om gelukkig te zijn. Dat is mijn baan niet. Eerlijk gezegd lijkt het me een verademing als bv. de minister van volksgezondheid een vakman is met 30 jaar ervaring en kennis ipv een omhooggevallen schoolmeester.

Als ik invloed wil zou ik wel bij de 10% horen die bij de partij gaat. DAarbinnen is het een meritocratie. Maar ik heb informatica gedaan, dat vind ik interessant, dus ik ga wel werken bij CNSA ofzo dan en in min vrije tijd lekker weeben en cosplayen op events. Leuk, heerlijk, leven is goed. Het land besturen laat ik graag over aan mensen wiens passie dat is en daar verstand van hebben. Kan ik me bezig houden met mijn vakgebied en in mijn vrije tijd lekker lol hebben. Za-lig. Wordt het land ook fatsoenlijk en stabiel bestuurd.
#WeesGeenWhales
pi_199725518
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben veel te Nederlands en Europees, het lijkt me daar echt afgrijselijk op heel veel manieren

Maar goed, ieder zijn ding

Ik ben wel echt heel blij dat in Nederland veel.mensen jouw ideale toekomstbeeld niet zo delen en eerder die van mijzelf :+
Het hele 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' en die Hollandse directheid, heerlijk. Geen twijfel over laten bestaan, gewoon zeggen waar 't op staat.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:24:18 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725519
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat nou. De mensen durven niet te roepen dat ze het niet prima vinden want dan mogen ze lekker naar Xinjiang werkkampen. Er zijn maar handvol die moedig genoeg zijn om te protesteren tegen het regime.

Het is net alsof je zegt dat Noord-Koreaans volk hun leven fantastisch vindt.
Die hoor je nooit klagen ^O^
pi_199725524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Sociale vrijheid en politieke vrijheid kun je niet los van elkaar zien. Als je sociale vrijheid afhankelijk is van de politieke vrijheid in een land houdt het in dat je vrijheid ingekaderd is, dus de overheid bepaalt welke vrijheid je wel en niet hebt. Dat de overheid bepaalt op welke dag jij naar Amsterdam toe mag voor je conventie en dat je alleen naar die conventie toe mag als je eerst vrijwilligerswerk hebt gedaan om je social credit score op te krikken (no joke).

Er kan prima een illusie van vrijheid bestaan in China, dat zolang je je aan de regels houdt je 'beloond' wordt met het naar een club mogen, maar laten we eerlijk zijn, dat is toch geen vrijheid?

China en vrijheid in één zin noemen is effectief hetzelfde als zeggen dat Loekasjenko een hele goede democratische leider is.
De laatste keer dat ik mij verdiepte in dat systeem was het meer dingen als af en toe je oma bezoeken en je stront niet op straat laten liggen als je de hond uitlaat. Diep triest dat het nodig is om normaal gedrag te belonen, maar als mensen daarvan fatsoenlijker worden, eerlijk gezegd: driewerf hoera. Dat maakt het voor iedereen namelijk een stuk prettiger leven. En ik deed de dingen waar ze het over hadden uit mezelf al. Dat heet " een aardig persoon zijn", als je het leest. ;)
#WeesGeenWhales
pi_199725533
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

maar sociale en politieke vrijheid zijn verschillende dimensies he. Feit is dat zolang je je gewoon niet met politiek bemoeit, je vrij een leuk leven kan leiden. Zo mag je gewoon gay zijn bijvoorbeeld. En je kleden hoe je wilt. Muziek luisteren wat je wilt. Een metal concert bezoeken met moshpit. Etc etc. Dat was 30 jaar geleden anders onder mao, maar wat betreft is shanghai of shenzhen enzo nu net zo vrij als Amsterdam etc.

En nogmaals dat staat los van elkaar. Maar zolang ik lol kan hebben met een leuke baan, vrienden, stabiliteit, in een goed functionerend land, en verder met rust gelaten wordt, heb ik die politieke vrijheid ook niet nodig om gelukkig te zijn. Dat is mijn baan niet. Eerlijk gezegd lijkt het me een verademing als bv. de minister van volksgezondheid een vakman is met 30 jaar ervaring en kennis ipv een omhooggevallen schoolmeester.

Als ik invloed wil zou ik wel bij de 10% horen die bij de partij gaat. DAarbinnen is het een meritocratie. Maar ik heb informatica gedaan, dat vind ik interessant, dus ik ga wel werken bij CNSA ofzo dan en in min vrije tijd lekker weeben en cosplayen op events. Leuk, heerlijk, leven is goed. Het land besturen laat ik graag over aan mensen wiens passie dat is en daar verstand van hebben. Kan ik me bezig houden met mijn vakgebied en in mijn vrije tijd lekker lol hebben. Za-lig. Wordt het land ook fatsoenlijk en stabiel bestuurd.
Maar kom op. Vrijheid is toch meer dan gay mogen zijn, zelf bepalen hoe je je kleedt en welke muziek je wilt luisteren? Als dat je drempel is snap ik wel dat China een goed land voor je is, maar dat is echt geen vrijheid.

Dan kun je sociale en politieke vrijheid los van elkaar proberen te trekken, tot jouw huis op een plek staat waar een snelweg komt en je moet verhuizen. Daar krijg je overigens geen vergoeding voor, je mag dankbaar zijn dat je een ander huis krijgt.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:27:17 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725542
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:23 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat kun je niet los van elkaar zien wat dat ís niet los.
Politiek = de maatschappij = de sociale vrijheid wel of niet hebben
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:27:49 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199725547
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:25 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik mij verdiepte in dat systeem was het meer dingen als af en toe je oma bezoeken en je stront niet op straat laten liggen als je de hond uitlaat. Diep triest dat het nodig is om normaal gedrag te belonen, maar als mensen daarvan fatsoenlijker worden, eerlijk gezegd: driewerf hoera. Dat maakt het voor iedereen namelijk een stuk prettiger leven. En ik deed de dingen waar ze het over hadden uit mezelf al. Dat heet " een aardig persoon zijn", als je het leest. ;)
Bekijk aflevering Black Mirror - Nosedive op Netflix maar eens.

Als je dan nog zelfde over denkt dan wens ik je gewoon heel veel plezier en hoop ik dat je snel je geluk vindt in China.
pi_199725549
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:12 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Café waar een vriend van me werkt gaat gewoon al iedereen toelaten, dan om 22u de deur dicht, en mensen mogen gewoon binnen blijven zonder 1.5 meter en al die onzin. Mensen gaan daar toch niet aan meedoen.
Het zal zowieso niet voor eeuwig zijn, het is overduidelijk bedoeld als de eerste stap geleidelijk terug naar normaal. Het irriteert me gewoon dat het artikel hem niet helemaal quote, welke lessen hij dan bedoelt. Overduidelijk niet dat, dat is een eerste stap, maar wat zijn die lessen dan? Staat er duidelijk los van. Niet omdat het me boeit wat die man roept, wat boeit spanje mij verder of wat ze daar doen, maar het is gewoon ... IDK. Het voelt kut om te lezen. Alsof je een half artikel krijgt.

Maar ik ben het al lang weer vergeten hoor, lets drop it and move on :D

Ander onderwerp lol
#WeesGeenWhales
pi_199725554
quote:

[..]

Dus als je ruzie met je oma hebt en je haar 3 maanden niet bezocht hebt is het prima acceptabel dat je geen kaartjes kunt krijgen voor je conventie? Of als je buurman gezegd heeft dat je een poster van Winnie de Poeh hebt?

Ik heb 't idee dat jouw en mijn 'drempel' van vrijheid echt anders liggen. Ik heb een zooi collega's in China, wanneer er weer gereisd kan worden en er één in NL is vraag ik wel 's hoe 't daar echt is. Wat je hoort vanuit China en wat je hoort van de bevolking als ze niet in China zijn zijn 2 hele andere dingen.
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:29:19 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199725556
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:18 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Stukje stront. @:Caland @:lenny_leonard
Autistje ontmoet mensen die plezier hebben

SNEL OP TWITTER ZETTEN
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:29:51 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725559
quote:

[..]

Iets roepen tegen een overheidsmedewerker wat m niet zint of iets verkeerds googlen?

Geen hypotheek
Je kinderen mogen niet naar een goeie school
Je mag het land niet meer verlaten als je echt kritiek hebt

Fatsoenlijke mensen? Nee, gedwee vee wat in de kudde mee loopt. Or else

Zolang je in de kudde blijft en alleen voor je kijkt, no problem idd

Brrrr
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:30:33 #249
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199725565
Hier, heb je een hele kudde regels. Zodat je vrij kan zijn.

Right.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 2 juni 2021 @ 23:31:23 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199725571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:30 schreef Janneke141 het volgende:
Hier, heb je een hele kudde regels. Zodat je vrij kan zijn.

Right.
Nu zit Marco Borsato in mijn hoofd :'( :X :X :X :X :X :X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')