Ik ken zat andere verhalenquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De helft van mijn Docenten en studie begeleiders en exchange studenten letterlijk waren chinees voor corona uitbraak, ik zag ze jaren dagelijks, heb heel veel gevraagd etc, dat is waarom ik nu het beeld heb dat je er prima kan leven en gewoon je ding kan doen. Ze waren namelijk allemaal happy en wilden allemaal na de studie terug. Unaniem.
Hey ik heb Asperger en vind dit ook debiel! Not me!quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Autistje ontmoet mensen die plezier hebben
SNEL OP TWITTER ZETTEN
Misschien is het niet slechter, maar om het in één adem te noemen met vrijheid getuigt wel van een bepaalde wereldvreemdheid.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:42 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar dat is dus het ding.
Daardoor komt die snelweg er wel. Daarom kan dat land zo snel ontwikkelen, daarom zijn honderden miljoenen niet straatarm meer etc. Voor het collectief en daarmee uiteindelijk jou is dat objectief het beste. En zoals je zegt, ze zorgen er altijd wel voor dat mensen een huis krijgen, ze pleuren je niet zomaar op straat en zoek het maar uit.
Dus, is dat minder goed? Het is anders, maar het is niet objectief slechter.
Wie?quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Ria Glas lijkt me ook geen helder licht.
Covidvrij Zoetermeer x miljardquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die overduidelijk helemaal vantevoren door emotieloze stadsplanners op de tekentafel bedachte mierenhoop. Ik hou van steden die natuurlijk gegroeid zijn. Middeleeuws stadscentrum hier, moderne kantoorpanden daar, lelijke wederopbouwflats zus, burgelijke rijtjeshuizen zo. Het is misschien niet altijd zo efficient mogelijk of mooi, maar het voelt tenminste menselijk.
Ik heb het idee dat ik tegen een (Chinese) muur praat. Je kunt je ding doen zolang dat binnen de kaders past van wat de overheid voorstaat.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De helft van mijn Docenten en studie begeleiders en exchange studenten letterlijk waren chinees voor corona uitbraak, ik zag ze jaren dagelijks, heb heel veel gevraagd etc, dat is waarom ik nu het beeld heb dat je er prima kan leven en gewoon je ding kan doen. Ze waren namelijk allemaal happy en wilden allemaal na de studie terug. Unaniem.
Ja, soortvan. Het begon over China met een voorbeeldbeleid rondom Covid, dat is iets breder getrokkenquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:45 schreef Salina het volgende:
Is dit nog het coronatopic?
Of heb ik per ongeluk op het grote eragon/China-topic geklikt (wat amper nog ontopic te noemen is)?![]()
Uhm, je kut voelen en een dag thuisblijven mag dus gewoon. Niet eens zijn ook. Chinese autoriteiten stimuleren juist dat mensen bv. discussieren online hoe het land het beste over kan gaan naar duurzame energie en dat soort zaken, daar halen ze ook inspiratie uit. Het wordt pas een probleem als je gaat oproepen tot revolutie, andere overheid etc. Stabiliteit is heilig. Maar je mening geven en beschaafd discussieren over dat soort dingen vind men alleen maar tof.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zolang het je goed af gaat verlies je weinig, behalve je vrijheid. Behalve je keuze om het ergens niet mee eens te zijn en dat te zeggen. Behalve je een dag kut te voelen en nergens zin in hebben. Behalve een dag te denken: Ik voel me beroerd, ik blijf thuis.
In Nederland stem je (hoop ik). Dat zul je met een reden doen.
Als je in China zou wonen en op de manier waarop je nu over China praat over (bijvoorbeeld) Nederland zou praten had je een serieus probleem.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:49 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uhm, je kut voelen en een dag thuisblijven mag dus gewoon. Niet eens zijn ook. Chinese autoriteiten stimuleren juist dat mensen bv. discussieren online hoe het land het beste over kan gaan naar duurzame energie en dat soort zaken, daar halen ze ook inspiratie uit. Het wordt pas een probleem als je gaat oproepen tot revolutie, andere overheid etc. Stabiliteit is heilig. Maar je mening geven en beschaafd discussieren over dat soort dingen vind men alleen maar tof.
En daar komt nog bij dat de partij iets van 100 miljoen leden heeft trouwens. het is niet echt een elite club ofzo qua toegang tot discussies. En daarbuiten vind men het dus ook alleen maar mooi, als je de stabiliteit maar niet in gevaar brengt, maar na opium oorlogen, boxer rebellion, christelijke opstanden met miljoenen doden, burgeroorlog etc snap ik dat ook wel.
Dat doen ze ook niet, want in al die culturen is er wel respect voor overheden, zeker zolang ze het goed doen. Hoewel China wel nog steeds van Confucius letterlijk onderwijst dat als een bestuurder het niet goed doet, dat het dan je plicht is om in opstand te komen. Yep, ik heb de chinese universiteits toegangstest gedaan, dat was het goede antwoord lol. Het was een strikvraag, want " ik moet altijd de partij volgen" was ook een optie. En dus fout.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met als kanttekening dat als Chinesen 'krijg de tering man' tegen een overheidsfunctionaris zeggen ze een tijdje 'kwijt' zijn.
LOL I see.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die overduidelijk helemaal vantevoren door emotieloze stadsplanners op de tekentafel bedachte mierenhoop. Ik hou van steden die natuurlijk gegroeid zijn. Middeleeuws stadscentrum hier, moderne kantoorpanden daar, lelijke wederopbouwflats zus, burgelijke rijtjeshuizen zo. Het is misschien niet altijd zo efficient mogelijk of mooi, maar het voelt tenminste menselijk.
Maar nogmaals, ik had het daarbij over de sociale vrijheid om jezelf te zijn en je eigen hobbies en vrienden te hebben, je eigen carriere te kiezen, je eigen interesse en opleiding. Niet de politieke kant.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien is het niet slechter, maar om het in één adem te noemen met vrijheid getuigt wel van een bepaalde wereldvreemdheid.
Nee, ik heb al 1000x gezegd dat de politieke vrijheid beperkt is. Ik zeg alleen dat zolang het land alleen maar snel ontwikkeld en het er goed leven is, ik dat niet perse minder fijn vind om te wonen dan hier. Sterker nog, geen omhooggevallen meestal als zorgminister maar een dokter met ervaring bv. is ergens wel fijn.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik tegen een (Chinese) muur praat. Je kunt je ding doen zolang dat binnen de kaders past van wat de overheid voorstaat.
Bijvoorbeeld, je mag in China stemmen. Maar, er is een éénpartijstelsel, dus op een ander dan die partij kun je niet stemmen. Is het dan daadwerkelijk iets waard of is het voor de bühne?
Meh, dat zou dus echt wel meevallen.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je in China zou wonen en op de manier waarop je nu over China praat over (bijvoorbeeld) Nederland zou praten had je een serieus probleem.
Maargoed, we gaan het niet eens worden dus laten we maar weer ontopic gaan.
Dingen dóenquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Bedtijd hier.
Vader: ga je morgen mee klodder?
Ik: waarheen?
Vader: Breda, krijg mijn tweede prik.
Ik: zinvol uitje wel.
Stiefmoeder: kunnen jullie daarna lekker een terrasje pakken terwijl ik werk.
Vader: waar? Ik ga het centrum niet in!
Ik: gaan we in het dorp.
Stiefmoeder: Mastbos.
Vader: oh ik dacht dat jullie zeiden Bosbad.
quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:57 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, ik heb al 1000x gezegd dat de politieke vrijheid beperkt is. Ik zeg alleen dat zolang het land alleen maar snel ontwikkeld en het er goed leven is, ik dat niet perse minder fijn vind om te wonen dan hier. Sterker nog, geen omhooggevallen meestal als zorgminister maar een dokter met ervaring bv. is ergens wel fijn.
En niet 093243274327347328947329874937347823947239749724327427893 commisies voor elke beslissing, elke spoorlijn, elke ALLES. ZOOOOOO vermoeieeeennnndddd!
En dan elke 4 jaar hordes mensen die alleen op groenlinks stemmen omdat Jesse Klaver een lekker ding is, en dan 9319028 jaar formeren, waarna er weer 4 jaar niets gedaan wordt, want er moesten compromissen worden gesloten.
BLERGH.
quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bekijk aflevering Black Mirror - Nosedive op Netflix maar eens.
Als je dan nog zelfde over denkt dan wens ik je gewoon heel veel plezier en hoop ik dat je snel je geluk vindt in China.
Hier vandaag:quote:
Doe wat je zelf wilt, als je mij maar van mijn favoriete Chinese series laat genieten, fanboyen, en fanfics schrijven en stuf LOL. Het zal me jeuken waar het vandaan komt, the untamed is gewoon geweldig. Heavenly's official blessing ook. I <3 danmeiquote:Op woensdag 2 juni 2021 23:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zijn ook geen engelen landen nee, eens. Maar mensenrechten zijn over het algemeen in het Midden-Oosten én Amerika een heel stuk beter belegd dan in China
En nee, ik bedoelde niet dat Europa Chinees moet worden. Ik wil gewoon eigenlijk zo min mogelijk te maken hebben met China
Lukt niet en ben vast hypocriet daarin, want zooi aan handelswaar komt daar natuurlijk wel vandaan
Inclusief backdoors gratis erbij
Beetje kip en het ei verhaal.quote:Op woensdag 2 juni 2021 23:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat doen ze ook niet, want in al die culturen is er wel respect voor overheden, zeker zolang ze het goed doen. Hoewel China wel nog steeds van Confucius letterlijk onderwijst dat als een bestuurder het niet goed doet, dat het dan je plicht is om in opstand te komen. Yep, ik heb de chinese universiteits toegangstest gedaan, dat was het goede antwoord lol. Het was een strikvraag, want " ik moet altijd de partij volgen" was ook een optie. En dus fout.
Maar zolang de regering het goed doet moet je idd gewoon gehoorzamen, en dan is er een zorgplicht terug, zo werkt het al sinds confucius, mandate of heaven and such. En laat china het momenteel erg goed doen by and large.
Maar tussen de bevolking onderling bedoelde ik dat ze zo waren
Dat is ongeveer hoe ik me voel als hier iets moet gebeuren. NIETS lukt hier snel.quote:
Nah, In vrije landen in die regio als Japan ook.quote:Op donderdag 3 juni 2021 00:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Beetje kip en het ei verhaal.
Ik zie alvast twee uitstekende redenen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |