Dat is een vraag die ook bij mij leeft, inderdaad.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:10 schreef Wantie het volgende:
Over Jansen gesproken: voordeel is dat je maar 1 prik hoeft, nadeel is dat het minder goed beschermt...
Was het dan niet slimmer om ook 2 x Janssen te prikken?
Ik vond daar dit artikel over: https://m.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20210203_10443932quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is een vraag die ook bij mij leeft, inderdaad.
Een tweede vaccinatie met Janssen zou wellicht de bescherming verbeteren? Of is gebleken uit onderzoek dat dat niet het geval is en een tweede vaccinatie vrijwel geen verbetering oplevert?
Als het goed is wel!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Komt 1987 vandaag aan de beurt?Vrouwlief komt uit dat bouwjaar en die kan nie wag nie om een afspraak in te plannen
Toch zijn er best wat mensen mee gevaccineerd en zullen zij wellicht toch wel graag die tweede vaccinatie krijgen om een betere bescherming te hebben. Ik wel, in ieder geval. Ik hou niet van prikken, maar als het werkelijk verschil kan maken, jas hem er dan nog maar een keer in.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:20 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vond daar dit artikel over: https://m.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20210203_10443932
Dus het lijkt erop dat het wel het geval is, maar dat er nog onderzoek nodig is. Ik vraag me af of dat gaat gebeuren nu steeds meer landen er helemaal mee stoppen.
Hoe kwamen we vorig jaar eigenlijk uit de eerste golf zonder mondkapjes en vaccins?quote:Op maandag 7 juni 2021 19:05 schreef Molo het volgende:
[..]
We komen steeds meer in de categorie: ja sukkel, niet hendig hè, met dat eigenwijze hoofd van je
Vanaf 11.30 mag ze los!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:18 schreef dick_laurent het volgende:
Komt 1987 vandaag aan de beurt?Vrouwlief komt uit dat bouwjaar en die kan nie wag nie om een afspraak in te plannen
quote:Op maandag 7 juni 2021 23:11 schreef Tourniquet het volgende:
Stormloop op ontdooide vaccins in prikstraat Nieuwegein
[..]
Onwelgevallige bericht dus belachelijk maken.quote:
Volgespotenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:39 schreef _serial_ het volgende:
Zo ik ben net volgespoten met 1e prik Moderna
Sietske vergeet even dat we hier geen schaarste hebben qua vaccins...quote:
Kan er geen verbod komen voor boomers op twitter? Of dat je met een simpel knopje alle boomers kan blokkeren?quote:
Nee, jij bent zo goedgelovig dat jij elke nepscheet voor waar aan neemt.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:49 schreef Nober het volgende:
[..]
Onwelgevallige bericht dus belachelijk maken.
Aantal uur.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je de bevestigingsmail krijgt na het maken van de afspraak? Ik word altijd nerveus als het niet direct is
Maar wel een lage vaccinatiebereidheid in de Vogelaarwijken en onder allochtonen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Sietske vergeet even dat we hier geen schaarste hebben qua vaccins...
Moderna representttttttttttttquote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:39 schreef _serial_ het volgende:
Zo ik ben net volgespoten met 1e prik Moderna
Ik kreeg wel vrij snel een smsje met de bevestigingquote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Hoe lang duurt het ongeveer voordat je de bevestigingsmail krijgt na het maken van de afspraak? Ik word altijd nerveus als het niet direct is
En nu er een productieketen van is en iedereen er ervaring mee heeft, zijn nieuwe toepassingen ook snel op de markt te brengen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:49 schreef Monolith het volgende:
Kwam nog een aardig stuk tegen over de mRNA-vaccins en de bredere potentie van de technologie:
https://www.technologyrev(...)-vaccines-covid-hiv/
Ik heb ook alles binnen nuquote:Op dinsdag 8 juni 2021 14:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kreeg wel vrij snel een smsje met de bevestiging
Dat staat ook in het stuk. Een probleem is vooralsnog dat 'targetten' lastig is. Het werkt goed in vaccinatie omdat je het niet naar een specifieke plek in het lichaam hoeft te brengen. Er wordt ook al gewerkt aan een middel tegen een leveraandoening omdat het daar eigenlijk min of meer toevallig terecht komt omdat het lichaam de vetbolletjes afvoert naar je lever om te zuiveren.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
En nu er een productieketen van is en iedereen er ervaring mee heeft, zijn nieuwe toepassingen ook snel op de markt te brengen.
Hopelijk ontdekken ze nog manieren om de mRNA doelgerichter af te kunnen leveren in bepaalde type cellen, dan zou je bijvoorbeeld straks van sommige soorten kanker kunnen genezen door een enkel prikje.
Zij is uit 1979, ben je dan een boomer?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:55 schreef xminator het volgende:
[..]
Kan er geen verbod komen voor boomers op twitter? Of dat je met een simpel knopje alle boomers kan blokkeren?
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 17:20 schreef golfer het volgende:
Het begrip boomer wordt nogal verkeerd gebruikt door de peuters op Fok!![]()
Een (baby)boomer is iemand die geboren is tussen 1945 en 1955.
quote:Babyboomers zijn de demografische cohort die volgt op de stille generatie en de voorafgaande generatie X. De generatie wordt over het algemeen gedefinieerd als mensen geboren tussen 1946 en 1964.
https://historiek.net/bab(...)nis-gevolgen/139973/quote:
Wikipedia heeft altijd gelijk toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://historiek.net/bab(...)nis-gevolgen/139973/
https://mens-en-samenlevi(...)ben-ze-betekend.html
https://www.zin.nl/2019/1(...)aties-op-een-rijtje/
https://www.jongegeesten.nl/generaties/
Het ligt er maar net aan waar je kijkt en wie de grenzen heeft gezet. Er is nogal een variatie in de jaartallen per generatie.
Tuurlijk, als jij dat wilquote:
In de VS loopt de grens voor babyboomers tot 1964. Het is maar net waar je de grens legt, dus. Wat mij dan een boomer zou maken. Dus ik wacht wel even tot de regering mijn tweede huis met zwembad komt afleverenquote:
En je moet de juiste quote pakken:quote:
quote:Babyboomers (1945-1955)
Na de oorlog werden heel veel kinderen geboren. Zij vormen nog steeds in aantal een heel grote groep. Doordat de babyboomers alleen maar welvaartsstijging hebben meegemaakt, konden zij zich richten op zelfontplooiing en vrije moraal. Hun kinderen zijn de Generatie X of Generatie Y. Die laatsten verzonnen de term ‘Ok Boomer’.
Klopt.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:39 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, babyboom is niet anders dan een periode waarin opvallend veel baby's geboren zijn, toch?
En heel specifiek wordt dan vooral de periode vlak na WWII bedoeld, omdat toen inderdaad opvallend veel kinderen werden geboren.
Vooral omdat mijn ouders allebei na de oorlog waren geborenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:39 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, babyboom is niet anders dan een periode waarin opvallend veel baby's geboren zijn, toch?
En heel specifiek wordt dan vooral de periode vlak na WWII bedoeld, omdat toen inderdaad opvallend veel kinderen werden geboren. Maar om 'vlak na WWII' door te trekken tot 1964 vind ik best enthousiast
Nee, wel in iets anders dat daarna stijf werd...quote:Op maandag 7 juni 2021 19:29 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
@:djeez heb jij hem.in je paarsgepunte lans gehad?
negerenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:29 schreef Felagund het volgende:
In de bevestigingsmail van de afspraak staat dat ik mijn uitnodigingsbrief moet meenemen, terwijl op de website bij het maken van de afspraak staat dat ik er niet op hoef te wachten. Kan ik dat gewoon negeren of is het de bedoeling dat ik in de tussentijd de brief krijg?
De bedoeling is dat de brief komt voor je afspraak. In de enveloppe zit ook een vragenlijst die je ingevuld mee moet nemen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 22:29 schreef Felagund het volgende:
In de bevestigingsmail van de afspraak staat dat ik mijn uitnodigingsbrief moet meenemen, terwijl op de website bij het maken van de afspraak staat dat ik er niet op hoef te wachten. Kan ik dat gewoon negeren of is het de bedoeling dat ik in de tussentijd de brief krijg?
Dat was eigenlijk het oorspronkelijke idee, waar ze al 20 jaar mee bezig zijn, om mRNA te gebruiken om kanker te bestrijden. Daar zijn ook al wel trial mee geweest voordat de vaccins op de markt kwamen. Probleem was dat ze soms te goed werkten. Dan werd via ingebracht mRNA het immuunsysteem geactiveerd om specifiek kankercellen op te ruimen, maar dan werden er in korte tijd meer dan een kg aan kankercellen gedood in het lichaam en dat moet dan afgevoerd worden, wat tot een overload van bijv de nieren leidde.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
En nu er een productieketen van is en iedereen er ervaring mee heeft, zijn nieuwe toepassingen ook snel op de markt te brengen.
Hopelijk ontdekken ze nog manieren om de mRNA doelgerichter af te kunnen leveren in bepaalde type cellen, dan zou je bijvoorbeeld straks van sommige soorten kanker kunnen genezen door een enkel prikje.
Ik gok maar zo dat dat feest niet doorgaat...quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:59 schreef Blik het volgende:
Is er morgen meer bekend over wel/niet Janssen prikken voor de mensen die dat willen?
Ben er ook bang voor, maar desondanks blijf ik hopen. Vandaag uitsluitsel daarover toch?quote:Op woensdag 9 juni 2021 09:23 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik gok maar zo dat dat feest niet doorgaat...
Ben jij al zo oud?quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:27 schreef Anne het volgende:
Ik ben morgen aan de beurt voor de eerste prik en ik vind het stiekem wel een beetje spannend.
Zou me niet verbazen als ze gewoon niet willen dat mensen nog Janssen nemen ivm bijwerkingen. Zeker nu er genoeg Pfizer/Moderna is.quote:Op woensdag 9 juni 2021 11:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor, maar desondanks blijf ik hopen. Vandaag uitsluitsel daarover toch?
0800 70 70quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:30 schreef NaturalScience het volgende:
Waarom kan iedereen uit 88 zo snel een afspraak maken?
Welk nummer bellen jullie?
(GGD wil dat je online een afspraak maakt OF wacht op de uitnodiging voor een telefoonnummer)
Men verwacht dat natuurlijk niet bij Nijntje.quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder de noemer "zo oud" schaart, maar ik ben 33 lentes jong.
Nijntje is tijdloosquote:Op woensdag 9 juni 2021 13:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Men verwacht dat natuurlijk niet bij Nijntje.
Ik zou gewoon even bellen en vragen of ze beiden tegelijk kunnen. Misschien dat zij dan 2 dagen later moet, maar dat is dan maar zo.quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:39 schreef deedeetee het volgende:
Mijn dochter heeft 15 juni een afspraak in de Rodahallen en haar man die van een andere jaargang is heeft een afspraak 2 dagen later. Zij heeft geen rijbewijs dus moet hij dan 2 x rijden. Ik heb voorgesteld dat hij gewoon zijn eigen papieren en afspraak bewijs meeneemt als hij haar brengt en dan netjes vraagt of hij niet ook meteen zijn prik kan krijgen.
Maar zij denkt dat men hem dan lelijk aankijkt omdat dit voorkruipen is ?
Iemand hier ervaring met hoe het op die locatie er aan toe gaat ? Ik weet zeker dat ik hier herhaaldelijk las dat het vaker zo is gedaan op verschillende locaties zonder boze gezichten of problemen.
Dat heb ik haar ook al gezegd.quote:Op woensdag 9 juni 2021 13:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik zou gewoon even bellen en vragen of ze beiden tegelijk kunnen. Misschien dat zij dan 2 dagen later moet, maar dat is dan maar zo.
Was bij mijn ouders iig geen probleem.
Ik zou even bellen, niet zomaar aan komen lopen ook al heb je al wel een afspraak staan, ik denk dat dat minder gewaardeerd wordt. Want anders kan iedereen maar aan komen lopen en dat is niet de bedoeling.quote:
Ik ben zelf pas 4 juli aan de beurt voor eerste prik. Maar dat was omdat ik per se in mijn eigen woonplaats wilde. Heb best veel postcodes geprobeerd voor ik die optie eindelijk kreeg.quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:30 schreef NaturalScience het volgende:
Waarom kan iedereen uit 88 zo snel een afspraak maken?
Welk nummer bellen jullie?
(GGD wil dat je online een afspraak maakt OF wacht op de uitnodiging voor een telefoonnummer)
Die paar dagen gaat het hem inderdaad ook niet meer doen, vond ik ookquote:Op woensdag 9 juni 2021 14:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ben zelf pas 4 juli aan de beurt voor eerste prik. Maar dat was omdat ik per se in mijn eigen woonplaats wilde. Heb best veel postcodes geprobeerd voor ik die optie eindelijk kreeg.
Maar goed, maakt mij niet zoveel uit of het nou 2 weken later is.
Ah, zo oud had ik je ongeveer ook wel geschat, maar hoe kom je dan al morgen aan de beurt? Ik ben namelijk 40quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij onder de noemer "zo oud" schaart, maar ik ben 33 lentes jong.
quote:De Jonge werkt aan keuzevrijheid voor Janssen-vaccin
Demissionair minister De Jonge wil mensen die graag het Janssen-vaccin willen, die keuzevrijheid bieden. In de Tweede Kamer zei hij dat hij daar deze week meer duidelijkheid over wil geven. Janssen heeft als voordeel dat er maar één prik van nodig is, maar is op advies van de Gezondheidsraad uit het vaccinatieprogramma geschrapt.
Verschillende partijen in de Tweede Kamer vinden dat mensen die dat willen, bijvoorbeeld omdat ze snel volledig gevaccineerd op vakantie willen, Janssen moeten kunnen krijgen. "Ik wil die mogelijkheid graag bieden", zei De Jonge. Janssen is volgens hem een veilig en effectief vaccin, al zijn Pfizer/Biontech en Moderna volgens de Gezondheidsraad nog net iets veiliger en effectiever.
Overschot
Het gaat dan wel om een beperkt aantal vaccins, die niet nodig zijn voor de groepen waarvan al afgesproken was dat ze met Janssen ingeënt zouden worden, zoals zeevarenden, daklozen en militairen op missie.
De Jonge verwacht dat er niet eerder dan over twee weken een overschot aan Janssen zal zijn. Dat kan dan ingezet worden bij mensen die het zelf graag willen. Wel moet nog bepaald worden hoe het exact in zijn werk moet gaan. "Er komt een hoop bij kijken, dat moet je niet onderschatten", zei de minister.
Zo is er volgens hem expliciet toestemming nodig van degene die de prik ontvangt, omdat Janssen geen onderdeel meer uit maakt van het vaccinatieprogramma.
quote:Vanaf 23 juni geldt vaccinatie als alternatief voor toegangstest
Vanaf 23 juni kunnen mensen die gevaccineerd zijn via de CoronaCheck-app toegang krijgen tot locaties en evenementen in Nederland. Demissionair minister De Jonge heeft in de Tweede Kamer gezegd dat de app vanaf die dag geschikt moet zijn om vaccinatiebewijzen te genereren. Nu is voor toegang tot bijvoorbeeld een festival of een voetbalwedstrijd een negatieve test noodzakelijk, ook al ben je gevaccineerd.
Om de privacy te garanderen kan de controleur op de app alleen de geboortedatum en de initialen van de betrokkene zien, niet of iemand gevaccineerd, getest of hersteld van corona is. Een QR-code geeft uiteindelijk toegang.
Een week later, per 1 juli, moet de app ook ingezet kunnen worden voor vakantiereizen naar het buitenland, maar De Jonge legde uit dat er daarvoor nog wel een aantal harde noten moeten worden gekraakt in de EU. De lidstaten hebben verschillende ideeën over hoe dat Digitale Covid Certificaat (DCC) moet gaan functioneren.
"We streven naar zo veel mogelijk harmonisatie, maar ik sluit niet uit dat we uiteindelijk toch bilateraal met sommige EU-landen afspraken zullen moeten maken", zei De Jonge.
Pas 14 dagen na vaccinatie geldig
Sommige lidstaten willen dat er pas 14 dagen na vaccinatie een DCC kan worden afgegeven, omdat de bescherming tegen het virus dan pas optimaal is. Maar dat zou betekenen dat mensen niet vlak na hun vaccinatie op vakantie kunnen, of alsnog een coronatest moet laten doen.
Nederland zal er binnen de EU op aandringen dat de vaccinatie vrijwel direct toegang geeft tot het buitenland. Alle vaccins moeten worden geaccepteerd en alle landen moeten het erover eens zijn of ook 1 prik genoeg is voor reizen. Ook wil ons land dat de risico's van landen anders ingeschat gaan worden.
Nu gaat een land pas op groen als er minder dan 25 besmettingen per 100.000 inwoners zit. Ons land wil die grens optrekken naar 75 per 100.000 inwoners. Nederland heeft op dit moment rond de 200 besmettingen per 100.000 inwoners, maar dat aantal daalt snel. Ook voor oranje gebieden zou de grens omhoog moeten, vindt het kabinet.
Geldigheidstermijn testen
Er heerst ook nog verschil van mening tussen de EU-landen over de geldigheidstermijn van coronatesten. Sommige landen eisen een PCR-test die uiterlijk 48 uur oud is, maar dat zou betekenen dat toeristen die met een overnachting naar Zuid-Europa reizen onderweg een test moeten laten doen. PCR-testen zouden 72 uur geldig moeten zijn, sneltesten 48 uur, is de inzet van het kabinet.
Daarnaast wil Nederland dat kinderen onder de 12 jaar vrijgesteld worden van de testverplichting. In het huidige voorstel hoeven alleen kinderen onder 6 zich niet te laten testen.
Volgende week dinsdag komen de EU-ministers in Luxemburg bijeen om de verordening over het Digitaal Corona Certificaat vast te stellen. Het Nederlandse parlement moet dan ook nog een wetswijziging goedkeuren voordat de regeling op 1 juli in kan gaan.
Dit is weer zo typisch he. Truus kan niet met haar dikke reet op het strand liggen in Spanje, dus worden er maar weer risico's genomen. Ik ben niet van het moeilijk doen, maar dit soort stomme dingen hebben de boel nu al zo vaak onnodig vertraagd. Toon nou eens ballen en doe gewoon wat nodig is.quote:Op woensdag 9 juni 2021 17:39 schreef Momo het volgende:
Sommige lidstaten willen dat er pas 14 dagen na vaccinatie een DCC kan worden afgegeven, omdat de bescherming tegen het virus dan pas optimaal is. Maar dat zou betekenen dat mensen niet vlak na hun vaccinatie op vakantie kunnen, of alsnog een coronatest moet laten doen.
Nederland zal er binnen de EU op aandringen dat de vaccinatie vrijwel direct toegang geeft tot het buitenland. Alle vaccins moeten worden geaccepteerd en alle landen moeten het erover eens zijn of ook 1 prik genoeg is voor reizen. Ook wil ons land dat de risico's van landen anders ingeschat gaan worden.
mRNA ontvangenquote:Op woensdag 9 juni 2021 12:51 schreef Perrin het volgende:
Vanavond mag ik (bouwjaar '77) aan de prik.
hoe eerder hoe beter toch?quote:Op woensdag 9 juni 2021 19:10 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dacht dat dit pas in zou gaan als iedereen de kans had gehad een 1e prik te halen
Dan moet dat niet beloofd worden.quote:
Niet alleen met corona, ook met andere zaken trekken jongeren aan het kortste eind. Weer bezuinigingen op het onderwijs nu, slachtoffer op de woningmarkt. Studiebeurs al eerder weg. Rutte kabinetten hebben daar weinig voor gedaan. Maar goed dat is misschien een andere discussie.quote:Op woensdag 9 juni 2021 19:58 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Dan moet dat niet beloofd worden.
En het stoort me gewoon dat telkens jongeren aan het kortste eind trekken nadat er telkens beroep op solidariteit is gedaan.
Snap het nut voor ondernemers wel en zo hoor.
Alleen hierna kan men rekenen op een dikke middelvinger en 0,0 solidariteit.
Die corona maatregelen zijn er om ouderen en kwetsbaren te beschermen. Nu zijn alle ouderen en kwetsbaren gevaccineerd, zouden zij overal heen mogen en de jongeren moeten zich eerst laten testen voordat ze ergens heen mogen.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet alleen met corona, ook met andere zaken trekken jongeren aan het kortste eind. Weer bezuinigingen op het onderwijs nu, slachtoffer op de woningmarkt. Studiebeurs al eerder weg. Rutte kabinetten hebben daar weinig voor gedaan. Maar goed dat is misschien een andere discussie.
De vaccinatiebereid onder jongeren is daarentegen ook het laagst, dus met een paar stokken achter de deur om jongeren te stimuleren zich toch laten te vaccineren is niets mis mee.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:09 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Die corona maatregelen zijn er om ouderen en kwetsbaren te beschermen. Nu zijn alle ouderen en kwetsbaren gevaccineerd, zouden zij overal heen mogen en de jongeren moeten zich eerst laten testen voordat ze ergens heen mogen.
Op enige solidariteit vanuit jongeren hoeft het komende decennium niet meer gerekend te worden. Dat werkt namelijk maar een kant op, dus straks is het gewoon ieder voor zich.
Oh ja vanwege die paar procent lagere bereidheid is het gerechtvaardigd om alle jongeren nog even een trap na te geven.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De vaccinatiebereid onder jongeren is daarentegen ook het laagst, dus met een paar stokken achter de deur om jongeren te stimuleren zich toch laten te vaccineren is niets mis mee.
Toch ben ik bang dat dat een beetje anders gaat lopen. De rekening moet immers ook nog betaald worden, drie keer raden wie die krijgt.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:09 schreef Stepperoller het volgende:
Op enige solidariteit vanuit jongeren hoeft het komende decennium niet meer gerekend te worden. Dat werkt namelijk maar een kant op, dus straks is het gewoon ieder voor zich.
Wat ben je een vreselijk figuur. Op zo'n manier krijg je geen draagvlak. Volgens dashboard is bereidheid rond 75% en met goede voorlichting kan dat prima boven 80% komen. Daar heb je geen stok voor nodig.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:24 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
De vaccinatiebereid onder jongeren is daarentegen ook het laagst, dus met een paar stokken achter de deur om jongeren te stimuleren zich toch laten te vaccineren is niets mis mee.
Coronasolidariteit dan.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Toch ben ik bang dat dat een beetje anders gaat lopen. De rekening moet immers ook nog betaald worden, drie keer raden wie die krijgt.
Als de maatschappij geheel geopend worden zonder dat de jongeren gevaccineerd zijn, neemt de vaccinatiebereidheid onder jongeren gigantisch af, want waarom zou je je als jongere nog laten vaccineren? De vaccinatiebereidheid van 75% geldt over de gehele bevolking, maar bij jongeren ligt de vaccinatiebereidheid een stuk lager. Er is niets mis mee om dan een aantal stokken achter de deur te zetten, of moeten we als maatschappij op slot blijven tot dat eind augustus iedereen zijn tweede prik heeft gehad?quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat ben je een vreselijk figuur. Op zo'n manier krijg je geen draagvlak. Volgens dashboard is bereidheid rond 75% en met goede voorlichting kan dat prima boven 80% komen. Daar heb je geen stok voor nodig.
Dus jij plakt nu jouw verzinsels en kromme redenaties voor het gemak maar even op jongeren? Heb geen zin om op de valreep nog longcovid op te lopen met de haven in zicht hoor. Dat is het me echt niet waard.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als de maatschappij geheel geopend worden zonder dat de jongeren gevaccineerd zijn, neemt de vaccinatiebereidheid onder jongeren gigantisch af, want waarom zou je je als jongere nog laten vaccineren? De vaccinatiebereidheid van 75% geldt over de gehele bevolking, maar bij jongeren ligt de vaccinatiebereidheid een stuk lager. Er is niets mis mee om dan een aantal stokken achter de deur te zetten, of moeten we als maatschappij op slot blijven tot dat eind augustus iedereen zijn tweede prik heeft gehad?
De snelheid komt vooral omdat het voortborduurt op eerder onderzoek. En normaal duurt de ontwikkeling langer omdat er geen pandemie was waardoor het kostenbesparend was om zaken rustig achter elkaar te plannen. Nu waren de financiele en bureaucratische drempels verlaagd waardoor het sneller kon dan voorheen.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:36 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Kan ook een afspraak maken (ben van 86 en kreeg de brief vandaag binnen). Stiekem zit ik er wel een beetje tegenop, want dit vaccin is wel erg snel in elkaar gezet en je weet nooit hoe je lichaam daarop zal reageren.
Gelukkig!quote:Op woensdag 9 juni 2021 16:53 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ah, zo oud had ik je ongeveer ook wel geschat, maar hoe kom je dan al morgen aan de beurt? Ik ben namelijk 40en ben vrijdag aan de beurt.
Plus de onderzoekers hoefden niet jarenlang bij allerlei overheden en commissies om onderzoeksgeld te bedelen zoals normaal wel het geval is. Dat helpt ook.quote:Op woensdag 9 juni 2021 21:43 schreef Montov het volgende:
[..]
De snelheid komt vooral omdat het voortborduurt op eerder onderzoek. En normaal duurt de ontwikkeling langer omdat er geen pandemie was waardoor het kostenbesparend was om zaken rustig achter elkaar te plannen. Nu waren de financiele en bureaucratische drempels verlaagd waardoor het sneller kon dan voorheen.
Maar ondertussen is het al ruim een jaar geleden getest op een grote groep, en sinds dit jaar alleen al in Nederland 8 miljoen (Pfizer + Moderna) keer toegediend.
Zo somber als jij het schetst is het niet.quote:Op woensdag 9 juni 2021 20:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als de maatschappij geheel geopend worden zonder dat de jongeren gevaccineerd zijn, neemt de vaccinatiebereidheid onder jongeren gigantisch af, want waarom zou je je als jongere nog laten vaccineren? De vaccinatiebereidheid van 75% geldt over de gehele bevolking, maar bij jongeren ligt de vaccinatiebereidheid een stuk lager. Er is niets mis mee om dan een aantal stokken achter de deur te zetten, of moeten we als maatschappij op slot blijven tot dat eind augustus iedereen zijn tweede prik heeft gehad?
Tuurlijk kan dat.quote:Op woensdag 9 juni 2021 22:22 schreef kurk_droog het volgende:
Morgen komt 89 officieel online. Kan je niet nu al gewoon onder 88 je afspraak plannen?
Doen ze daar nog wat mee of fiets je gewoon door het systeem?
Ik hoorde dat je eruit gepikt kan worden, wat is nou het probleem met even wachten tot je aan de beurt bent?quote:Op woensdag 9 juni 2021 22:22 schreef kurk_droog het volgende:
Morgen komt 89 officieel online. Kan je niet nu al gewoon onder 88 je afspraak plannen?
Doen ze daar nog wat mee of fiets je gewoon door het systeem?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |