abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199810165
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:45 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

hoe eerder hoe beter toch?
Dan moet dat niet beloofd worden.

En het stoort me gewoon dat telkens jongeren aan het kortste eind trekken nadat er telkens beroep op solidariteit is gedaan.

Snap het nut voor ondernemers wel en zo hoor.

Alleen hierna kan men rekenen op een dikke middelvinger en 0,0 solidariteit.
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:04:32 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199810235
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:58 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dan moet dat niet beloofd worden.

En het stoort me gewoon dat telkens jongeren aan het kortste eind trekken nadat er telkens beroep op solidariteit is gedaan.

Snap het nut voor ondernemers wel en zo hoor.

Alleen hierna kan men rekenen op een dikke middelvinger en 0,0 solidariteit.
Niet alleen met corona, ook met andere zaken trekken jongeren aan het kortste eind. Weer bezuinigingen op het onderwijs nu, slachtoffer op de woningmarkt. Studiebeurs al eerder weg. Rutte kabinetten hebben daar weinig voor gedaan. Maar goed dat is misschien een andere discussie. :)
pi_199810305
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:04 schreef Momo het volgende:

[..]

Niet alleen met corona, ook met andere zaken trekken jongeren aan het kortste eind. Weer bezuinigingen op het onderwijs nu, slachtoffer op de woningmarkt. Studiebeurs al eerder weg. Rutte kabinetten hebben daar weinig voor gedaan. Maar goed dat is misschien een andere discussie. :)
Die corona maatregelen zijn er om ouderen en kwetsbaren te beschermen. Nu zijn alle ouderen en kwetsbaren gevaccineerd, zouden zij overal heen mogen en de jongeren moeten zich eerst laten testen voordat ze ergens heen mogen.

Op enige solidariteit vanuit jongeren hoeft het komende decennium niet meer gerekend te worden. Dat werkt namelijk maar een kant op, dus straks is het gewoon ieder voor zich.
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:24:15 #284
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199810502
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:09 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Die corona maatregelen zijn er om ouderen en kwetsbaren te beschermen. Nu zijn alle ouderen en kwetsbaren gevaccineerd, zouden zij overal heen mogen en de jongeren moeten zich eerst laten testen voordat ze ergens heen mogen.

Op enige solidariteit vanuit jongeren hoeft het komende decennium niet meer gerekend te worden. Dat werkt namelijk maar een kant op, dus straks is het gewoon ieder voor zich.
De vaccinatiebereid onder jongeren is daarentegen ook het laagst, dus met een paar stokken achter de deur om jongeren te stimuleren zich toch laten te vaccineren is niets mis mee.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_199810609
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:24 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De vaccinatiebereid onder jongeren is daarentegen ook het laagst, dus met een paar stokken achter de deur om jongeren te stimuleren zich toch laten te vaccineren is niets mis mee.
Oh ja vanwege die paar procent lagere bereidheid is het gerechtvaardigd om alle jongeren nog even een trap na te geven. :')

Ik ga me zo spoedig mogelijk laten vaccineren om van het gezeik af te zijn zodra ik een afspraak mag maken. Ik heb mijn verantwoordelijkheid dan genomen en dat is het.
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:35:02 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199810658
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:09 schreef Stepperoller het volgende:
Toch ben ik bang dat dat een beetje anders gaat lopen. De rekening moet immers ook nog betaald worden, drie keer raden wie die krijgt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:35:10 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199810660
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:24 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat ben je een vreselijk figuur. Op zo'n manier krijg je geen draagvlak. Volgens dashboard is bereidheid rond 75% en met goede voorlichting kan dat prima boven 80% komen. Daar heb je geen stok voor nodig.
pi_199810666
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Toch ben ik bang dat dat een beetje anders gaat lopen. De rekening moet immers ook nog betaald worden, drie keer raden wie die krijgt.
Coronasolidariteit dan. ;(
  woensdag 9 juni 2021 @ 20:51:28 #289
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_199810898
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:35 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat ben je een vreselijk figuur. Op zo'n manier krijg je geen draagvlak. Volgens dashboard is bereidheid rond 75% en met goede voorlichting kan dat prima boven 80% komen. Daar heb je geen stok voor nodig.
Als de maatschappij geheel geopend worden zonder dat de jongeren gevaccineerd zijn, neemt de vaccinatiebereidheid onder jongeren gigantisch af, want waarom zou je je als jongere nog laten vaccineren? De vaccinatiebereidheid van 75% geldt over de gehele bevolking, maar bij jongeren ligt de vaccinatiebereidheid een stuk lager. Er is niets mis mee om dan een aantal stokken achter de deur te zetten, of moeten we als maatschappij op slot blijven tot dat eind augustus iedereen zijn tweede prik heeft gehad?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_199810971
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als de maatschappij geheel geopend worden zonder dat de jongeren gevaccineerd zijn, neemt de vaccinatiebereidheid onder jongeren gigantisch af, want waarom zou je je als jongere nog laten vaccineren? De vaccinatiebereidheid van 75% geldt over de gehele bevolking, maar bij jongeren ligt de vaccinatiebereidheid een stuk lager. Er is niets mis mee om dan een aantal stokken achter de deur te zetten, of moeten we als maatschappij op slot blijven tot dat eind augustus iedereen zijn tweede prik heeft gehad?
Dus jij plakt nu jouw verzinsels en kromme redenaties voor het gemak maar even op jongeren? Heb geen zin om op de valreep nog longcovid op te lopen met de haven in zicht hoor. Dat is het me echt niet waard.

Rot op met je stok achter de deur voor jongeren, gebruik die maar voor echte potentiële verpleegafdeling en IC-klanten die hebben geweigerd zich te laten vaccineren. Hopelijk krijgt straks de reguliere zorg ook voorrang daarop. Dat is nog eens een stok achter de deur.
pi_199811011
Net 1e prik gehaald in Veghel, wat een drukte, stond in de rij met zeker 150 man en daarna bij het wegrijden stonden er buiten de poort nog ongeveer 80 auto's te wachten. Lopende bandwerk en zag er goed gestructureerd uit _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_199811487
Kan ook een afspraak maken (ben van 86 en kreeg de brief vandaag binnen). Stiekem zit ik er wel een beetje tegenop, want dit vaccin is wel erg snel in elkaar gezet en je weet nooit hoe je lichaam daarop zal reageren.
  woensdag 9 juni 2021 @ 21:43:22 #293
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_199811600
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:36 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Kan ook een afspraak maken (ben van 86 en kreeg de brief vandaag binnen). Stiekem zit ik er wel een beetje tegenop, want dit vaccin is wel erg snel in elkaar gezet en je weet nooit hoe je lichaam daarop zal reageren.
De snelheid komt vooral omdat het voortborduurt op eerder onderzoek. En normaal duurt de ontwikkeling langer omdat er geen pandemie was waardoor het kostenbesparend was om zaken rustig achter elkaar te plannen. Nu waren de financiele en bureaucratische drempels verlaagd waardoor het sneller kon dan voorheen.

Maar ondertussen is het al ruim een jaar geleden getest op een grote groep, en sinds dit jaar alleen al in Nederland 8 miljoen (Pfizer + Moderna) keer toegediend.
Géén kloon van tvlxd!
pi_199811722
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ah, zo oud had ik je ongeveer ook wel geschat, maar hoe kom je dan al morgen aan de beurt? Ik ben namelijk 40 ;( en ben vrijdag aan de beurt.
Gelukkig!

Ik heb gisteren ook eigenlijk de afspraak pas kunnen maken en zou eigenlijk de 22e aan de beurt zijn. Maar dan zou de 2e afspraak in mijn vakantie (en dan ben ik weg) vallen. Dus vandaag even gebeld! En nu kan ik ineens morgen al terecht en 15 juli voor de tweede prik.

Een beller is in mijn geval echt sneller :P.
pi_199811820
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:43 schreef Montov het volgende:

[..]

De snelheid komt vooral omdat het voortborduurt op eerder onderzoek. En normaal duurt de ontwikkeling langer omdat er geen pandemie was waardoor het kostenbesparend was om zaken rustig achter elkaar te plannen. Nu waren de financiele en bureaucratische drempels verlaagd waardoor het sneller kon dan voorheen.

Maar ondertussen is het al ruim een jaar geleden getest op een grote groep, en sinds dit jaar alleen al in Nederland 8 miljoen (Pfizer + Moderna) keer toegediend.
Plus de onderzoekers hoefden niet jarenlang bij allerlei overheden en commissies om onderzoeksgeld te bedelen zoals normaal wel het geval is. Dat helpt ook.
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:04:05 #296
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199811855
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 20:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zo somber als jij het schetst is het niet.

pi_199812213
Morgen komt 89 officieel online. Kan je niet nu al gewoon onder 88 je afspraak plannen?

Doen ze daar nog wat mee of fiets je gewoon door het systeem?
pi_199814472
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:22 schreef kurk_droog het volgende:
Morgen komt 89 officieel online. Kan je niet nu al gewoon onder 88 je afspraak plannen?

Tuurlijk kan dat.

Misschien bellen ze je afspraak af omdat ze toch wel zien of je uit 89 komt, misschien niet.
pi_199814941
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:22 schreef kurk_droog het volgende:

Ik hoorde dat je eruit gepikt kan worden, wat is nou het probleem met even wachten tot je aan de beurt bent?
Fake it till you make it...
pi_199815677
Ik blijf het vaag vinden dat je met een eerdere coronabesmetting (wanneer dan ook) dezelfde status in de app zult krijgen als met 2 vaccinaties of een test, als je op reis wil of toegang wil ergens toe.

Ik heb vorig jaar misschien corona gehad toen testen niet mogelijk was. Hoe kom ik daar dan achter? Het liefst wil ik ook dat mijn app lekker op groen komt te staan. En ik wil ook wel weten of 1 prik dan voldoende is.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 10 juni 2021 @ 11:05:10 #301
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199815912
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: