Hettinga doet een Calimero maar laat onvermeld dat Arriva gewoon 100% DB (dus staatsbedrijf) is.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 10:18 schreef b2py het volgende:
Volgens mij gaat het ook vooral om het tornen aan de positie van NS, niet zozeer in het belang van de reizigers die nachttreinverbinding. Als je het interview zo leest in ieder geval.
In Dld rijden wel open acces vervoerders toch?quote:Op vrijdag 4 juni 2021 11:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hettinga doet een Calimero maar laat onvermeld dat Arriva gewoon 100% DB (dus staatsbedrijf) is.
Klopt. Flixtrain bijvoorbeeld. Hier mag dat niet zomaar van de regering.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:28 schreef Peter het volgende:
[..]
In Dld rijden wel open acces vervoerders toch?
Op papier is al het vervoer in Duitsland open access of onder concessie, DB Fernverkehr is ook open access.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 12:28 schreef Peter het volgende:
[..]
In Dld rijden wel open acces vervoerders toch?
Zolang het geld van Arriva naar DB vloeit en DB niet bereid is om geld in de omgekeerde richting te laten stromen is er weinig verschil tussen DB of een privaat bedrijf. Pas wanneer DB gaat bijspringen wordt het een ander verhaal.quote:
Hoe moet een machinist gealarmeerd worden voor een gevaarlijke situatie voor zich op de vrije baan zonder GSM-R? Zonder GSM-R kan een treindienstleider de machinisten niet alarmeren als er gevaar is in de rijweg voor hen. De seinen die de machinist ziet blijven lekker op groen staan, daar kan niemand dan wat aan veranderen. Als een machinist dan moet reageren op het moment dat hij wat gevaarlijks ziet staat een ICM of whatever die met 130 rijdt niet snel genoeg stil om een gevaarlijke situatie te voorkomen. Ook als een machinist onverhoopt door rood rijdt of een andere situatie zich voordoet is het onmogelijk om met een machinist tijdelijk in contact te komen om een onveilige situatie te voorkomen. Dat is de reden waarom er niet gereden wordt als het GSM-R netwerk er uit ligt.quote:Op woensdag 2 juni 2021 17:01 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat mag je best vinden.
Wat mij betreft kan je ze prima met elkaar vergelijken: het moet van A naar B, zo snel en goedkoopmogelijk, met zo min mogelijk schade aan mens en dier.
[..]
Daar zijn die seinen toch voor om je trein te laten stoppen?
Als een treinleider je eerst moet gaan oproepen ben je toch veel te laten met stoppen?
[..]
Eens. Maar zoals je zegt hebben we daar nog niet veel van in gebruik, dus geen reden om het hele land plat te leggen.
[..]
Dat kan dan toch ook prima met een reguliere telefoon
Een sein springt niet magisch op rood omdat er ineens een gevaarlijke situatie ontstaat in de rijweg voor hunquote:Op woensdag 2 juni 2021 17:40 schreef Fred het volgende:
[..]
Je ziet toch vanzelf op de seinen wat je met je trein moet doen?
Ik denk dat je bijvoorbeeld ook al goedkopere leningen kunt krijgen als de bank weet dat DB er achter staat. Dat zul je als beginnend ondernemer in zo'n markt nooit voor elkaar krijgen.quote:Op vrijdag 4 juni 2021 19:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zolang het geld van Arriva naar DB vloeit en DB niet bereid is om geld in de omgekeerde richting te laten stromen is er weinig verschil tussen DB of een privaat bedrijf. Pas wanneer DB gaat bijspringen wordt het een ander verhaal.
In dat opzicht is het niet anders dan met NS en Abellio: het is de bedoeling dat het geld vanuit het buitenland naar Nederland komt. NS stelt geld beschikbaar om de internationale ambities te ondersteunen, maar doet dat niet onbeperkt.
Was ie stuk?quote:Op maandag 7 juni 2021 19:44 schreef Doc__Zenith het volgende:
Nooit gehoopt, maar het gaat nu wel gebeuren: m'n trein gaat geevacueerd worden.
Waar? Op de HSL natuurlijk...
Neen. Ik begreep dat ie heel tactisch in de fasescheiding stil stond.quote:
Dat je strandt in een spanningssluis, à la, maar in een fasescheiding?!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Neen. Ik begreep dat ie heel tactisch in de fasescheiding stil stond.
Zit er niet een fasescheiding net na de spanningssluis, komende vanaf Bredanus richting Roffa?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:20 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat je strandt in een spanningssluis, à la, maar in een fasescheiding?!
Dat klopt. Als je vanuit Breda richting Rotterdam gaat mag je eerst een viaduct over, terwijl je over het viaduct gaat moet je een spanningswissel doen, en daarna ga je vrijwel meteen door de fasescheiding.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zit er niet een fasescheiding net na de spanningssluis, komende vanaf Bredanus richting Roffa?
Er zit iets van 2,5 à 3 km tussen, maar als je rekening houdt met in- en uitschakeltijden van treinen is het wel extreem kut.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zit er niet een fasescheiding net na de spanningssluis, komende vanaf Bredanus richting Roffa?
Waarom moest Breda per se aangesloten worden op de HSL?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een snoskommer ben je dan als je dat zo ontwerpt. Zet die spanningssluis middenin de fasescheiding denk ik dan of doe ze parallel.
Omdat een stel gedeputeerden goed kan deepthroaten.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom moest Breda per se aangesloten worden op de HSL?
Zodat we niet meer langs Dordrecht hoeven als we eens naar Rotterdam willen, duhquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom moest Breda per se aangesloten worden op de HSL?
een handige machinist zou het moeten kunnen door net voor de fasescheiding even tractie te geven, maar als je een snelremming krijgt ofzo ben je het bokjequote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat klopt. Als je vanuit Breda richting Rotterdam gaat mag je eerst een viaduct over, terwijl je over het viaduct gaat moet je een spanningswissel doen, en daarna ga je vrijwel meteen door de fasescheiding.
Als je dan niet in één keer er overheen kunt (bijvoorbeeld omdat je een vertraagde Thalys voor moet laten) is er een kans dat je gewoon niet genoeg snelheid maakt.
Gewoon doen. Dan maar RWS de schroeven iets aandraaienquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:18 schreef James1988 het volgende:
Ja, dat is niet handig ontworpen. ProRail en NS hebben al eens gevraagd "kan dat ding niet verplaatst worden?" maar daar is door Infraspeed een prijskaartje op geplakt waar I&M "nee" tegen zei.
Liever niet nog meer, dat gebeurt nu alquote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gewoon doen. Dan maar RWS de schroeven iets aandraaien
mwah, als je hoort hoeveel de grote projecten van RWS telkens boven het budget uitkomen dan krijg je het vermoeden dat de organisatie niet heel goed geleid wordt.quote:
Zoals?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, als je hoort hoeveel de grote projecten van RWS telkens boven het budget uitkomen dan krijg je het vermoeden dat de organisatie niet heel goed geleid wordt.
Afsluitdijk, verbinding A13/A16, Ring Zuid in Groningen, nieuwe Merwedebrug bij Gorinchem, de bak in de Amelisweerd, Zuidasdok (gedeeltelijk RWS)quote:
Heel goed punt en de vraag is dan in hoeverre RWS daar weet van heeft en toch doorgaat met de aanbesteding.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 21:42 schreef boriq het volgende:
Vraag is bij een aantal van die projecten ook of de kosten die men aan het begin (wat in sommige gevallen een flinke tijd terug is) geraamd heeft nu nog wel realistisch zijn met de hogere prijzen, daar komt de indexering dan nog bij.
En hoeveel meer projecten zijn er wel op tijd en binnen begroting opgeleverd? Ik vind het niet bepaald een hele indrukwekkende score.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Afsluitdijk, verbinding A13/A16, Ring Zuid in Groningen, nieuwe Merwedebrug bij Gorinchem, de bak in de Amelisweerd, Zuidasdok (gedeeltelijk RWS)
Had dan kaders geschetst hoe lang je de lijst wilde hebbenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En hoeveel meer projecten zijn er wel op tijd en binnen begroting opgeleverd? Ik vind het niet bepaald een hele indrukwekkende score.
Weet je, we zien de Betuweroute ook als kostenoverschrijdend, maar vanuit de infrastructuurprojectkant is dat gewoon echt niet het geval en is het een goed voorbeeld van hoe je een begroting voor een project van een dergelijke grootte maakt. Hanzelijn zelfde verhaal. Ik geloof dat Klaasje dit in z'n hogeschooltijd het als leuk feitje gepost heeft. De overschrijdingen daar zijn van juridische bezwaarprocedures bij grondaankopen en anti-lawaai en milieuclubs.
Nee bij ProRail gaat het zo lekkerquote:Op dinsdag 8 juni 2021 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, als je hoort hoeveel de grote projecten van RWS telkens boven het budget uitkomen dan krijg je het vermoeden dat de organisatie niet heel goed geleid wordt.
valt best tegen. Je moet namelijk eerst die sluis met de hele trein door zijn voordat je de stroomafnemer op mag zetten. Daarna duurt het, in ieder geval bij de traxx, best wel even voordat je de snelschakelaar in kunt zetten en als die dan eenmaal in staan duurt het nog weer ff voordat je tractie kunt geven. Tegen die tijd ben je alweer bij het punt dat je de snelschakelaar uit moet zetten voor de fasescheiding.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een handige machinist zou het moeten kunnen door net voor de fasescheiding even tractie te geven
Dan is het gewoon doorrollen tot na de fasescheiding en dan opbouwen?quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:49 schreef Salatrel het volgende:
[..]
valt best tegen. Je moet namelijk eerst die sluis met de hele trein door zijn voordat je de stroomafnemer op mag zetten. Daarna duurt het, in ieder geval bij de traxx, best wel even voordat je de snelschakelaar in kunt zetten en als die dan eenmaal in staan duurt het nog weer ff voordat je tractie kunt geven. Tegen die tijd ben je alweer bij het punt dat je de snelschakelaar uit moet zetten voor de fasescheiding.
Je red het nog wel om tractie te geven voor dat punt maar je gaat er amper snelheid mee winnen tenzij je natuurlijk maar op lage snelheid uit de sluis komt. Kom je gewoon met 140 aanrijden is het in ieder geval zinloos.
Yes, na de sluis zet ik de stroomafnemer op maar de rest doe ik pas na de fasescheiding en volgens mij doet iedereen het zo. Daarom dat die icd ook maar ongeveer 115 ofzo rijdt bij lage Zwaluwequote:Op woensdag 9 juni 2021 12:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dan is het gewoon doorrollen tot na de fasescheiding en dan opbouwen?
Ja het is volkomen logisch om dat zo te doen.quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:57 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Yes, na de sluis zet ik de stroomafnemer op maar de rest doe ik pas na de fasescheiding en volgens mij doet iedereen het zo. Daarom dat die icd ook maar ongeveer 115 ofzo rijdt bij lage Zwaluwe
+1quote:Op woensdag 9 juni 2021 12:57 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Yes, na de sluis zet ik de stroomafnemer op maar de rest doe ik pas na de fasescheiding en volgens mij doet iedereen het zo. Daarom dat die icd ook maar ongeveer 115 ofzo rijdt bij lage Zwaluwe
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |