abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 juni 2021 @ 09:34:43 #51
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_199739535
Een Wink zal in de praktijk op zo'n afstand nog heel aardig te doen zijn maar bij een GTW merk je aan alles dat die dingen nooit bedacht zijn voor hogere snelheden. Om daar dan even 200 kilometer 140 km/h mee te gaan rijden is wel wat.

Mijn vermoeden is dat het een grote PR-stunt is. Voor Zutphen-Apeldoorn-Amersfoort gaat geen toestemming komen. Als die er wel komt op Groningen/Maastricht-Schiphol heb je te maken met forse exploitatiekosten en waarschijnlijk toch beperkt animo. Je rijdt een trein in de nacht, veiligheid is een issue en daardoor heb je veel personeel nodig. Je hoeft maar één keer slecht in de krant te komen met afwezig veiligheidspersoneel en je kan meteen stoppen. Infraheffing alleen is al meer dan 300 euro voor een retourtje en er moet nog elektriciteit of diesel worden betaald. Bovendien zal er ook wel eens verbust moeten worden. Daarmee heb je vervolgens mij wel veel goedbetalende reizigers nodig wil Arriva het kiet kunnen rijden. De vraag is of dat gaat lukken.
pi_199740112
Volgens mij gaat het ook vooral om het tornen aan de positie van NS, niet zozeer in het belang van de reizigers die nachttreinverbinding. Als je het interview zo leest in ieder geval.
pi_199740399
Terugkoppeling over de FlixTrain rit van Frankfurt naar Berlijn gisteren:

Het comfort in de gerenoveerde rijtuigen is minder dan bij DB, de stoelen zijn vergelijkbaar met die in bussen maar zitten op zich prima, ook beenruimte is mijns inziens voldoende. Heb het in ieder geval zonder problemen 4 uur erop uitgehouden. Positief is dat alle stoelen netjes aan de ruiten gepositioneerd zijn, dus je loopt niet het risico dat je tegen een wand aan moet kijken. Daarnaast hebben sommige wagons ook 'speelruimte' voor kinderen, die zaten overigens niet in de trein maar hebben mijns inziens wel toegevoegde waarde.

Grootste nadeel: ook de gerenoveerde rijtuigen hebben geen airconditioning, en ondanks dat er wel wat ruiten open kunnen zou ik het op zomerdagen daarom niet aanraden. Gisteren was het 25 graden maar bewolkt, daardoor was het wel goed te doen. Ander probleem was dat twee toiletten defect waren, er waren er nog genoeg over maar ik weet niet hoe structureel dat probleem is. Wagonvolgorde was overigens 1-2-100-3, dat bleek bij stations nogal voor wat verwarring (maar geen oponthoud) te zorgen.

Zeer positief is wel dat het een hele snelle verbinding is en we kwamen zowaar 10 minuten te vroeg in Berlijn aan. De trein rijdt waar het kan ook 200, onder andere op de HSL tussen Erfurt en Halle. Kan ook makkelijk, een Taurus met vier bakken wil wel vooruit. Tevens was de trein heel goed gevuld, een redelijk gemixt publiek al zijn jongeren logischerwijs oververtegenwoordigd. Tevens een eervolle vermelding voor de WiFi in de trein, die werkte voor mijn gevoel sneller dan bij DB, maar dat kan toeval zijn.

Zover ik heb kunnen beoordelen is FlixTrain meestal ¤10 of meer goedkoper dan DB Sparpreis met Bahncardkorting. Zitplaats is gegarandeerd en als je geen probleem hebt met minder comfort is het (vooral in de koelere seizoenen) goed te doen, niet in de laatste plaats omdat het een snellere verbinding is dan met de meeste ICEs. Eigenlijk is alleen de ICE Sprinter sneller, en gisteren bleek dat in de praktijk maar 5 minuten verschil te zijn.

Kortom: het lijkt een prima aanbod voor de prijs, al kan ik over de betrouwbaarheid van de verbinding niks zinnigs zeggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door J.B. op 04-06-2021 10:54:02 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:08:12 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199740756
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 10:18 schreef b2py het volgende:
Volgens mij gaat het ook vooral om het tornen aan de positie van NS, niet zozeer in het belang van de reizigers die nachttreinverbinding. Als je het interview zo leest in ieder geval.
Hettinga doet een Calimero maar laat onvermeld dat Arriva gewoon 100% DB (dus staatsbedrijf) is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 04-06-2021 11:13:47 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:17:43 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_199740891
Dat zegt niet zo veel zolang het geld van Arriva naar DB vloeit.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 11:49:19 #56
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199741373
Het zegt iets over ondernemersrisico.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199741705
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hettinga doet een Calimero maar laat onvermeld dat Arriva gewoon 100% DB (dus staatsbedrijf) is.
In Dld rijden wel open acces vervoerders toch?
dag
pi_199743476
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:28 schreef Peter het volgende:

[..]

In Dld rijden wel open acces vervoerders toch?
Klopt. Flixtrain bijvoorbeeld. Hier mag dat niet zomaar van de regering.
Bier.
pi_199744863
Dan kan ik me voorstellen dat DB dat in NL ook graag wil kunnen doen.. op hun thuismarkt moeten ze dat ook toestaan.
dag
pi_199745586
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:28 schreef Peter het volgende:

[..]

In Dld rijden wel open acces vervoerders toch?
Op papier is al het vervoer in Duitsland open access of onder concessie, DB Fernverkehr is ook open access.
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 18:39:05 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199745629
Niet janken, die brug had al lang en breed klaar kunnen zijn...

https://www.ndr.de/nachri(...)iesenbruecke346.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:42:21 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_199746412
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 11:49 schreef Duvel het volgende:
Het zegt iets over ondernemersrisico.
Zolang het geld van Arriva naar DB vloeit en DB niet bereid is om geld in de omgekeerde richting te laten stromen is er weinig verschil tussen DB of een privaat bedrijf. Pas wanneer DB gaat bijspringen wordt het een ander verhaal.

In dat opzicht is het niet anders dan met NS en Abellio: het is de bedoeling dat het geld vanuit het buitenland naar Nederland komt. NS stelt geld beschikbaar om de internationale ambities te ondersteunen, maar doet dat niet onbeperkt.
  zaterdag 5 juni 2021 @ 19:27:10 #63
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_199758878
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:01 schreef Fred het volgende:

[..]

Dat mag je best vinden.
Wat mij betreft kan je ze prima met elkaar vergelijken: het moet van A naar B, zo snel en goedkoopmogelijk, met zo min mogelijk schade aan mens en dier.
[..]

Daar zijn die seinen toch voor om je trein te laten stoppen?
Als een treinleider je eerst moet gaan oproepen ben je toch veel te laten met stoppen?
[..]

Eens. Maar zoals je zegt hebben we daar nog niet veel van in gebruik, dus geen reden om het hele land plat te leggen.
[..]

Dat kan dan toch ook prima met een reguliere telefoon :?
Hoe moet een machinist gealarmeerd worden voor een gevaarlijke situatie voor zich op de vrije baan zonder GSM-R? Zonder GSM-R kan een treindienstleider de machinisten niet alarmeren als er gevaar is in de rijweg voor hen. De seinen die de machinist ziet blijven lekker op groen staan, daar kan niemand dan wat aan veranderen. Als een machinist dan moet reageren op het moment dat hij wat gevaarlijks ziet staat een ICM of whatever die met 130 rijdt niet snel genoeg stil om een gevaarlijke situatie te voorkomen. Ook als een machinist onverhoopt door rood rijdt of een andere situatie zich voordoet is het onmogelijk om met een machinist tijdelijk in contact te komen om een onveilige situatie te voorkomen. Dat is de reden waarom er niet gereden wordt als het GSM-R netwerk er uit ligt.

quote:
7s.gif Op woensdag 2 juni 2021 17:40 schreef Fred het volgende:

[..]

Je ziet toch vanzelf op de seinen wat je met je trein moet doen?
Een sein springt niet magisch op rood omdat er ineens een gevaarlijke situatie ontstaat in de rijweg voor hun
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 juni 2021 @ 21:26:58 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199760684
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 5 juni 2021 @ 22:15:54 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199761522
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:42 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zolang het geld van Arriva naar DB vloeit en DB niet bereid is om geld in de omgekeerde richting te laten stromen is er weinig verschil tussen DB of een privaat bedrijf. Pas wanneer DB gaat bijspringen wordt het een ander verhaal.

In dat opzicht is het niet anders dan met NS en Abellio: het is de bedoeling dat het geld vanuit het buitenland naar Nederland komt. NS stelt geld beschikbaar om de internationale ambities te ondersteunen, maar doet dat niet onbeperkt.
Ik denk dat je bijvoorbeeld ook al goedkopere leningen kunt krijgen als de bank weet dat DB er achter staat. Dat zul je als beginnend ondernemer in zo'n markt nooit voor elkaar krijgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 7 juni 2021 @ 19:44:31 #66
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_199787211
Nooit gehoopt, maar het gaat nu wel gebeuren: m'n trein gaat geevacueerd worden.

Waar? Op de HSL natuurlijk...
  maandag 7 juni 2021 @ 20:57:37 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199788239
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:44 schreef Doc__Zenith het volgende:
Nooit gehoopt, maar het gaat nu wel gebeuren: m'n trein gaat geevacueerd worden.

Waar? Op de HSL natuurlijk...
Was ie stuk?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199789430
quote:
5s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Was ie stuk?
Klein beetje maar.
pi_199789622
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:16 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Klein beetje maar.
Zo maar Wham! In vuur en vlam?
Bier.
pi_199790748
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 22:16 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Klein beetje maar.
Jij 'm stukgemaakt?
pi_199792305
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 05:35 schreef MTL het volgende:

[..]

Jij 'm stukgemaakt?
Neen. Ik begreep dat ie heel tactisch in de fasescheiding stil stond.
pi_199792447
Ik wilde typen; Ik snap niet waarom die fasescheidingen langer zijn dan een retourtje op de Transmongolië express" maar toen dacht ik; jawel, vast door de veiligheidsjihad bedacht. Snap ik best.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 8 juni 2021 @ 10:11:00 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_199792450
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 juni 2021 @ 11:20:15 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199793218
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 09:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Neen. Ik begreep dat ie heel tactisch in de fasescheiding stil stond.
Dat je strandt in een spanningssluis, à la, maar in een fasescheiding?!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199794042
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 11:20 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat je strandt in een spanningssluis, à la, maar in een fasescheiding?!
Zit er niet een fasescheiding net na de spanningssluis, komende vanaf Bredanus richting Roffa?
Bier.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 15:35:17 #76
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_199796288
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zit er niet een fasescheiding net na de spanningssluis, komende vanaf Bredanus richting Roffa?
Dat klopt. Als je vanuit Breda richting Rotterdam gaat mag je eerst een viaduct over, terwijl je over het viaduct gaat moet je een spanningswissel doen, en daarna ga je vrijwel meteen door de fasescheiding.

Als je dan niet in één keer er overheen kunt (bijvoorbeeld omdat je een vertraagde Thalys voor moet laten) is er een kans dat je gewoon niet genoeg snelheid maakt.
pi_199796578
Wat een snoskommer ben je dan als je dat zo ontwerpt. Zet die spanningssluis middenin de fasescheiding denk ik dan of doe ze parallel.
Bier.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:18:00 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_199796866
Ja, dat is niet handig ontworpen. ProRail en NS hebben al eens gevraagd "kan dat ding niet verplaatst worden?" maar daar is door Infraspeed een prijskaartje op geplakt waar I&M "nee" tegen zei.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:28:33 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199796993
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zit er niet een fasescheiding net na de spanningssluis, komende vanaf Bredanus richting Roffa?
Er zit iets van 2,5 à 3 km tussen, maar als je rekening houdt met in- en uitschakeltijden van treinen is het wel extreem kut.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:28:56 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199796996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat een snoskommer ben je dan als je dat zo ontwerpt. Zet die spanningssluis middenin de fasescheiding denk ik dan of doe ze parallel.
Waarom moest Breda per se aangesloten worden op de HSL?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199797055
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom moest Breda per se aangesloten worden op de HSL?
Omdat een stel gedeputeerden goed kan deepthroaten.
Bier.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 16:33:50 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_199797058
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Waarom moest Breda per se aangesloten worden op de HSL?
Zodat we niet meer langs Dordrecht hoeven als we eens naar Rotterdam willen, duh :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 19:39:41 #83
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199798897
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 15:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat klopt. Als je vanuit Breda richting Rotterdam gaat mag je eerst een viaduct over, terwijl je over het viaduct gaat moet je een spanningswissel doen, en daarna ga je vrijwel meteen door de fasescheiding.

Als je dan niet in één keer er overheen kunt (bijvoorbeeld omdat je een vertraagde Thalys voor moet laten) is er een kans dat je gewoon niet genoeg snelheid maakt.
een handige machinist zou het moeten kunnen door net voor de fasescheiding even tractie te geven, maar als je een snelremming krijgt ofzo ben je het bokje

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:18 schreef James1988 het volgende:
Ja, dat is niet handig ontworpen. ProRail en NS hebben al eens gevraagd "kan dat ding niet verplaatst worden?" maar daar is door Infraspeed een prijskaartje op geplakt waar I&M "nee" tegen zei.
Gewoon doen. Dan maar RWS de schroeven iets aandraaien ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 juni 2021 @ 20:26:28 #84
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_199799441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gewoon doen. Dan maar RWS de schroeven iets aandraaien ;)
Liever niet nog meer, dat gebeurt nu al :(
pi_199799558
Ik wil een extra scherm in de woonkamer en dan ga ik daar iets op maken dat er spoorwegwebcams gerouleerd worden ofzo. Voor de leuk.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 20:48:40 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199799722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:26 schreef boriq het volgende:

[..]

Liever niet nog meer, dat gebeurt nu al :(
mwah, als je hoort hoeveel de grote projecten van RWS telkens boven het budget uitkomen dan krijg je het vermoeden dat de organisatie niet heel goed geleid wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_199799931
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mwah, als je hoort hoeveel de grote projecten van RWS telkens boven het budget uitkomen dan krijg je het vermoeden dat de organisatie niet heel goed geleid wordt.
Zoals?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 21:21:49 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199800144
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Zoals?
Afsluitdijk, verbinding A13/A16, Ring Zuid in Groningen, nieuwe Merwedebrug bij Gorinchem, de bak in de Amelisweerd, Zuidasdok (gedeeltelijk RWS)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 juni 2021 @ 21:42:13 #89
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_199800364
Vraag is bij een aantal van die projecten ook of de kosten die men aan het begin (wat in sommige gevallen een flinke tijd terug is) geraamd heeft nu nog wel realistisch zijn met de hogere prijzen, daar komt de indexering dan nog bij.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 21:49:42 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199800489
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:42 schreef boriq het volgende:
Vraag is bij een aantal van die projecten ook of de kosten die men aan het begin (wat in sommige gevallen een flinke tijd terug is) geraamd heeft nu nog wel realistisch zijn met de hogere prijzen, daar komt de indexering dan nog bij.
Heel goed punt en de vraag is dan in hoeverre RWS daar weet van heeft en toch doorgaat met de aanbesteding.

De zeesluis van IJmuiden werd bijvoorbeeld gegund aan een consortium dat 15% onder de raming van RWS zat. Die bedrijven hoesten die overschrijding nu uit eigen zak op, terwijl RWS zelf door de vertraging ook nog eens 64 miljoen euro kwijt is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_199800556
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Afsluitdijk, verbinding A13/A16, Ring Zuid in Groningen, nieuwe Merwedebrug bij Gorinchem, de bak in de Amelisweerd, Zuidasdok (gedeeltelijk RWS)
En hoeveel meer projecten zijn er wel op tijd en binnen begroting opgeleverd? Ik vind het niet bepaald een hele indrukwekkende score.

Weet je, we zien de Betuweroute ook als kostenoverschrijdend, maar vanuit de infrastructuurprojectkant is dat gewoon echt niet het geval en is het een goed voorbeeld van hoe je een begroting voor een project van een dergelijke grootte maakt. Hanzelijn zelfde verhaal. Ik geloof dat Klaasje dit in z'n hogeschooltijd het als leuk feitje gepost heeft. De overschrijdingen daar zijn van juridische bezwaarprocedures bij grondaankopen en anti-lawaai en milieuclubs.
Bier.
pi_199800637
In de publieke sector gaat ook veel goed, en een niet te onderschatten deel van problematiek die er wél is komt consequent van corruptie vanuit de vrije markt. Bouwfraude bijvoorbeeld. Er zijn issues met mogelijk vergiftigde spoorballast waarvan het lijkt alsof er dingen in doofpotten worden gestopt.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 juni 2021 @ 22:01:57 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_199800682
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 21:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En hoeveel meer projecten zijn er wel op tijd en binnen begroting opgeleverd? Ik vind het niet bepaald een hele indrukwekkende score.

Weet je, we zien de Betuweroute ook als kostenoverschrijdend, maar vanuit de infrastructuurprojectkant is dat gewoon echt niet het geval en is het een goed voorbeeld van hoe je een begroting voor een project van een dergelijke grootte maakt. Hanzelijn zelfde verhaal. Ik geloof dat Klaasje dit in z'n hogeschooltijd het als leuk feitje gepost heeft. De overschrijdingen daar zijn van juridische bezwaarprocedures bij grondaankopen en anti-lawaai en milieuclubs.
Had dan kaders geschetst hoe lang je de lijst wilde hebben ;)

Bij de Hanzelijn ging het bij mijn weten juist erg goed.

Begrotingen op dergelijke schaal maken is gewoon erg lastig, omdat je gewoon niet alles kunt voorzien en de lange tijd dat projecten duren veel invloed heeft op de uiteindelijke totaalprijs.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 juni 2021 @ 22:30:59 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199801106
Langs de Betuweroute kreeg elk dorp z'n eigen omlegging, tunnel, whatever. Maar al die extraatjes zijn wel binnen het geraamde budget gebouwd.

Neem als voorbeeld het Pannderdensch kanaal: de Betuweroute kreeg daar uiteindelijk een tunnel, zodat het natuurgebied niet werd ontsierd. Prima idee, maar wel duur.

Des te idioter is het dat de verlenging van de A15 met een brug hetzelfde gebied doorkruist...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199801515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 20:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mwah, als je hoort hoeveel de grote projecten van RWS telkens boven het budget uitkomen dan krijg je het vermoeden dat de organisatie niet heel goed geleid wordt.
Nee bij ProRail gaat het zo lekker :')
pi_199805766
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 19:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een handige machinist zou het moeten kunnen door net voor de fasescheiding even tractie te geven
valt best tegen. Je moet namelijk eerst die sluis met de hele trein door zijn voordat je de stroomafnemer op mag zetten. Daarna duurt het, in ieder geval bij de traxx, best wel even voordat je de snelschakelaar in kunt zetten en als die dan eenmaal in staan duurt het nog weer ff voordat je tractie kunt geven. Tegen die tijd ben je alweer bij het punt dat je de snelschakelaar uit moet zetten voor de fasescheiding.

Je red het nog wel om tractie te geven voor dat punt maar je gaat er amper snelheid mee winnen tenzij je natuurlijk maar op lage snelheid uit de sluis komt. Kom je gewoon met 140 aanrijden is het in ieder geval zinloos.
  woensdag 9 juni 2021 @ 12:54:47 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199805842
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:49 schreef Salatrel het volgende:

[..]

valt best tegen. Je moet namelijk eerst die sluis met de hele trein door zijn voordat je de stroomafnemer op mag zetten. Daarna duurt het, in ieder geval bij de traxx, best wel even voordat je de snelschakelaar in kunt zetten en als die dan eenmaal in staan duurt het nog weer ff voordat je tractie kunt geven. Tegen die tijd ben je alweer bij het punt dat je de snelschakelaar uit moet zetten voor de fasescheiding.

Je red het nog wel om tractie te geven voor dat punt maar je gaat er amper snelheid mee winnen tenzij je natuurlijk maar op lage snelheid uit de sluis komt. Kom je gewoon met 140 aanrijden is het in ieder geval zinloos.
Dan is het gewoon doorrollen tot na de fasescheiding en dan opbouwen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199805875
quote:
2s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan is het gewoon doorrollen tot na de fasescheiding en dan opbouwen?
Yes, na de sluis zet ik de stroomafnemer op maar de rest doe ik pas na de fasescheiding en volgens mij doet iedereen het zo. Daarom dat die icd ook maar ongeveer 115 ofzo rijdt bij lage Zwaluwe
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:23:18 #99
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_199806219
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Yes, na de sluis zet ik de stroomafnemer op maar de rest doe ik pas na de fasescheiding en volgens mij doet iedereen het zo. Daarom dat die icd ook maar ongeveer 115 ofzo rijdt bij lage Zwaluwe
Ja het is volkomen logisch om dat zo te doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_199806536
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Yes, na de sluis zet ik de stroomafnemer op maar de rest doe ik pas na de fasescheiding en volgens mij doet iedereen het zo. Daarom dat die icd ook maar ongeveer 115 ofzo rijdt bij lage Zwaluwe
+1 :P
Doe precies hetzelfde hier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')