Hij benoemd dat niet voor niets, als jonge arme woningzoekende zou ik er wel even op tijd bij willen zijn. Afzeggen kan altijd nog, straks op een wachtlijst belanden is zo 2021.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tussen iets willen en iets roepen bij Beau en een concreet project zit nog wel een heel groot verschil....
Ik ben 39...heb het wel getroffen met mijn huisquote:Op donderdag 27 mei 2021 23:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je het beter hebt dan een ander ook al ben je tien jaar jonger, dat maakt je een huizenboomer...
En dan mag je het kopen en zie je je geld letterlijk en figuurlijk in 15 jaar tijd verdampen maar je moet nog 15 jaar aflossen...quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:01 schreef ootjekatootje het volgende:
Of met natuurlijke materialen, het zal wel iets innovatiefs zijn. En afvalloos, aangezien dat ook hoog in het vaandel staat bij de gemeente Rotterdam.
Het probleem bagataliseren en jezelf in de meest bizarre redenatiekronkels wentelen om anderen van je gelijk te overtuigen. Terwijl je dat alles typt vanuit je koophuis wat je voor een schijntje kon kopen en je lekker geniet van je HRA.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wanneer ben je een huizenboomer?
Ik ken ook maar weinig mensen die pro-klimaatverandering zijn, maar toch is dat het gevolg van de keuzes die wij als samenleving maken.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:53 schreef LXIV het volgende:
Ik ken letterlijk geen enkele boomer die de jeugd zijn huis misgunt en het goed vindt dat de huizenprijzen exorbitant stijgen.
Welke wachtlijst? Het is niet meer dan een proefballonnetje van Aboutaleb...quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij benoemd dat niet voor niets, als jonge arme woningzoekende zou ik er wel even op tijd bij willen zijn. Afzeggen kan altijd nog, straks op een wachtlijst belanden is zo 2021.
Oké,nou dan beschouw ik mezelf niet als boomer. Is dat ok?quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:03 schreef Fugue het volgende:
[..]
Het probleem bagataliseren en jezelf in de meest bizarre redenatiekronkels wentelen om anderen van je gelijk te overtuigen. Terwijl je dat alles typt vanuit je koophuis wat je voor een schijntje kon kopen en je lekker geniet van je HRA.
Ik 47 en kocht op mijn 33e het huis waar ik nu nog steeds woon. Heb het ook best getroffen vind ik.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik ben 39...heb het wel getroffen met mijn huis
Ligt denk ik aan de prijzen en aan het soort project. Misschien is het een huurvorm?quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan mag je het kopen en zie je je geld letterlijk en figuurlijk in 15 jaar tijd verdampen maar je moet nog 15 jaar aflossen...
Volgens mij hoef jij je ook niet aangesproken te voelenquote:Op donderdag 27 mei 2021 23:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Oké,nou dan beschouw ik mezelf niet als boomer. Is dat ok?
Als je een woning behandeld als onderneming niet meer dan terecht dat die HRA bestond.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:03 schreef Fugue het volgende:
[..]
Het probleem bagataliseren en jezelf in de meest bizarre redenatiekronkels wentelen om anderen van je gelijk te overtuigen. Terwijl je dat alles typt vanuit je koophuis wat je voor een schijntje kon kopen en je lekker geniet van je HRA.
Het is de schuld van de HRA! Oh nee die is al nihil...quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:03 schreef Fugue het volgende:
Als ik nu een woning zoek in Rotterdam en naast de pot pis, dan wil ik best een proefkonijntje zijn.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welke wachtlijst? Het is niet meer dan een proefballonnetje van Aboutaleb...
Je hebt gefaald als een boomer, 14 jaar lang in dezelfde woning wonenquote:Op donderdag 27 mei 2021 23:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik 47 en kocht op mijn 33e het huis waar ik nu nog steeds woon. Heb het ook best getroffen vind ik.
Je hebt al eerder laten zien dat je leesvaardigheid niet al te best is maar je hoeft er niet zo mee te koop te lopen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is de schuld van de HRA! Oh nee die is al nihil...
Van wat? De hersenscheten van Aboutaleb? Meer is het niet.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:06 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als ik nu een woning zoek in Rotterdam en naast de pot pis, dan wil ik best een proefkonijntje zijn.
Hoezo? Ik woon prima.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:47 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Kom nu eens uit dat hoekje en geef jezelf een schop onder je kont.
Hoezo? Ik woon prima.quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Misschien moet je wel eens happen, Aboutaleb wil duizenden woningen bouwen voor starters en beginners op de werkvloer. Huizen die maximaal 15 jaar meegaan, en minimale kosten hebben.
Heb je al een poging tot contact gemaakt? Interesse getoond?
Of wacht je net zolang af dan je zeker weet dat duizenden woningzoekenden je voor zijn gegaan?
Of is Rotterdam te min? Of de woning niet goed genoeg?
Ik weiger gewoon mee te doen aan deze rat-race.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:06 schreef xminator het volgende:
Je hebt gefaald als een boomer, 14 jaar lang in dezelfde woning wonen
Ik woon er bijna 8 jaar en wil hier minimaal blijven wonen tot mijn pensioen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:06 schreef xminator het volgende:
[..]
Je hebt gefaald als een boomer, 14 jaar lang in dezelfde woning wonen
Wat een vooroordelen. Ik huur nog steeds omdat ik mijn kapitaal in mijn bedrijf heb geīnvesteerd. Dat levert netto aanzienlijk meer op dan de periode dat ik voor een werkgever werkte en net als iedereen een huis zou kopen. Waar ik eerst maandelijks ¤500 in de maand overhield om te sparen is het bedrag nu meerdere malen over de kop gegaan.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:03 schreef Fugue het volgende:
[..]
Maar iedere idioot weet dat deze situatie onnatuurlijk is dus wie neemt het risico van die lange rentevaste periodes??quote:Op donderdag 27 mei 2021 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar netto maakt het niks uit. De huizenprijzen stijgen evenredig.
Normale rentepercentages en een redelijk rendement op veilige staatsobligaties, dat helpt tegen het opkopen van woningen door investeerders.
Dat kun jij helemaal niet betalen.quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:06 schreef Fugue het volgende:
Je hebt al eerder laten zien dat je leesvaardigheid niet al te best is maar je hoeft er niet zo mee te koop te lopen.
Wat heeft dit precies met de huidige woningmarkt te maken?quote:Op donderdag 27 mei 2021 23:09 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat een vooroordelen. Ik huur nog steeds omdat ik mijn kapitaal in mijn bedrijf heb geīnvesteerd. Dat levert netto aanzienlijk meer op dan de periode dat ik voor een werkgever werkte en net als iedereen een huis zou kopen. Waar ik eerst maandelijks ¤500 in de maand overhield om te sparen is het bedrag nu meerdere malen over de kop gegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |