Ja, het is nu even weer fors, en dan wordt het over een paar jaar weer wat beter.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 23:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sorry wat een slap gelul zeg. Nog slapper dan koffie uit een koffie pad.
Er is nog nooit een tekort geweest als wat we nu ervaren. Gigantisch te kort en een middenklasse die tussen wal en schip valt.
Nieuwbouw huurwoningen, bijvoorbeeld. Als dat er niet genoeg waren bevestigt dat mijn punt.quote:Op vrijdag 28 mei 2021 22:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Heh, wat hebben door investeerders gedaan in de crisis? Waar is in geïnvesteerd?
Oh daarom kan het dus allemaal nog wel wat flexibeler, langer (werken) en korter (WW)... het gaat te goed met het plebs.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, het is nu even weer fors, en dan wordt het over een paar jaar weer wat beter.
En met de middenklasse is al helemaal niets mis. Heeft het gewoon enorm goed. Roep ik al jaren hier, recentelijk bewezen door een rapport van het cbs.
Zeg eens, zijn er wel eens mensen die deze verzameling onzin van jiu geloven? Of herhaal je het zo vaak in de hoop dat er ooit eens iemand intrapt?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh daarom kan het dus allemaal nog wel wat flexibeler, langer (werken) en korter (WW)... het gaat te goed met het plebs.
Je vergeet natuurlijk dat jij en ik nog enigszins hebben kunnen genieten van zaken als collectieve voorzieningen m.b.t. onderwijs en zorg (en nee, die zijn niet 'afgebroken' door de boomers, eerder in stand gehouden); en, uiteraard, van dingetjes als een vast contract en fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden. Daarom konden wij ook met minder moeite en vooral rustig dingen opbouwen. Er hijgde namelijk geen manager met jaarlijks wel-of-niet door contract in je nek te hijgen, terwijl het gros van je eerste salaris opging aan enorme studieschulden.
De schuld voor deze ellende ligt bij de linkse politiek? Wat een lef. Jij weet dondersgoed waar deze neoliberale rat-race to the bottom is begonnen: onze generatie, de werkelijk kapotverwende dertigers en veertigers, die, toen we zelf aan de bak moesten, besloten heel rechts te gaan stemmen (check de data, boomers hebben nooit overwegend rechts gestemd), want het was immers allemaal onze eigen verdienste, en waarom zouden wij betalen voor anderen?
Onze generatie, VEM, de prinsen en prinsjes van generatie X, die heeft het verkloot. Door alles wat voorheen zorgvuldig is opgebouwd door de generaties voor ons bij het grof vuil te parkeren toen het onze beurt werd iets van maatschappelijk besef te ontwikkelen.
Vraag het de mensen hier, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zeg eens, zijn er wel eens mensen die deze verzameling onzin van jou geloven? Of herhaal je het zo vaak in de hoop dat er ooit eens iemand intrapt?
Ik ben overigens ondernemer, dus ik heb nog veel minder om op terug te vallen dan een flexarbeider.
Nederlanders werken het minst, behoren tot de rijksten ter wereld, inkomensongelijkheid is erg laag, enz. Maar nog weten mensen het voor te stellen alsof het bestaan hier uitzichtloos is.
Wat een gotspe!
Ah en de investeerders die nu massaal koopwoningen uit de markt halen om te verhuren. Die bouwde toen nieuwbouw.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:16 schreef jakosi het volgende:
[..]
Nieuwbouw huurwoningen, bijvoorbeeld. Als dat er niet genoeg waren bevestigt dat mijn punt.
en als er wat gebouwd wordt dan is het voor de leden van de provincie en hun familie en ingewijden zelfquote:Op vrijdag 28 mei 2021 17:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat we een inhaalslag moeten maken is een feit. Overigens is 100.000 per jaar bouwen een inhaalslag. Die we niet gaan halen, omdat gemeentes en de overheid in het algemeen in la la land leven.
De oorzaak is vooral gelegen in het feit dat de uitstroom van mensen zoals ik uit de woningmarkt is geblokkeerdquote:Op vrijdag 28 mei 2021 18:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, alle ellende, van huur tot koop, is direct te oorzaak van mensen zoals jij die denken dat marktwerking goed is. Starters worden verdrongen van de huizenmarkt en moeten huren voor woekerprijzen omdat dezelfde personen die alle starters verdringen ook nog eens prachtig kunnen kapitaliseren aan het feit dat wonen een eerste levensbehoefte is. Mensen die moeten verhuizen naar een gezinswoning moeten woekerprijzen betalen omdat ze moeten concurreren met die huisjesmelkers en kunnen anders geen kant op. Alle huizen die over blijven zijn natuurlijk bij lange na niet genoeg om iedereen een dak boven het hoofd te bieden.
Mensen die dit probleem ontkennen zijn gewoon ontzettend trieste egoïsten. "Hurrdurr ik heb er geen last van, dus niet zo zeuren". Flikker eens op met die onzin, er is een hele generatie die straks zwaar in de shit zit omdat alles muurvast zit, en jij vindt dat prima klaarblijkelijk.
Niemand dus. Gelukkig.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 00:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vraag het de mensen hier, zou ik zeggen.
Jawel, de oplossing is te stoppen met immigratie, dat is genoemd.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:07 schreef Zwerfkind het volgende:
Ik heb hier 8 pagina's gezever zien langskomen en heel veel vinger wijzen maar niemand gezien die met oplossingen aankomt.....![]()
Het rijk moet regie nemen. Aanwijzen waar gebouwd mag worden en plannen mogen niet meer afgewezen worden naar gelang het humeur is van de raad.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:07 schreef Zwerfkind het volgende:
Ik heb hier 8 pagina's gezever zien langskomen en heel veel vinger wijzen maar niemand gezien die met oplossingen aankomt.....![]()
Als je wat beter gelezen dan had je gelezen dat er geen korte termijn oplossing tegen de hoge huurprijzen is.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:07 schreef Zwerfkind het volgende:
Dus:quote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Jawel, de oplossing is te stoppen met immigratie, dat is genoemd.
nee dat is niet de oplossingquote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Jawel, de oplossing is te stoppen met immigratie, dat is genoemd.
Dat is wat al te kort door de bocht, maar het zijn inderdaad de linkse stokpaardjes waardoor in de grote steden de bouwproductie ernstig achterblijft.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:59 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik heb het jou niet zien vragen.
Maar mijn reactie: het is de schuld van links.
En zeker tijdelijk moet de overheid mee investeren in het bouwen van sociale huurwoningen voor zover deze echt nodig zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 08:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat is niet de oplossing
Immigratie is niet te stoppen en het is niet de hoofdoorzaak
hoofd oorzaak is de continue dalende bezetting van woningen
oplossing is bouwen en ook weer gaan bouwen van ouderen centra met gemeenschappelijk kantine, de vroegere bejaarde huizen
Volgens mij vindt de VVD het prima dat er veel geld aan vastgoed verdiend wordt. En laat het nu net de VVD zijn die al 20 jaar het beleid bepaalt. Het huidige tekort en de daarmee samenhangende prijzen is volgens mij vooral een (gevolg van) een rechts stokpaardje.quote:Op zaterdag 29 mei 2021 08:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is wat al te kort door de bocht, maar het zijn inderdaad de linkse stokpaardjes waardoor in de grote steden de bouwproductie ernstig achterblijft.
iedereen weet wat de overheid moet , maar de overheid die bouwt alleen voor zichzelf en hun familiequote:Op zaterdag 29 mei 2021 08:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En zeker tijdelijk moet de overheid mee investeren in het bouwen van sociale huurwoningen voor zover deze echt nodig zijn.
Bouwen?quote:Op zaterdag 29 mei 2021 07:07 schreef Zwerfkind het volgende:
Fuck sociale huurwoningen, lelijke gebouwen ver onder kostprijs in het centrum...quote:Op zaterdag 29 mei 2021 08:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En zeker tijdelijk moet de overheid mee investeren in het bouwen van sociale huurwoningen voor zover deze echt nodig zijn.
Het probleem is veel omvattend en heeft een landelijke aanpak nodigquote:Op zaterdag 29 mei 2021 08:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
iedereen weet wat de overheid moet , maar de overheid die bouwt alleen voor zichzelf en hun familie
en de rest kan barsten
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uatie/huishoudens-nuquote:Op zaterdag 29 mei 2021 08:28 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Het probleem is veel omvattend en heeft een landelijke aanpak nodig
Jij hebt gelijk dat de huishoudens kleiner worden en dat dit enorm effect op de huizenmarkt heeft en dat ouderen wel naar een gelijkvloerse woningen willen maar niet kunnen. Maar het is een stukje ingewikkelder. Als voorbeeld:
Aantal woningen 7,9 miljoen
Aantal huishoudens 7,7 miljoen
Dat betekent dat er 0,2 miljoen woningen "over" zijn en toch is er nu een acuut tekort van 0,3
Overheid moet inderdaad bouwen maar wel naar de (verborgen) vraag. Bijvoorbeeld buiten de randstad met een (zeer) snelle OV verbinding. Daarnaast snel veel meer sociale huurwoningen want die vraag zal escaleren doordat de goedkoopste private huurwoningen veel te duur zijn
Alleen de VVD heeft het voor het zeggen en die willen minder sociale huurwoningen, meer private verhuurders, huurcontracten verder flexibiliseren en de markt laten bepalen wat voor koopwoningen worden gerealiseerd.
Zucht
quote:Huishoudensverdunning
In alle scenario's zal het proces van huishoudensverdunning in de toekomst doorgaan.
De sterkste daling van de gemiddelde huishoudensgrootte vindt plaats in het Global Economy scenario naar 1,93 personen per huishouden,.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |