abonnement Unibet Coolblue
pi_199633674
Dit topic dient ter bespreking van de Black Lives Matter demonstraties en protesten (inclusief rellen en plunderingen) in de Verenigde staten die massaal ontstaan zijn naar aanleiding van de dood van George Floyd. Er is hier ook ruimte om achterliggende oorzaken van de Amerikaanse demonstraties te bespreken.

Voor de demonstraties in Nederland kan je terecht in deze topicreeks. En racisme in Nederland kan in deze topicreeks besproken worden.

-------------------------

quote:
0s.gif

Op
zaterdag 8 augustus 2020 12:43 schreef Oostwoud het volgende:

"We are trained marxists", aldus een van de oprichters van BLM.

BLM.com
"We disrupt the Western-prescribed nuclear family structure requirement by supporting each other as extended families and “villages” that collectively care for one another, especially our children, to the degree that mothers, parents, and children are comfortable."

De marxisten hadden ook al zo'n hekel aan de familie-eenheid:
"Marxists argue that the nuclear family performs ideological functions for Capitalism – the family acts as a unit of consumption and teaches passive acceptance of hierarchy. It is also the institution through which the wealthy pass down their private property to their children, thus reproducing class inequality."

Marx, Engels and the Abolition of the family
Marxism and "the" Family
Want to Dismantle Capitalism? Abolish the Family
Black Lives Matter and the Family
Black Lives Matter Plan to Disrupt the Nuclear Family and ‘Dismantle Cisgender Privilege’ Gains Support in Corporate America
Why Marxist Organizations Like BLM Seek to Dismantle the "Western Nuclear Family"
How Black Lives Matter’s Hatred Of The Family Feeds Its Desire For Revolution
The matter of Marxism: Black Lives Matter is rooted in a soulless ideology
An appeal to Black Lives Matter activists

BLM wil de grote moeite die zwarten hebben om stabiele families in stand te houden terugzien in de gehele maatschappij. Het is de klassieke marxistische riedel: Iedereen gelijk, wat erop neerkomt dat iedereen de dupe is van werkelijke systemische oppressie.

Weet aan welke kant van de geschiedenis je staat als je dit soort groepen steunt.
Achtergrondinfo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-------------------------

[modbreak]Topic is bedoeld om de demonstraties in de VS te bespreken.

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiëren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Eigenlijk niets anders dan anders dus, maar een (NWS-)ban zal sneller volgen want de maat bij sommige 'usual suspects' is wel vol nu.[/modbreak]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199633698
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199639184
die reacties ;)

quote:
George Floyd PROMO CODE:100% Off everything
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199709692
WATCH: Founder of Black Lives Matter chapter says he resigned after learning ‘the ugly truth’

In a video aired last week, Rashard Turner, the founder of the Black Lives Matter branch in St. Paul, Minnesota, said that he quit the movement after he “learned the ugly truth” behind the group.

Turner was born and raised in Minneapolis. When he was two years old, his father was shot dead. After the incident, Turner was placed with his grandparents because his mother was unable to care for him. Turner said that his grandparents emphasized the importance of education, The Post Millennial reported.

“They told me that if I was going to change my life for the better, education was the answer. So I worked hard in school, I got into Hamlin University and earned a college degree, first in my family. Then I went on to earn a master’s in education from St. Mary’s University of Minnesota,” said Turner. “I am living proof that no matter your start life, quality education is a pathway to success.”

In 2015, Rashard Turner established the BLM chapter in St. Paul, Minnesota. In his video, he expressed his desire that the organization would promote the dignity of black life, The Blaze reported.

“I want the same success for our children in our communities. That’s why in 2015, I was a founder of Black Lives Matter in St. Paul,” Turner explained in the video. “I believed the organization stood for exactly what the name implies, black lives do matter.”

However, as an insider, he saw that the group had little to do with what it claimed to be fighting for.

“However, after a year on the inside, I learned they had little concern for rebuilding black families, and they cared even less about improving the quality of education for students in Minneapolis. That was made clear when they publicly denounced charter schools alongside the teachers union,” said Turner. “I was an insider in Black Lives Matter. And I learned the ugly truth. The moratorium on charter schools does not support rebuilding the black family. But it does create barriers to a better education for black children. I resigned from Black Lives Matter after a year and a half. But I didn’t quit working to improve black lives and access to a great education.”

Turner left the organization to become president and executive director of the Minneapolis Parent Union, which aims to help children transition to successful schools and prepare them for the future.

“It’s hard work, and we’re up against forces that don’t want us to succeed. But success is possible,” said Turner. “Just look at me and the hundreds of children and families we’ve helped to pursue a great education, break the chains of poverty and lead a life of success.”

What has been said by others?

Black mothers of persons slain by cops—and supposedly assisted by BLM in the aftermath—are speaking out against BLM as well.

According to the New York Post, Samaria Rice, the mother of Tamir Rice, a 12-year-old boy brutally shot by Cleveland police in 2014, accused BLM of exploiting black tragedies.

“They are benefiting off the blood of our loved ones, and they won’t even talk to us,” Rice said.

In April, Tamika Palmer, Breonna Taylor’s mother, slammed the Louisville branch of BLM, calling it a “fraud.”

“I could walk in a room full of people who claim to be here for Breonna’s family who don’t even know who I am, I’ve watched y’all raise money on behalf of Breonna’s family who has never done a damn thing for us nor have we needed it or asked so Talk about fraud,” Palmer said.

https://thebl.tv/us-news/(...)-the-ugly-truth.html
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 1 juni 2021 @ 20:29:16 #5
117098 Hathor
Effe niet
pi_199710236
Het masker valt af.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199711188
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 20:29 schreef Hathor het volgende:
Het masker valt af.
Dat zou ik niet zeggen van dat laatste artikel, heb je die bron gezien? :')
  donderdag 3 juni 2021 @ 18:29:17 #7
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199736682
Wat een baas. Dit is hoe je kinderen moet opvoeden O+. Geen CRT/woke gedoe.

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2021 22:26:57 ]
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:03:12 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199737594
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 18:29 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Kan nooit heel gevaarlijk zijn, dat Antifa; al die aanslagen op zijn leven en Ngo is nog steeds alive and tweeting.
Huilen dan.
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:21:47 #10
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 3 juni 2021 @ 23:24:53 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199737873
quote:
7s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Want dan is het niet erg...
Natuurlijk wel. Is geen reden om Ngo geweld aan te doen.
Huilen dan.
pi_199745907
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juni 2021 23:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Kan nooit heel gevaarlijk zijn, dat Antifa; al die aanslagen op zijn leven en Ngo is nog steeds alive and tweeting.
Je hebt de fotos niet gezien hoe ze Andy hebben geschopt en toegetakeld. Typisch voor slinkse mensen om zo te reageren gewoon achterlijk. De politiek en de slinksen zijn zij bevooroordeeld dit komt niet meer goed. Wanneer zwarten en antifa hele wijken in de fik steken en plunderen doen jullie niets. Wanneer Willem Engel opkomt voor de vrijheid van eenieder moet dat met ijzeren vuist worden neergeslagen zoals in de Sovjet-unie.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:04:11 #13
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199745951
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:00 schreef TFL het volgende:

[..]

Je hebt de fotos niet gezien hoe ze Andy hebben geschopt en toegetakeld. Typisch voor slinkse mensen om zo te reageren gewoon achterlijk. De politiek en de slinksen zijn zij bevooroordeeld dit komt niet meer goed. Wanneer zwarten en antifa hele wijken in de fik steken en plunderen doen jullie niets. Wanneer Willem Engel opkomt voor de vrijheid van eenieder moet dat met ijzeren vuist worden neergeslagen zoals in de Sovjet-unie.
:')
Huilen dan.
pi_199745966
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

:')
Ja ziejewel jullie hebben nooit valide argumenten :P

[ Bericht 4% gewijzigd door TFL op 04-06-2021 19:15:23 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:05:46 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199745970
Willem Engel de koene ridder die ons redt van communistische antifa en slinksen _O_ .
Huilen dan.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:07:10 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199745985
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:05 schreef TFL het volgende:

[..]

Ja ziejewel jullie hebben nooit valide argumenten.
Nu was er ook niet heel veel om met argumenten op te reageren hè.
Huilen dan.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 4 juni 2021 @ 19:21:19 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_199746167
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:05 schreef TFL het volgende:

[..]

Ja ziejewel jullie hebben nooit valide argumenten :P
Jullie. Slinks, etc.

Mijn hemel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_199746197
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Jullie. Slinks, etc.

Mijn hemel
Oja ok. Dan ook geen complottertjes/wappies/klimaatontkenner meer?

quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:05 schreef Isdatzo het volgende:
Willem Engel de koene ridder die ons redt van communistische antifa en slinksen _O_ .
Communisme is slecht mkay. Ze gaan geen welvaart met jou herverdelen. Ze verdelen enkelt 0.0005% van het bewoonbare land. En de insecten die ze je geven om te eten. Dat is alles. "you will own nothing and be happy" dat is wat ze zelf zeggen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 19:31:57 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199746295
Ja ja leuk, maar achter welke bomen zie jij precies communisten verstopt staan?
Huilen dan.
pi_199746576
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:31 schreef Isdatzo het volgende:
Ja ja leuk, maar achter welke bomen zie jij precies communisten verstopt staan?
Waarom blijf je hardnekkig pseudograppig doen als BLM zichzelf openlijk marxisten noemen. Of dat 'critical race theory' een feitelijk ding is binnen het Amerikaanse schoolsysteem?

En dat is nog maar een enkele voorbeeld. Jij ziet door de vele marxisten het bos niet meer??

[ Bericht 4% gewijzigd door TFL op 04-06-2021 20:18:51 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 20:09:35 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199746766
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 19:57 schreef TFL het volgende:

[..]

Waarom blijf je hardnekkig pseudograppig doen als BLM zichzelf openlijk marxisten noemen.
Idioot op twitter: "wij zijn marxisten"
TFL: "ZIE JE WEL, allemaal marxisten!!!"

Lol :') . Je kan veel van de BLM-beweging en BLM-organisatie (let op: dat is niet hetzelfde) zeggen, maar niet dat het marxisten zijn.

quote:
Of dat 'critical race theory' een feitelijk ding is binnen het Amerikaanse schoolsysteem?

En dat is nog maar een enkele voorbeeld. Jij ziet door de vele marxisten het bos niet meer?
'De vele marxisten', in de VS. Serieus? Ik denk vooral dat jij spoken ziet.
Huilen dan.
pi_199746889
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Idioot op twitter: "wij zijn marxisten"
TFL: "ZIE JE WEL, allemaal marxisten!!!"

Lol :') . Je kan veel van de BLM-beweging en BLM-organisatie (let op: dat is niet hetzelfde) zeggen, maar niet dat het marxisten zijn.
[..]

'De vele marxisten', in de VS. Serieus? Ik denk vooral dat jij spoken ziet.
Dus als je communisten/marxisten ontkent dan bestaan ze niet?

Critical race theory/BLM komt letterlijk uit de leer van Karl Marx en de Duitse Frankfurt school van het communisme. Het word nu alleen betrokken op specifiek ras en rassenoorlog. Het gaat dus een en al op het ophitsen van racisme. Straks krijgen wij ook Critical climate theory. Dat is precies hetzelfde. Ze werpen een leugen op en niemand mag ervan afwijken anders steken ze je huis in de fik oid. En net als met de holocaust daar mag je geen vragen over stellen. Er is maar één waarheid en dat is hun waarheid. Dat is geen vrijheid maar politiestaat.

Die domme BLM marxisten denken ook dat Wakanda echt heeft bestaan. En 1619 enzo :topkek: :clownworld:

[ Bericht 9% gewijzigd door TFL op 04-06-2021 20:31:00 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 20:31:11 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199747030
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 20:19 schreef TFL het volgende:

[..]

Dus als je communisten/marxisten ontkent dan bestaan ze niet?
In de VS wordt communistisch en marxistisch gedachtegoed echt maar marginaal gesteund. Door het tegendeel te beweren maak je jezelf behoorlijk belachelijk.
quote:
Critical race theory/BLM komt letterlijk uit de leer van Karl Marx en de Duitse Frankfurt school van het communisme.
Hilarisch, weer zo'n dom alt-right praatpuntje. Laat dan maar even zien hoe dat zit ^O^ .
quote:
Het gaat dus een en al op het ophitsen van racisme. Straks krijgen wij ook Critical climate theory. Dat is precies hetzelfde. Ze werpen een leugen op en niemand mag ervan afwijken anders steken ze je huis in de fik oid. En net als met de holocaust daar mag je geen vragen over stellen. Er is maar één waarheid en dat is hun waarheid. Dat is geen vrijheid maar politiestaat.

Die domme BLM marxisten denken ook dat Wakanda echt heeft bestaan. En 1619 enzo :topkek: :clownworld:

9/10 punten; ik mis alleen Soros nog in dit ijzersterke betoog.
Huilen dan.
pi_199785964
Mochten jullie nog twijfelen over wat Antifa precies is, The Lincoln Project heeft er een erg mooi filmpje over gemaakt.

Dit is dus Antifa:

pi_199811424
twitter
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')