Ah, op die fiets. Dat was inderdaad toen de restaurants al dicht waren. Maar dan in hotels. Echt onzinnig inderdaad. In die tijden gingen ook groepen hotelkamers afhuren en zelf drank meenemen en daar feestjes houden.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja klopt: https://www.bnr.nl/nieuws(...)s-is-symboolpolitiek
Was halverwege oktober op Schiphol, nog even wat eten voor vertrek. Kwamen ze voor 8u ook langs om de bestelling voor de laatste ronde op te nemen, want daarna mocht het niet meer.
En dit jaar ook nog een keertje 's avonds laat geland op Schiphol en in een hotel verbleven, daar mocht toen ook geen druppel meer worden geserveerd. Totaal uitgestorven hotel, maar het mocht gewoon domweg niet. Want anders dan had ik één biertje gedronken en dan zou ik natuurlijk direct geen 1,5m afstand meer houden tot al die andere gasten (die er dus niet waren).
Ordnung muss sein.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Was halverwege oktober op Schiphol, nog even wat eten voor vertrek. Kwamen ze voor 8u ook langs om de bestelling voor de laatste ronde op te nemen, want daarna mocht het niet meer.
En dit jaar ook nog een keertje 's avonds laat geland op Schiphol en in een hotel verbleven, daar mocht toen ook geen druppel meer worden geserveerd. Totaal uitgestorven hotel, maar het mocht gewoon domweg niet. Want anders dan had ik één biertje gedronken en dan zou ik natuurlijk direct geen 1,5m afstand meer houden tot al die andere gasten (die er dus niet waren).
groep -50 laat zich vaccineren om de vrijheid terug te krijgen. Zoals beloofd in december door verschillende regeringen en ook de onze.quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heel misschien laten de meeste mensen zich vaccineren om zich te beschermen tegen het virus.
Het mocht ook gewoon totdat mensen een hotelkamer gingen huren om te comazuipen. Of kwalijker: dat hotelrestaurants klanten gingen inschrijven als 'gast', zodat ze bij hen konden eten.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:38 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Welke garantie is er daarvoor? Nog steeds is die hoerentestwet van kracht dan.quote:Op woensdag 26 mei 2021 16:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
….. totdat dat digitale coronapaspoort er is.
Nu echt voor de laatste keer hoor. Roepen we hier alleen maar wat vanuit de onderbuik of informeren we ons nog een keer wat.
Ook voor 50- is een vaccinatie een betere keuze dan het risico op een natuurlijke infectie. Voor iedere volwassene is de kans op ziekte door het vaccin kleiner.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
groep -50 laat zich vaccineren om de vrijheid terug te krijgen. Zoals beloofd in december door verschillende regeringen en ook de onze.
Je loopt namelijk nauwelijks risico. Dat is voor de risicogroep.
Dat hele alcoholverbod was/is gewoon een gevolg zendingsdrang vanuit CDA/CU.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het mocht ook gewoon totdat mensen een hotelkamer gingen huren om te comazuipen. Of kwalijker: dat hotelrestaurants klanten gingen inschrijven als 'gast', zodat ze bij hen konden eten.
Dit is echt een heel duidelijk voorbeeld van het soort maatwerk waar 'het volk' om smeekt, maar datzelfde 'volk' niet mee om kon gaan en steeds de randen ging opzoeken.
Ohja, vandaar dat onze ziekenhuizen 2 jaar uitpuilden en nu onze fysiotherapeuten en revalidatiecentra de noodklok luiden.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
groep -50 laat zich vaccineren om de vrijheid terug te krijgen. Zoals beloofd in december door verschillende regeringen en ook de onze.
Je loopt namelijk nauwelijks risico. Dat is voor de risicogroep.
Eens hoor. Maar ik geloof niet dat iedereen er een haalt omdat ze bang zijn om ziek te worden zoals daar gesteld werd.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook voor 50- is een vaccinatie een betere keuze dan het risico op een natuurlijke infectie. Voor iedere volwassene is de kans op ziekte door het vaccin kleiner.
Ikzelf (= 50-) haal hem ook vanwege de gereduceerde kans om anderen te besmetten.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar ik geloof niet dat iedereen er een haalt omdat ze bang zijn om ziek te worden zoals daar gesteld werd.
Tijd dat we Amerikaanse voordeeltjes introduceren in Nederland:quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ikzelf (= 50-) haal hem ook vanwege de gereduceerde kans om anderen te besmetten.
En ja, als je daardoor niet of minder hoeft te testen zal dat ook meespelen ja.
quote:Gratis lapdance bij vaccinatie in VS
De Amerikaanse evenknie van de GGD is een samenwerking aangegaan met een bekende stripclub in Las Vegas om inwoners te overtuigen zich te laten vaccineren. De stripclub geeft uitzonderlijke extraatjes weg zoals een autorit in een limousine of een erotische dans. Elders in het land schieten loterijen als paddenstoelen uit de grond om Amerikanen aan de prik te krijgen.
https://www.telegraaf.nl/(...)bij-vaccinatie-in-vs
Maar van wie krijg je die lapdance?quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tijd dat we Amerikaanse voordeeltjes introduceren in Nederland:
[..]
Omdat ik me daarover heb ingelezen, en niet m’n tijd gebruik om alleen over Hugo te zaniken zoals vandaag alleen maar in dit topic gebeurde, geef ik jou persoonlijk die garantie.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke garantie is er daarvoor? Nog steeds is die hoerentestwet van kracht dan.
Mercedes of Lexusquote:Op woensdag 26 mei 2021 17:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar van wie krijg je die lapdance?
Ik vraag dit voor een vriend.
Met vooral +50 mensen. Die de dagelijkse grafiek van @_serial_quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ohja, vandaar dat onze ziekenhuizen 2 jaar uitpuilden en nu onze fysiotherapeuten en revalidatiecentra de noodklok luiden.
Ik ben al gevaccineerd gvdquote:Op woensdag 26 mei 2021 17:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Tijd dat we Amerikaanse voordeeltjes introduceren in Nederland:
[..]
Is dat al zeker dan? Want hugo en dissel zijn daar nog helemaal niet van overtuigd. Terwijl verschillende onderzoeken in het buitenland het al aantonen dat er een enorme reductie is, vooral bij pfizer.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ikzelf (= 50-) haal hem ook vanwege de gereduceerde kans om anderen te besmetten.
Steek die maar in je, euhm... neus. Zegt hugo sinds gisteravond. Je zal je moeten blijven testen.quote:En ja, als je daardoor niet of minder hoeft te testen zal dat ook meespelen ja.
Vorige week vond ie nog dat een test onderdeel van de vakantie begroting was. Nu vind ie het logisch dat het kabinet betaald. Ik noem dat een draai en dat heeft niks met de EU te maken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want Hugo is natuurlijk de baas van de EU.
Heeft De Jonge vroeger jouw lunchgeld gestolen ofzo?
Zijn standpunt viel wat onhandig, dan moet je even wachten op een mooi moment om je draai op te baseren en bij deze is dat gelukt. Daarnaast was er natuurlijk de vrees dat mensen niet massaal zouden willen testen uit privé middelen, want getest, dat moet er worden.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:02 schreef trein2000 het volgende:
Vorige week vond ie nog dat een test onderdeel van de vakantie begroting was. Nu vind ie het logisch dat het kabinet betaald. Ik noem dat een draai en dat heeft niks met de EU te maken.
Ik hoop wel dat je mag kiezen anders zit ik straks met een blondje opschoot.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met het continue verlengen van de wetgevingen, het alsmaar creëren van achterdeurtjes in nieuwe wetten en het verschuiven van de doelpalen?quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Omdat ik me daarover heb ingelezen, en niet m’n tijd gebruik om alleen over Hugo te zaniken zoals vandaag alleen maar in dit topic gebeurde, geef ik jou persoonlijk die garantie.
Hopelijk is de dame een super spreaderquote:Op woensdag 26 mei 2021 18:05 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je mag kiezen anders zit ik straks met een blondje opschoot.
Om precies de reden die je zegt. Terrassen moeten dicht om 00.00 in zorgelijk, 22.00 in ernstig en 20.00 in zeer ernstig.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist omdat er lange rijen bij de supermarkt ontstonden na het sluiten van de horeca, hebben ze de alcoholverkoop daar ook aan banden gelegd. Daar komt heel deze tijdslimiet vandaan. Ze willen dat blijkbaar nu liever stapsgewijs afbouwen dan in een keer overboord zetten. Waarom weet ik ook niet.
Van Hugo, natuurlijkquote:Op woensdag 26 mei 2021 17:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zouden mooie aantallen zijn als dat bewaarheid word.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Zie overigens dat de vaccinatiebereidheid flink is toegenomen naar 84% gemiddeld. Ook bij de jongere groepen fikse stijging van zo’n 10-15%.
Men ging in de prognose richting 1 juli uit van een bereidheid van 85% dus dat is een keurige voorspelling.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zouden mooie aantallen zijn als dat bewaarheid word.
Zal vast te maken hebben met de testsamenleving en vakanties. FOMO overal.quote:Op woensdag 26 mei 2021 18:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zouden mooie aantallen zijn als dat bewaarheid word.
Ik heb nog nooit voor een vakantie iets in mijn lichaam moeten steken, maar okquote:Op woensdag 26 mei 2021 15:56 schreef zalkc het volgende:
[..]
Stukje proportionaliteit. Je wilt graag zo min mogelijk last hebben van een maatregel, en voor een vakantie moet je sowieso al een paar dingen regelen. Een meerdaags festival is al weer op het randje. Maar in basis moet de moeite in verhouding staan tot de beloning.
moet je eens een keer naar de tropen gaanquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit voor een vakantie iets in mijn lichaam moeten steken, maar ok
Ik las het ook net. Stuk eindigde met nog een hele opsomming aan nieuwe varianten. Maar eigenlijk staat er in het stuk niets anders dan 'zou kunnen', 'is mogelijk' etc.quote:
Nog steeds de Bollywood variant, ik dacht dat de bangmakerij daarvoor ondertussen al gestopt was?quote:
Is ook een tijdje (dagen of enkele weken) geweest toen de restaurants nog open waren.quote:Op woensdag 26 mei 2021 17:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah, op die fiets. Dat was inderdaad toen de restaurants al dicht waren. Maar dan in hotels. Echt onzinnig inderdaad. In die tijden gingen ook groepen hotelkamers afhuren en zelf drank meenemen en daar feestjes houden.
Nee hoor, er wordt alweer gesproken over de Braziliaanse, Peruaanse en Russische variant. Onder andere.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Nog steeds de Bollywood variant, ik dacht dat de bangmakerij daarvoor ondertussen al gestopt was?
Serieus? Ik wil het gewoon niet meer weten, het stopt echt niet he.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:19 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Nee hoor, er wordt alweer gesproken over de Braziliaanse, Peruaanse en Russische variant. Onder andere.
Ik ben blij dat ik niet in de schoenen sta van de mensen die zich druk maken om elke nieuwe variant; lijkt me erg vermoeiend. Ze zullen er echt niet op hopen dat ze gelijk krijgen, maar toch lijkt het wel alsof ze op zoek zijn naar een excuus om bepaalde dingen te rekken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:28 schreef josja het volgende:
[..]
Serieus? Ik wil het gewoon niet meer weten, het stopt echt niet he.
Zero covid dwazen boeit het blijkbaar.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Who cares dat het besmettelijker is, zolang je maar zoveel mogelijk mensen vaccineert.
Maar dat komt natuurlijk ook omdat jij alcohol in het algemeen het liefste zou willen verbieden.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:38 schreef Erno-BE het volgende:
Ik blijf het krom vinden dat risicovolle locaties als krijgen en cafés open mogen (alcohol in slecht geventileerde binnenruimtes), maar dat er nog perspectief is om zonder testbewijs legaal de grens over te steken.
Communiceer vooral eens een keer helder welke risico's we inmiddels wél accepteren en laat daar een acceptatievermogen op landen. Dit paniekvoetbal is zowel onrealistisch als onhoudbaar en zorgt er enerzijds voor dat een deel van de bevolking zich onnodig druk maakt en een ander deel zich kapot ergert.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Gewoon focussen op vaccineren en dan in het najaar gewoon kijken hoe de situatie zich dan ontwikkelt. Zorg dat je genoeg booster prikjes klaar hebt liggen voor als die nodig zijn in het najaar. Zorg dat de meest kwetsbaren al uit voorzorg een eventuele booster aangeboden krijgen.
Ik zit al anderhalf jaar thuis en zo te merken ben ik onderdeel van een steeds kleinere groep.quote:
Bordeaux-variant las ik vanochtend. Lekker met een goede steak-frites!quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:19 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Nee hoor, er wordt alweer gesproken over de Braziliaanse, Peruaanse en Russische variant. Onder andere.
Wel tot het najaar thuiswerkadvies, maar over twee weken wel cafés en kroegen open? Ik snap het niet meer.quote:
Bewust de boel oplaaien on de testsamenleving te kunnen beargumenteren?quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wel tot het najaar thuiswerkadvies, maar over twee weken cafés en kroegen open? Ik snap het niet meer.
Aldus de NOSquote:Rusland begint met vaccineren dieren
In Rusland worden nu ook dieren ingeënt tegen het coronavirus. De Russische toezichthouder voor diergeneeskundigen, Rosselchoznadzor, zegt dat dierenartsen in een aantal regio's al prikken hebben gezet. Onder meer fokkers en mensen met huisdieren zouden interesse hebben in de inenting voor hun dieren.
Rusland kondigde in maart aan een vaccin te hebben dat specifiek was ontwikkeld voor dierenartsen. Het Carnivak-Cov-vaccin zou zes maanden lang immuniteit bieden.
Sinds het begin van de wereldwijde uitbraak van het coronavirus zijn er onder meer besmettingen vastgesteld bij nertsen, katten, honden en apen. Vooralsnog lijkt het erop dat die besmettingen niet grootschalig zijn doorgegeven aan mensen. Vast lijkt wel te staan dat besmette nertsen mutaties van het coronavirus hebben overgedragen aan mensen.
Onder meer in de EU, Zuid-Korea, Japan en Argentinië is interesse getoond in het Russische dierenvaccin. Ook in de VS werkt een farmaceut aan een coronavaccin voor dieren.
Wat dat betreft vind ik het ook goed van Hugo (laat dit even bezinkenquote:Op woensdag 26 mei 2021 19:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik niet in de schoenen sta van de mensen die zich druk maken om elke nieuwe variant; lijkt me erg vermoeiend. Ze zullen er echt niet op hopen dat ze gelijk krijgen, maar toch lijkt het wel alsof ze op zoek zijn naar een excuus om bepaalde dingen te rekken.
Gewoon focussen op vaccineren en dan in het najaar gewoon kijken hoe de situatie zich dan ontwikkelt. Zorg dat je genoeg booster prikjes klaar hebt liggen voor als die nodig zijn in het najaar. Zorg dat de meest kwetsbaren al uit voorzorg een eventuele booster aangeboden krijgen.
Nouja, gezien de naleving van dat advies maakt dat ook weer niet zo heel veel uit volgens mij.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wel tot het najaar thuiswerkadvies, maar over twee weken wel cafés en kroegen open? Ik snap het niet meer.
Bijna niemand mot dat sputnik vaccin of welk ander vaccin dan ook in Rusland dus gaan ze maar over op dieren.quote:
Je hebt gelijk. Dat komt ook door gebrek aan perspectief op dit punt. Zelfs bij risiconiveau waakzaam (stap 5) blijft het thuiswerkadvies in stand, terwijl bijna alle andere aspecten van het coronabeleid (vergaand) versoepeld worden naarmate het aantal besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames minder worden.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:06 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nouja, gezien de naleving van dat advies maakt dat ook weer niet zo heel veel uit volgens mij.
Yup, dat doet 'ie zeker goedquote:Op woensdag 26 mei 2021 20:05 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat dat betreft vind ik het ook goed van Hugo (laat dit even bezinken) dat er ruim voldoende vaccins zijn besteld voor ná deze eerste vaccinatieronde, dus voor het najaar en verder.
Dit vind ik nergens op slaan. Sputnik-V is een prima vaccin voor de bevolking van Midden- en Zuid-Amerika, Afrika en delen van Azië. Doneer de overgebleven dosissen Sputnik-V aan COVAX, maar ga geen schaarse vaccins verspillen door dieren in te enten.quote:
Ik zal het je nog sterker vertellen: bij ons bedrijf wordt thuiswerken de norm. Het kantoor is omgebouwd, geen kantoortuin meer maar 'meetinglocaties' waar je in groepen kunt werken of workshops kunt geven, klanten kan ontvangen en zo. Heb je dat niet, moet je gewoon een rapportje tikken of zoiets? Dan werk je thuis, want op kantoor is simpelweg geen plek.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Dat komt ook door gebrek aan perspectief op dit punt. Zelfs bij risiconiveau waakzaam (stap 5) blijft het thuiswerkadvies in stand, terwijl bijna alle andere aspecten van het coronabeleid (vergaand) versoepeld worden naarmate het aantal besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames minder worden.
Ik ben ook van plan om na mijn eerste weekje vakantie, dus half juni, weer 1 dag in de week naar kantoor te gaan. Ik vind het wel best hoor. Hier in de straat staan al steeds minder auto's doordeweeks, iedereen trekt langzamerhand weer naar kantoor.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Dat komt ook door gebrek aan perspectief op dit punt. Zelfs bij risiconiveau waakzaam (stap 5) blijft het thuiswerkadvies in stand, terwijl bijna alle andere aspecten van het coronabeleid (vergaand) versoepeld worden naarmate het aantal besmettingen, ziekenhuis- en IC-opnames minder worden.
Voor het welzijn van werknemers is 100% thuiswerken zonder perspectief op minder thuiswerken (mengvorm van enkele dagen per week thuiswerken en enkele dagen per week op kantoor werken) geen goed plan. Ik hoop dat in diverse ondernemingsraden protest komt op plannen op 100% thuiswerken zonder perspectief op minder thuiswerken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:13 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik zal het je nog sterker vertellen: bij ons bedrijf wordt thuiswerken de norm. Het kantoor is omgebouwd, geen kantoortuin meer maar 'meetinglocaties' waar je in groepen kunt werken of workshops kunt geven, klanten kan ontvangen en zo. Heb je dat niet, moet je gewoon een rapportje tikken of zoiets? Dan werk je thuis, want op kantoor is simpelweg geen plek.
En ik vind dat een goede zaak.
Het is zo simpel, als je werkgever er maar achter staat, dan is flexibel thuiswerken uitstekend te doen.
Misschien een spreekverbod instellen Erno.quote:Op woensdag 26 mei 2021 19:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wel tot het najaar thuiswerkadvies, maar over twee weken wel cafés en kroegen open? Ik snap het niet meer.
Dat ben ik niet met je eens, dat verschilt echt van persoon tot persoon. Om voor mezelf te spreken: ik heb er het afgelopen jaar af en toe wel last van gehad maar ben er over het algemeen prima doorheen gekomen en ik heb sinds 9 maart 2020 geen kantoor meer gezien. Ik zou best weer een dag of zo naar kantoor willen maar hoef echt niet vaste dagen op kantoor te zitten. Moet daar wel bij vermelden dat onze infrastructuur goed geregeld is en alle digitale voorzieningen die je nodig zou kunnen hebben, zijn voor ons ook beschikbaar.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:17 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Voor het welzijn van werknemers is 100% thuiswerken zonder perspectief op minder thuiswerken (mengvorm van enkele dagen per week thuiswerken en enkele dagen per week op kantoor werken) geen goed plan. Ik hoop dat in diverse ondernemingsraden protest komt op plannen op 100% thuiswerken zonder perspectief op minder thuiswerken.
Dit inderdaad. En het is de bedoeling om straks inderdaad toe te werken naar meetingdagen om elkaar echt te kunnen zien en een borrel te kunnen doen en dat soort zaken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:21 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, dat verschilt echt van persoon tot persoon. Om voor mezelf te spreken: ik heb er het afgelopen jaar af en toe wel last van gehad maar ben er over het algemeen prima doorheen gekomen en ik heb sinds 9 maart 2020 geen kantoor meer gezien. Ik zou best weer een dag of zo naar kantoor willen maar hoef echt niet vaste dagen op kantoor te zitten. Moet daar wel bij vermelden dat onze infrastructuur goed geregeld is en alle digitale voorzieningen die je nodig zou kunnen hebben, zijn voor ons ook beschikbaar.
Hier hetzelfdequote:Op woensdag 26 mei 2021 20:21 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, dat verschilt echt van persoon tot persoon. Om voor mezelf te spreken: ik heb er het afgelopen jaar af en toe wel last van gehad maar ben er over het algemeen prima doorheen gekomen en ik heb sinds 9 maart 2020 geen kantoor meer gezien. Ik zou best weer een dag of zo naar kantoor willen maar hoef echt niet vaste dagen op kantoor te zitten. Moet daar wel bij vermelden dat onze infrastructuur goed geregeld is en alle digitale voorzieningen die je nodig zou kunnen hebben, zijn voor ons ook beschikbaar.
Oh zeker, hier exact hetzelfde, dat er geen enkele vorm van vrijetijdsbesteding mogelijk was (waar ik dan interesse in heb) waar geen scherm voor nodig was, dat was veel zwaarder dan elke ochtend m'n eigen kantoortje binnen te lopen en daar aan m'n relaxte bureau te gaan werken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat het soms lastig ontspannen is thuis, ligt bij mij vooral aan de lockdown dan aan continue thuiswerken.
Dat wordt hier ook het plan en daar kijk ik op zich wel naar uit, worden die dagen hopelijk ook wat efficiënter en blijf je toch goed in contact met collega'squote:Op woensdag 26 mei 2021 20:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit inderdaad. En het is de bedoeling om straks inderdaad toe te werken naar meetingdagen om elkaar echt te kunnen zien en een borrel te kunnen doen en dat soort zaken.
Ik heb vandaag (met een aantal collega's uit mijn team), zelf mag ik al langer af en toe naar kantoor, samen gewerkt aan een nieuwe campagne. De dag net afgesloten met een spontane borrel. Ik werk pas sinds de lockdown bij dit bedrijf en samenwerken en elkaar begrijpen gaat zoveel beter als je elkaar kunt aankijken! En niet alleen naar een Powerpoint staart met een klein icoontje onderin.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier hetzelfde
2 schermen bij laptop, sta-zit-bureau en goeie stoel. Af en toe dagje kantoor prima, maar dit bevalt me uitstekend.
Dat het soms lastig ontspannen is thuis, ligt bij mij vooral aan de lockdown dan aan continue thuiswerken.
Dat hebben ze toch al indirect toegegeven door eindelijk het rode kruis in te schakelen voor voorlichting?quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:29 schreef Piles het volgende:
In other news: https://www.duic.nl/algem(...)t-blijft-nog-achter/
Wanneer gaan we durveb toegeven dat sommige bevolkingsgroepen niet bereikt worden, en dus niets aan maatregelen of vaccinatieoproep doen...
Hugo had het gisteren al over biblebelt en achterstandswijken als hypothetische situatie, maar het is gewoon waar. Was ook al te zien in ziekenhuisbezetting volgens mij, maar niemand durft het te benoemen...
Het lijkt mij wel lachen als Urk of Staphorst een lockdown opgelegd krijgen, rest van Nederland vrij, maar Urk en/of Staphorst in lockdown.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch al indirect toegegeven door eindelijk het rode kruis in te schakelen voor voorlichting?
(na 15 maanden....)
(en dan heb ik niet het over de biblebelt, die zijn sowieso oostindisch doof)
Mensen die het wegens een taalprobleem niet snappen zijn een heel ander probleem dan de SGPers op de biblebelt, die laatste overtuig je toch niet.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hebben ze toch al indirect toegegeven door eindelijk het rode kruis in te schakelen voor voorlichting?
(na 15 maanden....)
Ook dat advies wordt versoepeld. Komen uitzonderingen voor trainingen,meetings,etc.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van de zorg!quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:01 schreef Schuifpui het volgende:
Vanaf volgende week is mijn team weer compleet op kantoor, full time.![]()
Eindelijk van die achterlijke teams meetings af. Vorig jaar ging het aardig met een mix van kantoor en thuiswerken. Men was veel positiever, projecten liepen nog door, waardoor iedereen wist wat hij moest doen etc. Deze winter is de efficiëntie in de vorm van declarabele uren compleet ingestort. Bij een aantal buitenlandse collega's was er zelfs overduidelijk een enorme achteruitgang in het Engels merkbaar. Nieuwe projecten met nieuwe teams starten was drama. Nieuwe collega's inwerken als de helft van de mensen thuis zit is drama.
Wel komt er een reorganisatie door omzetverlies en hogere kosten.
De biblebelt is niet Oostindisch doof hoor. Ze hebben alleen meer vertrouwen in een te groot sprookjesboek.quote:Op woensdag 26 mei 2021 20:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
(na 15 maanden....)
Zal ongetwijfeld wel weer een stuk genuanceerder. Zelfs in het NY Times-stuk staan al wat flinke kanttekeningen bij dit soort uitspraken.quote:
Als je wacht heb je straks genoeg keuzevrijheid.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:15 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Mensen geboren voor 1967 krijgen een mRNA vaccin (Pfizer of Moderna), evenals mensen van na 1968.
Echter, de geboortejaren 1967 en 1968 krijgen het duidelijk slechtere Janssen vaccin.
(En mensen van voor 1961 weer het nog slechtere AstraZeneca).
Keuzevrijheid is er niet. Hoe verhoudt dit zich tot Artikel 1 van de grondwet?
Ik hoop echt dat ze achteraf er wat moeite in steken om mensen nogmaals uit te nodigen voor Pfizer of wat dan ook, wat ik denk echt dat daar best wat mee te winnen valt. Uiteindelijk is een hogere vaccinatiegraad in ieders belang.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je wacht heb je straks genoeg keuzevrijheid.
Wanneer is straks?quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je wacht heb je straks genoeg keuzevrijheid.
Ik verwacht dat op een gegeven moment je gewoon afspraak kunt maken en terplekke aangeven welke prik je wilt.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat ze achteraf er wat moeite in steken om mensen nogmaals uit te nodigen voor Pfizer of wat dan ook, wat ik denk echt dat daar best wat mee te winnen valt. Uiteindelijk is een hogere vaccinatiegraad in ieders belang.
Evidence based of evidence informed?quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zal ongetwijfeld wel weer een stuk genuanceerder. Zelfs in het NY Times-stuk staan al wat flinke kanttekeningen bij dit soort uitspraken.
quote:Consistently, circulating resting memory B cells directed against the S protein were detected in the convalescent individuals. Overall, we show that SARS-CoV-2 infection induces a robust antigen-specific, long-lived humoral immune response in humans.
21 augustus om 13:31quote:
Klap in het gezicht van de GGD ditquote:
In ander nieuws: Water is nat.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:28 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]He kijk, iets wat Hugo moet regelen en niet werkt. Ik ben geschokt.
Dat "even je cookies wissen" serieus een onderdeel van het vaccinatieprogramma is gewordenquote:Op woensdag 26 mei 2021 21:28 schreef trein2000 het volgende:
Richting burgers: "Even je cookies wissen"quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat "even je cookies wissen" serieus een onderdeel van het vaccinatieprogramma is geworden
Ff appje bouwen, wat kan er nou misgaanquote:Op woensdag 26 mei 2021 21:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Richting burgers: "Even je cookies wissen"
Richting zorgverleners: "Even csvtje maken"
Komt allemaal goed, we zijn in goede handen.
Ik hoop dus dat ze er wat actiever achteraan gaan. Van mij part sturen ze die mensen nog een uitnodigingsbrief of whatever.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik verwacht dat op een gegeven moment je gewoon afspraak kunt maken en terplekke aangeven welke prik je wilt.
Weet je wat? We maken er een wedstrijd van!quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Ff appje bouwen, wat kan er nou misgaan
HUGOEDquote:Op woensdag 26 mei 2021 21:28 schreef trein2000 het volgende:
There's an app for that.quote:Op woensdag 26 mei 2021 21:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je wat? We maken er een wedstrijd van!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |