abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199681533
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:14 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

5k is weinig als dat zo is idd. Maar voor mij is zo’n plek gewoon niet te doen, tenzij thuiswerken echt een blijvertje is of ik voor mezelf ga beginnen, maar is nog niet aan de orde.

Overigens wil ik ook niet in de randstad wonen hoor, maar Zwolle is bijvoorbeeld wel oké. Maar ja, daar komen doorstromers (uit de randstad) nu heen om de huizen van 3-4 ton voor de starters weg te kapen.
Zwolle was voor mij als starter ook een prima optie geweest (kom zelf ook uit de hoek van het land), maar dat is nogal lastig met bezichtigen als je er momenteel ver vandaan woont, dus was daar nog niet aan toegekomen.

En dan waren we ook gaan zoeken in de range 3-4 ton. Terwijl we gewoon starter zijn. Maar blijkbaar is dat kapen.
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 12:25:08 #152
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_199681575
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:22 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Zwolle was voor mij als starter ook een prima optie geweest (kom zelf ook uit de hoek van het land), maar dat is nogal lastig met bezichtigen als je er momenteel ver vandaan woont, dus was daar nog niet aan toegekomen.

En dan waren we ook gaan zoeken in de range 3-4 ton. Terwijl we gewoon starter zijn. Maar blijkbaar is dat kapen.
Joh, laat je nou toch niks aanpraten. Wat is daar kapen aan? Jij wil dat huis hebben, nog tig lui willen dat huis hebben. De mensen die dat kapen noemen staan óf aan de zijlijn of trekken aan het kortste eind, en dan is het frustratie die spreekt.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 30 mei 2021 @ 12:28:23 #153
40566 Ericr
Livewrong
pi_199681621
quote:
11s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Sick.
Creatief. Je moet wel van verkeer houden met een drukke kruising zo goed als naast je woning. 1 van de drukkere kruisingen op de Laan van Meerdervoort.

Op basis van vierkante meter prijs een koopje. Moet nog wel het nodige aan verspijkerd worden natuurlijk en alle aansluitingen ontbreken of moeten vernieuwd worden.

Prima pand om te kopen en daarna in de verhuur te zetten. Beetje luxe keuken en badkamer er in en je zit zo boven de geliberaliseerde puntengrens
  zondag 30 mei 2021 @ 12:28:54 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199681627
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er wordt fiscaal gezien enerzijds gezegd: In je eigen huis wonen is een voordeel: Zie EWF.

Gelijkgetrokken met een bedrijf (BV, box 2) zou je kunnen stellen: Ja prima, een huis genereert inkomen, al die huursommen zogezegd, daar moet je belasting over betalen.... Dus dat doen we ook met het eigen huis.

Maar bij een bedrijf zijn kosten ook aftrekbaar - hypotheeklasten drukken de winst.
Als je deze twee zaken wilt levelen, zul je ook die aftrekbaarheid gelijk moeten houden.

In die filosofie is de HRA echt niet meer dan logisch.

Kan het anders opgelost worden? Wss wel, er zit waarschijnlijk wel wat verband tussen de hypotheekkosten en huursommen... Maar ik ben enigszins "bang" dat er toch wel goede redenen zijn dat die HRA in het leven was geroepen.

Is men allicht terecht bang dat men gaat boxhoppen, het huis op naam van de BV zetten en dan zelf huren? Ik weet het niet.... Ik kan me voorstellen dat dat ergens een uitkomst gaat zijn van afschaffen van HRA al zou de rente hoog zijn.

Nu is die toch niet significant... Hele andere situatie.

En ik snap alle haat tegen alles en iedereen niet, in een goedwerkende economie koop je gewoon wat je wilt en past het aanbod zich aan de vraag aan, want waar een gat in de markt is worden hoge winsten genoten.

Dat tekort bouwen is de onderliggende factor (danwel teveel immigratie allicht / teveel mensen te weinig huizen) dat is volledig toe te rekenen aan de overheden.
De HRA is gebaseerd op het principe dat je aflost, waarmee de betaalde en dus de afgetrokken hypotheekrente ieder jaar lager wordt.

Met een aflossingsvrije hypotheek wordt de rente niet ieder jaar lager maar vang je al die jaren HRA zoals in het eerste jaar, dat heeft het failliet van de HRA tot gevolg.
Alle beperkingen op de HRA zijn het gevolg van de aflossingsvrije hypotheken, en daar zijn de starters vanaf 2013 het grootste slachtoffer van.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199681662
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:28 schreef Ericr het volgende:

[..]

Creatief. Je moet wel van verkeer houden met een drukke kruising zo goed als naast je woning. 1 van de drukkere kruisingen op de Laan van Meerdervoort.

Op basis van vierkante meter prijs een koopje. Moet nog wel het nodige aan verspijkerd worden natuurlijk en alle aansluitingen ontbreken of moeten vernieuwd worden.

Prima pand om te kopen en daarna in de verhuur te zetten. Beetje luxe keuken en badkamer er in en je zit zo boven de geliberaliseerde puntengrens
Keb de verkeerde baan gekozen, ik had MBO bouwvakker moeten studeren, nu met 10 jaar werkervaring gezeten goud geld kunnen binnenharken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199681714
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:28 schreef Leandra het volgende:
Met een aflossingsvrije hypotheek wordt de rente niet ieder jaar lager maar vang je al die jaren HRA zoals in het eerste jaar, dat heeft het failliet van de HRA tot gevolg.
Alle beperkingen op de HRA zijn het gevolg van de aflossingsvrije hypotheken, en daar zijn de starters vanaf 2013 het grootste slachtoffer van.
Ben het er niet mee eens, ik heb de indruk dat het puur een fiscale gelijktrekking is tussen bedrijfsmatig verhuren en de eigen woning.

Het woongenot wordt gelijkgesteld aan de huurbaten.
De hypotheeklasten worden ook in beide gevallen afgetrokken van de winst.

Als bedrijf kan je ook aflossingsvrije hypotheek krijgen en die rente blijft ook gewoon aftrekbaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 30 mei 2021 @ 12:36:43 #157
284849 longasleep
PirateBob
pi_199681738
Ik vind overbieden op een gezinswoning ook geen probleem zolang het geld maar weer neer komt bij gezinnen en niet investeerders. Als ik door een huis loop en je kan duidelijk zien dat er een gezin met 4 kinderen woont ben ik veel eerder geneigd om fors te overbieden. Stukje gun factor al had ik het huis met 25k euro ook wel gewonnen met 45k euro had ik zekerheid dat ik het won en dat het geld naar een juiste plek ging.

Het stoort mij het meest wanneer mensen van in de 70 een gezinswoning kopen van 150-200m2. Het compleet ook nog is verbouwen zodat de slaapkamer verdieping een grote slaapkamer is met inloopkast. Effectief halen ze hiermee permanent een gezinswoning uit de markt terwijl ze er soms zelfs alleen wonen.

In mijn geval maak ik plaats in de randstad door te verhuizen naar een middleofnowhere huis in het oosten. Helaas laat ik geen starterswoning achter maar misschien de persoon die mijn huis heeft gekocht wel en is er daardoor toch weer een starterswoning op de markt in de randstad. Vind mensen die uit de randstad weg gaan geen probleem het helpt mensen met iets meer kans op een huis in de randstad.

Ze moeten maar is gaan nadenken in tweede kamer hoe ze 100.000-150.000 woningen per jaar gaan bouwen komende 10 jaar. Andere oplossing is er niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door longasleep op 30-05-2021 12:43:28 ]
Arrr!
  zondag 30 mei 2021 @ 12:40:38 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199681805
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:10 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Echt zo’n onzin dat starters niet in bepaalde regio’s willen kopen. Snap niet waar die onzin vandaan komt.
Nou, laat ik het zo stellen: er zijn regio's waar de lokale starter een woning van 300K niet als starterswoning ziet.

Of vind je die tweekapper in Assen werkelijk een starterswoning omdat hij voor randstadbegrippen in die prijsklasse valt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199681813
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:06 schreef ludovico het volgende:

Er wordt fiscaal gezien enerzijds gezegd: In je eigen huis wonen is een voordeel: Zie EWF.

Gelijkgetrokken met een bedrijf (BV, box 2) zou je kunnen stellen: Ja prima, een huis genereert inkomen, al die huursommen zogezegd, daar moet je belasting over betalen.... Dus dat doen we ook met het eigen huis.

Maar bij een bedrijf zijn kosten ook aftrekbaar - hypotheeklasten drukken de winst.
Als je deze twee zaken wilt levelen, zul je ook die aftrekbaarheid gelijk moeten houden.

In die filosofie is de HRA echt niet meer dan logisch.

De HRA is ook gebaseerd op het (destijds genaamde) HuurwaardeForfait. Eerst werd het Huurwaardeforfait in leven geroepen, daarna de HRA al als compensatie.

Lijkt me logisch beide ook weer af te bouwen als je zaken recht wilt trekken en het gebruik wilt afbouwen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_199681820
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Joh, laat je nou toch niks aanpraten. Wat is daar kapen aan? Jij wil dat huis hebben, nog tig lui willen dat huis hebben. De mensen die dat kapen noemen staan óf aan de zijlijn of trekken aan het kortste eind, en dan is het frustratie die spreekt.
Ook onzin. De ‘winnaars’ (zullen zien over een paar jaar) zijn dus de doorstromers in deze, en ja, dan noem ik het gewoon kapen van starters want die echte starters (dus nog geen huiseigenaar) kunnen nú nergens in dat gebied een huis kopen. Omdat er steeds weer een doorstromer is die wél veel wil/kan overbieden, tot het absurde af.

Overigens heb ik zelf spaargeld - zelf gespaard, dus echt zelf voor gewerkt, niet omdat huiseigenaar en huisprijzen stijgen of zo - en juíst omdat ik daar zelf voor werk, wíl ik niet mega veel geld kwijt zijn aan overbieden, met de wetenschap dat over een paar jaar dat huis flink minder waard is, ook omdat ik daar niet m’n hele leven wil wonen, en dan ben ik dubbel verliezer, want weg wil ik sowieso ooit weer een keer (ook omdat ik in mijn ogen een starterswoning ga kopen).

Dus ik ben ook voorzichtig met mijn geld, maar ik gok echt dat het anders is als je geld hebt verdient met simpelweg een huis kopen in de tijd waarin de huisprijzen nog oké waren en daardoor nu kunnen verdienen vanwege de stijging.
pi_199681867
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:41 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Ook onzin. De ‘winnaars’ (zullen zien over een paar jaar) zijn dus de doorstromers in deze, en ja, dan noem ik het gewoon kapen van starters want die echte starters (dus nog geen huiseigenaar) kunnen nú nergens in dat gebied een huis kopen. Omdat er steeds weer een doorstromer is die wél veel wil/kan overbieden, tot het absurde af.

Overigens heb ik zelf spaargeld - zelf gespaard, dus echt zelf voor gewerkt, niet omdat huiseigenaar en huisprijzen stijgen of zo - en juíst omdat ik daar zelf voor werk, wíl ik niet mega veel geld kwijt zijn aan overbieden, met de wetenschap dat over een paar jaar dat huis flink minder waard is, ook omdat ik daar niet m’n hele leven wil wonen, en dan ben ik dubbel verliezer, want weg wil ik sowieso ooit weer een keer (ook omdat ik in mijn ogen een starterswoning ga kopen).

Dus ik ben ook voorzichtig met mijn geld, maar ik gok echt dat het anders is als je geld hebt verdient met simpelweg een huis kopen in de tijd waarin de huisprijzen nog oké waren en daardoor nu kunnen verdienen vanwege de stijging.
Maar het kan net zo goed wel een starter zijn heb ik je net uitgelegd. Het komt uit jouw koker dat zo iemand per definitie een doorstromer is. En daar voer je blijkbaar een hetze tegen.
pi_199681951
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

De HRA is gebaseerd op het principe dat je aflost, waarmee de betaalde en dus de afgetrokken hypotheekrente ieder jaar lager wordt.

Ach wat een gezanik tegenover aflossingsvrij. Minimaal aflossen zorgt alsnog voor hogere rentelasten en dus loont aflossen op de lange termijn wel. Naast natuurlijk vermogensopbouw.
Verder was aflossingsvrij ook vooral een manier om flexibel af te lossen. Ik zag het bij mijn ouders in ieder geval, het was makkelijker sparen / plannen voor een nieuwe badkamer maar in jaren dat je geen grote uitgaven deed was de aflossing extra hoog.

Enige waar ze nu tegen aan lopen is dat richting het pensioen en financieel niet heel rendabel is om die laatste ton af te lossen. Dankzij EWF / HRA dalen de maandlasten dan wel heel weinig en dan is het fijner om die ton vrij beschikbaar te hebben om fijn van te leven.
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 12:55:08 #163
16180 crew  CoolGuy
pi_199681968
quote:

[..]

quote:

[..]

Oke, dan noem jij het kapen. Wat jij wil.

Ja, alsof ik niet gespaard heb voor ik mijn 1e huis kocht in 2008? Jaja, 'ja maar in 2008 waren de prijzen heel anders'. Ja, euhh, wat wil je dat ik zeg? Had je maar eerder geboren moeten worden? De markt is de markt. Ik kocht net voor de hele boel instortte, maar ik heb nooit de kosten koper mee gefinancierd etc, want dat geld had ik zelf. Ik werd toen voor gek verklaard, waarom zou je dat doen, blablabla. Nou, in 2017 met dikke winst verkocht om naar dit huis te gaan, en dit heb ik nu weer met dikke winst verkocht. Sue me.

Inmiddels ga ik over een paar maanden naar mijn 3e huis. Ik lig er echt niet wakker van dat er starters zijn die nu geen huis kunnen kopen. I just don't. Als dat me egoïstisch maakt, of whatever, prima, dan ben ik dat. Dan boeit het me nog steeds niet.
  zondag 30 mei 2021 @ 12:55:20 #164
284849 longasleep
PirateBob
pi_199681971
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:46 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Maar het kan net zo goed wel een starter zijn heb ik je net uitgelegd. Het komt uit jouw koker dat zo iemand per definitie een doorstromer is. En daar voer je blijkbaar een hetze tegen.
Kan mij hier bij aansluiten.
Het zal denk ik heel weinig voorkomen dat een doorstromer uit de randstad weg gaat en dan een starterwoning koopt. Die hebben vaak een veel groter budget in vergelijking met het budget van een starter door de verkoop van de oude woning met winst. In de buiten regio zitten ze elkaar in algemeen dus niet in de weg.

Leandra zei het ook al starterswoningen in buitengebied zijn eerder 180k-250k dan 300k-400k euro.
Starters kunnen natuurlijk ook niet verwachten dat ze als eerste huis 150m2 kopen met A label.
Arrr!
pi_199681998
Het is alweer 6 maanden geleden sinds wij in onze 1e koophuis zitten.
Ik ben vanuit de randstad naar de middle of nowhere verhuisd. Ik werk nog wel in de randstad en thuis werken is geen optie. Dus dagelijks leg ik 240km ongeveer af.
Wat is er veranderd financieel gezien? Alles!
Auto verzekering/ wegenbelasting is goedkoper.
Waar je in de randstad jaarlijks 700¤ ongeveer betaald aan afval etc betaal je hier per zak wat je weggooit. Daarnaast word papier hier gratis opgehaald etc.
In de randstad of je nou 10 zakken per dag weggooit of 1 je betaald jaarlijks hetzelfde bedrag.
Hier heb je meer controle over je ‘uitgaven’.
Zo kan ik blijven doorgaan..

Nu komen we op de punt huur vs hypotheek.
Wij zaten in de vrije sector a 1250¤ kaal, jaarlijks word het verhoogd.
Hypotheek is nu niet eens 700¤ netto per maand.
Het is een simpele woning dus buiten een cv ketel of wat onderhoud aan de tuin geen hoge kosten. Een wasmachine of droger wat in een huurhuis stuk kan gaan is ook voor eigen kosten, hier ook.

Als ik werkloos zou raken en niet snel aan een baan zou kunnen komen word ik zo de huurhuis uitgegooid. Buiten een baan vinden ook een passende salaris want 1250¤ kaal ophoesten is ook niet zo 1 2 3.
Met 700¤ netto scheelt het toch al 550¤ wat ik eigenlijk nu overhou. Dus als ik nu werkloos raak en ik vind een baan waar ik wat minder verdien kan ik eigenlijk de hypotheek wel nog betalen. Daarbuiten zijn de kleine besparingen uiteindelijk ook een X bedrag per maand wat je overhoud. Ook hebben wij natuurlijk NHG erbij wat misschien niet zoveel voorstelt of juist wel in het geval dat je werkloos raakt.
pi_199682001
quote:

[..]

Het is wel zo dat de idiote rentedaling van afgelopen jaren (factor 3 in 8 jaar) er voor zorgt dat de starters van toen nu een stevige upgrade in huis kunnen uitvoeren tegen dezelfde financiering of juist een kleine upgrade tegen lagere maandlasten. Dat zorgt er ook voor dat er dus mensen zijn die achteloos 40k overbieden omdat dat alsnog financieel voordeliger is dan te blijven in hun eigen woning.

Dat zorgt naast alle andere factoren gewoonweg voor nog meer geld in circulatie en dus ook starters die door dit soort praktijken even hard moeten mee bieden.

Wil niet zeggen dat je het de doorstromers natuurlijk kwalijk kunt nemen, die hebben simpelweg mazzel gehad.
  zondag 30 mei 2021 @ 13:01:16 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199682037
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben het er niet mee eens, ik heb de indruk dat het puur een fiscale gelijktrekking is tussen bedrijfsmatig verhuren en de eigen woning.

Het woongenot wordt gelijkgesteld aan de huurbaten.
De hypotheeklasten worden ook in beide gevallen afgetrokken van de winst.

Als bedrijf kan je ook aflossingsvrije hypotheek krijgen en die rente blijft ook gewoon aftrekbaar.
Bij een bedrijf betaal je ook nog andere belastingen, maar ik vind het sowieso bizar om woningbezit gelijk te stellen met bedrijfsbezit.
Punt is de intentie van de HRA en die rijmt zich niet met aflossingsvrije hypotheken als de daarover betaalde rente ook volledig aftrekbaar blijft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199682055
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 12:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

[..]

Oke, dan noem jij het kapen. Wat jij wil.

Ja, alsof ik niet gespaard heb voor ik mijn 1e huis kocht in 2008? Jaja, 'ja maar in 2008 waren de prijzen heel anders'. Ja, euhh, wat wil je dat ik zeg? Had je maar eerder geboren moeten worden? De markt is de markt. Ik kocht net voor de hele boel instortte, maar ik heb nooit de kosten koper mee gefinancierd etc, want dat geld had ik zelf. Ik werd toen voor gek verklaard, waarom zou je dat doen, blablabla. Nou, in 2017 met dikke winst verkocht om naar dit huis te gaan, en dit heb ik nu weer met dikke winst verkocht. Sue me.

Inmiddels ga ik over een paar maanden naar mijn 3e huis. Ik lig er echt niet wakker van dat er starters zijn die nu geen huis kunnen kopen. I just don't. Als dat me egoïstisch maakt, of whatever, prima, dan ben ik dat. Dan boeit het me nog steeds niet.
2008 was inderdaad ook niet de lekkerste tijd achteraf. Dan heb je gewoon bijna een halve hypotheeklooptijd afgelost en wat opgeknapt.
Vorig jaar huis gekocht van 320k, die was door de vorige eigenaar in 2005 gekocht voor 250k. Zonder inflatie over 15 jaar betekent dat al dezelfde maandlasten bij 4% rente toen. Vermogensopbouw zat voor hem ook vooral in de aflossing.
pi_199682088
quote:

[..]

Ja zou soms kunnen, maar uit gegevens van het Kadaster blijkt dat het veelal (jonge) doorstromers zijn die nu kopen.
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 13:10:36 #170
16180 crew  CoolGuy
pi_199682154
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 13:02 schreef Adames het volgende:

[..]

2008 was inderdaad ook niet de lekkerste tijd achteraf. Dan heb je gewoon bijna een halve hypotheeklooptijd afgelost en wat opgeknapt.
Vorig jaar huis gekocht van 320k, die was door de vorige eigenaar in 2005 gekocht voor 250k. Zonder inflatie over 15 jaar betekent dat al dezelfde maandlasten bij 4% rente toen. Vermogensopbouw zat voor hem ook vooral in de aflossing.
Nou ja, ik heb daar van 2008 tot ergens in 2017 prima gewoond. Ik was niet bezig met winst maken, ik was (en ben) bezig met wonen. Winst of verlies is winst of verlies op papier zolang je dan niet verkoopt, dus dat boeit me verder niet. Dat wordt pas interessant als je zou willen gaan verhuizen. Dat wilde ik toen niet, dus wat 'de markt' deed was ik ook niet mee bezig. Ik woonde prettig en that was it.
pi_199682162
Wat leggen sommige mensen toch een rare focus op ‘overbieden’. Echt, dat zegt helemaal niks. Als ik mijn huis te koop ga zetten dan zal de makelaar vast zeggen dat we op een lagere vraagprijs gaan inzetten en dan zien we wel hoe het loopt. Dan wordt er hoger dan mijn vraagprijs geboden. Ik kan ook zeggen: we zetten ‘m meteen voor de gewenste hogere prijs in de markt en dan koopt er waarschijnlijk iemand het voor ongeveer die prijs. De waarschijnlijke uitkomst: ik krijg zowel in situatie 1 als 2 hetzelfde bedrag.
Maar volgens sommigen is het in situatie 1 oneerlijk omdat er overboden wordt.
pi_199682184
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 13:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb daar van 2008 tot ergens in 2017 prima gewoond. Ik was niet bezig met winst maken, ik was (en ben) bezig met wonen. Winst of verlies is winst of verlies op papier zolang je dan niet verkoopt, dus dat boeit me verder niet. Dat wordt pas interessant als je zou willen gaan verhuizen. Dat wilde ik toen niet, dus wat 'de markt' deed was ik ook niet mee bezig. Ik woonde prettig en that was it.
Bedoel ik ook een beetje. Veel doorstromers waar Mensergerjeniet op lijkt te doelen zijn mensen zoals jij. 10-15 jaar ergens gewoond en dan maak je nog een keer een stap groter. het is wat.
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 13:15:33 #173
16180 crew  CoolGuy
pi_199682209
quote:
0s.gif Op zondag 30 mei 2021 13:13 schreef Adames het volgende:

[..]

Bedoel ik ook een beetje. Veel doorstromers waar Mensergerjeniet op lijkt te doelen zijn mensen zoals jij. 10-15 jaar ergens gewoond en dan maak je nog een keer een stap groter. het is wat.
Ik weet niet of ik dan volgens hem in die doelgroep val, maar als dat zo is, fuck it. Ik heb in het eerste huis gewoond van 2008 t/m ver in 2017, in dit huis van eind 2017 t/m ergens deze zomer, en dan vanaf dan in het nieuwe huis, en of, en zo ja, wanneer we dan dat weer eventueel zouden verkopen, dat zien we dan wel weer.

Als andere mensen daar om wat voor reden dan ook last van hebben of dat oneerlijk vinden, ja, lekker belangrijk.
  zondag 30 mei 2021 @ 13:18:18 #174
284849 longasleep
PirateBob
pi_199682233
Kan het ook wel voorstellen als mensen nog helemaal geen huis hebben.
Dat de frustratie al snel heel hoog zit nadat ze al 30x een bieding hebben verloren.
Die frustratie komt al snel richting mensen die wel een huis hebben/doorstromen heel begrijpelijk.
Arrr!
pi_199682248
Interessant:

https://www.bndestem.nl/w(...)zenprijzen~ab9a7363/

https://www.ad.nl/wonen/h(...)innaars-br~acb00eb9/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')