abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199622866
pi_199622938
fipo!
pi_199622966
Ik kwam een Lego set tegen die ik wel zou willen hebben:
https://www.lego.com/nl-b(...)ct-for-travel-lovers
pi_199622977
TT is correct.
Goedemorgen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_199622992
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh wat vet! Ik zit de laatste dagen ook te kijken of ik misschien lego wil kopen (gewoon, voor mezelf) en deze is wel heel cool!
pi_199623036
Te vroeg voor koffie… thee O+ O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 mei 2021 @ 09:14:35 #7
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199623054
c_/
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 26 mei 2021 @ 09:24:18 #8
63722 z80
I fink you freaky
pi_199623154
Koffie. Veel graag.
En kreis-Kleve is onder de 50 in de index. Nu 5 dagen volhouden om weer meer te mogen. Waarschijnlijk dan ook weer sporten.

Ook Nederland als land zit inmiddels 6 dagen onder de 200. Echter tellen de zondag en feestdag niet mee.
Het is dus even wachten of/wanneer Nederland van de rode lijst af gaat. Dit gaat waar een politieke beslissing worden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_199623273
quote:
Dat is echt heel erg tof.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 26 mei 2021 @ 09:33:44 #10
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199623295
quote:
Cool!
had je je boeket al in elkaar?
  woensdag 26 mei 2021 @ 09:40:08 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199623359
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:24 schreef z80 het volgende:
Koffie. Veel graag.
En kreis-Kleve is onder de 50 in de index. Nu 5 dagen volhouden om weer meer te mogen. Waarschijnlijk dan ook weer sporten.

Ook Nederland als land zit inmiddels 6 dagen onder de 200. Echter tellen de zondag en feestdag niet mee.
Het is dus even wachten of/wanneer Nederland van de rode lijst af gaat. Dit gaat waar een politieke beslissing worden.
Deze virusbestrijding gaat ten onder aan de bureaucratie _O- _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 26 mei 2021 @ 09:49:55 #12
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199623488
Mogguh; weirde gewaarwording, werken vanaf je eigen werkplek.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199623638
Mogge!
Tweede koffie zit er in en er zullen er nog wel een paar volgen.

Straks weer een (teams) gesprek, waar meer duidelijkheid komt over de komende tijd en wat zij aanbieden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_199623682
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Tweede koffie zit er in en er zullen er nog wel een paar volgen.

Straks weer een (teams) gesprek, waar meer duidelijkheid komt over de komende tijd en wat zij aanbieden.
Volgens mij ben je zo goed voorbereid als maar kan. Hoe voel je je?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199623715
Succes zo Kaatje :*
pi_199623729
Succes @Kaatje1!
pi_199623744
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:07 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens mij ben je zo goed voorbereid als maar kan. Hoe voel je je?
redelijk maar ook een beetje onwerkelijk
Moet nog even een stuk uit de CAO doornemen over boventalligheid.
Maar ik kan me niet heel goed voorbereiden, want geen flauw idee waar ze mee komen. Daar moet ik op wachten, en dan met FNV overleggen.
Zag gisteren wel dat ik "mazzel" heb. Ben ouder dan 50 en langer dan 10 jaar in dienst, dat levert wel iets extra's op in de transitievergoeding.
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:18:02 #18
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199623776
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

redelijk maar ook een beetje onwerkelijk
Moet nog even een stuk uit de CAO doornemen over boventalligheid.
Maar ik kan me niet heel goed voorbereiden, want geen flauw idee waar ze mee komen. Daar moet ik op wachten, en dan met FNV overleggen.
Zag gisteren wel dat ik "mazzel" heb. Ben ouder dan 50 en langer dan 10 jaar in dienst, dat levert wel iets extra's op in de transitievergoeding.
Dat is volgens mij sinds vorig jaar niet meer.
Maar, succes/sterkte zo! Lijkt me kapot moeilijk zo'n gesprek.
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:19:08 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199623783
Succes kaatje! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:23:58 #20
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199623835
Succes Kaat :*
Spoilers!
pi_199623838
Succes Kaatje :*
pi_199623871
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:18 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dat is volgens mij sinds vorig jaar niet meer.
Maar, succes/sterkte zo! Lijkt me kapot moeilijk zo'n gesprek.
Staat expliciet benoemd in het sociaal plan. Waar ook bij staat dat het doorlopend is in 2021
pi_199623933
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

M'n broertje laat een huis van zo'n 350m3 bouwen. Gemiddelde hoogte van 2,5 meter dan zou je op 140m2 uitkomen.

Dat kost geen 2 ton, waarvan zo'n 40.000 voor de grond.

Als dat van jullie zoveel duurder is, dan lijken me de kosten vooral in de grond te gaan zitten?

Geld is geld natuurlijk en kun je een keer uitgeven, maar het is toch niet zo dat het bouwen An sich een keer zo duur is zodra je aan de verkeerde kant van de IJssel komt?
Minder dan 2 ton en volledige afwerking? :o Inclusief vergunningen, keuken en badkamer en balansventilatie/warmtesystemen en dat soort zaken? Het is nu wel zo dat corona de bouwkosten echt enorm opdrijft, dus met 350 kuub zou je nu - als ik het bedrijf dat we eerder spraken en de ervaringen op Tweakers als leidraad neem - op 500-600 euro per m3 uitkomen. Eerder die 600 euro trouwens. Maar als je broer al eerder begonnen is, dan kan die prijs lager liggen. Paar jaar terug was 500 euro per kuub namelijk 'luxueus' bouwen.

Het scheelt natuurlijk ook wanneer je veel zelf kunt doen. Wij hebben helaas geen familie/vrienden in de bouw (hooguit een oom die schildert) en geen tijd om zelf heel veel te doen, (en mijn vriend onbetaald verlof op laten nemen is duurder dan iemand inhuren) dus we zullen veel moeten uiten uitbesteden.

En 40k? Waar is dat dan? Hier kost agrarische grond (nog niet bouwrijp) al zo'n 80k. Ik vond jaren terug een mooi groot stuk grond (2000m2) in Budel (dat is zeg maar een uithoek tegen de Belgische grens) voor 140k, maar als je dat wilde omzetten naar bouwgrond kwam daar nog 160k bovenop dankzij de gemeentelijke vergunningen en shit. En waar wij zoeken, in Brabant, liggen de prijzen voor een beetje grotere kavel (500m2 > , ik wil ooit beestjes houden, dus liever grotere kavel dan groot huis) eerder rond de 2,5 ton-3,5 ton. Weliswaar al bouwrijp, want vaak onderdeel van het Ruimte voor Ruimte project :) .

Hennep bedrijf ken ik niet. Maar is wel mooi materiaal, ik zie het wel vaak in kleding gebruikt worden :Y . Wij willen de wanden laten leveren door Ecococon/Strotec en voor de vloeren zijn er ook milieuvriendelijke(re) materialen die in het Ecodorp in Boekel werden gebruikt. Verder willen we zo passief mogelijk gaan bouwen; werken met overstek van de daken en het verschil in de stand van de zon in zomer en winter.

Ach ja, hey maar 120m2 is mijn complete ouderlijk huis hč. Ik ben daar echt nooit ruimte tekort gekomen :D We leefden daar met z'n 4en. Ik wil gewoon comfortabel kunnen leven, en dat kan in dit ontwerp qua ruimte ruimschoots naar onze zin.
pi_199623978
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 22:22 schreef fietsie het volgende:
Damn. Ik heb hier riant meer dan 120m2 -opslagruimte- in huis :P
Dat stouw je dan toch alleen maar vol met meuk? Zoals gezegd, dat is qua oppervlakte mijn complete ouderlijk huis! :o
Nee, die 5m2 die we nu hebben qua opslag is wel echt te weinig, maar ik moet er niet aan denken, zovéél ruimte enkel voor opslag. Ik probeer juist van teveel spullen af te komen de laatste maanden :D .
pi_199623992
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:26 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Staat expliciet benoemd in het sociaal plan. Waar ook bij staat dat het doorlopend is in 2021
Ah dat is fijn! :*
En ik ga duimen dat ze met een beetje een fatsoenlijk iets komen Kaatje1. Toi toi toi!
pi_199624077
Maar 120m2 kan je toch al niet echt een klein huis noemen?
Of zit ik nou echt verkeerd te denken, die van ons is volgens mij maar 100m2 en dan hebben we al 2 kamers over.
pi_199624142
Wij zitten op 65 en hebben een kamer te weinig, maar eigenlijk ruimte genoeg, de verdeling en indeling is gewoon onhandig.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_199624149
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:41 schreef Sarabi het volgende:
Maar 120m2 kan je toch al niet echt een klein huis noemen?
Of zit ik nou echt verkeerd te denken, die van ons is volgens mij maar 100m2 en dan hebben we al 2 kamers over.
Nee joh, is in onze omgeving echt een royale rijtjeswoning :D . (Geen luxe 2kapper misschien, maar mijn ouderlijk huis haalde 120m2 dankzij een uitbouw van 2 meter en 2 dakkapellen. Daarvoor was het kleiner.)

In ons ontwerp hebben we boven een slaapkamer van 16m2, een ruime badkamer met inloopdouche, een ruim washok, en een werkkamer met daarvoor een vide (idee is om harmonicadeuren te gebruiken zodat we die ruimtes als we willen bij elkaar kunnen trekken). En dan hebben we dus al een deel van de bovenverdieping als 'loze open ruimte', want we willen de zithoek in de woonkamer helemaal open hebben tot in de nok.

En dan heb ik de vliering nog niet eens meegerekend die je krijgt door de dakopbouw.

Het voelt al enorm decadent :P
  woensdag 26 mei 2021 @ 10:48:27 #29
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199624161
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat stouw je dan toch alleen maar vol met meuk? Zoals gezegd, dat is qua oppervlakte mijn complete ouderlijk huis! :o
Nee, die 5m2 die we nu hebben qua opslag is wel echt te weinig, maar ik moet er niet aan denken, zovéél ruimte enkel voor opslag. Ik probeer juist van teveel spullen af te komen de laatste maanden :D .
Vergis je niet wat er komt kijken qua materialen die je nodig hebt als je een beetje buiten wilt leven. Kruiwagen. Versnipperaar, bosmaaier, grasmaaier, enorm arsenaal aan scheppen, spades, sneeuwschep, 1001 tuinspullen, voeropslag voor de beesten, schoonmaakspul, etc. Ik zeg niet dat je daar 120 vierkante meter voor nodig hebt, maar ik zou er wel rekening mee houden.
Onze schuur, en ook die van @sigme, is groter dan het huis.

En de opslag van bouwmaterialen is ook zoiets. Toen de tegels voor de woonverdieping samen met alle sanitair gebracht werd, waren dat 5 pallets. Toen was gelukkig het meeste van de 6 pallets isolatiemateriaal al weg.
En er zijn nog steeds overal planken, pakken gips, pakken isolatie, verfbussen en nog veel meer.

Doe jezelf een lol en zorg voor fatsoenlijke opslagruimte. Je kunt er later altijd nog een stal voor je opvanglama's of een overkapping voor jezelf van maken ;)
Spoilers!
pi_199624172
Veel succes Kaatje! :*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_199624240
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Vergis je niet wat er komt kijken qua materialen die je nodig hebt als je een beetje buiten wilt leven. Kruiwagen. Versnipperaar, bosmaaier, grasmaaier, enorm arsenaal aan scheppen, spades, sneeuwschep, 1001 tuinspullen, voeropslag voor de beesten, schoonmaakspul, etc. Ik zeg niet dat je daar 120 vierkante meter voor nodig hebt, maar ik zou er wel rekening mee houden.
Onze schuur, en ook die van @:Sigme, is groter dan het huis.

En de opslag van bouwmaterialen is ook zoiets. Toen de tegels voor de woonverdieping samen met alle sanitair gebracht werd, waren dat 5 pallets. Toen was gelukkig het meeste van de 6 pallets isolatiemateriaal al weg.
En er zijn nog steeds overal planken, pakken gips, pakken isolatie, verfbussen en nog veel meer.

Doe jezelf een lol en zorg voor fatsoenlijke opslagruimte. Je kunt er later altijd nog een stal voor je opvanglama's of een overkapping voor jezelf van maken ;)
Oh ja, dat geloof ik, maar dat hoeft niet gebouwd te worden met die Strotech materialen. Dat zijn namelijk muren van 40cm dik en enorme isolatiewaarde :P

Externe opslag zou inderdaad voor dat soort zaken zijn, maar dat neem ik nu nog niet gelijk mee in het eerste huisontwerp. Hooguit misschien een wat fors tuinhuis/scheepscontainer voor wat opslag van bouwmaterialen. (Die prefab wanden kunnen gelukkig heel snel staan.) Het hoeft ook niet gelijk aan het huis vast te komen. Tuin en beestjes is sowieso ook pas voor over een paar jaar dus de eerste jaren wordt het gewoon een beetje een wildernis vrees ik :P .
pi_199624280
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 09:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Deze virusbestrijding gaat ten onder aan de bureaucratie _O- _O_
Nog 2 dagen :M
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199624290
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Nog 2 dagen :M
Waar mag je heen qua locatie?
pi_199624383
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh ja, dat geloof ik, maar dat hoeft niet gebouwd te worden met die Strotech materialen. Dat zijn namelijk muren van 40cm dik en enorme isolatiewaarde :P

Externe opslag zou inderdaad voor dat soort zaken zijn, maar dat neem ik nu nog niet gelijk mee in het eerste huisontwerp. Hooguit misschien een wat fors tuinhuis/scheepscontainer voor wat opslag van bouwmaterialen. (Die prefab wanden kunnen gelukkig heel snel staan.) Het hoeft ook niet gelijk aan het huis vast te komen. Tuin en beestjes is sowieso ook pas voor over een paar jaar dus de eerste jaren wordt het gewoon een beetje een wildernis vrees ik :P .
Ik zou wellicht ook denken aan een logeerkamer?

Zonder kinderen zouden wij aan 120 m2 ook genoeg hebben. Met kinderen geniet ik wel echt van de ruimte.
pi_199624517
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Waar mag je heen qua locatie?
Ik ga richting tongen met @Molo
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_199624522
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik zou wellicht ook denken aan een logeerkamer?

Zonder kinderen zouden wij aan 120 m2 ook genoeg hebben. Met kinderen geniet ik wel echt van de ruimte.
Nee geen nood aan, want gebruiken we echt nooit :). Als vrienden willen blijven slapen klappen we wel een bedje uit in de woonkamer of op de vide. Ik denk dat dit 2-3x per jaar gebeurt. Ik hou dat graag beperkt, en tot een heel select gezelschap. De rest rijdt maar gewoon terug naar huis :P
pi_199624526
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik ga richting tongen met @:Molo
Oh zo, heel wat anders :D . Nouja have fun!
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:18:03 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199624550
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. In het begin zou zo'n zeecontainer zeker nog goed van pas kunnen komen. Goed idee.

Oh en doe jezelf een lol en zorg dat je opslag voor bouwmaterialen fatsoenlijk toegankelijk is voor bezorgers met pompwagens. Anders kwakken ze al je pallets gewoon op de weg en dan kan je zelf gaan verplaatsen in weer en wind en onder werktijd, etc.
Spoilers!
pi_199624569
Jaartal tot 1971 nu ook aan de beurt ^O^ . Het loopt echt lekker door, gisteren ook. Komt er nog iemand vrijdag naar Woerden? Ik denk dat dat een van mijn laatste diensten zal zijn :D Mis ik jullie net allemaal!

(Nee geintje, ik sta telkens ergens anders en enkel in regio Utrecht, dus de kans was sowieso al heel klein ;) )
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:20:43 #40
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199624580
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:19 schreef Candaasje het volgende:
Jaartal tot 1971 nu ook aan de beurt ^O^ . Het loopt echt lekker door, gisteren ook. Komt er nog iemand vrijdag naar Woerden? Ik denk dat dat een van mijn laatste diensten zal zijn :D Mis ik jullie net allemaal!

(Nee geintje, ik sta telkens ergens anders en enkel in regio Utrecht, dus de kans was sowieso al heel klein ;) )
Check mijn edit hierboven. Die is echt van levensbelang :D
Spoilers!
pi_199624587
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo. In het begin zou zo'n zeecontainer zeker nog goed van pas kunnen komen. Goed idee.
Ja en die kun je later zelfs als varkensstal gebruiken :D

Maar eens hoor, een goede schuur/stal is wat ik nu niet had meegerekend. Maar dat zou echt puur voor de dieren/tuin zijn en niet zozeer voor de leefruimte en meuk die we nu zelf hebben :P Daarvoor redden we het met 120m2 echt ruim .
pi_199624597
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Check mijn edit hierboven. Die is echt van levensbelang :D
Oh, *noteert*

Dat is wel intens kut.
Ik las laatst van Leandra geloof ik ook zo'n geintje van een leverancier.
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:22:21 #43
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199624607
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja en die kun je later zelfs als varkensstal gebruiken :D

Maar eens hoor, een goede schuur/stal is wat ik nu niet had meegerekend. Maar dat zou echt puur voor de dieren/tuin zijn en niet zozeer voor de leefruimte en meuk die we nu zelf hebben :P Daarvoor redden we het met 120m2 echt ruim .
Wij hebben ook ongeveer 120 en dat is meer dan genoeg. We hebben alleen nul kasten en dat is wel een probleem. We zouden zeker wat inbouwkasten laten plaatsen nu.
Spoilers!
pi_199624609
Zo, dat gehad (waarom word ik nou steeds zo emotioneel?)

Nog steeds geen officiele aanzegging gehad. Er is wel rondgevraagd maar er zij geen vacatures voor mij (ook niet met evt. extra opleidingen).
Dit was om iemand (die ik ook al heel lang ken) te introduceren bij wie ik alle vragen kwijt kan. Fijn mens.
Volgende week weer een gesprek, en ook dan komt er nog geen formele aanzegging.
Dus eigenlijk, niets nieuws te melden.
pi_199624622
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:22 schreef Kaatje1 het volgende:

Nog steeds geen officiele aanzegging gehad. Er is wel rondgevraagd maar er zij geen vacatures voor mij (ook niet met evt. extra opleidingen).
Dit was om iemand (die ik ook al heel lang ken) te introduceren bij wie ik alle vragen kwijt kan. Fijn mens.
Oh dat is ook gewoon enorm shit, zo'n niemandsland :* Je hebt alle reden om emotioneel te zijn hoor.
pi_199624624
Wat betekent dat, Kaatje, een officiële aanzegging? Is dat dan het officiële ontslag?

Ze houden je wel aan het lijntje zo.....
pi_199624641
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wij hebben ook ongeveer 120 en dat is meer dan genoeg. We hebben alleen nul kasten en dat is wel een probleem. We zouden zeker wat inbouwkasten laten plaatsen nu.
Ja die hebben we er wel in verwerkt. Althans, we zijn er nog een beetje mee bezig want nog wat aan het stoeien met de plaatsing van de trap en dat is ook wel bepalend waar en hoe er inbouwkasten komen :P .
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:26:42 #48
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199624667
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh, *noteert*

Dat is wel intens kut.
Ik las laatst van Leandra geloof ik ook zo'n geintje van een leverancier.
Wij hebben ook eens zoiets gehad. Voor 2000 euro aan latten, balken en planken dat ineens op de dijk lag. Om 17.00, in de winter en in de regen. Ik heb er een bouwlamp* naast gezet zodat er niemand verongelukte en J is een paar uur eerder thuis gekomen. Dat was een zware avond. Maar meestal plaatsen ze de dingen wel voor me in de schuur gelukkig. Ik moet er niet aan denken dat die schuur niet aan de weg had gegrensd. Er komt zo ontzettend veel materiaal bij kijken, daar vergis je je echt in.

*een draagbare LED bouwlamp is je beste vriend :Y En een kruiwagen ook.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:27:41 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199624676
quote:

Ruk man! Sterkte
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:28:25 #50
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199624685
quote:

[..]

*)

Ik zal mijn tanden poetsen eraan voorafgaand ^O^
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:28:51 #51
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199624692
quote:

Oh dat ging snel. Ik had je nog niet eens succes gewenst :@

Maar wat een matige situatie zeg. Ze laten je wel bungelen, dit komt niet netjes over zo. Kan dit nou echt niet sneller?
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:29:05 #52
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199624695
quote:

Echt niet gek dat je emotioneel wordt. Zou ik ook hebben.
Maar hoe kan je nu je werk doen dan? Dit vind ik echt niet netjes hoe ze het aanpakken hoor.
Je doet een aanzegging of niet, maar niet dit.
Ik ben dan ook heel rechtlijnig en zou lekker gaan lanterfanteren thuis _O-
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:30:00 #53
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199624701
Ik geloof dat ik inmiddels ook een ziekmelding zou overwegen.
Spoilers!
pi_199624835
Heb het idee dat ik volgende week te horen krijg wanneer de officiele aanzegging komt. En dan (bij die aanzegging) krijg ik ook alle informatie betreffende regelingen en pensioen. Geen idee wat het uitmaakt dat mijn 60e verjaardag steeds dichterbij komt.

En werk doen....normaal ligt mijn ereader op mijn nachtkastje, maar ik denk dat ik 'm maar tevoorschijn haal. ;)
Echt, er komt momenteel ook niets binnen. Alleen weet ik met een paar dingen niet wat ik daar nu mee aan moet. En verhip ook die mensen te zeggen dat ik wegga/moet.
pi_199624841
Nou dit is echt heel onduidelijk. Logisch dat je emotioneel bent hoor :*
Soort niemandsland, echt heel k*t dit.
pi_199624850
quote:

Poeh sterkte dame ;(
Doe wat je wilt nu. Niks doen is misschien ook niks want dan ga je er hele tijd aan denken en helpt jou ook niet. Weet je zeker dat je met gesprek volgende week ook niet verder kan komen?
pi_199624869
Misschien is dit ook iets wat je kunt bespreken met die dame waaraan je je vragen kunt stellen?
Joh ik heb geen idee wat nu te doen aangezien ik geen idee heb hoe lang, hoeveel, wat?
pi_199624890
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:40 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Poeh sterkte dame ;(
Doe wat je wilt nu. Niks doen is misschien ook niks want dan ga je er hele tijd aan denken en helpt jou ook niet. Weet je zeker dat je met gesprek volgende week ook niet verder kan komen?
Dat hebben ze al gezegd. Heb ook geen idee wat het nut daarvan is.

Accepteer ik die, staat er een reminder in mijn agenda om, na corona, een feestje/etentje te regelen voor de mensen die in de afgelopen tijd (vanaf het begin corona) weggegaan zijn.
Geloof dat ik daar niets mee ga doen. :D
pi_199624928
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:41 schreef Vanyel het volgende:
Misschien is dit ook iets wat je kunt bespreken met die dame waaraan je je vragen kunt stellen?
Joh ik heb geen idee wat nu te doen aangezien ik geen idee heb hoe lang, hoeveel, wat?
Het enige dat ik weet is dat ik nu niet teveel moet doen qua werk zoeken en zelf ontslag nemen. Ik heb een verhipte goed salaris en kan best met minder rondkomen. Maar wanneer ik iets anders aanneem tegen een minder salaris (en alle contracten tegenwoordig zijn tijdelijk) en er komt geen verlenging is een evt ww gebaseerd op het laatste salaris.
pi_199624934
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:42 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat hebben ze al gezegd. Heb ook geen idee wat het nut daarvan is.

Accepteer ik die, staat er een reminder in mijn agenda om, na corona, een feestje/etentje te regelen voor de mensen die in de afgelopen tijd (vanaf het begin corona) weggegaan zijn.
Geloof dat ik daar niets mee ga doen. :D
Nee zeg! Ben je gek.
Rare tijd zo. Zijn er meer coll in ong. dezelfde positie?
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:47:10 #61
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199624959
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:45 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Het enige dat ik weet is dat ik nu niet teveel moet doen qua werk zoeken en zelf ontslag nemen. Ik heb een verhipte goed salaris en kan best met minder rondkomen. Maar wanneer ik iets anders aanneem tegen een minder salaris (en alle contracten tegenwoordig zijn tijdelijk) en er komt geen verlenging is een evt ww gebaseerd op het laatste salaris.
Maar ik neem aan dat de mensen die je gaan 'aanzeggen' ook wel snappen dat je nu even niet de motivatie hebt keihard te werken tot je meer weet.
Maar solliciteren zou ik sowieso mee wachten, je hebt straks nog WW enzo, eerst ook weer rust in je hoofd zou ik zeggen.
pi_199624969
quote:

Pfff… wat een achtbaan zo -O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199624978
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:45 schreef Blues het volgende:

[..]

Nee zeg! Ben je gek.
Rare tijd zo. Zijn er meer coll in ong. dezelfde positie?
Voor zover ik weet ben ik de enige binnen support. En ik snap het wel, al mijn directe leidinggevenden zijn verdwenen naar hun thuislanden. Maar ik heb tig keer om meer werk gevraagd en ben even zoveel keren genegeerd. Ben toen zelf werk gaan zoeken (en gekregen) via een andere lijn.
pi_199625029
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:16 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Nee geen nood aan, want gebruiken we echt nooit :). Als vrienden willen blijven slapen klappen we wel een bedje uit in de woonkamer of op de vide. Ik denk dat dit 2-3x per jaar gebeurt. Ik hou dat graag beperkt, en tot een heel select gezelschap. De rest rijdt maar gewoon terug naar huis :P
Opvangruimte voor zwervers, weesjes of kwakkelende beestjes :D
pi_199625161
Lekkere rotsituatie, Kaatje. Hopelijk krijg je in ieder geval gewoon snel duidelijkheid, want dit is helemaal niets zo.
pi_199625186
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:04 schreef Myraela het volgende:
Lekkere rotsituatie, Kaatje. Hopelijk krijg je in ieder geval gewoon snel duidelijkheid, want dit is helemaal niets zo.
Zat net te denken, toch de kleine kamer herinrichten, werkcomputer daar naar toe, kan ik ondertussen ook wat naaiwerk doen :P
Maar afgezien van geen ruimte, is dat toch ook niet mijn stiel, zou me er niet fijn bij voelen.
pi_199625360
quote:

[..]

Jullie worden verwacht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_199625458
@Kaatje1 knuffel. Wat balen van alles, en de onduidelijkheid er nog bovenop. :*
  woensdag 26 mei 2021 @ 12:36:40 #69
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199625526
Zo, nog maar een laatste kopje koffie voor het geval ik dat ook niet meer proef na die prik :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_199625606
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:36 schreef fietsie het volgende:
Zo, nog maar een laatste kopje koffie voor het geval ik dat ook niet meer proef na die prik :P
Oeh prik *O*
pi_199625614
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Jullie worden verwacht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemaal tongen :o O+
  woensdag 26 mei 2021 @ 12:44:03 #72
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199625615
Medische collega's waarschuwen hier vooral voor 2e moderna prik; zij zien structureel 1 dag ziek daarna.
Bij de 1e schijnt dit niet zo te zijn.
pi_199625687
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:44 schreef fietsie het volgende:
Medische collega's waarschuwen hier vooral voor 2e moderna prik; zij zien structureel 1 dag ziek daarna.
Beter 1 dag dan heel veel dagen corona
  woensdag 26 mei 2021 @ 12:56:51 #74
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199625806
Mijn katten worden ook linksgedraaid O+ Ze hebben nu niet alleen graanvrij kattenvoer uit Europa dat alleen gevolgelte bevat maar krijgen ook composteerbaar grit van mais.
Spoilers!
pi_199625838
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn katten worden ook linksgedraaid O+ Ze hebben nu niet alleen graanvrij kattenvoer uit Europa dat alleen gevolgelte bevat maar krijgen ook composteerbaar grit van mais.
Eh ja, ondertussen is het weer hoog tijd voor een PiepHans update
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:00:44 #76
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199625858
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nou, er verandert eigenlijk niets. De tussendeur is open maar ze blijven allebei in hun eigen deel van het huis. Zo'n twee keer per dag doen ze even lelijk tegen elkaar. Ik heb net weer een nieuwe Feliway-vulling gekocht.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:01:02 #77
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199625863
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

oeh ja! O+
pi_199626003
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:00 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou, er verandert eigenlijk niets. De tussendeur is open maar ze blijven allebei in hun eigen deel van het huis. Zo'n twee keer per dag doen ze even lelijk tegen elkaar. Ik heb net weer een nieuwe Feliway-vulling gekocht.
En hoe is Hansje met jullie?
pi_199626008
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:44 schreef fietsie het volgende:
Oh boy, dat wordt nog leuk dan bij de tweede.
Ik heb twee dagen een enorm zere arm gehad, 's nachts 8 keer wakker worden van de pijn als ik in m'n slaap op die zij probeerde te rollen en zo. Daarna alleen nog pijnlijk als je er aan zit maar kon er wel weer op liggen gelukkig. En een paar dagen intens moe (nog veel meer dan 'normaal'). En wat pijnlijke en dikke lymfe klieren in m'n oksel (dat kwam pas vijf dagen na vaccinatie en begint nu, drie dagen later, weer weg te trekken).
Ik zal 23 juni vast doorstrepen in m'n werkagenda :+
Heb t zelf overigens ook gelezen, bijsluiter geloof ik, dat kans op bijwerkingen groter is na de tweede.

Het nog steeds allemaal waard enzo, maar hopelijk heb jij er minder last van!
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:11:44 #80
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199626042
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En hoe is Hansje met jullie?
Hartstikke leuk O+ Ze speelt lekker, wil steeds vaker geaaid worden, eet uit de hand. Niets aan het handje wat dat betreft.
Spoilers!
pi_199626060
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hartstikke leuk O+ Ze speelt lekker, wil steeds vaker geaaid worden, eet uit de hand. Niets aan het handje wat dat betreft.
Dat is wel fijn O+
Nu nog Piepliefde (wederzijds) ontwikkelen.
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:14:27 #82
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_199626077
Hi
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:09 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Oh boy, dat wordt nog leuk dan bij de tweede.
Ik heb twee dagen een enorm zere arm gehad, 's nachts 8 keer wakker worden van de pijn als ik in m'n slaap op die zij probeerde te rollen en zo. Daarna alleen nog pijnlijk als je er aan zit maar kon er wel weer op liggen gelukkig. En een paar dagen intens moe (nog veel meer dan 'normaal'). En wat pijnlijke en dikke lymfe klieren in m'n oksel (dat kwam pas vijf dagen na vaccinatie en begint nu, drie dagen later, weer weg te trekken).
Ik zal 23 juni vast doorstrepen in m'n werkagenda :+
Heb t zelf overigens ook gelezen, bijsluiter geloof ik, dat kans op bijwerkingen groter is na de tweede.

Het nog steeds allemaal waard enzo, maar hopelijk heb jij er minder last van!
Hier de 23e de tweede dus 24e afgeboekt
pi_199626111
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:14 schreef fietsie het volgende:
Hi
[..]

Hier de 23e de tweede dus 24e afgeboekt
En je hebt vandaag pas de eerste? Oh, dan wordt er dus niet overal evenveel tijd tussen gehouden. Hier was standaard vijf weken tussen prik 1 en 2, ik kreeg mijn eerste vorige week dinsdag en tweede dus de 22e.
Nou ja, die ene week extra wachten kan ik ook nog wel aan ;)
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:22:49 #84
63722 z80
I fink you freaky
pi_199626170
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:19 schreef Candaasje het volgende:

Indien 72 langs komt overweeg ik een lange week ouders op papier. Hier in Duitsland gaat het traaaaaaaaaag.
Wat heb je nodig? BSN, Nederlandse zorgverzekering en adres?
pi_199626186
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:22 schreef z80 het volgende:

[..]

Indien 72 langs komt overweeg ik een lange week ouders op papier. Hier in Duitsland gaat het traaaaaaaaaag.
Wat heb je nodig? BSN, Nederlandse zorgverzekering en adres?
Digid

Hou de site van het RIVM even in de gaten.
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 13:31:07 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199626288
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Digid

Moet je niet in NL wonen? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:31:22 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_199626295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Digid

Ook die heb ik. Behoorlijk moeite voor moeten doen, maar is een stuk minder geklooi met belastingaangifte.
pi_199626315
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:31 schreef z80 het volgende:

[..]

Ook die heb ik. Behoorlijk moeite voor moeten doen, maar is een stuk minder geklooi met belastingaangifte.
Als ik de 1972 uitnodiging zie laat ik het je weten (met link erbij)
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:34:11 #89
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199626325
Goh, we kunnen 20 euro per maand besparen door over te stappen van T-Mobile naar Vodafone. Dat is de moeite.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:39:56 #90
63722 z80
I fink you freaky
pi_199626430
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goh, we kunnen 20 euro per maand besparen door over te stappen van T-Mobile naar Vodafone. Dat is de moeite.
Maar heb je dan ook nog bereik? Zowel binnen als rondom het huis.
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:43:54 #91
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199626507
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:39 schreef z80 het volgende:

[..]

Maar heb je dan ook nog bereik? Zowel binnen als rondom het huis.
Dat is de vraag. We hebben nu al heel slecht bereik. Ik heb geen idee hoe ik uitzoek of ik beter bereik heb met een andere provider.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 13:53:56 #92
63722 z80
I fink you freaky
pi_199626681
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 13:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is de vraag. We hebben nu al heel slecht bereik. Ik heb geen idee hoe ik uitzoek of ik beter bereik heb met een andere provider.
Heb je hier wat aan?
https://www.bestemobieleproviders.nl/dekkingskaarten/vodafone/
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:15:07 #93
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199626995
quote:
Naar zoiets was ik net op zoek, dank je. Alles levert 4G maar voor 5G zitten we net in een stuk waar T-Mobile en Vodafone net niet helemaal lekker zijn. In het huis is T-Mobile beter en in de tuin Vodafone :D Maar ik vind het internet niet belangrijk, het gaat me om het bellen. Of is dat in dit geval qua dekking hetzelfde?
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:22:58 #94
63722 z80
I fink you freaky
pi_199627093
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Naar zoiets was ik net op zoek, dank je. Alles levert 4G maar voor 5G zitten we net in een stuk waar T-Mobile en Vodafone net niet helemaal lekker zijn. In het huis is T-Mobile beter en in de tuin Vodafone :D Maar ik vind het internet niet belangrijk, het gaat me om het bellen. Of is dat in dit geval qua dekking hetzelfde?
Bellen gaat over het "oude" gsm netwerk. Voip is bij sommige providers wel mogelijk. Dan gaat het over de 4G of wifi.
Maar als de 4G goed is, gaat bellen ook goed. Data is gevoeliger voor een slecht netwerk.
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:42:47 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199627324
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er is nog geen 5G, alleen 4G+.
De frequenties voor de 5G worden begin volgend jaar pas ter veiling aangeboden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199627355
Mrs kocht een 'nieuwe' telefoon (oud model). Plots nergens in huis meer lekker bereik. Best irritant.
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:47:41 #97
63722 z80
I fink you freaky
pi_199627403
En dat is bui nummer 3. Ik weet nu wel waar het ongewenste water binnen vandaan komt. Niet op de plek die ik verwachte. Maar wel daar waar ik de oorzaak van snap. En als het beter weer is ook kan herstellen.
Iets teveel water dat door een iets veel te klein gootje moet. Beetje wind er bij en bingo.
  woensdag 26 mei 2021 @ 14:58:17 #98
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199627543
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:44 schreef Vanyel het volgende:
Mrs kocht een 'nieuwe' telefoon (oud model). Plots nergens in huis meer lekker bereik. Best irritant.
Bij mij is het soms wel, soms niet. Bij J gaat het iets beter terwijl we dezelfde telefoon en hetzelfde netwerk hebben. Maar het houdt niet over.

Het is een beetje lastig te zien omdat de diverse dekkingskaarten niet unaniem zijn maar ik denk dat T-Mobile toch de beste optie is. Of KPN maar dat komt er hier niet in. Jammer van die 20 euro. Ik zal T-Mobile eens bellen en kijken of ze een voorstel hebben.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 15:09:34 #99
63722 z80
I fink you freaky
pi_199627708
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 14:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Bij mij is het soms wel, soms niet. Bij J gaat het iets beter terwijl we dezelfde telefoon en hetzelfde netwerk hebben. Maar het houdt niet over.

Het is een beetje lastig te zien omdat de diverse dekkingskaarten niet unaniem zijn maar ik denk dat T-Mobile toch de beste optie is. Of KPN maar dat komt er hier niet in. Jammer van die 20 euro. Ik zal T-Mobile eens bellen en kijken of ze een voorstel hebben.
vodafone prepaid kaartje halen en testen. Kost je 5 euro. kun je ook voor dat geld verbellen\internetten. Registreer je dat ding komt er nog eens 5 euro bij. Moet genoeg zijn om te testen. Hema en AH gebruiken KPN netwerk.
  woensdag 26 mei 2021 @ 15:16:11 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199627787
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:09 schreef z80 het volgende:

[..]

vodafone prepaid kaartje halen en testen. Kost je 5 euro. kun je ook voor dat geld verbellen\internetten. Registreer je dat ding komt er nog eens 5 euro bij. Moet genoeg zijn om te testen. Hema en AH gebruiken KPN netwerk.
Dat zal ik eens doen binnenkort.

Zie jij trouwens nadelen aan bellen via wifi?
Dat zou de meeste problemen wel op moeten lossen lijkt me.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 15:18:47 #101
63722 z80
I fink you freaky
pi_199627831
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat zal ik eens doen binnenkort.

Zie jij trouwens nadelen aan bellen via wifi?
Dat zou de meeste problemen wel op moeten lossen lijkt me.
Indien de wifi goed is ingericht werkt dit goed. Verschillende collega's gebruiken het omdat ze thuis binnen geen ontvangst hebben.
pi_199627886
Dus kaatje weet nog niks zeker. 😡
Praktische vraag:Zit er nog een financieel voordeel aan als ontslag over je 60e wordt getild?

Als vrijwilligers 2 1/2 uur overuren gemaakt om de zooi in de Bieb op te ruimen.
Alsof er een rode Sahara zandstorm heeft gewaaid.
‘Gelukkig’ waren er maar 5 klanten.
SPOILER
Oh en vodafone i.c.m. Ziggo: 8 gig.
Iedere maand mb’s doneren aan het goede doel w/
pi_199628006
De leukste brief van de Belastingdienst in het jaar viel weer op de deurmat. De teruggave. O+
pi_199628019
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:28 schreef Myraela het volgende:
De leukste brief van de Belastingdienst in het jaar viel weer op de deurmat. De teruggave. O+
*O*

Al plannen voor het geld?
pi_199628052
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:28 schreef Myraela het volgende:
Ik had die brief ook. Hier is het echter niet de leukste van het jaar, maar ik ga hem opvullen met de teruggave van de zonnepanelen.
pi_199628113
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:29 schreef Sarabi het volgende:
*O*

Al plannen voor het geld?
Nah, ik heb allemaal potjes op m'n rekening die altijd voller mogen. O+ Ik ben heel slecht met geld, of te goed, het is maar hoe je het bekijkt. Maar ik word altijd nerveus van een grote uitgave (zoals de bruiloft) waardoor ik dan nog veel meer wil oppotten. Terwijl ik dat geld eigenlijk al ruim apart heb gezet.
pi_199628136
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:34 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nah, ik heb allemaal potjes op m'n rekening die altijd voller mogen. O+ Ik ben heel slecht met geld, of te goed, het is maar hoe je het bekijkt. Maar ik word altijd nerveus van een grote uitgave (zoals de bruiloft) waardoor ik dan nog veel meer wil oppotten. Terwijl ik dat geld eigenlijk al ruim apart heb gezet.
Juist goed toch :D

Hier is de spaarrekening nooit meer geworden zoals ie was voor de bruiloft :')
pi_199628203
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:36 schreef Sarabi het volgende:
Juist goed toch :D

Hier is de spaarrekening nooit meer geworden zoals ie was voor de bruiloft :')
Wel goed als het ervoor zorgt dat ik geen nutteloze troep koop. :D Maar als het aan mij zou liggen zou ik bijvoorbeeld ook niet op vakantie gaan. Maar gelukkig is m'n vriend een stuk realistischer.
  woensdag 26 mei 2021 @ 15:40:43 #109
217702 Lonaa
Honger!
pi_199628219
Ik heb net voor 100 euro bier besteld.
pi_199628233
quote:

[..]

Potjes op je rekening? Dan maak je een verdeling op je rekening of hoe werkt dat?
pi_199628249
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wel goed als het ervoor zorgt dat ik geen nutteloze troep koop. :D Maar als het aan mij zou liggen zou ik bijvoorbeeld ook niet op vakantie gaan. Maar gelukkig is m'n vriend een stuk realistischer.
Jullie vullen elkaar dus goed aan.

Vakantie twijfel ik nog over, voelt toch nog niet echt goed. Misschien in december zoals we wel vaker deden voor Corona.
  woensdag 26 mei 2021 @ 15:42:49 #112
217702 Lonaa
Honger!
pi_199628260
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Potjes op je rekening? Dan maak je een verdeling op je rekening of hoe werkt dat?
Ik kan mijn spaarrekening onderverdelen in verschillende spaarpotjes. :Y Daar kan ik rechtstreeks naar overmaken vanaf mijn betaalrekening. Ik kan ook spaardoel maken in zo'n potje bijv.

https://www.rabobank.nl/particulieren/sparen/spaarpotjes/
pi_199628301
quote:
2s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik kan mijn spaarrekening onderverdelen in verschillende spaarpotjes. :Y Daar kan ik rechtstreeks naar overmaken vanaf mijn betaalrekening. Ik kan ook spaardoel maken in zo'n potje bijv.

Wist niet dat dat kon :o

Maargoed, ik heb niet eens een spaarrekening. :')
pi_199628341
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Heeft ook niet veel nut meer tegenwoordig
  woensdag 26 mei 2021 @ 15:46:56 #115
217702 Lonaa
Honger!
pi_199628355
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:44 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wist niet dat dat kon :o

Ik vind het wel prettig, hoewel het meeste alsnog op de grote hoop gaat. Maar er is een aparte pot voor de huisdieren en mogelijke narigheid die zij nog krijgen ipv een huisdierenverzekering.
Er is een potje met 'geld dat ik gekregen heb van oma' want daar moet iets solides mee.
Er is een potje vakantie maar ja, we gingen op vakantie en toen kerona.

De rest ligt op de grote (spaar)hoop en dat is prima.

Als het op een niet-betaalrekening-plek staat gaat het er minder hard uit.
pi_199628367
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja, ik kan bij Knab gewoon allemaal potjes/spaarrekeningen aanmaken. Eventueel met een doelbedrag, als je heel gericht bezig bent. Dus ik maak potjes voor grote uitgaven, voor vakantie, huis, algemene buffer etc. Vind ik wel fijn. Dan voelt het alsof dat geld al weggezet is, makkelijk voor het overzicht.
pi_199628407
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:42 schreef Sarabi het volgende:
Jullie vullen elkaar dus goed aan.

Vakantie twijfel ik nog over, voelt toch nog niet echt goed. Misschien in december zoals we wel vaker deden voor Corona.
In alles. O+ Al smijt hij (gelukkig) ook niet met geld. Zou wat zijn als je iemand bent die altijd een buffer wil hebben en je juist met iemand bent die altijd een lege rekening heeft. :D

Wij willen vooral niet in december. Ben echt toe aan een vakantie met wat zon. En het is gewoon fijn om toch nog wat dingen op locatie te bespreken, dus we willen naar Toscane. Hopelijk september. In juli dan maar even gewoon in Nederland wat vrije dagen nemen.
pi_199628423
quote:
2s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik vind het wel prettig, hoewel het meeste alsnog op de grote hoop gaat. Maar er is een aparte pot voor de huisdieren en mogelijke narigheid die zij nog krijgen ipv een huisdierenverzekering.
Er is een potje met 'geld dat ik gekregen heb van oma' want daar moet iets solides mee.
Er is een potje vakantie maar ja, we gingen op vakantie en toen kerona.

De rest ligt op de grote (spaar)hoop en dat is prima.

Als het op een niet-betaalrekening-plek staat gaat het er minder hard uit.
Dat laatste maakt me weinig uit. Geld moet rollen, maar dat is tegenwoordig wel lastig door die corona enzo :(

Ik probeer rond de 10-20k op lopende rekening te houden. Als ik daarover heen ga dan gooi ik wat in m'n hypotheek.

Niet dat dat veel uitmaakt met 1,64 procent rente, maar toch. :)
  woensdag 26 mei 2021 @ 15:54:43 #119
217702 Lonaa
Honger!
pi_199628473
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat laatste maakt me weinig uit. Geld moet rollen, maar dat is tegenwoordig wel lastig door die corona enzo :(

Ik probeer rond de 10-20k op lopende rekening te houden. Als ik daarover heen ga dan gooi ik wat in m'n hypotheek.

Niet dat dat veel uitmaakt met 1,64 procent rente, maar toch. :)
Ik kan maar moeilijk geld op de lopende rekening houden. :') Als er paar dagen voor salaris nog 400 euro op staat dan is dat hoogstwaarschijnlijk gewoon weg als salaris komt. Ondanks dat ik niks nodig had. :')

Then again, sinds ik weet dat dat mijn valkuil is (oke 1 van de valkuilen) en ik daar wat mee doe heb ik meer spaargeld (voelt veilig) maar heb ik ook niet het idee dat ik dingen moet laten. Dus werkt prima zo voor ons. :Y
pi_199628520
Herkenbaar wel hoor, Lonaa. :Y

Merk echt dat ik, zonder dat ik het gevoel heb dat ik iets moet laten, zuiniger leef als ik wel soms de bodem van een rekening zie.
pi_199628525
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:50 schreef Myraela het volgende:

[..]

In alles. O+ Al smijt hij (gelukkig) ook niet met geld. Zou wat zijn als je iemand bent die altijd een buffer wil hebben en je juist met iemand bent die altijd een lege rekening heeft. :D

Wij willen vooral niet in december. Ben echt toe aan een vakantie met wat zon. En het is gewoon fijn om toch nog wat dingen op locatie te bespreken, dus we willen naar Toscane. Hopelijk september. In juli dan maar even gewoon in Nederland wat vrije dagen nemen.
Wanneer gaan jullie ook alweer trouwen? Wel logisch dat je er nog even heen wilt.
pi_199628542
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:57 schreef Sarabi het volgende:
Wanneer gaan jullie ook alweer trouwen? Wel logisch dat je er nog even heen wilt.
Volgend jaar, 5 juni. Nog iets meer dan een jaar. Gaat snel ineens.
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:08:57 #123
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199628801
quote:

[..]

Serieus? Jij bent echt de laatste waarvan ik dacht dat ze moeite had met geld uitgeven :D
Spoilers!
pi_199628885
Was fijn om zus weer live te zien na al die maanden. O+
Lekker gewandeld en g zorgde dus voor die heeeeerlijke gegrilde lunch :9
(En aspergesoep en malaga-ijs en mijn brownie) was allemaal een succes *O*

woensdag 26 mei 2021 @ 16:12:23 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199628896
Hier ook diverse potjes. Nog niet genoeg wat mij betreft maar dat komt nog wel. Sinds ik alle geldzaken heb overgenomen, heb ik een stuk minder geldstress. Nu staat zwart op wit dat het goedkomt en dat heb ik toch nodig.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:14:54 #126
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199628948
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:22 schreef AnneX het volgende:
Praktische vraag:Zit er nog een financieel voordeel aan als ontslag over je 60e wordt getild?

Als vrijwilligers 2 1/2 uur overuren gemaakt om de zooi in de Bieb op te ruimen.
SPOILER
Wat frustrerend. Maar wel fijn dat de boel weer open is toch?
Spoilers!
pi_199628962
Ook verschillende potjes. Spaarrekening, sparen voor hypotheekgat en sparen voor 60e verjaardagsfeest wat voorlopig niet gehouden gaat worden.
pi_199628980
De duutser wordt maandag aanstaande gevaccineerd! *O* *O* *O* *O*
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:17:13 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199628985
Ik kan niet wachten tot we extra kunnen aflossen op de hypotheek. Hij gaat nu al elke maand omlaag maar met grotere sprongen is het vast nog leuker.
Spoilers!
pi_199628999
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:22 schreef AnneX het volgende:

SPOILER
Oh en vodafone i.c.m. Ziggo: 8 gig.
Iedere maand mb’s doneren aan het goede doel w/
Zitten er dan geen kieren in het gebouw? Volgens mij is er best wel wat saharazand Nederland ingewaaid de afgelopen maanden.
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:17:59 #131
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199629003
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:16 schreef Jagärtrut het volgende:
De duutser wordt maandag aanstaande gevaccineerd! *O* *O* *O* *O*
Wat snel al! :O

Ik vind het zo fijn om te horen dat er steeds meer mensen in mijn omgeving en steeds jonger gevaccineerd zijn. Dan ben ik echt bijna aan de beurt ofzo! :D
pi_199629025
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:17 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ik vind het zo fijn om te horen dat er steeds meer mensen in mijn omgeving en steeds jonger gevaccineerd zijn. Dan ben ik echt bijna aan de beurt ofzo! :D
Vandaag mocht 1971 al een afspraak maken
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:22:00 #133
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199629091
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Gaat snel he?
Maar ik ben nog veeeel jonger ;)
Hopelijk half juni *O*
pi_199629093
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:17 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook. Al heeft de duutser geluk, hij wordt in Brussel gevaccineerd en daar gaan ze heel snel. Hij is uit 84. Ik uit 85 en ik zal toch tot minstens eind juni moeten wachten...
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:24:08 #135
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199629146
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:22 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik ook. Al heeft de duutser geluk, hij wordt in Brussel gevaccineerd en daar gaan ze heel snel. Hij is uit 84. Ik uit 85 en ik zal toch tot minstens eind juni moeten wachten...
Huh? waarom dat verschil dan?
pi_199629167
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Heeft ook niet veel nut meer tegenwoordig
Vooral om ervoor te zorgen dat je het niet aan iets anders uitgeeft en minder risico te lopen als je je pinpas kwijtraakt :Y Ik heb potjes voor allerhande uitgave en nog een bulk 'gewoon spaar'
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_199629172
Alle communicatie moet w.s. hetzelfde uitstralen van alle biebs in de regio @AnneX hier in de regio Kennemerland is het ook allemaal hetzelfde geworden van alle verschillende biebs t.a.v. lettertype, logo's, kopteksten, andere teksten, zoekgebieden.
pi_199629186
@Lucky_Strike mijn telefoon belt over de wifi als de wifi beter is dan het telefoonbereik (en dat is al gauw, want B heeft een superfancy router neergezet hier :') :D ) maar ik ben er niet heel gelukkig mee, want hij kan er slecht mee omgaan als ziggo de hik heeft (kan router ook niks aan doen) en dan valt m'n gesprek ineens weg :( of in ieder geval is dat wat ik denk dat er gebeurt. Nu ik bellen over wifi uitgezet heb, valt ie niet meer soms ineens weg en mijn internet valt wel nog soms ineens weg. Dus nou ja.
pi_199629210
Ik heb m'n spaarrekening bij ASN en de betaalrekening bij de Rabobank. Wilde mijn geld eigenlijk bij een "betere" bank hebben maar had geen zin om mijn rekeningnummer te veranderen voor alle betaaldingen, en was goed gewend aan internetbankieren bij de Rabo, én de Rabobank heeft nog fysieke kantoren. Dus nu een soort compromis. Luxe bij de Rabobank en een geweten bij de ASN. *)

Niet dat ik zoveel spaar. Ik teer in op m'n spaargeld. ;(
pi_199629216
quote:
2s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:40 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net voor 100 euro bier besteld.
Mooi contrast met de posts van Myraela :D
quote:
2s.gif Op woensdag 26 mei 2021 15:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik probeerde dat maar dan moest ik nieuw sparen. Wist niet dat ik van m'n spaarrekening dat zo kon verdelen. Zal het nog een keer uitzoeken.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:12 schreef Blues het volgende:
Was fijn om zus weer live te zien na al die maanden. O+
Lekker gewandeld en g zorgde dus voor die heeeeerlijke gegrilde lunch :9
(En aspergesoep en malaga-ijs en mijn brownie) was allemaal een succes *O*

[ afbeelding ]
O+ Heerlijk!
En wat een fijne lunch :)
pi_199629225
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier ook diverse potjes. Nog niet genoeg wat mij betreft maar dat komt nog wel. Sinds ik alle geldzaken heb overgenomen, heb ik een stuk minder geldstress. Nu staat zwart op wit dat het goedkomt en dat heb ik toch nodig.
Herkenbaar :Y Geeft zoveel rust! Ik zou ook meer potjes willen hebben, maar van de ING mag ik er maar 10 per rekening, dus 20 in totaal. Dat is stom want nu heb ik dingen moeten samenvoegen die niet bij elkaar horen :( 'ANWB en reisverzekering' }:| 'gemeentelijke belastingen en waterschap' }:|
pi_199629227
Wat voor gegrilde dingen waren het @Blues ? Ik kan het niet helemaal herkennen. :)
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:29:43 #143
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199629250
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:27 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb m'n spaarrekening bij ASN en de betaalrekening bij de Rabobank. Wilde mijn geld eigenlijk bij een "betere" bank hebben maar had geen zin om mijn rekeningnummer te veranderen voor alle betaaldingen, en was goed gewend aan internetbankieren bij de Rabo, én de Rabobank heeft nog fysieke kantoren. Dus nu een soort compromis. Luxe bij de Rabobank en een geweten bij de ASN. *)

En heel slim! want je spaargeld bij je betaalrekening is gevoelig voor diefstal.
Als je dan eens slachtoffer wordt van een oplichter kunnen ze alleen bij je betaalrekening *O*
pi_199629252
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vind het een verschrikkelijk besef dat die mensen al 50 zijn ;(
Waar blijft de tijd ;(
pi_199629255
Mijn pa is van 1961 maar die heeft dus net vorige week pas een afspraak gemaakt. Hij had wel gehoord dat zijn geboortejaar mocht maar ging ervanuit dat ze hem niet bedoelden :? :') lang leve de uitnodigingsbrieven, dan kan je er echt niet meer omheen. _O-
pi_199629256
quote:

Dit herken ik ook. Ik zit al bij de ING sinds de Pennyrekening O+ Te ingewikkeld om te wijzigen. Maar voor kind spaar ik bij ASN. En ik ga me eens verdiepen in beleggen via ASN.
pi_199629276
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:29 schreef gcjoel het volgende:

Niet dat ik zoveel spaar. Ik teer in op m'n spaargeld.
En heel slim! want je spaargeld bij je betaalrekening is gevoelig voor diefstal.
Als je dan eens slac
Dat dus. Op mijn lopende rekening staat meestal niet meer dan 100 euro :7
pi_199629281
Wel slim hoe die banken mensen aan zich binden door kinder- en jongerenrekeningen en zo. Ik zit bij de Rabobank sinds ik er bij de jongerenrekening een mobiele telefoon cadeau kreeg :')
pi_199629295
Wij hebben 1 gezamenlijke betaalrekening en 1 gezamenlijke spaarrekening.
Omdat we vanaf deze maand 400 euro in de maand minder te besteden hebben door pensioen g (valt ons nog "mee" want we dachten 600 :{w ) zijn we alles dat we over houden/niet gebruiken incl. mijn extra's aan t doorsluizen naar de spaar.
Dat moet echt een royal achterdeurtje worden voor nog magerdere tijden als ik met pensioen ga in 2026 en/of verhuizing in dat jaar hopelijk.
En voor kleine uitstapjes, weekjes vakantie.

Ik hou van sparen maar kan het ook best redelijk makkelijk uitgeven omdat ik erg van het YOLO principe ben.
pi_199629301
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat dus. Op mijn lopende rekening staat meestal niet meer dan 100 euro :7
Maar hoe doe je dat? Moet je dan niet heel vaak geld van de spaarrekening halen?
pi_199629310
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:29 schreef FutureFairytale het volgende:

Waar blijft de tijd ;(
Ik zeg niks :o :X :D
pi_199629336
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:31 schreef Tele6 het volgende:
Wel slim hoe die banken mensen aan zich binden door kinder- en jongerenrekeningen en zo. Ik zit bij de Rabobank sinds ik er bij de jongerenrekening een mobiele telefoon cadeau kreeg :')
Generatiekloof :D Ik vond dit al helemaal de shit:

En toen kwam de vijfguldenmunt en kregen we een speciale brief om te vertellen dat die dan in het vakjes van de guldens zou vallen. Maar mijn jongere zusje kreeg een nieuwere versie, met vijfguldenmuntgat.
pi_199629347
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:29 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Waar blijft de tijd ;(
Ik dacht juist van "oh, die mensen zijn helemaal niet zo oud". Mijn moeder is van 1968 en die is STOKOUD en om een of andere reden zat 1971 dus ook onder STOKOUD in mijn hoofd, maar 50 is helemaal zou oud niet (en mijn moeders leeftijd past niet helemaal bij haar functioneren). 8)7 8)7
pi_199629364
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat? Moet je dan niet heel vaak geld van de spaarrekening halen?
Ja. Die 100 euro is ook echt een buffer om ervoor te zorgen dat ik wel kan pinnen en daarná de rekening weer kan bijvullen. Direct nadat we salaris krijgen wordt alles herverdeeld en na alle uitgaven halen we geld uit het passende potje.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 mei 2021 @ 16:35:25 #155
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199629367
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:33 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En toen kwam de vijfguldenmunt en kregen we een speciale brief om te vertellen dat die dan in het vakjes van de guldens zou vallen. Maar mijn jongere zusje kreeg een nieuwere versie, met vijfguldenmuntgat.
Die had ik ook. Met vijfguldenmuntgat :+.
pi_199629375
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:24 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Huh? waarom dat verschil dan?
België. Elke deelstaat vaccineert op zijn eigen manier. Wij wonen in Vlaanderen, maar via zijn werk kan hij in Brussel gevaccineerd worden.

Vreemd land...
pi_199629377
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:35 schreef borisz het volgende:

[..]

Die had ik ook. Met vijfguldenmuntgat :+.
Dan ben je vast van na '88? ;)
pi_199629380
@Blues en @golfer Wat een geweldige lunch hebben jullie samen gemaakt.
Plus toeten :Y)

Yeah @Lucky eerst was ik druk met niks ( en werk zoeken) en nu loopt de agenda weer vol. Vanavond buitenzingen.
En vrijdag as. ook weer werken in de foyer. Mn.X werd gebeld door de fysio.
Terug in het ritme.
En ondanks de berichten van mensen die zijn opgenomen op de ic., een week voor de 1e o|O , voel ik mij blijkbaar veilig.
Want ik sjeesde zo de spar in zķnder kar. En had het pas in de gaten bij de kassa.
Excuses gemaakt, shawl voor het gezicht en afgerekend.

Het schiet wel op met de jaargangen langzamerhand. *O*
pi_199629387
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Maar dat is ook een fantastisch apparaat :Y

Het was zo eentje:
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 mei 2021 @ 16:36:46 #160
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199629393
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dan ben je vast van na '88? ;)
Niet na 88. Bouwjaar '88 :+
pi_199629404
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:36 schreef borisz het volgende:

[..]

Niet na 88. Bouwjaar '88 :+
Mijn zusje ook :Y
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:38:04 #162
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199629418
quote:

[..]

Ja. Die 100 euro is ook echt een buffer om ervoor te zorgen dat ik wel kan pinnen en daarná de rekening weer kan bijvullen. Direct nadat we salaris krijgen wordt alles herverdeeld en na alle uitgaven halen we geld uit het passende potje.
Ik vind dit prachtig O+ Er is ook speciale software voor O+ Maar J is eigenlijk tegen potjes en tegen mijn One Sheet to Rule Them All dus we hebben nu een mooi compromis. Hij doet zelfs semi-enthousiast als ik weer blij ben als we uitkomen *;

Ik mocht geen Pennyrekening, dat was niet voor mensen uit ons milieu :') Ik was zo jaloers op die dingen bij vriendjes.
Spoilers!
pi_199629431
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:36 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Maar dat is ook een fantastisch apparaat :Y

Het was zo eentje:
[ [url=https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.mobile-phone.pk%2Fimages%2Fmobiles%2FSony-Ericsson-K310-3.jpg&f=1&nofb=1]afbeelding[/url] ]
Mijn eerste mobiel:

Ik was 17 en had net eindexamen :D
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:38:25 #164
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199629432
quote:

[..]

Dit klinkt wel weer veel te ingewikkeld! :D
pi_199629438
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik dacht juist van "oh, die mensen zijn helemaal niet zo oud". Mijn moeder is van 1968 en die is STOKOUD en om een of andere reden zat 1971 dus ook onder STOKOUD in mijn hoofd, maar 50 is helemaal zou oud niet (en mijn moeders leeftijd past niet helemaal bij haar functioneren). 8)7 8)7
Oi,,,stokoud |:(
pi_199629451
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oi,,,stokoud |:(
Jij staat ook als jonger dan m'n moeder gelabeld in mijn hoofd, mocht je dat troosten ;)
pi_199629471
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik vind dit prachtig O+ Er is ook speciale software voor O+ Maar J is eigenlijk tegen potjes en tegen mijn One Sheet to Rule Them All dus we hebben nu een mooi compromis. Hij doet zelfs semi-enthousiast als ik weer blij ben als we uitkomen *;

Ik mocht geen Pennyrekening, dat was niet voor mensen uit ons milieu :') Ik was zo jaloers op die dingen bij vriendjes.
Wat voor rekening was dan wel goed? Wat een bizar idee.
pi_199629474
Dit was mijn spaarding maar dan zilverkleurig

pi_199629476
quote:

[..]

Ja, ik heb zelf het hele principe achter You Need A Budget in elkaar gedraaid in de ING app voordat ik ontdekte dat dat bestond :D Mijn lief vind het ook maar mal, maar gaat wel akkoord met dit principe op onze gezamenlijke rekening omdat ze wel merkt dat we er enorm mee besparen en geen onverwachte uitgaven maar hebben. Maar voor haar eigen geld vertikt ze dit ook hoor :D
pi_199629486
En OSM bij de Pennie rekening :') :D
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:41:26 #171
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199629487
Ik heb mijn eerste mobiel nog in de herinneringendoos. Hij is geweldig. Groen neon, semi-transparant met heel veel lichtjes.

Wij hebben tegenwoordig wel een verantwoorde betaal- en spaarrekening, bij SNS. Ik ben er matig tevreden over, de online omgeving is echt wel minder dan KNAB, ING en Rabo. Zakelijk niet, dat blijft KNAB. Andere banken zijn echt veel duurder. Het verschil is dan zomaar 300 euro per jaar. Dus dan maar een slechte bank.
Spoilers!
pi_199629500
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Jij staat ook als jonger dan m'n moeder gelabeld in mijn hoofd, mocht je dat troosten ;)
:*

En nu ga ik, voor het eerst in 6 maanden naar fysiofitness. Ben benieuwd hoe ik morgen m'n bed uit val, al die tijd geen crosstrainer, legpress en loopband
pi_199629502
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Serieus? Jij bent echt de laatste waarvan ik dacht dat ze moeite had met geld uitgeven :D
Nouja, het is ook niet alsof ik helemaal niets uitgeef. :D Maar de balans moet gewoon wel altijd in het positieve blijven, de spaarrekening moet altijd omhoog en ik ben graag op alles voorbereid.
pi_199629512
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:38 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Dit klinkt wel weer veel te ingewikkeld! :D
Dat valt echt heel erg mee hoor. Het gaat ongeveer zo: bezorg Albert per pin betalen. App openen, bedrag uit potje halen. Door met je leven. Het onderverdelen gaat allemaal automatisch. Maar je moet wel dagelijks op je rekening kijken ja. Ik doe meestal de financiën in de trein.
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:44:14 #175
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199629544
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:40 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat voor rekening was dan wel goed? Wat een bizar idee.
Ik kreeg een Rabo, net als mijn ouders.

Ergens snap ik het wel. De lange rij bij de Postbank op vrijdag stond altijd vol met arbeiders en uitkeringsgerechtigden. Als je in verschillende milieus gelooft, kan ik de logica min of meer volgen.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:44:14 #176
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199629545
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat valt echt heel erg mee hoor. Het gaat ongeveer zo: bezorg Albert per pin betalen. App openen, bedrag uit potje halen. Door met je leven. Maar je moet wel dagelijks op je rekening kijken ja. Ik doe meestal de financiën in de trein.
Ik kijk sowieso wel dagelijks op de rekening dus dat is geen probleem :D
maar goed ik heb gewoon spaargeld in potjes en verder gaan rekeningen gewoon van de lopende af. Dat is al ingewikkeld zat
pi_199629567
quote:

Hier hadden wij precies hetzelfde. Wij hebben voor de 2 kleinkinderen ieder een ASN spaarrek geopend toen ze geboren werden en we sparen voor elk 15 euro maandelijks automatisch.. en eigenlijk willen we zelf ook naar de ASN maar al dat gedoe!!
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:45:28 #178
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_199629571
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat valt echt heel erg mee hoor. Het gaat ongeveer zo: bezorg Albert per pin betalen. App openen, bedrag uit potje halen. Door met je leven. Het onderverdelen gaat allemaal automatisch. Maar je moet wel dagelijks op je rekening kijken ja. Ik doe meestal de financiën in de trein.
Veel mensen doen het op de WC sinds een smartphone, dus dit is een hele verbetering.
pi_199629573
quote:

[..]

_O-

Ik heb een algemene spaarekening, een voor jaarlijkse kosten, een voor een flinke algemene reserve van 3 maanden inkomsten en een voor een nieuwe auto. Gezamelijk hebben we een soortgelijke set rekeningen. Bij de ING.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:46:00 #180
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199629578
Ik kijk de laatste week van de maand dagelijks. Er moet nu nog 1500 euro binnenkomen op de zakelijke rekening voor de 1e. En anders moeten we even schuiven met de zakelijke spaarrekening. Maar als het goed is lukt dat wel.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:46:07 #181
13783 Anthraxx
pi_199629580
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ergens snap ik het wel. De lange rij bij de Postbank op vrijdag stond altijd vol met arbeiders en uitkeringsgerechtigden. Als je in verschillende milieus gelooft, kan ik de logica min of meer volgen.
De Rabo was niet te min, als boerenleenbank? :D
pi_199629588
Ik had ook een Penny. O+ Als je de batterijtjes er eerst uit haalde, kon je het geld van je broer jatten. :7

Ik vind die nieuwe waar je geld kunt overmaken ook wel tof, Monnie.
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:47:26 #183
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199629602
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:46 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

De Rabo was niet te min, als boerenleenbank? :D
Niet in ons dorp :D Er was echt een duidelijk verschil in klandizie tussen de twee banken die we hadden.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 16:47:40 #184
217702 Lonaa
Honger!
pi_199629607
Ik wil eignelijk wel een andere bank dan Rabobank maar ik weet niet welke. En gedoe.
pi_199629617
Wij zaten echt vast in zo'n patroon van aan het begin van de maand heel veel uitgeven en dan even vergeten dat rekening x nog kwam en dan weer moeilijk doen en beknibbelen. Nu kan ik simpelweg het geld voor de schoonmaakster niet meer aan iets anders uitgeven en moet ik gewoon houden aan het vastgestelde boodschappenbudget. Het werkt voor mij echt als een trein.

Ik ben er mee begonnen omdat ik in een jaar de kosten koper van onze nieuwe woning, makelaarskosten voor verkoop, verhuizing en nieuwe meubels zoveel mogelijk bij elkaar wilde sparen. En dat is heel prima gelukt zo. En daarnaast staat er geld geparkeerd voor de autoverzekering en andere jaarlijkse verzekeringen, onderhoud van de auto, mijn opleidingskosten. Het algemene spaargeld is nu veel meer voor leuke dingen.
pi_199629623
Ik zie trouwens elk jaar bij de belastingaangifte weer dat ik ergens nog een rekening heb met iets van 250 euro. Ik denk een jeugdrekening, maar ik heb daar helemaal niets meer van. Moet eigenlijk gewoon eens naar de bank toe. :') Maar dat doe ik dus al jaren niet.
pi_199629635
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja, ik heb zelf het hele principe achter You Need A Budget in elkaar gedraaid in de ING app voordat ik ontdekte dat dat bestond :D Mijn lief vind het ook maar mal, maar gaat wel akkoord met dit principe op onze gezamenlijke rekening omdat ze wel merkt dat we er enorm mee besparen en geen onverwachte uitgaven maar hebben. Maar voor haar eigen geld vertikt ze dit ook hoor :D
:D Dat gebruik ik ook. Werkt top. En G vind het best :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_199629639
Over geld gesproken, we hebben net de prijsberekening voor ons volgende bier binnen.
We twijfelen nog tussen 500 of 1000 liter....
pi_199629659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:48 schreef Clubsoda het volgende:
Wij zaten echt vast in zo'n patroon van aan het begin van de maand heel veel uitgeven en dan even vergeten dat rekening x nog kwam en dan weer moeilijk doen en beknibbelen. Nu kan ik simpelweg het geld voor de schoonmaakster niet meer aan iets anders uitgeven en moet ik gewoon houden aan het vastgestelde boodschappenbudget. Het werkt voor mij echt als een trein.

Ik ben er mee begonnen omdat ik in een jaar de kosten koper van onze nieuwe woning, makelaarskosten voor verkoop, verhuizing en nieuwe meubels zoveel mogelijk bij elkaar wilde sparen. En dat is heel prima gelukt zo. En daarnaast staat er geld geparkeerd voor de autoverzekering en andere jaarlijkse verzekeringen, onderhoud van de auto, mijn opleidingskosten. Het algemene spaargeld is nu veel meer voor leuke dingen.
Dat is fijn!

Ik vul alles aan het eind van de maand in in een excelsheet, en houd door de maand heen de categorieën in de gaten in de Rabo app. Die sorteren het vanzelf voor je. Ik weet wat m'n budgetten per categorie zijn, dus kan ik in de app prima kijken of het goedkomt.
pi_199629666
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:39 schreef Tele6 het volgende:

Ik ben maar liefst 9 jr ouder dan jouw moeder O~)
pi_199629688
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:D Dat gebruik ik ook. Werkt top. En G vind het best :)
Als ik het niet zelf al had gefröbeld, dan had ik het misschien ook aangeschaft. Klinkt heel werkbaar.

Zo'n geldgoeroe die ik volg op instagram :') schreef eens 'waarom zou je geen uur per weer spenderen aan het organiseren van het geld waarvan je 40 uur per week bezig bent om het binnen te krijgen', en daar kan ik me eigenlijk wel vinden. Soms ook op de wc overigens @Anthraxx :P
pi_199629690
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:48 schreef Myraela het volgende:
Ik zie trouwens elk jaar bij de belastingaangifte weer dat ik ergens nog een rekening heb met iets van 250 euro. Ik denk een jeugdrekening, maar ik heb daar helemaal niets meer van. Moet eigenlijk gewoon eens naar de bank toe. :') Maar dat doe ik dus al jaren niet.
Kan vast wel online?
pi_199629739
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dan ging jouw moeder ook niet naar de Zeeman/Wibra/Aldi zeker o|O
pi_199629749
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat is fijn!

Ik vul alles aan het eind van de maand in in een excelsheet, en houd door de maand heen de categorieën in de gaten in de Rabo app. Die sorteren het vanzelf voor je. Ik weet wat m'n budgetten per categorie zijn, dus kan ik in de app prima kijken of het goedkomt.
Ja die app is super geworden!
pi_199629955
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:50 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat is fijn!

Handig! Ik heb dat jaren geleden eens geprobeerd met een programma voor bij je ING rekening maar dat werkte voor geen meter. Inmiddels is dat programma weer gestopt ook, maar ik kan me goed voorstellen dat het met een fijn app wél uitstekend werkt ^O^
  woensdag 26 mei 2021 @ 17:03:34 #196
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199629969
Hier ABN en ASN en een ASN beleggingsrekening ^O^ en een Lokale rekening.. :X

Ik heb incl gezamenlijke rekeningen 13 locaties waar geld staat , op komt of af gaat.. :o :+
pi_199630078
quote:

[..]

[ afbeelding ]
.
Ja die had ik!

Maar ik heb ze 2 jaar geleden verlaten voor de Knab wegens goedkoper en meer rekeningen voor een vast bedrag.
pi_199630106
Boeren kleindochter dus ook boerenbank (Rabo). Ik vind daar verder weinig van. Rente is overal kut en omzetten is onhandig.

Recent zelfs een spaardoel ingedeeld (aflossing hypotheek). Ook zonder dat doel bleef ik aardig op schema, maar het is fijn dat bedrag nu maandelijks apart te zien groeien tot het eindejaarsdoel.
Verder een poos trouw de uitgavenindeler ingevuld en nu kan ik elke maand automagisch zien waar ik mijn geld aan heb besteed. Af en toe wat algemene posten die een labeltje moeten krijgen en dan weet de app het ook vanzelf.
  woensdag 26 mei 2021 @ 17:12:44 #199
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199630159
Wat staat er bij jullie dan op qua spaargeld ( in x keer netto maandsalaris om het een beetje anoniem te houden) ?

Wij hebben net het potje huwelijk vol :')
Die kunnen we mooi gebruiken voor het opknappen van het huis tbv de verkoop 8)7
pi_199630173
@Tele6 wat voor baan deed je naast de studie? Ook op de uni?
Kwam zeker stil te liggen door de opname en door kerona?
En survivallen is vrijwilligerswerk zonder vergoeding?
Hopelijk kun je snel weer starten met het een of ander. Is horeca iets voor jou? B-)
Interen sucks.

Geen potjes hier. En geen geldproblemen. Gelukkig maar.
En alles gezamenlijk bij de ing. Dat heeft een 10 jaar geduurd: toen wij samenkwamen, ging ‘iedereen’ uit elkaar met gezeik over spullen en over geld. Dus al die tijd had ieder een persoonlijke girorek. En iedere maand zat ik te verrekenen voor helft van hyp, energie etc. En toen waren wij al getrouwd. 😂
pi_199630185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:12 schreef Barreltje het volgende:
Wat staat er bij jullie dan op qua spaargeld ( in x keer netto maandsalaris om het een beetje anoniem te houden) ?

Dat zegt toch ook niks omdat de netto maandsalarissen ook danig toen zullen lopen? :D
  woensdag 26 mei 2021 @ 17:16:03 #202
13783 Anthraxx
pi_199630211
Ik zit vanaf jongs af aan al bij de Rabo. En alles gaat op 1 hoop. Er is een betaal rekening en een spaarrekening.

De betaalrekening heeft een buffer van een 1000 euro (ongeveer). De spaarrekening vul ik elke maand met het netto salaris van Anna.

Uitgeven gaat net zo hard op dit moment, maar dan vooral aan tuin en huis.
  woensdag 26 mei 2021 @ 17:17:29 #203
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199630231
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat zegt toch ook niks omdat de netto maandsalarissen ook danig toen zullen lopen? :D
Nouja het NIBUD zegt toch altijd dat je x keer je (gezamelijke) inkomen als spaar moet hebben..

Ben wel benieuwd hoe men dat hier dan heeft..

P. Geeft aan dst ie een buffer heeft van 3 maanden.. ben benieuwd of de rest dat ook heeft .
pi_199630261
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:13 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 wat voor baan deed je naast de studie? Ook op de uni?
Kwam zeker stil te liggen door de opname en door kerona?
En survivallen is vrijwilligerswerk zonder vergoeding?
Hopelijk kun je snel weer starten met het een of ander. Is horeca iets voor jou? B-)
Interen sucks.

Geen potjes hier. En geen geldproblemen. Gelukkig maar.
En alles gezamenlijk bij de ing. Dat heeft een 10 jaar geduurd: toen wij samenkwamen, ging ‘iedereen’ uit elkaar met gezeik over spullen en over geld. Dus al die tijd had ieder een persoonlijke girorek. En iedere maand zat ik te verrekenen voor helft van hyp, energie etc. En toen waren wij al getrouwd. 😂
Ik kreeg een dikke studiebeurs voor m'n master, geselecteerd vanwege m'n hoge cijfers in de bachelor en vanwege de master die ik koos (chemie, is een tekort aan goeie studenten in, dus beurzen). Die beurs is inmiddels op, want ik doe langer over m'n master dan de bedoeling was doordat ik in 2019 psychisch op was. Toen had ik ongeveer een jaar van de master achter de rug. Met de tweede helft van de master ben ik nog steeds bezig. :X
Dus:
• Studiebeurs (was 2020 op)
• Zomerbaantjes (in 2019 mee gestopt om te focussen op herstel & studie)
• Student-assistentschap bij de universiteit (in 2019 gestopt)
• Meedoen als proefpersoon aan onderzoeken bij gedragswetenschappen/neurowetenschappen (meeste ook in 2019 gestopt, maar laatst wel nog een keertje mee kunnen doen voor een paar 100 euro)

Het werk voor de survival is inderdaad vrijwillig en zonder vergoeding. Als ik clinics geef aan mensen die niet lid zijn bij de club, krijg ik ¤4,50 per uur vergoeding. (Die clinics leveren de club veel op, en het is lastig om mensen te vinden die het willen doen, dus geven ze ons wat geld. Maar dat bedrag is ook een lachertje. Ik doe het vooral om de contributie van de club laag te houden.)

Als ik onder een bepaald bedrag kom qua spaargeld, kan ik een toelage van de gemeente krijgen voor studenten met een beperking. Nu ik er toch de diagnoses voor heb :X
Ik denk dat ik over een paar maanden wel onder dat bedrag zit.
pi_199630270
Ik heb een jaarsalaris aan buffer nu.. beetje zuinig geweest met hypotheek aflossen dus daar gaat de komende jaren een sloot naartoe.
pi_199630298
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:12 schreef Barreltje het volgende:

Tien keer netto maand, op mijn eigen rekening. Maar ik moet de zonnepanelen nog betalen :D Ik vind het op zich netjes gezien het bedrag wat ik net heb afgetikt na de verhuizing :X Dan hebben we nog een klein beetje (1 salaris ongeveer) gezamenlijk en een spaarrekening voor kind. En alle verwachte kosten zoals ik hierboven noemden, staan apart. Hoeveel mijn lief heeft weet ik niet precies ;)
pi_199630343
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:51 schreef Blues het volgende:
Kan vast wel online?
Nee, ik heb er dus niets meer van. Geen pas, geen gegevens, niets behalve dat het dus blijkbaar op mijn naam staat.
pi_199630345
Het Nibud vind onze buffer trouwens niet genoeg, maar vooral omdat we een dure auto hebben. Maar als deze kapot gaat, hoef ik heus niet dezelfde auto terug, maar dat snapt het Nibud niet zo :D
pi_199630379
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Nouja het NIBUD zegt toch altijd dat je x keer je (gezamelijke) inkomen als spaar moet hebben..
8, op dit moment. Gezamenlijk, maal het gezamenlijk netto inkomen. Maar dat haalt het eind van het jaar niet.

Het enige privé geld dat ik nog heb zijn schenkingen buiten alle gemeenschap blabla. Geldt ook voor de Mrs.
pi_199630399
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:26 schreef Clubsoda het volgende:
Het Nibud vind onze buffer trouwens niet genoeg, maar vooral omdat we een dure auto hebben. Maar als deze kapot gaat, hoef ik heus niet dezelfde auto terug, maar dat snapt het Nibud niet zo :D
:?
pi_199630402
@Tele6 Dan is het even doorploeteren tot je als student-ass. aan de slag kunt. Als de uni weer opengaat? En kun je dat dan aan en combineren met 2e helft master?
Uit belangstelling ben ik nieuwsgierig. 8-)
Mn.X krijgt nu al deels de vrijwilligers vergoeding binnen en het vaarseizoen moet nog echt beginnen. Oh, dat is zíjn potje voor leuke dingen op mp.😂
pi_199630458
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:31 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 Dan is het even doorploeteren tot je als student-ass. aan de slag kunt. Als de uni weer opengaat? En kun je dat dan aan en combineren met 2e helft master?
Uit belangstelling ben ik nieuwsgierig. 8-)
Mn.X krijgt nu al deels de vrijwilligers vergoeding binnen en het vaarseizoen moet nog echt beginnen. Oh, dat is zíjn potje voor leuke dingen op mp.😂
Ik heb toevallig deze week gesolliciteerd op een klus als student-assistent. Ze hebben iemand nodig om elektronische toetsen om te zetten van het ene naar het andere format, liefst iemand met programmeerervaring. We zullen zien of ik genoeg programmeerervaring heb _O- de vacature is alleen gestuurd naar scheikundestudenten, dus wellicht ben ik eenoog onder de blinden *G*

Als ik afgestudeerd ben verdien ik veel meer dan wat ik nu zou kunnen verdienen. Dus het is echt een kwestie van hard studeren en het uitzingen met het geld dat ik nu heb, en dan zodra ik afgestudeerd ben word ik RIJK. :P
  woensdag 26 mei 2021 @ 17:41:45 #213
217702 Lonaa
Honger!
pi_199630501
Het NIBUD vindt onze spaarbuffer voldoende omdat we weinig bezitten, geen koophuis, rammelauto, geen kinds.

In de orde van getallen is dat nu ongeveer 4x gezamelijk netto inkomen.
pi_199630600
Spaarrek is nu 3x maandinkomen van ons samen.
Maar als we nu de vakantie van september moeten betalen is het nog maar 2x :P

Dit klopt niet bedenk ik me nu een half uurtje later.
Week Corfu is niet 1 heel maandinkomen maar 1/3e daarvan
_O-

[ Bericht 17% gewijzigd door Blues op 26-05-2021 18:13:49 ]
  woensdag 26 mei 2021 @ 17:52:22 #215
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199630640
Ons privé spaarsaldo is een buffer voor 3-4 maanden. Binnenkort gaat dat bijna allemaal op aan de tuin en wat kleinere klussen. En dan sparen we wel weer bij. En als alles echt helemaal mis is, kunnen we hier en daar nog wel wat vandaan halen of stoppen met betalen.
Spoilers!
pi_199630642
Wij zitten op 6x gezamenlijk netto.

Volgens NIBUD zitten we dan prima. Maar ik vind het wel apart waar het NIBUD naar kijkt. Die willen dat je een nieuwe (zelfde prijs) auto kan kopen, en je inboedel , onderhoud en wat onverwachte rekeningen. Maar waar is het geld als je om wat voor reden dan ook even niet kan werken? Dat lijkt me toch ook wel een goede reden om iets voor apart te houden. Ondanks dat we twee inkomens hebben en er voor de vaste lasten maar eentje nodig hebben, zou dat toch m'n grootste zorg zijn.
pi_199630761
@Blues : even de sites van jouw en onze bieb vergeleken: zelfde format en steunkleur oranje. Vrij logisch ook om hoogstws. landelijk hetzelfde format aan te houden.
Zo ook de software waarmee wij uitlenen en registreren.
pi_199630780
Van éen inkomen kunnen wij krap rondkomen met onze gemankeerde pensioenen.
Dan is de tweede wel voor de extraatjes en sparen voor als die bejaarde auto’s ermee ophouden.
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:07:19 #219
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199630839
Ik heb volgens mij 9x mijn netto maandinkomen staan.
En dan nog een gezamenlijke rekening met een half maandsalaris p.p ofzo voor vakantie en weekendjes weg.
pi_199630849
Balen zeg…laat in de middag bezoek en de mannen zijn (weer) aan het motorsleutelen.
Dat wordt chinees of saté. Al weer.
Want zo lang blijft single motormuis wel hangen dattie kan mee-eten.
En ik heb alleen 2 pp maaltijden in huis. Verder prima. De mannen vermaken zich wel.
pi_199630918
Mijn vader sloot voor 3 kinderen élke spaarrekening af waarbij je iets kado kreeg. Zo hadden wij een whiteboard, een muntenverzamelmap, her en der een bonus, en het giro-koffertje.
De girorekening was de rekening die we het meest gebruikten, al heb ik de Spaarbank ook nog lang aangehouden.

Toen ik een ruime tien jaar geleden 3 maanden bij ING/Postbank werkte was het duidelijk: alle geld daar weg, en ondanks het gedoe (wat best mee viel) de hele zwik verhuisd. Naar Triodos.
pi_199630953
Ik heb op m'n spaarrekening 19x netto maandsalaris staan en op m'n beleggingsrekeningen nog 24x. Wel ook nog een studieschuld van bijna 20x netto maandsalaris.

M'n salaris gaat vanaf september wel omlaag, omdat ik niet meer 1.03 fte voor mezelf heb ingepland maar 0.92 fte. Minder goed voor m'n spaarrekening, wel stuk beter voor m'n mentale gezondheid denk ik zo :)

Potjes vind ik ook fijn. Heb één rekening bij SNS maar bijna alle vaste lasten vanaf gaan en waar ik maandelijks op spaar voor onregelmatige uitgaven als voer/grit voor de katten, medische kosten katten ipv verzekering, auto onderhoud. M'n andere rekening bij ABN, waar salaris op binnen komt, laat ik de vaste lasten die daar vanaf gaan over plus 70 euro vrij te besteden, en als ik de maand ervoor genoeg bewogen heb krijg ik daar nog 19 euro van vitality smartwatch cashback bij. Daar moeten dan dingen van als kadootjes, kleren, terras, bestellen als niet binnen boodschappen budget op andere rekening past. Voor sport contributie enzo maak ik dan die maand dat geld extra over. De rest gaat meteen naar spaarrekening. Misschien pas ik dat bedrag na corona nog aan, nu is 't goed te doen.

En soms koop ik wel iets groots, als robotstofzuiger van 300 euro ofzo, en dan haal ik dat gewoon van de spaarrekening. Vakanties gaan ook gewoon van de spaarrekening. Bij ABN kan ik geen potjes maken op de spaarrekening helaas.
pi_199631073
Vandaag was het redelijk weer. We hebben een paar uurtjes samen in de tuin gewerkt.

Ik heb het aardbeibed gekuisd en de aardbeien ingepakt in een zacht dekentje van hooi.

De honden hielden toezicht.
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:27:15 #224
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199631097
Wij geven sinds januari elke maand 250 euro per maand minder uit dan vorig jaar. Dat gaat naar mijn zwager die nog geld van ons krijgt. Zodra dat is afbetaald moet er afgelost worden op mijn studieschuld. Dat loopt naadloos in elkaar over dus dat is wel handig. En dáárna kan dat bedrag extra naar de hypotheek. Theoretisch dan.
Spoilers!
pi_199631098
Horrortulpupdate

Ik hoop dat ze zich nog even vastklampt aan het leven, zodat ze @Vanyel en @Molo nog even in de kuiten kan bijten :D
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:27:27 #226
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199631104
@candaas nu bij editienl huizen van stro :D
pi_199631117
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:25 schreef sigme het volgende:
Vandaag was het redelijk weer. We hebben een paar uurtjes samen in de tuin gewerkt.

[ afbeelding ]
Ik heb het aardbeibed gekuisd en de aardbeien ingepakt in een zacht dekentje van hooi.

[ afbeelding ]
:o
Dus zo ziet dat eruit als je er echt toezicht op houdt.
pi_199631161
Eindelijk weer privacy *O* rietenscherm met Thai Wraps aan de schutting gemaakt.
Ziet er eigenlijk nog best leuk uit, leuker dan de ouder schutting.
Voor de mooi moet er dan nog wel een stukje aan maar dat komt nog wel.
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:33:46 #229
63722 z80
I fink you freaky
pi_199631185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Heb ik geluk? En val niet onder stokoud? Maar gewoon onder oud?
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:33:57 #230
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199631187
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:25 schreef sigme het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:34:50 #231
63722 z80
I fink you freaky
pi_199631201
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

België. Elke deelstaat vaccineert op zijn eigen manier. Wij wonen in Vlaanderen, maar via zijn werk kan hij in Brussel gevaccineerd worden.

Vreemd land...
Ruilen met Duitsland? Hier gaat het op kreis niveau.
pi_199631203
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij geven sinds januari elke maand 250 euro per maand minder uit dan vorig jaar. Dat gaat naar mijn zwager die nog geld van ons krijgt. Zodra dat is afbetaald moet er afgelost worden op mijn studieschuld. Dat loopt naadloos in elkaar over dus dat is wel handig. En dáárna kan dat bedrag extra naar de hypotheek. Theoretisch dan.
Fun als dat zo kan. Mis je niks en toch word je soort van rijker.

Wij hebben sinds februari tijdelijk fors minder inkomen. Sindsdien sparen we meer dan daarvoor. Dat is voor mijn geliefde wel een openbaring.
Ik heb redelijke hoop dat we minstens de helft van wat we volgend jaar weer met betekenen dan extra kunnen sparen/ aflossen/ eindelijk beleggen.
pi_199631214
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:27 schreef sigme het volgende:
Horrortulpupdate

[ afbeelding ]
Ik hoop dat ze zich nog even vastklampt aan het leven, zodat ze @:vanyel en @:molo nog even in de kuiten kan bijten :D
Hebben wij eigenlijk al een tijdsframe?
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:36:26 #234
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199631219
Ik heb ook even in de tuin gewerkt. De planten zien er eigenlijk best goed uit na alle regen en wind. Twee doden, een zwaargewonde en wat lichtgewonden.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:36:48 #235
63722 z80
I fink you freaky
pi_199631228
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Dit was mijn spaarding maar dan zilverkleurig

[ afbeelding ]
De mijne in het rood.
pi_199631232
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:35 schreef Vanyel het volgende:

Wij hebben sinds februari tijdelijk fors minder inkomen. Sindsdien sparen we meer dan daarvoor. Dat is voor mijn geliefde wel een openbaring.

Nou dit hebben wij nu dus ook.
Alle uitgaves en inkomsten onder een vergrootglas gelegd afgelopen maanden en we sparen meer dan ooit :?
Echt een vreemde gewaarwording.
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:39:35 #237
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199631261
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook even in de tuin gewerkt. De planten zien er eigenlijk best goed uit na alle regen en wind. Twee doden, een zwaargewonde en wat lichtgewonden.
Ben wel blij dat er vanaf morgen meer zon komt. Anders ben ik echt alles vroegtijdig kwijt aan meeldauw enzo.
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:40:25 #238
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199631275
Vriendje heeft net de worstenbroodjes pizza uit de koopjesbak gescoord *O*
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:42:14 #239
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199631298
quote:

[..]

Fun als dat zo kan. Mis je niks en toch word je soort van rijker.

Ik heb redelijke hoop dat we minstens de helft van wat we volgend jaar weer met betekenen dan extra kunnen sparen/ aflossen/ eindelijk beleggen.
Ja, ik ben er blij mee dat het zo geregeld is :)

Als je echt goed op je geld let, is er ontzettend veel waar je op kunt besparen. Ik vind dat wel mooi. En echt heel zuinig hoeven we nou ook weer niet te doen.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:42:43 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199631303
iemand nog een Bril-jant stoofvlees recept ? :o
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:43:27 #241
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199631314
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:39 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Ben wel blij dat er vanaf morgen meer zon komt. Anders ben ik echt alles vroegtijdig kwijt aan meeldauw enzo.
Zon is echt nodig inderdaad :Y
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:43:55 #242
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199631320
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als je echt goed op je geld let, is er ontzettend veel waar je op kunt besparen. Ik vind dat wel mooi. En echt heel zuinig hoeven we nou ook weer niet te doen.
ik zou dat ook eens moeten doen geloof ik.. eens uitzoeken waar noou op bespaard kan worden :o ik heb nooit zo de neiging om dat te doen.. ik betaal geloof ik ook al een jaar een abbonement van 23 eur per maand waar ik eigenlijk niks mee doe :@
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:44:04 #243
63722 z80
I fink you freaky
pi_199631323
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:17 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe men dat hier dan heeft..

P. Geeft aan dst ie een buffer heeft van 3 maanden.. ben benieuwd of de rest dat ook heeft .
Mijn buffer is wel iets veel groter.
Maar alleen, hut afbetaald en woon in een land met lagere woon/auto lasten.
pi_199631348
Kinderen zijn echt de dood voor je financiën. Zonder die twee was ik zo rijk nu :D
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:46:52 #245
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199631365
oeh.. geinspireerd door de oud SC en fietsie kom mijn kadootje aan mezelf vrijdag middag binnen O+ :@ *)
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:50:59 #246
63722 z80
I fink you freaky
pi_199631408
quote:
Hier is het meer of het pokon heeft geregend. Alles maar dan ook echt alles is met een rotgang aan het groeien.
Helaas dus ook het onkruid en het gras. Grasmaaien gaat een uitdaging worden.
pi_199631450
Ik vind dat hoge gras wel leuk. Komt al bijna tot mijn knieën
pi_199631478
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:?
Het Nibud vindt dat je je dagwaarde van je auto als buffer moet hebben. Ik vind van niet.
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:56:22 #249
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199631481
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:50 schreef z80 het volgende:

[..]

Hier is het meer of het pokon heeft geregend. Alles maar dan ook echt alles is met een rotgang aan het groeien.
Helaas dus ook het onkruid en het gras. Grasmaaien gaat een uitdaging worden.
De onkruiden en het gras zijn zeker het probleem niet :D Of wel, afhankelijk van hoe je het bekijkt. Maar pepers, tomaten en aubergines doen het niet zo goed in de regen en wind.
Spoilers!
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:57:02 #250
217702 Lonaa
Honger!
pi_199631492
MIjn tomaten ;(
pi_199631505
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:42 schreef Barreltje het volgende:
https://www.smulweb.nl/recepten/1139661/Exotisch-stoofvlees
Ik vind deze erg lekker.

Qua spaargeld heb ik nu zo'n 8x netto salaris staan. Eens zien hoe lang dat zo blijft.

Nou, fysiofitness ook weer gehad, viel me nog niets tegen, zeker de crosstrainer (ik haaaaat dat ding).
Balanceboard ging niet echt lekker met de linkerknie, rechts wel gelukkig.

Maar dan heb je medesporters...."en zijn jullie allemaal gevaccineerd" waarop 4 zeiden "Ja hoor gelukkig wel" Deze dame riep rond "nou wij niet hoor, ik neem geen experiment, ze vallen met bosjes dood neer. En we varen wel mee op die sukkels die zich wel laten vaccineren. Vervolgens een hele handeling dat Marion Koopmans te dom is voor de duvel te dansen. En hij wist precies hoe het gegaan was, een chemisch wapen uit een lab...... o|O
  woensdag 26 mei 2021 @ 18:58:11 #252
63722 z80
I fink you freaky
pi_199631509
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:56 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

De onkruiden en het gras zijn zeker het probleem niet :D Of wel, afhankelijk van hoe je het bekijkt. Maar pepers, tomaten en aubergines doen het niet zo goed in de regen en wind.
Fruitbomen des te beter. Het is een groene wand met behoorlijk wat vruchtaanzet.
pi_199631522
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het Nibud vindt dat je je dagwaarde van je auto als buffer moet hebben. Ik vind van niet.
Als ik iets rijdends terug kan kopen vind ik het prima. Het Nibud moet niet zo raar doen.
pi_199631555
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:58 schreef z80 het volgende:

[..]

Fruitbomen des te beter. Het is een groene wand met behoorlijk wat vruchtaanzet.
Zelfs mijn peultjes staan nog, gek genoeg
pi_199631557
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat daarbij ook helpt is dat ik me, sinds ik de financiën beter in het zicht heb, me ook meer verdiep in bepaalde regelingen. Zo ontdekte ik dat je de tandartskosten voor een minderjarig kind kunt declareren bij je ziektekostenverzekering :@ Dan snap ik weer een beetje hoe dat werkt met cumulatieve effecten van het hebben van geld of het gebrek daaraan.
pi_199631566
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Als ik iets rijdends terug kan kopen vind ik het prima. Het Nibud moet niet zo raar doen.
Mijn punt.
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:02:09 #257
217702 Lonaa
Honger!
pi_199631582
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

QFT

In dat kader is de rooie rammelroestbak echt een briljante aankoop geweest. Deze zomer heb ik m 6 jaar, de aanschaf was 1000 euro en in de wegenbelasting kost ie 15 per maand. Onderdelen zijn niet heel duur want er zit niks in en je kan overal makkelijk bij.

Denk dat er in 6 jaar tijd zo'n 1500 euro onderhoudskosten zijn geweest. :7
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:03:22 #258
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199631599
Hier zijn nog steeds enkele besparingen door te voeren. Er kunnen 2 bankrekeningen opgezegd worden, 11 euro per maand. Eurosport per jaar betalen levert 8 euro op. Dela per jaar betalen levert 15 euro op. Overstappen van T-Mobile naar Vodafone levert weer 20 maand op.
En volgens mij zijn we dan echt compleet.

Oh nee, over een jaar krijgen we glasvezel dus dat is weer 30 euro dat het internetabonnement goedkoper wordt. Al is er tegen die tijd vast iets dat weer duurder is ;)
Spoilers!
pi_199631617
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:16 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb op m'n spaarrekening 19x netto maandsalaris staan en op m'n beleggingsrekeningen nog 24x. Wel ook nog een studieschuld van bijna 20x netto maandsalaris.

M'n salaris gaat vanaf september wel omlaag, omdat ik niet meer 1.03 fte voor mezelf heb ingepland maar 0.92 fte. Minder goed voor m'n spaarrekening, wel stuk beter voor m'n mentale gezondheid denk ik zo :)

Potjes vind ik ook fijn. Heb één rekening bij SNS maar bijna alle vaste lasten vanaf gaan en waar ik maandelijks op spaar voor onregelmatige uitgaven als voer/grit voor de katten, medische kosten katten ipv verzekering, auto onderhoud. M'n andere rekening bij ABN, waar salaris op binnen komt, laat ik de vaste lasten die daar vanaf gaan over plus 70 euro vrij te besteden, en als ik de maand ervoor genoeg bewogen heb krijg ik daar nog 19 euro van vitality smartwatch cashback bij. Daar moeten dan dingen van als kadootjes, kleren, terras, bestellen als niet binnen boodschappen budget op andere rekening past. Voor sport contributie enzo maak ik dan die maand dat geld extra over. De rest gaat meteen naar spaarrekening. Misschien pas ik dat bedrag na corona nog aan, nu is 't goed te doen.

En soms koop ik wel iets groots, als robotstofzuiger van 300 euro ofzo, en dan haal ik dat gewoon van de spaarrekening. Vakanties gaan ook gewoon van de spaarrekening. Bij ABN kan ik geen potjes maken op de spaarrekening helaas.
Volgens mij kun je bij ABN wel potjes maken. In ieder geval zag ik het bij mijn ABN Ideaalsparen rekening wel staan bij het internetbankieren. Je hebt links een rijtje opties en dan staat "Spaarpotjes" helemaal onderaan. :)
pi_199631625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:33 schreef z80 het volgende:

[..]

Heb ik geluk? En val niet onder stokoud? Maar gewoon onder oud?
Onder "helemaal niet zo oud". ^O^
pi_199631646
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat daarbij ook helpt is dat ik me, sinds ik de financiën beter in het zicht heb, me ook meer verdiep in bepaalde regelingen. Zo ontdekte ik dat je de tandartskosten voor een minderjarig kind kunt declareren bij je ziektekostenverzekering :@ Dan snap ik weer een beetje hoe dat werkt met cumulatieve effecten van het hebben van geld of het gebrek daaraan.
Op zijn leeftijd :o
pi_199631682
Oi, @Clubsoda, ik wist dat zelfs, en ik heb heel geen kind _O-

Gauw nog voor een extra uitgebreide controle met alles erop en eraan sturen net voor de 18e verjaardag O-)

(wat dat betreft heb je nog tijd zat :P )
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:08:02 #263
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199631683
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Het uitzoeken geeft wel een sneeuwbaleffect ja. Ik vind het een mooi proces. En ik heb alweer zin in de eerste van de maand, dan werk ik The One Sheet bij. Het geeft echt bevrediging om zeker te weten dat ik geen stelen laat vallen. Het bijwerken gaat ook steeds sneller.
Spoilers!
pi_199631738
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 16:48 schreef Sarabi het volgende:
Over geld gesproken, we hebben net de prijsberekening voor ons volgende bier binnen.
We twijfelen nog tussen 500 of 1000 liter....
SPOILER
pi_199631771
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]

SPOILER
Vast wel, zeker nu de natte horeca ook open gaat
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:15:12 #266
217702 Lonaa
Honger!
pi_199631801
Ik heb net de 'begin van de maand'financieen gedaan. Geld van de ene naar andere rekening, betaalverzoekjes, slingerende rekeningen. En dan kan ik precies zien wat er nog "over" is deze maand. Vin altijd fantastich moment. O+
pi_199631843
quote:
2s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:15 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb net de 'begin van de maand'financieen gedaan. Geld van de ene naar andere rekening, betaalverzoekjes, slingerende rekeningen. En dan kan ik precies zien wat er nog "over" is deze maand. Vin altijd fantastich moment. O+
De "kijk vooruit" van ING vind ik ook zo handig. Misschien dat andere banken dat ook hebben, maar het scheelt flink rekenwerk (cijferallergie)
pi_199631876
In de hoop wat meer vaart te zetten achter de studie (mede gemotiveerd door jullie, want studie af --> baan --> geld) heb ik voor morgen een werkplek gereserveerd in de universiteitsbibliotheek *G*

Dat is de eerste keer in een jaar of zo dat ik niet thuiswerk. Eens kijken wat dat met de productiviteit doet. :D
pi_199631879
Ja, heeft de Knab nu ook.
Maar die van de ING was duizend beter.
pi_199631880
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Vast wel, zeker nu de natte horeca ook open gaat
Ja, daar hopen we wel op :)
Binnenkort een rondje langs alle kroegen hier :D
pi_199631884
En @Sarabi welk bier gaan jullie straks brouwen? Spannend, zoveel, maar komt vast goed :D
pi_199631891
quote:

[..]

Hebben wij eigenlijk al een tijdsframe?
Ik werk tot 12u en wil vanaf 16u ruimte claimen voor rust reinheid en regelmaat (eventueel moet mijn liefste vrijdagavond vertrekken voor een nachtrit. Zulks horen we vrijdagochtend.) Tussen van 12:01u tot en met 15:59 ligt alles open.
pi_199631907
quote:
De twee die hier hospiteren zijn al aardig opgeknapt.
pi_199631937
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:42 schreef Barreltje het volgende:
Ik vond deze wel een openbaring:
https://dagelijksekost.ee(...)odenbach-en-frietjes

Nadat *iemand* me wijsgemaakt had dat varkenswangen een traktatie zijn ;)
pi_199631973
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:19 schreef Tele6 het volgende:
En @:Sarabi welk bier gaan jullie straks brouwen? Spannend, zoveel, maar komt vast goed :D
We nemen even een paar maandjes rust (nouja wel thuis aan recepten werken) en dan komen we terug met een Bockbier. Net op tijd voor het Bockseizoen :)
pi_199632017
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:21 schreef sigme het volgende:

[..]

Die probeer je wel maar tongen laat je aan je neus voorbij gaan? :o
pi_199632087
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Die probeer je wel maar tongen laat je aan je neus voorbij gaan? :o
Ik wacht jouw verslag af.

Ook omdat ik niet uitsluit dat die heerlijke lamstongetjes uit jouw herinnering aan toch lamsoren blijken te zijn geweest.
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:28:50 #278
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199632088
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:21 schreef sigme het volgende:

[..]

zijn ze ook..
SPOILER
maar ik had een flink stuk runderstoofvlees .. dat zit nu met wat uien, champignons en bleekselderij in de pan.. en grkruid met een larier blaadje en zwolsestoofkruiden van jonnie.. ik ben benieuwd.. het kan net van het vuur af voordat ik vanavind ga slapen :)
pi_199632133
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik wacht jouw verslag af.

Ook omdat ik niet uitsluit dat die heerlijke lamstongetjes uit jouw herinnering aan toch lamsoren blijken te zijn geweest.
:N
Kwam ik zo onbetrouwbaar over? :'( :'( :'(
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:37:04 #280
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199632258
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:28 schreef Barreltje het volgende:

[..]

zijn ze ook..
SPOILER
maar ik had een flink stuk runderstoofvlees .. dat zit nu met wat uien, champignons en bleekselderij in de pan.. en grkruid met een larier blaadje en zwolsestoofkruiden van jonnie.. ik ben benieuwd.. het kan net van het vuur af voordat ik vanavind ga slapen :)
Sowieso bier erin!
Dan heb je altijd lekker stoofvlees :9
pi_199632275
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:N
Kwam ik zo onbetrouwbaar over? :'( :'( :'(
Nee, maar zo liggen die tongetjes me wel aan te staren :6
Ik wacht het verslag wel af.
En ik vond het wél een leuk woordgrapje :')
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:42:52 #282
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199632379
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:37 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Sowieso bier erin!
ja ik wacht dus nog steeds op sarabibier.. maar ja.. die rijden niet even zo ver naar het noorden :+
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 19:45:46 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199632421
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:37 schreef gcjoel het volgende:

[..]

Sowieso bier erin!
Om vlees in te stoven en door het beslag voor oliebollen, de enige twee gelegenheden dat ik bier consumeer :+
pi_199632436
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:42 schreef Barreltje het volgende:

[..]

ja ik wacht dus nog steeds op sarabibier.. maar ja.. die rijden niet even zo ver naar het noorden :+
-O- sorry
pi_199632514
In het FD staat een aardig stukje over het kopen van dure merkspullen. Ik geloof dat we hier weinig duremerkspullenkopers hebben?

quote:
We zien van anderen vooral hun lengte, vorm, leeftijd, geslacht, ras, bekendheid, verwantschap, aantrekkelijkheid en emoties. Dure statusproducten vertellen je medemens dus niks over jou, hooguit iets over je bestedingsruimte, conformisme en goedgelovigheid. Miller noemt het demonstratieve verspilling. Je wordt er niet beter, maar wel armer van. Daarom heeft hij oefeningen bedacht die je helpen de consumptie van statusproducten te relativeren.

Doe bijvoorbeeld de bezitsoefening. Hierbij maak je een lijst van de tien duurste producten, diensten of ervaringen waaraan je ooit geld uitgaf, zoals huizen, auto’s, boten, opleidingen, trouwfeesten, een echtscheidingsregeling of belastingen. Noteer daarna de tien uitgaven waar je het gelukkigst van werd. Tel hoeveel zaken voorkomen op beide lijsten.
Ik had vroeger een collega die dit wel eens deed:
quote:
Ook leuk is zijn winkeloefening. Maak eerst je hoofd leeg door twee uur te mediteren. Bezoek dan een duur winkelcentrum zonder geld of betaalkaarten. Observeer de bezoekers twee uur lang alsof je een primatoloog bent, en maak aantekeningen van het door hen vertoonde gedrag. Vraag jezelf daarna: wil ik écht behoren tot deze subgroep van hypersociale, semimonogame en naar status strevende primaten?
Mijn collega deed dat als ze ontevreden was over zichzelf. Twee uurtjes kijken naar dom winkelend volk in Paddepoel deed haar zich altijd een stuk beter voelen over zichzelf. Goedkope en effectieve therapie :D.
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:53:38 #286
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199632554
Hier shop ik alleen nog via vinted _O-
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:55:26 #287
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199632581
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:51 schreef sigme het volgende:
In het FD staat een aardig stukje over het kopen van dure merkspullen. Ik geloof dat we hier weinig duremerkspullenkopers hebben?
[..]

[..]

Mijn collega deed dat als ze ontevreden was over zichzelf. Twee uurtjes kijken naar dom winkelend volk in Paddepoel deed haar zich altijd een stuk beter voelen over zichzelf. Goedkope en effectieve therapie :D.
quote:
Doe bijvoorbeeld de bezitsoefening. Hierbij maak je een lijst van de tien duurste producten, diensten of ervaringen waaraan je ooit geld uitgaf, zoals huizen, auto’s, boten, opleidingen, trouwfeesten, een echtscheidingsregeling of belastingen. Noteer daarna de tien uitgaven waar je het gelukkigst van werd. Tel hoeveel zaken voorkomen op beide lijsten.
jup :P
pi_199632593
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Op zijn leeftijd :o
Erg he? :@ Gewoon nooit bij stilgestaan. Ik heb wel vorig jaar zijn brilleke gedeclareerd, dat dan weer wel 8-)
  woensdag 26 mei 2021 @ 19:56:50 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_199632611
ik heb wel favoriete merken.. :@ en dat is dan vooral ook omdat ik weet dat als ik er iets koop van een bepaalde maat dat het dan gewoon past..
maar aan de andere kant is mn spijkerbroek dan ook niet duurder dan 50 eur :P
pi_199632655
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 18:40 schreef gcjoel het volgende:
Vriendje heeft net de worstenbroodjes pizza uit de koopjesbak gescoord *O*
Ik wil een review. *O*
pi_199632702
Dure uitgaven zijn hier huis, E-bike, Airco en lockmachine (in een tijdsspanne van 24 jaar). Dat zijn de "bezit" uitgaven. Maar vakanties waren soms ook best duur, maar daar kijk ik nog steeds met zoveel plezier aan terug.
pi_199632710
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:53 schreef gcjoel het volgende:
Hier shop ik alleen nog via vinted _O-
:@ ik ook. Maar ik heb mezelf een budget opgelegd; vorig jaar was dat nog ¤100 per maand, dit jaar maar ¤50. Meestal is dat in het eerste weekend van de maand op _O-
  woensdag 26 mei 2021 @ 20:04:48 #293
13783 Anthraxx
pi_199632745
Het enige dure merk dat ik zelf bezit zijn Apple producten, maar ik gebruik het ook vooral omdat ik het prettig vind en voor mij het beste vind werken.

Kleding geef ik weinig om :). Vakantie is bij ons niet heel boeiend. Ik koop wel veel muziek, maar dat is niet echt een merk :+
  woensdag 26 mei 2021 @ 20:05:13 #294
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199632751
quote:
14s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik wil een review. *O*
Morgen na de lunch :D
pi_199632754
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Erg he? :@ Gewoon nooit bij stilgestaan. Ik heb wel vorig jaar zijn brilleke gedeclareerd, dat dan weer wel 8-)
Brillekes doen wij geloof ik niet, die zijn te goedkoop. Maar 2x 2x per jaar de tandarts vanaf hun tweede tikt best aan.

In de categorie financiële tips was ik de schoolpleinmoeder dankbaar die me tipte over dubbele kinderbijslag. Tegelijk begrijp ik nog steeds niet waarom dat niet voorkomt in de informatieverstrekking vanuit enig officieel orgaan waar ik in de afgelopen vijf jaar mee te maken heb gehad. Gewoon, in een foldertje hier of daar, denkt u ook aan:
..
...
Mogelijk recht op dubbele kinderbijslag als uw kind intensieve zorg vraagt.
Nergens.
  woensdag 26 mei 2021 @ 20:05:59 #296
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_199632769
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 20:03 schreef sigme het volgende:

[..]

:@ ik ook. Maar ik heb mezelf een budget opgelegd; vorig jaar was dat nog ¤100 per maand, dit jaar maar ¤50. Meestal is dat in het eerste weekend van de maand op _O-
Ik koop soms weken niks en dan ineens liggen er 5 pakketjes bij de dpd _O-
pi_199633052
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 17:03 schreef Barreltje het volgende:
Hier ABN en ASN en een ASN beleggingsrekening ^O^ en een Lokale rekening.. :X

Ik heb incl gezamenlijke rekeningen 13 locaties waar geld staat , op komt of af gaat.. :o :+
Waafom op zoveel rekeningen? Wat is het voordeel?
Ik heb alles op rabo betaal en spaar. En kan via m'n app overmaken van een naar ander. Dat was het :P

Die penny rekening O+
Had ik niet natuurlijk. Ik had een rabo paddenstoel.
pi_199633092
Grootste uitgave hier zijn het huis, bruiloft en Dyson stofzuiger :')

Verder gaat het geld voor op aan eten en bier. Kleding koop ik soms een jaar lang niet.
pi_199633120
Hebben jullie toevallig ook de Dyme app?
Die onderhandeld voor je met al je abbo's. Levert leuke bedraagjes op hoor :Y
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 20:30:31 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199633149
quote:
7s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:51 schreef sigme het volgende:
[..]

[..]

Tja, wat is duur... Ik koop m'n spijkerbroeken altijd van PME, ā ¤100 stuk. Duurder dan wat de meesten hier in de SC om de kont hebben.

Echter in 38/38 is ook niet heel veel keuze en ik kan het betalen. De echte mode figuren zullen vast lachen en zeggen dat ze nog duurdere broeken hebben. Prima, daar heb ik heb boodschap aan.

Als ik kleding koop kijk ik niet op een 100 meer of minder. Echter, ik denk dat ik december 2019 voor het laatst kleding (schoenen en werkkleding niet meegerekend) wat heb gekocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')