Zipportal | zondag 23 mei 2021 @ 21:14 |
![]() ![]() Circuit de Monaco ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2021 | |
bianconeri | zondag 23 mei 2021 @ 21:18 |
Het was echt ontzettend balen dat Leclerc toch weg moest vallen. Hij had gister 100% de pole te pakken, als hij gewoon rustig die ronde binnen gereden had dan was er niets aan de hand geweest. Dan hadden we vooraan een gevecht gehad en Leclerc wellicht gewoon de overwinning zien pakken. Hoe mooi was dat geweest! Bottas ook ongelofelijk dat net hij dat moet meemaken zeg. De enige die druk op Max kan zetten. Heeft hij weer eens een prima race en dan zoiets ongelofelijks waardoor hij moet uitvallen. Hamilton gewoon ongelofelijk. Wat daar aan de hand was? Hij had gewoon echt de snelheid niet. De tactiek bij Mercedes was natuurlijk ook gewoon slecht, maar hij had zelf ook de snelheid niet. Max? Heel bijzonder dat hij en RBR de leiding aanvoeren. Hij had natuurlijk echt alle mazzel mee deze race. Dan hoef je op een baan zoals Monaco ook geen bijzondere dingen te doen. Maar voor wat hij hoefde te doen heeft hij het gewoon goed gedaan. Alonso, Mazepin en Tsunoda blijft wel echt gewoon een faal hoor. En Monaco eigenlijk ook wel een beetje. Hoe bijzonder het ook is om deze baan te zien, de races zelf zijn niets aan en als je even pech hebt met quali kun je in de race zelden een kant op. | |
Weltschmerz | zondag 23 mei 2021 @ 21:19 |
Maar als hij maximaal x mag buigen in de test dan is dat toch de regel? De regel is niet gemaakt voor op het rechte stuk want daar kun je niet meten. Het ijkwezen neemt ook niet de weegschaal van een slager mee in een mijnschacht omdat die daar een hoger gewicht aangeeft. Wat wel kan is dat de bevestiging bijvoorbeeld onder hogere temperatuur mee meegeeft. Maar als die daar op gemaakt is dan heb je een beweegbare vleugel geconstrueerd en dat mag volgens de hoofdregel niet en dat is bedrog. . | |
bianconeri | zondag 23 mei 2021 @ 21:21 |
Wat een grap... De test moet de regel wel goed kunnen testen he..... Klopt helemaal. Het kan gewoon niet op een goede manier getest worden en daar zit de fout. Heeft niets met raar aanpassen van regels te maken of iets anders. Maar goed Max fanboys en het snappen van de regels is dit seizoen sowieso al geen goede combo gebleken. | |
Lokale_Notabele | zondag 23 mei 2021 @ 21:21 |
Ik vond de strategie van Hamilton geeneens zo slecht. Hij kwam in een mooi gat terecht van 20+ seconden. Rondje later kwam Gasly vlak voor zijn neus weer de pit uit en was het game over. Anders was hij waarschijnlijk 'gewoon' vierde geworden. Als Hamilton langer had doorgereden dan was Gasly ongetwijfeld ook langer doorgereden dus dat had ook weinig zin gehad. | |
opreis | zondag 23 mei 2021 @ 21:22 |
Leuk hoor dat hij banden spaart maar wat heb je daar aan als de top 4 voor Gasly weg rijdt en je zelf Gasly ook niet voorbij komt. Gasly gaat ook niet uit zichzelf pitten zolang hij voor Lewis rijdt en hij geen risico loopt om te worden undercut door de mensen daarachter. Als je niet een 2de coureur hebt die de pin eruit trekt en de pitstopts laat starten zit je er ook gewoon de hele race achter. | |
opreis | zondag 23 mei 2021 @ 21:25 |
Inderdaad. Er was niemand die druk op Gasly zette van achteren en die was content met P5, die had 0 motivatie om voor Lewis de pit in te gaan. Ondertussen rijdt de top 4 elke ronde verder uit zicht. Dan vergok je P6 en kom je op P7. Big fucking deal. Het team moet wat als je zelf de kwali verneukt en ook nog een leuk aantal punten wil scoren. | |
Lokale_Notabele | zondag 23 mei 2021 @ 21:27 |
Ja idd. Misschien hadden ze Lewis mediums kunnen geven ipv hard om zijn outlap sneller te maken maar dat is het enige wat Mercedes anders had kunnen doen. | |
daNpy | zondag 23 mei 2021 @ 21:28 |
Ik begrijp ook nog niet helemaal waar Perez ineens de snelheid vandaan haalde om die plaatsen te kunnen winnen. Dat heeft ie wel erg netjes gedaan. | |
opreis | zondag 23 mei 2021 @ 21:28 |
Lewis op mediums terwijl de rest op hard gaat resulteerde in 2019 op gejank van Lewis op de boordradio. Die bedenken zich wel 2x voor ze hem weer op mediums zetten. | |
opreis | zondag 23 mei 2021 @ 21:29 |
Kwam omdat ze achter Vettel reden. Dus de pace van Perez was t.o.v het treintje Vettel, Gasly Lewis die allemaal niet sneller dan de AM konden. | |
Weltschmerz | zondag 23 mei 2021 @ 21:30 |
De regel is dat 'als wij er zoveel kilo aanhangen dan mag ie niet meer dan zoveel mm doorbuigen. De bedoeling daarvan is dat die niet teveel doorbuigt op het rechte stuk, maar daar kan een team of de FIA verder niks mee. Hoeft ook niet wat de regel is voor iedereen gelijk en houdt het doorbuigen binnen veilige proporties. Misschien wordt de vleugel onder invloed van de rijwind ook wel een tiende mm te breed omdat ze zijpanelen flexen, maakt ook niet uit want die breedte geldt voor de omstandigheden van de meting. | |
daNpy | zondag 23 mei 2021 @ 21:33 |
Ah, dat verklaart ja. Hij kan het dus wel, nu nog op de goede momenten..... | |
spectrumanalyser | zondag 23 mei 2021 @ 21:36 |
Formule1 is de bakermat van autotechnische ontwikkelingen. Als een team iets uitgevonden heeft waarmee men harder gaat dan moet dat niet afgestraft worden. Technische snufjes uit Formule1 hebben in het verleden geleid naar verbetering van personenautos. | |
needakill | zondag 23 mei 2021 @ 21:37 |
Nou dat had ik nog wel willen zien. Een ene RB rijder had al 1,5 tiende van zijn tijd eraf gereden voordat Charles een rode vlag veroorzaakte. Prima race? Bottas kon Max alleen volgen tot ronde 15 en daarna kakte zijn snelheid in. Mercedes verwacht als je als eerste een pitstop maakt, dat je dan door een overcut teruggepakt word. Mercedes was gewoon nergens vandaag en Hamilton kon ook geen poten breken. Weggegooid weekend en uithuilen. Je moet ook een beetje mazzel hebben om dat WK binnen te halen en als je competitie niet zijn dag heeft, moet je die punten pakken. Alonso is gewoon te lang weggeweest. Maar Ocon doet het weer goed in die Alpine. Mazespin niet laatste maar kwam ook eigenlijk dat er een fuel pomp niet lekker zat bij Mick, maar voordat Mick problemen had zat Mazespin 10 seconden achter Mick. Die man is gewoon een pannekoek. Yuki heeft denk mentale problemen. Want in de wintertest en in Bahrein was Yuki dit en Yuki dat. Toen heeft dat in Yuki zijn hoofd gezeten en dankzij die klap op Imola is hij niet echt in de top 10 meer gekomen. | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 21:39 |
Ja want dat doe je tijdens een kwali in Monaco ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 21:40 |
Aardig dat Leclerc deze overwinning aan Max heeft gegund! | |
daNpy | zondag 23 mei 2021 @ 21:43 |
De test is gewoon duidelijk. Worden door onafhankelijke (FIA geaccrediteerde) testhuizen uitgevoerd. Wat er nu gebeurt is gewoon raar. De test doet niet wat Mercedes de FIA wil dat ie doet, dus moet hij uitgebreid worden door meer factoren toe te voegen aan de test parameters (klimaat, veroudering) omdat één team niet het maximale uit de materiaal samenstelling weet te halen. Dat ze die motor maar eens onderzoeken. Die al 7 jaar véruit het snelste is. | |
Nattekat | zondag 23 mei 2021 @ 21:46 |
Vettel is er ook voor gekomen hè ![]() | |
daNpy | zondag 23 mei 2021 @ 21:47 |
Toen werd Ham opgehouden door Gasly ![]() | |
Peterselieman | zondag 23 mei 2021 @ 21:49 |
Had ie Gasly maar in moeten halen | |
daNpy | zondag 23 mei 2021 @ 21:49 |
Maar, maar, er was geen DRS ![]() | |
#ANONIEM | zondag 23 mei 2021 @ 21:51 |
Je stelt nooit teleur. ![]() | |
Peterselieman | zondag 23 mei 2021 @ 21:53 |
Die was er wel, maar je hebt er gelukkig geen fluit aan | |
Nattekat | zondag 23 mei 2021 @ 21:55 |
Had ie z'n outlap maar sneller moeten doen. | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 21:56 |
Ben al benieuwd naar de Mercedes debrief van woensdag ![]() | |
opreis | zondag 23 mei 2021 @ 21:57 |
Vettel reed sneller dan Gasly, en dus ook sneller dan Lewis. | |
spectrumanalyser | zondag 23 mei 2021 @ 22:00 |
Ben niet zo'n complotdenker. De FIA doet haar best om met steekproeven de boel volgens reglement te laten verlopen. De auto, brandstof en olie worden gecontroleerd. Heb beweringen gehoord in 'the inside line' dat de Mercedesmotor nu nog niet eens het volle vermogen afgeeft maar dat neem ik met een korreltje zout. Mercedes heeft veel goed personeel en goed materiaal. Red Bull doet haar best om dat personeel te overtuigen van werkgever te switchen en heeft intussen ook al goed materiaal. maar zelfs met goed materiaal en goed personeel moet het wel allemaal twee dagen goed gaan. het incident met de wielmoer had elk team kunnen overkomen. | |
Weltschmerz | zondag 23 mei 2021 @ 22:02 |
Toen Vettel 1 en 2 seconden sneller reed dan Raikkonen en daardoor de eerste plek overnam van de eerder wisselende Raikkonen was de Hamilton fanclub er ook van overtuigd dat Ferrari Raikkonen de overwinning had ontstolen. Het is dus niet de eerste keer dat Vettel wat extra's kan op Monaco, maar als Gasly ook nog sneller ging dan zal Hamilton wel gewoon te langzaam zijn geweest. | |
Peterselieman | zondag 23 mei 2021 @ 22:02 |
bij die van vandaag hadden heel wat mensen bij willen zijn | |
Lokale_Notabele | zondag 23 mei 2021 @ 22:06 |
Vettel is een keer een weekend niet door de mand gevallen maar laten we nu niet gelijk weer doorslaan. | |
daNpy | zondag 23 mei 2021 @ 22:07 |
Onlangs is in het nieuws geweest dat de MB motor in de eerste jaren flink terug geschroefd was om handhaving van de FIA te voorkomen. Van daaruit hadden ze natuurlijk al een flinke voorsprong, maar 7 jaar is wel echt een érg lange tijd waarin geen enkel team in de buurt kan komen (nee de Honda zit nu nog steeds niet in de buurt). Toto is me veel te close met de FIA. Een beetje de wedstrijdleiding opdrachten geven via de radio ![]() Respect voor de snelheid en de betrouwbaarheid van de wagen die ze hebben gebouwd hoor. Maar metéén over van alles gaan huilen als een ander team ook maar iets in de buurt komt siert ze niet. Nouja, hopelijk leidt het tot lekker veel frustratie bij de egootjes en gaat het de komende tijd wat vaker mis. | |
DX11 | zondag 23 mei 2021 @ 22:10 |
Ik was zo goed als weg, maar toen de pit van Bottas fout ging werd ik wel wakker door het afwijkende geluid denk ik ![]() | |
#ANONIEM | zondag 23 mei 2021 @ 22:10 |
![]() | |
Nattekat | zondag 23 mei 2021 @ 22:13 |
Ja, dat was mijn punt ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 22:17 |
Viel me tegen van Red Bull dat ze zich niet waagden aan de FL voor Perez. | |
Peterselieman | zondag 23 mei 2021 @ 22:18 |
moet je wel veel overspeed hebben. Van een 1.14,8 op harde banden naar een 1.12,8 op zacht is een hele grote stap en dan moet je wel risico nemen | |
spectrumanalyser | zondag 23 mei 2021 @ 22:22 |
Ach, toen Ferrari nog oppermachtig was zou de eerste letter van FIA voor dat merk staan. Nu Mercedes sterk is, is de FIA weer voor Mercedes. Het is misschien mogelijk dat Lewis Hamilton een bovengemiddeld goede coureur is. Vorig jaar was het Red Bull die bij de FIA protesteerde toen Mercedes met het DAS systeem ging rijden. En zo vallen teams telkens over elkaar als er iets gevonden is om harder te gaan. | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 22:23 |
Tuurlijk. Maar dan nog straalt het weinig zelfvertrouwen uit om het niet te doen wmb. | |
#ANONIEM | zondag 23 mei 2021 @ 22:25 |
Laten we dat belachelijk domme woord niet gebruiken. Iemand is sneller of heeft meer snelheid. | |
Monolith | zondag 23 mei 2021 @ 22:27 |
Ach, kan me wel voorstellen dat RB hier even voor de veilige keuze in het constructeurskampioenschap ging. | |
Whiskers2009 | zondag 23 mei 2021 @ 22:30 |
Dat | |
opreis | zondag 23 mei 2021 @ 22:32 |
De mercedes was wss net zo snel als de RB dus de kans dat Perez een betere tijd zou doen dan Lewis is niet groot. Dan kan je dat beter niet riskeren. | |
Ferdii | zondag 23 mei 2021 @ 22:32 |
Het rare is dat de vleugel van Red Bull al eens getest is en akkoord is gevonden. Waarom dan achteraf je regelementen aanpassen ipv de vindingrijkheid waarderen. Oftewel Mercedes heeft hier een slag gemist. Bij het DAS systeem was het andersom. Die was (net zoals de flexibele vleugel) akkoord bevonden door de FIA en bij protest zei de FIA heel simpel hij voldoet. Hier had Red Bull de slag gemist. Beide punten, passend binnen de op dat moment geldende regels, wordt nu anders op gereageerd. Namelijk bij Red Bull het regelement aanpassen en bij Mercedes gewoon laten doorgaan. | |
Peterselieman | zondag 23 mei 2021 @ 22:36 |
DAS stond niet in de regels beschreven, dus het kon tijdens het seizoen niet verboden of gereguleerd worden. | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 22:37 |
Lewis reed die ronde in lap 69, in 78 die ronde neerzetten heb je al een pak minder brandstof aan boord. | |
SiGNe | zondag 23 mei 2021 @ 22:37 |
En dan de P1 in het constructeurskampioenschap mislopen? Plus ook nog kans dat ie buiten de punten valt en dan heeft de FL al helemaal geen zin meer. Mercedes zal die P1 vast wel terugpakken gedurende het seizoen maar dit is wel een psychologische klap voor Mercedes. Zeker dit weekend waar er ook veel mis ging in het team zelf. | |
beantherio | zondag 23 mei 2021 @ 22:38 |
Honda heeft een heerlijke dag met ook nog eens een pole voor Scott Dixon op Indy. | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 22:38 |
Waarom zou je die P1 mislopen dan? Perez had 27s op Vettel. ![]() | |
Ferdii | zondag 23 mei 2021 @ 22:41 |
Das niet specifiek, maar wel regels rondom veranderen van ophanging tijdens de race. Maar toen was DAS ineens een onderdeel van de stuurinrichting terwijl het invloed had op de ophanging ![]() | |
Pino112 | zondag 23 mei 2021 @ 22:42 |
Louis Dekker vond het maar een saaie en slaapverwekkende race. Zei ie terwijl ie op een boot zat daar met een haperende internetverbinding ![]() Wat een vervelend figuur is dat. | |
#ANONIEM | zondag 23 mei 2021 @ 22:47 |
Ik vond hem voor Monaco standaarden best wel leuk. ![]() | |
Starflyer | zondag 23 mei 2021 @ 22:48 |
Nee, op de stand van de banden, wat de stuurinrichting ook doet. Dat klopt dus wel. | |
spectrumanalyser | zondag 23 mei 2021 @ 22:49 |
Hebben ze niet serieuzere mensen bij de NOS? (oude tweet) ![]() | |
Rianne84 | zondag 23 mei 2021 @ 22:53 |
![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 23 mei 2021 @ 22:55 |
![]() ![]() | |
Ferdii | zondag 23 mei 2021 @ 22:56 |
Kun je de stand van de banden aanpassen zonder dat (een deel van) de ophanging maar een mm meebeweegt? Lijkt mij vrij lastig ![]() | |
opreis | zondag 23 mei 2021 @ 22:59 |
En Perez heeft dit weekend snellere rondjes neer gezet dan Lewis? + dat er ook nog backmarkers rondrijden. | |
opreis | zondag 23 mei 2021 @ 23:01 |
Kan hem tijdens een poging voor de snelste ronde in de muur zetten, het is niet alsof z'n FL niet dicht bij de limiet zit. Daarnaast kan je nu nog de druk op Norris houden zodat hij misschien zijn podium verspeelt. | |
opreis | zondag 23 mei 2021 @ 23:02 |
Tja niet handig van Louis als je je groter voelt dan de coureurs. | |
spectrumanalyser | zondag 23 mei 2021 @ 23:03 |
Oh ja heerlijk, dat beeld van Serena Williams waarin ze uitleg krijgt hoe je de finishvlag moet wapperen. ge-wel-dig. | |
Starflyer | zondag 23 mei 2021 @ 23:03 |
Kan met sturen ook niet en DAS werkt precies hetzelfde. Alleen dan dat de banden tegengesteld bewegen in plaats van in dezelfde richting. | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 23:04 |
Je kan altijd een poging wagen. Had gewoon vrije lucht gehad als die was gepit. Denk dat de kans op een fastest lap groter was dan dat Perez aan Norris voorbij was gekomen ![]() Het gaat uiteindelijk ook maar om 1 kutpuntje, maar wat gewaagder had het van mij wel gemogen. | |
opreis | zondag 23 mei 2021 @ 23:06 |
Als Perez hem tijdens zijn pogin in de muur zet heb je en geen FL en Lewis schuift weer een extra plekje naar voren. | |
needakill | zondag 23 mei 2021 @ 23:06 |
En als je die stop verkloot kwam je achter Vettel. Dit was gewoon beter | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 23:09 |
Met die gedachtegang zou je überhaupt nooit moeten pitten voor een FL. | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 23:10 |
Dan moet je die stop niet verkloten. | |
Luctor.et.Emergo | zondag 23 mei 2021 @ 23:14 |
Vertel dat maar aan Bottas. ![]() | |
opreis | zondag 23 mei 2021 @ 23:14 |
Er is wel een verschil tussen een keertje wijd gaan in Monaco of een keertje wijd gaan in Frankrijk Chev. De muur. Hier zit er gewoon veel meer risico aan vast. | |
needakill | zondag 23 mei 2021 @ 23:16 |
![]() ![]() ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 23:17 |
Waarom moet onze vriendelijke Bottas dit ook altijd overkomen. ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 23:17 |
Eens. | |
Marcoss | zondag 23 mei 2021 @ 23:18 |
Kan me voorstellen dat Red Bull in dit geval het risico niet nam. Los van wat er fout kan gaan bij de stop was de tijd ook gewoon scherp, niet de tijd van Tsunoda die Lewis moest pakken. En dan moet Perez mogelijk net teveel risico nemen om hem toch te pakken als het al lukt. Bij Max hadden ze het vast wel aangedurfd. | |
daNpy | zondag 23 mei 2021 @ 23:20 |
Feit blijft dat de fia de regels omtrent DAS niet heeft aangepast tijdens het seizoen. Nu gaan ze reeds geteste en goedgekeurde onderdelen verbieden door de testmethode tijdens het seizoen aan te passen. [ Bericht 84% gewijzigd door daNpy op 23-05-2021 23:29:48 ] | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 23:20 |
Wat is de kans op een stop die dusdanig mislukt dat je achter Vettel terechtkomt ![]() | |
bianconeri | zondag 23 mei 2021 @ 23:26 |
Goede onderbouwing. Kan je niet tegen de feiten? Jammer joh. Als je geen F1 kijkt hou je er dan buiten. | |
tralalala | zondag 23 mei 2021 @ 23:27 |
![]() | |
daNpy | zondag 23 mei 2021 @ 23:31 |
Feiten en F1 hebben meestal niks met jouw woordenbrij te maken ![]() | |
daNpy | zondag 23 mei 2021 @ 23:32 |
![]() | |
bianconeri | zondag 23 mei 2021 @ 23:34 |
Je zag in de tijden dat het al dropte naar een tiende. En Leclerc was in sector 2 echt heel sterk. Max pakte sowieso al tijd in de 1e sector. Dat had hij de vorige keer ook al gedaan. Ja, bleef gewoon op korte afstand van Max zitten. Op het eind een beetje gaan, maar ook niet echt. Precies wat ik zeg. Undercut in Monaco werkt gewoon niet, ook al had Hamilton wat ruimte. Het plan wat Hamilton voor ogen was was dan ook een overcut en ineens moest hij naar binnen terwijl hij zat te sparen. Ze zagen een gat blijkbaar, maar het is slecht uitgepakt. Hamilton had ook gewoon de snelheid niet, maar tactisch is het ook nog eens slecht gegaan. Precies wat ik zeg. Max heeft de mazzel gehad dit weekend, maar deed het zelf dan ook gewoon goed. Heeft geen fout gemaakt, had een goede start. Controleerde op een oke tempo de race. Dan maak je gewoon goed gebruik van de situatie. Perez deed het ook super waardoor het ook als team goed ging. Ik snap ook niet wat mensen zo van Alonso verwacht hadden. Ook hier waren er wel een aantal. Alonso was veel te lang weg. Nou is die Alpine ook wel een beetje wisselvallig. Maar over het algemeen doet Ocon het gewoon duidelijk beter. Mazepin leek tijdens de trainingen gewoon eens prima te gaan, maar faalde tijdens de race ineens weer. Met Tsunoda geen idee wat dat is. Hij werd zo gigantisch gehyped om de 1 of andere reden. Terwijl hij in de F2 nou ook niet zo bijzonder was. Maar hij zou de nieuwe topper wel even worden. En dan ging Bahrain ook nog eens best wel oke. Is gewoon of te snel gebracht of hij heeft het gewoon niet. | |
bianconeri | zondag 23 mei 2021 @ 23:35 |
Vandaar dat je dat kunt onderbouwen ![]() ![]() ![]() ![]() Ik geef gewoon duidelijk weer wat er in de race gebeurde, dus dat is gewoon feitelijk. Dat je het niet leuk gaat vindt dat iemand anders niet lyrisch is over welke coureur dan ook zou daar niets aan af moeten doen. | |
daNpy | zondag 23 mei 2021 @ 23:41 |
Nee, dat is gewoon jouw mening. Feitelijk is dat je tegenwoordig een aantal namen goed kan spellen, dat is al heel wat. Verder kennen we je act ondertussen wel, vandaar dat je ook geen serieuze reacties meer krijgt ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 23 mei 2021 @ 23:59 |
Even de voorbeschouwing terug aan het kijken. Doornbos die uitlegt wat “stay positive” bij Ferrari betekent, slaat de plank ook volledig mis, dat betekent natuurlijk gewoon dat die delta positief moet zijn ![]() | |
shiz | maandag 24 mei 2021 @ 00:25 |
![]() ![]() Dagje ouder die gast, beetje in de war. ![]() | |
Red_85 | maandag 24 mei 2021 @ 00:29 |
Magisch. | |
spectrumanalyser | maandag 24 mei 2021 @ 00:33 |
Olav maakte het deze race wel heel erg bont qua fouten. Er moest opgepast worden voor een aanval van Leclerc, hij zei het gewoon. 'dat moest Sainz zijn, we zagen Leclerc net in beeld, vandaar. hahaha' | |
TweedeKlum | maandag 24 mei 2021 @ 00:56 |
En toen ging Gasly pitten volgens Mol, duurde vrij lang eer 'ie doorhad dat het Tsunoda was. Ach zo gaat het al 25 jaar bij hem. | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 04:43 |
Olav heeft denk Alzheimer. | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 07:54 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 07:58 |
Bianconeri act. ![]() | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 09:23 |
Je moet goed begrijpen dat hij wél de enige F1 expert in NL is!! | |
franklop | maandag 24 mei 2021 @ 09:33 |
Gerucht gaat dat het wiel van Bottas er nog steeds niet af is | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 09:47 |
https://www.dumpert.nl/item/8119101_d8363065 | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 09:48 |
Ik ben altijd weer verbaasd wat Ferrari weet te verzinnen om maar niet te hoeven winnen. | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 09:58 |
Olav kan nu wel een nieuw cliché gaan gebruiken: to finish first, first you have to... start. | |
DeeBee | maandag 24 mei 2021 @ 10:12 |
Alle deuren gaan voor hem open in de paddock!!!1!! | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 10:57 |
Dat heb ik dan weer bij de supermarkt. | |
TweedeKlum | maandag 24 mei 2021 @ 11:13 |
https://www.gpblog.com/nl(...)moer-beschadigd.html Wolff geeft gewoon Bottas de schuld. Bizar. ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 24 mei 2021 @ 11:14 |
Dit keer lukte het ze voor de race al i.p.v. tijdens ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 24 mei 2021 @ 11:16 |
Mwah, geeft die hem de schuld of verklaart hij wat er gebeurde? Ik denk dat je hierbij alleen de schuld kan geven aan de man met de wheelgun. | |
MoreDakka | maandag 24 mei 2021 @ 11:17 |
Insinueer je nu dat Ferrari Leclerc opdracht heeft gegeven om zijn auto in de muur te parkeren ![]() | |
tja77 | maandag 24 mei 2021 @ 11:18 |
![]() | |
Starflyer | maandag 24 mei 2021 @ 11:20 |
Hamilton stopte eerder dan gepland omdat zijn banden, net als bij Bottas, al teveel drop off vertoonden.https://www.racefans.net/(...)rove-in-title-fight/ | |
TweedeKlum | maandag 24 mei 2021 @ 11:25 |
Je hebt wat moeite wat lezen? ![]() | |
Rianne84 | maandag 24 mei 2021 @ 11:28 |
Meer van dit plz, ipv die saaie persconferenties met hamverbot. | |
Pino112 | maandag 24 mei 2021 @ 11:29 |
Waarom ging dat bij de andere drie wel goed dan? ![]() | |
tja77 | maandag 24 mei 2021 @ 11:33 |
Precies, ik weet niet wat Toto met deze kwats hoopt te bereiken maar een F1 bolide heeft 4 wielen. Daarnaast kan de man met de wheelgun zich ook nog wel enigszins aanpassen aan de positie van de auto. Als Bottas 3 meter te ver reed had Toto wel een punt ja. Maar die knakker die de wheelgun in z’n klauwen heeft zet dat ding er niet haaks op terwijl die andere 3 dat wel kunnen. | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 11:36 |
Het rommelt mooi in dat team. Kansloos ![]() | |
vipergts | maandag 24 mei 2021 @ 11:40 |
Dus als het niet past ga je toch door lekker handig. | |
needakill | maandag 24 mei 2021 @ 11:42 |
Was Valteri's left front al niet lekker met die trillingen etc? | |
Tarado | maandag 24 mei 2021 @ 11:42 |
beetje onzin inderdaad maar het kan zijn dat de wheelgunknakker al op de knop drukte voordat de gun er goed opzat | |
ChevyCaprice | maandag 24 mei 2021 @ 11:50 |
Blijkbaar jij wel want jij haal hieruit dat Bottas de schuld nu krijgt. | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 11:53 |
"Valtteri stopte een beetje te vroeg. " | |
Red_85 | maandag 24 mei 2021 @ 11:54 |
bottas rijdt volgend jaar niet meer bij merc. Dat kan je wel stellen na dit soort utispraken. Er wordt een onwerkbare sfeer gecreëerd en die gaat barsten dit jaar. | |
Peterselieman | maandag 24 mei 2021 @ 11:55 |
De band is er trouwens nog steeds niet van af gehaald. Gaat pas in de fabriek gebeuren ![]() | |
tja77 | maandag 24 mei 2021 @ 11:55 |
Hopen dat Bottas uit wraak z’n Mercedes in die van Lewis ramt. | |
Lokale_Notabele | maandag 24 mei 2021 @ 11:56 |
Het is leuk dat we een spannend seizoen tegemoet gaan maar besef wel dat de "Lewis Hamilton Hollywood scenario act" epische proporties aan gaat nemen wanneer hij alsnog kampioen wordt: "Na Monaco gaf niemand meer een cent voor mijn kansen... Ik was klaar om op te geven en de handdoek in de ring te gooien... Maar plots voelde ik hoe God neerdaalde in mijn rooftop penthouse in downtown Saint Tropez. Hij richtte zich tot mij en zei: De zwarte gemeenschap heeft je nodig. #TeamLH44 heeft je nodig. Petronas Mercedes AMG heeft je nodig. Lewis, je kunt niet opgeven, iedereen rekent op je! Vanaf dat moment voelde ik mij onoverwinnelijk, en geheel tegen de verwachtingen in wist ik mijn achterstand in het kampioenschap om te buigen en alsnog het Wereldkampioenschap Formule 1 binnen te slepen. Toen ik met de tranen in mijn ogen over de finishlijn reed in Abu Dhabi gingen mijn gedachten uit naar Martin Luther King, Rosa Parks, Serena Williams en Justin Bieber. #blessed #NeverGiveUp #StillIRise" | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 11:56 |
![]() Pastte niet meer in het budget ![]() | |
Peterselieman | maandag 24 mei 2021 @ 11:57 |
het is eigenlijk het eerste jaar dat het echt rommelt bij Mercedes. | |
ChevyCaprice | maandag 24 mei 2021 @ 11:57 |
Dat kan toch? ![]() | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 11:57 |
En ook het eerste jaar dat ze niet 20sec wegrijden van de rest. | |
Peterselieman | maandag 24 mei 2021 @ 11:58 |
Ze gaan een Dremel gebruiken ![]() | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 11:59 |
"De monteur stak als enige zijn wheelgun scheef op de moer" of "De monteur drukte de knop te vroeg in". Nee, Bottas stopte te vroeg ![]() | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 11:59 |
Ahja die zijn onbetaalbaar ![]() | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 12:00 |
Zo'n fout al bij Bottas zou trouwens maar gebeuren bij de eerste van een dubbele pitstop... dan is de race voor het hele team verkloot ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 24 mei 2021 @ 12:00 |
| |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 12:01 |
Allemaal omdat Bottas te vroeg stopte. Dus Toto geeft de schuld aan Bottas. | |
MoreDakka | maandag 24 mei 2021 @ 12:03 |
Dat lijkt me ook ja, snap wel dat je zo iemand niet zomaar onder de bus gooit. Maar waarom dan niet zeggen dat het team als geheel gefaald heeft in plaats van zo opzichtig Bottas de schuld geven? | |
Citizen.Erased | maandag 24 mei 2021 @ 12:03 |
Dat zijn allemaal conclusies die journalisten/lezers maken. | |
ZaZoe | maandag 24 mei 2021 @ 12:08 |
![]() Iemand voor de wolven gooien | |
beantherio | maandag 24 mei 2021 @ 12:20 |
Ted Kravitz had het er in zijn Notebook over dat ze bij McLaren een soort klem hebben voor dit soort situaties waarmee ze met een klap van een hamer de moer kunnen splijten. Dit is wel echt knullig van Mercedes. | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 12:21 |
Bij Ferrari doen ze er de afgelopen jaren alles aan om maar niet te hoeven winnen. Ze vinden steeds nieuwe, creatieve manieren om overwinningen die ze eigenlijk nauwelijks nog kunnen ontgaan tóch niet op te hoeven strijken. | |
Tarado | maandag 24 mei 2021 @ 12:22 |
had uiteindelijk niet veel meer uitgemaakt, denk niet dat hij nog in de punten was gereden na een pitstop van enkele minuten | |
beantherio | maandag 24 mei 2021 @ 12:24 |
Het had qua punten niet veel uitgemaakt nee. Maar het beeld was erg knullig: zo'n hoog aangeschreven team dat niet eens een wielmoer kan loskrijgen. | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 12:25 |
Shit happens, uiteindelijk bij elk team. | |
DX11 | maandag 24 mei 2021 @ 12:26 |
1:31 het kan aan mijn ogen liggen maar het lijkt hier inderdaad alsof de gun helemaal niet in het midden van de velg staat maar te ver naar links. Maar dit was niet eens de eerste poging.. Blijft natuurlijk dat dit de monteur is die hem scheef houdt, niet Bottas. | |
ChevyCaprice | maandag 24 mei 2021 @ 12:34 |
Wat je zou kunnen aanmerken op die quote is de zin "de monteur de moersleutel onder een hoek moest gebruiken", dat klopt niet want hij kon ook ff opschuiven ![]() | |
MoreDakka | maandag 24 mei 2021 @ 12:34 |
Dus Leclerc heeft met opzet zijn auto in de muur geparkeerd? | |
DKUp | maandag 24 mei 2021 @ 12:34 |
Best knap dat Toto gewoon Bottas de schuld eigenlijk geeft ![]() Mercedes heeft voorwiel Bottas nog altijd niet losgekregen https://nl.motorsport.com(...)prix-monaco/6514708/ 27 minuten geleden | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 12:44 |
Hoeft niet per se. Kan ook zijn dat het team 'm gisteren expres met een kaduke auto op pad gestuurd heeft hè? | |
MoreDakka | maandag 24 mei 2021 @ 12:48 |
Heb je daar bewijs voor ofzo? Bovendien is de enige reden dat de auto kapot was omdat Leclerc hem zelf in de muur heeft gereden ![]() Lijkt me allemaal nogal vergezocht dit alleen maar om een beetje goedkoop Ferrari te bashen | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 12:49 |
Ja, je vergeet het woordje "daardoor", wat we vaak gebruiken bij oorzaak en gevolg trekking. En daaruit kun je dus ook concluderen dat Toto Bottas de schuld geeft. | |
Tarado | maandag 24 mei 2021 @ 12:49 |
Sodemieters wat een onzin | |
Ferdii | maandag 24 mei 2021 @ 12:50 |
#BLM vergeten ![]() ![]() | |
Kickinalfa | maandag 24 mei 2021 @ 12:51 |
Dit is toch wel heel bijzonder om zo de schuld naar bottas zelf te schuiven | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 12:51 |
Ja, maar als ze 'm vervolgens goed nagekeken en gerepareerd hadden, hadden ze waarschijnlijk alsnog gewonnen. En Ferrari wil niet winnen, dat is inmiddels wel duidelijk. | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 12:52 |
Zou 't? ![]() | |
MoreDakka | maandag 24 mei 2021 @ 12:55 |
Misschien ben je vergeten dat dat niet mag tussen de kwalificatie en de race. De enige optie is dan vervangen en dat betekent een gridstraf van 5 plaatsen. Maar volgens mij praat ik tegen een troll dus het zal wel ![]() | |
DX11 | maandag 24 mei 2021 @ 12:57 |
Jongens kijk ff het filmpje hier boven. Maakt mij een hoop duidelijk. Bottas parkeert prima en de monteur is gewoon scheef. | |
THEFXR | maandag 24 mei 2021 @ 13:04 |
iemand nog Italiaanse krantenkoppen over F1? | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 13:10 |
Een trol, of heb je mogelijk problemen met het herkennen van ironie? Wat denk je, dat ik serieus zou beweren dat Ferrari gewoon niet wíl winnen? Dat ze er alles aan doen om maar geen overwinningen te hoeven behalen? Je zou het echter wel bijna gaan denken met al dat gepruts. Het is bepaald niet de eerste keer de afgelopen jaren dat een Ferrari in gewonnen positie de overwinning weg gooit. Meestal vanwege redenen waarvan je denkt: dat kan ook weer alleen die prutsers bij Ferrari overkomen. | |
ESF1Gamer | maandag 24 mei 2021 @ 13:12 |
Je bent 2016 vergeten ![]() | |
Nattekat | maandag 24 mei 2021 @ 13:13 |
Schijnt dat Hamilton zijn banden aan stront had gereden achter Gasly en dat een overcut daardoor praktisch onmogelijk was. En dan geeft hij zijn team de schuld, slechte verliezer ![]() | |
ESF1Gamer | maandag 24 mei 2021 @ 13:15 |
Geeft aan dat ze zenuwachtig worden daar bij Mercedes. | |
Peterselieman | maandag 24 mei 2021 @ 13:15 |
Dat was echt binnen het team, maar ik sluit niet uit dat dit ook nog gaat gebeuren als Bottas al te horen heeft gekregen dat hij moet vertrekken. Wat er nu gebeurt is gerommel in het gehele team, dus ook management en in de fabrieken. | |
ESF1Gamer | maandag 24 mei 2021 @ 13:16 |
Alleen maar goed voor de titelkansen van RBR ![]() | |
Ferdii | maandag 24 mei 2021 @ 13:17 |
"ja maar ik was aan het sparen om langer door te gaan" ![]() | |
Symphonic | maandag 24 mei 2021 @ 13:18 |
En een flapdrol die zijn team zo openlijk afvalt moeten ze op staande voet ontslaan. | |
WismutVeilchen83 | maandag 24 mei 2021 @ 13:23 |
Je bedoelt dat jaar waarin Mercedes alle races had gewonnen als ze in Spanje er niet samen af gegaan waren en in Maleisië Hamilton zijn motor stuk ging? Nee, echt een rommel toen ja ![]() | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 13:25 |
Dat ze wonnen dat jaar betekent niet dat het in het team goed zat. Er is een reden dat sinds dat jaar een nummer een en een nummer twee is bij Mercedes, Bottas is Hamiltons wingman, Rosberg was dat nooit. Niet dat Bottas daar zo blij mee is maar zo is het wel. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2021 13:26:02 ] | |
ESF1Gamer | maandag 24 mei 2021 @ 13:25 |
Ruzie tussen Lewis & Rosberg | |
opreis | maandag 24 mei 2021 @ 13:28 |
Over 5 jaar gaan we trouwens horen dat Mercedes dit weekend slechts de 6de auto was omdat Lewis achter 2 RB's, 1 Ferrari, 1 mclaren, 1 AM en 1 AT was gefinished. Bovendien is het wel heel knap van hem dat hij de snellere mclaren (Ricciardo), AM (Stroll) en AT (Yuki) achter zich heeft weten te houden. GOAT | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 13:33 |
HHij heeft 3 slechte outlaps, de tweede komt ie achter Gasly en dan is het over ![]() | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 13:35 |
Ja, het is inderdaad niet dat de 7 voudig wereld kampioen faalt door met de snelste auto te kwalificeren op P7 (teammaat op P3) en dan in de race zijn banden niet warm krijgt, ze verpest en geen enkele poging tot inhalen kan doen. Maar wel janken dat het niet aan hem ligt ![]() | |
daNpy | maandag 24 mei 2021 @ 13:42 |
Wat die gast zegt klopt niet, staat nu ook al in de commentaren. Als de draad totaal weggevaagt wordt heeft de moer geen grip en valt het wiel eraf. Het is juist de connectie tussen dop en moer die kapot is waardoor de moer niet draait. Heb zelf wel eens met een oude dop een wielnaafmoer los proberen te draaien. Onze moersleutel kan tot 1000 Nm maar alle kracht ging verloren in het rammelen in de aansluiting (1/2" vierkant). Heb minutenlang staan kloten en uiteindelijk een nieuwe dop gehaald. Daarmee draaide de moer in minder dan een seconde los ![]() | |
Tarado | maandag 24 mei 2021 @ 13:55 |
als deze foto correct is kan je het wel aardig zien | |
LTVDK | maandag 24 mei 2021 @ 14:14 |
Volgende race hebben ze nieuwe revolutionaire wielmoeren maar tijdens de race schiet er eentje los waardoor er een band afvliegt, uiteraard bij Bottas ![]() | |
Nattekat | maandag 24 mei 2021 @ 14:20 |
Dat ook ja. Zijn outlap in vrije lucht was bagger. Gasly was sneller en had overduidelijk wel genoeg rubber over om nog even door te kunnen, die strijd had hij nooit kunnen winnen. Hamilton heeft dit resultaat 100% aan zichzelf te danken, en ik vind het een prachtig geval van karma voor Imola. | |
spectrumanalyser | maandag 24 mei 2021 @ 14:24 |
Wielmoeren heel voorzichtig mee omgaan. Kalm en rustig demonteren, ze hebben alle tijd. wel 2 seconde. | |
opreis | maandag 24 mei 2021 @ 14:39 |
Denk dat ze het tijdens de debrief filmpjes nog wat gaan laten zien. Maar ziet er idd uit alsof er wel minder grip is om mee te draaien op die moer. | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 15:05 |
Minder grip? Dat ding is helemaal rond. ![]() | |
quo_ | maandag 24 mei 2021 @ 15:20 |
Heel scherp ! | |
DKUp | maandag 24 mei 2021 @ 15:26 |
Ja natuurlijk, bij Bottas gaat alles fout en dit zal hetzelfde verhaal zijn als George zou komen in plaats van hem. Lewis heeft mazzel en hij kan goed racen maar afgelopen weekend niet ![]() | |
Peterselieman | maandag 24 mei 2021 @ 15:26 |
vermoedelijk had die wielmoer al schade voor de stop en gaf het schuin plaatsen van de wheelgun het laatste zetje. | |
ESF1Gamer | maandag 24 mei 2021 @ 15:32 |
Ik hoop bij Hamilton | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 15:40 |
Hoe die er voor de tijd uitzag weet niemand, maar waarschijnlijk wel. Mijn reactie was alleen gericht over de opmerking dat 'minder grip' een behoorlijk understatement is. | |
SiGNe | maandag 24 mei 2021 @ 15:47 |
https://www.nu.nl/formule(...)uto-af-gekregen.html Wiel moer is err nog steds niet af, krijgt Doornbos toch gelijk en moet Bottas de rest van het seizoen met dat wil rijden ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 24 mei 2021 @ 15:50 |
Dat is wel de langste Formule1 pitstop in de geschiedenis. Al meer dan 24 uur bezig. | |
Peterselieman | maandag 24 mei 2021 @ 15:50 |
Ik snap dat coureurs en auto's een band met het rubber krijgen, maar dit is wel heel erg overdreven | |
Tarado | maandag 24 mei 2021 @ 16:10 |
DKUp | maandag 24 mei 2021 @ 16:11 |
![]() ![]() ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 24 mei 2021 @ 16:13 |
Max Mosley is overleden, zie algemene topic. | |
opreis | maandag 24 mei 2021 @ 16:26 |
Had de 2 seconde ervoor nog willen zien. Before en after zeg maar. | |
Tarado | maandag 24 mei 2021 @ 16:30 |
meer dan dit kom ik niet | |
opreis | maandag 24 mei 2021 @ 16:34 |
Wellicht zijn die er ook gewoon niet hoor. Ik herinner me vaag een shot van dat er een gap met een camera op z'n schouder aan kwam rennen om het hele gebeuren te filmen toen hij merkte dat er iets mis ging. Wellicht komen de beelden uit zijn camera en die was er begrijpelijk nog niet op het moment dat Bottas kwam aanrijden. | |
Ferry_76 | maandag 24 mei 2021 @ 16:50 |
Dat was toch toen Hamilton na Maleisie openlijk zijn team van sabotage ging betichten..? Die Hamilton moeten we dit jaar ook hebben, flink gefrustreerd, dan maakt hij meer fouten. | |
opreis | maandag 24 mei 2021 @ 16:54 |
2011 Lewis ![]() | |
Nattekat | maandag 24 mei 2021 @ 16:58 |
Ik snap niet waarom ze Bottas niet gewoon naar buiten hebben gestuurd ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 24 mei 2021 @ 17:02 |
Dat mag niet | |
Nattekat | maandag 24 mei 2021 @ 17:04 |
Ze hebben het eerder gedaan. Liever straf dan dnf. | |
Peterselieman | maandag 24 mei 2021 @ 17:06 |
Spa 2015 in de Williams Ja, dat was Bottas waarbij Williams een verkeerde band klaar had gelegd voor hem | |
tja77 | maandag 24 mei 2021 @ 17:07 |
Jarenlang moet RB op hun tenen lopen om de strijd enigszins aan te kunnen met Mercedes. En dan nog kwamen ze vaak niet eens in de buurt. Nu ze in de buurt van Mercedes zitten, beginnen bij Mercedes en Hamilton de fouten en het gezanik. Mooi om te zien die onrust bij het “onaantastbare” Mercedes. Meer van dit a.u.b. | |
Nattekat | maandag 24 mei 2021 @ 17:08 |
Mooie oplossing. Tenzij dat wiel al los was natuurlijk, maar dat lijkt niet het geval. | |
Rianne84 | maandag 24 mei 2021 @ 17:15 |
Die band stond al op ploffen | |
Nattekat | maandag 24 mei 2021 @ 17:16 |
Spannend toch | |
Rianne84 | maandag 24 mei 2021 @ 17:18 |
Eens, maar sir Lewis had daar wellicht last van gehad, dus doen ze het niet. | |
MoreDakka | maandag 24 mei 2021 @ 17:29 |
Hamilton is nog wel slim genoeg om het bij een insinuatie te laten zodat hij later altijd nog kan zeggen dat hij het niet zo bedoeld heeft ![]() Heeft Max ook wel eens gedaan, leuk trucje | |
opreis | maandag 24 mei 2021 @ 17:39 |
![]() Links Lewis wheel nut. Rechts Bottas na de wheel gun. Er van uitgaande dat Bottas niet de afdankertjes krijgt natuurlijk. [ Bericht 30% gewijzigd door opreis op 24-05-2021 17:56:30 ] | |
Breekfast | maandag 24 mei 2021 @ 17:54 |
Ik denk dat het wegkapen van personeel bij Mercedes ook geen positief effect heeft voor de werksfeer daar. Volgens mij zitten die mensen momenteel nog bij Mercedes en gaan ze pas later over naar Red Bull. Kan mij niet voorstellen dat je dan nog echt een groot teamgevoel kunt creëren als die mensen er nog werken. | |
ESF1Gamer | maandag 24 mei 2021 @ 17:55 |
![]() | |
ESF1Gamer | maandag 24 mei 2021 @ 17:58 |
Die eerder geluk mee gehad ![]() | |
Starflyer | maandag 24 mei 2021 @ 17:59 |
Die gaan waarschijnlijk meteen met gardening leave zodat ze vanaf begin volgend jaar voor RBR kunnen beginnen. | |
MoreDakka | maandag 24 mei 2021 @ 18:50 |
De auto in de muur parkeren overkomt iedereen wel eens een keer dus dat heeft ook weinig met Ferrari te maken | |
THEFXR | maandag 24 mei 2021 @ 19:53 |
[ Bericht 23% gewijzigd door THEFXR op 24-05-2021 20:01:56 ] | |
Monolith | maandag 24 mei 2021 @ 20:05 |
Wat een opportunisme gelijk weer. | |
spectrumanalyser | maandag 24 mei 2021 @ 20:14 |
Wat Doornboss zegt over het incident met Bottas; een verklaring kan zijn dat de monteur te vroeg de wheelgun activeerde, nog voordat het luchtpistool verbonden was met de wielmoer. dan sloop je de wielmoer. | |
Ferry_76 | maandag 24 mei 2021 @ 20:35 |
Volgens niet over zijn eigen team... | |
#ANONIEM | maandag 24 mei 2021 @ 20:40 |
Dat was nog maar de helft van het probleem. Het team heeft de auto vervolgens bekeken en geconstateerd dat er niks mis mee was, c.q. wilde geen risico op een gridpenalty lopen. En dat ligt natuurlijk wel degelijk aan het team. Een alles of niets strategie. Tja, dan wordt het dus niets. | |
Whiskers2009 | maandag 24 mei 2021 @ 20:43 |
Zeker wel. Gisteren. | |
Nattekat | maandag 24 mei 2021 @ 20:44 |
Straks loopt Max nog 26 punten uit in Baku ![]() | |
franske19 | maandag 24 mei 2021 @ 20:45 |
Bullshit. Bottas stopte zowat perfect op de gele strepen. | |
ESF1Gamer | maandag 24 mei 2021 @ 21:36 |
Genot ![]() Koester dit moment ![]() | |
Nattekat | maandag 24 mei 2021 @ 21:43 |
Well done Baku | |
Ferry_76 | maandag 24 mei 2021 @ 21:53 |
Ik bedoelde Hamilton, niet Max natuurlijk. | |
ESF1Gamer | maandag 24 mei 2021 @ 22:04 |
Even theorie: Was Bottas zijn auto dezelfde van Imola? Kwam daarom wiel er niet af, omdat ze de auto niet goed gefixt hebben voor de GP van Monaco?
| |
Nattekat | maandag 24 mei 2021 @ 22:08 |
De theorie dat de schade bij Leclerc niet door de crash kwam is geloofwaardiger, sorry. | |
Peterselieman | maandag 24 mei 2021 @ 22:13 |
Zie het einde van het filmpje: Bij Kimi was er een probleem met de drinkfles ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 24 mei 2021 @ 22:15 |
Tom Holland had eerder op de dag met een band van Mercedes gespeeld. Toeval. | |
PzKpfw | maandag 24 mei 2021 @ 22:21 |
Dit inderdaad, het kan eigenlijk alleen maar tegenvallen. Mensen zijn alweer helemaal vergeten dat Mercedes in de Grand Prix ervoor (op een normaal circuit) een voorsprong op Red Bull leek te hebben. | |
Peterselieman | maandag 24 mei 2021 @ 22:22 |
Wilde het net posten
| |
MoreDakka | maandag 24 mei 2021 @ 22:24 |
Of het wordt alles | |
spectrumanalyser | maandag 24 mei 2021 @ 22:43 |
Is het toegestaan om een proefritje te maken? De eerste sector deed de auto het. pas bij de tunnel begaf de aandrijfas het. Het is een stratencircuit wat snachts geopend is voor verkeer. en er rijden andere klassen zoals de Porsche Supercup en Formula Regional.... en toch... hadden ze in de ochtend even een proefrit kunnen maken dan was die aandrijfas er wel uit gesprongen. dan heb je 5 uur de tijd. | |
Tarado | maandag 24 mei 2021 @ 23:21 |
ach ja, ze leven ervan | |
Nattekat | maandag 24 mei 2021 @ 23:37 |
Nee | |
#ANONIEM | dinsdag 25 mei 2021 @ 01:07 |
Ja, dat hebben we gezien. | |
#ANONIEM | dinsdag 25 mei 2021 @ 01:15 |
Nee, mag niet. Rijden is uitgesloten en ook het echt belasten van onderdelen is eigenlijk niet mogelijk. Zo'n as bezwijkt echter niet zo maar, dan zitten er al scheurtjes o.i.d. in. Die kun je met de juiste apparatuur volgens mij wel opsporen, maar dat voert misschien te ver (ze zullen geen elektronenmicroscoop bij zich hebben). Ook aangezien dit de as was aan de niet beschadigde kant van de auto. Hoe dan ook; MoreDakka ging een beetje te serieus in op mijn grapje dat Ferrari er weer eens alles aan gedaan heeft om maar niet te hoeven winnen. | |
Red_85 | dinsdag 25 mei 2021 @ 12:00 |
Vroegah had je wel de warm-up om 10:30 tot 11:00, die was precies voor dit soort zaken bedoeld. Maar die sessie is wegbezuinigd. Zijn nog wel mooie verhalen over te vertellen ook. Zeker die van Monaco. Zoals een Eddie Irvine die om 10:25 van een boot afspringt terwijl 2 dames hem vanaf het dek uitzwaaien. Prachtig. | |
ChevyCaprice | dinsdag 25 mei 2021 @ 13:16 |
Eens. Meneer staat 1 keertje op de eerste plek met een verschil van 5 punten en het is meteen hosanna Laten we eerst nou maar die andere 18 races afwachten. | |
Marcoss | dinsdag 25 mei 2021 @ 13:25 |
Het is toch ook niet zo raar dat ze het risico nemen als ze echt denken dat er een kans is dat ze bak het houdt? En ja, dan is er een kans dat het niets wordt.. | |
tja77 | dinsdag 25 mei 2021 @ 13:42 |
Ja want na die 18 races heeft het nog zin om te speculeren wie er kampioen gaat worden. ![]() | |
Marcoss | dinsdag 25 mei 2021 @ 14:03 |
Bij Chevy is de kans aanwezig dat hij het dan nog steeds niet zeker weet | |
ChevyCaprice | dinsdag 25 mei 2021 @ 14:08 |
Vier punten zelfs ![]() | |
beantherio | dinsdag 25 mei 2021 @ 17:20 |
bianconeri | dinsdag 25 mei 2021 @ 18:37 |
Hoezo act? Ik geef een race verslag die gewoon volledig op de feitelijke gebeurtenissen gebaseerd is. Dus dat kinderachtige gedoe van je mag wel lekker ophouden. BroesWillems getrol ![]() | |
Predator40 | dinsdag 25 mei 2021 @ 18:45 |
zowel Lewis als Mercedes laten zich nu wel heel erg kennen nu ze opeens niet meer comfortabel vooraan kunnen rijden met zoveel overmacht, ze lopen echt aan alle kanten te klagen. aanpassingen zouden zijn om Mercedes af te stoppen De FIA zou RB voortrekken ( met de achtervleugel, bandenwarmers etc etc etc ) "illigale" achtervleugel en dat teams teveel tijd krijgen om dat te veranderen. en het gaat maar door met janken. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
PzKpfw | dinsdag 25 mei 2021 @ 18:47 |
Wellicht gaat er binnen dat team nu van alles mis nu er niet meer vanzelfsprekend gewonnen kan worden. | |
Predator40 | dinsdag 25 mei 2021 @ 18:49 |
allemaal de schuld van de FIA / RB ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 25 mei 2021 @ 18:58 |
![]() ![]() | |
Dazalbest | dinsdag 25 mei 2021 @ 21:55 |
Ik geloof best dat er nog genoeg GP's zijn die Mercedes beter liggen. Toch ben ik benieuwd hoe de druk gaat spelen nu Hammie een achterstand heeft, gefrustreerd raakt en nog meer gaat liggen jankballen. Dat en hoe dit gaat rotten in het team. Bij RB hoofd koel houden! ![]() | |
Nattekat | dinsdag 25 mei 2021 @ 21:56 |
Hij wint er 6 op rij met overmacht. | |
Monolith | dinsdag 25 mei 2021 @ 22:01 |
De mythe van de feilloze Hamilton is natuurlijk wel vooral dat. Natuurlijk is ie ervaren en vreselijk consistent, maar als je niet maximaal hoeft te pushen, dan is het ook makkelijker om geen fouten te maken. Toch denk ik als je kijkt naar Bottas dat de Mercedes echt wel duidelijk de bovenliggende auto is op veel circuits. Als Perez dan ook nog niet echt aanhaakt, dan hebben ze ook nog eens een tactisch voordeel. | |
Dazalbest | dinsdag 25 mei 2021 @ 22:01 |
Of dat en dan hebben we 2 leuke hoopvolle weken gehad ![]() | |
Dazalbest | dinsdag 25 mei 2021 @ 22:04 |
Dat is ook en Merc als oppermachtig zal niet snel veranderen. Toch laat Lewis zich regelmatig kennen als de race niet naar zijn hand staat terwijl hij dan nog gewoon vooraan in de tussenstand stond. Nu ook dat niet het geval is ben ik toch wel benieuwd. Als hij de volgende race weer gaat winnen dan zal het voorlopig wel weer zelfde oude situatie zijn. | |
opreis | dinsdag 25 mei 2021 @ 22:17 |
Lewis heeft zelfs met al die jaren superieure auto's nooit 6 op rij weten te winnen. Baku en Oostenrijk komen er ook aan. Dat zijn circuits waar Lewis het vaker verliest van zijn teamgenoot dan dat hij wint. Hopelijk kan Bottas hem een keer of 2 pakken (achter Max) om het intern ook wat gezelliger te maken daar. | |
opreis | dinsdag 25 mei 2021 @ 22:19 |
Seb en Schumi waren consistent met een dominante auto. Seb heeft wel eens 9 op rij gewonnen. Er is 1 Mercedes coureur die 7 races op rij heeft gewonnen en dat was Nico Rosberg, toenmalig teamgenoot van de grote Lewis. | |
beantherio | dinsdag 25 mei 2021 @ 22:20 |
De kans dat Hamilton kampioen wordt is nog steeds het grootst: daar kun je reëel over zijn. Maar als Verstappen consistent blijft presteren en opportunistisch is dan is er best veel mogelijk. Max maakt weinig fouten en is nog steeds goed in het "maximaliseren". Ik heb het al eerder genoemd maar vorig jaar was ie de coureur die de minste keren buiten de top 3 gefinisht is (wel jammer van al die DNF's..). En dit jaar is ie na 5 races nog de enige coureur die steeds 1e of 2e is gefinisht. Dat zijn wel dingen waar je ver mee komt in de kampioenschapsstrijd. | |
Peterselieman | dinsdag 25 mei 2021 @ 22:30 |
ik heb het idee dat Bottas nu wat meer zijn eigen weg kiest, maar ja, hij is wel Bottas Het is wel zo dat het meer dan ooit rommelt bij Mercedes en dat team kan alleen verslagen worden als je het gerommel in stand houdt, want dan kan het regelmatig tot een uitbarsting komen. Dan zie je de echte Toto Wolff en zie je ook het gemis van een Niki Lauda. | |
beantherio | dinsdag 25 mei 2021 @ 22:37 |
Evenstar | dinsdag 25 mei 2021 @ 22:39 |
Yup. Winnen als Lewis een steekje laat vallen is belangrijk. Lewis heeft echt veel geuk gehad met die SC paar races terug, anders had Max nu misschien wel een race voorsprong en kon hij zelfs een keer uitvallen zonder de leiding te verliezen. | |
THEFXR | dinsdag 25 mei 2021 @ 23:54 |
Veekay staat op de 1ste startrij komende zondag, als er ooit een Nederlander kans had op de overwinning dan is hij het. | |
Peterselieman | woensdag 26 mei 2021 @ 00:08 |
Gelukkig heeft Arie al 2x gewonnen ![]() | |
opreis | woensdag 26 mei 2021 @ 08:05 |
Natuurlijk, want Lewis rijdt nog steeds in de beste auto en dat is een behoorlijk voordeel. | |
opreis | woensdag 26 mei 2021 @ 08:20 |
Deze keer niet met Palmer eens. Constant benadrukken dat Mercedes het fout heeft gedaan. "Hamilton was niet dicht bij genoeg toen ze gingen pitten, hij zat er iets meer dan een seconde achter". okay, dus hij had meer op de versnellingsbak moeten zitten. Wiens schuld is dat dan? Het scheelde nauwelijks wat. Had hij zijn outlap ook perfect gereden? Ook niet echt een kritische blik waarom Lulu uberhaupt op die plek zit of de vraag wanneer Gasly anders had gepit zou hebben. | |
daNpy | woensdag 26 mei 2021 @ 08:38 |
Hamiltons outlap was sneller dan die van Vettel, Gasly én Perez. Maar omdat hij toch in verkeer zat oid, heeft hij 3 langzame tijden gereden, de rest allemaal 1 (outlap) en daarna weer snellere tijden. Uiteindelijk zat ie mooi vast achter Gasly en Vettel ![]() ![]() Wat Mercedes fout heeft gedaan is Ham als eerste laten pitten, terwijl hij banden aan het sparen was. Maar Hamilton zelf mag ook wel eens in de spiegel kijken als ie op P7 kwalificeert terwijl Bottas gewoon op P3 staat. | |
manny | woensdag 26 mei 2021 @ 08:40 |
Waarschijnlijk spuit 11, maar begrijp ik het nou goed dat ze die Mercedes van Bottas met dat ene wiel nog steeds vast aan de auto naar Duitsland hebben getransporteerd ?. Daar zal even gevloekt zijn... | |
opreis | woensdag 26 mei 2021 @ 08:41 |
Lulu zegt dat hij banden aan het sparen was. Dat is dan t.o.v Gasly die ook nog gewoon comfortable was qua banden. Ondertussen zegt James Allison van Mercedes dat er nog voor een paar laps leven in de banden zat. Dus dan de vraag is dan ook of dat genoeg was voor wanneer Gasly eindelijk gaat stoppen. Want waarom zou Gasly uberhaupt stoppen voor dat Lewis dat gaat doen? | |
daNpy | woensdag 26 mei 2021 @ 08:57 |
Ja die hebben ze (of gaan? ![]() | |
Nattekat | woensdag 26 mei 2021 @ 09:21 |
Hij had een vrije baan na zijn stop en ging naar binnen toen hij vlak achter Gasly reed. | |
daNpy | woensdag 26 mei 2021 @ 09:55 |
Dat kan daarom rijdt ie ook de snelste outlap. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 26 mei 2021 @ 10:04 |
Zijn snelle outlap was alsnog trager dan de inlaps van Vettel en Gasly. Je zag op de tijdwaarneming dat zijn achterstand tov de man voor hem gedurende zijn outlap opliep. Ik meen van 17,1 naar aan het einde van het rondje 17,9 of 18,1 ofzo. Gasly pitte eerst en kwam voor hem eruit, Vettel reed nog een rondje door en kwam voor beiden uit. Hun outlaps kunnen vervolgens dan wel trager zijn geweest dan Hamilton, maar dat deed niet meer ter zaken omdat ze toen al voor Hamilton reden. Waarom die outlap traag was weet ik niet. Geen verkeer, want toen reden nog nauwelijks rijders op een ronde achterstand. Volgens mij waren die nieuwe harde banden gewoon moeilijk op temperatuur te krijgen en waren ze daardoor trager dan 30 ronden oude softs die wel op temperatuur waren. | |
daNpy | woensdag 26 mei 2021 @ 10:15 |
Inlap van Gasly was 0,3 sneller en die van Vettel 1 sec sneller idd. Uiteraard waren de outlaps niet sneller als de inlap, dat geld voor iedereen. Hamiltons outlap (30) was echter wel 3 sec sneller dan die van Gasly (31). Dus een verschil van 2,7 sec in het voordeel van Ham op de baan, en omdat de pitstop van Gasly ook 0,5 trager was heeft Ham ergens 3,2 sec laten liggen. https://www.racefans.net/(...)rts-times-and-tyres/ [ Bericht 1% gewijzigd door daNpy op 26-05-2021 10:21:21 ] | |
WismutVeilchen83 | woensdag 26 mei 2021 @ 10:39 |
Tijdens die outlap van Gasly zat Hamilton toch al vast achter Gasly? Dus daar heeft hij die tijd niet verspeeld. Daar hebben ze met zijn 2-en tijd verspeeld op Vettel waardoor die na diens pitstop er ook voor kwam. | |
daNpy | woensdag 26 mei 2021 @ 11:21 |
Volgens de data stond Gasly toen in de pit. | |
Starflyer | woensdag 26 mei 2021 @ 12:37 |
De outlap van Gasly is niet het goede meetpunt, want Hamilton komt op dat moment weer achter Gasly uit. Je moet de inlap van Gasly vergelijken met de outlap van Hamilton. Daar wordt het verschil gemaakt. | |
ChevyCaprice | woensdag 26 mei 2021 @ 12:43 |
Hamilton was ook aan het weaven nadat die de pitexit uitkwam, dat heeft hem wellicht ook wel genekt. Verschil met Gasly was niks. | |
Starflyer | woensdag 26 mei 2021 @ 12:45 |
Geen hele ronde. | |
opreis | woensdag 26 mei 2021 @ 12:50 |
Lewis zat vooral niet op de gearbox van Gasly toen hij de pit in ging. Op een gegeven moment zat hij op 1.3 sec en zei het team dat hij het gat moest dichten. Dat heeft hij niet genoeg gedaan. Sterker nog. zijn lap voordat hij ging pitten was juist 3,5 tiende langzamer dan Gasly. Van z'n laatste +/- 10 rondes voor de stop was deze het langzaamst: http://en.mclarenf-1.com/(...)n&dr2=Pierre%20Gasly Met een lap van 1:16.600 in ronde 28 zou het wel gelukt zijn waarschijnlijk. Als je dan zegt dat je banden hebt gespaard moet dat ook gewoon mogelijk zijn. Alleen rijdt hij dan net 1:17.044. En ja ik weet dat hij bij z'n inlap tijd heeft om dat verschil weer goed te maken, maar als je kijkt waar hij was t.o.v. Gasly toen hij de pit in reed dan was dat gewoon te ver weg | |
WismutVeilchen83 | woensdag 26 mei 2021 @ 12:59 |
In het gedeelte waar je de pits inrijdt is op de versnellingsbak zitten ook niet echt een optie. Veel dichterbij dan 0,8 of 0,9 seconden lukt daar niet. Maar dat is wel dichterbij dan 1,3 seconden. Had wellicht nét aan het verschil kunnen maken. | |
opreis | woensdag 26 mei 2021 @ 13:02 |
Het is uiteindelijk op een paar tiende mislukt, Ik vind het dan te makkelijk om het meteen af te doen als schuld van het team met slechte strategie. | |
ChevyCaprice | woensdag 26 mei 2021 @ 13:08 |
Was wel beter geweest als die ff van tevoren te horen had gekregen dat die moest pushen of zo (desnoods in codetaal zodat AT het niet doorhad) | |
opreis | woensdag 26 mei 2021 @ 13:18 |
![]() HAMILTON COMPLAINING AFTER LOSING MULTIPLE POSITIONS DURING HIS PIT STOP | 2021 Monaco GP TEAM RADIO Klinkt toch redelijk duidelijk? | |
ChevyCaprice | woensdag 26 mei 2021 @ 13:19 |
Oh. Ja klopt. Haha die “understood”, en daarna “how am i still behind him man” ![]() | |
Tijn | woensdag 26 mei 2021 @ 13:21 |
Lewis' pitstop was ook niet bijzonder snel. Ik weet niet hoe lang Gasly stil heeft gestaan, maar ik denk dat AlphaTauri daar ook wel wat goed heeft gedaan. | |
opreis | woensdag 26 mei 2021 @ 13:24 |
Onzin, die van Lewis was 2.2 seconde. Van Gasly 3.0. Krijg Lewis ook 0.8 in zijn voordeel. | |
Tijn | woensdag 26 mei 2021 @ 13:25 |
Ah, ik dacht dat het andersom was. Ok, in dat geval begrijp ik niks van wat Mercedes nou dacht te bereiken met het plan Lewis als eerste naar binnen te sturen. | |
opreis | woensdag 26 mei 2021 @ 13:29 |
Gewoon een undercut om met een snellere mercedes een langzamere AT voorbij te komen omdat de coureur de quali verneukt heeft en er ook niet langs kon op de baan. Dat Lewis dan foutjes maakt bij de uitvoering moet je niet het team aanrekenen. Het is trouwens ook niet zo dat elke undercut of overcut altijd succesvol is. Het zijn altijd pogingen en de coureur moet het dan ook af kunnen maken. Achteraf naar het team wijzen is wel heel makkelijk. | |
Tijn | woensdag 26 mei 2021 @ 13:30 |
Tuurlijk, dat is ook zo. Maar Monaco staat nou niet bepaald bekend als een baan waar een undercut veel kans heeft. Wat dat betreft hebben ze het bij RBR met Perez een stuk beter gedaan ![]() | |
opreis | woensdag 26 mei 2021 @ 13:34 |
En de overcut werk alleen als je degene voor je tot een pitstop kan dwingen. Er was niemand die Gasly tot pitstop ging dwingen. Perez (en Vettel) profiteerde beide van de mislukte undercut van Lewis. Daardoor ging Gasy ook naar binnen om te coveren. Had Lewis niet gepit, dan Gasly ook niet, en dan is het maar de vraag wanneer Gasly, Lewis, Vettel en Perez pitten t.o.v elkaar en hoe dat uit pakt. | |
XL | woensdag 26 mei 2021 @ 13:49 |
Hoezo niet? De undercut werkt toch overal goed, als je outlap snel is. Undercut naar hards was hier het probleem. Je moet sneller op langzame banden. Bijkomend probleem is dat Hamilton de coureurs achter hem ophield, die konden versnellen nadat Hamilton en als een magneet ook Gasly naar binnen gingen. Als Hamilton een snellere outlap gereden had dan Gasly de inlap, dan was die undercut gelukt. Dat het team niet in de gaten had dat Vettel niet alleen volgde, maar ook met Hamilton in gevecht was is de grootste blunder. | |
Fer | woensdag 26 mei 2021 @ 15:03 |
Verstappen reed zijn snelle ronde als 3e rondje tijdens de Q. Zelfs de soft kwam niet op temperatuur binnen 1 ronde. | |
Starflyer | woensdag 26 mei 2021 @ 15:04 |
Volgens Mercedes omdat Lewis banden al bijna op waren, net zoals die van Bottas. Ze zagen bij Hamilton dezelfde drop off. | |
Tijn | woensdag 26 mei 2021 @ 15:09 |
De kans daarop is alleen vrijwel nul. Volgens mij was iedereens inlap sneller dan z'n outlap. | |
ChevyCaprice | woensdag 26 mei 2021 @ 15:13 |
Vandaag Mercedes Debrief dus dan gaan we erachter komen | |
daNpy | woensdag 26 mei 2021 @ 15:31 |
In alle rondes eromheen verkloot Ham het zelf. Klopt en daar zitten zelfs secondes tussen. | |
spectrumanalyser | woensdag 26 mei 2021 @ 15:33 |
Als Lewis de volgende race weer niet wint dan moeten de regels echt eens aangepast worden. | |
opreis | woensdag 26 mei 2021 @ 15:42 |
Ik snap het wel dat ze bij Merc in paniek raken. 3 van de laatste 7 GP's gingen op de een of andere manier redelijke rampzalig voor ze. | |
opreis | woensdag 26 mei 2021 @ 16:56 |
| |
Dauthi | woensdag 26 mei 2021 @ 18:12 |
Je maakt de auto's 2 meter breed, betrouwbaar over 7 races en onmogelijk om te pushen tijdens de race, en dan ga je de problemen die daardoor naar boven toekomen toeschrijven aan andere factoren... https://www.gptoday.net/n(...)er-circuit-in-monaco | |
Peterselieman | woensdag 26 mei 2021 @ 18:30 |
Kleinere, lichtere auto's zou iig al wat gaan helpen | |
Nattekat | woensdag 26 mei 2021 @ 18:41 |
Bijtanken ![]() Dan spelen twee factoren mee voor de pitstop die elkaar kunnen opheffen. Veel meer strategische waanzin. | |
Starflyer | woensdag 26 mei 2021 @ 19:08 |
Nog minder inhaalacties op de baan ![]() | |
Nattekat | woensdag 26 mei 2021 @ 19:09 |
Kan mij het aantal doodsaaie acties zoals die van Hamilton op Verstappen in Spanje nou verrotten. | |
dop | woensdag 26 mei 2021 @ 19:17 |
Want? Er won eerder een Nederlander! | |
beantherio | woensdag 26 mei 2021 @ 19:19 |
Twee keer zelfs. | |
needakill | woensdag 26 mei 2021 @ 21:28 |
Omdat Verstappen word ingehaald? | |
Nattekat | woensdag 26 mei 2021 @ 21:32 |
Als Verstappen in de snellere auto op verse banden zo voorspelbaar makkelijk Hamilton voorbij was gegaan was het net zo bloedsaai geweest. Bahrein was spannend omdat het al vrij gauw duidelijk werd dat hij misschien één kans zou gaan krijgen. En dat was een veel betere race dan Spanje. | |
beantherio | woensdag 26 mei 2021 @ 21:41 |
Norris is momenteel op Twitch de Mclaren Unboxed van de race van afgelopen weekend aan het bekijken en becommentarieren. | |
Ferdii | woensdag 26 mei 2021 @ 21:47 |
Het enige wat de F1 kan redden is als ze het veel makkelijker maken om de auto voor je te volgen, zonder je banden verrot te rijden, zonder downforce reductie, maar met een flinke slipstream Inhalen met drs kan iedereen en levert geen enkele spanning op. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 26 mei 2021 @ 22:16 |
Dit vind ik toch wel zwak van Toto, de schuld bij Bottas leggen. Dat voelt meer alsof hij voorbereidingen aan het treffen is om Bottas te wippen. https://www.planetf1.com/news/toto-wolff-valtteri-bottas-wheel-nut/ “Valtteri stopped a little too early,” said Wolff, quoted by Auto Motor und Sport, indicating he had pulled up slightly short of his marks. “This meant the mechanic had to apply the impact wrench at an angle. The awkward angle damaged the wheel nut and we couldn’t bring it down.” ... “And as a matter of fact, the mechanic that did that is one of the best, and one of the fittest in terms of pit-stop speed, that the team has.[/quote] | |
THEFXR | woensdag 26 mei 2021 @ 22:57 |
op die leeftijd! | |
Nattekat | donderdag 3 juni 2021 @ 15:53 |
F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 Azerbaijan Grand Prix 2021 #1 |