Ik heb vroeger als kind supervaak in zulke liften gezeten met skieen of in de bergen wandelen maar ik zou het nu denk ik ook echt niet meer zo snel doen, dan liever naar het dal of de top wandelen. Brr vreselijkquote:Op zondag 23 mei 2021 15:34 schreef Hamzoef het volgende:
Daarom ga ik in dat soort landen echt niet in zulke dingen.
Alleen in Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland en Scandinavië dus?quote:Op zondag 23 mei 2021 15:34 schreef Hamzoef het volgende:
Daarom ga ik in dat soort landen echt niet in zulke dingen.
Groot Brittannië en Canada ook nog wel.quote:Op zondag 23 mei 2021 15:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alleen in Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland en Scandinavië dus?
Zo kun je ook op wintersport in Bulgarije ofzo, nou, doe mij ook maar Oostenrijk dan...quote:Op zondag 23 mei 2021 15:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alleen in Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland en Scandinavië dus?
quote:
Ze maken mooie dingen, maar de vraag is of het onderhoud ook altijd zo goed is...quote:Op zondag 23 mei 2021 15:21 schreef NightDancert het volgende:
Italië is op heel veel vlakken een onderontwikkeld land blijkt nog maar eens.
Ja, dat is waar.quote:Op zondag 23 mei 2021 17:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Ze maken mooie dingen, maar de vraag is of het onderhoud ook altijd zo goed is...
We wisten al dat bruggen slecht eraan toe zijn daar...
@:aloa ik denk datvast een foutje is of niet?
De treinen die Nederland zo'n 10 jaar geleden hebben gekocht voldeden ook al niet. En als je het wegdek ziet, in voornamelijk het zuiden, dramatisch. Landen als Spanje & Polen hebben het veel beter voor elkaar.quote:Op zondag 23 mei 2021 17:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
[..]
Ze maken mooie dingen, maar de vraag is of het onderhoud ook altijd zo goed is...
We wisten al dat bruggen slecht eraan toe zijn daar...
@:aloa ik denk datvast een foutje is of niet?
Zo'n Polen heeft de hele infrastructuur gemoderniseerd op kosten van Brussel. In Italië ben je eerst een flink deel van je budget kwijt aan corruptie en de mafia. Waar beknibbel je dan op? Juist, het onderhoud, dat is een probleem voor later.quote:Op zondag 23 mei 2021 17:53 schreef Ciclon het volgende:
[..]
De treinen die Nederland zo'n 10 jaar geleden hebben gekocht voldeden ook al niet. En als je het wegdek ziet, in voornamelijk het zuiden, dramatisch. Landen als Spanje & Polen hebben het veel beter voor elkaar.
Je zou toch zeggen voor het seizoen ff een check doen.... (Wat dat dan ook is...)quote:
Je staat er niet bij stil... beter nu van wel dus met Italië...quote:Op zondag 23 mei 2021 15:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik heb vroeger als kind supervaak in zulke liften gezeten met skieen of in de bergen wandelen maar ik zou het nu denk ik ook echt niet meer zo snel doen, dan liever naar het dal of de top wandelen. Brr vreselijk
Zoiets moet je zeker 1 keer per jaar goed checken. Gaat wel om mensen.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen voor het seizoen ff een check doen.... (Wat dat dan ook is...)
Ze zullen nu wel uitzoeken wat het onderhoudsinterval is en wat het zou moeten zijn... (Fabriekswege)
Soms slaan ze op hol....wil je ook niet meemaken.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:03 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je staat er niet bij stil... beter nu van wel dus met Italië...
Maar Oostenrijk en Zwitserland hebben ook wel zo hun momenten gehad met kabelbanen dacht ik...
Dat klopt, maar het is ook goed uitgevoerd. Inderdaad, de mafia, dat het is probleem. Het wordt tijd dat ze figuren als Berlusconi letterlijk een puntige schop onder de hol geven.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zo'n Polen heeft de hele infrastructuur gemoderniseerd op kosten van Brussel. In Italië ben je eerst een flink deel van je budget kwijt aan corruptie en de mafia. Waar beknibbel je dan op? Juist, het onderhoud, dat is een probleem voor later.
Als je ze eenmaal aankijkt op YT dan komen ze allemaal voorbij...quote:Op zondag 23 mei 2021 18:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Soms slaan ze op hol....wil je ook niet meemaken.
Dat is het laatste groot onderhoud dat doe je niet elk jaarquote:Op zondag 23 mei 2021 18:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Zoiets moet je zeker 1 keer per jaar goed checken. Gaat wel om mensen.
Laatste onderhoud 6 jaar terug is veel te lang geleden...
Probleem daar is het "cultuurtje". Italianen hebben een geschiedenis van corruptie en hoe leuk je het ook wil maken, het duurt altijd maar even want de geschiedenis steekt altijd weer de kop op als onkruid.quote:Op zondag 23 mei 2021 18:09 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is ook goed uitgevoerd. Inderdaad, de mafia, dat het is probleem. Het wordt tijd dat ze figuren als Berlusconi letterlijk een puntige schop onder de hol geven.
quote:
Toen waren het 20 doden...quote:
quote:Op zondag 23 mei 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Toen waren het 20 doden...
https://en.wikipedia.org/wiki/Cavalese_cable_car_disaster_(1998)
Jemig ....quote:Op zondag 23 mei 2021 22:33 schreef Blueheeler het volgende:
En in 1976 waren er 43 doden
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cavalese_cable_car_disaster_(1976)
Logisch; je bent nu ook zwaarder dan toen je kind was.quote:Op zondag 23 mei 2021 15:41 schreef Fok-it het volgende:
Ik heb vroeger als kind supervaak in zulke liften gezeten met skieen of in de bergen wandelen maar ik zou het nu denk ik ook echt niet meer zo snel doen, dan liever naar het dal of de top wandelen. Brr vreselijk
Eens, als je dat onderhoud van bruggen ziet en dit zal misschien ook wel met onderhoud te maken hebben. Ik sla dat land voorlopig wel even over.quote:Op zondag 23 mei 2021 15:21 schreef NightDancert het volgende:
Italië is op heel veel vlakken een onderontwikkeld land blijkt nog maar eens.
Allemaal de schuld van Wopke aka Woppertquote:Op maandag 24 mei 2021 06:22 schreef -XOR- het volgende:
Italie leeft onder druk van de EU al jaren op spaarstand, dat is een bekend probleem.
Wat een drama. Broertje dood, ouders dood, overgrootouders dood.quote:Op maandag 24 mei 2021 13:30 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Dat arme jochie die als enige dit drama heeft overleefd 😭
quote:Een kind van vijf heeft gisteren als enige het ongeluk met de kabelbaan in Noord-Italië overleefd. Het gaat om een Israëlische jongen die met meerdere botbreuken en verwondingen aan zijn hoofd wordt behandeld in een ziekenhuis in Turijn.
Zijn ouders, overgrootouders en zijn broertje van twee zijn om het leven gekomen. De andere slachtoffers komen uit Italië. In totaal overleefden veertien mensen de crash niet.
Een tante is nu in het ziekenhuis bij het 5-jarige Israëlische jongetje en volgens het Italiaanse ministerie van Buitenlandse Zaken zijn andere familieleden vanuit Israël onderweg naar Turijn.
Die Europese druk dateert al van ver voor Hoekstra.quote:Op maandag 24 mei 2021 11:22 schreef damsco het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van Wopke aka Woppert
Het gebeurt ook elke week dat zo'n bak naar beneden dondert.quote:Op zondag 23 mei 2021 15:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ijzingwekkend tragisch jaquote:Op maandag 24 mei 2021 13:41 schreef deedeetee het volgende:
Dat arme kereltje wat een afschuwelijke zaak dat hem dit is overkomen.Ik hoop dat hij fijne familie heeft die hem goed kunnen opvangen en verzorgen.
Irrelevant. Anders zou iedereen ook zonder problemen een vliegtuig instappenquote:Op maandag 24 mei 2021 19:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het gebeurt ook elke week dat zo'n bak naar beneden dondert.
If it's a Boeing, I'm not going.quote:Op maandag 24 mei 2021 20:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Irrelevant. Anders zou iedereen ook zonder problemen een vliegtuig instappen
Ze gaan hem uit zijn coma halen.quote:Op maandag 24 mei 2021 13:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wat een drama. Broertje dood, ouders dood, overgrootouders dood.
[..]
quote:Drie personen zijn aangehouden in verband met het dodelijke ongeluk met een kabelbaan bij Lago Maggiore in Noord-Italië zondag. Dat meldt het Italiaanse persbureau ANSA. Door het ongeluk kwamen veertien mensen om het leven.
Het gaat om de ingenieur van de kabelbaan en de directeur en het operatieve hoofd van het bedrijf dat de dienst levert. De verdachten hangen aanklachten van doodslag, het veroorzaken van een onbedoelde ramp en het verwijderen van instrumenten bedoeld om (zwaar) letsel door een ramp te voorkomen boven het hoofd.
Volgens de openbare aanklager voerden de drie „een bewuste actie” uit. Onderzoek heeft aangetoond dat er met een van de remsystemen geknoeid was om vertragingen van de kabelbaan te voorkomen. Hierdoor kon het noodsysteem niet geactiveerd worden.
Het ongeluk vond plaats bij de kabelbaan van het dorpje Stresa naar de plaats Mottarone. Een kabel zou het hebben begeven, waardoor de cabine zo’n 300 meter voor het eindpunt op de top naar beneden stortte. De meeste mensen waren volgens de autoriteiten op slag dood. Twee kinderen van 5 en 9 jaar oud werden zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Een van hen is later aan zijn verwondingen overleden.
Had je anders verwacht in Italië dan voor die lui is de boel besodemieteren net zo gewoon als ademhalen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 07:07 schreef maily het volgende:
Drie arrestaties na dodelijk ongeluk kabelbaan; geknoeid met remsysteem
[..]![]()
Geluk. Jong zijn helpt ook.quote:Op woensdag 26 mei 2021 09:23 schreef Alpha0 het volgende:
Stel je komt in zo’n situatie, hoe kan je dat dan overleven vraag ik me af? Als je vlak voordat cabine de grond raakt heel hard omhoog springt, maak je dan kans? Moet je niet plafond met je kop raken natuurlijk.
O n g e l o f e l i j k. . .quote:Op woensdag 26 mei 2021 07:07 schreef maily het volgende:
Drie arrestaties na dodelijk ongeluk kabelbaan; geknoeid met remsysteem
[..]![]()
Heb je ooit natuurkunde gehad? Omhoogspringen in een bewegend voorwerp met dezelfde valversnelling als jij gaat niet lukken.quote:Op woensdag 26 mei 2021 09:23 schreef Alpha0 het volgende:
Stel je komt in zo’n situatie, hoe kan je dat dan overleven vraag ik me af? Als je vlak voordat cabine de grond raakt heel hard omhoog springt, maak je dan kans? Moet je niet plafond met je kop raken natuurlijk.
Tuurlijk welquote:Op woensdag 26 mei 2021 13:29 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Heb je ooit natuurkunde gehad? Omhoogspringen in een bewegend voorwerp met dezelfde valversnelling als jij gaat niet lukken.
quote:Op woensdag 26 mei 2021 09:23 schreef Alpha0 het volgende:
quote:
Altijd mooi anderen verwijten van iets en er dan zo ontzettend naastzitten...quote:Op woensdag 26 mei 2021 13:29 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Heb je ooit natuurkunde gehad? Omhoogspringen in een bewegend voorwerp met dezelfde valversnelling als jij gaat niet lukken.
Door op iets zachts te staan en je knien iets te buigen. Je breekt dan waarschijnlijk wel je benen.quote:Op woensdag 26 mei 2021 09:23 schreef Alpha0 het volgende:
Zo'n grote klap kan je niet opvangen lijkt mij, je ruggenmerg gaat er aan.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Door op iets zachts te staan en je knien iets te buigen. Je breekt dan waarschijnlijk wel je benen.
Het is gewoon newtonquote:Op woensdag 26 mei 2021 15:10 schreef t4600c het volgende:
[..]
Zo'n grote klap kan je niet opvangen lijkt mij, je ruggenmerg gaat er aan.
Het beste lijkt mij om de klap zo veel mogelijk te verspreiden over je lichaam. Op elkaar liggen voor menselijke buffers?
Het gaat je niet helpen de val te overleven. Maar je kan wel omhoog springen in een object met dezelfde valversnelling als jij.quote:
Dat klopt, ik las trouwens het commentaar van @Walterwhite64 verkeerd, ik dacht dat hij bedoelde dat het je niet zou lukken om het dan toch te overleven. Omhoogspringen kan inderdaad wel, al kun je minder hard springen dan in een statisch voorwerp.quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat je niet helpen de val te overleven. Maar je kan wel omhoog springen in een object met dezelfde valversnelling als jij.
Ik was al bang dat ik mijn atletisch springvermogen zwaar overschat had.quote:
Je kan enkel omhoog springen als je eerst omlaag gaat (je knieën buigen).quote:Op woensdag 26 mei 2021 15:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het gaat je niet helpen de val te overleven. Maar je kan wel omhoog springen in een object met dezelfde valversnelling als jij.
Vast wel iets waar je je mee naar beneden kunt drukken. Gaat uiteindelijk allemaal om referentiekaders.quote:Op donderdag 27 mei 2021 09:27 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je kan enkel omhoog springen als je eerst omlaag gaat (je knieën buigen).
Als het object werkelijk in vrije val is (dus niet afgeremd door luchtweerstand), dan lukt springen enkel wanneer je knieën reeds gebogen zijn voordat de val begint, want als je ze pas daarna buigt raken je voeten de bodem niet meer.
Ik denk niet dat iemand nog in staat was te springen, net voor ie de grond raakte. De cabine is eerst langs de draagkabel naar beneden gegledenquote:Op woensdag 26 mei 2021 09:23 schreef Alpha0 het volgende:
Een kabelbaan kan je trouwens ook doden zonder naar beneden te storten. Zoals bij het bizarre ongeluk met de Squaw Valley Aerial Tramway in 1978 in Calfornië.quote:De cabine sloeg te pletter tegen een steunpilaar, tuimelde zo’n vijftigtal meter naar beneden, tolde daarna nog tientallen meters rond, om uiteindelijk tegen twee boomstammen tot stilstand te komen. Hulpverleners die hoopten nog overlevenden uit het wrak te redden, vonden lichamen die ettelijke meters verderop uit de cabine waren geslingerd.
Je had het per ongeluk verkeerd opgeschreven.quote:
Damn, het is ook niet dat dat ding gelijk naar beneden stortte. Ik denk dat die mensen best bewust nog wat angsten uitgestaan hebben.quote:Op woensdag 16 juni 2021 19:35 schreef capricia het volgende:
Hier de beelden. Jeetje wat heftig. En gewoon uitgezonden op het journaal in Italië.![]()
Hij stuitert er gewoon vanaf. Wat een hell moet dat zijn geweest.quote:Op woensdag 16 juni 2021 19:44 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Damn, het is ook niet dat dat ding gelijk naar beneden stortte. Ik denk dat die mensen best bewust nog wat angsten uitgestaan hebben.
quote:Op woensdag 16 juni 2021 19:35 schreef capricia het volgende:
Hier de beelden. Jeetje wat heftig. En gewoon uitgezonden op het journaal in Italië.![]()
Criminele nalatigheid. De automatische rem activeerde regelmatig, en die automatische rem is bedoeld om de cabine te stoppen indien de trekkabel breekt of loskomt. Best mogelijk dat die storingen veroorzaakt werden doordat de trekkabel langzaam aan het loskomen was, maar ipv de oorzaak te zoeken of een expert (bv de fabrikant) te raadplegen schakelde men de rem uit.quote:
Italië, dus beide.quote:
Italian broadcaster under fire over leaked footage of cable car crashquote:Op woensdag 16 juni 2021 19:35 schreef capricia het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |