Het voelt alsof hij al heel vaak heeft meegedaan maar het is (nog) maar 3 keer .quote:Op donderdag 21 oktober 2021 11:10 schreef molloot200 het volgende:
https://escxtra.com/2021/(...)difestivalen-return/
Niet weer Robin Bengtsson
https://eurovoix.com/2021(...)ist-eurovision-2022/quote:There is a recognition from TaP Music that any artist that is selected for the contest needs to be a competent live singer and be able to fill an arena on the night. Ben Mawson explained that there is an element of having to battle against public opinion of the contest, explaining:
“There is a general cynicism from the British public which isn’t shared in Europe, huge all over Europe, everyone takes it very seriously and we don’t.
We’re going to take it seriously and we are gonna apply everything we apply to the development of an artist and finding the right song…we want to try and do is get everyone behind what we are doing”
There is a general feeling from Ben that the United Kingdom’s act is likely to be an upcoming singer and is unlikely to be an established act, however, however nothing has been decided at this point. Currently Ben states that “we are open to all possibilities”.
TaP wants to bring in the team that works with its artists such as Dua Lipa on staging etc. to work on the contest and “make sure they (the selected artist) have the best possible chance”.
Goed dat dit een keer benoemd en erkent wordt.quote:“There is a general cynicism from the British public which isn’t shared in Europe, huge all over Europe, everyone takes it very seriously and we don’t."
Dit klinkt wel wat beter dan BMG ja. Ze moeten eigenlijk even ‘geluk’ hebben en meteen top 10 scoren, zodat ze weten dat het kan. Misschien helpt het succes van Maneskin toch om iemand te overtuigen om te gaan, ondanks dat het imago van het Songfestival daar zo vreselijk is.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 22:09 schreef molloot200 het volgende:
[..]
https://eurovoix.com/2021(...)ist-eurovision-2022/
Eerlijk? Ik vind het nog best veelbelovend klinken van die Ben Mawson Klinkt alsof er niet op het laatste moment over na gaat worden gedacht, en ze echt serieus aan iets gaan werken. Ik hoop dat het ze gaat lukken, maar ik ben na dit interview best bereid mee te gaan met @:Nexum met de gedachte dat UK het goed gaat doen dit jaar.
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze een goed resultaat gaan halen dit jaar. Ze moeten er gewoon voor zorgen dat ze een lied hebben dat niet zo 13 in een dozijn is en daadwerkelijk ook is geschreven door de artiest die ze sturen. We hebben nu voor de afgelopen 2 jaar wel gezien dat emotie en herkenbaarheid (al is het hopeloos in de liefde zoals in Arcade of afkeer tegen mensen die zeggen dat je niet jezelf mag zijn met Zitti en buoni) goed scoren.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 22:09 schreef molloot200 het volgende:
[..]
https://eurovoix.com/2021(...)ist-eurovision-2022/
Eerlijk? Ik vind het nog best veelbelovend klinken van die Ben Mawson Klinkt alsof er niet op het laatste moment over na gaat worden gedacht, en ze echt serieus aan iets gaan werken. Ik hoop dat het ze gaat lukken, maar ik ben na dit interview best bereid mee te gaan met @:Nexum met de gedachte dat UK het goed gaat doen dit jaar.
Helemaal eens met dat laatste. Je zag het bij Barbara Pravi en Daði ook. En Sobral. Het komt negen van de tien keer gewoon veel meer over als een artiest zijn/haar eigen hart en ziel erin gegooid heeft. Wat voor genre dan ook.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 11:41 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ik heb er alle vertrouwen in dat ze een goed resultaat gaan halen dit jaar. Ze moeten er gewoon voor zorgen dat ze een lied hebben dat niet zo 13 in een dozijn is en daadwerkelijk ook is geschreven door de artiest die ze sturen. We hebben nu voor de afgelopen 2 jaar wel gezien dat emotie en herkenbaarheid (al is het hopeloos in de liefde zoals in Arcade of afkeer tegen mensen die zeggen dat je niet jezelf mag zijn met Zitti en buoni) goed scoren.
Ik heb ook wel het idee dat de kijker klaar is met standaard muziek. Cyprus en San Marino had ik dit jaar na de semi's ingeschat als top 10. En eigenlijk alles klopte aan die optredens en ook goed gezongen. Maar toch liet de kijker het afweten om daar op te stemmen. Allebei nummers "gekocht" in Zweden.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Helemaal eens met dat laatste. Je zag het bij Barbara Pravi en Daði ook. En Sobral. Het komt negen van de tien keer gewoon veel meer over als een artiest zijn/haar eigen hart en ziel erin gegooid heeft. Wat voor genre dan ook.
De muziekindustrie (vooral dan in de Engelstalige wereld) schuift ook steeds meer weg van gefabriceerde popmuziek. 10 jaar geleden had je een team aan goede songwriters en een ontzettend goed label achter je nodig om te scoren op de hitlijsten, terwijl tegenwoordig persoonlijkheid en verhalen waar iedereen zich in kan herkennen veel meer gewaardeerd worden.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb ook wel het idee dat de kijker klaar is met standaard muziek. Cyprus en San Marino had ik dit jaar na de semi's ingeschat als top 10. En eigenlijk alles klopte aan die optredens en ook goed gezongen. Maar toch liet de kijker het afweten om daar op te stemmen. Allebei nummers "gekocht" in Zweden.
Dat is niet helemaal waar, de Spotify charts worden gedomineerd door nummers waar 10 songwriters achter zitten en die zo makkelijk mogelijk in het gehoor liggen. Anders kun je het vergeten qua Spotify playlists en scoor je geen hit. Neem Ed Sheeran, die schrijft alleen nog maar hele domme nummers... want dat scoort op Spotify.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:31 schreef Nexum het volgende:
[..]
De muziekindustrie (vooral dan in de Engelstalige wereld) schuift ook steeds meer weg van gefabriceerde popmuziek. 10 jaar geleden had je een team aan goede songwriters en een ontzettend goed label achter je nodig om te scoren op de hitlijsten, terwijl tegenwoordig persoonlijkheid en verhalen waar iedereen zich in kan herkennen veel meer gewaardeerd worden.
Het is zeker waar dat op liedjes niveau er wel een tactiek achter zit om te scoren (kort nummer, goede hook voor TikTok)quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 14:10 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, de Spotify charts worden gedomineerd door nummers waar 10 songwriters achter zitten en die zo makkelijk mogelijk in het gehoor liggen. Anders kun je het vergeten qua Spotify playlists en scoor je geen hit. Neem Ed Sheeran, die schrijft alleen nog maar hele domme nummers... want dat scoort op Spotify.
Dat de artiesten misschien meer persoonlijkheid hebben zou kunnen, maar ja, als de muziek kutter wordt, dan maar liever geen persoonlijkheid en betere muziek
Je bedoelt op iTunes enzo? Dat klopt wel. Albums werden gewoon illegaal gedownload.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:08 schreef Nexum het volgende:
[..]
Het is zeker waar dat op liedjes niveau er wel een tactiek achter zit om te scoren (kort nummer, goede hook voor TikTok)
Maar als je op albumniveah gaat kijken zie je toch dat mensen zoals Olivia Rodrigo en Billie Eilish, die persoonlijke nummers schrijven, heel goed scoren. Terwijl 10 jaar geleden waren albums niet eens belangrijk, want singles verkochten gewoon veel beter.
Misschien ook wel parallel aan de "standaard" tv-series en films, die ook meer naar breder georiënteerd en internationaler worden?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 12:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb ook wel het idee dat de kijker klaar is met standaard muziek. Cyprus en San Marino had ik dit jaar na de semi's ingeschat als top 10. En eigenlijk alles klopte aan die optredens en ook goed gezongen. Maar toch liet de kijker het afweten om daar op te stemmen. Allebei nummers "gekocht" in Zweden.
Jep, toen iTunes nog marktleider was (voordat streaming services alles overnamen) verkochten albums nauwelijks, omdat de meesten niet bereid waren er 10 euro of meer voor neer te leggen. Dan maar downloaden idd. Goede pop singles waren echter maar 0,99 of 1,29 en daarom ging de industrie zich daar meer op focussenquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Je bedoelt op iTunes enzo? Dat klopt wel. Albums werden gewoon illegaal gedownload.
Ik denk ook dat het ESF nog één van de weinige momenten is dat mensen echt gaan zitten voor de muziek. In plaats van dat het gewoon aangenaam achtergrondgeluid is. Dan moet je er iets meer uitspringen dan de inwisselbare radiomuziek.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 16:59 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Misschien ook wel parallel aan de "standaard" tv-series en films, die ook meer naar breder georiënteerd en internationaler worden?
Ik help het je hopen, maar ik ben er bang voor dat de Britse songwriters en artiesten die echt goede kwaliteit kunnen leveren het niet aandurven met de reputatie van het festival daar.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 12:22 schreef Nexum het volgende:
[..]
Ben Mawson (die dus bij TaP zit) is echt 1 van de beste managers in de muziekindustrie. Hij heeft onzettend veel connecties en ook veel contact met goede songwriters en artiesten. Hier moet sowieso iets uitkomen wat iig van veel betere kwaliteit is als hun voorgaande inzendingen
quote:On October 27 (at the latest) ERR will reveal the artists and songs that will be competing in Eesti Laul 2022.
Niks voor haar! Zou Serhat wel meedoen?quote:
Ik was net bezig met een topic makenquote:Op woensdag 27 oktober 2021 10:29 schreef H_T het volgende:
[..]
Niks voor haar! Zou Serhat wel meedoen?
Er komt ook nieuws aan van down under
https://twitter.com/SBSEurovision/status/1453164545548111875
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |