Misschien moet ik dit niet zeggen hoor, maar kijk je wel uit met dit denkpatroon? De ene dag zeg je absoluut geen calorieën te willen tellen omdat eetstoornisverleden, maar ondertussen zie ik je wel dingen posten waar mijn eetstoornisalarm behoorlijk van af gaat. En ben je dus wel calorieën aan het tellen.quote:Op zondag 23 mei 2021 11:07 schreef ChildoftheStars het s1volgende:
Naja... Ik bewaar het recept voor speciale gelegenheden![]()
Het is echt een gerecht met allemaal lekkere dingen. Voor mijn doen is het best wel erg veel kcal
Ik heb geen kcal-doel voor ogen, en ik ben meer aan het variëren nu en dat resulteert ook in dagen met meer kcal als avondeten. Wat ik nu eet is op advies van de diëtiste. Zij vindt niet dat ik te weinig eet (doe wat zij zegt) en ik ben eerlijk tegenover haar. En ja, ik had even een klein terugvallertje, maar die is weer voorbijquote:Op zondag 23 mei 2021 12:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Misschien moet ik dit niet zeggen hoor, maar kijk je wel uit met dit denkpatroon? De ene dag zeg je absoluut geen calorieën te willen tellen omdat eetstoornisverleden, maar ondertussen zie ik je wel dingen posten waar mijn eetstoornisalarm behoorlijk van af gaat. En ben je dus wel calorieën aan het tellen.
Als de rest van je dagmenu ook weer bestaat uit 4 boterhammen en een appel is het zelfs met die 800 kcal heel moeilijk om boven de 1500 uit te komen, dus iets in mij zegt dat je nog steeds op 1000 ofzo probeert uit te komen op een dag, en dat lijkt me voor jou veel te laag.
Dat is natuurlijk ook verschillend per persoon. Iemand van 1m60 heeft minder kcal nodig dan bijvoorbeeld iemand van 1m80. Dus het aantal kcal is niet voor iedereen te veel of te weinig.quote:Op zondag 23 mei 2021 10:31 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh, ik vind 810 kcal prima voor avondeten eigenlijk. Maar er valt vast iets te tweaken aan dat recept als je wilt, denk ik
Heb je dat recept voor mij? Ik hou van poke bowls!quote:Op zondag 23 mei 2021 08:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wauw soms ben ik zo naïef. Ik zag in de Allerhande een plaatje van een vegetarische poké bowl (nog nooit gehad) en het zag er super gezond uit. Dus uitgescheurd en aan de kant gelegd om volgende week te eten. Zie ik net dat het een freaking 810kcal per portie bevat. Laat maar zitten dus
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1195171/vega-poke-bowlquote:Op zondag 23 mei 2021 21:54 schreef MeisPluis het volgende:
Heb je een r
[..]
Heb je dat recept voor mij? Ik hou van poke bowls!
De calorieën zitten inderdaad vaak in de boontjes en avocado, en een deel de rijst (of quinoa ofzo). Ik maak wel vaak zilvervliesrijst of quinoa, iets minder lekker dan de echt sushi rijst, wel wat gezonder 😁
Vandaag een goede dag, wel een redelijk groot stuk chocolade, maar ook bijna 15k stappen inclusief 5k hardlopen en werken in de tuin
Precies, zo doe ik het ook.quote:Op zondag 23 mei 2021 19:22 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijn diner zit doorgaans niet boven de 600. Heb ik zin in iets speciaals of meer van iets dan houd ik hier dus de hele dag rekening mee en schuif ik met andere dingen. Ik moest er niet eens veel voor doen qua hoeveelheid, vooral andere producten gebruiken en anders koken. Ik zal niet meer zo snel vlees bakken en daar dan aardappels bij frituren of bakken in olie/boter. Het is het èèn of ander...Een gebakken item en dat andere kan dan prima de oven in bijvoorbeeld.
Als je al bijvoorbeeld een stuk mindert met de avocado is het echt niet slecht hoor.quote:Op zondag 23 mei 2021 22:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1195171/vega-poke-bowl
Ik denk dat ik hem donderdag probeer. Vrijdag kom ik waarschijnlijk niet echt aan eten toe, want ik tussen vier en negen bezig ben. Dat worden dan tosti's met soep en een salade.
Ja, dat of een keer een dagje met meer kcal. Nog even over nadenkenquote:Op zondag 23 mei 2021 22:17 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Als je al bijvoorbeeld een stuk mindert met de avocado is het echt niet slecht hoor.
Volgens mij heeft de ah edamame. Vers. Bij de vis geloof ik?quote:Op zondag 23 mei 2021 22:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh, dat recept vind ik wel een goeie voor binnenkort, dan moet ik wel even op zoek naar edamame. Iets zuiniger met de olie en ahornsiroop, iets minder rijst, juist wat meer komkommer en dan komt het net een klein beetje lager qua kcal uit
Oh bij de tapas dacht ik trouwens, de vorige keer dat ik het daar kocht, lag het bij de andere tapaquote:Op zondag 23 mei 2021 22:39 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de ah edamame. Vers. Bij de vis geloof ik?
Het is een recept voor vier personen hequote:Op zondag 23 mei 2021 22:49 schreef SacreCoeur het volgende:
Je kan van de bowl ook gewoon de hoeveelheden aanpassen van sommige producten.
Ik zou hem maken met 1 avocado, 100gr bonen, 125gr tempeh (sowieso wie eet 250 gr).
Ik vond het al zo veelquote:Op zondag 23 mei 2021 22:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is een recept voor vier personen he
Zat ook al te kijken... Halve avocado enzo tikt ook weer niet zó hard aan.quote:Op zondag 23 mei 2021 22:53 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat is dan hetgeen wat het zoveel kcal maakt?
Ik eet echt nooit bowls dus ik weet het niet... de rijst?
In recepten staat over het algemeen ongekookt inderdaad, dus 62.5g ongekookte sushirijst.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:09 schreef SacreCoeur het volgende:
Of ze hebben gewoon 62,5 ongekookte sushirijst genomen voor het kcal berekenen inplaats gekookt.
Of is het de bedoeling dat je 62,5 kookt? ik vind dat veel namelijk, met al die dingen erbij.
Of je eet het in de middag. (Als dat kan). Als hey goed vult, heb je misschien ‘s avonds genoeg aan één boteraam met een stuk fruit.quote:Op zondag 23 mei 2021 23:22 schreef SacreCoeur het volgende:
Ah oke, zien jullie ook gelijk hoevaak ik gebruik maak van receptennot
Maar inderdaad als je 4 boterhammen (las ik ergens) eet dan kan er prima 810 bij.
Dan zit je op heel ruim genomen 1200 kcal ofzo? dan heb je nog ruimte voor je kwarkdinges en fruit.
Of je eet een dagje 1 van de 2x brood een dagje crackers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |