abonnement Unibet Coolblue
pi_199531953
quote:
En we hebben weer een nieuwe partij om te volgen. Ja21 van Annabel Nanninga en Joost Eerdmans

https://www.rtlnieuws.nl/(...)mee-aan-verkiezingen
Eerdmans en Nanninga doen met nieuwe partij mee aan verkiezingen

Joost Eerdmans en Annabel Nanninga richten de nieuwe partij JA21 op en doen daarmee mee aan de Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart. Dat hebben de twee politici, die onlangs opstapten bij Forum voor Democratie, bekendgemaakt op Twitter.

"Het werk is nog niet af", zeggen Eerdmans en Nanninga. "Nog altijd bestaat in Nederland de behoefte aan een brede volkspartij op rechts." Een verkiezingsprogramma en kandidatenlijst zijn er nog niet, die volgen later.

Slap optreden
Nanninga zat tot voor kort voor FVD in de Eerste Kamer en Eerdmans stond hoog op de oorspronkelijke kandidatenlijst voor de Tweede Kamer. Maar zij hielden het voor gezien na een felle interne ruzie. Met veel andere prominenten vonden zijn dat partijleider Thierry Baudet veel te slap optrad tegen uitingen van antisemitisme en nazisympathieën bij de jongerenbeweging van FvD.

"We gaan door", twittert Nanninga, die eerder al had laten weten de oprichting van een nieuwe partij serieus te overwegen. Eerdmans voegt daar aan toe dat zij de afgelopen weken veel verzoeken hebben gekregen om "een daadkrachtige rechtse no-nonsense partij op te richten".

Andere opgestapte FvD'ers reageren opgetogen. "Geweldig nieuws voor alle verweesde kiezers op rechts", zegt Eerste Kamerlid Nicki Pouw-Verweij.
Deel 1: POL / Politieke partij JA21
Incelfrikandel
pi_199532005
De verkiezingen zijn alweer twee maanden geleden en het leek me daarom wel een goed idee om maar eens een nieuw deel te openen. Drie zetels behaald dus, waar velen het Eerdmans niet zagen redden. Inmiddels denk ik dat, mits er geen ruzie uitbreekt deze partij nog wel eens lange tijd zou kunnen bestaan. De Fortuyn-achtige boodschap blijkt na 19 jaar nog altijd populair, met zes zetels in de peilingen en een groeiend ledenbestand. Ik ben benieuwd wat Eerdmans er uiteindelijk van zal bakken, Rutte lijkt zijn geflirt in ieder geval wel te zien zitten.
Incelfrikandel
pi_199752364
quote:
Toch raakten de Erkenbranders pas echt teleurgesteld in Forum toen Annabel Nanninga en Derk Jan Eppink zich bij de partij voegden. Zij hebben immers geen etno-nationalistische standpunten, zo vertellen ze aan Sterkenburg. In gewone mensentaal is er geen enkele aanwijzing dat zij bezig zijn met ras. Sterker nog: daar willen politici als Nanninga en Eppink verre van blijven. Zo zijn we weer terug bij Yernaz, want het was de rel rond zijn persoon die al in 2018 heel duidelijk maakte waar Nanninga staat en welke forse, fundamentele tweetdeling er destijds al in Forum zat. Met Nanninga geen geklets over IQ en ras.Achteraf valt dus alles op zijn plek. De extreemrechtse activisten uit het boek van Sterkenburg vinden Forum niet ideaal, maar in ieder geval een stuk beter dan Nanninga. Veel te mainstream. Ze zeggen impliciet wat haar nieuwe partij – JA21 – ook zegt: deze partij is echt anders dan Forum want hier houdt men wél afstand van extreemrechts. Dat blijkt geheel wederzijds.
https://tpo.nl/2021/06/04(...)nga-verschrikkelijk/
  zaterdag 5 juni 2021 @ 12:13:39 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199753692
We krijgen in 2023 PS-verkiezingen en dan moet JA21 zich lokaal gaan verkopen. Het is afwachten hoe ze dat gaan doen, tot die tijd zijn ze een factor van belang al was het maar door de EK en omdat ze als enige zeerrechtse partij niet worden uitgesloten.
pi_199764957
quote:
0s.gif Op donderdag 20 mei 2021 23:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
De verkiezingen zijn alweer twee maanden geleden en het leek me daarom wel een goed idee om maar eens een nieuw deel te openen. Drie zetels behaald dus, waar velen het Eerdmans niet zagen redden. Inmiddels denk ik dat, mits er geen ruzie uitbreekt deze partij nog wel eens lange tijd zou kunnen bestaan. De Fortuyn-achtige boodschap blijkt na 19 jaar nog altijd populair, met zes zetels in de peilingen en een groeiend ledenbestand. Ik ben benieuwd wat Eerdmans er uiteindelijk van zal bakken, Rutte lijkt zijn geflirt in ieder geval wel te zien zitten.
Eerdmans zegt wat mij betreft ook vaak zinnige dingen, gaat niet over de scheef en niet extreem. Benieuwd hoe ze ontwikkelen :)
pi_200051418
twitter
Incelfrikandel
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 25 juni 2021 @ 01:13:16 #7
408813 crew  trein2000
pi_200051456
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 12:13 schreef VoMy het volgende:
We krijgen in 2023 PS-verkiezingen en dan moet JA21 zich lokaal gaan verkopen. Het is afwachten hoe ze dat gaan doen, tot die tijd zijn ze een factor van belang al was het maar door de EK en omdat ze als enige zeerrechtse partij niet worden uitgesloten.
Ze zullen best een aantal EK zetels halen schat ik zo in. Lang niet zo veel als nu natuurlijk. Maar 3 TK zetels is 1,5 EK zetel. De vierde was dichtbij dus met wat geluk lukt 2. In een gunstig scenario 3 of 4.

Veel groter is denk ik het risico dat je intern gedoe krijgt. Je moet toch iets van lokale afdelingen gaan optuigen. Dat is lastig, je moet je kader fors uitbreiden. Dat trekt zeker op rechts gelukszoekers aan…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator vrijdag 25 juni 2021 @ 01:14:33 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200051461
quote:
Wij steunen de motie niet want dat is deugen. Ok dan, ik ben om, ik ben er nu van overtuigt dat deze partij niet deugt :+

Anti-homo geweld is overigens gewoon strafbaar in Nederland en de 2e Kamer reageert daar wel degelijk op:

https://www.ad.nl/dordrec(...)lijkmakend~ac03b0cb/

Of was dat ook deugen? Of is dat dan weer geen deugen? Lastig allemaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tijger_m op 25-06-2021 01:21:24 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 02:21:37 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200051603
We have always been at war with Eastasia.
pi_200052261
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 01:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wij steunen de motie niet want dat is deugen. Ok dan, ik ben om, ik ben er nu van overtuigt dat deze partij niet deugt :+

Anti-homo geweld is overigens gewoon strafbaar in Nederland en de 2e Kamer reageert daar wel degelijk op:

https://www.ad.nl/dordrec(...)lijkmakend~ac03b0cb/

Of was dat ook deugen? Of is dat dan weer geen deugen? Lastig allemaal.
Ik vond het ook een vreemde logica, alleen tegenstemmen om de soevereiniteit van Hongarije. Wel handig om te weten dat JA21 dus standaard tegen elke motie over Qatar of Myanmar gaat stemmen. Dat soort landen kunnen wmb nooit genoeg moties krijgen :+
Incelfrikandel
pi_200197937
Dan ben je dus volwassen en beslis je een tweede soort PVV op te richten.

Begrijp het nog steeds niet.
pi_200197974
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:19 schreef theunderdog het volgende:
Dan ben je dus volwassen en beslis je een tweede soort PVV op te richten.

Begrijp het nog steeds niet.
De ego's in die hoek zijn wat te groot om lekker duurzaam samen te kunnen werken.
pi_200300100
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 11:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De ego's in die hoek zijn wat te groot om lekker duurzaam samen te kunnen werken.
Ook wel een andere invalshoek. Eerdmans & co willen niet bij voorbaat uitgesloten worden. Wilders en Baudet lijken daar minder problemen mee te hebben.

Ook zit Eerdmans er wat pragmatischer in dan Baudet. Oeverloze discussies over ras en IQ voegen weinig toe. Het leidt ook tot niks. Al zouden negers 'n lager IQ hebben, wat bereik je daarmee?
pi_200300751
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 16:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook wel een andere invalshoek. Eerdmans & co willen niet bij voorbaat uitgesloten worden. Wilders en Baudet lijken daar minder problemen mee te hebben.

Ook zit Eerdmans er wat pragmatischer in dan Baudet. Oeverloze discussies over ras en IQ voegen weinig toe. Het leidt ook tot niks. Al zouden negers 'n lager IQ hebben, wat bereik je daarmee?
ik denk dat wilders en baudet stiekum 0 interesse hebben in regeren. Kunnen ze niet, oneindig tegen dingen trappen zonder oplossingen te bieden zijn ze veel beter in.

Vermoed ik he ;)
  zaterdag 10 juli 2021 @ 18:12:16 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_200301768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 01:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ze zullen best een aantal EK zetels halen schat ik zo in. Lang niet zo veel als nu natuurlijk. Maar 3 TK zetels is 1,5 EK zetel. De vierde was dichtbij dus met wat geluk lukt 2. In een gunstig scenario 3 of 4.
Complicatie is dat Provinciale Staten minder zetels hebben dan de Tweede Kamer. Van 39 in de kleinste provincies tot 55 in de grootste.

Op basis van de Kamerverkiezingen hangt JA21 in de meeste provincies rond de kiesdeler of eronder. Alleen Z-Holland was wat ruimer, 1,8 Statenzetel. Als het tegenzit, en er alleen een zetel in de 4 grootste provincies wordt gehaald, redt JA21 het niet.
pi_200310331
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 16:47 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

ik denk dat wilders en baudet stiekum 0 interesse hebben in regeren. Kunnen ze niet, oneindig tegen dingen trappen zonder oplossingen te bieden zijn ze veel beter in.

Vermoed ik he ;)
Daar lijkt het wel op ja. Zal sowieso ook lastig worden voor die partijen om veel water bij de wijn te moeten doen, zonder daar electoraal op afgerekend te worden en om geschikte ministers en staatssecretarissen te vinden.
  Moderator zondag 11 juli 2021 @ 12:52:09 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200310972
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 12:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op ja. Zal sowieso ook lastig worden voor die partijen om veel water bij de wijn te moeten doen, zonder daar electoraal op afgerekend te worden en om geschikte ministers en staatssecretarissen te vinden.
Wat zijn dan hun unieke punten waar ze niet op toe kunnen geven? En hoever staan die af van de VVD/D66/CDA lijn?

En Eerdmans is vast wel bereid om Minister van het Dozenschuiven te worden, dat lijkt mij wel duidelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200311525
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 12:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat zijn dan hun unieke punten waar ze niet op toe kunnen geven? En hoever staan die af van de VVD/D66/CDA lijn?

En Eerdmans is vast wel bereid om Minister van het Dozenschuiven te worden, dat lijkt mij wel duidelijk.
Immigratie en integratie lijkt me onverenigbaar met bijvoorbeeld D'66. Met CDA en VVD is het wellicht wel werkbaar. Idem dito voor het EU-standpunt. Op dat laatste zullen VVD, CDA en D'66 ook amper concessies doen.

En dan heb je nog "linksige" standpunten van Wilders omtrent zorg en pensioen wat bijt met wat de VVD en D'66 willen.

CDA zal, zoals het er nu naar uitziet, niet zo'n hele grote factor meer zijn.

En denk dat er onder de D'66-achterban geen animo is om te regeren met de PVV. En die "liefde" is geheel wederzijds.
  Moderator zondag 11 juli 2021 @ 13:34:34 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_200311547
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Immigratie en integratie lijkt me onverenigbaar met bijvoorbeeld D'66. Met CDA en VVD is het wellicht wel werkbaar. Idem dito voor het EU-standpunt. Op dat laatste zullen VVD, CDA en D'66 ook amper concessies doen.

En dan heb je nog "linksige" standpunten van Wilders omtrent zorg en pensioen wat bijt met wat de VVD en D'66 willen.

CDA zal, zoals het er nu naar uitziet, niet zo'n hele grote factor meer zijn.

En denk dat er onder de D'66-achterban geen animo is om te regeren met de PVV. En die "liefde" is geheel wederzijds.
Ik bedoelde het minder letterlijk ;)

Punt is dat zodra ze toegeven op die punten, en deelname aan een regering garandeert dat ze daarop toe moeten geven, er niets van hun USP overblijft tenzij je puur op de persoon stemt, dat is voor Wilders en Baudet nog wel haalbaar maar voor iemand als Eerdmans natuurlijk totaal geen optie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_200311694
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 13:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik bedoelde het minder letterlijk ;)

Punt is dat zodra ze toegeven op die punten, en deelname aan een regering garandeert dat ze daarop toe moeten geven, er niets van hun USP overblijft tenzij je puur op de persoon stemt, dat is voor Wilders en Baudet nog wel haalbaar maar voor iemand als Eerdmans natuurlijk totaal geen optie.
Wilders heeft economisch ook een linksig programma. Als 'ie in een rechtse regering stapt, zal een deel van de achterban ook wel ontevreden zijn.

Stel dat bv. islamitische scholen worden gesloten of er geen nieuwe vluchtelingen meer binnen komen, dan mag je nog niet meteen eerder met pensioen en is ook niet meteen het eigen risico in de zorg verdwenen.

Wilders zou wat dat betreft beter passen bij de Pvda en de SP, maar zo'n combinatie komt bij lange na niet in de buurt van de 76 zetels.

Meerderheid stemt op partijen die qua integratie en immigratie "rechts" rijden, maar die zetels zijn verdeeld over vrij veel partijen en onderling zijn er op andere punten best grote verschillen.

VVD, JA21, CDA, PVV en FVD halen samen 'n meerderheid. Maar dan zit je met vijf partijen, waarbij het bij twee intern erg onrustig is en met één nieuwe partij, waarbij het altijd maar afwachten is hoe het gaat lopen. FVD is ook al uit elkaar gevallen, dus dan zit je al met minimaal zes partijen in een regering. Veel te gammel met al die interne onrust.

Jaren geleden - toen met dat A4-tje - had ik het idee dat Wilders het verder wel gescheten vond. Hij oogde vermoeid, leek er weinig zin meer in te hebben en het had alles weg van maar wat door blijven akkeren, omdat er voor hem geen mooie functie bij 'n (semi-)overheidsorganisatie of internationaal orgaan geregeld gaat worden. Hij lijkt nu z'n enthousiasme wat terug te hebben, maar heeft wel veel krediet verspeeld bij andere partijen.

Eerdmans als persoon stelt inderdaad niet veel voor qua stemmen. Maar hij steekt het wel allemaal wat minder scherp in op punten dan bv. Baudet en Wilders. Hij zal "de partij rechts van de VVD die wel mee kan regeren" als USP proberen uit te spelen. Ook hij zal concessies moeten doen, maar lijkt me voor hem qua programma makkelijker dan bv. FVD en PVV. Als 'n partij voluit gaat voor meeregeren, dan weet je als stemmer ook dat er concessies gedaan moeten worden.
pi_200357025
Volgens Baudet staat JA voor Judas Alliantie. Vond ik wel grappig gevonden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201426035
quote:

Opmerkelijk: partij JA21 heeft geen opvolger voor vertrekkend Statenlid, zetel blijft leeg


Een van de zes zetels van de fractie van JA21 in Provinciale Staten van Utrecht blijft onbezet. De partij heeft geen kandidaat die de vertrekkende Yael Potjer kan opvolgen.
Incelfrikandel
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 september 2021 @ 13:18:22 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201426083
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Genaaid door de woningmarkt, wel leuk hoe zelfs het bestuur het gaat merken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 19 september 2021 @ 20:08:49 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201431459
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat is meer aan de FvD te wijten
pi_202353353
quote:
JA21: ‘Drie veroordelingen? Dan 40 jaar de cel in’

Drie keer een geweldsmisdrijf plegen betekent 40 jaar cel. JA21 zwengelt bij de behandeling van de justitiebegroting de discussie over deze ‘three strikes’-wet vandaag weer aan. ,,Ik vrees voor Amerikaanse toestanden.”
https://www.ad.nl/politie(...)-de-cel-in~a22c2f08/
Incelfrikandel
  zaterdag 27 november 2021 @ 01:48:05 #26
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_202360638
quote:
40 jaar cel voor 3 grote geweldsmisdrijven waar veel mensen veel last en ellende door hebben gehad vind ik een prima straf.

Het moet wel iets anders zijn dan een klap met de vlakke hand.
pi_202360683
quote:
Uitstekend voorstel van Eerdmans!
pi_202360702
De mensen van JA21 vind ik prima. Alleen zijn ze een beetje flets voor een eigen partij. Ze missen een gangmaker, zoals Baudet die helaas gek geworden is. Het zou allemaal veel beter zijn als de goede krachten van JA21 en FVD zich gewoon bij de PVV zouden aansluiten. Eén krachtige rechtse partij.

Wilders moet dan ook een beetje water in de wijn doen door op te houden steeds over moslims te zeuren.
pi_202361499
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 01:48 schreef Ixnay het volgende:

[..]
40 jaar cel voor 3 grote geweldsmisdrijven waar veel mensen veel last en ellende door hebben gehad vind ik een prima straf.

Het moet wel iets anders zijn dan een klap met de vlakke hand.
Het 3 strikes out systeem heeft in Amerika anders niet echt lekker gewerkt.
pi_202361756
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 02:04 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De mensen van JA21 vind ik prima. Alleen zijn ze een beetje flets voor een eigen partij. Ze missen een gangmaker
Moet dat dan?
Incelfrikandel
pi_202361825
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 02:04 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De mensen van JA21 vind ik prima. Alleen zijn ze een beetje flets voor een eigen partij. Ze missen een gangmaker, zoals Baudet die helaas gek geworden is. Het zou allemaal veel beter zijn als de goede krachten van JA21 en FVD zich gewoon bij de PVV zouden aansluiten. Eén krachtige rechtse partij.

Wilders moet dan ook een beetje water in de wijn doen door op te houden steeds over moslims te zeuren.
die gangmakers maken een partij kapot. En wilders zou nooit matigen, dus geen optie.
pi_202361877
quote:
Ze vrezen voor Amerikaanse toestanden, dus willen ze een Amerikaans systeem invoeren? :?
pi_202362044
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 02:04 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
De mensen van JA21 vind ik prima. Alleen zijn ze een beetje flets voor een eigen partij. Ze missen een gangmaker, zoals Baudet die helaas gek geworden is. Het zou allemaal veel beter zijn als de goede krachten van JA21 en FVD zich gewoon bij de PVV zouden aansluiten. Eén krachtige rechtse partij.

Wilders moet dan ook een beetje water in de wijn doen door op te houden steeds over moslims te zeuren.
Ze groeien gewoon gestaag door. Denk dat ze er goed aan doen om niet te snel te willen groeien. Tussentijdse peilingen zeggen niet veel, maar ze staan wel stabiel op 6 zetels. Zodra mensen zien dat JA21 een realisitisch alternatief is trekt dat automatisch stemmers van de PVV en FvD.

Grote groei trekt alleen maar baantjesjagers en opportunisten met zich mee.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 10:02:21 #34
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202362060
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:45 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Ze vrezen voor Amerikaanse toestanden, dus willen ze een Amerikaans systeem invoeren? :?
Da's de logica bij (extreem) rechts, ja. Never mind dat 3 strikes wetgeving in de VS alleen maar tot ellende en uitpuilende gevangenissen heeft geleid. Wel leuk voor de "for profit" gevangenis industrie daar, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 november 2021 @ 10:16:38 #35
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202362207
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 10:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Da's de logica bij (extreem) rechts, ja. Never mind dat 3 strikes wetgeving in de VS alleen maar tot ellende en uitpuilende gevangenissen heeft geleid. Wel leuk voor de "for profit" gevangenis industrie daar, natuurlijk.
Wat is nou weer de toegevoegde waarde van (extreem)?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 27 november 2021 @ 10:18:47 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202362228
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:45 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Ze vrezen voor Amerikaanse toestanden, dus willen ze een Amerikaans systeem invoeren? :?
Je kan ook beargumenteren dat Amerika Amerikaanse toestanden heeft ondanks het systeem, of dat het nog erger had kunnen zijn. Zo'n onderzoek is leuk en aardig, maar zo lang je niet alle variabelen kan elimineren op één na, zal je nooit een conclusie eraan kunnen verbinden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_202433563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 09:45 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Ze vrezen voor Amerikaanse toestanden, dus willen ze een Amerikaans systeem invoeren? :?
Je zou een soort van hybride model in moeten voeren.

Kleine crimineeltjes in de gevangenis stoppen voor relatief korte tijd, is vragen om problemen. Als ze eruit komen, gaan ze niet ineens hun leven beteren. Integendeel. Een verblijf in de gevangenis staat niet lekker op je cv en in de gevangenis doen ze juist contacten op voor het serieuzere werk.

Dat soort lui probeer je dus het beste op het goede pad te krijgen en dat doe je niet door ze in de gevangenis te zetten tussen grotere criminelen.

De andere kant van de medaille is dat er mensen zijn van wie cru gezegd niks meer te maken is. Voor die mensen geldt het omgekeerde. Die heb je het liefst in de gevangenis en niet op straat.
pi_202441023
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 13:22 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je zou een soort van hybride model in moeten voeren.

Kleine crimineeltjes in de gevangenis stoppen voor relatief korte tijd, is vragen om problemen. Als ze eruit komen, gaan ze niet ineens hun leven beteren. Integendeel. Een verblijf in de gevangenis staat niet lekker op je cv en in de gevangenis doen ze juist contacten op voor het serieuzere werk.

Dat soort lui probeer je dus het beste op het goede pad te krijgen en dat doe je niet door ze in de gevangenis te zetten tussen grotere criminelen.

De andere kant van de medaille is dat er mensen zijn van wie cru gezegd niks meer te maken is. Voor die mensen geldt het omgekeerde. Die heb je het liefst in de gevangenis en niet op straat.
Wat bedoel je precies met hybride model?
pi_202441834
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Wat bedoel je precies met hybride model?
Pamperen in combinatie met hard straffen.

Je hebt er niks aan om beginnende criminelen of jongeren die dreigen op het verkeerde pad te raken voor flutvergrijpen jaren tussen geharde criminelen te zetten in de gevangenis. Daar worden ze juist crimineel van.

Aan de andere kant heb je er ook niks aan om veel re-integratie energie te steken in mensen die toch niet beter weten/willen/kunnen.
pi_202447544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Pamperen in combinatie met hard straffen.

Je hebt er niks aan om beginnende criminelen of jongeren die dreigen op het verkeerde pad te raken voor flutvergrijpen jaren tussen geharde criminelen te zetten in de gevangenis. Daar worden ze juist crimineel van.

Aan de andere kant heb je er ook niks aan om veel re-integratie energie te steken in mensen die toch niet beter weten/willen/kunnen.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]
Pamperen in combinatie met hard straffen.

Je hebt er niks aan om beginnende criminelen of jongeren die dreigen op het verkeerde pad te raken voor flutvergrijpen jaren tussen geharde criminelen te zetten in de gevangenis. Daar worden ze juist crimineel van.

Aan de andere kant heb je er ook niks aan om veel re-integratie energie te steken in mensen die toch niet beter weten/willen/kunnen.
Dan zou je moeten uitvogelen wie zijn leven wilt verbeteren en wie niet.
pi_203750864
https://www.nrc.nl/nieuws(...)d-forumland-a4090802

Interview van NRC met Joost Eerdmans.
Incelfrikandel
pi_203751002
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
[..]
Dan zou je moeten uitvogelen wie zijn leven wilt verbeteren en wie niet.
Klopt.

Dat kan onder andere middels onderzoek naar de persoonlijkheid van iemand, een blik op z'n verleden, inschatten van de toekomstmogelijkheden, etc.

Iemand die één fout maakt en bv. 19 is, daar is wellicht best nog wat van te maken. Iemand van 40 die al fout op fout heeft gestapeld, da's lastiger.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 16:36:46 #43
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_203954352
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2022 10:38 schreef Frikandelbroodje het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)d-forumland-a4090802

Interview van NRC met Joost Eerdmans.
Mooi interview.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_206128051
Ik vind ook dat JA21 het goed doet. Hoewel het niet direct mijn partij is (maar ik wel voorstander ben van een rechtse koers in Nederland) ben ik positief gestemd over JA21 de laatste tijd. Ze slagen erin om een fatsoenlijk alternatief voor de PVV en FVD te vormen. In de peilingen staan ze op 9 zetels.

Nicki Pouw-Verweij doet het goed en is genuanceerd genoeg om haar niet als idioot weg te zetten.


Eerdmans is soms wel heel erg bezig met alleen maar de asielzoekers maar is tegelijkertijd ook een keurige man die je niet op al te gekke uitspraken kunt betrappen. Wat denken jullie, gaat het kabinet de komende jaren dan toch een keer over (fatsoenlijk) rechts? Hoe groot kan JA21 worden?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206128160
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omtzigt en D66 lijken me geen communicerende vaten, ik denk datbals Omtzigt mee doet BBB niet boven de 5/6 zetels komt en JA21 ook naar zoiets gaat.

Rechtsconservatief gaat echt geen 99 zetels scoren, zoals jij hier zegt.

(76 + 20 FvD/PVV + 3 SGP)
Dat is dan erg spijtig. (Post even verplaatst)

De enige hoop die ik verder nog heb is dat ze voldoende zetels van de PVV afsnoepen. Rond de 70 zetels moet kunnen maar 76 lijkt net een brug te ver.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206128324
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 12:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat is dan erg spijtig. (Post even verplaatst)

De enige hoop die ik verder nog heb is dat ze voldoende zetels van de PVV afsnoepen. Rond de 70 zetels moet kunnen maar 76 lijkt net een brug te ver.
Ik ben maar blij dat Nederland niet zo rechts is, ik snap mensen die na 30 jaar rechts beleid nog meer naar rechts willen ook nooit zo goed. Zelfs de VVD heeft erkend dat Nederland te rechts is geworden, door in hun programma een ruk naar links te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206128344
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben maar blij dat Nederland niet zo rechts is, ik snap mensen die na 30 jaar rechts beleid nog meer naar rechts willen ook nooit zo goed. Zelfs de VVD heeft erkend dat Nederland te rechts is geworden, door in hun programma een ruk naar links te maken.
Ja maar jij kijkt vaak wat te weinig naar cultuurbeleid, zeker voor een christen opvallend. Geef mij maar conservatief in plaats van progressief.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206128373
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ja maar jij kijkt vaak wat te weinig naar cultuurbeleid, zeker voor een christen opvallend. Geef mij maar conservatief in plaats van progressief.
De invloed van landelijke politiek op 'cultuur' is nihil. De Nederlandse cultuur is minder christelijk geworden doordat de kerken leeg lopen, niet doordat de politici dat wilden.

En ook doordat iedereen veel individualistischer is geworden en dat wordt dan wel weer gestimuleerd door rechts.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206128430
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
De invloed van landelijke politiek op 'cultuur' is nihil. De Nederlandse cultuur is minder christelijk geworden doordat de kerken leeg lopen, niet doordat de politici dat wilden.

En ook doordat iedereen veel individualistischer is geworden en dat wordt dan wel weer gestimuleerd door rechts.
Echt volledig mee oneens. Progressieve idioterie als de transgenderwet komt allemaal van links.

Maar goed laten we het analytisch bekijken. Volgens jou is een rechtse meerderheid praktisch onmogelijk.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206128474
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Echt volledig mee oneens. Progressieve idioterie als de transgenderwet komt allemaal van links.
Tja, gelukkig stemde mijn partij (toen zou ik bij GPV hebben gehoord) in 1985 al voor die wet. Voor mijn geboorte dus al.

quote:
Maar goed laten we het analytisch bekijken. Volgens jou is een rechtse meerderheid praktisch onmogelijk.
Nee, alleen wel als je het zonder FvD, PVV (en D66) wil doen. Een rechtse meerderheid hebben we nu natuurlijk al ruim.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206128501
Twijfel nog, heb vorige keer Volt gestemd daar sta ik nog achter qua standpunten maar door de interne struggles en publiek geruzie was ronduit zielig.
JA21 is zeker een kanshebber al zijn ze op sommige punten wel erg rechts georiënteerd.
blablablabla
pi_206128581
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, gelukkig stemde mijn partij (toen zou ik bij GPV hebben gehoord) in 1985 al voor die wet. Voor mijn geboorte dus al.
[..]
Nee, alleen wel als je het zonder FvD, PVV (en D66) wil doen. Een rechtse meerderheid hebben we nu natuurlijk al ruim.
Huh? Dus je bent voor de nieuwste aanpassingen in die wet ook? Terwijl CU mordicus tegen is?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206128622
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Huh? Dus je bent voor de nieuwste aanpassingen in die wet ook? Terwijl CU mordicus tegen is?
CU is niet mordicus tegen, maar heeft wat bezwaren. Dat ligt echt veel genuanceerder. De bezwaren zijn ook met name juridisch, binnen de kerken waar de meeste CU leden vandaan komen is transgenderschap al decennialang gewoon geaccepteerd.

De juridische complicaties vind ik zelf wat lastig af te wegen. Maar dat transgenderschap moet kunnen was de voorloper van de CU dus al 40 jaar geleden (precies, de binnen de partij grote denker Douma schreef er over in 1982) voor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206128670
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU is niet mordicus tegen, maar heeft wat bezwaren. Dat ligt echt veel genuanceerder. De bezwaren zijn ook met name juridisch, binnen de kerken waar de meeste CU leden vandaan komen is transgenderschap al decennialang gewoon geaccepteerd.

De juridische complicaties vind ik zelf wat lastig af te wegen. Maar dat transgenderschap moet kunnen was de voorloper van de CU dus al 40 jaar geleden (precies, de binnen de partij grote denker Douma schreef er over in 1982) voor.
Ik ken best wat CU-stemmers, kan je 1 ding vertellen: Die hebben een hekel aan D66 en zijn absoluut niet happy met de gendergolf die de afgelopen jaren over ons heen rolt. :D En dat ligt zeker niet alleen juridisch maar ook fundamenteel. God schiep de mens als man en vrouw.

Weet niet precies in welke unieke progriessief-christelijke flank van de CU jij zit.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator woensdag 28 september 2022 @ 13:36:46 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206128704
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik ken best wat CU-stemmers, kan je 1 ding vertellen: Die hebben een hekel aan D66 en zijn absoluut niet happy met de gendergolf die de afgelopen jaren over ons heen rolt. :D En dat ligt zeker niet alleen juridisch maar ook fundamenteel. God schiep de mens als man en vrouw.

Weet niet precies in welke unieke progriessief-christelijke flank van de CU jij zit.
Ja, en er zijn nog steeds mannen en vrouwen, het is alleen wel zo dat:

1. God helemaal niets gemaakt heeft.
2. De natuur wel eens de fout in gaat en mensen met het verkeerde, uiterlijke, geslacht geboren worden.

En als de CU een hekel heeft aan D66 dan vraag ik mij wel af waarom zo al 6 jaar samen regeren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206128707
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik ken best wat CU-stemmers, kan je 1 ding vertellen: Die hebben een hekel aan D66 en zijn absoluut niet happy met de gendergolf die de afgelopen jaren over ons heen rolt. :D En dat ligt zeker niet alleen juridisch maar ook fundamenteel. God schiep de mens als man en vrouw.

Weet niet precies in welke unieke progriessief-christelijke flank van de CU jij zit.
Een hekel aan D66 klopt, maar dan met name doordat ze zo makkelijk over leven en dood willen beslissen. Maar die afkeer van transgenders is echt meer SGP dan CU.

Hier zie je dat ook: https://www.christenunie.(...)er-de-transgenderwet

Zoals gezegd: de voorloper van CU stemde 40 jaar geleden al voor, we hadden zelfs in de als behoudend bekende GKV gewoon een transgender ouderling in mijn vorige gemeente. Nooit iemand een probleem van gemaakt.

Zo conservatief is de CU hoek helemaal niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206128810
JA21 vertolkt een normaal rechts geluid (iets dat je bij de VVD allang niet meer tegenkomt, afgezien van facties binnen de partij), maar de potentie om écht kiezers van de VVD weg te snoepen (want er zijn daar een héle, héle hoop totaal niet blij met Sophie en Rutte), is er alleen als er meer charisma komt, want dát heeft Eerdmans niet. Nicki is prima. Eigenlijk Van Haga er nog bij, maar die heeft ten onrechte een wat negatief stigma. Dan heb je in principe een fatsoenlijk liberaal geluid, als ze de knop over asielzoekers wat lager draaien.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206128925
Die partij zit toch grotendeels vol met figuren die nog altijd bij FvD zaten toen allang bekend was wat voor figuren daar zoal rondlopen? Joost Eerdmans die inmiddels met z'n - wat is 't - achtste (?) partij bezig is.. Vrij dubieuze figuren in het EP namens JA21. Nee, ik denk niet snel dat ze bij de VVD wakker hoeven te liggen van JA21.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2022 @ 14:05:54 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206129141
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:52 schreef Raw85 het volgende:
Die partij zit toch grotendeels vol met figuren die nog altijd bij FvD zaten toen allang bekend was wat voor figuren daar zoal rondlopen? Joost Eerdmans die inmiddels met z'n - wat is 't - achtste (?) partij bezig is.. Vrij dubieuze figuren in het EP namens JA21. Nee, ik denk niet snel dat ze bij de VVD wakker hoeven te liggen van JA21.
Bedankt voor je onderbuik, daar doen we helemaal niets mee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206129242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bedankt voor je onderbuik, daar doen we helemaal niets mee.
Inhoudelijk reageren is te moeilijk, zie ik?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2022 @ 14:25:46 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206129380
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Inhoudelijk reageren is te moeilijk, zie ik?
Als de post waar ik op reageer niets inhoudelijks te vermelden heeft, is het wel verdomd lastig ja.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206129457
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als de post waar ik op reageer niets inhoudelijks te vermelden heeft, is het wel verdomd lastig ja.
Hoezo? Ik zeg toch waarom ik denk dat JA21 niet direct een interessant alternatief is voor VVD'ers? Dat deed ik met de volgende onderbouwing:

-Eerdmans komt op mij over als een politieke windvaan. Heb het even opgezocht en JA21 is z'n zesde politieke partij, ipv z'n achtste. Nou die krijg je van dan me;
-De bekendste gezichten van de partij zijn allen lid geweest van FvD, ook toen er al genoeg bagger uit die partij voortkwam;
-In het EP loopt bijv zo'n Rob Roos altijd te dwepen met vrij extreme figuren als Meloni en Orbán. Ik denk dat dat voor veel VVD'ers toch wat te rechtse, populistische figuren zijn.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2022 @ 14:33:48 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206129482
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:31 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoezo? Ik zeg toch waarom ik denk dat JA21 niet direct een interessant alternatief is voor VVD'ers? Dat deed ik met de volgende onderbouwing:

-Eerdmans komt op mij over als een politieke windvaan. Heb het even opgezocht en JA21 is z'n zesde politieke partij, ipv z'n achtste. Nou die krijg je van dan me;
-De bekendste gezichten van de partij zijn allen lid geweest van FvD, ook toen er al genoeg bagger uit die partij voortkwam;
-In het EP loopt bijv zo'n Rob Roos altijd te dwepen met vrij extreme figuren als Meloni en Orbán. Ik denk dat dat voor veel VVD'ers toch wat te rechtse, populistische figuren zijn.
Heb je gemist dat FvD de grootste was in 2018, toen die partij toch al redelijk op koers was richting de afgrond? Niet iedereen pleegt net als jij karaktermoord, want stel je eens voor dat iemand nog even hoop had dat het wel goed ging komen met FvD. Ik vind het vooral heel kansloos en een gigantische drogreden om zo op de persoon te spelen. En die fancy labels als 'te rechts' en 'populistisch' mag je sowieso wel heel goed gaan onderbouwen voor je daar een serieus antwoord op verdiend hebt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206129538
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Heb je gemist dat FvD de grootste was in 2018, toen die partij toch al redelijk op koers was richting de afgrond? Niet iedereen pleegt net als jij karaktermoord, want stel je eens voor dat iemand nog even hoop had dat het wel goed ging komen met FvD. Ik vind het vooral heel kansloos en een gigantische drogreden om zo op de persoon te spelen. En die fancy labels als 'te rechts' en 'populistisch' mag je sowieso wel heel goed gaan onderbouwen voor je daar een serieus antwoord op verdiend hebt.
Dan 'verdien' ik jouw antwoord toch lekker niet, joh? Maakt mij het wat uit. Genoeg andere users zonder zo'n vervelend, pedant toontje waarmee ik hier fatsoenlijk kan discussiëren
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 september 2022 @ 14:45:10 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206129611
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:39 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dan 'verdien' ik jouw antwoord toch lekker niet, joh? Maakt mij het wat uit. Genoeg andere users zonder zo'n vervelend, pedant toontje waarmee ik hier fatsoenlijk kan discussiëren
Wat voor discussie wil je dan? Je noemt leden van een partij dubieus, populistisch en een politieke windvaan, hebt helemaal niets inhoudelijks te vermelden over die partij en denkt dat anderen dan wel inhoudelijk op je in gaan?

Dit is een politiek forum, hier verwachten we dat je je uitspraken onderbouwt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206130208
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 14:31 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoezo? Ik zeg toch waarom ik denk dat JA21 niet direct een interessant alternatief is voor VVD'ers? Dat deed ik met de volgende onderbouwing:

-Eerdmans komt op mij over als een politieke windvaan. Heb het even opgezocht en JA21 is z'n zesde politieke partij, ipv z'n achtste. Nou die krijg je van dan me;
-De bekendste gezichten van de partij zijn allen lid geweest van FvD, ook toen er al genoeg bagger uit die partij voortkwam;
-In het EP loopt bijv zo'n Rob Roos altijd te dwepen met vrij extreme figuren als Meloni en Orbán. Ik denk dat dat voor veel VVD'ers toch wat te rechtse, populistische figuren zijn.
Dit kun je natuurlijk vinden, maar JA21 is zeker een interessant alternatief voor VVD'ers. Ik zou er in elk geval zonder probleem op kunnen stemmen, hoewel ik betwijfel zij momenteel de juiste oplossing bieden voor de huidige problemen in Nederland. Dat vraagt eerder een sociaaldemocratisch geluid namelijk.

Maar JA21 biedt een uitstekend rechts en conservatief geluid, waarbij vooral de VVD op dit laatste vlak de afgelopen jaren te veel water bij de wijn doet voor het gevoel van sommige leden. Klassiek Liberaal is voorbeeld van een thematisch netwerk binnen de VVD waar zeker genoeg leden gecharmeerd zullen zijn van JA21.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206130335
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit kun je natuurlijk vinden, maar JA21 is zeker een interessant alternatief voor VVD'ers. Ik zou er in elk geval zonder probleem op kunnen stemmen, hoewel ik betwijfel zij momenteel de juiste oplossing bieden voor de huidige problemen in Nederland. Dat vraagt eerder een sociaaldemocratisch geluid namelijk.

Maar JA21 biedt een uitstekend rechts en conservatief geluid, waarbij vooral de VVD op dit laatste vlak de afgelopen jaren te veel water bij de wijn doet voor het gevoel van sommige leden. Klassiek Liberaal is voorbeeld van een thematisch netwerk binnen de VVD waar zeker genoeg leden gecharmeerd zullen zijn van JA21.
Wat betreft je laatste zin heb je zeker gelijk. Ben zelf lid van de VVD en ken de Klassiek Liberalen idd als een groep die de partij verder naar rechts willen trekken. Volgens mij is de groep echter vooral vrij luid en niet per se heel groot binnen de VVD. Aangezien ik de VVD de komende jaren eerder verder naar het midden zie schuiven dan naar rechts denk ik dat die groep ‘Klassiek Liberalen’ idd wel naar JA21 zou kunnen gaan. Zelf overweeg ik niet snel een stem op JA21.
pi_206130681
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:35 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wat betreft je laatste zin heb je zeker gelijk. Ben zelf lid van de VVD en ken de Klassiek Liberalen idd als een groep die de partij verder naar rechts willen trekken. Volgens mij is de groep echter vooral vrij luid en niet per se heel groot binnen de VVD. Aangezien ik de VVD de komende jaren eerder verder naar het midden zie schuiven dan naar rechts denk ik dat die groep ‘Klassiek Liberalen’ idd wel naar JA21 zou kunnen gaan. Zelf overweeg ik niet snel een stem op JA21.
Klassiek Liberaal wil de VVD niet naar rechts trekken, maar enigszins tegenwicht bieden aan de ruk die je juist ziet naar het centrum en ook de progressieve kant. Het is niet de bedoeling dat op den duur de VVD en D66 te veel twee handen op één buik worden, de VVD moet juist een conservatief liberaal tegengeluid zijn op het progressieve geluid van D66. Maar tegenwoordig zie je ook VVD al met regenboog en transvlaggetjes wapperen of er wordt gezegd dat Nederland 'institutioneel racistisch' is. Dat soort dingen passen niet bij de VVD.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206130716
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2022 15:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit kun je natuurlijk vinden, maar JA21 is zeker een interessant alternatief voor VVD'ers. Ik zou er in elk geval zonder probleem op kunnen stemmen, hoewel ik betwijfel zij momenteel de juiste oplossing bieden voor de huidige problemen in Nederland. Dat vraagt eerder een sociaaldemocratisch geluid namelijk.

Maar JA21 biedt een uitstekend rechts en conservatief geluid, waarbij vooral de VVD op dit laatste vlak de afgelopen jaren te veel water bij de wijn doet voor het gevoel van sommige leden. Klassiek Liberaal is voorbeeld van een thematisch netwerk binnen de VVD waar zeker genoeg leden gecharmeerd zullen zijn van JA21.
Ik sta er exact zo in ja. Qua cultuurbeleid vind ik JA21 prima maar economisch weet ik niet of ze de juiste oplossing bieden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206130743
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:07 schreef HowardRoark het volgende:
dat soort dingen passen niet bij de VVD.
Dat soort dingen vind jij niet passen bij de VVD*
pi_206130839
quote:
14s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is niet de bedoeling dat op den duur de VVD en D66 te veel twee handen op één buik worden, de VVD moet juist een conservatief liberaal tegengeluid zijn op het progressieve geluid van D66. Maar tegenwoordig zie je ook VVD al met regenboog en transvlaggetjes wapperen of er wordt gezegd dat Nederland 'institutioneel racistisch' is. Dat soort dingen passen niet bij de VVD.
Ook hiermee volledig eens. De VVD moet geen partij worden die net als D66 en alles links daarvan alleen nog maar zwakke mensen kweekt.

Uiteindelijk krijg je daar een doodongelukkige samenleving van.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206130857
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En als de CU een hekel heeft aan D66 dan vraag ik mij wel af waarom zo al 6 jaar samen regeren.
Puur omdat het alternatief (andere seculiere linkse partijen als GL laten regeren) voor CU nog veel ongunstiger is.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 28 september 2022 @ 19:03:44 #73
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206132510
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 16:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Puur omdat het alternatief (andere seculiere linkse partijen als GL laten regeren) voor CU nog veel ongunstiger is.
GL staat ideologisch veel dichter bij de CU en beide herbergen een Tolstoyaanse onderstroom in zich.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206133756
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 19:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
GL staat ideologisch veel dichter bij de CU en beide herbergen een Tolstoyaanse onderstroom in zich.
Dat klopt. Maar CU wil dus niet dat GL hun progressieve gang kunnen gaan op thema's als abortus en euthanasie.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206133866
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar CU wil dus niet dat GL hun progressieve gang kunnen gaan op thema's als abortus en euthanasie.
CU had vooral bij Rutte IV geen keus, ze hebben hard genoeg tegengesparteld. Maar geen regering was geen optie en de toenmalige demissionaire status leverde ook voor CU al allerlei problemen op met steeds meer moties die werden aangenomen zonder dat de coalitie het er over eens was, ministers die dus gevraagd werden beleid uit te voeren waar ze niet achter konden staan. Ook bij Rutte III waren andere mogelijkheden uitgeput, maar daar was CU een stuk enthousiaster om mee te doen.

Maar goed, dit heeft weinig te maken met JA21. JA21 zie ik in de nabije toekomst wel belangrijk worden als steun in de eerste kamer, maar gezien het feit dat PvdA en GL eigenlijk ook altijd belangrijk blijven en D66 essentieel lijkt, zie ik JA21 niet snel regeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206137170
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 20:29 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar goed, dit heeft weinig te maken met JA21. JA21 zie ik in de nabije toekomst wel belangrijk worden als steun in de eerste kamer, maar gezien het feit dat PvdA en GL eigenlijk ook altijd belangrijk blijven en D66 essentieel lijkt, zie ik JA21 niet snel regeren.
Vrees dat je gelijk hebt. Toch zouden ze ooit best weleens groter dan de PVV kunnen worden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 29 september 2022 @ 14:20:25 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206140981
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Echt volledig mee oneens. Progressieve idioterie als de transgenderwet komt allemaal van links.

Maar goed laten we het analytisch bekijken. Volgens jou is een rechtse meerderheid praktisch onmogelijk.
Hoe ga jij nou precies gebukt onder de transgenderwet?
pi_206141071
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 13:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Echt volledig mee oneens.
Is het wel eens bij je opgekomen dat de meeste van je inzichten en meningen eigenlijk nergens op slaan? Je kunt het er wel mee oneens zijn, maar de wereld is zoals ie is en trekt zich niets aan van je gebrekkige kennis.
quote:
Progressieve idioterie als de transgenderwet komt allemaal van links.
Ja, nee, blijkbaar niet dus. En jij bepaalt ook niet of het idioterie is. Jammer joh. :W
pi_206143159
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vrees dat je gelijk hebt. Toch zouden ze ooit best weleens groter dan de PVV kunnen worden.
Nee, schandaal na schandaal let maar op. Hoe meer zetels, hoe meer idioten.
FvD leek in het begin ook een redelijke partij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208585493
Hommeles bij JA21:

twitter


Edit: de bewuste brief:
twitter


[ Bericht 31% gewijzigd door J.B. op 29-03-2023 20:28:45 ]
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:38:09 #81
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_208585826
Oei, dat wordt zoeken naar een nieuw partijtje voor Lasbril Eerdmans.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2023 @ 20:40:29 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208585861
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:15 schreef J.B. het volgende:
Hommeles bij JA21:

[ twitter ]

Edit: de bewuste brief:
[ twitter ]
Dit klinkt als een partijbestuur dat maar wat graag de VVD na wil doen en leden die dat niet pikken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 29 maart 2023 @ 21:13:53 #83
408813 crew  trein2000
pi_208586313
twitter

Ondertekenaars.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208587721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit klinkt als een partijbestuur dat maar wat graag de VVD na wil doen en leden die dat niet pikken.
Ik wil geen vvd light.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 maart 2023 @ 17:38:12 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208592894
Nou we mogen weer wat nieuwe fracties tegemoet zien denk ik.
pi_208593117
Het is rechts van de VVD nog nooit gezellig geweest. De Boerenpartij, de Centrumpartij, de LPF, de PVV, FvD en nu JA21; telkens een strijd om de egootjes.
pi_208595055
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:38 schreef Hexagon het volgende:
Nou we mogen weer wat nieuwe fracties tegemoet zien denk ik.
Ik denk dat dit wel met een sisser af gaat lopen. Ze gaan wat democratiseren, maar niet volledig aan het eisenpakket tegemoet komen en vooral niet per direct. Er zitten bij de ondertekenaars gewoon Tweede en Eerste Kamerleden, die kunnen ze niet missen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 maart 2023 @ 22:34:55 #88
408813 crew  trein2000
pi_208597079
twitter

LPF-toestanden binnen twee jaar. Knap.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208597182
Joost Eerdmans is de Ted McGinley van de Nederlandse politiek.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 23:57:05 #90
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208597765
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
LPF-toestanden binnen twee jaar. Knap.
Nou ja, het is wat unieker, natuurlijk, aangezien JA21 zelf al een afsplitsing is van de FvD.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_208598761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
LPF-toestanden binnen twee jaar. Knap.
Chris Aalberts :')
  vrijdag 31 maart 2023 @ 08:52:00 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208599137
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
LPF-toestanden binnen twee jaar. Knap.
Het is wat je knap noemt. De LPF kreeg dat veel sneller voor elkaar. :7
pi_208599649
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
LPF-toestanden binnen twee jaar. Knap.
Dan zal het wel niet lang meer duren voordat Eerdmans naar de volgende partij overstapt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 maart 2023 @ 10:11:27 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208599715
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
LPF-toestanden binnen twee jaar. Knap.
Was LPF niet geruzie tussen twee kampen? Dit lijkt meer op een bestuur dat niet op één lijn met de leden staat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 10:17:58 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208599768
LPF was meer los zand van allerlei personen die volstrekt niet met elkaar boterden en ook geen teamspelers waren.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 maart 2023 @ 10:26:55 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_208599889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:17 schreef Hexagon het volgende:
LPF was meer los zand van allerlei personen die volstrekt niet met elkaar boterden en ook geen teamspelers waren.
Voorlopig lijkt daar nog allerminst sprake van.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 10:31:59 #97
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208599958
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 10:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Voorlopig lijkt daar nog allerminst sprake van.
Ik denk dat JA21 in die zin meer op 50+ lijkt.
  zaterdag 15 april 2023 @ 16:56:39 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208799057
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 16:56 schreef Hexagon het volgende:
Gisteren weer een heel artikel
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-de-partij-a4162171
"JA21 is een baantjesmachine voor Joost en Annabel"

Goh, wie had dat gedacht, van politieke hoer Joost Eerdmans? :')

Aan z'n hoeveelste partij is hij nu bezig? Misschien al wel z'n 7de?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_208799116
De ALV heeft inmiddels de boel wel behoorlijk bijgestuurd:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20230417

- geen dubbelfuncties meer
- er komt een partijraad
- alle leden kunnen zich kandideren voor bestuursfuncties
- de statuten worden aangepast en democratischer gemaakt

Bestuurslid en kamerlid tegelijk zijn gaat dus niet meer, net zo min als gemeenteraadslid en senator. Al is Nanninga blijkbaar een uitzondering, die blijft fractievoorzitter Amsterdam ("mijn hoofd stond op de posters") en kamerlid. Vanaf volgend jaar moeten er ook lokale bestuursafdelingen komen.


Ondanks dat ik niks met de partij heb: wel goede stappen richting een volwassen ledenpartij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')