quote:Klopjacht op zwaarbewapende militair die Van Ranst bedreigde
Een zwaarbewapende militair uit Lanklaar is sinds maandag spoorloos. De veiligheidsdiensten vrezen dat de man, die de voorbije maanden hevig tegen de coronamaatregelen ageerde op sociale media, iets kwaads in de zin heeft.
De militair die in de kazerne van Peutie gestationeerd is, heeft verschillende vuurwapens bij zich, zo werd aan De Standaard bevestigd. Het gaat onder meer om een raketlanceerder. In een afscheidsbrief die teruggevonden werd, spreekt hij ook dreigende taal.
Omdat de man de voorbije maanden op sociale media hevig uithaalde naar de virologen, maar in de eerste plaats naar professor Marc Van Ranst, werd die laatste samen met zijn gezin uit voorzorg elders ondergebracht.
Het federaal parket wilde enkel bevestigen dat de politie op zoek is naar een vuurwapengevaarlijke man, een veertiger, die dreigt met een gewelddadige actie.
Het Crisiscentrum kwam vandaag bijeen over de zaak en neemt de zaak bijzonder ernstig. De militair in kwestie staat al maanden op de Ocad-lijst, omdat hij virologen met de dood bedreigde. Hij kreeg volgens onze informatie binnen het leger daarvoor een sanctie. Sinds gisteren wordt 'niveau 4' op hem geplakt, wat betekent dat de veiligheidsdiensten ervan uitgaan dat er ernstige, concrete aanwijzingen zijn de man een aanslag wil plegen.
Alvast de politiezone Kempenland hield dinsdagmiddag een grote klopjacht naar de militair. Hij zou zich verplaatst hebben in de richting van Beringen naar Hasselt en zo verder noordoostwaarts. Maar de klopjacht had geen resultaat. De speciale eenheden van de federale politie staan klaar om in actie te komen zodra hij ergens opduikt. Maar voorlopig is er geen spoor.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210518_95838020
--------------------------quote:Klopjacht in Belgi op mogelijk bewapende bedreiger van bekende viroloog
In Belgi zijn agenten al uren op zoek naar een man die mogelijk zwaarbewapend is en onlangs kopstukken uit de Belgische coronacrisis bedreigde. Het gaat volgens Belgische media om een beroepsmilitair van in de veertig.
Uit voorzorg is een van de mensen die hij bedreigde, viroloog Marc Van Ranst, samen met zijn gezin ondergebracht op een veilige locatie. Van Ranst is in Belgi het gezicht van de corona-aanpak.
De Vlaamse omroep VRT schrijft op basis van informatie van het federaal parket dat er elementen zijn die wijzen op een "ernstige dreiging met een gewelddadige actie". Meer informatie wil het parket niet delen. De man heeft volgens de VRT extreemrechtse sympathien.
De krant De Standaard schrijft dat de man meerdere vuurwapens bij zich heeft en dat hij een afscheidsbrief heeft achtergelaten.
Dertig agenten
De klopjacht begon vanmiddag in Leopoldsburg, een plaats in Belgisch Limburg gelegen ten noorden van Hasselt. Een politiewoordvoerder zei op de Belgische radio dat de man zich inmiddels naar het noordoosten heeft verplaatst, waardoor het zoekgebied is uitgebreid. Bij de zoektocht zijn zeker dertig agenten en een helikopter ingezet.
Belgische media schrijven dat het onduidelijk is hoe concreet de bedreigingen van de man waren. Ook is niet duidelijk op welke manier hij Van Ranst heeft bedreigd, schrijft Het Laatste Nieuws.
https://nos.nl/artikel/23(...)van-bekende-viroloog
quote:
Ik denk dat zijn missie al ten einde liep toen hij ontdekt werd in dat plaatsje drie dagen geleden. Daarna is hij het bos in gevlucht. Mensen die het hebben over afleiding en zo, kijken iets teveel films.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:24 schreef spoilert het volgende:
[..]
[..]
--------------------------
Tja, het was een kwestie van tijd tot zoiets als dit zou gebeuren. Hopelijk pakken ze hem op voor hij ergens in het rond gaat schieten.
Zal wel te maken hebben met ATLAS. Ze zullen wel afwisselend een NL en een Belgisch helikopterteam laten cirkelen. Iets met rust, plaspauze en tanken.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:24 schreef spoilert het volgende:
[..]
Wat die Nederlandse Heli daar doet is interessanter, dat is de Agusta van de PoPo
Maar het is ook weer niet of ze hem omsingeld hebben, dat gebied is best groot en er staat geen mega groot hek omheen. Je kan in principe alle kanten op. Je bent ook zo in Nederland als je de sluiproutes neemt, en dat kan per voet.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn missie al ten einde liep toen hij ontdekt werd in dat plaatsje drie dagen geleden. Daarna is hij het bos in gevlucht. Mensen die het hebben over afleiding en zo, kijken iets teveel films.Het is nu een kwestie van oppakken.
Maar waarom de Agusta? en niet de Eurocopters? Die Agusta is semi speciaal aangeschaft voor het vervoer van de mannen in het grijs.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zal wel te maken hebben met ATLAS. Ze zullen wel afwisselend een NL en een Belgisch helikopterteam laten cirkelen. Iets met rust, plaspauze en tanken.
De mannen in het grijs zijn per heli gebracht vanmiddag begrijp ik uit de tweetsquote:Op donderdag 20 mei 2021 19:33 schreef spoilert het volgende:
[..]
Maar waarom de Agusta? en niet de Eurocopters? Die Agusta is semi speciaal aangeschaft voor het vervoer van de mannen in het grijs.
De Nederlandse? Zou wel een mooie ruil zijn, wij hun overvallers en zij onze DSI heldenquote:Op donderdag 20 mei 2021 19:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De mannen in het grijs zijn per heli gebracht vanmiddag begrijp ik uit de tweets
quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:40 schreef spoilert het volgende:
[..]
De Nederlandse? Zou wel een mooie ruil zijn, wij hun overvallers en zij onze DSI helden
Misschien zelfs wel nu in de heli.. gelijk een team aan de grond zetten als hij gespot wordt.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De mannen in het grijs zijn per heli gebracht vanmiddag begrijp ik uit de tweets
Neequote:
Wel mooie streamquote:
Oeps dachten ze in dat tweede geval.quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:32 schreef einzeinz het volgende:
Ik denk dat ze hem hebben. Troepen verlaten het gebied en de perimeter is intussen kleiner dan 20km.
Ofwel hebben ze hem ofwel zat hij er niet!
Ze communiceren ook nergens meer zelfs niet op de liveblogs!quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:35 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Oeps dachten ze in dat tweede geval.
Ze denken: Shit hoe brengen we dit naar buiten..quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ze communiceren ook nergens meer zelfs niet op de liveblogs!
Is al bijna de andere kant van Belgi. Lijkt me niet dat je dit zomaar ff oversteekt zonder opgemerkt te worden.quote:
Ze hebben gewoon ng meer mensen nodigquote:Op donderdag 20 mei 2021 21:38 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ze denken: Shit hoe brengen we dit naar buiten..
Ik bedoelde het ook niet soort van serieusquote:Op donderdag 20 mei 2021 21:41 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Is al bijna de andere kant van Belgi. Lijkt me niet dat je dit zomaar ff oversteekt zonder opgemerkt te worden.
Ik denk eerder dat hij in Nederland of Duitsland zit. Hij zat tegen de Nederlandse grens, dat noemen ze tijd winnen
Zit die rustig in een hotel naar tv naar zn eigen misdaad te kijken.quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook niet soort van serieus![]()
Lekker dan, zit er een doorgedraaide Belg in Nederland verstopt
Zou lachenquote:Op donderdag 20 mei 2021 21:44 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Zit die rustig in een hotel naar tv naar zn eigen misdaad te kijken.
Misschien weet @valentijn101 meer?quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:37 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Ze communiceren ook nergens meer zelfs niet op de liveblogs!
Ik zal eens op Fok! Kijken. Dat is mijn grootste bron van informatiequote:Op donderdag 20 mei 2021 21:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Misschien weet @:valentijn101 meer?
Als hij zich onder een dichtbegroeid bladerdak bevindt helpt een warmte-camera niet veel.quote:Op donderdag 20 mei 2021 18:36 schreef einzeinz het volgende:
Met een helikopter en warmte-camera heb je die toch zo gevonden of hebben ze dat nog niet geprobeerd uit schrik dat ie de heli uit de lucht schiet?
Bedreiging an sich is niet een reden voor deze enorme klopjacht. Het is een combinatie van al die zaken. Hij is een aanhanger van het extreemrechtse/neonazi gedachtegoed, bedreigingen naar virologen en de staat, afscheidsbrieven en gestolen wapens.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:00 schreef einzeinz het volgende:
Conings had geen granaten in zijn Audi Q5 en hij heeft ook nergens boobytraps gelegd. Dat werd bevestigd door het parket.
Geen idee waarom hij zich wel verbergen? Zou er meer meespelen want op zich kan hij enkel opgepakt worden voor bedreiging en die straf is 'zo zwaar' niet.
Hier weten we het ook nietquote:Op donderdag 20 mei 2021 22:15 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik zal eens op Fok! Kijken. Dat is mijn grootste bron van informatie
ach net zo als hier in het rijnmond .. als je de politie belt dat er wat aan de hand is en dat ze moeten komen ... dan heben ze geen tijd , ja kan een 2 uurtje s duren we zijn onder bezet ...quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bedreiging an sich is niet een reden voor deze enorme klopjacht. Het is een combinatie van al die zaken. Hij is een aanhanger van het extreemrechtse/neonazi gedachtegoed, bedreigingen naar virologen en de staat, afscheidsbrieven en gestolen wapens.
Wat hij precies van plan is weten we niet. Maar het zal niet veel goeds zijn. Je moet niet het risico willen nemen dat hij een aanslag pleegt.
Dat heb jij nog nooit gedaan.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach net zo als hier in het rijnmond .. als je de politie belt dat er wat aan de hand is en dat ze moeten komen ... dan heben ze geen tijd , ja kan een 2 uurtje s duren we zijn onder bezet ...
maar zeg je dat je het dan zelf op gaat lossen en dat ze maar een lijkenauto kunnen sturen dan staan ze ook in 3 min met 5 a 6 busjes voor de deur , en dan droog zeggen jullie waren toch onderbezet
Klopt en een helikopter hoor je nogal op tijd aankomen doorgaans.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:15 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als hij zich onder een dichtbegroeid bladerdak bevindt helpt een warmte-camera niet veel.
Hij zou (in theorie) een reddingsdeken (thermal blanket) als camouflage kunnen gebruiken: die reflecteren warmtestraling, dus ziet de camera de temperatuur van de omgeving, niet van het deken, omdat het deken zelf nauwelijks warmte uitstraalt (een voorwerp dat weinig warmtestraling absorbeert zal ook weinig warmte uitstralen, dat volgt uit de tweede wet van de thermodynamica). oa de Taliban zou zo'n dekens gebruiken om zich te camoufleren. Maar overdag ben je waarschijnlijk beter zichtbaar met zo'n deken.
Klopt, maar uiteindelijk zal die toch ergens heen moetenquote:Op donderdag 20 mei 2021 22:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt en een helikopter hoor je nogal op tijd aankomen doorgaans.
helemaal met al dat volk wat op hem jaagt.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:42 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Klopt, maar uiteindelijk zal die toch ergens heen moeten
Is al bekend waarom het halve NAVO leger is ingezet om n man te vinden?quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:43 schreef kanovinnie het volgende:
H
[..]
helemaal met al dat volk wat op hem jaagt.
quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is al bekend waarom het halve NAVO leger is ingezet om n man te vinden?
Ik bedoel, we hebben het hier over 1 persoon, wel vuurwapengevaarlijk natuurlijk.
quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bedreiging an sich is niet een reden voor deze enorme klopjacht. Het is een combinatie van al die zaken. Hij is een aanhanger van het extreemrechtse/neonazi gedachtegoed, bedreigingen naar virologen en de staat, afscheidsbrieven en gestolen wapens.
Wat hij precies van plan is weten we niet. Maar het zal niet veel goeds zijn. Je moet niet het risico willen nemen dat hij een aanslag pleegt.
Hopelijk vinden ze hem vannacht. Dood of levend.quote:
Nee, dat begrijp ik dat je geen risico mag nemen.quote:
They Made first blood.quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp ik dat je geen risico mag nemen.
Maar dit is wel heel extreem voor n persoon, eenheden uit meerdere landen.
Hij heeft geen auto meer bij zich, zal vast geen zware bommen bij zich slepen etc.
Als je zo kijkt naar de massale inzet en je realiseert je dat het om n persoon gaat komt het nogal overdreven over of ben ik gek?
Je weet niet wat hij wel bij zich heeft en wat hij nog van plan is. Het gebied is nogal groot dus je wil genoeg volk hebben om de boel te bewaken en om af te lossen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp ik dat je geen risico mag nemen.
Maar dit is wel heel extreem voor n persoon, eenheden uit meerdere landen.
Hij heeft geen auto meer bij zich, zal vast geen zware bommen bij zich slepen etc.
Als je zo kijkt naar de massale inzet en je realiseert je dat het om n persoon gaat komt het nogal overdreven over of ben ik gek?
Wat gaat hij doen dan in zijn eentje in het park, een boom opblazen?quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je weet niet wat hij wel bij zich heeft en wat hij nog van plan is. Het gebied is nogal groot dus je wil genoeg volk hebben om de boel te bewaken en om af te lossen.
Maarja, de kans is ook aanwezig dat hij aan een boom hangt
Nu hij dankzij die massale inzet van politie in dat park vast zit is er voor hem geen andere mogelijkheid dan een boom opblazen inderdaadquote:Op donderdag 20 mei 2021 23:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat gaat hij doen dan in zijn eentje in het park, een boom opblazen?
Wie heeft dat geschreven? De gemeente?quote:
Levend lijkt me niet. Die kerel heeft zich nogal onmogelijk gemaakt bij zijn werkgever, zijn teerbeminde vriendin en het sidderende Belgische volk. Die gaat het ondermaanse wel verlaten gok ik.quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hopelijk vinden ze hem vannacht. Dood of levend.
Ik lees t morgen wel
Gezien de tekst in de afscheidsbrieven is de kans klein dat hij levend het bos verlaat. Maarja, misschien komt hij tot inkeer en geeft hij zich over.quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Levend lijkt me niet. Die kerel heeft zich nogal onmogelijk gemaakt bij zijn werkgever, zijn teerbeminde vriendin en het sidderende Belgische volk. Die gaat het ondermaanse wel verlaten gok ik.
Als hij zo staatsgevaarlijk is, waarom mocht hij dan bij de wapenkamer komen etc. zonder controles?quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:24 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Levend lijkt me niet. Die kerel heeft zich nogal onmogelijk gemaakt bij zijn werkgever, zijn teerbeminde vriendin en het sidderende Belgische volk. Die gaat het ondermaanse wel verlaten gok ik.
Omdat Belgen dom zijn. Hij stond op de terreurlijst. Dat hij vrolijk in de wapenkamer mocht komen is echt onbegrijpelijkquote:Op donderdag 20 mei 2021 23:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als hij zo staatsgevaarlijk is, waarom mocht hij dan bij de wapenkamer komen etc. zonder controles?
Nu is hij opeens de Steven Seagal van Belgi, duizenden mensen naar hem op zoek etc.
Heeft hij berhaupt al iemand wat aangedaan voordat ze hem doodschieten?
Een hoop misvattingen. De hele dag wordt doorgebeld op 8844 en 112, als je naar alle telefoontjes ergens langs moet gaan dan heb je nooit genoeg personeel. Daarnaast zijn heel veel dingen waarvoor iemand belt civiele zaken, waar een agent weinig kan doen. Ik heb een tijd voor 8844 gewerkt en er waren inderdaad veel mensen die belde voor iets wat of niet strafbaar was of in de trant van: 'Gisteren hadden mijn buren een feestje' of tegen het einde van het jaar bellen en dan blijkt het vuurwerk uit de eerste klasse te komen en dus gewoon toegestaan. Maar allemaal denken ze= ik bel, dus oom agent gaat maar eens een onderzoek instellen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach net zo als hier in het rijnmond .. als je de politie belt dat er wat aan de hand is en dat ze moeten komen ... dan heben ze geen tijd , ja kan een 2 uurtje s duren we zijn onder bezet ...
maar zeg je dat je het dan zelf op gaat lossen en dat ze maar een lijkenauto kunnen sturen dan staan ze ook in 3 min met 5 a 6 busjes voor de deur , en dan droog zeggen jullie waren toch onderbezet
Speel je wel eens GTA? Dit is 6 sterren.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik bedoel, we hebben het hier over 1 persoon, wel vuurwapengevaarlijk natuurlijk.
quote:
Ik zei het toch alquote:Op donderdag 20 mei 2021 23:24 schreef Houtenbeen het volgende:
Die zit allang niet meer in dat gebied, of hij moet ergens in een grot/tunnel in die steengroeves zitten.
Een soort Tora Bora?quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:24 schreef Houtenbeen het volgende:
Die zit allang niet meer in dat gebied, of hij moet ergens in een grot/tunnel in die steengroeves zitten.
Het was een btje in de lijn der verwachting.quote:
Dit wil ik ookquote:Op donderdag 20 mei 2021 23:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zou hij een Jetpack hebben?![]()
[ afbeelding ]
Of ze weten dat hij daar zit. De politie doet net alsof ze vertrekken en als hij dan tevoorschijn komt pakken ze hem.quote:
Zijn Duitse broer kreeg drie jaar voor afpakken van een paar dienstwapens.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gezien de massale inzet denk ik dat ze hem zsm willen hebben.quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of ze weten dat hij daar zit. De politie doet net alsof ze vertrekken en als hij dan tevoorschijn komt pakken ze hem.
Deze krijgt wel iets meer denk ik zoquote:Op donderdag 20 mei 2021 23:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Zijn Duitse broer kreeg drie jaar voor afpakken van een paar dienstwapens.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rausch-veroordeling
Doet mij denken aan die groep die op zoek was naar een vermist meisje en zij zocht mee.quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:49 schreef valentijn101 het volgende:
Heeft die kerel niet dezelfde kleding als zijn collega’s die hem aan het zoeken zijn? Als hij in het gebied zit kan hij makkelijk tussen ze doorlopen lijkt mij.
Ik ben vanmorgen nog vanuit de wijk waar zijn auto gevonden is, met de auto naar de grens gereden en geen controle tegen gekomen.quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:50 schreef einzeinz het volgende:
Belgi zo druk bevolkt en 300 agenten achter je aan.
Mijn dikke appreciatie als je ongezien weg weet te komen!!
quote:
Precies mijn gedachtequote:Op donderdag 20 mei 2021 23:49 schreef valentijn101 het volgende:
Heeft die kerel niet dezelfde kleding als zijn collega’s die hem aan het zoeken zijn? Als hij in het gebied zit kan hij makkelijk tussen ze doorlopen lijkt mij.
Is zelfs een tik van die mensen. (Geleerd van The Mentalist)quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:53 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Doet mij denken aan die groep die op zoek was naar een vermist meisje en zij zocht mee.
quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:49 schreef valentijn101 het volgende:
Spannend hoor.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:24 schreef spoilert het volgende:
Klopjacht op zwaarbewapende militair die Van Ranst bedreigde.
Een zwaarbewapende militair uit Lanklaar is sinds maandag spoorloos. De veiligheidsdiensten vrezen dat de man, die de voorbije maanden hevig tegen de coronamaatregelen ageerde op sociale media, iets kwaads in de zin heeft.
De militair die in de kazerne van Peutie gestationeerd is, heeft verschillende vuurwapens bij zich, zo werd aan De Standaard bevestigd. Het gaat onder meer om een raketlanceerder.
Je vergeet voor het gemak even te vermelden dat het een rechtsextremist is en dat hij meerdere keren doodsbedreigingen heeft gedaan naar oa Van Ranst.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 04:57 schreef Za het volgende:
[..]
Spannend hoor.
In werkelijkheid:
De vier raketwerpers die Conings uit een kazerne zou hebben meegenomen, zijn volgens de Belgische krant De Standaard in de auto teruggevonden. Hij zou mogelijk een wapen kunnen dragen.
De zwaarbewapende man draagt dus mogelijk geen wapen bij zich en heeft vermoedelijk PTSS, een tragisch geval van sucide ipv de door de media gecreerde Rambo die door de bossen loopt met een raketwerper op zoek naar prooien. IMO
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 04:57 schreef Za het volgende:
[..]
Spannend hoor.
In werkelijkheid:
De vier raketwerpers die Conings uit een kazerne zou hebben meegenomen, zijn volgens de Belgische krant De Standaard in de auto teruggevonden. Hij zou mogelijk een wapen kunnen dragen.
De zwaarbewapende man draagt dus mogelijk geen wapen bij zich en heeft vermoedelijk PTSS, een tragisch geval van sucide ipv de door de media gecreerde Rambo die door de bossen loopt met een raketwerper op zoek naar prooien. IMO
Beetje zoals dit ja:quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:49 schreef valentijn101 het volgende:
Dit is naar mijn mening dan ook een echte verwarde man. Neemt niet weg dat ik hoop dat ze hem snel hebben, want verwarde mensen zijn tot veel in staat.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 04:57 schreef Za het volgende:
[..]
Spannend hoor.
In werkelijkheid:
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:53 schreef ACT-F het volgende:
Beelden van de tent die gevonden werd tijdens klopjacht op voortvluchtige militair
[ afbeelding ]
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210521_91667996
Dit heb ik ook wel een beetje.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:49 schreef myShizzle het volgende:
Overdreven poppenkast.
Dit kost miljoenen belastinggeld, en waarvoor? Op elk moment van de dag lopen er in NL minstens tientallen gekken met wapens rond, potentile moordenaars, wordt niks aan gedaan.
Dat was ook mijn gedachtequote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:02 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Ik ga op killing spree en neem mee
1 koelbox met cola
1 bbq/grill
quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:49 schreef valentijn101 het volgende:
quote:Op donderdag 20 mei 2021 23:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik ben vanmorgen nog vanuit de wijk waar zijn auto gevonden is, met de auto naar de grens gereden en geen controle tegen gekomen.
Ik denk dat als hij gewone kleding aan doet, mondmasker op heeft en een hoofddeksel draagt niemand verwacht dat hij het is als hij gewoon over straat gaat.
Wat lul je nou joh. Verdiep je anders eerst even in de materie alvorens hier onzin uit te kramen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 04:57 schreef Za het volgende:
[..]
Spannend hoor.
In werkelijkheid:
Jeetje, hefet de media het weer gedaan. Lekker makkelijk. Gisteren viel mijn kop koffie, kwam ook door de media. Juist mensen die de media echt haten, zijn dit soort figuren die lone wolf worden.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 04:57 schreef Za het volgende:
[..]
Spannend hoor.
In werkelijkheid:
Alsie niet gesnapt was in dat dorp, had hij een deel van zijn missie kunnen voltooien,. Nu moest hij eerder vluchten dan de bedoeling. Twee afscheidsbrieven en meerdere doodsbedreigingen. Verwarde man my ass.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:42 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dit is naar mijn mening dan ook een echte verwarde man. Neemt niet weg dat ik hoop dat ze hem snel hebben, want verwarde mensen zijn tot veel in staat.
Als bepaalde terroristen met maanden voorbereiding in groepsverband allemaal geclassificeerd worden als verwarde mannen of lone wolfs, dan is deze man dat ook.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alsie niet gesnapt was in dat dorp, had hij een deel van zijn missie kunnen voltooien,. Nu moest hij eerder vluchten dan de bedoeling. Twee afscheidsbrieven en meerdere doodsbedreigingen. Verwarde man my ass.
Dat is dan dus ook niet zo. Niet zo raar doen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Als bepaalde terroristen met maanden voorbereiding in groepsverband allemaal geclassificeerd worden als verwarde mannen of lone wolfs, dan is deze man dat ook.
Precies, men let niet op (bewapende) gekken, men heeft het zelfs bijna onmogelijk gemaakt om die (bewapende) gekken te ontwijken.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:49 schreef myShizzle het volgende:
Overdreven poppenkast.
Dit kost miljoenen belastinggeld, en waarvoor? Op elk moment van de dag lopen er in NL minstens tientallen gekken met wapens rond, potentile moordenaars, wordt niks aan gedaan.
Bij GTA had hij weer vrij kunnen rondlopen gezien ze hem al een paar dagen uit het zicht verloren zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:58 schreef Vis1980 het volgende:
Ja, en dan voert hij alsnog zijn daad uit. Viroloog vermoord of erger. Lekker laten gaan joh. Nogmaals, bij GTA is dit 6 sterren.
Haha, das waar. Maar een militair die twee afscheidsbrieven schrijft en wapens steelt, enorm goed getraind in schieten. Ja, daar maken ze wel werk van. Vergeet nogmaals niet dat hij gezien werd en daardoor moest vluchten.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:00 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Bij GTA had hij weer vrij kunnen rondlopen gezien ze hem al een paar dagen uit het zicht verloren zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat de beste man het nog heel lang vol gaat houden. Het net sluit zich meer en meer.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang beide partijen dit nog vol kunnen houden.
Als hij daar op die plek zit waar ze zoeken.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:04 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat de beste man het nog heel lang vol gaat houden. Het net sluit zich meer en meer.
Lijkt mij inderdaad dat de grote groep agenten en soldaten het samen wat langer gaan volhouden. Het klinkt stoer dat hij weet hoe hij moet overleven, maar hij is daarnaast alles kwijt. Dan ben je alleen maar aan het uitstellen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:04 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat de beste man het nog heel lang vol gaat houden. Het net sluit zich meer en meer.
Klopt, maar ook dat kan ik me bijna niet anders voorstellen. Kijkend naar de omvang van de operatie geeft toch wel aan dat men zeer sterke signalen hebben dat hij zich daar bevindt.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als hij daar op die plek zit waar ze zoeken.
Ik zou wel graag een detective willen zijn jaquote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:08 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Klopt, maar ook dat kan ik me bijna niet anders voorstellen. Kijkend naar de omvang van de operatie geeft toch wel aan dat men zeer sterke signalen hebben dat hij zich daar bevindt.
Sterker nog, men heeft dit ook gewoon aangegeven. Dat er sterke signalen zijn dat de man zich nog levend in de omgeving bevindt. Degelijke dingen roepen ze echt niet als er ook maar enige vorm van twijfel is.
Maar goed, voor Fok-detectives is het natuurlijk veel leuker om te denken dat hij als een soort Assasins Creed tussen de militaire heeft gemengd en is ontsnapt.
quote:De woordvoerster kon daar geen details over geven, in het belang van het onderzoek. Ook is niet duidelijk of Conings uit het zoekgebied wist te ontkomen, of dat hij er nooit is geweest. Roggen gaf alleen aan dat er sprake was geweest van 'concrete elementen' in het dossier. ,,Op basis daarvan gingen wij ervan uit dat de betrokkene zich hier bevond." https://www.telegraaf.nl/(...)gs-in-deze-schuilhut
Inderdaadquote:Op vrijdag 21 mei 2021 04:57 schreef Za het volgende:
[..]
Spannend hoor.
In werkelijkheid:
Heeft hij iemand gedood, laat staan gegijzeld of geslagen?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:23 schreef Vis1980 het volgende:
Het juichen voor terroristen begrijp ik niet helemaal, maar ik zal wel een zeikerd zijn.
Nou is niet echt juichen, denk dat mensen ook een beetje de klopjacht met humor willen benaderen. Denk niet dat werkelijk iemand hoopt of juicht als die mensen omlegt, en iedereen hoopt echt dat hij gepakt wordt. Maar beetje lachen tussendoor houd ons gezond, kom er worden toch ook grapjes gemaakt over bijvoorbeeld 9/11. Krijg ook memes doorgestuurd, zijn ook niet echt mensen die juichen voor een radicaal.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:23 schreef Vis1980 het volgende:
Het juichen voor terroristen begrijp ik niet helemaal, maar ik zal wel een zeikerd zijn.
Als het goed is wel, ga rond 12 ff met de hond lopen dus zal er weer even langslopen om te kijken tot waar de file staat. Gisteren gewoon tot in mijn dorp.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:34 schreef valentijn101 het volgende:
Weet iemand of de autoweg nog steeds afgesloten is?
Ik las net dat die weer open is.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:34 schreef valentijn101 het volgende:
Weet iemand of de autoweg nog steeds afgesloten is?
Ach, da’s jammer. Dat wordt omrijden dan. Thanksquote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Als het goed is wel, ga rond 12 ff met de hond lopen dus zal er weer even langslopen om te kijken tot waar de file staat. Gisteren gewoon tot in mijn dorp.
Ah, mooi. Niet omrijden danquote:
Veel succes!! (er zouden wel veel kijklustigen zijn bij al het materiaal)quote:
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:21 schreef einzeinz het volgende:
Lag gisteren waarschijnlijk bij een mattie in de zetel te kijken naar z’n eigen zoektocht.
Ja hij is vast het slachtoffer in dit verhaal. Hij ging dan ook op pad om te moorden maar werd gezien. Laten we nu niet doen alsof het allemaal wordt opgeblazen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:27 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Heeft hij iemand gedood, laat staan gegijzeld of geslagen?
Want op sommige sites wordt deze man veroordeeld voor moordenaar terwijl er geen lijk is :’)
Grapjes zijn prima hoor. Maar hem baas noemen en zo gaat mij wat te ver.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nou is niet echt juichen, denk dat mensen ook een beetje de klopjacht met humor willen benaderen. Denk niet dat werkelijk iemand hoopt of juicht als die mensen omlegt, en iedereen hoopt echt dat hij gepakt wordt. Maar beetje lachen tussendoor houd ons gezond, kom er worden toch ook grapjes gemaakt over bijvoorbeeld 9/11. Krijg ook memes doorgestuurd, zijn ook niet echt mensen die juichen voor een radicaal.
Ja dat was zijn doel. Even de politie testen. Afscheidsbrieven en al, maar hij test de politie.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:29 schreef einzeinz het volgende:
Conings is de efficientie van politie gewoon aan het testen.
300 agenten jagen op 1 man. Dat is niet strafbaar maar wel bewonderenswaardig om niet gezien te worden.
Er is een mogelijkheid dat hij moslims gaat aanvallen. Dat is voor velen hier reden genoeg om te juichen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:23 schreef Vis1980 het volgende:
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is een mogelijkheid dat hij moslims gaat aanvallen. Dat is voor velen hier reden genoeg om te juichen.
Dit ja.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Er is een mogelijkheid dat hij moslims gaat aanvallen. Dat is voor velen hier reden genoeg om te juichen.
lifters in leger outfit niet mee nemen voor je het weet lig je met je buik op de grond op de snelweg met 150 man met getrokken wapens boven jequote:
Waar wordt dat uit afgeleid? De media portretteren tegenwoordig iedereen die van de norm afwijkt als 'extreemrechts'.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Slechts criminelen juichen als een terrorist een of meerdere normale mensen vermoordt heeft, aangezien normale mensen niet voor criminelen werken of met criminelen willen samenwerken of praten. Want de criminelen vrezen dat normale mensen acties ondernemen zodat de criminelen geen benzine, elektriciteit, gas en schoon water meer geleverd krijgen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:23 schreef Vis1980 het volgende:
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:48 schreef hartloper het volgende:
Ik las ergens dat iemand iemand een snelweg over heeft zien steken.
Misschien is hij in nederlands limburg
Kom eens met wat gedegen info waaruit blijkt dat hij een rechts extremist is svp.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 06:44 schreef Starhopper het volgende:
Je vergeet voor het gemak even te vermelden dat het een rechtsextremist is en dat hij meerdere keren doodsbedreigingen heeft gedaan naar oa Van Ranst.
Hij is op zijn werk gedegradeerd vanwege racistische uitlatingenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:00 schreef Za het volgende:
[..]
Kom eens met wat gedegen info waaruit blijkt dat hij een rechts extremist is svp.
En linkse mensen kunnen natuurlijk geen racistische uitlatingen doenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hij is op zijn werk gedegradeerd vanwege racistische uitlatingen
Misschien moet je dat zelf eens overwegen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:42 schreef AToontje87 het volgende:
Wat lul je nou joh. Verdiep je anders eerst even in de materie alvorens hier onzin uit te kramen.
Heb je hier een link voor?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:05 schreef Pleun2011 het volgende:
Hij is op zijn werk gedegradeerd vanwege racistische uitlatingen
Een geseponeerde klacht?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:14 schreef Pleun2011 het volgende:
https://www.hln.be/binnen(...)en-conings~a9e4df24/
Geen idee..extreem is hij in ieder geval. Maar ook een knuffelbeer voor zijn vriendin en kids dus het zal wel een goede kerel zijnquote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:18 schreef Za het volgende:
[..]
Een geseponeerde klacht?
En nu is hij een rechtsextremist?
En voor zijn 4 konijntjes volgens vriendin.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:38 schreef Pleun2011 het volgende:
Geen idee..extreem is hij in ieder geval. Maar ook een knuffelbeer voor zijn vriendin en kids dus het zal wel een goede kerel zijn
Teringjantje. Nazi sympathie=rechts, communistische sympathie = links.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:47 schreef sp3c het volgende:
mensen vragen zich gewoon af waarom hij rechtsextremist genoemd wordt
Alsjeblieft zeg, als je niet weet waar je het over hebt, blijf dan weg uit dit topic.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:47 schreef sp3c het volgende:
mensen vragen zich gewoon af waarom hij rechtsextremist genoemd wordt
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:57 schreef TLC het volgende:
Als ze hem hebben gepakt hoop ik wel dat ze 'em zijn mes afpakken die dat hij gebruikte om de bocht mee af te snijden.
Heftig hoor.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:59 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, als je niet weet waar je het over hebt, blijf dan weg uit dit topic.
Wat dacht je van het feit dat hij op zijn facebook te koop liep met het runenteken van de SS....
Of zijn contacten met Tomas Boutens...
Of vanwege het feit dat hij door het leger is aangeklaagd voor racisme...
1+1=3
Als het maar vaak genoeg fout wordt gezegd dan wordt het vanzelf goed, net zoals groter als....quote:
noem een voorbeeld waaruit dat blijkt?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:54 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Teringjantje. Nazi sympathie=rechts, communistische sympathie = links.
Deze man heeft nazi sympathien. C'est a.
Vinden ze vast nog wel wat verdwenen meisjes. Misschien Madeleine McCann wel.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:10 schreef StevenHyde het volgende:
Om nou te zeggen dat ze goed moeten gaan zoeken in de kelders in Belgie gaat wel wat ver :$
pfffquote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:59 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, als je niet weet waar je het over hebt, blijf dan weg uit dit topic.
Wat dacht je van het feit dat hij op zijn facebook te koop liep met het runenteken van de SS....
1+1=3
Rechts extremist, sympathie voor de Nazi's, op de terroristenlijst, en toch vrijelijk toegang tot een wapendepot van Defensie met raketlanceerders en machinegeweren etc. OK.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:43 schreef Vis1980 het volgende:
Komen ze weer, mensen die zich aangevallen voelen doordat iemand wordt neergezet als rechtsextremist. Voor deze mensen is het blijkbaar heel belangrijk van welke hoek deze terrorist komt. De media krijgt natuurlijk de schuld en mensen die deze quoten ook, want een extremist van de rechtse kant, kan geen extremist zijn of zo? Deze meneer staat op de terroristenlijst, en ook al heeft de Belgische staat hem erkend als extreem rechts, dit wegens zijn sympathie voor Nazi's en aanverwante opvattingen.
Mara laten we vooral gaan vallen over of hij links of rechts is, want dat is echt iets om heeel boos over te worden.
'Dus als je Nazi's aanhangt en er met wat wapens vandoor gaat om mensen te vermoorden, ben je ineens een rechtsextremist??!??'
dat laatste is geseponeerd, dus geen veroordeling. Die andere 2 zaken: allereerst contacten hebben met betekend niets. Jesse Klaver stond ook al een keer op de foto met een terrorist die poseerde met een raketwerper. hangt jesse klaver nu ook gelijk het islamitisch terrorisme aan? En wat was de context van het facebook bericht? Ene Jan Roos stond ook eens in nazi-uniform, maar dat was voor een sketch.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:59 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
1+1=3
Zucht... het is een optelsom.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:18 schreef Bensel het volgende:
[..]
dat laatste is geseponeerd, dus geen veroordeling. Die andere 2 zaken: allereerst contacten hebben met betekend niets. Jesse Klaver stond ook al een keer op de foto met een terrorist die poseerde met een raketwerper. hangt jesse klaver nu ook gelijk het islamitisch terrorisme aan? En wat was de context van het facebook bericht? Ene Jan Roos stond ook eens in nazi-uniform, maar dat was voor een sketch.
om iemand te beschuldigen van zulke zware zaken zul je toch wel met iets meer moeten komen.
Als je als extreemrechts weggezet wordt, terwijl je dit niet bent, dan heeft dat behoorlijke gevolgen. Ik ga niet iemand daarvan beschuldigen tot ik hard bewijs heb. Dit is allemaal anekdotisch. Dit is hetzelfde als iemand voor verkrachter uit te maken omdat deze wel eens een meisje heeft aangeraakt ooit. Guilt bij association doe ik niet aan. Of is zijn vriendin dankzij hun relatie ook ineens rechts extremistisch?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:26 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Zucht... het is een optelsom.
Geloof me, ik ben zelf ook behoorlijk rechts, maar als je niet wil erkennen dat de beste man extreem rechts is, dan ben je simpelweg gewoon niet meer objectief.
En hoezo, zulke zware zaken? Van wat voor zware zaken wordt hij beschuldigt dan?![]()
wat dan?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:37 schreef Bensel het volgende:
Als je als extreemrechts weggezet wordt, terwijl je dit niet bent, dan heeft dat behoorlijke gevolgen.
Een sociaal stigma waar je niet meer vanaf komt, je komt niet meer in aanmerking voor een hoop functies (even de naam googlen om te zien wat voor vlees dat je in de kuip hebt), (familie)relaties die verbreken, sociaal isolement. Genoeg redenen om wat voorzichtig te zijn met iemand direct te beschuldigen als rechtsextremistquote:
ik denk dat de man grotere problemen heeft atmquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:41 schreef Bensel het volgende:
[..]
Een sociaal stigma waar je niet meer vanaf komt, je komt niet meer in aanmerking voor een hoop functies (even de naam googlen om te zien wat voor vlees dat je in de kuip hebt), (familie)relaties die verbreken, sociaal isolement. Genoeg redenen om wat voorzichtig te zijn met iemand direct te beschuldigen als rechtsextremist
Dat is nou precies het punt... het bewijs is er.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:37 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ik ga niet iemand daarvan beschuldigen tot ik hard bewijs heb.
maar geen hard bewijs. op z'n best anekdotisch, aangevuld met wat guilt by association. Een rechter zou met dit soort bewijs iemand niet veroordelen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:43 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dat is nou precies het punt... het bewijs is er.
Niemand vraagt ook of je die beschuldiging maakt.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:37 schreef Bensel het volgende:
[..]
Als je als extreemrechts weggezet wordt, terwijl je dit niet bent, dan heeft dat behoorlijke gevolgen. Ik ga niet iemand daarvan beschuldigen tot ik hard bewijs heb. Dit is allemaal anekdotisch. Dit is hetzelfde als iemand voor verkrachter uit te maken omdat deze wel eens een meisje heeft aangeraakt ooit. Guilt bij association doe ik niet aan. Of is zijn vriendin dankzij hun relatie ook ineens rechts extremistisch?
Dus omdat JIJ je onvoldoende inleest en JIJ geen hard bewijs hebt, is het niet zo? Verdiep je er wat meer in zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:47 schreef Bensel het volgende:
[..]
maar geen hard bewijs. op z'n best anekdotisch, aangevuld met wat guilt by association. Een rechter zou met dit soort bewijs iemand niet veroordelen.
Klopt. Ik geef mijn visie in de hoop dat anderen door die visie tot inzichten komen. Punt is, de beschuldiging word wel gedaan door anderen, en in mijn ogen onterecht/te voorbarigquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niemand vraagt ook of je die beschuldiging maakt.
Dat mag. Ik denk niet dat het belgische om jouw berichten leest.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:49 schreef Bensel het volgende:
[..]
Klopt. Ik geef mijn visie in de hoop dat anderen door die visie tot inzichten komen. Punt is, de beschuldiging word wel gedaan door anderen, en in mijn ogen onterecht/te voorbarig
Je moet in elk geval niet iemand tegen je krijgen die je daar op kan zetten. Enig idee wat er moet gebeuren voordat je uit het leger geschopt wordt vanwege extreme ideen? hquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:49 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dus omdat JIJ je onvoldoende inleest en JIJ geen hard bewijs hebt, is het niet zo? Verdiep je er wat meer in zou ik zeggen.
Heb jij wel enig idee wat je allemaal moet flikken om op de OCAD-lijst te komen?
Het hebben van een bepaalde overtuiging is blijkbaar al voldoende;quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:49 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dus omdat JIJ je onvoldoende inleest en JIJ geen hard bewijs hebt, is het niet zo? Verdiep je er wat meer in zou ik zeggen.
Heb jij wel enig idee wat je allemaal moet flikken om op de OCAD-lijst te komen?
quote:Er staan wel meer militairen op de OCAD-lijst: “Dat hoeft geen drama te zijn”
Er staan wel meer militairen op de OCAD-lijst, weet Huwart. Die databank werd eerst opgestart voor Syristrijders, maar bevat nu extremisten van alle strekkingen. “Dat ze op die lijst staan, hoeft geen drama te zijn”, aldus Huwart. “Behoren tot een bepaalde vereniging of een bepaalde overtuing hebben, is a priori niet strafbaar. Je kan aanleunen bij extreemrechts gedachtengoed, pas als je criminele feiten pleegt of de naam en de faam van het leger in het gedrang brengt door bepaalde uitlatingen, stel je je bloot aan krijgstuchtelijke of strafrechtelijke vervolging. Daar kunnen ook disciplinaire acties uit volgen.”
Ik neem aan dat dit betekent dat ze er vandaag een einde aan gaan maken? Ze kunnen die vent toch niet dagen in het bos laten zitten, of wel?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:49 schreef ACT-F het volgende:
We trekken gewoon een blikje extra militairen open:
[ twitter ]
Het is maar de vraag of hij nog in het bos zit. Ze kunnen ook niet tot st. juttemis blijven zoeken.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit betekent dat ze er vandaag een einde aan gaan maken? Ze kunnen die vent toch niet dagen in het bos laten zitten, of wel?
Oh, ik dacht dat ze wel wisten waar-ie zat. Maar blijkbaar niet dus?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:03 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is maar de vraag of hij nog in het bos zit. Ze kunnen ook niet tot st. juttemis blijven zoeken.
Klopt anders zochten ze niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ze wel wisten waar-ie zat. Maar blijkbaar niet dus?
Vandaar dat ze ook honderdmiljoenmiljard militairen erop zetten om te voorkomen dat zijn heldenstatus verder aangewakkerd wordt.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:10 schreef einzeinz het volgende:
Op sociale media wordt ie steeds meer een held.
en daarmee juist zijn (anti-)heldenstatus feitelijk vergroten. Het is natuurlijk ook wel een te romantiseren underdog verhaal geworden inmiddels. Het wordt opgeblazen (no pun intended) tot mythische proporties. beetje blues brothers idee met de achtervolging met 10tallen wagensquote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:12 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Vandaar dat ze ook honderdmiljoenmiljard militairen erop zetten om te voorkomen dat zijn heldenstatus verder aangewakkerd wordt.
Tjeuzes man. Achter wat voor een Rambo zitten ze aan?quote:
Exact. Vandaar dat ik me verwonder over de massale inzet. Als hij niet gevonden wordt ga je af als een gieter.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:18 schreef Bensel het volgende:
[..]
en daarmee juist zijn (anti-)heldenstatus feitelijk vergroten. Het is natuurlijk ook wel een te romantiseren underdog verhaal geworden inmiddels. Het wordt opgeblazen (no pun intended) tot mythische proporties. beetje blues brothers idee met de achtervolging met 10tallen wagens
Dat zegt nogal wat over het niveau daar.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:10 schreef einzeinz het volgende:
In zijn afscheidsbrief stond iets van "ik wil niet meer leven in een land geregeerd door virologen" oid.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:10 schreef einzeinz het volgende:
Als hij toch beschermd wordt dan durft hij wel. Ik heb me nooit echt verdiept in die man, maar naarmate ik meer over zijn uitspraken lees begin ik steeds meer de afkeer naar hem te begrijpen:quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:37 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Hij doet behoorlijk dapper voor iemand die ondergedoken zit eigenlijk
Lol!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Als hij toch beschermd wordt dan durft hij wel. Ik heb me nooit echt verdiept in die man, maar naarmate ik meer over zijn uitspraken lees begin ik steeds meer de afkeer naar hem te begrijpen:
[ afbeelding ]
Ik denk dat het feit dat hij mensen bedreigt heeft en nu gewapend door de bosjes rent, op zich ook wel behoorlijke gevolgen heeft...quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:37 schreef Bensel het volgende:
[..]
Als je als extreemrechts weggezet wordt, terwijl je dit niet bent, dan heeft dat behoorlijke gevolgen. Ik ga niet iemand daarvan beschuldigen tot ik hard bewijs heb. Dit is allemaal anekdotisch. Dit is hetzelfde als iemand voor verkrachter uit te maken omdat deze wel eens een meisje heeft aangeraakt ooit. Guilt bij association doe ik niet aan. Of is zijn vriendin dankzij hun relatie ook ineens rechts extremistisch?
Ja maar je mag hem van Besnel niet extremistisch noemen! Want dat is zie-lug!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:04 schreef Redum het volgende:
Korte verklaring van de minister van justitie: het zou niet gaan om een impulsieve daad en de auto zou wel degelijk geboobytrapped geweest zijn.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)s-heel-gevaarlijk-w/
Nee, want dt heeft invloed op zijn baankansenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:21 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ja maar je mag hem van Besnel niet extremistisch noemen! Want dat is zie-lug!
Inderdaad. Als hij in Thailand zit, gaan ze af omdat ze met 350 man in een bos zitten te zoeken en nooit verder hebben gekeken.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:21 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Exact. Vandaar dat ik me verwonder over de massale inzet. Als hij niet gevonden wordt ga je af als een gieter.
Dat. Plus als iemand die bewust een handgranaat in de auto heeft geboobytrapt om slachtoffers te maken. Plus als iemand die raketwerpers, en zwaar automatisch geweer, een pistool en een kogelvrij verst heeft gestolen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:26 schreef einzeinz het volgende:
[..]
iemand die gewoon een viroloog heeft bedreigd en verder geen vlieg kwaad heeft gedaan?
Wie spreekt nu de waarheid, de minster van justitie of het OM?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:04 schreef Redum het volgende:
Korte verklaring van de minister van justitie: het zou niet gaan om een impulsieve daad en de auto zou wel degelijk geboobytrapped geweest zijn.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)s-heel-gevaarlijk-w/
https://www.om-mp.be/nl/nieuwsquote:Wij kunnen ook bevestigen dat er gisteren in het gebied geweerschoten weerklonken, maar die konden niet nader worden gedentificeerd.
Tenslotte klopt het niet dat er boobytraps in het voertuig van de verdachte zouden hebben gezeten.
Wij zullen op dit moment geen verdere informatie verstrekken om het onderzoek en de operaties ter plaatse niet te hinderen.
+1 voor de juiste spelling. De VRT heeft er moeite meequote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:28 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dat. Plus als iemand die bewust een handgranaat in de auto heeft geboobytrapt om slachtoffers te maken. Plus als iemand die raketwerpers, en zwaar automatisch geweer, een pistool en een kogelvrij verst heeft gestolen.
Ik denk dat het bilmaatje van Bensel gaat huilen omdat hij geen baangarantie meer heeft...quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:31 schreef einzeinz het volgende:
Sowieso ben ik heel benieuwd naar de afloop.
Dat collega's loyaal blijven aan hem is ook n van mijn theorien. Hij is in ieder geval zichtbaar radicaal, maar wie zegt dat hij de enige is en er misschien nog tig onzichtbare zijn?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:31 schreef einzeinz het volgende:
Misschien werd hij wel door collega-militairen getipt in dat bos en is hij kunnen ontsnappen
Jij bent hem al lekker aan het verafgoden h.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:41 schreef einzeinz het volgende:
Hoelang heeft Jos Brech kunnen bushcraften?
Jos Brech heeft wel ergere feiten gepleegd.
Aanhang van een appel en een ei op Social media ja. De normale mensen vinden hem gewoon een losgeslagen debiel.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:49 schreef Za het volgende:
We zijn hier getuige van een film welke zich live afspeelt.
Coning zal steeds meer aanhang vergaren, in zijn strijd tegen virologen.
Eerder doorgedraaid, maar wel berekend.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:52 schreef Document1 het volgende:
De normale mensen vinden hem gewoon een losgeslagen debiel.
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:33 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik denk dat het bilmaatje van Bensel gaat huilen omdat hij geen baangarantie meer heeft...
goh, dat ik eerst bewijs wil zien voordat ik hem extreemrechts noemt maakt mij direct zijn bilmaatje? Het is een doorgedraaide gek die mogelijkheid heeft gekregen wapens te ontvreemden en daarmee dreigt. Maar goed, als je ad hominem's nodig bent, dan heb je de discussie al verlorenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:33 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Ik denk dat het bilmaatje van Bensel gaat huilen omdat hij geen baangarantie meer heeft...
Volgens mij had hij een FN P-90 gejat, dat is nou niet echt een zwaar automatisch geweer..quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:28 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Dat. Plus als iemand die bewust een handgranaat in de auto heeft geboobytrapt om slachtoffers te maken. Plus als iemand die raketwerpers, en zwaar automatisch geweer, een pistool en een kogelvrij verst heeft gestolen.
Neen hoorquote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:51 schreef Document1 het volgende:
[..]
Jij bent hem al lekker aan het verafgoden h.
Het is gewoon een irritante lul. Punt. Arrogant pedant mannetje, kinderachtig. Groot ego.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:42 schreef ACT-F het volgende:
Als hij toch beschermd wordt dan durft hij wel. Ik heb me nooit echt verdiept in die man, maar naarmate ik meer over zijn uitspraken lees begin ik steeds meer de afkeer naar hem te begrijpen:
Om de rest van de wapens op te halen :’)quote:Op vrijdag 21 mei 2021 18:26 schreef Bensel het volgende:
Ondertussen is hij terug op basis, die nu toch leeg is
Ik heb van 13u tot 18u mee gezocht. Nadien ben ik gewoon naar huis gereden om het verder te volgen op tv.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 18:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
de meest briljante grap zou zijn als hij zich bij de zoektocht heeft gevoegd. lekker meezoeken.
Terroristisch motief is niet zo moeilijk hoor, het voldoet aan dikgedrukt:quote:Op vrijdag 21 mei 2021 18:43 schreef sp3c het volgende:
Gedreigd, geplanned, afscheidsbrief, wapens gepikt
Denk dat poging tot moord niet moeilijk te bewijzen is hoor
Terroristisch motief misschien wat moeilijker
quote:Het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te benvloeden.
https://www.aivd.nl/onderwerpen/terrorisme
Moeten we eerst wachten tot ie een paar mensen heeft neergemaaid voordat we er iets aan gaan doen?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:05 schreef Nober het volgende:
Op hoeveel doden zitten we inmiddels al door deze zeer extreemrechtse meneer?
nee, maar shoot on sight is ook een beetje overdreven gezien zijn huidige overtredingen. Wie weet komt hij tot bezinning door een tijdje in de buitenlucht te zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:09 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Moeten we eerst wachten tot ie een paar mensen heeft neergemaaid voordat we er iets aan gaan doen?
Terroristisch motief is altijd moeilijk te bewijzenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Terroristisch motief is niet zo moeilijk hoor, het voldoet aan dikgedrukt:
[..]
In zijn afscheidsbrieven is hij er nogal duidelijk over wat zijn motief is. Hij schrijft dat hij een aanslag wil plegen tegen het regime en virologen. Als dat geen terrorisme is weet ik het ook niet meer.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Terroristisch motief is altijd moeilijk te bewijzen
Hoezo is dat terrorisme?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In zijn afscheidsbrieven is hij er nogal duidelijk over wat zijn motief is. Hij schrijft dat hij een aanslag wil plegen tegen het regime en virologen. Als dat geen terrorisme is weet ik het ook niet meer.
Ligt er een beetje aan wat je ermee wil bereiken hquote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In zijn afscheidsbrieven is hij er nogal duidelijk over wat zijn motief is. Hij schrijft dat hij een aanslag wil plegen tegen het regime en virologen. Als dat geen terrorisme is weet ik het ook niet meer.
Hij wil een verandering in de politiek bereiken want hij wil niet meer leven in '’een maatschappij geregeerd door politici en virologen’'.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je ermee wil bereiken h
Gewoon de regering aanvallen is een aanslag, niet per definitie terreur
daar zou de dreiging ook voldoende mee kunnen zijn, het hoeft niet tot de daad zelf te komen. Met de acties die hij gedaan heeft, heeft hij zijn dreigen wel kracht bij gezet natuurlijk. Dit zal een definitie issue zijn die in de rechtszaal uitgevochten dient te worden.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij wil een verandering in de politiek bereiken want hij wil niet meer leven in '’een maatschappij geregeerd door politici en virologen’'.
0quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:05 schreef Nober het volgende:
Op hoeveel doden zitten we inmiddels al door deze zeer extreemrechtse meneer?
Wordt een leuk proces. Ik verwacht geen al te grote straf!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:35 schreef Bensel het volgende:
[..]
daar zou de dreiging ook voldoende mee kunnen zijn, het hoeft niet tot de daad zelf te komen. Met de acties die hij gedaan heeft, heeft hij zijn dreigen wel kracht bij gezet natuurlijk. Dit zal een definitie issue zijn die in de rechtszaal uitgevochten dient te worden.
Die zit levenslang vast. Zullen we er een fles wijn op zetten?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:57 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Wordt een leuk proces. Ik verwacht geen al te grote straf!
Iemand die een moord pleegt in Belgi krijgt doorgaans maar 4 jaar.
Het zal dus minder zijn aangezien hij niet overgegaan is tot moorden!
En dreiging voor politici. En het is ook niet ondenkbaar dat hij een aanslag gaat plegen op een moskee of azc.quote:
Dit bedenk je er zo bij.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 20:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dreiging voor politici. En het is ook niet ondenkbaar dat hij een aanslag gaat plegen op een moskee of azc.
Prima. Maar hij heeft niemand gegijzeld, gefolterd of vermoord.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 19:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die zit levenslang vast. Zullen we er een fles wijn op zetten?
Held ja? Raar idee van helden heb jij dan. Ik heb amper wat van die viroloog gelezen, en het is niet eens persoonlijk aan mij gericht wat hij verteld, maar hij haalt me nu al het bloed onder de nagels vandaag. Arrogant stuk vretenquote:
Zijn straf is nog niet bekend.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 20:01 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Prima. Maar hij heeft niemand gegijzeld, gefolterd of vermoord.
Vergelijk de zaak eens met Alexandru Caluniciuc in Belgi.
Die kerel heeft verkracht, gefolterd en een vrouw vermoord terwijl ie alles filmde!
Ook niet levenslang en 1000x erger dan deze Conings!
Dat gezien zijn gedachtegoed ook een aanval op een moskee of azc niet uit te sluiten is staat gewoon in de nieuwsberichten hoor.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 20:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit bedenk je er zo bij.
Erg flauw dit.
Las laatst al iemand die zei dat ie het had voorzien op sportfietsers, want daar zou “die soort” ook een hekel aan hebben.
Uhuh.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 20:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat gezien zijn gedachtegoed ook een aanval op een moskee of azc niet uit te sluiten is staat gewoon in de nieuwsberichten hoor.
quote:
quote:Vrijdaggebed Tevhid Moskee onder strenge politiebewaking: “Enorm dankbaar”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210521_95530656
quote:Een moskee in de nabijgelegen plaats Eisden-Tuinwijk heeft voor de nacht extra bewaking gekregen van agenten van de lokale politie.
https://www.metronieuws.n(...)nings-nog-spoorloos/
quote:De autoriteiten zijn bang dat hij wellicht een asielzoekerscentrum op het oog heeft.
https://www.volkskrant.nl(...)-gaat-door~bcbf41b2/
Pure ongegronde angst. Volgens een oud wijf is elke man een kinderlokker.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 20:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat gezien zijn gedachtegoed ook een aanval op een moskee of azc niet uit te sluiten is staat gewoon in de nieuwsberichten hoor.
quote:Ze zijn altijd vrienden gebleven en hadden nog veel contact met elkaar. Hij is verbaasd over de actie van zijn vriend en de massale klopjacht van de Belgische politie. "Ik had dat totaal niet zien aankomen", zegt Hauben. "Dit is niet de Jurgen die ik ken." Volgens Hauben is zijn vriend altijd een fijne en rustige collega geweest. "Jurgen is een persoon op wie je altijd kunt rekenen. Hij was helemaal geen moeilijke man en was er altijd voor zijn kameraden. Hij deed zijn werk enorm graag."
quote:"Ik hoop niet dat ze hem zomaar neerknallen." Hauben denkt dat zijn vriend mogelijk last heeft van trauma's die hij heeft opgelopen tijdens missies in oorlogsgebieden. Conings werd onder meer naar Joegoslavi, Bosni, Kosovo, Libanon, Irak en Afghanistan gestuurd als militair. Volgens Hauben ontbreekt het aan goede begeleiding. "Die jongens zitten vaak met trauma's die ze daar opgelopen hebben en die weggelachen worden."
quote:Volgens zijn familie en vrienden is hij “een spierbundel met een peperkoeken hartje”: een uit de kluiten gewassen knuffelbeer die naar de buitenwereld toe wel stoere praat verkoopt, maar alles zou doen voor zijn vriendin en zijn twee kinderen.
Een typische terrorist dus.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Pure ongegronde angst. Volgens een oud wijf is elke man een kinderlokker.
Dit is wie hij is:
[..]
[..]
[..]
Dit maakt zijn terroristische acties inderdaad goedquote:Op vrijdag 21 mei 2021 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Pure ongegronde angst. Volgens een oud wijf is elke man een kinderlokker.
Dit is wie hij is:
[..]
[..]
[..]
Doet ie normaal nooit.quote:
Daarnaast was het een bekende rechtsextremist die in het vizier van inlichtingendiensten was. Niemand die bevriend met hem was gaat zeggen dat ze precies wisten wie hij was omdat ze dan zelf ook onmiddellijk on notice staan.quote:
Ze maken het de inlichtingendienst wel makkelijk: https://www.gva.be/cnt/dmf20210521_96175249quote:Op vrijdag 21 mei 2021 23:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Daarnaast was het een bekende rechtsextremist die in het vizier van inlichtingendiensten was. Niemand die bevriend met hem was gaat zeggen dat ze precies wisten wie hij was omdat ze dan zelf ook onmiddellijk on notice staan.
Welke terroristische acties?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 21:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit maakt zijn terroristische acties inderdaad goed![]()
![]()
Wat denk je zelfquote:
Nouja, dat is gewoon het standaardverhaaltje wat je altijd hoort bij dit soort ontspoorde figuren.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 23:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Daarnaast was het een bekende rechtsextremist die in het vizier van inlichtingendiensten was. Niemand die bevriend met hem was gaat zeggen dat ze precies wisten wie hij was omdat ze dan zelf ook onmiddellijk on notice staan.
Oh, je bedoelt die aanslagen op moskeeen? Die zelfmoordaanslag in dat voetbalstadion?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 23:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat denk je zelfIk ga hier niet meer op reageren.
Ja dat bedoelde ik inderdaad met een typische terroristquote:Op vrijdag 21 mei 2021 23:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nouja, dat is gewoon het standaardverhaaltje wat je altijd hoort.
"dit had ik totaal niet verwacht"
"hij had een hart van goud"
"verkeerde vrienden"
Lospedrosa stelt het wat simplistisch "dit is wie hij is". Hij is blijkbaar beide. En hij lijdt aan PTSS voor zover we weten. Het maakt niks goed maar een zeker mededogen voel ik ook wel. Zeker zolang hij nog geen leed heeft aangericht.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 21:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit maakt zijn terroristische acties inderdaad goed![]()
![]()
Hij doet er een schep bovenop door te veralgemenen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 23:49 schreef hyviiee het volgende:
Die viroloog blijft het maar druk hebben met twitteren heh. Mijngod zeg.
Dat komt ook omdat het een mondstuk is.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 23:49 schreef hyviiee het volgende:
Schijtirritante vent. Ook dat hoorcollege angst inboezemen op YT met Ab Osterhaus op de voorste rij.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 23:49 schreef hyviiee het volgende:
Hij wil hem niet doden, vermoed ik. Hij wil dat het krankzinnige beleid verandert.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 00:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat ik niet begrijp van onze Belgische knuffelbeer is dat hij de aanslag op Van Ranst aankondigt. Als hij dat niet had gedaan dan was het hem denk ik wel gelukt
Wie de overal ter wereld strenge covidbestrijding krankzinnig noemt is zelf krank.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 00:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hij wil hem niet doden, vermoed ik. Hij wil dat het krankzinnige beleid verandert.
Hij heeft 2u rond het huis van Van Ranst rondgehangen.. Als m wou dan was m al dood geweest.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 00:29 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hij wil hem niet doden, vermoed ik. Hij wil dat het krankzinnige beleid verandert.
Nee, nee en ja.quote:Op zaterdag 22 mei 2021 00:13 schreef Discombobulate het volgende:
Maar even terzijde, is hij al gepakt of zijn er aanwijzingen? Nog steeds spoorloos?
En als Moslimextremist of linksextremist heb je dit probleem niet?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:41 schreef Bensel het volgende:
[..]
Een sociaal stigma waar je niet meer vanaf komt, je komt niet meer in aanmerking voor een hoop functies (even de naam googlen om te zien wat voor vlees dat je in de kuip hebt), (familie)relaties die verbreken, sociaal isolement. Genoeg redenen om wat voorzichtig te zijn met iemand direct te beschuldigen als rechtsextremist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |