Wij van WC-eend weten heel goed wat we zien...quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:29 schreef Discombobulate het volgende:
Straaljagerpiloot die o.a. de "skeptic" Mick West debunked. Ze weten heel goed wat ze allemaal wel en niet kunnen zien.
Denk dat ik hem eerder serieus neem dan een huis tuin en keuken skeptic die verder nergens wat van weet en alleen maar achter z'n pc zit.quote:Op donderdag 24 juni 2021 13:55 schreef TagForce het volgende:
[..]
Wij van WC-eend weten heel goed wat we zien...
Hij schrikt zelfs van zijn ingezoomde bewegende beelden en zet het snel weer stil, want je ziet heel duidelijk het beest met zijn vleugels klappen.
Duidelijk geval van "I want to believe, at all costs".
Alleen weet die piloot iets van vliegen, en gezien dit filmpje niks van optics.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk dat ik hem eerder serieus neem dan een huis tuin en keuken skeptic die verder nergens wat van weet en alleen maar achter z'n pc zit.
Wat jij wil, prima. Lijkt me dat het Pentagon genoeg mensen heeft met verstand van zaken die alle mogelijke oorzaken bij langs gaan. Ik wacht maar af wat er in het rapport staat in plaats van een zijde te kiezen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 17:31 schreef TagForce het volgende:
[..]
Alleen weet die piloot iets van vliegen, en gezien dit filmpje niks van optics.
In plaats van aannemen dat iemand die de apparatuur kan gebruiken ook enig idee heeft hoe die apparatuur werkt zou je je ook kunnen verdiepen in wat ie zegt en of het logisch is wat hij zegt.
Dan moet je al snel tot de conclusie komen dat er niks van klopt, en dat Thunderf00t de enige logische verklaring geeft. It's a bloody bird.
En Thunderf00t is niet een zolderkamer skeptic. De man heeft een PhD in chemie en een bachelor in natuurkunde. Dit is niet zijn vakgebied, maar weet wel wat gedegen wetenschappelijk bewijs is.
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat ze daar op het Pentagon ook wel aan gedacht hebben.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:07 schreef Beathoven het volgende:
Ik denk dat een groot deel van de snel verplaatsende objecten op de radar die ineens verdwijnen bolbliksem is geweest.
W&T / Wat weten we over bolbliksem?
Dat lijkt me sterk.quote:Op zondag 27 juni 2021 09:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat ze daar op het Pentagon ook wel aan gedacht hebben.
Wat erop lijkt te duiden dat er wellicht aardse technologie in het spel is / of een natuurfenomeen wat radiogolven produceert (zoals bol bliksem).quote:Some UAP appeared to remain stationary in winds aloft, move against the wind, maneuver
abruptly, or move at considerable speed, without discernable means of propulsion. In a small
number of cases, military aircraft systems processed radio frequency (RF) energy associated with
UAP sightings
Maar zou er op de IR-camera geen warmte zijn te zien als het om bolbliksem zou gaan?quote:Op maandag 28 juni 2021 13:59 schreef zoost het volgende:
Ik vind het meest verrassende van het rapport
https://www.dni.gov/files(...)ent-UAP-20210625.pdf
De volgende quote:
[..]
Wat erop lijkt te duiden dat er wellicht aardse technologie in het spel is / of een natuurfenomeen wat radiogolven produceert (zoals bol bliksem).
Nee, ik stel niet dat alle UAP waarnemingen bolbliksem zijn. Ik neem aan (en dat stellen ze ook in het rapport) dat alle atmosferische fenomenen zijn onderzocht als oorzaak. Ik probeer aan te geven dat het rapport stelt dat de UAP's radio straling veroorzaken. En dat dat nieuw voor mij is.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar zou er op de IR-camera geen warmte zijn te zien als het om bolbliksem zou gaan?
En volgens mij (ben ik dus niet helemaal zeker van) blijft een bolbliksem maar een beperkt aantal seconden bestaan terwijl de waarnemingen duidelijk langer duren.
Ik denk dat we het gewoon helemaal echt niet zo goed weten. Het is vreselijk bizar dit. Wel goed dat ze de extraterrestrial hypothese niet uitsluiten. Dit is het begin, maar dit duurt nog wel een aantal jaar.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar zou er op de IR-camera geen warmte zijn te zien als het om bolbliksem zou gaan?
En volgens mij (ben ik dus niet helemaal zeker van) blijft een bolbliksem maar een beperkt aantal seconden bestaan terwijl de waarnemingen duidelijk langer duren.
Wat bedoel je met "Dit is het begin"?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk dat we het gewoon helemaal echt niet zo goed weten. Het is vreselijk bizar dit. Wel goed dat ze de extraterrestrial hypothese niet uitsluiten. Dit is het begin, maar dit duurt nog wel een aantal jaar.
Het onderzoek wat er moet gaan komen. En hopelijk antwoorden. Ze nemen het nu heel serieus vanuit een nationaal veiligheidsperspectief.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "Dit is het begin"?
Welk onderzoek moet er dan gaan komen? Alle gevallen die gemeld worden zijn onderzocht, het was alleen niet gepubliceert.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het onderzoek wat er moet gaan komen. En hopelijk antwoorden. Ze nemen het nu heel serieus vanuit een nationaal veiligheidsperspectief.
Lijkt me logisch dat ze dit in de toekomst beter gaan onderzoeken. Ze willen meer funding iig en NASA gaat er ook mee bezig. Er zullen ongetwijfeld meer UAPs gezien worden in de toekomst. En: https://twitter.com/Katie(...)860420689925/photo/1quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welk onderzoek moet er dan gaan komen? Alle gevallen die gemeld worden zijn onderzocht, het was alleen niet gepubliceert.
Hoe wil je beter onderzoeken, eigenlijk? Een melding komt altijd actheraf als het fenomeen al weg is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat ze dit in de toekomst beter gaan onderzoeken. Ze willen meer funding iig en NASA gaat er ook mee bezig. Er zullen ongetwijfeld meer UAPs gezien worden in de toekomst. En: https://twitter.com/Katie(...)860420689925/photo/1
Dacht je dat ze nu ineens zouden stoppen met UAPs onderzoeken? Vanuit nationaal veiligheidsperspectief nemen ze het hartstikke serieus.
Avi Loeb wou wel een onderzoeksteam runnen dat gebruik maakt van sensoren, radarsystemen, etc. van publieke gelden en die niet classified zijn. Er is genoeg data hoor, maar die krijgen wij niet te zien omdat dat allemaal classified is. Gewoon open data, alles publiekelijk maken, laat wetenschappers maar samenwerken met elkaar. En ze werken nu ook aan betere meldingsprocedures. China en Japan gaan nu met A.I. systemen werken om UAPs te analyseren (https://www.insider.com/u(...)odd-sightings-2021-6 en https://www.scmp.com/news(...)idly-increasing-ufos).quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:20 schreef Tijger_m het volgende:
Hoe wil je beter onderzoeken, eigenlijk? Een melding komt altijd actheraf als het fenomeen al weg is.
Ja, ik wil ook wel een onderzoeksteam runnen van publieke gelden om mijn persoonlijke stokpaardje te onderzoekenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Avi Loeb wou wel een onderzoeksteam runnen dat gebruik maakt van sensoren, radarsystemen, etc. van publieke gelden en die niet classified zijn. Er is genoeg data hoor, maar die krijgen wij niet te zien omdat dat allemaal classified is. Gewoon open data, alles publiekelijk maken, laat wetenschappers maar samenwerken met elkaar. En ze werken nu ook aan betere meldingsprocedures. China en Japan gaan nu met A.I. systemen werken om UAPs te analyseren (https://www.insider.com/u(...)odd-sightings-2021-6 en https://www.scmp.com/news(...)idly-increasing-ufos).
Nergens zeg ik ook dat dat gaat gebeuren. Het zou alleen moeten. Jij vind de conclusie van "Er zijn UAPs en we weten niet wat het zijn..." eigenlijk wel prima lijkt het. Einde discussie. Anders snap ik niet waarom je een discussie probeert te voeren, want dan zijn we het gewoon eens. Maar hopelijk leaked het volledige rapport nog wel. Die Pentagon videos waren ook geleaked vorig jaar.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik wil ook wel een onderzoeksteam runnen van publieke gelden om mijn persoonlijke stokpaardje te onderzoeken
Wat jij vraagt gaat niet gebeuren, er kunnen legio redenen zijn voor classificaties als geheim en vertrouwelijk, niet in het geringste de exacte capaciteiten van militaire sensors en radar systemen. Dus nee, die krijgen wij niet te zien.
En niets in dit rapport geeft aanleiding of urgentie om dat allemaal wel openbaar te maken, de conclusies verschillen eigenlijk niet van het vorige onderzoek. Er zijn UAP's en we weten niet wat het zijn....anders waren het ook geen UAP's.
Ik begrijp je wel, je suggereert of pretendeert idd helemaal niksquote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, ik stel niet dat alle UAP waarnemingen bolbliksem zijn. Ik neem aan (en dat stellen ze ook in het rapport) dat alle atmosferische fenomenen zijn onderzocht als oorzaak. Ik probeer aan te geven dat het rapport stelt dat de UAP's radio straling veroorzaken. En dat dat nieuw voor mij is.
Ik pretendeer absoluut niet hier op dit forum even dit raadsel op te lossen. Het zijn UAP's en het blijven UAP's.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |