In jouw huis gaan zitten? Ik ga er over nadenkenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:08 schreef exode het volgende:
Mijn zus wilt als hun (verzette) vakantie naar Portugal niet door kan gaan in ons huis zitten als vakantie. Ze is echter allergisch voor katten en ze hebben een hond dus ik zie nogal wat praktische bezwaren. Anders zou ik het prima vinden, is misschien ook een idee voor anderen?
Als ik mij niet vergis woont @exode zo’n beetje richting het water?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
In jouw huis gaan zitten? Ik ga er over nadenken
Kun je meteen de situatie mbt de brandgang eens grondig evalueren!quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat mag hoorquote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
JA!quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Kun je meteen de situatie mbt de brandgang eens grondig evalueren!
Ten noorden van 030, wel dichtbij de recreatieplassen, de Vecht en dus Utrecht.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:21 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis woont @:exode zo’n beetje richting het water?
Voor de katten wil ik ook wel zorgen.
Ik woon in een pauper pittoresk appartement. Het is er relaxt vertoeven, want altijd gratis wiet(lucht) en de lokale dealers zijn mijn buren dus willen je vast wel tegen een vriendenprijsje van kwalitatief goede producten voorzien. Door het knusse oppervlak van de accommodatie, stelt de eindschoonmaak ook niet veel voor, ideaal!quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:45 schreef Leandra het volgende:
Oeh, dat is natuurlijk ook een manier om vakantie te vieren, we kunnen gewoon een huisruil doen in de OUD-SC
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik woon in een pauper pittoresk appartement. Het is er relaxt vertoeven, want altijd gratis wiet(lucht) en de lokale dealers zijn mijn buren dus willen je vast wel tegen een vriendenprijsje van kwalitatief goede producten voorzien. Door het knusse oppervlak van de accommodatie, stelt de eindschoonmaak ook niet veel voor, ideaal!
Wandelen in de omgeving is een mogelijkheid; de met water volgestorte illegale afvaldump recreatieplas is op een steenworp afstand gelegen. Verder genoeg cultuur, want bruiloften worden hier met veel bombarie, spektakel en getoeter gevierdDe buurman en buurvrouw verzorgen 's avonds graag muziek, dus je ziet, altijd wat te beleven!
Verder houden 2 schattige konijntjes je gezelschap, en maken de eksters graag gebruik van de badderfaciliteiten op het balkon![]()
Dit alles is te vinden in een oud stadje gelegen in de luwte van Utrecht.
Wie biedt?
Jij kent mij te goed. Het ging me ook alleen om die brandgang eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Kun je meteen de situatie mbt de brandgang eens grondig evalueren!
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:45 schreef Roomsnoes het volgende:
(Zij hadden de popcornmachine gebruikt en spoelden die onder water af… met de stekker er nog in… Was erg blij dat het huis nog stond)
(Zij hadden de popcornmachine gebruikt en spoelden die onder water af… met de stekker er nog in… Was erg blij dat het huis nog stond)
Ja dat was wel een dingetje. We pesten ze er nog mee. Ben wel blij dat ze nog leven verder.quote:
Wij hebben in 2018 een huisruil gedaan met vrienden met kerst. Is erg goed bevallen! Wel jammer dat het spic en span moet zijn als je weeggaat. Lastig als he loopt te stressen vlak voor vertrek
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 14:18 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ja dat was wel een dingetje. We pesten ze er nog mee. Ben wel blij dat ze nog leven verder.
We laten een volgende keer wel meer specifieke instructies achter.
Wij zouden leuk kunnen ruilen. Maar Jeroen lust graag konijnen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik woon in een pauper pittoresk appartement. Het is er relaxt vertoeven, want altijd gratis wiet(lucht) en de lokale dealers zijn mijn buren dus willen je vast wel tegen een vriendenprijsje van kwalitatief goede producten voorzien. Door het knusse oppervlak van de accommodatie, stelt de eindschoonmaak ook niet veel voor, ideaal!
Wandelen in de omgeving is een mogelijkheid; de met water volgestorte illegale afvaldump recreatieplas is op een steenworp afstand gelegen. Verder genoeg cultuur, want bruiloften worden hier met veel bombarie, spektakel en getoeter gevierdDe buurman en buurvrouw verzorgen 's avonds graag muziek, dus je ziet, altijd wat te beleven!
Verder houden 2 schattige konijntjes je gezelschap, en maken de eksters graag gebruik van de badderfaciliteiten op het balkon![]()
Dit alles is te vinden in een oud stadje gelegen in de luwte van Utrecht.
Wie biedt?
Wij zijn nog luier, microwavepopcorn it is...quote:Op dinsdag 18 mei 2021 14:51 schreef SQ het volgende:
overigens wel decadent hoor, een popcornmachine![]()
Ik heb gewoon een pannetje
Hier ook.. althans, de dames. Ik vin het niet te vretenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 15:32 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wij zijn nog luier, microwavepopcorn it is...
Nuttige toevoeging aan de discussie dit, eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 16:07 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst popcorn heb gegeten....
kijk maar uit, voor je het weet heb je een opsomming over wanneer iedereen voor het laatst popcorn at aan je broek hangenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 16:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nuttige toevoeging aan de discussie dit, eigenlijk.
Luierpopcorn?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 15:32 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wij zijn nog luier, microwavepopcorn it is...
Ooohh, is dát wat mijn baby altijd doet als ie onrustig ligt te knetteren in zijn slaapquote:
Ik maak hieruit op dat het om jouw kinderen gaat?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 16:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Huisruil... bij gebrek aan beter best een goed idee.Iemand interesse in een weekje bivakkeren in een dorpje aan zee?
De tegenprestatie: je moet verplicht in de buurtapp. Je weet wel, zo'n app waar mensen foto's in plaatsen van kinderen die stoute dingen doen, maar waarbij de kinderen net niet voldoende onherkenbaar gemaakt zijn op de foto's. In de middeleeuwen noemden ze dit een schandpaal.
Met die bizarre prijzen, zit daar echt wel een markt in dit jaar. Huizenruil.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 16:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Huisruil... bij gebrek aan beter best een goed idee.Iemand interesse in een weekje bivakkeren in een dorpje aan zee?
De tegenprestatie: je moet verplicht in de buurtapp. Je weet wel, zo'n app waar mensen foto's in plaatsen van kinderen die stoute dingen doen, maar waarbij de kinderen net niet voldoende onherkenbaar gemaakt zijn op de foto's. In de middeleeuwen noemden ze dit een schandpaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is ook helemaal niet handig als jullie er niet zijn terwijl de achtertuin-camping open is.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 16:58 schreef SQ het volgende:
ik bied mijn huis overigens niet te ruil aan, sorry
Kaneel.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:45 schreef Malteser het volgende:
Balen amaranta.
Wij hebben een Bosch, met grote trommel en eentje waar je dus die verloren sok nog in kunt doen als het programma al draait. Heb me er destijds niet echt in verdiept, maar hij doet prima wat hij moet doen.
Huizenruil, dat zou ik dus niet zo goed trekken denk ik. Anderen in mijn bed. Brrrr.
Maar voor de advertentie: huis uit 1923 met authentieke details, van alle moderne gemakken voorzien, gelegen naast een molen, parkeren op eigen erf en ruime tuin.
En mieren. VEEL mieren.
Heb er al een bus HG op leeggespoten, heb overal van die doosjes neergekwakt (van diverse merken). Knetter word ik ervan. Ohja, en huis is schoon en zulks. Wie heeft de gouden tip? Die mag in mijn bed slapen een kop thee komen drinken.
Heb je eisen?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:04 schreef amaranta het volgende:
Godverdulleme... zat ik laatst de post van be te lezen over geld genoeg voor een wasmachine....
En ik dacht... dat hebben wij ook nog wel... geld genoeg voor een wasmachine....
Dus graag tips.... Merk, type, etc
Mierenpoeder uit zo'n bus van de action. Dan zie je ze heel zielig wel dood gaan.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:45 schreef Malteser het volgende:
Balen amaranta.
Wij hebben een Bosch, met grote trommel en eentje waar je dus die verloren sok nog in kunt doen als het programma al draait. Heb me er destijds niet echt in verdiept, maar hij doet prima wat hij moet doen.
Huizenruil, dat zou ik dus niet zo goed trekken denk ik. Anderen in mijn bed. Brrrr.
Maar voor de advertentie: huis uit 1923 met authentieke details, van alle moderne gemakken voorzien, gelegen naast een molen, parkeren op eigen erf en ruime tuin.
En mieren. VEEL mieren.
Heb er al een bus HG op leeggespoten, heb overal van die doosjes neergekwakt (van diverse merken). Knetter word ik ervan. Ohja, en huis is schoon en zulks. Wie heeft de gouden tip? Die mag in mijn bed slapen een kop thee komen drinken.
Vinden ze dat niks? Ga ik proberen! Dank.quote:
Nou, dit dus. We hebben ze al vaker gehad maar zo erg als dit jaar, blèh.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:01 schreef Hupje het volgende:
@:Malteser Bij ons zijn ze heel hardnekkig dit jaarDoosjes en poeder lijkt allemaal even te helpen. Gedeelde smart enzo.
Precies dat. Mijn kinderen samen met een handjevol andere kinderen. Ze klommen op een schaduwdoek van de BSO buiten BSO openingstijden. Natuurlijk mag dat niet en toen we het ontdekten hebben we ze er al op aangesproken, maar om ze te fotograferen en vervolgens als leidster van de BSO de foto's in zo'n buurtapp te delen vond ik niet echt nodig. De foto's waren zogezegd 'om een overzicht te geven van de situatie want niet iedereen weet dat de doeken er hangen', maar dan hadden het ook foto's zónder kinderen kunnen zijn. Dit was de zoveelste keer dat er foto's van mensen in die app gezet werden, dus ik ben er even met gestrekt been ingegaan.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 16:25 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik maak hieruit op dat het om jouw kinderen gaat?
Ik zou dat ook niet trekken, andere mensen die in mijn bed liggen te zweten en god weet wat nog meer.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 19:35 schreef Fazz het volgende:
Vrienden van me doen het regelmatig, huizenruil. Via zo’n website. Best jaloersmakend de huizen waar ze soms terecht komen! Al hebben ze zelf ook wat moois in de aanbieding![]()
Ik denk niet dat ik het zou trekken, onbekenden in mijn huis, in mijn bed...
Nope. Het grote voordeel vind ik dat het niet giftig is, dus kinderen, huisdieren, als ze er wat van binnenkrijgen is het geen ramp.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:03 schreef Malteser het volgende:
[..]
Vinden ze dat niks? Ga ik proberen! Dank.
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 21:04 schreef amaranta het volgende:
Godverdulleme... zat ik laatst de post van be te lezen over geld genoeg voor een wasmachine....
En ik dacht... dat hebben wij ook nog wel... geld genoeg voor een wasmachine....
Dus graag tips.... Merk, type, etc
Wat zei jij net over de motor? Ik maak mij zorgenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 22:50 schreef BE het volgende:
[..]Je meent het!
![]()
Ik heb een uitvaart deze week waar ik non-stop mee bezig ben lijkt het dus manlief heeft onze machine in ontvangst genomen én in gebruik genomen.
Wij hebben de Samsung WW90T554AAW/S2 en ik geloof dat F wel tevreden is erover.
Hahaha, jij maakte je zorgen over twee Italianen voor de deur, ik was het niet!quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
Wat zei jij net over de motor? Ik maak mij zorgen
Dat heeft de onze ook, alleen heb ik eh heeft @stinkie nog niet ontdekt hoe dat werkt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:40 schreef Vanyel het volgende:
Blij met mijn Miele met automatische wasmiddel dosering. Erg relaxt.
Ik ging eigenlijk helemaal niet voor hippe features, heb alleen gegoogled op wasmachine en kwam deze serie tegen en toen bleek bij bij Expert ook nog eens in de folder te staan en heel snel leverbaar. En nog geen 500 euro, dat vond ik alleszins meevallen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:46 schreef Vaiana het volgende:
Wij hebben een AEG wasmachine, zonder hippe features zoals wasmiddeldosering (ik gebruik het wasmiddelbakje ook nooit dus zou weinig zin hebben) en zonder verdwaalde-sok-toevoegfunctie (vond ik te duur). Helemaal tevreden met de wasmachine, doet wat hij moet doen en heeft de features die ik zocht zoals een kort programma en startuitstel.
Wij hebben dat ook maar ik vind t gedoe juist. Geen idee hoe ik t uitzet, hij doet t automatisch, en er zit nu wasmiddel voor kleur in en wat nou als ik witte was hebquote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:53 schreef BE het volgende:
[..]
Dat heeft de onze ook, alleen heb ik eh heeft @:stinkie nog niet ontdekt hoe dat werkt.
Dit weekend de gebruiksaanwijzing er nog maar eens op na slaan.
[..]
Oh, daar doe ik niet aan, gewoon alles met hetzelfde. Wittte was heb ik sws niet.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wij hebben dat ook maar ik vind t gedoe juist. Geen idee hoe ik t uitzet, hij doet t automatisch, en er zit nu wasmiddel voor kleur in en wat nou als ik witte was heb![]()
Oh hahahahaha dan kan het dus wel met één wasmiddel kennelijkquote:Op woensdag 19 mei 2021 07:29 schreef BE het volgende:
[..]
Oh, daar doe ik niet aan, gewoon alles met hetzelfde. Wittte was heb ik sws niet.
* BE voelt weer een opsom aankomen...
Ik dacht 3 jaar geleden van "ach... al die onderzoeken geven aan dat een goedkope machine net zo goed is" en kocht een AEG, geen hele goedkope AEG trouwens, die 3 jaar geleden nog voor bijna de volle prijs wegging..quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:40 schreef Vanyel het volgende:
Blij met mijn Miele met automatische wasmiddel dosering. Erg relaxt.
Deze set komt samen met de Central perk set in de vitrinekast. Mijn verloofde heeft 2 bijzondere Pixar Lego sets, die staan ook in die kast. Ik wijzig de opstelling wel eens, dat ga ik met die nieuwe set ook doen. Gewoon om naar te kijken dus.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:05 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode, wat doe je eigenlijk met de lego na het bouwen? Ga je dan scenes naspelen met lego. Leuk voor stop motion filmpjes.
Hier koude was en warme was. Er is nauwelijks wit in huis, hoogstens wat shirts die ik draag onder een vest. Dus alles bij elkaar. Alleen kiezen tussen 40° en 60°![]()
Ik mag vanmiddag de ramen wassen. Er zitten allemaal strepen op, maar de kit moest 2 dagen drogen, heb je mooie ruiten, zijn ze nog 2 dagen lelijk.
Hier zitten 2 flessen in. Bij witte was doet ie een andere verhouding.quote:Op woensdag 19 mei 2021 07:24 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wij hebben dat ook maar ik vind t gedoe juist. Geen idee hoe ik t uitzet, hij doet t automatisch, en er zit nu wasmiddel voor kleur in en wat nou als ik witte was heb![]()
quote:
Schoonzus heeft een Miele, ding is 3 maanden oud en moet nu al voor de tweede keer een monteur naar komen kijken. Volgens mij heb je soms ook gewoon pech of geluk met een apparaat. En het scheelt natuurlijk wat je gewend bent, ik kwam van een meh bovenlader, dan is 8 kilo kwijt kunnen al geweldig en maken overige features niet meer uit.quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik dacht 3 jaar geleden van "ach... al die onderzoeken geven aan dat een goedkope machine net zo goed is" en kocht een AEG, geen hele goedkope AEG trouwens, die 3 jaar geleden nog voor bijna de volle prijs wegging..
Had binnen 2 weken spijt dat ik niet toch wat meer had uitgegeven voor een Miele.
Hij is niet slecht, maar hij is ook niet zo goed als een Miele wel is.
Die denkfout maak ik niet nog een keer.
Tof! Welke Pixar sets?quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:11 schreef exode het volgende:
[..]
Deze set komt samen met de Central perk set in de vitrinekast. Mijn verloofde heeft 2 bijzondere Pixar Lego sets, die staan ook in die kast. Ik wijzig de opstelling wel eens, dat ga ik met die nieuwe set ook doen. Gewoon om naar te kijken dus.
Andere sets verwerken wij in seizoensopstellingen. Nu even niet, want na het wijzigen van onze huiskamer komen we een kast/planken tekort daarvoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat van de plaatselijke witgoedboer doe ik ook, had ik met de AEG ook gedaan.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:29 schreef exode het volgende:
Ik ben voor een nieuwe wasmachine gewoon de plaatselijke witboer ingelopen en heb onze wensen voorgelegd. Daar kwam een AEG uit. Doet het prima. Had echt geen zin me er verder in te verdiepen. Echt een dorpswinkel waar ze dan een dag later met een busje dat ding komen installeren.
Hier zijn het ook heerlijke, gezellige mannen. Dat je binnen 10 minuten een keuze hebt gemaakt en er alsnog een half uur binnenstaat. Als er iets mee is, stap je even binnen en komt er een uur later een mannetje voorrijden die het fixt. Heerlijk.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, dat van de plaatselijke witgoedboer doe ik ook, had ik met de AEG ook gedaan.
Toen we hier naartoe verhuisden heb ik ook weer bij de witgoedboer hier om de hoek een droger gekocht (wel een Miele dus) en als de keukenboer niet zo scherp had kunnen leveren dan had ik hem mijn keuken ook vol apparatuur laten zetten.
Maar ik ben sowieso erg van het lokaal kopen, ook omdat ik wil dat ik lokaal kan blijven kopen en dan helpt het niet als je de lokale markt onderuit schoffelt door alles via internet te kopen.
Ziet er tof uit!quote:Op woensdag 19 mei 2021 08:32 schreef exode het volgende:
YES!
The appartments van Friends van Lego vannacht besteld. Vannacht ja. Ik was aan het draaien en draaien en keek op de klok en dacht '02:00?! Dan is de set 1 uur geleden in de release gegaan.' Kortom ik heb om 02:00 geld uitgegeven.
Deze dus: https://www.lego.com/nl-nl/product/the-friends-apartments-10292
Ja! Zo blij mee!quote:
That's me. Friends addict en nogal Lego fanquote:Op woensdag 19 mei 2021 11:03 schreef trui het volgende:
Haha dan moet je wel echt heel erg fan zijn van zowel Lego als Friends.
Sterkte voor eenieder met een kapotte wasmachine!
Het maakt bij ons niet uit hoeveel wasmanden we hebben. De was belandt er toch steevast náást, op de grondquote:Op woensdag 19 mei 2021 07:53 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wij hebben 9 wasmanden voor vuile was.![]()
Iedereen een eigen . 1 voor de kookwas dus handdoeken, theedoeken etc en 1 voor beddengoed en 1 voor fijne dingen en wol of die ik wat voorzichtiger wil wassen. (die vis ik dan weer uit de andere wasmanden als ik de was doe)
Beetje veel maar het maakt het heeeeel overzichtelijk wat er in de vuile was zit.
Hier ook een whirlpool ben er niet tevreden over. Zegt dat de was droog is maar dat is dan echt niet. Mauwt halverwege altijd dat ik het filter schoon moet maken. Dat filter onderin is sowieso lastig schoon te maken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:40 schreef laziness het volgende:
Ik heb een AEG wasmachine zonder hippe features maar ik mis ze ook niet. Maar wij hebben ook maar 3, soms 2, wassen in de week die ik in het weekend draai. Dat is een zeldzaamheid heb ik begrepen![]()
Ik irriteer me wel mateloos aan mijn warmtepompdroger van whirlpool. Ik weet niet zo goed of het aan het merk ligt of dat een warmtepompdroger gewoon niet super werkt. Iemand daar een mening over?
Vaak is het na de eerste keer draaien niet droog en dan staat ie nog wel op de optie extra droog. Alle filters (2 waarvan eentje slecht te bereiken) legen, weer aanzetten en dan hopen dat het tweede ronde droog is.
Leuk die energiezuinige manier van drogen maar als ik alles 2x moet laten draaien is dat effect ook wel weg lijkt me
Maar het apparaat is 5 jaar oud en ik ben niet zo van dingen die het nog doen weg gooien.
Ja dat filter onderin. Ik denk dat we ongeveer dezelfde hebben.quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:53 schreef F_r het volgende:
[..]
Hier ook een whirlpool ben er niet tevreden over. Zegt dat de was droog is maar dat is dan echt niet. Mauwt halverwege altijd dat ik het filter schoon moet maken. Dat filter onderin is sowieso lastig schoon te maken.
Wij dragen kleding, mits nog schoon, wel meerdere keren. Dat lukt zoonlief het minst vaak maar hij heeft genoegquote:Op woensdag 19 mei 2021 11:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb een kind die niet per se meer smeert, maar ik was me ook altijd een ongeluk. Maar ik draag ook mijn broeken maar een dag (soms twee als ik thuiswerk)En veel sportkleding, gisteravond alle drie hardgelopen en dan heb je al weer een halve trommel vol.
Of bovenop de wasmand, het deksel dus ipv erin.quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het maakt bij ons niet uit hoeveel wasmanden we hebben. De was belandt er toch steevast náást, op de grond![]()
.
Tip van onze kraamverzorgster paar jaar geleden; hoeslakens opgevouwen in de droger stoppen, kussenslopen er ongevouwen bovenop. Geen idee hoe het kan maar het draait niet meer in een bal en is in 1 keer droogquote:Op woensdag 19 mei 2021 11:41 schreef SQ het volgende:
Ik heb dat ook wel hoor lazi, vooral met beddengoed. Dat draait vaak in een bal.
Met ondergoed enzo heb ik er geen last van.
Zijn er van dat wasmiddel nog geen b merken. Of kun je die flessen zelf bijvullen of zo? Mij lijkt zo'n apparaat fantastisch. Maar ik was veel! En dat loopt snel op.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:15 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben ook zo'n miele met automatischere dosering. Maar dat wasmiddel van miele zelf is duuuuur...
Veel snufjes en programma's. Single wash wordt hier nog wel eens gebruikt om snel een ondergespuugde slaapzak uit te wassen. En trommel voor 9kg, heerlijk. Alleen geen trommelverlichting.
OMG hier ook.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Of bovenop de wasmand, het deksel dus ipv erin.
Waarschijnlijk heb ik dezelfde. Ook kut.quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:40 schreef laziness het volgende:
Ik erger me wel mateloos aan mijn warmtepompdroger van whirlpool. Ik weet niet zo goed of het aan het merk ligt of dat een warmtepompdroger gewoon niet super werkt. Iemand daar een mening over?
Vaak is het na de eerste keer draaien niet droog en dan staat ie nog wel op de optie extra droog. Alle filters (2 waarvan eentje slecht te bereiken) legen, weer aanzetten en dan hopen dat het tweede ronde droog is.
Eh nee die kende ik niet! Maar de meeste pluizen zitten niet aan dat filter maar blijven daar onderin achter waar je echt nauwelijks bij kan.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb ik dezelfde. Ook kut.
Doe je de condensor filter wel elke (of om de) week in de wasmachine? Dat blijkt te moeten volgens de kleine lettertjes. Scheelt een bak. Ik heb inmiddels 2 reservefilters. Scheelt ook.
Volgens mij staan zij bekend om slechte wasmachinesquote:Op woensdag 19 mei 2021 11:53 schreef F_r het volgende:
[..]
Hier ook een whirlpool ben er niet tevreden over. Zegt dat de was droog is maar dat is dan echt niet. Mauwt halverwege altijd dat ik het filter schoon moet maken. Dat filter onderin is sowieso lastig schoon te maken.
Je kan je eigen wasmiddel erin doen maar daarvoor moet je twee vulbare flessen kopen en die zijn samen ook 60 euro.quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:36 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Zijn er van dat wasmiddel nog geen b merken. Of kun je die flessen zelf bijvullen of zo? Mij lijkt zo'n apparaat fantastisch. Maar ik was veel! En dat loopt snel op.
Herkenbaar! Nou werkt het ook niet mee dat in de wasmachine 8 kg kan en in de droger minder. Dus waarschijnlijk zit er regelmatig iets te veel in voor de capaciteit. Maar de optie kastdroog is gewoon nog vochtig, ongeacht hoeveel er in zit. Ik kies dus altijd extra droog, en dan nog zijn de dikkere boorden van joggingbroeken of pyjama’s niet echt droogquote:Op woensdag 19 mei 2021 11:40 schreef laziness het volgende:
Ik heb een AEG wasmachine zonder hippe features maar ik mis ze ook niet. Maar wij hebben ook maar 3, soms 2, wassen in de week die ik in het weekend draai. Dat is een zeldzaamheid heb ik begrepen![]()
Ik irriteer me wel mateloos aan mijn warmtepompdroger van whirlpool. Ik weet niet zo goed of het aan het merk ligt of dat een warmtepompdroger gewoon niet super werkt. Iemand daar een mening over?
Leuk die energiezuinige manier van drogen maar als ik alles 2x moet laten draaien is dat effect ook wel weg lijkt me
Maar het apparaat is 5 jaar oud en ik ben niet zo van dingen die het nog doen weg gooien.
onze AEG heeft geen verdwaalde-sok-klepje maar gewoon de pauzeknop induwen en het deurtje openen werkt net zo goed.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 23:46 schreef Vaiana het volgende:
Wij hebben een AEG wasmachine, zonder hippe features zoals wasmiddeldosering (ik gebruik het wasmiddelbakje ook nooit dus zou weinig zin hebben) en zonder verdwaalde-sok-toevoegfunctie (vond ik te duur). Helemaal tevreden met de wasmachine, doet wat hij moet doen en heeft de features die ik zocht zoals een kort programma en startuitstel.
Dit hebben wij met onze AEG droger ook! Maar zwager die dezelfde heeft is heel blij met de droger, dus ik snap niet waarom het bij ons bijna nooit droog is.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Herkenbaar! Nou werkt het ook niet mee dat in de wasmachine 8 kg kan en in de droger minder. Dus waarschijnlijk zit er regelmatig iets te veel in voor de capaciteit. Maar de optie kastdroog is gewoon nog vochtig, ongeacht hoeveel er in zit. Ik kies dus altijd extra droog, en dan nog zijn de dikkere boorden van joggingbroeken of pyjama’s niet echt droog.
Het ligt er maar aan wat je er in gooit, met alleen handdoeken en ondergoed zou ik ook nooit last hebben. Die gaan altijd wel in 1x goed. Beddengoed wordt ook altijd een bal, zelfs met de truc om het hoeslaken eerst op te vouwen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:29 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Dit hebben wij met onze AEG droger ook! Maar zwager die dezelfde heeft is heel blij met de droger, dus ik snap niet waarom het bij ons bijna nooit droog is.
Dan is de kans al eens stuk kleiner dat het een warmtepompdroger is (maar het kan), dan is vooral de vraag of je een luchtafvoer naar buiten hebt (luchtdroger), of een wateropvangbak die je altijd leeg moet gooien, dit kan ook een waterafvoer zijn die net als je wasmachine ergens in een afvoerbuis moet, dan is het een condensdroger (of toch een warmtepompdroger).quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:37 schreef exode het volgende:
Hoe weet ik wat voor droger ik heb? Geen flauw idee, AEG en alles wordt goed droog maar welk soort droger? No idea. Ding is jaar of 9 geleden voor de massagepraktijk gekocht.
Ik heb het foute uur op staan, heeeeerlijk! Nu Anita Meijer, moet hersendood werk doen vanmiddag in Excel dus ik zing wel hard mee ondertussen.
Ik heb zo'n opvangding erin.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan is de kans al eens stuk kleiner dat het een warmtepompdroger is (maar het kan), dan is vooral de vraag of je een luchtafvoer naar buiten hebt (luchtdroger), of een wateropvangbak die je altijd leeg moet gooien, dit kan ook een waterafvoer zijn die net als je wasmachine ergens in een afvoerbuis moet, dan is het een condensdroger (of toch een warmtepompdroger).
Dan is het waarschijnlijk een condensdroger, destijds was een warmtepompdroger enorm duur en zul je niet gekocht hebben voor het drogen van handdoeken.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:45 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb zo'n opvangding erin.
Ook deze komt van de lokale witgoedmannetjes. Destijds gekocht voor alleen handdoeken dus lage eisen. Nou ja de handdoeken moesten er droog en zacht uitkomen.
Maar goed tevreden gebruiker iig, gaat minstens 3x per week aan. Morgen is het weer handoekenwas en drogerdag. Vandaag zwemles dus dag erna standaard wasdag.
Ik ben vanavond alleen thuis, das gek. Verloofde gaat naar kampterrein om rond te kijken en dingen te bespreken. Vanavond gaat MR alsnog kijken naar kampopzet namelijk. Kans is groter dat ze gewoon op kamp zullen gaan.
Maar wat zal ik eens gaan doen....
Bedrijfskosten, dus wie weet heb ik toen een dure gekocht. Ik weet het gewoon echt niet meer. Kan het vast ergens terugvinden. Maar goed, ding doet het dus hartstikke goed.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan is het waarschijnlijk een condensdroger, destijds was een warmtepompdroger enorm duur en zul je niet gekocht hebben voor het drogen van handdoeken.
Als je op het typenummer zoekt zul je zo kunnen vinden wat voor machine het is.quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:48 schreef exode het volgende:
[..]
Bedrijfskosten, dus wie weet heb ik toen een dure gekocht. Ik weet het gewoon echt niet meer. Kan het vast ergens terugvinden. Maar goed, ding doet het dus hartstikke goed.
Dat denk je. Tot je het wast en ontdekt dat je er eigenlijk best goed doorheen kon kijkenquote:Op woensdag 19 mei 2021 12:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Eh nee die kende ik niet! Maar de meeste pluizen zitten niet aan dat filter maar blijven daar onderin achter waar je echt nauwelijks bij kan.
Ja okequote:Op woensdag 19 mei 2021 15:01 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat denk je. Tot je het wast en ontdekt dat je er eigenlijk best goed doorheen kon kijken
De losse was, handdoeken, ondergoed en sokken gaat prima.quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:40 schreef laziness het volgende:
Ik heb dus zelf van kussenslopen instopstroken aan de ikea hoezen gemaakt, anders ligt t om de haverklap los aan het voeteneind, koude voetenquote:Op woensdag 19 mei 2021 13:35 schreef Leandra het volgende:
Vrijwel nooit een bal trouwens, maar ik heb dekbedhoezen van Ikea (want een spughekel aan een instopstrook) dus ik doe altijd de knoopjes of rits aan het voeteneind weer dicht voor ik hem in de was gooi, dan kan er sowieso al niets in komen, en balvorming wordt ook wat lastiger.
Wij hebben dus geen flessen maar 2 bakken in de lade (soort van normale bakjes waar wasmiddel in een oldskool machine in moet) met een dop. Daar daar moet je dan zelf wasmiddel en wasverzachter doenquote:Op woensdag 19 mei 2021 12:55 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Je kan je eigen wasmiddel erin doen maar daarvoor moet je twee vulbare flessen kopen en die zijn samen ook 60 euro.
Voorlopig hebben we nog even want we kregen een pakket voor 6 maanden bij aankoop van de wasmachine en ik gebruik het niet elke was.
dit doen wij ook, maar wel allemaal droog eigenlijk.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:32 schreef laziness het volgende:
Ja beddengoed vind ik begrijpelijk maar ik heb het ook met andere zaken. Maar ik mik wel handdoeken, ondergoed en spijkerbroeken van kind bij elkaar in de droger dus dat is misschien gewoon teveel gevraagd qua hoeveelheid.
Hij bepaalt zelf hoe lang het duurt aan de hand van een sensor maar slaat dan af terwijl het nog niet in de buurt van droog is. Maar dan ook echt helemaal niet zeg maar.
Geeft hij veel warmte af of bijna niet?quote:Op woensdag 19 mei 2021 13:45 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb zo'n opvangding erin.
Ook deze komt van de lokale witgoedmannetjes. Destijds gekocht voor alleen handdoeken dus lage eisen. Nou ja de handdoeken moesten er droog en zacht uitkomen.
Maar goed tevreden gebruiker iig, gaat minstens 3x per week aan. Morgen is het weer handoekenwas en drogerdag. Vandaag zwemles dus dag erna standaard wasdag.
Ik ben vanavond alleen thuis, das gek. Verloofde gaat naar kampterrein om rond te kijken en dingen te bespreken. Vanavond gaat MR alsnog kijken naar kampopzet namelijk. Kans is groter dat ze gewoon op kamp zullen gaan.
Maar wat zal ik eens gaan doen....
Bij mij gaat kleding niet in de droger dusquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:32 schreef laziness het volgende:
Ja beddengoed vind ik begrijpelijk maar ik heb het ook met andere zaken. Maar ik mik wel handdoeken, ondergoed en spijkerbroeken van kind bij elkaar in de droger dus dat is misschien gewoon teveel gevraagd qua hoeveelheid.
Hij bepaalt zelf hoe lang het duurt aan de hand van een sensor maar slaat dan af terwijl het nog niet in de buurt van droog is. Maar dan ook echt helemaal niet zeg maar.
Instoppenquote:Op woensdag 19 mei 2021 15:21 schreef laziness het volgende:
Ik heb trouwens een spuughekel aan dekbedden zonder instopstrook![]()
Ik heb hetzelfde met onze droger. Zo ontzettend irritant. Handdoeken moet ik vaak 3 keer opnieuw aanzetten. Zelfs met timer slaat hij zelf af en is het gewoon nog nat.quote:Op woensdag 19 mei 2021 15:32 schreef laziness het volgende:
Ik wil gewoon mooi weer. Beddengoed buiten hangenquote:Op woensdag 19 mei 2021 18:29 schreef amaranta het volgende:
Ik gooi beddengoed gewoon over de eerste beste deur.
Oh man, Matthew Perry.quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:16 schreef exode het volgende:
Hoe noemen jullie een droger die niet droogt?Ik zou er behoorlijk van balen iig.
Onze niet droger was hangt in de woonkamer boven de convectorput of buiten.
En er komen steeds meer beelden van de Friends reunie boven en ik ben zo blij![]()
Nog even kijken hoe (want HBO Max) maar ik ga het samen met 2 vriendinnen kijken. Can't wait.
Ja die zag er gedurende de seizoenen ook al regelmatig versleten uit.quote:Op woensdag 19 mei 2021 22:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh man, Matthew Perry.![]()
Ziet er zo versleten uit.
En wat zijn die jaren snel gegaan na de laatste uitzending. Weet nog dat Jennifer Aniston bij Oprah zat te janken toen het echt, echt klaar was.
Een Mielequote:Op woensdag 19 mei 2021 15:21 schreef laziness het volgende:
[..]
Ja okemaar ik pulk uit het rooster daar onderin ook altijd nog enorme plukken pluis
Kans bestaat idd dat het de hoeveelheid hier wel is dat maakt dat het vaak niet goed droog is.
@:Leandra, welk merk droger heb jij?
Ik heb trouwens een spuughekel aan dekbedden zonder instopstrook![]()
Ik ook!!quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:28 schreef laziness het volgende:
Ik ben juist zo blij dat ik niet meer alle was dagenlang op een rek, waar het nauwelijks droogt middenin huis, hoef te hebben.
In de flat moest er dagen tussen elke was zitten omdat het zo lang nodig had om te drogen in de winter. Kreeg je bezoek hing je ondergoed zo lekker in het zicht. Ik mis die flat zo niet![]()
Bovenkleding op een rek op zolder en de rest lekker in de droger. Geen planken van handdoeken en sokken meer
Ah zo, ze kennen elkaar "thuis"!quote:Op zondag 16 mei 2021 09:48 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee, hij heeft niet mee gedaan. Bij haar auditie op tv weken geleden sprak ze over hem. En eergisteren bij haar battle weer.
Ze hebben om een foto van hen twee samen gevraagd maar die is tot nu toe niet gebruikt.
Heb ik ok gehad, en toen heb ik het onderste filter eens goed doorgespoeld.en nu droogt hij weer super.quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:42 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met onze droger. Zo ontzettend irritant. Handdoeken moet ik vaak 3 keer opnieuw aanzetten. Zelfs met timer slaat hij zelf af en is het gewoon nog nat.
En hij is echt pas 4 jaar oud, dus een nieuwe vind ik ook stom.
Ja, ze woont bij ons achter, zit bij hem in de klas. Ze hebben al verkering sinds de kleutersquote:
Dat filter onderin moet je sowieso wel eens in de zoveel weken schoonmaken, toch?quote:Op donderdag 20 mei 2021 07:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
Heb ik ok gehad, en toen heb ik het onderste filter eens goed doorgespoeld.en nu droogt hij weer super.
Dus niet het filter in de deur, maar echt onderin.
In de wasmachinequote:Op donderdag 20 mei 2021 08:02 schreef trui het volgende:
[..]
Dat filter onderin moet je sowieso wel eens in de zoveel weken schoonmaken, toch?
De condensatorquote:Op donderdag 20 mei 2021 07:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
Heb ik ok gehad, en toen heb ik het onderste filter eens goed doorgespoeld.en nu droogt hij weer super.
Dus niet het filter in de deur, maar echt onderin.
Yup, bij drogers erg belangrijk. Schijnbaar zit hem daar de kans op brand ook in.. ik heb er een hele tijd mee zitten klooien, tot ik er achter kwam dat je er gewoon van bovenaf water doorheen kan laten lopen onder de kraan en het dan gewoon zuiver is zonder enige moeitequote:Op donderdag 20 mei 2021 08:02 schreef trui het volgende:
[..]
Dat filter onderin moet je sowieso wel eens in de zoveel weken schoonmaken, toch?
Als dat ding meet hoe vochtig de was nog is, misschien de sensor schoonmaken?quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:42 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met onze droger. Zo ontzettend irritant. Handdoeken moet ik vaak 3 keer opnieuw aanzetten. Zelfs met timer slaat hij zelf af en is het gewoon nog nat.
En hij is echt pas 4 jaar oud, dus een nieuwe vind ik ook stom.
Een sok maar, je zou denken dat er ergens een hele lading verdwenen sokken zou moeten zittenquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:00 schreef Deepfreeze het volgende:
Als ik was, gaat de helft op de lijn (shirts met opdruk, broeken, truien), de rest in de droger. Dan is er wat meer ruimte voor de was in de droger om droog te worden. Beddengoed gaat over het traphek van de zolder. Maar ga dat vouwen eens proberen.
Onze warmtepomp heeft het ook niet zolang gedaan als verwacht. En repareren werd net zo duur als een nieuwe. Nu een afvoer droger. Daarvan zijn reserveonderdelen ook wat minder duur.
De oude wasmachine heb ik zelf nog kunnen repareren. Ik ging met oudste hem "uit elkaar slopen" voor de lol, omdat hij toch kapot was. Kwamen we onderweg ergens een sok tegen waar dat niet hoorde. Hele ding weer in elkaar gezet en nog 2 jaar gedraaid
Heeft de wasmachine nog een extra eco knop? daarmee zijn de wasmachine en droger bij mij ongeveer tegelijk klaar.quote:Op donderdag 20 mei 2021 08:53 schreef hilliebillie het volgende:
Verder droogt ie goed (doet er alleen wat langer over dan de droger die ik eerst had, op zich geen probleem want dat wist ik vooraf. Alleen zet ik vaak als de was vanuit het wasmachine de droger in gaat meteen een nieuwe aan en die is dan eerder klaar dan de droger. Maar goed firstworldproblems )
Ja hij heeft wel een ecofunctie maar dan doet het programma er ruim 6 uur over dus weer 2 uur langer dan de droger. Dus ik heb me neergelegd bij het ene uurtje verschil. Ik moet zeggen ik hoor vaak mensen zeggen dat als ze de was niet direct uit de machine halen de was dan muf wordt, maar dat heb ik thuis nooit zo ervaren. Zit het er ook geen halve dag in natuurlijkquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:59 schreef Elleska het volgende:
Onze oude wasmachine gooide sokken tussen de rubbers waardoor je na het wassen nog zo'n vies doorweekte sok hebt. De huidige wasmachine doet dat gelukkig niet meer. Of hij sokken eet weet ik niet want ik heb allemaal dezelfde sokken net als man en kind. Saai maar geen gedoe met sokken uitzoeken of missende sokken.
[..]
Heeft de wasmachine nog een extra eco knop? daarmee zijn de wasmachine en droger bij mij ongeveer tegelijk klaar.
Ik was ook tegen, maar ja niemand luistert naar mequote:Op donderdag 20 mei 2021 19:22 schreef Vanyel het volgende:
Was niet helemaal het idee van je blauwe vrienden en de douane, om ze uit de EU te knikkeren
Whoop whoop! Dat is dan wel gaaf!quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:32 schreef exode het volgende:
[..]
Ik was ook tegen, maar ja niemand luistert naar me
Worden dure letters zoHad ze al in Nederland gezocht, zonder succes. Kon kiezen uit Ali en heeeeel veel engelse sites vooral via Etsy. Ik heb duidelijk een erg dure keuze gemaakt.
En mijn Lego Friends set is al binnen![]()
![]()
Groen toch?quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:40 schreef stinkie het volgende:
Sooooo, nieuwe wasmachine, stofzuiger gerepareerd en die nieuwe auto? Nou die moet even wachten op het nieuwe dak 😂
Nope... dit gaat om ons flink verrotte dak. We dachten een klein stukje, maar het lijkt erop dat het al een jaar of 10 zeker lekte. Niet genoeg om binnen door te hebben, wel genoeg om ons dak langzaam weg te laten rotten...quote:
Kssshhht weg jij!quote:Op donderdag 20 mei 2021 21:40 schreef stinkie het volgende:
Sooooo, nieuwe wasmachine, stofzuiger gerepareerd en die nieuwe auto? Nou die moet even wachten op het nieuwe dak 😂
Oh shit!quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:01 schreef BE het volgende:
[..]
Nope... dit gaat om ons flink verrotte dak. We dachten een klein stukje, maar het lijkt erop dat het al een jaar of 10 zeker lekte. Niet genoeg om binnen door te hebben, wel genoeg om ons dak langzaam weg te laten rotten...
het blijkt dat schimmels voornamelijk wit zijn.....quote:
Daar heb ik ook al naar zitten zoeken, ik heb er wel wat kopjes van en vind het erg mooi. er zijn wel tal van websites, maar het is wel behoorlijk prijzig.quote:Op donderdag 20 mei 2021 19:39 schreef amaranta het volgende:
Weet iemand een leuk adresje waar je Bunzlau Castle kan kopen?
Wat fijnquote:Op donderdag 20 mei 2021 11:32 schreef exode het volgende:
Whoop whoop![]()
Woensdag mag ik langskomen voor prik numero uno!
Ik moest net bij de apotheek zijn en dacht, ik loop even langs de balie van de huisarts. Verhaal weer uitgelegd, superaardige assistente die meteen een pakketje samenstelde met codes etc. Ze zei 'Het gaat niet zo goed met de uitnodigingen van de medische groep. Hiermee kan je meteen een afspraak maken.'
YES!
Goed rondvragen voor offertes! Voor onze geplande dakwerkzaamheden kregen we offertes tussen de 5 en 20k, voor exact dezelfde werkzaamheden.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:01 schreef BE het volgende:
[..]
Nope... dit gaat om ons flink verrotte dak. We dachten een klein stukje, maar het lijkt erop dat het al een jaar of 10 zeker lekte. Niet genoeg om binnen door te hebben, wel genoeg om ons dak langzaam weg te laten rotten...
Oh damn, wat een ellendequote:Op donderdag 20 mei 2021 22:01 schreef BE het volgende:
[..]
Daar had ik dan wél (alvast) aan gedachtquote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:49 schreef exode het volgende:
Melden de zonnepaneel eigenaren hier dit wel even aan bij de opstalverzekering? Het is namelijk risicoverhogend, willen ze over het algemeen graag weten.
Hier randstad regio, en een dakdekker die in de wijk woont had een maand later tijd. Wel gezamenlijk met de buren, zij hebben alles geregeld, wij zorgden voor de koffie omdat de buren om 7.30 nog niet wakker zijnquote:Op donderdag 20 mei 2021 22:50 schreef Vanyel het volgende:
Andere regio zal het zijn? Zelfs kijken voor de prijsopgave was hier niet voor iedereen de moeite. Het werk zelf is nog niet begonnen, maar rond de zomer lukte maar 1 iemand.
En dat is onder voorbehoud.
Timmermannen en stukadoors zijn een ander verhaal inderdaad. Daar kan ik ook over mee praten.:Pquote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:13 schreef exode het volgende:
Mijn zwager is timmerman en die heeft pas in maart 2022 tijd voor nieuwe opdrachten, ramvol dus. En zo gaat dat op alle gebieden hier. Gelukkig maken ze voor mijn zwager wel tijd waardoor wij nu met tegelen maanden eerder aan de beurt waren. Voegen buiten is gepland voor december, eigenlijk konden ze pas in februari maar onze buurman roggelt het wel zeg maar.
Het is niet per se gebrekkig onderhoud als wel gebrekkige aanleg. Het bitumen is gewoon niet hoog genoeg in de dakkapel waardoor het water er overheen slaat.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:49 schreef exode het volgende:
Als het gebrekkig onderhoud is, zal een verzekering niet uitkeren, gevolgschade eventueel wel. Ik zou sowieso even bellen met je verzekering. Bij ons waren ze ook heel coulant met het riool gezeik/gepoep.
Melden de zonnepaneel eigenaren hier dit wel even aan bij de opstalverzekering? Het is namelijk risicoverhogend, willen ze over het algemeen graag weten.
/Einde beroeps bemoeienis.
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:20 schreef stinkie het volgende:
Ik geloof pas dat die hovenier komt als ie zaterdagmiddag vertrokken met achterlating van een nieuwe schutting
En die quooker? Jij gelooft echt dat dat kreng na twee jaar alsnog geplaatst gaat worden?
Kunnen jullie het echt niet zelf installeren?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:20 schreef stinkie het volgende:
Ik geloof pas dat die hovenier komt als ie zaterdagmiddag vertrokken met achterlating van een nieuwe schutting
En die quooker? Jij gelooft echt dat dat kreng na twee jaar alsnog geplaatst gaat worden?
Een quooker kun je écht zelf installeren. In ieder geval, de kraan die wij nu hebben wel.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:22 schreef F_r het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie het echt niet zelf installeren?
Dat was wel mijn plan, ik ben best handig en deins voor weinig terug, maar ik moet die kraan dan onderin het keukenkastje, achter de wasbak, waar ik dus niks zie, aan gaan sluiten. Dat zie ik gewoon niet zitten. En dan moet het gaat ook maar groot genoeg zijn etc. etc. Voordat ik mijn aanrechtblad/wasbak verziek en ik meteen een nieuwe keuken kan laten plaatsen laat ik dit dan liever door een ander doen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:22 schreef F_r het volgende:
[..]
[..]
Kunnen jullie het echt niet zelf installeren?
Mijn lieve halfvolle glas!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:20 schreef stinkie het volgende:
Echt? In een bestaande keuken die al helemaal in elkaar staat? Waar ik dan een bestaande kraan weg moet halen en deze erin plaatsen? Dus niet alles netjes meteen op de juiste maten gemaakt?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:30 schreef LeSage het volgende:
[..]
Een quooker kun je écht zelf installeren. In ieder geval, de kraan die wij nu hebben wel.
In eerste instantie deed hij het trouwens niet, maar toen kwam ik thuis en had de briljante ingeving dat vriend misschien even in het boekje moest kijken![]()
Maar het is echt een kwestie van wat slangen verbinden en hij doet het.
Qua verbouwingen en wachten en afspraken niet nakomen ben ik nu nog blijer dat mijn vriend en schoonvader alles zelf doen
Collega van mij heeft hem ook zelf geïnstalleerd in een bestaande keuken.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:31 schreef BE het volgende:
[..]
Echt? In een bestaande keuken die al helemaal in elkaar staat? Waar ik dan een bestaande kraan weg moet halen en deze erin plaatsen? Dus niet alles netjes meteen op de juiste maten gemaakt?
Mmm... *voorzichtig het keukenkastje induikt...
Ik ben ook heeeel blij dat ik gewoon een aannemer heb die daar zijn mensen voor heeft idd.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:38 schreef Leandra het volgende:
Ik ben ook zo blij dat ik wat dat betreft heel veel door de aannemer heb laten regelen, bestrating enzo, want ik moet er niet aan denken dat ik het huis min of meer casco had laten opleveren en over 4 maanden nog bezig zou zijn omdat allerlei vakmannen niet kunnen.
Sterker nog; ik zat van de week met de loodgieter te mailen om wat af te spreken en toen kwam er een mailtje van "er komt net weer een aannemer mijn planning overhoop gooien, kan het ook dan en dan om zo en zo laat?"
Dat is het punt dus een beetje... voor de vaste klanten (aannemers en dergelijke) maken ze tijd, want daar kunnen ze niet tegen zeggen dat ze over 4 maanden pas kunnen.
En met onze schilder wist ik dat het goed zou komen, want die is erg tevreden met mij als klant, plus dat hij het een geweldig project vindt, dus die zei al van "daar maken we tijd voor".
En hij wist natuurlijk vorig jaar al dat hij ergens dit voorjaar bij ons aan de slag moest, dus in feite had ik hem al een jaar geleden gereserveerd
Herkenbaar wel. Ik ben ontzettend tevreden over de elektricien die nu via de aannemer langskwam. Ik kan vragen of hij ook klussen doet in regio Utrecht, maar volgensmij zit hij ook wel steeds al 2 maanden vooruit volgepland. Ik weet niet hoeveel haast jullie hebben?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:39 schreef exode het volgende:
Mijn verloofde kan heel veel, mijn schoonvader ook maar die werkt nogal langzaam.....
We moeten alleen even een electra mannetje zien te vinden. Na het omdraaien van de woonkamer kloppen de lichtpunten niet meer. We hebben zelf gekeken of we het kunnen fixen, maar de draden zitten enorm strak in het plafond. Mijn zwager wilde zich er ook niet aan wagen. Hij ging iig rondvragen of iemand tijd wilde maken voor zijn kleine zusje.
Electra vind ik best een dingetje, dat doen we liever niet zelf.
Ik heb net nog even gekeken, er moet ook nog een oude boiler weg en het ziet er toch niet heel erg 'koppel a aan b' uit op deze manier.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:39 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Collega van mij heeft hem ook zelf geïnstalleerd in een bestaande keuken.Schijnt best te doen te zijn, volgens hem iig.
Toevallig gisteren de opstalverzekering voor het nieuwe huis geregeld, en idd gemeld dat we opdak zonnepanelen hebben, want ik denk dat daar de verschillen de komende jaren wel in gaat ontstaan; indak panelen of opdak panelen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:49 schreef exode het volgende:
Als het gebrekkig onderhoud is, zal een verzekering niet uitkeren, gevolgschade eventueel wel. Ik zou sowieso even bellen met je verzekering. Bij ons waren ze ook heel coulant met het riool gezeik/gepoep.
/Einde beroeps bemoeienis.
Jij woont toch niet zo heel ver bij mij vandaan dacht ik? Ik kan je wel wat aircomannetjes tippen die relatief snel konden leveren (ca. 2/3 maanden wachttijd, al dachten ze wel dat het langer zou worden richting zomer).quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:32 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn man probeerde een aircomannetje te regelen. Volgend jaar heeft hij pas tijd.
Zeg... hou es op! Ik kan ook nog wel wat hoor!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:48 schreef stinkie het volgende:
Quooker kan denk ik zelf wel, handleiding krijg je erbij, meer dan een stekker en een paar slangen zijn het niet.
Maar ik heb tere kantoor vingertjes. En ik vind dat ik alles moet uitbesteden waar ik vieze nagels van krijg (plus dat het meestal goedkoper is om het te laten doen)
Ik had de muren wel via de aannemer kunnen laten doen, maar die had daar een bizar bedrag voor, dus niet gedaan.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:40 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik ben ook heeeel blij dat ik gewoon een aannemer heb die daar zijn mensen voor heeft idd.
Alleen het verven kan niet via hem, ik twijfel nog of we dat zelf gaan doen of toch een dagje iemand laten komen. Maarja, die zitten ws allemaal vol nu. We hebben er één viavia, ik probeer man nu zover te krijgen om daar iets in te regelen.
LOL..... N zou niet eens roepen dat hij het zelf wel kan, die zou gewoon posten van "Quooker kan Leandra zelf wel"quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:52 schreef BE het volgende:
[..]
Zeg... hou es op! Ik kan ook nog wel wat hoor!
Mocht je nog een goede schilder weten die rond week 23 een dagje vrij heeft voor 2 plafonds en de muren van een keuken dan houd ik me aanbevolen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik had de muren wel via de aannemer kunnen laten doen, maar die had daar een bizar bedrag voor, dus niet gedaan.
Overigens is het houtwerk (plinten, kozijnen) wel door de schilder gedaan die via de aannemer ingehuurd is en die schilders hebben echt super gewerkt ook, mocht mijn eigen schilder ooit niet kunnen dan weet ik dat ik hen uitstekend kan vragen, vakwerk, dat vond ook onze eigen schilder
Goed idee!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:05 schreef Leandra het volgende:
dan kan ik de bezorging van de trampoline in de gaten houden.....
Hou op, hou op, Ik heb er een besteld, komt morgen. Ik heb er nu nog buikpijn van.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 07:11 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wat balen van het dak @:BE en @:stinkie.Fingers crossed dat de verzekering e.e.a. denkt, al is het maar de gevolgschade als die er is.
En anders inderdaad hopen op stijgende crypto prijzen, ik hoop dat met jullie mee.
@:amaranta succes met zoeken naar de wasmachine die alle gewenste features heeft. Ik ben wel benieuwd welke het uiteindelijk wordt. Staat 'smartwasmachine' ook als feature op de lijst? Daar ben ik persoonlijk heel blij mee, dat het ding me gewoon een alert stuurt als hij klaar is. Ik vergat nog wel eens de was eruit te halen vroeger![]()
, maar dat is sinds de komst van mijn smartwasmachine niet meer gebeurd.
Als ik het goed heb begrepen heb je...quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:32 schreef trui het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al naar zitten zoeken, ik heb er wel wat kopjes van en vind het erg mooi. er zijn wel tal van websites, maar het is wel behoorlijk prijzig.
https://www.coolblue.nl/p(...)663-wcs-twindos.html Deze heeft geen trommelverlichting maar wel alle andere features die je wilt volgens mij.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:31 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hou op, hou op, Ik heb er een besteld, komt morgen. Ik heb er nu nog buikpijn van.
Ook ik kan geen knopen doorhakken of beslissingen nemen soms.
Het begon ermee, met dat ik zag dat wasmachines zijn met TROMMELVERLICHTING. TROMMELVERLICHING Toen ik dit had gelezen was er voor mij geen weg meer terug. Ik moest en zou een wasmachine kopen met trommelverlichting.
Maar ik ga niet over een nacht ijs Dus ik ging me er verder in verdiepen.
Add-wash, las ik hier, de mogelijkheid om was toe te voegen als hij al aan staat. Hoe vaak draai ik me niet om en denk ik. POTVERDRIEDUBBELTJES WAT DOET DIE SOK DAAR NOG?
Dus add-wash was de tweede eis.
Vervolgens hoor ik iemand over automagische wasmiddeldosering. Wat zeg je? Je gooit gewoon een hele fles leeg in je machine en je machine pakt gewoon wat hij nodig denkt te hebben. HANDIG MOET IK OOK HEBBEN!
Stoomfunctie. Je kleren komen er minder gekreukt uit maar nog belangrijker, iets met allergenen enzo. En dierenharen. MOET IK HEBBEN. (@:EXODE, ook iets voor jullie)
Vervolgens zegt Mex_. Ohja, hij moet dus ook stil zijn. En gewoon voor de leuk met WIFI, zodat je hem met een app kan bedienen. Dus ja _Nikki_, smart
Dus heel Coolblue afgezocht. Maar dit bestaat niet. Al deze functies in een machine. Het is het een of het ander.
Dus ja, wat wil ik dan het liefst... het liefst eigenlijk de trommelverlichting. Maar daar heb je dus echt geen kont aan.
Dus ik dacht, nou, ik ga wel naar de EXPERT. Dan kan ik daar om advies vragen, en ik support mn local. Goed plan.
Eerst vooronderzoek gedaan. En ik kwam uit bij een wasmachine van een 999 van Samsung. Ik wist niet dat zij ook wasmachines hadden.
Die had bijna alle eisen, alleen geen wasmiddeldosering. En best een hoog DB.
Dus ik zeg tegen die gozert, ja eigenlijk moet ie ook stil zijn. Dus die man laat een andere machine van LG zien. Wel een wat ouder model.
Ja vriend, hiervoor ben ik niet naar de winkel gekomen, voor dit pruladvies van jou. Dus nadat ik meer dan een half uur naar die machines heb staan kijken dacht ik. Ben ook gek ook. 300 euro voor trommelverlichting...
Dus ik ben voor de LG gegaan.
Geen wasmiddeldosering.
Geen extra deurtje voor was toevoegen (wel kun je het programma pauzeren en dan de hele deur openen).
GEEN TROMMELVERLICHTING![]()
Wel stoomfunctie,
Wel een app
En wel fluisterstil.....
Maar nu twijfel ik dus nog steeds of ik hem niet moet cancellen.
Wat waren de opties:
De Samsung:
Een Siemens, deze had alle maar geen stoomfunctie. En die lijkt me wel verrekes handig eerlijk gezegd.
De LG die ik nu besteld heb...
En nu twijfel ik dus nog steeds![]()
Overigens had ik 75 euro cashback. Extra garantie was 86 euro. Dus al met al 11 euro. Dus daar ben ik ook nog voor gezwicht
En voor 2 tientjes tillen zij hem naar boven en sluiten ze hem aan, nemen ze de oude mee.
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:47 schreef BE het volgende:
@:amaranta!![]()
![]()
Ok... ik kom net tot de conclusie dat daar waar de twee kittens een jaar terug prima samen in zo'n draagmandje pasten, dat nu natuurlijk niet meer gaat!![]()
Nou ja... even proppen maar zo, het is nog geen 5 mins rijden.
Ik kan je wel een schilder aanbevelen, ik kan alleen niet in zijn agenda kijkenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:11 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Mocht je nog een goede schilder weten die rond week 23 een dagje vrij heeft voor 2 plafonds en de muren van een keuken dan houd ik me aanbevolen.
Ik zit dus ook met de kozijnen die denk ik een keer moeten, en wat binnenschilderwerk waarvan ik weet dat we het ook wel zelf kunnen, maar ik het ergens ook graag wil laten doen zodat het een keer heel goed en netjes gebeurt. Je ziet gewoon aan bepaalde dingen dat het door vorige bewoners slecht is gedaan en daar zouden wij dan alleen maar een laagje overheen gooien, ipv het echt netjes oplossen.
Maargoed, eerst maar eens de begane grond af enzo.
haha, die gaan dus wel samen... het zit em volgens mij in de wasmiddeldosering.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:47 schreef Vaiana het volgende:
Mijn conclusie is dat stoomfunctie en trommelverlichting niet samengaan.
Verder heeft mijn wasmachine uberhaupt geen van deze fancy features, dus daar kan ik niet over meepraten.
Bollenstreekquote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Jij woont toch niet zo heel ver bij mij vandaan dacht ik? Ik kan je wel wat aircomannetjes tippen die relatief snel konden leveren (ca. 2/3 maanden wachttijd, al dachten ze wel dat het langer zou worden richting zomer).
Man en ik hebben geconcludeerd dat het probleem meestal is 'als je kan kiezen wordt opeens alles relevant'. Zo krijgen wij met de nieuwe vloer ook een nieuwe deurmat, en zei de vloermeneer 'standaard is zwart, maar ik heb hier staaltjes van andere opties'. Waarop wij zeiden 'doe maar gewoon zwart, we willen de staaltjes niet zien want dan vinden we er vast iets van'.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
haha, die gaan dus wel samen... het zit em volgens mij in de wasmiddeldosering.
Maar dat is een eis die ik wel kan laten varen.
Dus dan is die Samsung nog wel een optie. ECHTER. Hoeveel is 75db? Ik las ergens dat 4db verschil best veel verschil in herrie is. De LG centrifugeert namelijk op 71db.
En wat ook nog een verschil is ... de LG die ik nu heb besteld heeft een trommel van 9kg. De Samsung een van 8kg.
WAAROM IS DIT ZO MOEILIJK!![]()
![]()
![]()
![]()
anderzijds... #firstworldproblem
Onthoud dat elke 3 decibel meer een verdubbeling van het geluid is.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
haha, die gaan dus wel samen... het zit em volgens mij in de wasmiddeldosering.
Maar dat is een eis die ik wel kan laten varen.
Dus dan is die Samsung nog wel een optie. ECHTER. Hoeveel is 75db? Ik las ergens dat 4db verschil best veel verschil in herrie is. De LG centrifugeert namelijk op 71db.
En wat ook nog een verschil is ... de LG die ik nu heb besteld heeft een trommel van 9kg. De Samsung een van 8kg.
WAAROM IS DIT ZO MOEILIJK!![]()
![]()
![]()
![]()
anderzijds... #firstworldproblem
Dat is geen issue. Die staat nooit aan.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:09 schreef Vaiana het volgende:
Hoeveel was past er in je droger?Anders heb je potentieel helemaal niks aan die extra kilo, haha.
Ik hou het wel bij die LG die ik al besteld heb.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:12 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Onthoud dat elke 3 decibel meer een verdubbeling van het geluid is.
Bron:
https://www.coolblue.nl/advies/geluid-wasmachine.html
Die van mij is blijkbaar 68 en die is echt heel stil (voor een wasmachine)
Zaklampje erop tapenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik hou het wel bij die LG die ik al besteld heb.
Dan denk ik de trommelverlichting er wel bij.
Helemaal niks. Maar ik was dus bij de Expert gisteren en daar stond dus die van Samsung aangesloten op het lichtnet. Dus hij kon die trommelverlichting laten zien.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:21 schreef Clubsoda het volgende:
Wat hoop je eigenlijk allemaal te zien in de trommel eigen, met die verlichting?
Het lukte dus niet, steeds als ik het luikje open deed om de 1 er in te doen sprong de ander eruit. En manlief zat in een call en kon niet helpen.quote:
Jij kan dat gewoon hoor!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:35 schreef BE het volgende:
[..]
Het lukte dus niet, steeds als ik het luikje open deed om de 1 er in te doen sprong de ander eruit. En manlief zat in een call en kon niet helpen.
Dus ik ga zometeen terug met de tweede.
En ik heb aan de Quooker-vriend gevraagd of ik hem bij hem op kan halen dat ik het zelf ga proberen.
(Hij is keukenverkoper en een collega zou hem dan installeren.)
Ik maakte een foto van achter de wasbak en dat zag er eigenlijk supersimpel uit.
Daarom doe ik het zelf.. Vaak is er bij zo'n klus wel iets dat niet zo netjes is. En dan erger ik me daaraan, omdat ik er ook nog voor betaald heb. Dan doe ik het liever zelf..quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:11 schreef Vaiana het volgende:
Ik zit dus ook met de kozijnen die denk ik een keer moeten, en wat binnenschilderwerk waarvan ik weet dat we het ook wel zelf kunnen, maar ik het ergens ook graag wil laten doen zodat het een keer heel goed en netjes gebeurt. Je ziet gewoon aan bepaalde dingen dat het door vorige bewoners slecht is gedaan en daar zouden wij dan alleen maar een laagje overheen gooien, ipv het echt netjes oplossen.
Maargoed, eerst maar eens de begane grond af enzo.
Dat gaat je lukkenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:35 schreef BE het volgende:
[..]
Het lukte dus niet, steeds als ik het luikje open deed om de 1 er in te doen sprong de ander eruit. En manlief zat in een call en kon niet helpen.
Dus ik ga zometeen terug met de tweede.
En ik heb aan de Quooker-vriend gevraagd of ik hem bij hem op kan halen dat ik het zelf ga proberen.
(Hij is keukenverkoper en een collega zou hem dan installeren.)
Ik maakte een foto van achter de wasbak en dat zag er eigenlijk supersimpel uit.
Dat is stom.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:51 schreef Hupje het volgende:
Trouwens, onze schuttingplanken hebben we vorig jaar vervangen. Nu blijkt 1 op de 8 schroeven geknapt en zitten er een boel planken los. Ik terug naar de bouwmaterialen specialist. Er zijn geen betere schroeven in die maatDus maar weer vastzetten met dezelfde en dan hopen dat de planken vanaf nu minder werken. Dat soort dingen zijn altijd zo jammer. Veel moeite doen om weer te krijgen wat je al had.
Ja ik durf dus echt niks meer uit de UK te bestellen nu. Precies om dit gedoe, zo stom!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:31 schreef exode het volgende:
PostNL is het een beetje kwijt geloof ik. Dat pakket is dus al naar een PostNL punt gestuurd. Ze zeiden letterlijk 'Dan had u maar voor 20 mei moeten reageren.' Nou flippo, de brief kwam pas 20 mei binnen.
¤10 voor de douane, ¤13 voor PostNL. Zucht. Ik klaag de UK aan vanwege de Brexit![]()
Zal je zien dat de letters nog beschadigd zijn ook...
Ik heb er gewoon niet over nagedacht. Stom dus. Als het nou vlekkeloos zou gaan prima, inmiddels wacht ik er al 4 weken op.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:39 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ja ik durf dus echt niks meer uit de UK te bestellen nu. Precies om dit gedoe, zo stom!
Die bestelling komt dan ook vanuit het magazijn in Duitsland, niet uit de UKquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:58 schreef Kyara het volgende:
Mijn Next bestelling deed er ineens ook 3 weken over ipv 2 dagen. Maar gelukkig geen gedoe met bijbetalen.
nou, dan vind ik het helemaal stom dat het zo lang duurde. Dan is daarvoor ook geen excuus meer. Maar goed, ik ben sowieso wel een beetje klaar met Next. Voor grotere maten is het weer net zo saai als andere winkelsquote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:21 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Die bestelling komt dan ook vanuit het magazijn in Duitsland, niet uit de UK. Hier waren ze wel weer heel snel, 2 werkdagen geloof ik. Ben iig erg blij dat Next in andere EU landen groot genoeg is om dit zo te doen, ik zou anders op zoek moeten naar een andere spijkerbroekenleverancier
Komt ook niet uit Engelandquote:Op vrijdag 21 mei 2021 13:58 schreef Kyara het volgende:
Mijn Next bestelling deed er ineens ook 3 weken over ipv 2 dagen. Maar gelukkig geen gedoe met bijbetalen.
ja, dat las ik hierboven ook alquote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Komt ook niet uit Engeland
Ik heb er 5 weken op gewacht, waarbij de gehele zending de eerste keer nooit mijn adres heeft bereikt maar wél retour is gezonden door DPD. Ik was er op een gegeven moment wel redelijk klaar mee, heb ook 3 keer met ze aan de telefoon gehangen. Geen next meer hier.
Klopt, ik ook niet, maar dit was wel erg veel gedoequote:Op vrijdag 21 mei 2021 14:35 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, dat las ik hierboven ook al![]()
Maar ik heb echt nooit problemen gehad met Next. Alles echt supersnel in huis en als dat niet lukte dan direct een mailtje dat het vertraagd was. Dus waarom het nu ineens zoveel langer duurde vond ik ook niet logisch.
Wat een enorme lul op pootjes die chauffeur die dat ding bezorgd heeft..... nog te beroerd om de pallet even in de garage te zetten "Daar ga ik niet aan beginnen".quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:05 schreef Leandra het volgende:
Krijg ik dus een mailtje van "we komen het bezorgen tussen 10.15 en 13.22 uur"
Hoezo 13.22 uur???
Enfin, ik ga maar weer eens naar het huis, beetje vegen op de oprit en het terras, dan kan ik de bezorging van de trampoline in de gaten houden.....
Wij hebben ook alleen maar bestrating omdat ik dat met de aannemer overeen ben gekomen als onderdeel van hoe het huis opgeleverd moet worden, en ik zag het absoluut niet zitten om eerst een half jaar met een zanderige "oprit" te zitten, met goed fatsoen de auto niet in de garage te kunnen zetten enz.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
wij hebben dus zo'n nieuwbouwhuis zonder bestrating e.d.
Ons grote probleem is dat we enorm slecht zijn in beslissingen nemen. Welke tegels, waar, hoe groot, etc. Dat zorgt ervoor dat we hier al vanaf december wonen, maar nu pas concreet stappen gaan nemen...
OMGquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
Goed idee!
Die van ons was ergens in Berkel bezorgd.. 2 mega dozen, dan sta je toch verbaasd te kijken als je dat krijgt
Gelukkig wel meteen geregeld dat er een nieuwe zending gemaakt werd
Wij hadden aan de schutting bakken met aardbeien gehangen, dat ging niet zo goed, de planken kwamen erafquote:Op vrijdag 21 mei 2021 12:51 schreef Hupje het volgende:
Trouwens, onze schuttingplanken hebben we vorig jaar vervangen. Nu blijkt 1 op de 8 schroeven geknapt en zitten er een boel planken los. Ik terug naar de bouwmaterialen specialist. Er zijn geen betere schroeven in die maatDus maar weer vastzetten met dezelfde en dan hopen dat de planken vanaf nu minder werken. Dat soort dingen zijn altijd zo jammer. Veel moeite doen om weer te krijgen wat je al had.
Daarom draaischijfmeter zo lang dat lukt. En geen toon. En niets van Google. Vind het al een ramp dat de tv op Android draait.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:10 schreef exode het volgende:
Zo had ik pas een discussie over de koffieautomaat (daar istie weer) met zwager. Zij kunnen hem bedienen met een App. Ik vind dat het geld niet waard, het extra geld.
Hij zei: dan kan je hem vanaf de bank bedienen.
ik: Je moet er toch een kopje onder zetten? Kan ik als ik dat doe toch meteen op het knopje drukken.
Hij: Ja maar het is wel leuk dat je hem met je telefoon kan bedienen.
Dat vind ik ook heel leuk, maar niet voor die paar honderd ¤ meer.
Ik ben best wel van de gadgets op zich, met Google Home etc, maar het moet wel wat toevoegen.
We hebben ook geen Toon, maar dat is meer omdat ik weet dat ze te hacken zijn en ik dan geen verwarming meer heb. Dat is het nadeel van mijn werk en mijn collega's, ik zie wat en hoe het fout kan gaan. Daar draaf ik soms in door. Want zoveel losgeld is er bij ons niet halen als ze onze ketel gijzelen.
En weet je.... ik heb al meer dan eens gehad dat ik ooit op een moment van de dag eens de wasmachine aanzette... en dat ik dan zo tegen 23uur naar bed ging en dacht.... KUUUHHUUUUT de was zit nog in de machine.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:21 schreef vencodark het volgende:
Mijn man houdt ook van apparaten met zoveel mogelijk luxe en gedoe. Die roept vanaf de bank dat de rolluiken omlaag moeten bijv.
Ik wil gewoon basic.Al is zo’n app of Siri voor muziek wel heel handig.
Maar een wasmachine op app? Uithangen moet je toch echt zelf doen.
Toch maar zelf die Quooker installeren 🤣🤣quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:24 schreef stinkie het volgende:
Ik zou wel een kopje thee lusten eigenlijk
En even onder het genot daarvan de Bitcoin zien kelderen... hij was net weer aan het stijgen ;-(quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:24 schreef stinkie het volgende:
Ik zou wel een kopje thee lusten eigenlijk
Oh, ik klikte en nou wil ik een burrito.... maar ik zit niet eens in de ruime omgeving van jouquote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:27 schreef amaranta het volgende:
Ff nog een mededeling voor de mensen uit mijn woonplaats. De burritos van de mobieletoko op het plein met de klok zijn echt super lekker.
Even een zijdelingse tip: ik heb sommige zaken die via de wifi gaan op een apart routerkanaal....quote:Op vrijdag 21 mei 2021 17:18 schreef stinkie het volgende:
[..]
Daarom draaischijfmeter zo lang dat lukt. En geen toon. En niets van Google. Vind het al een ramp dat de tv op Android draait.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |