abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199612452
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:32 schreef opreis het volgende:

[..]

En wie op de grid kunnen dat zijn? Dat zijn denk ik stuk voor stuk coureurs die bij andere teams de 1e coureur zouden zijn.
Dan heb je het echt over meestrijden om de titel of daar in ieder geval in de buurt te komen? Dan heb je het niet over veel coureurs die dat kunnen inderdaad, maar om tactisch van waarde te kunnen zijn voor RB/Max is dat ook niet nodig en daarin valt Perez me wel tegen voorlopig, terwijl ze om die reden juist Albon hebben ingeruild voor hem.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 14:54:22 #227
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199612476
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:32 schreef opreis het volgende:

[..]

En wie op de grid kunnen dat zijn? Dat zijn denk ik stuk voor stuk coureurs die bij andere teams de 1e coureur zouden zijn.
Ricciardo
  dinsdag 25 mei 2021 @ 14:57:27 #228
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199612502
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ricciardo
Die kan ook al niet zo goed tegen zijn verlies

You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:00:58 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199612545
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Die kan ook al niet zo goed tegen zijn verlies

[ [url=https://thumbor.pijper.io/2JS9hCpQAT58XxrTGY9tJOi-1c4=/1290x726/center/middle/https://cdn.pijper.io/sou(...)79407.jpg]afbeelding[/url] ]
andere tijden :) , denk wel dat hij, behalve het financiële gedeelte misschien, toch wel spijt heeft dat hij is vertrokken, het gaat er nu op lijken dat hij een Hulk2.0 wordt.
pi_199612626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dan heb je het echt over meestrijden om de titel of daar in ieder geval in de buurt te komen? Dan heb je het niet over veel coureurs die dat kunnen inderdaad, maar om tactisch van waarde te kunnen zijn voor RB/Max is dat ook niet nodig en daarin valt Perez me wel tegen voorlopig, terwijl ze om die reden juist Albon hebben ingeruild voor hem.
Coureurs die snel genoeg zijn om in de buurt van Max te blijven om nuttig te zijn bij een pitstop. Ik denk dat die op 1 hand te tellen zijn.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:08:56 #231
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199612647
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

andere tijden :) , denk wel dat hij, behalve het financiële gedeelte misschien, toch wel spijt heeft dat hij is vertrokken, het gaat er nu op lijken dat hij een Hulk2.0 wordt.
Ja, hij dacht dat ie WK materiaal was, nu rijdt ie al 2 seizoenen grotendeels buiten de punten.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_199612649
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ricciardo
Precies. Maar Ricciardo zou een 1e rijder zijn bij veel teams en die rol lijkt hij ook te willen. En hoeveel coureurs zijn er van het niveau van Ricciardo?

(al moet hij dit jaar nog wel ff een tandje beter)
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:15:10 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199612740
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:09 schreef opreis het volgende:

[..]

Precies. Maar Ricciardo zou een 1e rijder zijn bij veel teams en die rol lijkt hij ook te willen. En hoeveel coureurs zijn er van het niveau van Ricciardo?

(al moet hij dit jaar nog wel ff een tandje beter)
blijft altijd moeilijk vergelijken maar als je kijkt naar beste duo van dit moment dan kom je bij Leclerc-Sainz uit denk ik
pi_199612748
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:07 schreef opreis het volgende:

[..]

Coureurs die snel genoeg zijn om in de buurt van Max te blijven om nuttig te zijn bij een pitstop. Ik denk dat die op 1 hand te tellen zijn.
Ja, maar je komt dan ook niet voor niets in een topauto terecht natuurlijk ;)

Ik ga er vanuit dat ze bij RB die verwachting wel hadden bij Perez.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:15:54 #235
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199612756
Palmer: 'Blunder Hamilton zou zwaarder moeten wegen dan kleine foutjes Verstappen'

Palmer merkte in een ander interview ook nog fijntjes op dat men zich eens moet afvragen wat de stand zou zijn als Lewis niet zo'n mazzel had gehad met die rode vlag na zijn fout in Imola.
pi_199612828
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

blijft altijd moeilijk vergelijken maar als je kijkt naar beste duo van dit moment dan kom je bij Leclerc-Sainz uit denk ik
Mja, ik denk dat de coureurs die in de buurt zouden kunnen komen Lewis, Leclerc, Ricciardo en misschien Sainz/Norris zijn.
Maar ik heb ook niet het idee dat Sainz zo graag die rol zou hebben gezien 2015. En Norris laat dit jaar pas voor het eerst echt zien bij de top te horen ipv bij het midfield. Begrijpelijk want nog jong.
pi_199612895
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:20 schreef opreis het volgende:

[..]

Mja, ik denk dat de coureurs die in de buurt zouden kunnen komen Lewis, Leclerc, Ricciardo en misschien Sainz/Norris zijn.
Maar ik heb ook niet het idee dat Sainz zo graag die rol zou hebben gezien 2015. En Norris laat dit jaar pas voor het eerst echt zien bij de top te horen ipv bij het midfield. Begrijpelijk want nog jong.
Maar dan ga je er vanuit dat hij automatisch 2e rijder wordt bij RB. Als iemand bewijst sneller te zijn dan Max ga ik er niet vanuit dat ze hem terugroepen omdat Max nu eenmaal de 1e rijder is.. Zoals dat bij Ricciardo ook niet gebeurd zou zijn. Natuurlijk heb je wel te maken met een auto die waarschijnlijk wat meer op de wensen van Max is afgestemd, maar toch..
pi_199612922
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:15 schreef beantherio het volgende:
Palmer: 'Blunder Hamilton zou zwaarder moeten wegen dan kleine foutjes Verstappen'

Palmer merkte in een ander interview ook nog fijntjes op dat men zich eens moet afvragen wat de stand zou zijn als Lewis niet zo'n mazzel had gehad met die rode vlag na zijn fout in Imola.
Kleine foutjes van Max.
Maar ook dan nog even vergeten dat Lewis in Bahrain ook van de track ging waardoor Max die poging kon maken (en nee, niet op de plek van het track limits debacle). Lewis zijn vleugel kapot reed bij Max in Imola. Bij de SC restart in Imola gepakt werd door Yuki. In Portugal outqualified wordt door Bottas. In Portugal ook de herstart verprutst. In Spanje gepakt wordt bij de start. En dan nu weer een heel week verprutst.
Lewis met z'n 10 jaar kampioenschapservaring maakt geen foutjes hoor.
pi_199612927
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:24 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar dan ga je er vanuit dat hij automatisch 2e rijder wordt bij RB. Als iemand bewijst sneller te zijn dan Max ga ik er niet vanuit dat ze hem terugroepen omdat Max nu eenmaal de 1e rijder is.. Zoals dat bij Ricciardo ook niet gebeurd zou zijn. Natuurlijk heb je wel te maken met een auto die waarschijnlijk wat meer op de wensen van Max is afgestemd, maar toch..
Dan ben ik misschien gekleurd, maar ik denk niet dat er iemand is die sneller is dan Max.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:38:43 #240
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199613127
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:26 schreef opreis het volgende:

[..]

Dan ben ik misschien gekleurd, maar ik denk niet dat er iemand is die sneller is dan Max.
Nee, Leclerc en Hamilton zie ik als enige concurrenten, Sainz is goed maar wat langzamer, Norris zie ik ook nog wel heel snel worden. Ricciardo hoort hier ook bij, maar verder is het allemaal sub-sub-top met Vettel, Alonso en Ocon en dan de veldvulling nog.

Perez zit bij RBR vanwege de hoop dat ie iets kon betekenen en vooral ook omdat er niemand anders (beschikbaar) was/is.
pi_199613197
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:38 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nee, Leclerc en Hamilton zie ik als enige concurrenten, Sainz is goed maar wat langzamer, Norris zie ik ook nog wel heel snel worden. Ricciardo hoort hier ook bij, maar verder is het allemaal sub-sub-top met Vettel, Alonso en Ocon.

Perez zit bij RBR vanwege de hoop dat ie iets kon betekenen en vooral ook omdat er niemand anders (beschikbaar) was/is.
Bottas staat 5~6 keer per seizoen voor Lewis door z'n quali. Ik denk dat Max dat toch wel een stuk beter kan. Vervolgens maakt Lewis het nog vaak goed in de race maar daar is Max minimaal net zo goed of beter. Ik kan me niet herinneren dat er ook maar 1 teamgenoot op pace echt sneller is geweest dan Max.
Rosberg was ook geen ster maar die kon hem ook verslaan/bij houden. Button kon dat ook. Alonso ook. 3/5 van z'n teamgenoten kunnen dat dus.
Leclerc is nu nog wat grillig en moeilijk in te schatten.
pi_199613331
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:26 schreef opreis het volgende:

[..]

Maar dan ga je er vanuit dat de Mercedes op dit moment veel beter is, maar dat het puur door Max komt dat de RB in de buurt blijft en niet door de auto? En ze daarom ook niemand gaan vinden die tactisch van waarde kan zijn op dit moment?

In dat geval blijven alleen de echte topcoureurs over die dat kunnen, maar zover zou ik dan weer niet willen gaan.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 15:55:20 #243
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_199613450
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 14:47 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Vooral Imola ja, maar ook in Barcelona had Perez er mijns inziens echt wel voor kunnen zorgen dat Lewis het niet had gehaald tov Max. Even los van de vraag of Perez op de baan iets hadden kunnen doen, had Mercedes vast nog een keer nagedacht over de stop van Hamilton als Perez er nog tussen had gereden. En Hamilton was Perez sowieso veel eerder tegengekomen dan Max nu, die was inderdaad kansloos. Zelfs Bottas zorgde ervoor dat Lewis iets tijd verloor, terwijl die niet de intentie om Lewis (lang) op te houden..

Perez hoort ervoor te zorgen dat Mercedes niet zomaar een andere tactiek kan proberen zonder dat het gevolgen heeft. Door er dan ook gewoon te zijn op dat moment en niet vast te zitten achter een Mclaren.
Eens dat ze onder normale omstandigheden niet zo snel een extra stop zouden doen, hoor. Maar juist in Spanje denk ik dat ze altijd gewonnen hadden, ook wanneer Perez ertussen had gereden. En ik denk ook dat ze het altijd gedaan hadden, simpelweg omdat hij toch altijd minimaal 2e was geworden en dit een unieke kans op de zege had gegeven.

Straks op circuits waar inhalen moeilijker is gaat het wel een rol spelen. Hongarije, waar ze het in 2019 natuurlijk flikten, daar zouden ze het niet zo snel doen als Perez dichtbij genoeg zit.

Wel leuk dat Perez wel al punten afgepakt heeft val Lewis, terwijl Bottas dat nog niet gedaan heeft bij Max :)
Rini dankjewel.
pi_199613603
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:49 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar dan ga je er vanuit dat de Mercedes op dit moment veel beter is, maar dat het puur door Max komt dat de RB in de buurt blijft en niet door de auto? En ze daarom ook niemand gaan vinden die tactisch van waarde kan zijn op dit moment?

In dat geval blijven alleen de echte topcoureurs over die dat kunnen, maar zover zou ik dan weer niet willen gaan.
Ik denk dat Mercedes over de eerste 5 races een auto heeft gehad die gemiddeld een tiende of 2 beter is dan de RB. (gaat natuurlijk om veel verschillende elementen als kwali pace, race pace, banden verbruik, maar dan gesimplificeerd). Max maakt nu het verschil (zie Lewis zijn blunder in Imola en nu Monaco+tal van andere foutjes van Lewis).
Ik denk dat iemand vinden die van waarde kan zijn wel mogelijk is, maar het hangt er vooral vanaf hoe snel de auto's t.o.v elkaar zijn. Bottas is nu al 5 jaar "de ideale 2e coureur" maar dat komt voornamelijk omdat de Merc gewoon sneller is dan de competitie. Je zag in 2018 dat hij dan in 1x 5e finishd zodra de rest dichterbij zit.
pi_199613621
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Wel leuk dat Perez wel al punten afgepakt heeft val Lewis, terwijl Bottas dat nog niet gedaan heeft bij Max :)
Lewis heeft voornamelijk punten verspeeld.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:35:14 #246
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199614260
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:42 schreef opreis het volgende:

[..]

Bottas staat 5~6 keer per seizoen voor Lewis door z'n quali. Ik denk dat Max dat toch wel een stuk beter kan. Vervolgens maakt Lewis het nog vaak goed in de race maar daar is Max minimaal net zo goed of beter. Ik kan me niet herinneren dat er ook maar 1 teamgenoot op pace echt sneller is geweest dan Max.
Rosberg was ook geen ster maar die kon hem ook verslaan/bij houden. Button kon dat ook. Alonso ook. 3/5 van z'n teamgenoten kunnen dat dus.
Leclerc is nu nog wat grillig en moeilijk in te schatten.
Ik zie nu dat mijn nee er een beetje raar staat, ik bedoelde dat ik het idd met je eens ben maar het staat er wat krom :P
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:36:53 #247
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199614273
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 15:49 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Als Perez Ricciardo met drs niet voorbij komt is de Mercedes en zeker de motor dus inderdaad een stuk beter.
pi_199624138
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:43 schreef Tarado het volgende:

[..]

die nieuwe eigenaren moeten wel even de tijd krijgen, zo makkelijk is het niet om vooruitgang te boeken en volgend jaar een nieuw concept, dan kan je wel heel veel in dit jaar steken maar hoeveel plekken ga je daarmee opschieten is dan de vraag
En ik dacht dat ze volgend jaar nog veel meer gingen shoppen in de mercedes onderdelen lijst.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 26 mei 2021 @ 19:22:07 #249
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_199631945
Jezus wat komt Albers zuur over zeg. Dat moet echt vreselijk serieus en dus kut worden als hij erbij zou komen.
https://www.gpfans.com/nl(...)analisten-vertellen/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 mei 2021 @ 19:52:52 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199632543
quote:
1s.gif Op woensdag 26 mei 2021 19:22 schreef heywoodu het volgende:
Jezus wat komt Albers zuur over zeg. Dat moet echt vreselijk serieus en dus kut worden als hij erbij zou komen.
https://www.gpfans.com/nl(...)analisten-vertellen/
Ah, the analist that geen zin zonder Engelse words kon praten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')