abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 mei 2021 @ 11:55:43 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199447903
Vanaf kwart over twaalf lokale tijd weer alarm in het zuiden van Israël. Twee inslagen in Netivot, geen schade.
pi_199447991
Ja, het is antisemitisme als je het bestaan van de enige Joodse staat in twijfel trekt. Een mini landje waar maar 5 miljoen mensen wonen, notabene 20% bestaande uit moslims.

Niemand trekt in twijfel het bestaan van 23 (!) islamitische landen.

Pakistan: 100% islamitisch.
SA: 100% islamitisch
Yemen: 100% islamitisch
etcetera.

Al deze landen staan bol van racisme, apartheid en islamitische superioriteitswaanzin. In de media hoor je hier niets over, maar draait alles om 'kritiek op Israël'.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:00:52 #103
117098 Hathor
Effe niet
pi_199448003
Hamas heeft in de loop der jaren een aardig voorraadje raketten weten aan te leggen, dan weet je toch gewoon dat ze helemaal voor dit soort situaties leven, ze werken er jarenlang naar toe, gaan dan een paar dagen helemaal los, en moeten dan weer een paar jaar nieuwe voorraden aanleggen. Ondertussen lopen er mensen rond in Gaza die niks te vreten hebben, maar he....gelukkig kunnen ze wel dingen opblazen. :')

Echt, die lui sporen totaal niet, mindset van een amoebe.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:04:21 #104
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_199448076
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:00 schreef Hathor het volgende:
Hamas heeft in de loop der jaren een aardig voorraadje raketten weten aan te leggen, dan weet je toch gewoon dat ze helemaal voor dit soort situaties leven, ze werken er jarenlang naar toe, gaan dan een paar dagen helemaal los, en moeten dan weer een paar jaar nieuwe voorraden aanleggen. Ondertussen lopen er mensen rond in Gaza die niks te vreten hebben, maar he....gelukkig kunnen ze wel dingen opblazen. :')

Echt, die lui sporen totaal niet, mindset van een amoebe.
Hamas is dan ook een plaag, net zoals de hardliners binnen de Israëlische regering dat zijn. Het zijn ook deze partijen die profijt hebben van de aanhoudende strijd.

De meeste burgers - aan beide zijden - zitten hier helemaal niet op te wachten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 16 mei 2021 @ 12:06:15 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_199448117
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:48 schreef Bensel het volgende:
[ twitter ]

Mooi draadje over aanval op tunnels
Gaza is bijna geheel ondergraven, een groot netwerk van tunnels hebben ze daar aangelegd. Vandaag of morgen stort die hele strip met alles erop en eraan een paar meter de grond in.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199448138
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 00:22 schreef Richestorags het volgende:
Ik vraag me af wat nou een realistische oplossing is voor dit conflict, voorzover die bestaat. Iemand ideeën?
Flinke politieke druk op beide kanten om tot een oplossing te komen. Israël komt ermee weg omdat Amerika ze nog onvoorwaardelijk steunt. Hamas komt ermee weg omdat ze onvoorwaardelijke steun krijgen van Iran.
Incelfrikandel
pi_199448377
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb het gevraagd en die vinden ze gewoon lief. En nu?
...En toen ben je gestopt met doorvragen.

Of heb je toen aan deze praktiserende moskee gaande moslims doorgevraagd of ze hun zoon of dochter nog steeds voor 100% zouden respecteren, accepteren en lief zouden hebben als hun kind zou aangeven op het zelfde geslacht te vallen, of bijvoorbeeld de islam willen te verlaten.

Nu kan het zijn dat je dat gevraagd hebt, en het kan ook zo zijn dat toevallig die moslims aan zouden geven dat dat helemaal niks uitmaakt voor hun en dat er dan niets verandert.

Ik weet dat die er ook zijn.
Maar ik weet zo onderhand nu ook wel dat deze moslims ver in de minderheid zijn.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 16 mei 2021 @ 12:16:59 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199448378
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Flinke politieke druk op beide kanten om tot een oplossing te komen. Israël komt ermee weg omdat Amerika ze nog onvoorwaardelijk steunt. Hamas komt ermee weg omdat ze onvoorwaardelijke steun krijgen van Iran.
waar komt Hamas mee weg dan? Voorlopig is het puin ruimen voor ze.
pi_199448475
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

waar komt Hamas mee weg dan? Voorlopig is het puin ruimen voor ze.
Financieel gezien ontvangen ze nog een hoop steun uit Turkije, Qatar en Iran. Militair gezien ontvangen ze hun steun voornamelijk uit Iran. Als die landen hun steun opdrogen krijgt Hamas het heel moeilijk.
Incelfrikandel
  zondag 16 mei 2021 @ 12:24:44 #110
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_199448521
quote:
4s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

...En toen ben je gestopt met doorvragen.

Of heb je toen aan deze praktiserende moskee gaande moslims doorgevraagd of ze hun zoon of dochter nog steeds voor 100% zouden respecteren, accepteren en lief zouden hebben als hun kind zou aangeven op het zelfde geslacht te vallen, of bijvoorbeeld de islam willen te verlaten.

Nu kan het zijn dat je dat gevraagd hebt, en het kan ook zo zijn dat toevallig die moslims aan zouden geven dat dat helemaal niks uitmaakt voor hun en dat er dan niets verandert.

Ik weet dat die er ook zijn.
Maar ik weet zo onderhand nu ook wel dat deze moslims ver in de minderheid zijn.
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die hun ogen open doen en zien dat moslims in de westerse wereld gewoon een bijzonder moeilijk verhaal is. En de enige die dit kunnen veranderen zijn de moslims zelf.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:31:26 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199448620
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Financieel gezien ontvangen ze nog een hoop steun uit Turkije, Qatar en Iran. Militair gezien ontvangen ze hun steun voornamelijk uit Iran. Als die landen hun steun opdrogen krijgt Hamas het heel moeilijk.
maar het blijft een kansloze missie
pi_199448651
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat jij heel goed weet hoe ik daarover denk.

Maar ik ben niet blind waar "ze" het 1400 jaar geleden van geleerd hebben.
Oh ik weet ook wel dat de Joden echt geen lieverdjes zijn, eigenlijk geen enkele groep gelovigen. Naar mijn mening allemaal ellende, Christenen, Joden, Moslims etc. Maar van Joden heb ik geen last op straat, Joden vallen mij niet lastig, Joden zijn een apart volkje maar hebben wij iets te vrezen voor dat geloof als niet Joden? Bij de islam is dat toch een heel stuk anders.
pi_199448664
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Flinke politieke druk op beide kanten om tot een oplossing te komen. Israël komt ermee weg omdat Amerika ze nog onvoorwaardelijk steunt. Hamas komt ermee weg omdat ze onvoorwaardelijke steun krijgen van Iran.
Dat eerste valt nog wel mee. Vorige administratie was natuurlijk uitgesproken pro-Israël. Momenteel zijn voornamelijk de Democraten hierover verdeeld schijnbaar.
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 00:22 schreef Richestorags het volgende:
Ik vraag me af wat nou een realistische oplossing is voor dit conflict, voorzover die bestaat. Iemand ideeën?
Ik benader dit zeer pragmatisch. Ik geloof ook niet in "eerlijke" oplossingen. Geen enkele partij gaat een oplossing waarbij water bij de wijn moeten worden gedaan namelijk als dusdanig beschouwen. Een gewapend conflict of oorlog wordt nu eenmaal bijna altijd gewonnen door de sterkte partij, en dat is in deze (tenzij zich er echt andere landen concreet mee gaan bemoeien) Israël.

De Palestijnen moeten leren dat het niet heel handig is om duizenden raketten af te voeren op een land dat vele malen sterker is. Ik denk ook dat men misschien nog zeker op andere vlakken, via de dialoog, het één en ander kan bewerkstelligen. Alleen je ziet geregeld in Islamtische culturen dat de dialoog voelt als een soort verlies, het idee is juist om heetgebakerd een halve Jihad te willen voeren. En met hulp van 'Allah', wie weet winnen we dan. Helaas, maar zo werkt het gewoonweg niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2021 12:35:24 ]
pi_199448673
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 00:22 schreef Richestorags het volgende:
Ik vraag me af wat nou een realistische oplossing is voor dit conflict, voorzover die bestaat. Iemand ideeën?
Er is geen oplossing voor dit conflict simpelweg omdat niemand van de betrokken partijen water bij de wijn wil doen.
De Israëlieten willen het liefst een Joods only staat. De Islamieten (een groot deel van de Arabische wereld), zouden het liefst willen dat er geen enkele Jood meer op deze aardkloot is.

Stel dat de Israëlieten alles wat ze hebben opgebouwd met de grond gelijk zouden maken en hun grondgebied zouden verlaten door terug naar Europa te gaan of elders te trekken. Het resultaat:

- 50 jaar later is het nog steeds een grote woestijnzooi daar omdat zonder Israëlitische of westerse aansturing een hele hoop onmogelijk is.
- In heel Europa en de rest van de wereld zou een groot deel van de Arabieren het Israëlitische volk nog steeds najagen en van de bodem willen vegen. Het zou nooit goed genoeg zijn.

Wie hier op school heeft gezeten weet dat kinderen van bepaalde minderheden een niet te verklaren haat voor Joden hebben. Wanneer je hoort wat er gezegd wordt, draait je maag om. :r

Daarom alleen al denk ik dat Joden zelfs niet met rust zouden worden gelaten als ze niet zaten in het gebied wat nu Israël heet.

Ik zeg "een groot deel van", omdat niet alle Arabieren hetzelfde zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 16-05-2021 12:41:35 ]
pi_199448715
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:31 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar het blijft een kansloze missie
Dat is nog maar de vraag. Als je Hamas de mogelijkheden ontneemt om te vechten houden ze het niet lang vol. Zonder geld en raketten zijn ze nergens.

quote:
7s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:34 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat eerste valt nog wel mee. Vorige administratie was natuurlijk uitgesproken pro-Israël. Momenteel zijn voornamelijk de Democraten hierover verdeeld schijnbaar.
De huidige administratie is niet minder Pro-Israël dan de vorige administratie. Opvallend eigenlijk, Obama was veel kritischer.
Incelfrikandel
  zondag 16 mei 2021 @ 12:39:45 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199448747
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Als je Hamas de mogelijkheden ontneemt om te vechten houden ze het niet lang vol. Zonder geld en raketten zijn ze nergens.
[..]

De huidige administratie is niet minder Pro-Israël dan de vorige administratie. Opvallend eigenlijk, Obama was veel kritischer.
ad·mi·nis·tra·tie (de; v; meervoud: administraties)
1) beheer van stukken: ledenadministratie, loonadministratie
2) de mensen die daarmee belast zijn
3) de stukken
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199448797
quote:
85s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

ad·mi·nis·tra·tie (de; v; meervoud: administraties)
1) beheer van stukken: ledenadministratie, loonadministratie
2) de mensen die daarmee belast zijn
3) de stukken
Verdomde verengelsing o|O
Incelfrikandel
  zondag 16 mei 2021 @ 12:50:35 #118
117098 Hathor
Effe niet
pi_199448863
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag. Als je Hamas de mogelijkheden ontneemt om te vechten houden ze het niet lang vol. Zonder geld en raketten zijn ze nergens.
[..]

De huidige administratie is niet minder Pro-Israël dan de vorige administratie. Opvallend eigenlijk, Obama was veel kritischer.
Dat is nou net het probleem, er zijn talloze organisaties en NGO's die de Palestijnen financieel ondersteunen en dat ook zullen blijven doen. Onze eigen Sigrid Kaag heeft er ook hele bakken geld heengebracht.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 zondag 16 mei 2021 @ 12:51:12 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199448871
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als je uit 100 landen gegooid word, kan je niet altijd beroepen op "het lag niet aan ons!".

Jawel hoor, aangezien die expulsies en erger (pogroms) waren gebaseerd op een achterlijke, religieus-geïnspireerde doctrine die stelde dat de ongelovige 'Joden' de Messias, Jezus, hadden vermoord.

Daar lag dat aan. Niet aan "hen" in ieder geval. Ben anders zeer benieuwd hoe jij historisch denkt te onderbouwen dat dat antisemitisme anders is ontstaan en handen en voeten kreeg in Europa.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199448895
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:18 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin. Als er geen bommenregen vanuit Gaza was gekomen dan was een reactie zoals wij die nu zien ook uitgebleven. Denk je nu echt dat de internationale wereld instemmend had toegekeken als Israël had gedaan wat ze nu hadden gedaan als daar geen bommenregen vanuit Gaza aan vooraf was gegaan? Dan was er niks gebeurd, omdat het Israël internationaal teveel aanzien had gekost.

Tja, en 1995. Ik heb gisteren een met een filmpje van de aanslagen 2001-2005. Ik blijf het filmpje niet plaatsen omdat het nogal heftig is, maar als je wil kan je terugkijken. Wat ik alleen wil zeggen: als je met een dergelijke golf aan geweld wordt geconfronteerd dat overleef ik deze busreis? iedere keer weer een legitieme vraag is, je misschien iets meer afstand wil creëren.

Bij sommige reacties zijn er gewoon 2 problemen in mijn ogen. Men bekijkt het teveel vanuit ons perspectief alsof Gaza Zuid-Beverland is (gelijk qua grootte) en wij halen er een element uit de geschiedenis uit, zoals 1995 en zeggen daarom is die andere partij nu fout, terwijl in de 25 jaar daarna nog zoveel is gebeurd vanuit beide kanten die je moet meewegen.
De reactie vanuit Hamas is geen spontane reactie. Je doet net of er voor de reactie van Hamas niets aan de hand was. Afgelopen jaar zijn er 300 aanvallen geweest in dat gebied wat zo groot is als een lucifer doosje. Telt hun veiligheid dan niet? Wat heeft Hamas verder te maken met het landjepik en ethisch zuiveren van gebieden? Israël kan daar toch gewoon mee stoppen? Wat heeft het tegenhouden van goederen tot in treurnis te maken met Hamas? Je bent dan toch bezig om ze juist afhankelijk te maken van Hamas. Want door de schaarste ligt Hamas op pole.
pi_199448900
Er is geen realistische oplossing voor dit conflict zolang Israël niet wil toegeven dat hun zogenaamd ''land'' een kolonie is die zij gestolen hebben van de Palestijnen. Israël heeft niks te zoeken in dat gebied. Ze moeten daar weg.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_199448911
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:53 schreef Nexum het volgende:
Er is geen realistische oplossing voor dit conflict zolang Israël niet wil toegeven dat hun zogenaamd ''land'' een kolonie is die zij gestolen hebben van de Palestijnen. Israël heeft niks te zoeken in dat gebied. Ze moeten daar weg.
Er is geen realistische oplossing blablabla, tenzij ze zichzelf stateloos maken.

Okay. :D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199448922
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is nou net het probleem, er zijn talloze organisaties en NGO's die de Palestijnen financieel ondersteunen en dat ook zullen blijven doen. Onze eigen Sigrid Kaag heeft er ook hele bakken geld heengebracht.
Dat is kleingeld in vergelijking wat de organisatie allemaal ontvangt uit Iran.
Incelfrikandel
  zondag 16 mei 2021 @ 12:54:45 #124
477768 TweedeKlum
Live free.
pi_199448925
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:53 schreef Nexum het volgende:
Er is geen realistische oplossing voor dit conflict zolang Israël niet wil toegeven dat hun zogenaamd ''land'' een kolonie is die zij gestolen hebben van de Palestijnen. Israël heeft niks te zoeken in dat gebied. Ze moeten daar weg.
:') !
Het is koud, het is guur....
pi_199448932
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 12:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er is geen realistische oplossing blablabla, tenzij ze zichzelf stateloos maken.

Okay. :D
Israël verdient het niet om een staat te zijn als dit gebeurd door een genocide op de Palestijnse mensen uit te voeren en hun uit hun huis te kicken zonder enige waarschuwing? Wat is daar zo hard aan te begrijpen?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')