920 geland in Israel en dan nog geen dozijn slachtoffers? Dan zou ik me toch eens achter de oren gaan krabben en me afvragen waar ik het eigenlijk allemaal voor doe.quote:Op zondag 16 mei 2021 03:01 schreef intellectuele_user het volgende:
2300 raketten - 1380 = 920 geland in Israël = 40%
Hamas, Islamic Jihad and other militant groups have fired around 2,300 rockets from Gaza since Monday, the Israeli military said on Saturday. It said about 1,000 were intercepted by missile defences and 380 fell into the Gaza Strip.
Israel has launched more than 1,000 air and artillery strikes into the densely populated coastal strip, saying they were aimed at Hamas and other militant targets.
There has also been an upsurge in deadly clashes in the occupied West Bank. At least 12 Palestinians have been killed by Israeli troops in the occupied West Bank since Friday, most of them during clashes.
https://www.reuters.com/w(...)enth-day-2021-05-15/
Voor dit. Voor de stevige reactie van Israël. Dat is het doel. De wereld moet afkeuren wat israel doet en misschien dat ze dan meer autonomie krijgen.quote:Op zondag 16 mei 2021 03:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
920 geland in Israel en dan nog geen dozijn slachtoffers? Dan zou ik me toch eens achter de oren gaan krabben en me afvragen waar ik het eigenlijk allemaal voor doe.
Hamas heeft totaal geen invloed op wat Israël doet. Hamas is het excuus van Israël geworden om bestaande oplossingen tussen de Palestijnen en Israëli's niet na te komen en zelfs te overtreden. Het verdrag van 95 is hier een goed voorbeeld van. Israël gebruikt de tijd en rekt zodat het langzaam kan pikken.quote:Op zondag 16 mei 2021 00:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hamas moet weg, zonder meer. Tot overeenstemming komen met iemand die als belangrijkste doel heeft de vernietiging van de staat Israël is vrijwel onmogelijk. Meest logische is dat Fatah in dat machtsvacuüm stapt. Israël en Fatah zijn geen beste vrienden, maar ze staan elkaar minder naar het leven dan Hamas en Israël.
Vanaf daar gaan bouwen. Wordt sowieso een proces van decennia zonder garantie op een goede afloop, maar met Hamas gaat het zeker niet lukken.
Waarom zien we dan niet meer kritiek vanuit de Palestijnen richting Hamas?quote:Op zondag 16 mei 2021 06:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas heeft totaal geen invloed op wat Israël doet. Hamas is het excuus van Israël geworden om bestaande oplossingen tussen de Palestijnen en Israëli's niet na te komen en zelfs te overtreden. Het verdrag van 95 is hier een goed voorbeeld van. Israël gebruikt de tijd en rekt zodat het langzaam kan pikken.
Waarom zouden ze? Wie anders in die regio geeft ze nog een kans om aan hun situatie iets te doen? Hamas heeft vele gezichten in die regio. En ook de recources om je iets aan te kunnen bieden. Van werk tot gratis voedsel of ander hulp. Maar daar moet je soms wel iets voor terug doen.quote:Op zondag 16 mei 2021 06:42 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Waarom zien we dan niet meer kritiek vanuit de Palestijnen richting Hamas?
Die worden vermoord.quote:Op zondag 16 mei 2021 06:25 schreef jameshond7 het volgende:
Waarom zie we eigenlijk geen pro-israeliers de straten op gaan?
Denk niet dat de Palestijnen dat expres doen maar is wel een logisch gevolg van de manier van hun oorlogsvoering. Als je zoveel raketten willekeurig afvuurt vallen er af en toe wat op gezinnen en baby's. Maar goed, is de keuze van de Palestijnen om dat zo te doen, maar ik snap dat je kwaad bent op de Palestijnen.quote:Op zondag 16 mei 2021 02:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Je gooit geen bommen op gezinnen en baby’s.
Ik zie er veel die dit roepen, veel zijn er verontwaardigd dat er Palestijnss kinderen zijn omgekomen. Op de NOS facebook schreeuwen ze ook al moord en brand.quote:Op zondag 16 mei 2021 02:15 schreef ootjekatootje het volgende:
Je gooit geen bommen op gezinnen en baby’s.
Omdat, heel gek, die krachtige Israëlische lobby, je weet wel, die de hele wereld stiekem controleert, blijkbaar nog geen kleine rally op kan zetten. Als er een oproep of ook maar een beetje praat over wat geweest dan had ik het wel gehoord denk ik.quote:Op zondag 16 mei 2021 06:25 schreef jameshond7 het volgende:
Dus Nederland, UK etc mogen ook niet meedoen? Wij zij nog gewoon actief in Afghanistan en tig andere landen hoor waar we oorlog voeren.quote:Op zondag 16 mei 2021 02:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is 2021, je gooit geen bommen op burgers. Dan verlies je je waardigheid als land.
Ik zou graag zien dat we Israël uit het Eurovisie songfestival pleuren, gewoon als statement. Landen die op dit moment in oorlog zijn, kunnen niet meedoen met een liedjeswedstrijd. Zeker niet in een stad die deze week hun bombardement herdacht hebben.
Kan echt niet.
Omdat als je met een israelische vlag gaat lopen, je haatbaarden aantrekt.quote:Op zondag 16 mei 2021 06:25 schreef jameshond7 het volgende:
quote:Op zondag 16 mei 2021 02:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Israël hoort dit jaar niet thuis op ons Eurovisie songfestival.
Dan lijkt het mij zeer duidelijk waar het probleem ligt.quote:Op zondag 16 mei 2021 09:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat als je met een israelische vlag gaat lopen, je haatbaarden aantrekt.
Hoe zouden wij reageren als Islamieten de Israeli van hun grond hebben verdreven, de minderheid op hun grond andere rechten geven met als doel ze als tweede rangs burgers te behandelen, deze groep onder militairrecht laten vallen, er veel aan doen om deze groep te verdrijven, overal checkpoint plaatsen waardoor het 165 dorpjes worden waar alleen die groep nauwelijk tussen kan reizen. Daarnaast een grote groep Israëli in een gebied drijven en drie van de vier grenzen afsluiten, het gebied controleren en bepalen wat er geïmporteerd en geëxporteerd mag worden, het gebied maximaal vier uur stroom per dag geven en toegang tot eerste levensbehoeften ontzeggen. Ow en als een Israëli besluit te willen verhuizen, het gebiedspaspoort afnemen waardoor ze nooit meer kunnen terugkeren.quote:Op zondag 16 mei 2021 07:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik zie er veel die dit roepen, veel zijn er verontwaardigd dat er Palestijnss kinderen zijn omgekomen. Op de NOS facebook schreeuwen ze ook al moord en brand.
Hoe anders is het commentaar als wij onze kinderen van de straten kunnen schrapen na weer een islamitische aanval.
Nou ja het is wel het risico dat Hamas wil nemen. Je kan je niet verschuilen achter het argument dat je niet anders kan. Hamas kan ook op militaire doelen alleen richten. Hetzelfde argument geldt ook voor Israël. Dat moeten we als internationale gemeenschap niet willen pikken. Burgers mogen nooit doelwit zijn of worden of geaccepteerd bijkomende schade worden.quote:Op zondag 16 mei 2021 07:16 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Denk niet dat de Palestijnen dat expres doen maar is wel een logisch gevolg van de manier van hun oorlogsvoering. Als je zoveel raketten willekeurig afvuurt vallen er af en toe wat op gezinnen en baby's. Maar goed, is de keuze van de Palestijnen om dat zo te doen, maar ik snap dat je kwaad bent op de Palestijnen.
Schattige selectieve verontwaardiging. Laat me raden, het feit dat de Palestijnen lukraak honderden de raketten afvuren op Israël moeten we maar even negeren?quote:Op zondag 16 mei 2021 02:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Aboutaleb moet echt een statement maken, ik zet de tv uit als Israël optreedt.
Je gooit geen bommen op burgers, dan ben je echt de weg kwijt.
Hou op hoor, dat was op mijn vorige studie ook al een verschrikkelijk item. Israël organiseerde toen het songfestival en app-groepen en Facebook-groepen werden volgepompt met berichten dat we dit moesten boycotten, vooral niet kijken, en actie voeren.quote:Op zondag 16 mei 2021 02:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat mag echter niet worden benoemd, want vermeend onderdrukt, want zielig, want 'soft bigotry of low expectations'. Palestijnen betreft natuurlijk moslims, en moslims in het algemeen zijn natuurlijk voor een bepaalde groep in het Westen een soort gehandicapt troetelkindje geworden, wat die ook doen, je kan het ze niet aanrekenen en men moet in bescherming worden genomen. Vaak zijn dit trouwens de mensen die amper tot geen moslims kennen is mijn ervaring, en een heel fantasiebeeld hebben gecreëerd omtrent 'de moslims' of 'de migrant'.quote:Op zondag 16 mei 2021 09:10 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij zeer duidelijk waar het probleem ligt.
quote:Op zondag 16 mei 2021 02:38 schreef intellectuele_user het volgende:
Volgens AP was er geen Hamas in het 'mediagebouw' aanwezig.
The AP condemned the attack, and asked Israel to put forward evidence. "We have had no indication Hamas was in the building or active in the building," the news organisation said in a statement.
In what it called a reprisal for Israel's destruction of the al-Jala building, Hamas fired rockets at Tel Aviv and towns in southern Israel early on Sunday.
https://www.reuters.com/w(...)enth-day-2021-05-15/
Nou idd, dat zal ze leren!quote:Op zondag 16 mei 2021 02:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Aboutaleb moet echt een statement maken, ik zet de tv uit als Israël optreedt.
Je gooit geen bommen op burgers, dan ben je echt de weg kwijt.
Liveleak was al jaren aan het sterven. Dat de stekker eruit is, heeft niks met het huidige conflict te maken.quote:Op zondag 16 mei 2021 09:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ twitter ]
[ twitter ]
En mocht er nog enige twijfel bestaan over de echte motieven
[ twitter ]
Nee dat kan niet, want er moet een Israëlisch/joods complot achter zitten.quote:Op zondag 16 mei 2021 09:55 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Liveleak was al jaren aan het sterven. Dat de stekker eruit is, heeft niks met het huidige conflict te maken.
Dat afgelopen jaren veel gore sites ophouden met bestaan, dat is wel een opvallende ontwikkeling.
Ja dat antwoord weet ik wel, want dat kan ik je geven. Hoe is die reactie nu? Of ben je vergeten dat Joden door de eeuwen heen verketterd, verjaagd, vervolgd en vermoord zijn geworden in de nu veelal islamitische landen? En het antwoord daarop is dus het wordt genegeerd, het wordt vergeten want alleen de "Jood" is slecht. Maar dat zie je tegenwoordig wel overal he, selectieve verontwaardiging zodra het om bepaalde groepen gaat, en dan maakt het niet uit of de misdaad 400 jaar geleden is begaan, 100 jaar geleden of nu. Maar recentere gebeurtenissen van misdaden van die zogenaamd heilig verklaarde groepen mag nooit besproken worden.quote:Op zondag 16 mei 2021 09:21 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Hoe zouden wij reageren als Islamieten de Israeli van hun grond hebben verdreven, de minderheid op hun grond andere rechten geven met als doel ze als tweede rangs burgers te behandelen, deze groep onder militairrecht laten vallen, er veel aan doen om deze groep te verdrijven, overal checkpoint plaatsen waardoor het 165 dorpjes worden waar alleen die groep nauwelijk tussen kan reizen. Daarnaast een grote groep Israëli in een gebied drijven en drie van de vier grenzen afsluiten, het gebied controleren en bepalen wat er geïmporteerd en geëxporteerd mag worden, het gebied maximaal vier uur stroom per dag geven en toegang tot eerste levensbehoeften ontzeggen. Ow en als een Israëli besluit te willen verhuizen, het gebiedspaspoort afnemen waardoor ze nooit meer kunnen terugkeren.
En als die Israeli besluit agressief te worden. Minimaal tien keer harder terugslaan.
Hoe anders zou het commentaar van "ons" dan zijn? Als het Islamieten zijn die er een apartheidsstaat van maken en ondanks een duidelijk krachtsverschil toch met alle kracht terugslaan?
Jij weet het antwoord ook wel
Niet eens met het standpunt omtrent de Islam. Stellen dat de hele Islam is een ziekte is raakt kant noch wal. Er zijn meer dan genoeg moslims die zich prima gedragen.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ja dat antwoord weet ik wel, want dat kan ik je geven. Hoe is die reactie nu? Of ben je vergeten dat Joden door de eeuwen heen verketterd, verjaagd, vervolgd en vermoord zijn geworden in de nu veelal islamitische landen? En het antwoord daarop is dus het wordt genegeerd, het wordt vergeten want alleen de "Jood" is slecht. Maar dat zie je tegenwoordig wel overal he, selectieve verontwaardiging zodra het om bepaalde groepen gaat, en dan maakt het niet uit of de misdaad 400 jaar geleden is begaan, 100 jaar geleden of nu. Maar recentere gebeurtenissen van misdaden van die zogenaamd heilig verklaarde groepen mag nooit besproken worden.
Maar dat is niet echt een reactie op mijn opmerking. Er is heel veel verontwaardiging over de burgerdoden of kinderen die omkomen. Wat ik wel apart vindt, want velen die nu brullen over deze doden zijn doodstil of schieten meteen in de verdediging zodra anderen iets negatiefs durven te vinden over de burgerdoden en kinderen na wederom een islamitische aanslag in Europa. Zodra islamitische kinderen omkomen schreeuwen mensen (veelal moslims) moord en brand, zodra Europese kinderen omkomen zwijgen ze en staan ze in de starthouding om de islam te verdedigen. Ik heb ze ook nooit gehoord over die kinderen en burgerdoden door IS waarbij de gruwelheden nog wel een factortje 1000 erger waren. Het is een hypocriete bedoeling, waarbij hypocriet niet helemaal het juiste woord is want mij toont het voor de zoveelste keer aan dat de islam een ziekte is en we kunnen knuffelen wat we willen, buurthuizen bouwen wat we willen, bukken totdat onze neus de grond raakt, de islam en medemoslim staat op één en daar ga je nooit of te nimmer tussenkomen. Dus laten we er vooral nog meer binnenhalen in Europa, wat kan er immers gebeuren met een steeds groter wordende groep mensen die een radicale ideologie aanhangen.
Dat is natuurlijk onzin. Als er geen bommenregen vanuit Gaza was gekomen dan was een reactie zoals wij die nu zien ook uitgebleven. Denk je nu echt dat de internationale wereld instemmend had toegekeken als Israël had gedaan wat ze nu hadden gedaan als daar geen bommenregen vanuit Gaza aan vooraf was gegaan? Dan was er niks gebeurd, omdat het Israël internationaal teveel aanzien had gekost.quote:Op zondag 16 mei 2021 06:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas heeft totaal geen invloed op wat Israël doet. Hamas is het excuus van Israël geworden om bestaande oplossingen tussen de Palestijnen en Israëli's niet na te komen en zelfs te overtreden. Het verdrag van 95 is hier een goed voorbeeld van. Israël gebruikt de tijd en rekt zodat het langzaam kan pikken.
Hamas op haar beurt is weer aan het zuigen en heeft er geen baat bij dat de markt verandert.
omdat ze daar bij gratie van hamas zitten. En als dat bekend zou worden, dan zou hun positie als unbiased aangetast kunnen worden, dus ontkent men het maar.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:07 schreef Dejannn het volgende:
Hoe kan een gerenommeerde organisatie als AP nu jarenlang in een gebouw zitten maar niet met zekerheid weten of Hamas daar ook zit. Heel erg opmerkelijk weer.
Dit. Ik had nog even naar twee uitzendingen van Danny Ghosen in Gaza gekeken. Die sprake met iemand die niet bijster enthousiast was over Hamas. Wilde op straat niet verder praten, dus ze gingen naar zijn huis. Toen ze buiten kwamen stond Hamas al op de stoep: vergunningen inleveren en enkeltje hotelkamer. Einde reportage. Zo onafhankelijk is het nieuws dat vanaf die kant komt.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:27 schreef Bensel het volgende:
[..]
omdat ze daar bij gratie van hamas zitten. En als dat bekend zou worden, dan zou hun positie als unbiased aangetast kunnen worden, dus ontkent men het maar.
De overgrote meerderheid van de Nazi's gedroeg zich ook, het was in verhouding maar een kleine groep die de gruweldaden pleegden maar de overgrote meerderheid van de Nazi's keken weg. En dan moet ik denken aan die terrorist in Molenbeek wat maanden over straat kon lopen, bijna alle moslims in die buurt keken weg. De radicale toespraken in vele moskeeën in Europa, bijna alle moslims in die moskeeën kijken weg, want het is keer op keer de inlichtingendiensten die aan de bel trekken, niet een moslim. Of bij de gruweldaden van IS of één van de vele andere duizenden islamitische terroristische groeperingen waar weer de meerderheid van de moslims wegkijken. De aanslagen in Europa, ook de meerderheid van de moslims kijken weg. De onderdrukking, besnijdenis of onderdrukte positie van vrouwen in de islam, de meerderheid van de moslims kijken weg. De afkeer tegen homo's, Joden of anderen, wederom kijkt de meerderheid van de moslims weg.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:17 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Niet eens met het standpunt omtrent de Islam. Stellen dat de hele Islam is een ziekte is raakt kant noch wal. Er zijn meer dan genoeg moslims die zich prima gedragen.
Maar verder benadruk je vooral zeer correct de aanwezige dubbele standaard. En dat is het resultaat van constant maar redeneren vanuit emotie en een onderbuikgevoel. Dit betreft natuurlijk vooral een specifiek kliekje hoger opgeleide, progressief ingestelde medemensen. Vaak ook van goeden huize is mijn ervaring.
Aha dusquote:Op zondag 16 mei 2021 10:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ja dat antwoord weet ik wel, want dat kan ik je geven. Hoe is die reactie nu? Of ben je vergeten dat Joden door de eeuwen heen verketterd, verjaagd, vervolgd en vermoord zijn geworden in de nu veelal islamitische landen? En het antwoord daarop is dus het wordt genegeerd, het wordt vergeten want alleen de "Jood" is slecht. Maar dat zie je tegenwoordig wel overal he, selectieve verontwaardiging zodra het om bepaalde groepen gaat, en dan maakt het niet uit of de misdaad 400 jaar geleden is begaan, 100 jaar geleden of nu. Maar recentere gebeurtenissen van misdaden van die zogenaamd heilig verklaarde groepen mag nooit besproken worden.
Maar dat is niet echt een reactie op mijn opmerking. Er is heel veel verontwaardiging over de burgerdoden of kinderen die omkomen. Wat ik wel apart vindt, want velen die nu brullen over deze doden zijn doodstil of schieten meteen in de verdediging zodra anderen iets negatiefs durven te vinden over de burgerdoden en kinderen na wederom een islamitische aanslag in Europa. Zodra islamitische kinderen omkomen schreeuwen mensen (veelal moslims) moord en brand, zodra Europese kinderen omkomen zwijgen ze en staan ze in de starthouding om de islam te verdedigen. Ik heb ze ook nooit gehoord over die kinderen en burgerdoden door IS waarbij de gruwelheden nog wel een factortje 1000 erger waren. Het is een hypocriete bedoeling, waarbij hypocriet niet helemaal het juiste woord is want mij toont het voor de zoveelste keer aan dat de islam een ziekte is en we kunnen knuffelen wat we willen, buurthuizen bouwen wat we willen, bukken totdat onze neus de grond raakt, de islam en medemoslim staat op één en daar ga je nooit of te nimmer tussenkomen. Dus laten we er vooral nog meer binnenhalen in Europa, wat kan er immers gebeuren met een steeds groter wordende groep mensen die een radicale ideologie aanhangen.
Als je uit 100 landen gegooid word, kan je niet altijd beroepen op "het lag niet aan ons!".quote:Op zondag 16 mei 2021 10:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat het acceptabel is, dat maak jij en alleen jij ervan zodat je de inhoud van mijn post verder kunt negeren want een inhoudelijke tegenreactie heb je blijkbaar niet.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:59 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Aha dus
- omdat afgelopen duizenden jaren
- omdat Islam
is wat israel nu doet helemaal acceptabel.
Wordt lachen straks, met de oeigoeren die het overleven. Exit: oeps dat trek ik in, dat is een islamitisch volk dan mag het niet
mevrouw Kip uit 2018 was anders een redelijk succes.quote:Op zondag 16 mei 2021 02:37 schreef ootjekatootje het volgende:
Als je in elk land waarin je aanwezig bent problemen veroorzaakt en zwaar oververtegenwoordigd bent in alle negatieve statistieken kun je je ook niet altijd beroepen op "het ligt niet aan ons".quote:Op zondag 16 mei 2021 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als je uit 100 landen gegooid word, kan je niet altijd beroepen op "het lag niet aan ons!".
goh, tactiek gebruiken tegen de mensen die je dood willen hebben, en niet als een barbaar al schreeuwend op je vijand aflopen. Vreemdquote:Op zondag 16 mei 2021 11:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Fun fact, By Way of Deception is het (on) officiele motto van de Mossad, een ex-Mossad heeft ooit een boek met die titel geschreven (wat daarna door Mossad werd verboden omdat het hun geheimen prijs gaf).
https://en.wikipedia.org/wiki/By_Way_of_Deception
====================
https://www.timesofisrael(...)ress-to-trick-hamas/
The IDF officially denied that it had intentionally misled the foreign press to spread disinformation about the non-existent ground invasion, saying the incident was the result of an internal miscommunication. Conricus told reporters he took “personal responsibility” for the incorrect information.
However, the military did not explain the extended amount of time between it becoming aware of the widespread, significant error — ground invasions of Gaza are exceedingly rare and considered a major step not taken at the drop of a hat — and officials issuing a correction. Zilberman said his unit would investigate the matter
This was not the first time in recent years that the IDF Spokesperson’s Unit has been accused of misleading reporters in the hope of duping enemy forces.
In September 2019, Hezbollah sought to avenge some of its soldiers killed in an IDF strike by firing anti-tank guided missiles at an Israeli armored ambulance with five soldiers inside near the Lebanese border, narrowly missing the vehicle. The IDF attempted to trick the terror group into believing that two soldiers had in fact been injured in order to prevent Hezbollah from conducting additional attacks on Israel by making it believe it had settled the score.
Ik denk dat jij heel goed weet hoe ik daarover denk.quote:Op zondag 16 mei 2021 11:21 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Als je in elk land waarin je aanwezig bent problemen veroorzaakt en zwaar oververtegenwoordigd bent in alle negatieve statistieken kun je je ook niet altijd beroepen op "het ligt niet aan ons".
Jammer dat dat nooit opgaat voor moslims, Marokkanen etc.
Haha ja helemaal waar dit.quote:Op zondag 16 mei 2021 09:43 schreef Dejannn het volgende:
voor een bepaalde groep in het Westen een soort gehandicapt troetelkindje geworden, wat die ook doen, je kan het ze niet aanrekenen en men moet in bescherming worden genomen. Vaak zijn dit trouwens de mensen die amper tot geen moslims kennen is mijn ervaring, en een heel fantasiebeeld hebben gecreëerd omtrent 'de moslims' of 'de migrant'.
Dit overtuigt verder dat Hamas 100% in het opgeblazen pers gebouw was gevestigd. Al het nieuws moet natuurlijk langs hun mannetjes gaan en goedgekeurd worden, als dat niet pro-Hamas is dan worden ze Gaza uitgeflikkerd.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:33 schreef maan_man het volgende:
Dit. Ik had nog even naar twee uitzendingen van Danny Ghosen in Gaza gekeken. Die sprake met iemand die niet bijster enthousiast was over Hamas. Wilde op straat niet verder praten, dus ze gingen naar zijn huis. Toen ze buiten kwamen stond Hamas al op de stoep: vergunningen inleveren en enkeltje hotelkamer. Einde reportage. Zo onafhankelijk is het nieuws dat vanaf die kant komt.
Ik heb het gevraagd en die vinden ze gewoon lief. En nu?quote:Op zondag 16 mei 2021 11:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Met een praktiserend moslim valt niet de discussieren op het eerste oog lijken het allemaal best aardig en lieve mensen maar je moet eens door vragen dan komt de ware aard snel boven.
Vraag maar eens verder naar wat ze van Homoseksuele vinden of van mensen met een ander geloof
Vraag maar eens goed door dan komt de ware aard snel boven.quote:Op zondag 16 mei 2021 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb het gevraagd en die vinden ze gewoon lief. En nu?
Mwoh ik ken deze mensen al een paar decennia dus nog een keer gesprekken hierover zijn overkill. Als dit anders was zouden het mijn vrienden ook niet zijn. Zijn net mensen die moslims hè. Komen in alle soorten en smaken.quote:Op zondag 16 mei 2021 11:40 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Vraag maar eens goed door dan komt de ware aard snel boven.
Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen en mensen die zich aanpassen naar westerse maatstaven maar imo is dat zwaar de minderheid.quote:Op zondag 16 mei 2021 11:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mwoh ik ken deze mensen al een paar decennia dus nog een keer gesprekken hierover zijn overkill. Als dit anders was zouden het mijn vrienden ook niet zijn. Zijn net mensen die moslims hè. Komen in alle soorten en smaken.
Heb je ze erbij gevraagd of homoseksualiteit volgens de koran verboden is, wat ze dienen te doen volgens de koran, en waarom ze als moslim de koran niet volgen?quote:Op zondag 16 mei 2021 11:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mwoh ik ken deze mensen al een paar decennia dus nog een keer gesprekken hierover zijn overkill. Als dit anders was zouden het mijn vrienden ook niet zijn. Zijn net mensen die moslims hè. Komen in alle soorten en smaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |