Daar is Covax voor. Ik heb sowieso meer met Suriname dan met een hoop andere landen, al is 't alleen maar door de hoeveelheid Nederlanders die daar wonen of de hoeveelheid Surinamers die hier wonen.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:35 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
AstraZeneca wat hier over is moet als opt-in-optie worden beschouwd voor iedereen onder de 60. En anders moeten ze eerst naar Europese landen waar een tekort is aan vaccins: Bosnië, Montenegro, Albanië, Kosovo en Noord-Macedonië. Die landen hebben hogere prioriteit dan derdewereldlanden elders in de wereld.
Dat is leuk.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:34 schreef nostra het volgende:
het is alleen vrij subjectief of je die (mate van) angst reëel of irreëel vindt en of je de genomen maatregelen daar een gepast antwoord op vindt.
Covax is ook bedoeld voor landen als Suriname. Daar hoeven geen (buiten Covax) Nederlandse vaccins naar toe.quote:
Als we de ruimte hebben qua vaccins vind ik dat we daar op moeten reageren, net als Duitsland IC-patiënten opgevangen heeft toen wij het nodig hadden. Als we de ruimte niet hebben moeten we daar ook eerlijk over zijn.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:38 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Covax is ook bedoeld voor landen als Suriname. Daar hoeven geen (buiten Covax) Nederlandse vaccins naar toe.
Nee, de regering zijn we niet zelf.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar ging het allemaal niet over. Als de crisissituatie in de zorg voorbij is dan zullen er nog steeds her en der mensen ziek worden en waarschijnlijk ook nog wel dood gaan. Als je daar bang voor wil zijn en je leven daarop wil aanpassen, dan moet ieder dat voor zich weten. Maar dat betekent niet dat je, onder druk van die angst, ook het leven van anderen mag gaan aanpassen. Het was twijfelachtig of dat het afgelopen anderhalf jaar kon, maar laten we dat het voordeel van de twijfel geven. Als het algehele maatschappelijke risico van een zorginfarct geweken is, dan kun je geen generieke maatregelen blijven gebruiken om hele kleine risico's uit te bannen. Dat is, zoals dat heet, niet proportioneel.
Oh, en 'van bovenaf opgelegd'? Het is god niet, hč. Onze regering dat zijn we zelf.
Het zijn echt vrij principiele vrijheden die er aan ten grondslag liggen die overboord worden gekieperd dat is geen meninkje meer dat moet altijd goed beargumenteerd worden.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:34 schreef nostra het volgende:
maar ook dat is weer maar een meninkje natuurlijk.
Duitsland had Nederland wel een forse rekening mogen sturen voor het gebruik van Duitse IC-capaciteit voor Nederlandse patiënten. En ja, Duitsland heeft bij mij toch een 100.000 keer positievere associatie dan Suriname.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als we de ruimte hebben qua vaccins vind ik dat we daar op moeten reageren, net als Duitsland IC-patiënten opgevangen heeft toen wij het nodig hadden. Als we de ruimte niet hebben moeten we daar ook eerlijk over zijn.
Die rekening had terecht geweest, maar Duitsland heeft ervoor gekozen die kosten zelf te dragen. Dat siert ze.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Duitsland had Nederland wel een forse rekening mogen sturen voor het gebruik van Duitse IC-capaciteit voor Nederlandse patiënten. En ja, Duitsland heeft bij mij toch een 100.000 keer positievere associatie dan Suriname.
En wat voor landen staan bij jou onder Suriname dan?quote:Op zondag 16 mei 2021 10:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die rekening had terecht geweest, maar Duitsland heeft ervoor gekozen die kosten zelf te dragen. Dat siert ze.
Duitsland en Suriname (en vrijwel elk ander land) staan bij mij op dezelfde hoogte. Het maakt mij echt niets uit waar iemand vandaan komt. Duitsland heeft de mogelijkheid terug te vallen op de EU, die mogelijkheid heeft Suriname niet, daarom zou Suriname wellicht boven Duitsland moeten staan.
Oh helemaal mee eens hoor, die discussie had ook veel breder en diepgaander gevoerd moeten worden. Ik vind het vanuit dat wat bredere perspectief doodeng dat de overheid - en het grootste deel van de bevolking die dat aye't - in zo'n stuip schiet om maar daadkrachtig over te komen. Het initiële verhaal van Rutte was gewoon prima; daarna is het steeds meer gaan lijken op de supermarktmanager in Lopik: uitvoeren, niet besturen.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:40 schreef ludovico het volgende:
Het zijn echt vrij principiele vrijheden die er aan ten grondslag liggen die overboord worden gekieperd dat is geen meninkje meer dat moet altijd goed beargumenteerd worden.
In de toekomst moeten we het echt niet zo gaan aanpakken.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar ging het allemaal niet over. Als de crisissituatie in de zorg voorbij is dan zullen er nog steeds her en der mensen ziek worden en waarschijnlijk ook nog wel dood gaan. Als je daar bang voor wil zijn en je leven daarop wil aanpassen, dan moet ieder dat voor zich weten. Maar dat betekent niet dat je, onder druk van die angst, ook het leven van anderen mag gaan aanpassen. Het was twijfelachtig of dat het afgelopen anderhalf jaar kon, maar laten we dat het voordeel van de twijfel geven. Als het algehele maatschappelijke risico van een zorginfarct geweken is, dan kun je geen generieke maatregelen blijven gebruiken om hele kleine risico's uit te bannen. Dat is, zoals dat heet, niet proportioneel.
Oh, en 'van bovenaf opgelegd'? Het is god niet, hč. Onze regering dat zijn we zelf.
Verbaast me niks.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:41 schreef Erno-BE het volgende:
En ja, Duitsland heeft bij mij toch een 100.000 keer positievere associatie dan Suriname.
Hoe zijn jullie besmet denk je?quote:Op zondag 16 mei 2021 10:53 schreef Bamba het volgende:
Helaas vandaag ook positief getest op Corona. Dat betekent dat binnen een week mijn oom, vader, moeder, broertje en ik positief getest zijn. Bizar hoe snel het rond gegaan is.
Gisteren ook een zelftest gedaan die negatief was, dat doe ik dus ook niet meer
Mijn oom en vader via hun werk waarschijnlijk (werken samen). Daar waren nog 4 positieve testen. Mijn moeder broertje en ik weer via mijn vaderquote:
Nog achttien te gaan, wat een jonge god ben ik eigenlijk ook.quote:
Meeste gaat binnenshuis.quote:Op zondag 16 mei 2021 11:01 schreef Bamba het volgende:
[..]
Mijn oom en vader via hun werk waarschijnlijk (werken samen). Daar waren nog 4 positieve testen. Mijn moeder broertje en ik weer via mijn vader
De feitelijke is echter weer afhankelijk van Hugo'tje en OMT dus ik ben er bang voor dat dit niet helemaal rationeel gaat.quote:Op zondag 16 mei 2021 11:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is misschien een afweging in jouw hoofdje, maar niet de feitelijke.
Zoals ik zei, vrij veel. Landen die er niets aan willen doen de gezondheid van hun eigen bevolking te verbeteren omdat de top corrupt is en het liefst de eigen zakken vullen staan op dat lijstje helemaal onderaan, tot die top de deur uit is.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En wat voor landen staan bij jou onder Suriname dan?
Ik word inmiddels wel een beetje moe van die continue belangenafwegingen die elk subgroepje meent te moeten maken. Om uit de troep te komen moet zo snel mogelijk de hele wereld zo'n prik hebben gehad en dat Marie met wintertenen dan een weekje later aan de beurt is boeit geen kut.quote:Op zondag 16 mei 2021 11:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
De feitelijke is echter weer afhankelijk van Hugo'tje en OMT dus ik ben er bang voor dat dit niet helemaal rationeel gaat.
Maar keb wel vertrouwen in V Dissel.
Mijn weerstand was nu ook al laag, had net een antibiotica kuur achter de rug dus was er al bang voor. Toen mijn zoon een half jaar geleden positief testte hebben mijn man en ik het beiden niet gehadquote:Op zondag 16 mei 2021 11:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Meeste gaat binnenshuis.
Je pa is 3x besmettelijker dan gemiddeld persoonGezien R waarde +- 1.0.
Doorprikkenquote:
Mensen nemen het mensen kwalijk geen prik te nemen want dan lopen ze individueel risico, ze zijn zo gehypnotiseerd dat ze dit argument zelfs nog gebruiken als ze zelf al gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 16 mei 2021 11:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik word inmiddels wel een beetje moe van die continue belangenafwegingen die elk subgroepje meent te moeten maken. Om uit de troep te komen moet zo snel mogelijk de hele wereld zo'n prik hebben gehad en dat Marie met wintertenen dan een weekje later aan de beurt is boeit geen kut.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |