abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:38:54 #176
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199390949
Ik vind het wel bijzonder dat die mondkapjes zoveel weerstand oproepen bij sommigen. Het is toch een algemeen iets in de gezondheidszorg. Medisch personeel draagt die dingen toch niet voor niks? Waarom zou het bij hen wel nut hebben en bij de rest van de bevolking niet?
pi_199390987
quote:
2s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:38 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat die mondkapjes zoveel weerstand oproepen bij sommigen. Het is toch een algemeen iets in de gezondheidszorg. Medisch personeel draagt die dingen toch niet voor niks? Waarom zou het bij hen wel nut hebben en bij de rest van de bevolking niet?
Die dragen professionele mondkapjes en die werken met infectiegevoelige zaken (mensen met open wonden etc.). Verder werken ze met mensen die een zwakke gezondheid hebben. Overigens was het voor corona niet zo dat mensen in de zorg de hele dag met die dingen opliepen hè. Alleen tijdens operaties of bepaalde behandelingen. Heb bij de huisarts of bij een controle in het ziekenhuis destijds nog nooit een mondkapje gezien.

De tandarts overigens wel. Dat is destijds ingevoerd toen aids een item was.
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 17:45:03 #178
236264 crew  capricia
pi_199391015
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Oostenrijk gaat vanaf 19 mei ook weer open voor toerisme. Wel met een hoop eisen. Ze volgen Duitsland en Denemarken tot op zekere hoogte.

Je moet je vrijwel continue testen als je een beetje op vakantie wil.
[..]

https://www.allesoveroostenrijk.nl/oostenrijk-opent-op-19-mei/
Dus Oostenrijk kan gewoon met 1 inenting. :D top.
Hopelijk volgen er meer landen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_199391018
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee. Niet als ze zeggen regels zijn regels. Ik moet er wel het nut van zien. Ik kan ook niet tegen onrechtvaardigheid. Wel apart misschien, aangezien ik jurist ben en de hele dag met wetten en regels werk. Of misschien wel juist daardoor.
Ben jij mij? Regels zijn regels, als ik dat hoor begint het me overal al te jeuken, ik weet dat het kinderachtig is maar ben er echt zwaar allergisch voor. Overigens draag ik dat kapje braaf, puur omdat ik geen zin heb om 95 euro af te tikken of discussies aan te moeten gaan.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:47:07 #180
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199391045
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Die dragen professionele mondkapjes en die werken met infectiegevoelige zaken (mensen met open wonden etc.). Verder werken ze met mensen die een zwakke gezondheid hebben. Overigens was het voor corona niet zo dat mensen in de zorg de hele dag met die dingen opliepen hè. Alleen tijdens operaties of bepaalde behandelingen. Heb bij de huisarts of bij een controle in het ziekenhuis destijds nog nooit een mondkapje gezien.

De tandarts overigens wel. Dat is destijds ingevoerd toen aids een item was.
Ja, dat snap ik, maar het punt is dat zo'n mondkapje dus wel zin heeft, aangezien het in een hoop situaties al gebruikt wordt en niemand eraan twijfelt dat dat een goed idee is. En nu is er een pandemie, wat betekent dat opeens een heleboel mensen een ziekte bij zich dragen en mogelijk verspreiden via de lucht, zonder dat je precies weet wie dat zijn en wie gevaar lopen. Dus dan is het toch niet zo'n gek idee om iedereen een mondkapje op te laten zetten wanneer ze een binnenruimte met elkaar moeten delen? Ik begrijp echt niet waarom dat zo'n extreem idee is volgens sommigen.
pi_199391107
quote:
10s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ok, lekker gesprek zo.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar deze discussie wordt ook een beetje groundhog day, zoals alle discussies hier. Het komt hier toch niet voor dat iemand met een mening iemand met een andere mening weet te overtuigen. Dus dragen jullie lekker je mondkapje, dan doe ik het niet en na 1 september draagt niemand hem meer. Behalve een paar verslaafden.
pi_199391122
quote:
Oostenrijk gaat vanaf 19 mei ook weer open voor toerisme. Wel met een hoop eisen. Ze volgen Duitsland en Denemarken tot op zekere hoogte.

[..]

Ik las het inderdaad. Vind ik wel een drempel. Voor de bergliften moet je ook testen.

Wij hebben overlegd en ik ga Tenerife boeken :D
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:56:46 #183
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199391161
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

[..]

Wat mij betreft is het doel van de discussie hier vooral het kunnen begrijpen van standpunten en meningen waar je het niet per se mee eens bent. Elkaar overtuigen zie ik inderdaad ook niet zo snel gebeuren, maar dat hoeft ook niet om een zinnig gesprek te voeren vind ik.
pi_199391268
quote:
2s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het doel van de discussie hier vooral het kunnen begrijpen van standpunten en meningen waar je het niet per se mee eens bent. Elkaar overtuigen zie ik inderdaad ook niet zo snel gebeuren, maar dat hoeft ook niet om een zinnig gesprek te voeren vind ik.
Is ook zo. Maar het gaat hier (mede door mijn toedoen) al bijna de hele dag over. Denk dat velen dat intussen wel beu zijn.
pi_199391460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Las inderdaad dat die groep met name vandaag en morgen de brief ontvangt. In lijn met wat Discombulatie zegt.
Morgen geen post toch met hemelvaart?
pi_199391490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Morgen geen post toch met hemelvaart?
Klopt. Wordt dan vrijdag op zijn vroegst bezorgd. En dan kunnen de mensen maandag bellen voor een afspraak. Of kan dat ook in het weekend? Zo inefficiënt dat soort dingen. Zet het gewoon open voor zoveel mogelijk mensen. Online. 2021.
pi_199391493
quote:
2s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:38 schreef Tijn het volgende:
Bij mij is het meer omdat er van gezegd wordt dat het een "kleine moeite" is.

Mondkapje dragen? Kleine moeite.
Die kutkarren in de supermarkt? Kleine moeite
Irritante pijlen op de grond? Kleine moeite
Handen ontsmetten als je een winkel in loopt? Kleine moeite
Eenrichtingsverkeer in winkelstraten? Kleine moeite
In de rij voor je een winkel in mag? Kleine moeite

Ze kunnen de tering krijgen met die kleine moeites!
  woensdag 12 mei 2021 @ 18:21:53 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199391505
quote:

[..]

Moeilijk maak beleid / ontmoedigen.
Eigenlijk willen we het niet, maar we kunnen het niet zeggen want dan hebben we de toeristensector op ons dak.

Zie ook die vaccinatie: mag niet jonger zijn dan 22 dagen, maar niet ouder dan 3 maanden. Waar gaat dat over?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199391512
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Klopt. Wordt dan vrijdag op zijn vroegst bezorgd. En dan kunnen de mensen maandag bellen voor een afspraak. Of kan dat ook in het weekend? Zo inefficiënt dat soort dingen. Zet het gewoon open voor zoveel mogelijk mensen. Online. 2021.
Daarom heb ik alvast online gereserveerd vandaag voor maandag.
Als het goed is komt die brief vrijdag of zaterdag wel en dan staat de afspraak al gewoon ipv veel later.
pi_199391602
Terug van terras.

@Houtenbeen
pi_199391758
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Moeilijk maak beleid / ontmoedigen.
Eigenlijk willen we het niet, maar we kunnen het niet zeggen want dan hebben we de toeristensector op ons dak.

Zie ook die vaccinatie: mag niet jonger zijn dan 22 dagen, maar niet ouder dan 3 maanden. Waar gaat dat over?
Een goed teken als je gelijk hebt, betekent dat overheden (die indruk had ik al) idd steeds meer zich gedwongen voelen om te versoepelen. Dat kan alléén de goede kant op werken: eerder al meer vrijheid terug.
#WeesGeenWhales
pi_199391765
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Terug van terras.

@:houtenbeen
Moest je niet Willem II uitzwaaien w/
pi_199391768
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 17:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar deze discussie wordt ook een beetje groundhog day, zoals alle discussies hier. Het komt hier toch niet voor dat iemand met een mening iemand met een andere mening weet te overtuigen. Dus dragen jullie lekker je mondkapje, dan doe ik het niet en na 1 september draagt niemand hem meer. Behalve een paar verslaafden.
Vervelend voor andere mensen een dergelijke zelfzuchtige instelling.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_199391804
Dat vaccineren begrijp ik toch nog niet helemaal.
Ik krijg (46 jaar) vandaag een brief dat ik een afspraak kan plannen, want extra risico om ziek te worden? Ik heb geen medische indicatie, maar mijn huisarts heeft me er ws tussen geplaatst. (vanwege werk op IC mss)
Maar ik ben de eerste week van januari al gevaccineerd. Ondertussen krijgt mijn zus die 50 wordt en wel een medische indicatie heeft geen uitnodiging.

Idioot gedoe.

Iemand nog een idee wat mijn zus kan doen? Haar huisarts was vandaag niet bereikbaar en de GGD zei haar dat vandaag de laatste dag is dat mensen met een verhoogd risicoprofiel aangemeld kunnen worden.
pi_199391930
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Vervelend voor andere mensen een dergelijke zelfzuchtige instelling.
Ik draag het kreng nu, buiten, winkels etc, wil geen gezeur of boete, maar als we zoals de jonge gisteren voorspelde in het najaar de 1,5m af kunnen schaffen (hij had het over stap 6 van het openingsplan) en daarmee dus ook de mondkapjes (want dat staat allemaal op een hoop), dan draag ik het ding nooit van me hele leven meer.

Wat een kleredingen.

Voor nu moet je ze gewoon dragen ja, ik wil geen moeite bezorgen voor het winkelpersoneel ook enzo, die proberen ook gewoon hun werk prettig te doen...
#WeesGeenWhales
pi_199391939
Wat is die mevrouw van de VVD slecht hé
pi_199391951
Onze nationale parlementswappie moord lekker de volksvertegenwoordiging uit met de coronagriep... of niet, who knows? https://www.nu.nl/coronav(...)esten-op-corona.html

:') _O- _O- _O-
#WeesGeenWhales
  woensdag 12 mei 2021 @ 19:00:40 #198
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199392107
quote:
7s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:41 schreef LaCatastrophe het volgende:
Dat vaccineren begrijp ik toch nog niet helemaal.
Ik krijg (46 jaar) vandaag een brief dat ik een afspraak kan plannen, want extra risico om ziek te worden? Ik heb geen medische indicatie, maar mijn huisarts heeft me er ws tussen geplaatst. (vanwege werk op IC mss)
Maar ik ben de eerste week van januari al gevaccineerd. Ondertussen krijgt mijn zus die 50 wordt en wel een medische indicatie heeft geen uitnodiging.

Idioot gedoe.

Iemand nog een idee wat mijn zus kan doen? Haar huisarts was vandaag niet bereikbaar en de GGD zei haar dat vandaag de laatste dag is dat mensen met een verhoogd risicoprofiel aangemeld kunnen worden.

Afwachten tot ze over 2-3 weken een uitnodiging krijgt o.b.v. haar leeftijd en een betere huisarts zoeken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_199392271
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 18:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Bij mij is het meer omdat er van gezegd wordt dat het een "kleine moeite" is.

Mondkapje dragen? Kleine moeite.
Die kutkarren in de supermarkt? Kleine moeite
Irritante pijlen op de grond? Kleine moeite
Handen ontsmetten als je een winkel in loopt? Kleine moeite
Eenrichtingsverkeer in winkelstraten? Kleine moeite
In de rij voor je een winkel in mag? Kleine moeite

Ze kunnen de tering krijgen met die kleine moeites!
Dan blijf je toch wel uit de winkels als je moeite hebt je aan te passen. Je denkt toch echt niet dat andere klanten of winkelpersoneel op vervelende onaangepaste figuren zitten te wachten.

Het vervelende is dat hufters meestal overal mee weg komen en zelden die trap onder de reet krijgen die ze werkelijk verdienen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_199392312
Nice, Paternotte (volgens mij is het die) vraagt specifiek aan het kabinet wanneer we volgens advies ECDC, en in navolging van UK, USA en meer landen, weer mogen knuffelen in Nederland

LOL

OMG

Hij dient nu letterlijk een motie in over knuffelen XD

Voor de duidelijkheid, dit zijn de enige 10 seconden die ik de hele dag zie van dat debat, live, en nét dit XD
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')