Wel dat een enorm aantal bedrijven dicht is. Wat dus allemaal (aantoonbaar) reuze meevalt, en er dus nog altijd veel bedrijven zijn. Maar dat negeer je uiteraard opzichtig.quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:42 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik heb nergerns beweerd dat er niet veel bedrijven meer zijn
Niet zomaar dingen blijven roepen zonder onderbouwing
1 - 1,5 miljoen mensen toch met voorrang?quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Denk het niet eens, volgens mij is echt iedereen en z'n moeder opgeroepen die ooit een griepprik heeft gehad. Prima, doorprikken.
Klopt inderdaad. Maar het aantal afspraken blijft nog wel een beetje achter bij de verwachting.quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1 - 1,5 miljoen mensen toch met voorrang?
Nee, als ik beweer dat een enorm aantal bedrijven dicht moet, dan wil dat niet zeggen dat ik bedoel dat er maar weinig bedrijven meer over zijnquote:Op woensdag 12 mei 2021 16:44 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel dat een enorm aantal bedrijven dicht is. Wat dus allemaal (aantoonbaar) reuze meevalt, en er dus nog altijd veel bedrijven zijn. Maar dat negeer je uiteraard opzichtig.
Las inderdaad dat die groep met name vandaag en morgen de brief ontvangt. In lijn met wat Discombulatie zegt.quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Maar het aantal afspraken blijft nog wel een beetje achter bij de verwachting.
Komende dagen valt de brief op de mat bij de resterende 800K die nog niet uitgenodigd zijn.
Maar je beweerde wel dat dit gelijkstaat aan al je tanden laten trekken + je kaak breken, toen we het hadden over de vergelijking met de tandarts.quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:49 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, als ik beweer dat een enorm aantal bedrijven dicht moet, dan wil dat niet zeggen dat ik bedoel dat er maar weinig bedrijven meer over zijn
Dat valt aantoonbaar mee want nogmaals, in 2019 sloten meer bedrijven de deuren dan in 2020.quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:49 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, als ik beweer dat een enorm aantal bedrijven dicht moet, dan wil dat niet zeggen dat ik bedoel dat er maar weinig bedrijven meer over zijn
En nee, het aantal bedrijven wat dicht moest, of wat zelfs nog dicht is, dat valt aantoonbaar helemaal niet mee
Maar dat negeer je uiteraard opzichtig.
https://www.allesoveroostenrijk.nl/oostenrijk-opent-op-19-mei/quote:Testen testen en nog eens testen
Wie vakantie wil vieren ontkomt niet aan regelmatige testen. Dat kan een PCR test zijn of snellere antigentest. Een PCR-test heeft een geldigheid van 72 uur en de antigentest is 48 uur geldig. Deze laatste test kun je praktisch overal laten doen. Er zijn enkele tientallen teststraten ingericht en bij veel apotheken kun je laten testen. Diverse gemeenten bieden zogenaamde zelftests aan. Je voert de antigentest zelf uit voor het toeziend oog van een medewerker van het gemeentehuis. Zodra na 15 minuten de antigentest negatief is krijg je van de medewerker een schriftelijke bevestiging dat je getest bent. Ook kan worden getest bij restaurants. Zij hebben gratis sneltests beschikbaar. Deze test is alleen geldig voor het verblijf in het restaurant.
De drie G’s
Voldoe je aan één van de onderstaande G’s dan heb je vrijbaan in Oostenrijk en kun je genieten van je vakantie.
Genezen: Heb je al aantoonbaar corona gehad en is dat niet langer dan zes maanden geleden? Dan kun je zonder problemen naar Oostenrijk en is testen ook niet nodig. Neem wel een bewijsje mee van je (huis)arts
Gevaccineerd: Heb je minimaal één vaccinatie van de in Europa toegelaten vaccins gehad en is dat niet langer dan drie maanden geleden? Mooi dan hoef je tussendoor niet te testen en kun je zonder problemen naar Oostenrijk. Neem wel je vaccinatiepaspoort of het briefje wat je bij de vaccinatie hebt gekregen mee. De vaccinatie moet wel ouder zijn dan 22 dagen.
Getest:Ben je (nog) niet gevaccineerd en heb je ook geen corona gehad? Dan blijft het bij testen. PCR tests zijn 72 uur geldig, de Antigen-sneltest welke wordt uitgevoerd door bijvoorbeeld het rode kruis, in één van de teststraten of bij een apotheek is 48 uur geldig. Ook kunnen restaurants en accommodaties zelf testen, deze zijn dan slechts geldig voor het verblijf in het restaurant.
Dit vind ik dus heel bijzonder. Blijkbaar werkt het voor heel veel mensen zo. Ik kan daar helemaal niks mee.quote:Op woensdag 12 mei 2021 15:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben zelf bepaald niet overtuigd van het nut van mondkapjes en van mij had die verplichting er niet hoeven komen. Ik heb echter tot nu toe op elke plaats waar dat van me werd verwacht, netjes een mondkapje gedragen.
Wat is daar bijzonder aan? Het is een regel. Daar dien je je aan te houden. Wat zou je ervan vinden als iemand dronken de weg op gaat en een dierbare van jou schept? Omdat diegene voor zichzelf besloot dat de regel niks toevoegde. Als iedereen zelf zou gaan bepalen of een regel nuttig is of niet wordt het nogal een rommeltje, toch? Beetje extreem voorbeeld hoor, maar het principe is hetzelfde. Regel is een regel.quote:Op woensdag 12 mei 2021 17:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit vind ik dus heel bijzonder. Blijkbaar werkt het voor heel veel mensen zo. Ik kan daar helemaal niks mee.
Nee, dan begrijp je mij verkeerdquote:Op woensdag 12 mei 2021 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar je beweerde wel dat dit gelijkstaat aan al je tanden laten trekken + je kaak breken, toen we het hadden over de vergelijking met de tandarts.
Je snapt duidelijk niet wat ik bedoelquote:Op woensdag 12 mei 2021 16:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat valt aantoonbaar mee want nogmaals, in 2019 sloten meer bedrijven de deuren dan in 2020.
Ik denk dat je dat zelf ook niet doet op het moment.quote:Op woensdag 12 mei 2021 17:09 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Je snapt duidelijk niet wat ik bedoel
quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar je beweerde wel dat dit gelijkstaat aan al je tanden laten trekken + je kaak breken, toen we het hadden over de vergelijking met de tandarts.
Ik denk dat hij bedoelde: verplicht tijdelijk sluiten vanwege de regels, niet sluiten als in beeindigen.quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat valt aantoonbaar mee want nogmaals, in 2019 sloten meer bedrijven de deuren dan in 2020.
Er waren in februari al 400.000 ondernemers en ondernemingen die van coronasteun gebruik hebben gemaakt. Die zijn allemaal op een of andere manier getroffen door de lockdown. Vind je dat een klein deel? Het ging niet alleen om sluiting van de winkels en horeca. Er zijn heel veel andere sectoren die ook op een of andere manier last hebben gehad. Bijvoorbeeld reissector, culturele sector, groothandel etc. Een gesloten bedrijf is getroffen, maar ook de ondernemingen die zij voor wat dan ook inhuurden, leveranciers etc. Denk dat jij (en heel veel anderen) je daar echt op verkijkt.quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje overdreven om het zo te stellen. Ik wil niks afdoen aan hoe vervelend die lockdown is geweest voor sommigen, vooral omdat het zo ontzettend lang heeft geduurd, maar uiteindelijk was er natuurlijk maar een heel klein deel van de bedrijven dicht en krijgen getroffen ondernemers financiële steun. Dat wil niet zeggen dat er een hoop op aan te merken valt, maar de vergelijking "al je tanden trekken" slaat daarmee nergens op.
Je kan er niks mee dat mensen zich aan de regels houden?quote:Op woensdag 12 mei 2021 17:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dit vind ik dus heel bijzonder. Blijkbaar werkt het voor heel veel mensen zo. Ik kan daar helemaal niks mee.
Een regel zonder logica (als je van mening bent dat mondkapjes niet werken).quote:Op woensdag 12 mei 2021 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kan er niks mee dat mensen zich aan de regels houden?
Prima toch. Een maand later heeft iedereen hem gehad zeggen ze.., dus zoveel eerder ben je niet eens.quote:Op woensdag 12 mei 2021 16:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nice, nou hopelijk heb ik 'm dan al eind mei. En ben 27.
Dat vind ik echt een vergelijking die kant nog wal raakt. Maar dat zeg je zelf ook al.quote:Op woensdag 12 mei 2021 17:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat is daar bijzonder aan? Het is een regel. Daar dien je je aan te houden. Wat zou je ervan vinden als iemand dronken de weg op gaat en een dierbare van jou schept? Omdat diegene voor zichzelf besloot dat de regel niks toevoegde. Als iedereen zelf zou gaan bepalen of een regel nuttig is of niet wordt het nogal een rommeltje, toch? Beetje extreem voorbeeld hoor, maar het principe is hetzelfde. Regel is een regel.
Hji zegt niet dat de vergelijking kant noch wal raakt, maar dat de vergelijking nogal extreem is. Subriel verschil, wel.quote:Op woensdag 12 mei 2021 17:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat vind ik echt een vergelijking die kant nog wal raakt. Maar dat zeg je zelf ook al.
Zou lekker worden als iedereen zich alleen aan de regels hoefde te houden waar ze het mee eens zijnquote:Op woensdag 12 mei 2021 17:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Een regel zonder logica (als je van mening bent dat mondkapjes niet werken).
Nee. Niet als ze zeggen regels zijn regels. Ik moet er wel het nut van zien. Ik kan ook niet tegen onrechtvaardigheid. Wel apart misschien, aangezien ik jurist ben en de hele dag met wetten en regels werk. Of misschien wel juist daardoor.quote:Op woensdag 12 mei 2021 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kan er niks mee dat mensen zich aan de regels houden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |