Steimle zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:42 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Wie wordt dan de nieuwe Morkov? Stijn Steels?
Op Laporte, Senechal en Mohoric na zijn dit geen namen waar je warm van wordt. En die lijken me op sportief en/of financieel gebied niet direct haalbaar. Misschien Senechal. Welke namen brengen jullie in?quote:Jumbo-Visma zoekt twee luxehelpers voor Wout van Aert in de klassiekers, maar de markt is klein
Kopman Wout van Aert en zijn ploegmaten reageerden de voorbije maanden als door een wesp gestoken op de kritiek over de breedte en sterkte van de kern van Jumbo-Visma. Kritiek die niet altijd terecht was.
Jumbo-Visma behoorde zeker bij de zes beste blokken. In Harelbeke werd Van Aert na een lekke band razendsnel teruggebracht, maar uitgezonderd in Gent-Wevelgem – dankzij een fantastische Nathan Van Hooydonck – en in de Amstel Gold Race – met een goede Primoz Roglic – stond de kopman er in de finale van de klassiekers wel vaak alleen voor. Niet toevallig twee koersen die Van Aert won. Vaak schoot de geel-zwarte bende simpelweg te kort tegen Deceuninck – Quick-Step en soms zelfs Alpecin-Fenix. Dat de beste ‘helper’ Mike Teunissen door een blessure ontbrak, was daar niet vreemd aan.
De verwijten kwamen vooral uit Belgische hoek. Dat is nieuw voor Jumbo-Visma en sportief manager Merijn Zeeman: “Toen ik in 2016 bij deze ploeg begon, kregen we bakken kritiek uit Nederland. Dylan Groenewegen en Steven Kruijswijk waren onze kopmannen, maar kregen volgens de publieke opinie te weinig steun in de sprints of in de bergen. Daar hebben we toen hard op gewerkt. Nadien kwam Primoz Roglic en was heel Slovenië boos, omdat onze ploeg niet sterk genoeg was om Primoz te omringen. Daar hebben we ook hard aan gewerkt.”
Type Teunissen
En toen was er de steile opmars van Wout van Aert in de klassiekers en herhaalde de geschiedenis zich. Niet dat er bij Jumbo-Visma nog niet geïnvesteerd is om Van Aert te omringen. Afgelopen winter werden Van Hooydonck en Edoardo Affini aangetrokken. Met David Dekker en Olav Kooij stroomden er ook twee jeugdrenners door naar de klassieke kern. Naast deze vier en kopman Van Aert telt de klassieke kern met ook nog Pascal Eenkhoorn, Timo Roosen, Jos van Emden en Teunissen in totaal negen renners. Voor Jumbo-Visma is dat onvoldoende. Met Eenkhoorn, Affini, Van Hooydonck en Roosen zitten ze voor de eerste tweehonderd kilometer gebeiteld, in de laatste vijftig kilometer beschikken ze enkel over Teunissen om Van Aert bij te staan. Te weinig om de controle te behouden en ervoor te zorgen dat Van Aert onderweg geen energie hoeft te verspillen, die hij nodig heeft om Mathieu Van der Poel en Deceuninck – Quick-Step te kloppen. Jumbo-Visma beseft dat er nog twee renners van het allure Teunissen bij moeten. Die twee luxehelpers zijn de komende maanden ook de enige prioriteit op de transfermarkt.
Evident wordt het niet. Renners van het niveau Mike Teunissen groeien niet aan de bomen. Laat staan dat ze vrijkomen na dit seizoen en zich bovendien willen wegcijferen in dienst van een absolute kopman. Bovendien wil Jumbo-Visma deze renners na het voorjaar nog kunnen inschakelen, bijvoorbeeld in de lead-out van de sprinttreinen.
Straks einde contract
In totaal zijn er zo’n tien renners die weleens terug te vinden zijn in de eerste dertig van een uitslag van een kasseiklassieker en na 2021 geen contract meer hebben. Christophe Laporte heeft bij Cofidis een vet contract, maar dweept eerder met Deceuninck – Quick-Step. Zdenek Stybar en Florian Senechal zijn einde contract bij Lefevere, maar het is de vraag of zij staan te springen om voor een absolute kopman te rijden en zo nog minder kansen krijgen om zelf te winnen. Idem voor Alexander Kristoff en Sonny Colbrelli. Bij Bahrain-Victorious zijn ook Matej Mohoric en Marco Haller einde contract en interessante pistes. Met Michael Gogl is er nog een vrije Oostenrijker, die met de zesde plaats in Strade Bianche bewees finales te kunnen rijden.
Met Dimitri Claeys en Edward Theuns zijn er ook twee Belgen einde contract, maar zij hoorden nog niets van Jumbo-Visma. De grootste kans valt misschien nog te rapen bij EF-Nippo. Jens Keukeleire en Sebastian Langeveld lijken over hun beste jaren heen, maar bezitten wel het juiste profiel.
De laatste twee opties zijn bij de nabije concurrentie. Jasha Sutterlin is einde contract bij Team DSM, maar de vraag is of die echt finales kan rijden. Dat heeft hij namelijk al twee jaar niet meer gedaan. Dat deed Oscar Riesebeek dit jaar wel in dienst van Van der Poel. Maar of Alpecin-Fenix zo’n pion zal willen laten vertrekken naar een rechtstreekse concurrent?
Gemakkelijk wordt het niet. Bij Jumbo-Visma – zo laten ze weten – zijn ze ervan overtuigd dat het zal lukken.
Welke Arno Vermeulen van de koers heeft deze namen allemaal verzonnen joh?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 15:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op Laporte, Senechal en Mohoric na zijn dit geen namen waar je warm van wordt. En die lijken me op sportief en/of financieel gebied niet direct haalbaar. Misschien Senechal. Welke namen brengen jullie in?
Turgis.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 15:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op Laporte, Senechal en Mohoric na zijn dit geen namen waar je warm van wordt. En die lijken me op sportief en/of financieel gebied niet direct haalbaar. Misschien Senechal. Welke namen brengen jullie in?
Ik verwacht dat Fisher-Black en/of Pluimers wel doorschuiven komend seizoen. Maar die ga natuurlijk ook nooit direct al een rol van betekenis kunnen spelen. En Dumoulin zou nu hij zich niet meer op klassementen wil richten ook de ideale helper kunnen zijn.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 16:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Welke Arno Vermeulen van de koers heeft deze namen allemaal verzonnen joh?
Ik zou Kragh Andersen halen. Mohoric zou op ieder gebied briljant zijn. Maar dan moet Frits weer diep in de buidel tasten.
Jens Keukeleire en Sebas, hahaha. Dan nog beter iemand doorschuiven uit de opleidingsploeg.
Pat is geen grootbetaler en ik denk dat die bij Jumbo ook vaker voor eigen rekening zou mogen dan nu. Maar het is de vraag of die wil en of Jumbo überhaupt op die categorie gaat mikken.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 16:05 schreef Pistolero het volgende:
Laporte en Senechal lijken me inderdaad ook niet haalbaar.
Van al die namen lijkt Gogl me de enige die haalbaar is en nog enigszins een versterking zou kunnen zijn. Of Roglic moet Mohoric weten over te halen naar Jumbo te komen.
Waarom zou Turgis naar Jumbo willen? Fransen zitten meestal graag in eigen land en hij kan nu in het voorjaar zijn eigen kans gaan.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 17:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Inderdaad, die gast wordt chronisch genegeerd.
Die was sowieso al van plan om een paar kasseiklassiekers te rijden dit jaar. Al kan dat met Parijs-Roubaix nog steeds natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 16:42 schreef H.Vviv het volgende:
Eerst in je eigen ploeg kijken. Mocht Dumoulin zich wat meer willen richten op de klassiekers is dat al een prima toevoeging.
Ja, dat is een tweede, maar wellicht kan die een ton meer verdienen bij Jumbo. Dan wordt het al gauw interessant en als nummer twee bij Jumbo kun je natuurlijk best profiteren van bepaalde koerssituaties.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 17:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waarom zou Turgis naar Jumbo willen? Fransen zitten meestal graag in eigen land en hij kan nu in het voorjaar zijn eigen kans gaan.
Die heeft vooral nog een contract.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 17:03 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Inderdaad, die gast wordt chronisch genegeerd.
Dat is zo, maar je kunt ook een keer bij een ploeg rijden waar je er niet alleen voor staat waardoor je niet gedurende de koers alle gaten zelf dicht moet rijden - iets waar Turgis dit jaar in excelleerde werkelijk, de nutteloze demarrages om van groep 2 naar groep 1 te komen, net 1 minuut voor de definitieve aansluiting.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 17:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Waarom zou Turgis naar Jumbo willen? Fransen zitten meestal graag in eigen land en hij kan nu in het voorjaar zijn eigen kans gaan.
quote:Op zaterdag 3 april 2021 10:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Steen in de kikkerpoel: Quick-Step is in gesprek met meerdere sponsoren. Lefevere krijgt waarschijnlijk een behoorlijke budgetverhoging. Op Alaphilippe, Evenepoel, Vansevenant en Lampaert na loopt alles uit contract aldaar. Sagan is het uithangbord van Specialized. Quick-Step rijdt op Specialized. Of Israel.
Dat zijn geen renners waarvan je zeker weet dat ze er bij zitten als het er écht om gaat.quote:Op zondag 16 mei 2021 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou voor Teunissen en Tom gaan met Nathan erbij heb je een behoorlijke kern voor voorjaarsklassiekers denk ik.
Dan ga je al richting categorie Colbrelli, Turgis, QuickStep-renner.quote:Op zondag 16 mei 2021 12:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat zijn geen renners waarvan je zeker weet dat ze er bij zitten als het er écht om gaat.
Sem heeft een groot probleem.quote:Michael Mørkøv heeft zijn handtekening gezet onder een nieuw contact dat hem tot eind 2023 aan Deceuninck-Quick-Step verbindt. De Deen, die alom wordt geroemd om zijn kwaliteiten als lead-out, is momenteel aan zijn vierde seizoen bezig bij de Belgische formatie.
“Ik ben erg blij dat ik mijn contract kan verlengen”, laat Mørkøv via de ploeg weten. “Ik voel me echt gewaardeerd door Deceuninck-Quick-Step, van Patrick Lefevere tot de staf, de ploegleiders en mijn ploeggenoten. Je gewaardeerd voelen door je collega’s is alles wat je van een baan kan wensen. Ik heb echt het gevoel dat ik thuis ben in deze ploeg en ik ben blij dat ik kan blijven.”
Einde tijdperk Bennett.quote:Michael Mørkøv verlengt contract bij Deceuninck-Quick-Step tot eind 2023
Sow.quote:De Quick Step-ploeg zal 6 jaar langer in het wielerpeloton te bewonderen zijn. "Deze lange samenwerking zal ons toelaten om de kwaliteit van onze ploeg blijven te verbeteren", zegt ploegmanager Patrick Lefevere.
Het heeft wel iets treurigs, als je als ploeg zichzelf wegcijferende meesterknechten moet gaan halen om tegen Van der Poel te kunnen rijden.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 15:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Op Laporte, Senechal en Mohoric na zijn dit geen namen waar je warm van wordt. En die lijken me op sportief en/of financieel gebied niet direct haalbaar. Misschien Senechal. Welke namen brengen jullie in?
Waarbij van der Poel dan zelf verliest van Asgreenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 15:15 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het heeft wel iets treurigs, als je als ploeg zichzelf wegcijferende meesterknechten moet gaan halen om tegen Van der Poel te kunnen rijden.
Ben vooral benieuwd wie de hoofdsponsor wordt. Blijft dat Deceuninck met als co-sponsor QuickStep of komt er een nieuwe hoofdsponsor?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 15:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Benieuwd of het budget dan ook enorm omhoog gaat met dezelfde sponsor
Inb4 de nog immer klagende PatLef ACT over het magere budget.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 15:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Benieuwd of het budget dan ook enorm omhoog gaat met dezelfde sponsor
quote:Patrick Lefevere sluit de deur niet voor Peter Sagan na geruchten over zijn komst, al is nog niks rond: “Hij is een kampioen, maar dan nog”
Patrick Lefevere ging tijdens de persconferentie van Deceuninck - Quick-Step tijdens de rustdag van de Giro nog even in op de geruchten over de mogelijke komst van Peter Sagan. “Hij mag dan wel aan het einde van zijn carrière zijn, toprenners zijn dat nooit echt.”
Lefevere sluit de deur alvast niet voor de voormalige drievoudige wereldkampioen Peter Sagan, maar overtuigd is hij ook nog niet. Aan de capaciteiten van de 31-jarige Slovaak op de fiets twijfelt hij niet. “Sagan mag dan wel aan het einde van zijn carrière zijn, toprenners zijn dat nooit echt. Zijn carrière is niet voorbij. Denk maar aan Gilbert of Cavendish.” Al is de ploegleider lang niet helemaal overtuigd. Sagan komt immers niet alleen, hij heeft een hele ploeg van mensen rondom zich. “Ik wil geen team in mijn team”, was Lefevere duidelijk. “Ik weet dus niet of ik hem kan inplannen in mijn team en ambities.”
En ook bij het financiële plaatje stelt Lefevere zich vragen. “Hij is een kampioen, maar dan nog. Kan ik hem betalen? Dan moet ik eerst overleggen met mijn sponsors. Als ze geen geld willen vrijmaken, dan zal het niet lukken. De cijfers die ik gelezen heb, 8 miljoen euro, die zijn alleszins niet waar. Maar ik kan sowieso niet zomaar een schuif met geld opentrekken.”
Bron: Sporzaquote:Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu is het ook officieel. Vanaf volgend jaar zal Deceuninck niet langer de hoofdsponsor zijn van de ploeg van Patrick Lefevere.
Eerder vandaag maakte Patrick Lefevere bekend dat Quick Step 6 jaar langer aan boord blijft als sponsor.
Deceuninck, die andere naamsponsor van de blauwe brigade, verlengt zijn contract niet.
"Deceuninck wil de Wolfpack bedanken voor de vele fantastische momenten en zijn inspirerende temperament. We wensen alle leden het beste toe in de toekomst", laat Deceuninck weten in een persbericht.
"Toen Deceuninck en het wielerteam van Patrick Lefevere elkaar vonden in oktober 2018 was het team bezig aan een moeilijke zoektocht naar sponsors. Als wielerliefhebber en ondernemer zag ik de gelijkenissen in sterkte en betrouwbaarheid tussen de Wolfpack en ons merk Deceuninck", zegt Francis Van Eeckhoutte (CEO van Deceuninck).
Patrick Lefevere voert gesprekken met nieuwe potentiële sponsors. "Als de deal rond is, zullen we het nieuws bekendmaken", zegt de ploegmanager.
Tja, contractueel hadden ze de mogelijkheid om het aanbod van een concurrerende partij te matchen. Misschien zat dat er gewoon niet in.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |