abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 mei 2021 @ 19:44:09 #1
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_199377852
U moet hier zijn voor al het tranfernieuws in het wielerpeloton.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/overzicht-wielertransfers-2021/
  dinsdag 11 mei 2021 @ 19:45:38 #2
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199377886
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 19:42 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]

Wie wordt dan de nieuwe Morkov? Stijn Steels?
Steimle zou ik zeggen.
pi_199419698
quote:
Jumbo-Visma zoekt twee luxehelpers voor Wout van Aert in de klassiekers, maar de markt is klein

Kopman Wout van Aert en zijn ploegmaten reageerden de voorbije maanden als door een wesp gestoken op de kritiek over de breedte en sterkte van de kern van Jumbo-Visma. Kritiek die niet altijd terecht was.

Jumbo-Visma behoorde zeker bij de zes beste blokken. In Harelbeke werd Van Aert na een lekke band razendsnel teruggebracht, maar uitgezonderd in Gent-Wevelgem – dankzij een fantastische Nathan Van Hooydonck – en in de Amstel Gold Race – met een goede Primoz Roglic – stond de kopman er in de finale van de klassiekers wel vaak alleen voor. Niet toevallig twee koersen die Van Aert won. Vaak schoot de geel-zwarte bende simpelweg te kort tegen Deceuninck – Quick-Step en soms zelfs Alpecin-Fenix. Dat de beste ‘helper’ Mike Teunissen door een blessure ontbrak, was daar niet vreemd aan.

De verwijten kwamen vooral uit Belgische hoek. Dat is nieuw voor Jumbo-Visma en sportief manager Merijn Zeeman: “Toen ik in 2016 bij deze ploeg begon, kregen we bakken kritiek uit Nederland. Dylan Groenewegen en Steven Kruijswijk waren onze kopmannen, maar kregen volgens de publieke opinie te weinig steun in de sprints of in de bergen. Daar hebben we toen hard op gewerkt. Nadien kwam Primoz Roglic en was heel Slovenië boos, omdat onze ploeg niet sterk genoeg was om Primoz te omringen. Daar hebben we ook hard aan gewerkt.”

Type Teunissen

En toen was er de steile opmars van Wout van Aert in de klassiekers en herhaalde de geschiedenis zich. Niet dat er bij Jumbo-Visma nog niet geïnvesteerd is om Van Aert te omringen. Afgelopen winter werden Van Hooydonck en Edoardo Affini aangetrokken. Met David Dekker en Olav Kooij stroomden er ook twee jeugdrenners door naar de klassieke kern. Naast deze vier en kopman Van Aert telt de klassieke kern met ook nog Pascal Eenkhoorn, Timo Roosen, Jos van Emden en Teunissen in totaal negen renners. Voor Jumbo-Visma is dat onvoldoende. Met Eenkhoorn, Affini, Van Hooydonck en Roosen zitten ze voor de eerste tweehonderd kilometer gebeiteld, in de laatste vijftig kilometer beschikken ze enkel over Teunissen om Van Aert bij te staan. Te weinig om de controle te behouden en ervoor te zorgen dat Van Aert onderweg geen energie hoeft te verspillen, die hij nodig heeft om Mathieu Van der Poel en Deceuninck – Quick-Step te kloppen. Jumbo-Visma beseft dat er nog twee renners van het allure Teunissen bij moeten. Die twee luxehelpers zijn de komende maanden ook de enige prioriteit op de transfermarkt.

Evident wordt het niet. Renners van het niveau Mike Teunissen groeien niet aan de bomen. Laat staan dat ze vrijkomen na dit seizoen en zich bovendien willen wegcijferen in dienst van een absolute kopman. Bovendien wil Jumbo-Visma deze renners na het voorjaar nog kunnen inschakelen, bijvoorbeeld in de lead-out van de sprinttreinen.

Straks einde contract

In totaal zijn er zo’n tien renners die weleens terug te vinden zijn in de eerste dertig van een uitslag van een kasseiklassieker en na 2021 geen contract meer hebben. Christophe Laporte heeft bij Cofidis een vet contract, maar dweept eerder met Deceuninck – Quick-Step. Zdenek Stybar en Florian Senechal zijn einde contract bij Lefevere, maar het is de vraag of zij staan te springen om voor een absolute kopman te rijden en zo nog minder kansen krijgen om zelf te winnen. Idem voor Alexander Kristoff en Sonny Colbrelli. Bij Bahrain-Victorious zijn ook Matej Mohoric en Marco Haller einde contract en interessante pistes. Met Michael Gogl is er nog een vrije Oostenrijker, die met de zesde plaats in Strade Bianche bewees finales te kunnen rijden.

Met Dimitri Claeys en Edward Theuns zijn er ook twee Belgen einde contract, maar zij hoorden nog niets van Jumbo-Visma. De grootste kans valt misschien nog te rapen bij EF-Nippo. Jens Keukeleire en Sebastian Langeveld lijken over hun beste jaren heen, maar bezitten wel het juiste profiel.

De laatste twee opties zijn bij de nabije concurrentie. Jasha Sutterlin is einde contract bij Team DSM, maar de vraag is of die echt finales kan rijden. Dat heeft hij namelijk al twee jaar niet meer gedaan. Dat deed Oscar Riesebeek dit jaar wel in dienst van Van der Poel. Maar of Alpecin-Fenix zo’n pion zal willen laten vertrekken naar een rechtstreekse concurrent?

Gemakkelijk wordt het niet. Bij Jumbo-Visma – zo laten ze weten – zijn ze ervan overtuigd dat het zal lukken.
Op Laporte, Senechal en Mohoric na zijn dit geen namen waar je warm van wordt. En die lijken me op sportief en/of financieel gebied niet direct haalbaar. Misschien Senechal. Welke namen brengen jullie in?
pi_199419733
Zou Theuns ooit nog weggaan bij Trek?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_199420164
Laporte en Senechal lijken me inderdaad ook niet haalbaar.

Van al die namen lijkt Gogl me de enige die haalbaar is en nog enigszins een versterking zou kunnen zijn. Of Roglic moet Mohoric weten over te halen naar Jumbo te komen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:17:28 #6
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_199420308
Burghardt bvb?
pi_199420475
Als je Laporte haalt, haal je die niet enkel voor de ondersteuning in de klassiekers uiteraard en de vraag is welke kansen hij zelf nog zou krijgen
pi_199420548
Ik zou kijken of Dylan van Baarle los te weken is bij Ineos. Heeft nog een contract voor 2022 maar als ome Frits lapt is er veel mogelijk. Kun je vooruit sturen en is als tijdrijder ook in staat om een gat dicht te rijden.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 16:41:04 #9
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_199420549
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

Op Laporte, Senechal en Mohoric na zijn dit geen namen waar je warm van wordt. En die lijken me op sportief en/of financieel gebied niet direct haalbaar. Misschien Senechal. Welke namen brengen jullie in?
Welke Arno Vermeulen van de koers heeft deze namen allemaal verzonnen joh?

Ik zou Kragh Andersen halen. Mohoric zou op ieder gebied briljant zijn. Maar dan moet Frits weer diep in de buidel tasten.

Jens Keukeleire en Sebas, hahaha. Dan nog beter iemand doorschuiven uit de opleidingsploeg.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:42:30 #10
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199420561
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

Op Laporte, Senechal en Mohoric na zijn dit geen namen waar je warm van wordt. En die lijken me op sportief en/of financieel gebied niet direct haalbaar. Misschien Senechal. Welke namen brengen jullie in?
Turgis.
pi_199420565
En over Mohoric, die kan bij ongeveer elke world tour ploeg terecht.
  Redactie Sport vrijdag 14 mei 2021 @ 16:42:56 #12
451829 crew  H.Vviv
pi_199420568
Eerst in je eigen ploeg kijken. Mocht Dumoulin zich wat meer willen richten op de klassiekers is dat al een prima toevoeging.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:44:44 #13
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199420587
Tim Declercq?
pi_199420615
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Welke Arno Vermeulen van de koers heeft deze namen allemaal verzonnen joh?

Ik zou Kragh Andersen halen. Mohoric zou op ieder gebied briljant zijn. Maar dan moet Frits weer diep in de buidel tasten.

Jens Keukeleire en Sebas, hahaha. Dan nog beter iemand doorschuiven uit de opleidingsploeg.
Ik verwacht dat Fisher-Black en/of Pluimers wel doorschuiven komend seizoen. Maar die ga natuurlijk ook nooit direct al een rol van betekenis kunnen spelen. En Dumoulin zou nu hij zich niet meer op klassementen wil richten ook de ideale helper kunnen zijn.
pi_199420636
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:05 schreef Pistolero het volgende:
Laporte en Senechal lijken me inderdaad ook niet haalbaar.

Van al die namen lijkt Gogl me de enige die haalbaar is en nog enigszins een versterking zou kunnen zijn. Of Roglic moet Mohoric weten over te halen naar Jumbo te komen.
Pat is geen grootbetaler en ik denk dat die bij Jumbo ook vaker voor eigen rekening zou mogen dan nu. Maar het is de vraag of die wil en of Jumbo überhaupt op die categorie gaat mikken.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:55:12 #16
333483 Aguero
oooooooo
pi_199420676
Tom Van Asbroeck, Jelle Wallays, Bert De Backer.
Citius, Altius, Fortius.
pi_199420744
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

Turgis.
Inderdaad, die gast wordt chronisch genegeerd.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 17:09:37 #18
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_199420816
Ik zou 200 miljoen van de bank lenen en dan Messi halen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_199420874
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:03 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Inderdaad, die gast wordt chronisch genegeerd.
Waarom zou Turgis naar Jumbo willen? Fransen zitten meestal graag in eigen land en hij kan nu in het voorjaar zijn eigen kans gaan.
pi_199420938
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 16:42 schreef H.Vviv het volgende:
Eerst in je eigen ploeg kijken. Mocht Dumoulin zich wat meer willen richten op de klassiekers is dat al een prima toevoeging.
Die was sowieso al van plan om een paar kasseiklassiekers te rijden dit jaar. Al kan dat met Parijs-Roubaix nog steeds natuurlijk.
pi_199420964
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:13 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Waarom zou Turgis naar Jumbo willen? Fransen zitten meestal graag in eigen land en hij kan nu in het voorjaar zijn eigen kans gaan.
Ja, dat is een tweede, maar wellicht kan die een ton meer verdienen bij Jumbo. Dan wordt het al gauw interessant en als nummer twee bij Jumbo kun je natuurlijk best profiteren van bepaalde koerssituaties.
pi_199420981
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:03 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Inderdaad, die gast wordt chronisch genegeerd.
Die heeft vooral nog een contract.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 17:21:29 #23
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199421008
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:13 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Waarom zou Turgis naar Jumbo willen? Fransen zitten meestal graag in eigen land en hij kan nu in het voorjaar zijn eigen kans gaan.
Dat is zo, maar je kunt ook een keer bij een ploeg rijden waar je er niet alleen voor staat waardoor je niet gedurende de koers alle gaten zelf dicht moet rijden - iets waar Turgis dit jaar in excelleerde werkelijk, de nutteloze demarrages om van groep 2 naar groep 1 te komen, net 1 minuut voor de definitieve aansluiting.

Voor zijn palmares zou een betere ploeg een uitkomst zijn. Alpecin is ook een goede optie, dan kan Djumbo Vermeersch wel aantrekken.
pi_199421053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:20 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die heeft vooral nog een contract.
Tijd voor Frits om de portemonnee te trekken.
  zondag 16 mei 2021 @ 10:44:14 #25
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_199446921
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:18 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Steen in de kikkerpoel: Quick-Step is in gesprek met meerdere sponsoren. Lefevere krijgt waarschijnlijk een behoorlijke budgetverhoging. Op Alaphilippe, Evenepoel, Vansevenant en Lampaert na loopt alles uit contract aldaar. Sagan is het uithangbord van Specialized. Quick-Step rijdt op Specialized. Of Israel.


Gazzetta van vandaag. Voor acht miljoen krijg je wel wat, want je krijgt er zijn masseur, zijn communicatiemanager, een mecanicien, Bodnar, Oss en Juraj bij cadeau.
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')