Allemaal leuk en aardig, maar een onuitvoerbaar idee zonder draagvlak is gewoon een slecht idee.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tot je 23e heb je ook minder recht op huurtoeslag dan daarna, tot je 18e mag je niet drinken, op je 19e verdien je een ander bedrag dan op je 20e als minimumloon, vanaf je 50e krijg je bij veel werkgevers meer vrije uren, vanaf je 65 mag je in de betere gemeentes gratis met het OV. Een leeftijdsgrens, je ziet het letterlijk overal, maar als je in een voetbalteam zit ga je dergelijke infantiele plaatjes maken om een soort punt te maken. Alsof het hele team uit debielen bestaat.
Alimentatie en andere vormen van financiële afhankelijkheid zijn ook relaties tussen mensen onderling, waar ook onderscheid gemaakt wordt op basis van leeftijd door de overheid. De toegevoegde waarde van het aantonen van een scheidslijn, ik zie het niet zo. Als je gunstig of ongunstig geboren was mocht je in de jeugd ook niet mee met je vriendjes naar het volgende seizoen als die net een maandje jonger of ouder waren. Het is allemaal wat zeg. Als je 17 was eind 2013 mocht je eerst wel bier drinken en na de jaarwisseling niet meer, terwijl je in een team kon zitten met jongens die dat nog steeds mochten. Big deal.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:49 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Dat is een relatie tussen overheid en burger. Dit is relaties tussen mensen. Nogal wat anders.
Leg eerst maar eens uit waarom de vergelijkingen niet kloppen. Verder is handhaving maar een deel van het probleem en zie ik niet in waarom je daarom geen onderscheid zou moeten maken op leeftijd. Die vorige regel over onder de 27 en boven de 27 (wel sporten en niet sporten), daar had ook iedereen een grote bek over maar effect had het wel degelijk. Natuurlijk kun je vanaf je twitteraccount bij schubbekutterveen 3 een 'gevatte' tweet plaatsen en van voetbalteams hoef je überhaupt geen maatschappelijk verantwoordelijk gedrag verwachten, maar ook Nederland is groter dan wat een paar tokkies op een grasveld doen.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:51 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Naast dat deze vergelijkingen als kut op de dekselse Dirk slaat kun je ook even nadenken over hoe dit in de praktijk kan werken? (Ik kan je nu al verklappen: niet) En hier gaat geen club zich aan houden natuurlijk, maar waarom zouden we regels bedenken die navolging gaan vinden?
Tsja, dat krijg je al gauw als je veel beter in de stof zit dan de zakkenwassers tegenover je en alleen maar triviale vragen krijgt die voor kritisch moeten doorgaan maar dus eenvoudig weerlegd worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:57 schreef hhh38 het volgende:
Het dedain van Hugo in die discussies met journalisten
Sowquote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tsja, dat krijg je al gauw als je veel beter in de stof zit dan de zakkenwassers tegenover je en alleen maar triviale vragen krijgt die voor kritisch moeten doorgaan maar dus eenvoudig weerlegd worden.
Is bewegingsruimte op straat ook iets fiscaals, illegaals?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Alimentatie en andere vormen van financiële afhankelijkheid zijn ook relaties tussen mensen onderling, waar ook onderscheid gemaakt wordt op basis van leeftijd door de overheid. De toegevoegde waarde van het aantonen van een scheidslijn, ik zie het niet zo. Als je gunstig of ongunstig geboren was mocht je in de jeugd ook niet mee met je vriendjes naar het volgende seizoen als die net een maandje jonger of ouder waren. Het is allemaal wat zeg. Als je 17 was eind 2013 mocht je eerst wel bier drinken en na de jaarwisseling niet meer, terwijl je in een team kon zitten met jongens die dat nog steeds mochten. Big deal.
Omdat je dit in teamverband doet, in een team met voetballers van allerlei leeftijden. Hoe wil je een training gaan organiseren, hoe wil je partijtje doen waarbij speler X wel op anderhalve meter moet en de andere speler weer niet?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Leg eerst maar eens uit waarom de vergelijkingen niet kloppen. Verder is handhaving maar een deel van het probleem en zie ik niet in waarom je daarom geen onderscheid zou moeten maken op leeftijd. Die vorige regel over onder de 27 en boven de 27 (wel sporten en niet sporten), daar had ook iedereen een grote bek over maar effect had het wel degelijk. Natuurlijk kun je vanaf je twitteraccount bij schubbekutterveen 3 een 'gevatte' tweet plaatsen en van voetbalteams hoef je überhaupt geen maatschappelijk verantwoordelijk gedrag verwachten, maar ook Nederland is groter dan wat een paar tokkies op een grasveld doen.
Je kan ook gewoon een normale toon aanhouden en niet een fatsoenlijke vraag op een infantiele manier interpreterenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:00 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tsja, dat krijg je al gauw als je veel beter in de stof zit dan de zakkenwassers tegenover je en alleen maar triviale vragen krijgt die voor kritisch moeten doorgaan maar dus eenvoudig weerlegd worden.
Hoezo, je hebt heel veel sporten en heel veel teams. Daar zitten uiteraard teams tussen met een mix van leeftijden rond de kritieke grens, maar ook genoeg teams die vrijwel volledig onder de 27 zijn of juist vrijwel volledig boven de 27. Heel interessant dat er randgevallen zijn voor wie het wrang voelt, maar dat maakt een regel an sich niet onbruikbaar, randgevallen heb je nu eenmaal altijd.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:01 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Omdat je dit in teamverband doet, in een team met voetballers van allerlei leeftijden. Hoe wil je een training gaan organiseren, hoe wil je partijtje doen waarbij speler X wel op anderhalve meter moet en de andere speler weer niet?
Ja dat werkte zo goed dat ik geen voetbalclub in de buurt ken die zich daar nog aan houdt. Leuk dat Nederland groter is dan 'een paar tokkies op een grasveld' maar je maakt deze regels toch juist ook voor deze tokkies?
Nee, dit slaat nergens op.
Ik ken eigenlijk vrijwel geen seniorenteam met spelers volledig onder de 27 of volledig boven de 27. Dan kom je al snel bij de bierteams uit die toch amper trainen maar je doet nu net alsof dat de meerderheid is en 'er randgevallen zijn voor wie het wrang voelt'. Dát is juist de overgrote meerderheid.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoezo, je hebt heel veel sporten en heel veel teams. Daar zitten uiteraard teams tussen met een mix van leeftijden rond de kritieke grens, maar ook genoeg teams die vrijwel volledig onder de 27 zijn of juist vrijwel volledig boven de 27. Heel interessant dat er randgevallen zijn voor wie het wrang voelt, maar dat maakt een regel an sich niet onbruikbaar, randgevallen heb je nu eenmaal altijd.
27 is ook echt de meest willekeurige grens die ik gezien hebquote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk vrijwel geen seniorenteam met spelers volledig onder de 27 of volledig boven de 27. Dan kom je al snel bij de bierteams uit die toch amper trainen maar je doet nu net alsof dat de meerderheid is en 'er randgevallen zijn voor wie het wrang voelt'. Dát is juist de overgrote meerderheid.
Dan nog is voetbal niet de enige sport die wordt beoefend. Studententeams in vrijwel alle sporten zullen bijvoorbeeld al vrijwel volledig onder de 27 zijn, terwijl veteranen er overal ruim boven zitten. En bierteam of geen bierteam maakt voor de regels zelf niet uit, je telt ook als bierteam gewoon mee voor de regels.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk vrijwel geen seniorenteam met spelers volledig onder de 27 of volledig boven de 27. Dan kom je al snel bij de bierteams uit die toch amper trainen maar je doet nu net alsof dat de meerderheid is en 'er randgevallen zijn voor wie het wrang voelt'. Dát is juist de overgrote meerderheid.
Uhm nee het maakt voor de regels inderdaad niet uit, en voor de praktijk ook niet want die trainen amper zoals ik net al zei.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan nog is voetbal niet de enige sport die wordt beoefend. Studententeams in vrijwel alle sporten zullen bijvoorbeeld al vrijwel volledig onder de 27 zijn, terwijl veteranen er overal ruim boven zitten. En bierteam of geen bierteam maakt voor de regels zelf niet uit, je telt ook als bierteam gewoon mee voor de regels.
Dan geef je de studententeams een uitzondering, dat is altijd nog een duidelijke regel dan dit. Verenigingen moeten al genoeg doelpalen verzetten in deze corona tijd, kromme regels voegen daar niets aan toe.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoezo, je hebt heel veel sporten en heel veel teams. Daar zitten uiteraard teams tussen met een mix van leeftijden rond de kritieke grens, maar ook genoeg teams die vrijwel volledig onder de 27 zijn of juist vrijwel volledig boven de 27. Heel interessant dat er randgevallen zijn voor wie het wrang voelt, maar dat maakt een regel an sich niet onbruikbaar, randgevallen heb je nu eenmaal altijd.
Wat is een studententeam precies? Hoeveel % moet student zijn? Is een PhD'er nog student? Waarom alleen studenten en niet ook mensen van vergelijkbare leeftijd die al klaar zijn met hun studie? Etc etc.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan geef je de studententeams een uitzondering, dat is altijd nog een duidelijke regel dan dit. Verenigingen moeten al genoeg doelpalen verzetten in deze corona tijd, kromme regels voegen daar niets aan toe.
Heb alleen de 1e ronde vragen gehoord, maar die van de NOS had letterlijk alleen maar vragen over onderwerpen die Hugo in z’n verhaal toegelicht had..quote:Op dinsdag 11 mei 2021 19:57 schreef hhh38 het volgende:
Het dedain van Hugo in die discussies met journalisten
Zo gaat het elke perscoquote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heb alleen de 1e ronde vragen gehoord, maar die van de NOS had letterlijk alleen maar vragen over onderwerpen die Hugo in z’n verhaal toegelicht had..
Het ging vooral over het stuk daarna. Geen idee welke journalist dat was.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:21 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heb alleen de 1e ronde vragen gehoord, maar die van de NOS had letterlijk alleen maar vragen over onderwerpen die Hugo in z’n verhaal toegelicht had..
De enige werkbare leeftijdsgrens is 19. Vanaf de senioren heb je in de meeste teams alle leeftijden door elkaar. Maar ik vraag me sowieso af hoeveel besmettingen zijn te herleiden tot het voetbalveld (of andere buitensporten). Gewoon alleen trainingen toestaan en geen beperkingen op leeftijd had prima gekund denk ik.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dan nog is voetbal niet de enige sport die wordt beoefend. Studententeams in vrijwel alle sporten zullen bijvoorbeeld al vrijwel volledig onder de 27 zijn, terwijl veteranen er overal ruim boven zitten. En bierteam of geen bierteam maakt voor de regels zelf niet uit, je telt ook als bierteam gewoon mee voor de regels.
Arie Boomsma na maanden geen sportschooltje?quote:
Goede kerstmanbaard.quote:
Jazeker, of grote smurf.quote:
Ik heb al een half jaar niet kunnen voetballen want mijn club wil zich graag aan de regels houden en laat alleen de jongens onder 27 in teamverband trainen afgelopen maanden. De enkelen waaronder ik van selectie van 30 man die te oud zijn moeten al een hele tijd aan rand blijven staan.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 20:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd wantrouw ik eerder jeugdtrainers bij turnen, atletiek judo, etc.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 22:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Volwassen mensen die aan een teamsport doe moet je wel ernstig wantrouwen, overigens.
Dat zijn geen sporten.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 22:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd wantrouw ik eerder jeugdtrainers bij turnen, atletiek judo, etc.
Turnen en judo zijn absoluut geen sporten, nee. Een en al arbitrage en Judo kan binnen een minuut al voorbij zijn.quote:
Onwillekeurig moet ik bij atletiek altijd aan dat Duitse meisje uit Bergen-Belsen denken.quote:
Judo is prachtig. Ik zie het probleem van een goede ippon na een paar seconden niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 22:59 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Turnen en judo zijn absoluut geen sporten, nee. Een en al arbitrage en Judo kan binnen een minuut al voorbij zijn.
@AllesKaputt had hier laatst een pittige mening over volgens mij.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 23:03 schreef Aguero het volgende:
[..]
Judo is prachtig. Ik zie het probleem van een goede ippon na een paar seconden niet.
https://www.instagram.com/p/CCXf2rGHc1W/quote:Op dinsdag 11 mei 2021 23:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Onwillekeurig moet ik bij atletiek altijd aan dat Duitse meisje uit Bergen-Belsen denken.
En aan de hinkstapsprong.
Dat mag. Iedereen heeft het recht om ongelijk te hebben.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 23:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
@:alleskaputt had hier laatst een pittige mening over volgens mij.
En als een wedstrijd binnen anderhalve minuut klaar is?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 22:59 schreef El-Stinho het volgende:
[..]
Turnen en judo zijn absoluut geen sporten, nee. Een en al arbitrage en Judo kan binnen een minuut al voorbij zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De werken van Salazar waren ongeëvenaard. Buiten de lokale anorexiakliniek of blijf-van-mijn-lijfhuizen in ieder geval.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 23:05 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/CCXf2rGHc1W/
Ja, nee, dit is niet gezond.
Wie was ook al weer fan van Klosterhalfen?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 23:03 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Onwillekeurig moet ik bij atletiek altijd aan dat Duitse meisje uit Bergen-Belsen denken.
En aan de hinkstapsprong.
Ze is Duits, wie denk je ?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 23:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wie was ook al weer fan van Klosterhalfen?
Hoe gaat het tegenwoordig eigenlijk met ONZE Sifan?quote:Op dinsdag 11 mei 2021 23:08 schreef Aguero het volgende:
[..]
De werken van Salazar waren ongeëvenaard. Buiten de lokale anorexiakliniek of blijf-van-mijn-lijfhuizen in ieder geval.
Ja, Columbiafan, en wellicht AllesKaputt dan ook. Maar ik dacht ook aan DeeBee.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |