SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 20 t/m maandag 26 april:
Stijging t.o.v. week ervóór: 5,1% (percentage positieve tests: 10,6)
dinsdag: 6.822
woensdag: 8.471
donderdag: 9.611
vrijdag: 9.210
zaterdag: 8.060
zondag: 8.013
maandag: 6.200
totaal: 56.387
Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)
dinsdag: 5.337
woensdag: 8.649
donderdag: 7.271
vrijdag: 7.758
zaterdag: 5.755
zondag: 5.534
maandag: 9.187
totaal: 49.491
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 0,7%
dinsdag: 7.725
woensdag: 7.336
donderdag: 6.789
vrijdag: 7.481
zaterdag: 7.399
zondag: 6.553
maandag: 5.858
totaal: 49.141
Zwemmen zouden ze van mij juist niet moeten versoepelenquote:Op maandag 10 mei 2021 14:51 schreef Tinos85 het volgende:
Fijn, lekker uit eten kunnen op het terras, met de kinderen naar de dierentuin en heel lekker om weer te kunnen zwemmen/sporten.
Lekker plateautje zo.quote:Op maandag 10 mei 2021 15:23 schreef Oliver23 het volgende:
Weekcijfers: Besmettingen
Daling: 0,7%
[ afbeelding ]
De eerste keer dat ik weer ging zwemmen na de eerste lockdown, ik en vriend waren belachelijk vroeg want we dachten dat iedereen stond te drukken voor de deur. Waren we de enige in het water, het duurde echt wel paar weken voordat mensen weer echt gingen zwemmen na de eerste lockdown. Wat een feest was datquote:Op maandag 10 mei 2021 15:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zwemmen zouden ze van mij juist niet moeten versoepelen
Bij ons op de camping mag je met 8 mensen in het zwembad, beetje tactisch plannen zorgt ervoor dat je dus het zwembad voor jezelf + wat leuke andere mensen hebt. Geen groot vol gillend bad met etters![]()
Ik zal het missen dat rustige zwembad!
Nee hoor, zit maar te geiten. Hoe meer open hoe beter!!
Het schijnt van niet, onvoorstelbaarquote:
Ik ben eigenlijk nog steeds aan het zoeken of er geen storing isquote:Op maandag 10 mei 2021 15:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het schijnt van net, onvoorstelbaar
quote:Op maandag 10 mei 2021 15:46 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk nog steeds aan het zoeken of er geen storing is
Roep het nou niet over ons af......quote:Op maandag 10 mei 2021 15:46 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk nog steeds aan het zoeken of er geen storing is
Je merkt steeds meer dat de R uit de maand uit, en dat gaan we versterken met de vaccinaties. Ik verwacht dat vandaag 1 van de laatste plussen is geweest op de verpleeg. IC zal nog wel wat gaan schommelen de komende tijd.quote:Op maandag 10 mei 2021 16:11 schreef Freudie het volgende:
Deze vind ik nog best gek. Hoop dat het hetzelfde is als vorig jaar: Toen de daling begon, was toen de conclusie dat Nice beter klopte dan LCPS:
Nice nu: 1629
LCPS Cijfers: 1730
Als het hetzelfde gaat als vorig jaar, dan gaat LCPS rap omlaag (als Nice niet opeens stijgt).
Volgens mij vanaf volgende week richting de 1,5 miljoen.quote:Op maandag 10 mei 2021 16:14 schreef Solstice1 het volgende:
Wanneer is eigenlijk de planning dat het prikken nog weer drastisch opgeschroefd wordt? Het ziet er nu al positief uit, maar het lijkt me dat we dan helemaal met noodgang stappen vooruit gaan zetten toch?
Nee, er liggen inderdaad heel veel gezonde 40-minners op de IC. 23, waar hebben we het over. Plus, wie zegt mij dat zij allemaal gezond waren voordat zij corona kregen.quote:
Thnx, hier was ik dus al nieuwsgierig naar.quote:
Uiteraard zijn het er 23 teveel, maar de paniek die erover gemaakt is in de media de afgelopen paar weken is weer eens ridicuul geweest.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 08:57 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Nee, er liggen inderdaad heel veel gezonde 40-minners op de IC. 23, waar hebben we het over. Plus, wie zegt mij dat zij allemaal gezond waren voordat zij corona kregen.
Verder blij met de cijfers van gisteren, hopelijk vandaag weer een flinke daling!
Oh vreemd, die paniek heb ik dan totaal niet meegekregen. Heb het misschien ook meer opgevat als tegengas dat er per definitie alleen oude mensen op de IC kunnen belanden. En als benadrukking dat in bepaalde leeftijdsgroepen relatief veel minder mensen op de IC belanden niet per definitie maakt dat dat niet alsnog problematisch kan worden bij een hoge verspreidingsgraad.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 09:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Uiteraard zijn het er 23 teveel, maar de paniek die erover gemaakt is in de media de afgelopen paar weken is weer eens ridicuul geweest.
Omdat ik hem vertelt had waar je de data kunt ophalenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 09:06 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Thnx, hier was ik dus al nieuwsgierig naar.Vaccinaties gaan er dan als het goed is ervoor zorgen dat de belasting van de IC's in het najaar relatief beperkt blijft.
Vanwaar eigenlijk de #@:raptorix?
Het irriteer mij voornamelijk dat er kennelijk geen enkele journalist even naar de cijfers kijkt, er zijn tientallen mensen die er dageiljks een overzichtje van maken, en de overzichtjes staan ook gewoon op de website bij Nice.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 09:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Uiteraard zijn het er 23 teveel, maar de paniek die erover gemaakt is in de media de afgelopen paar weken is weer eens ridicuul geweest.
Inderdaad. Vertel gewoon de waarheid zoals hij is, en niet zoals onze media maar wat graag doet enkel de beangstigende cijfers.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 09:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het irriteer mij voornamelijk dat er kennelijk geen enkele journalist even naar de cijfers kijkt, er zijn tientallen mensen die er dageiljks een overzichtje van maken, en de overzichtjes staan ook gewoon op de website bij Nice.
Er is behoorlijk wat heisa over gemaakt in de media. De IC's zouden volstromen met mensen onder de 50. Zie bijvoorbeeld https://www.trouw.nl/binn(...)apatienten~bd2110bb/.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 09:33 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Oh vreemd, die paniek heb ik dan totaal niet meegekregen. Heb het misschien ook meer opgevat als tegengas dat er per definitie alleen oude mensen op de IC kunnen belanden. En als benadrukking dat in bepaalde leeftijdsgroepen relatief veel minder mensen op de IC belanden niet per definitie maakt dat dat niet alsnog problematisch kan worden bij een hoge verspreidingsgraad.
Dat is absoluut een goed idee. Uit eigen ervaring weet ik dat het echt niet zomaar weg is, partner loopt ook al sinds oktober met dit probleem. Gelukkig niet in die mate dat er niet gewerkt kan worden of het het dagelijkse leven heel erg beïnvloed, maar het sluimert nog steeds.quote:Heb de laatste tijd wel veel over longcovid bij jonge mensen gelezen en op hoe weinig begrip die mensen kunnen rekenen. Speciale longcovid behandelcentra zoals ze in de UK blijkbaar hebben lijkt mij een goed idee. Al is het maar omdat op die manier ook gelijk allerlei informatie over de ziekte redelijk centraal wordt verzameld.
helaas een paywallquote:Op dinsdag 11 mei 2021 09:55 schreef blissard1984 het volgende:
Er staat een hoopvol stuk in de Volkskrant over de lange termijn effecten van Covid-19. Ik weet niet of het achter een pay-wall staat, zo ja, dan kan ik wel wat delen denk ik. Anders is het hier te vinden:
https://www.volkskrant.nl(...)oop-bieden~bba37bb4/
Oh helemaal gemist.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 09:50 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Er is behoorlijk wat heisa over gemaakt in de media. De IC's zouden volstromen met mensen onder de 50. Zie bijvoorbeeld https://www.trouw.nl/binn(...)apatienten~bd2110bb/.
En dan is Trouw nog enigzins fatsoenlijk door alle getallen eerlijk te benoemen. De Telegraaf en AD maken die nuance niet.
Jammer, dan is dit waarschijnlijk wel een zinvolle link https://www.c-support.nu/quote:
Hij bracht me naar de bron waar je deze gegevens kon vindenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 09:06 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Thnx, hier was ik dus al nieuwsgierig naar.Vaccinaties gaan er dan als het goed is ervoor zorgen dat de belasting van de IC's in het najaar relatief beperkt blijft.
Vanwaar eigenlijk de #@:raptorix?
via private window ook niet te lezen, wel via pocket. Saven naar je pocket, en dan lezen via getpocket.comquote:
@Federer-fan blijft vertrouwen in Yorick houdenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:33 schreef GereDathan het volgende:
Ziekenhuiscijfers zijn vroeg vandaag, ik denk dat @:Federer-Fan er nog niet op rekende
Niet teveel spoilen, maar ze zijn gematigd positief wat mij betreft.
Het is wel jammer dat "Ollie" doet denken aan Rotjeknorquote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:35 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
@:Federer-Fan blijft vertrouwen in Yorick houden
Ollie het Cijfermannetje blijkt veelal eerder de cijfers te hebben
Nee, deze jongen kijkt altijd om 14.00 u. bij Yorick. Maar vandaag heb ik even van dit patroon afgeweken.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:33 schreef GereDathan het volgende:
Ziekenhuiscijfers zijn vroeg vandaag, ik denk dat @:Federer-Fan er nog niet op rekende
Niet teveel spoilen, maar ze zijn gematigd positief wat mij betreft.
Oliver23 is 1.67 m. hoor, dus zo klein is hij niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is wel jammer dat "Ollie" doet denken aan Rotjeknor
Liever "KBTR het Cijferkaboutertje"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
quote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:50 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oliver23 is 1.67 m. hoor, dus zo klein is hij niet.Uh...nou....1.67 is toch wel klein voor een man in Nederland, gemiddelde is 1.81 in NederlandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om positief te blijven in het Positiviteitstopic, het is langer dan een smurf?![]()
Het was een grap.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uh...nou....1.67 is toch wel klein voor een man in Nederland, gemiddelde is 1.81 in Nederland
Zo is dat.quote:Om positief te blijven in het Positiviteitstopic, het is langer dan een smurf?
[..]
Oliver23 is 1.67 m. hoor, dus zo klein is hij niet.Volgens mijn ID staat er toch echt 1.91mSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Cijfers van maandag hè, altijd piekdag. Alsnog week-op -week lager, dat is het belangrijkst.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 14:10 schreef Multatilu het volgende:
Zonde dat die instroom weer flink boven de 200 zit met 244... Alles is het gevolg van de instroom. Dus als die consequent lager wordt zijn we écht goed onderweg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Oliver23 op 11-05-2021 14:23:00 ]
Maar de instroom op de IC is met 29 wel laag.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 14:10 schreef Multatilu het volgende:
Zonde dat die instroom weer flink boven de 200 zit met 244... Alles is het gevolg van de instroom. Dus als die consequent lager wordt zijn we écht goed onderweg.
Ik identificeer me als iemand van 1.91.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 14:13 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Volgens mijn ID staat er toch echt 1.91m
Ik ben van 1986, toen had Rotjeknor nog helemaal geen flauw idee wie of wat Ollie wasquote:Op dinsdag 11 mei 2021 13:37 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is wel jammer dat "Ollie" doet denken aan Rotjeknor
Liever "KBTR het Cijferkaboutertje"
[..]
Oliver23 is 1.67 m. hoor, dus zo klein is hij niet.Haha, als het goed is snapt @Oliver23 de grap wel als echte Utreg hooliganSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Trouw met mij, held!quote:Op dinsdag 11 mei 2021 14:25 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ik ben van 1986, toen had Rotjeknor nog helemaal geen flauw idee wie of wat Ollie was
Maar zal de Utrechtse kabouter wel ergens voorbij laten komen op twitter. Speciaal voor jou
Hij valt mij alleszins mee, zoals @Noppie2000 opmerkt is het dinsdag. Dan vertekenen de cijfers meestal wel.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 14:10 schreef Multatilu het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 27 april t/m maandag 3 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 12,2% (percentage positieve tests: 11,7)
dinsdag: 5.337
woensdag: 8.649
donderdag: 7.271
vrijdag: 7.758
zaterdag: 5.755
zondag: 5.534
maandag: 9.187
totaal: 49.491
Besmettingcijfers dinsdag 4 t/m maandag 10 mei:
Daling t.o.v. week ervóór: 0,7% (percentage positieve tests: 12,3)
dinsdag: 7.725
woensdag: 7.336
donderdag: 6.789
vrijdag: 7.481
zaterdag: 7.399
zondag: 6.553
maandag: 5.858
totaal: 49.141
Besmettingcijfers dinsdag 11 t/m maandag 17 mei:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: - 39,9%
dinsdag: 5.518
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 38.626 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
[ Bericht 0% gewijzigd door Oliver23 op 11-05-2021 15:40:39 ]
Ik heb ontzettend veel moeite om niet zoals Kaag op tafel te springen en te juichen, het is te vroeg. Maar alle cijfers zijn zo mooi hoopvol de laatste dagenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:17 schreef DrMarten het volgende:
Bijna een week lang daling op de IC
Nog niet met de getallen die je zou willen, maar gestaag de goede kant op
Gelukkig is de groei er daar ook wel uit, ik verwacht dat het op korte termijn ook weer gaat zakken. Zeker nu de scholen weer open zijn en we wat meer testen zullen gaan zien.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:25 schreef Federer-fan het volgende:
Het percentage positieve tests is gelijk gestegen van 12,2 naar 12,3.
Ja? Die volg ik al een tijdje niet stom genoeg. Zijn ze goed?quote:De rioolcijfers zijn enorm gunstig.
Record toch? Want dan pak ik de fluit erbijquote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:27 schreef 297534 het volgende:
126k prikken gisteren. Hopelijk elke dag wat meer de komende tijd.
Zonder duiding met datum zegt het niets.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:29 schreef Tinos85 het volgende:
Mooie cijfers vandaag, veel overlijdens maar dat is elke dinsdag volgens mij.
Ja ik zocht dat grafiekje met de data van overlijdens op de website van het rivm maar die kon ik niet meer vindenquote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zonder duiding met datum zegt het niets.
Iemand is hem druk aan het delen onder de post van Marino (als reactie op mensen die over de overlijdens zeuren)quote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:35 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja ik zocht dat grafiekje met de data van overlijdens op de website van het rivm maar die kon ik niet meer vinden
Jepquote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Record toch? Want dan pak ik de fluit erbij
Geleend van de buren, veelal vorige week:quote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:35 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja ik zocht dat grafiekje met de data van overlijdens op de website van het rivm maar die kon ik niet meer vinden
Ja, in Haaglanden van 600 naar 70.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 15:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[..]
Ja? Die volg ik al een tijdje niet stom genoeg. Zijn ze goed?
Nice, dat is een stevige daling!quote:Op dinsdag 11 mei 2021 16:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, in Haaglanden van 600 naar 70.
Ik heb ook daadwerkelijk gewerkt, jongedame.quote:Op dinsdag 11 mei 2021 16:49 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Zo te lezen ben ik weer de enige die daadwerkelijk gewerkt heeft vandaag![]()
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |