abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 mei 2021 @ 23:59:01 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199351831
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 00:02:41 #2
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_199351848
Ik denk dat je het probleem toch eerder bij jezelf moet zoeken als je eerst gaat remmen, daarna gaat versnellen en vervolgens achteraf op Strava gaat opzoeken hoe hoog de ander z'n hartslag was. Vooral dat laatste vind ik echt buitengewoon fascinerend, wat is daar de gedachte achter dan?

Dan heeft de kuttoerder het toch beter voor elkaar, die heeft gewoon lekker gefietst.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_199351865
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 23:44 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Het is gewoon bloedirritant, helemaal met corona nu. Hou gewoon afstand en fiets lekker je eigen tempo. Ik heb los daarvan ook gewoon geen zin in iemand, waarvan ik niet weet hoe hij reageert, in m’n wiel.
Volgens mij doen mensen dat omdat ze snel thuis willen zijn terwijl hun tank leeg is...

Wel aso ja, als je er echt hinder van hebt, gewoon stiekem een zachte scheet laten... Durf te wedden dat hij niet lang dan in je wiel zal zitten. Vooral van sommige gels worden er dampen in je darmen geproduceerd...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_199351895
Oh, ik heb ook heerlijk gefietst en op dat versnellinkje na lekker m’n eigen tempo gehouden. Ik snap alleen echt niet waarom je blijkbaar ineens gaat versnellen als iemand je met een paar km/h verschil inhaalt en vervolgens zonder te groeten in diegene z’n wiel gaat hangen.

Overigens ben ik niet gaan remmen hè? Heb alleen m’n benen stilgehouden.
pi_199351910
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Volgens mij doen mensen dat omdat ze snel thuis willen zijn terwijl hun tank leeg is...

Wel aso ja, als je er echt hinder van hebt, gewoon stiekem een zachte scheet laten... Durf te wedden dat hij niet lang dan in je wiel zal zitten. Vooral van sommige gels worden er dampen in je darmen geproduceerd...
Goeie tip. Voortaan dus preventief gelletjes vreten :9
pi_199351915
@Kano; m’n vriendin was er een dagje eerder!
  maandag 10 mei 2021 @ 00:15:38 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199351948
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik denk dat je het probleem toch eerder bij jezelf moet zoeken als je eerst gaat remmen, daarna gaat versnellen en vervolgens achteraf op Strava gaat opzoeken hoe hoog de ander z'n hartslag was. Vooral dat laatste vind ik echt buitengewoon fascinerend, wat is daar de gedachte achter dan?

Dan heeft de kuttoerder het toch beter voor elkaar, die heeft gewoon lekker gefietst.
Ja want die 2 klikken op strava, daar moet echt wat achter zitten _O-

Victim blaming _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 00:26:54 #8
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_199352014
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:09 schreef Tommeke het volgende:
Oh, ik heb ook heerlijk gefietst en op dat versnellinkje na lekker m’n eigen tempo gehouden. Ik snap alleen echt niet waarom je blijkbaar ineens gaat versnellen als iemand je met een paar km/h verschil inhaalt en vervolgens zonder te groeten in diegene z’n wiel gaat hangen.

Overigens ben ik niet gaan remmen hè? Heb alleen m’n benen stilgehouden.
Is in principe niet zo ingewikkeld toch? De perfecte motivatie om er even een sprintje uit te persen. Als je in je eentje fietst met niemand voor je is dat een stuk moeilijker dan als er ineens iemand voor je rijdt. Of je vervolgens ook daadwerkelijk in het wiel moet gaan hangen is een ander verhaal, maar ik vind het zelf in ieder geval zo nu en dan wel fijn om te proberen naar iemand toe te rijden. Soms blijk je dan ineens enorm goede benen te hebben, kun je nog harder en vlieg je er voorbij. Of je perst dat sprintje er helemaal uit aan hartslag 193 om vervolgens stil te vallen. Daar zit volgens mij geen diepere gedachte achter dan even jezelf testen.

Wellicht dat het echt irritant is als iemand enorm lang in je wiel hangt, maar verder zie ik het probleem eigenlijk echt niet. Alsof iemand je persoonlijk aanvalt omdat ie achter je zit, of nog erger, je voorbij probeert te gaan? Tja, laat gaan. Zoals jij recht hebt om je eigen ding te doen heeft de ander dat ook.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 00:28:14 #9
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_199352027
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja want die 2 klikken op strava, daar moet echt wat achter zitten _O-

Victim blaming _O_
Victim blaming, gaat ie lekker?

En dat opzoeken op Strava is wel bijzonder ja.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 10 mei 2021 @ 00:32:53 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199352044
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Victim blaming, gaat ie lekker?

En dat opzoeken op Strava is wel bijzonder ja.
Je weet hoe strava werkt?

Je moet in dit soort tijden niet in iemands wiel gaan rijden. En jij legt dan de schuld er van bij Tommeke neer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 10 mei 2021 @ 00:33:46 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199352050
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Is in principe niet zo ingewikkeld toch? De perfecte motivatie om er even een sprintje uit te persen. Als je in je eentje fietst met niemand voor je is dat een stuk moeilijker dan als er ineens iemand voor je rijdt. Of je vervolgens ook daadwerkelijk in het wiel moet gaan hangen is een ander verhaal, maar ik vind het zelf in ieder geval zo nu en dan wel fijn om te proberen naar iemand toe te rijden. Soms blijk je dan ineens enorm goede benen te hebben, kun je nog harder en vlieg je er voorbij. Of je perst dat sprintje er helemaal uit aan hartslag 193 om vervolgens stil te vallen. Daar zit volgens mij geen diepere gedachte achter dan even jezelf testen.

Wellicht dat het echt irritant is als iemand enorm lang in je wiel hangt, maar verder zie ik het probleem eigenlijk echt niet. Alsof iemand je persoonlijk aanvalt omdat ie achter je zit, of nog erger, je voorbij probeert te gaan? Tja, laat gaan. Zoals jij recht hebt om je eigen ding te doen heeft de ander dat ook.
Jezus jij rijd zeker ook met een shirt van de Rabo rond?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 00:40:41 #12
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_199352083
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Jezus jij rijd zeker ook met een shirt van de Rabo rond?
Ben je dronken?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_199352287
Ik rijd gewoon zo hard langs dat ze niet in het wiel kunnen komen. 😁
pi_199352760
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Jezus jij rijd zeker ook met een shirt van de Rabo rond?
_O- _O- _O-
pi_199352761
quote:
6s.gif Op maandag 10 mei 2021 01:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik rijd gewoon zo hard langs dat ze niet in het wiel kunnen komen. 😁
Ik had gewoon harder moeten fietsen.
pi_199352790
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Is in principe niet zo ingewikkeld toch? De perfecte motivatie om er even een sprintje uit te persen. Als je in je eentje fietst met niemand voor je is dat een stuk moeilijker dan als er ineens iemand voor je rijdt. Of je vervolgens ook daadwerkelijk in het wiel moet gaan hangen is een ander verhaal, maar ik vind het zelf in ieder geval zo nu en dan wel fijn om te proberen naar iemand toe te rijden. Soms blijk je dan ineens enorm goede benen te hebben, kun je nog harder en vlieg je er voorbij. Of je perst dat sprintje er helemaal uit aan hartslag 193 om vervolgens stil te vallen. Daar zit volgens mij geen diepere gedachte achter dan even jezelf testen.

Wellicht dat het echt irritant is als iemand enorm lang in je wiel hangt, maar verder zie ik het probleem eigenlijk echt niet. Alsof iemand je persoonlijk aanvalt omdat ie achter je zit, of nog erger, je voorbij probeert te gaan? Tja, laat gaan. Zoals jij recht hebt om je eigen ding te doen heeft de ander dat ook.
Naar iemand toe fietsen is toch wat anders dan aanpikken wanneer je ingehaald wordt? Zeker nu met corona moet je dat gewoon niet doen. Uiteindelijk heeft hij behoorlijk lang in m’n wiel gehangen.
pi_199352887
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 19:30 schreef Tommeke het volgende:
Ff wat anders hè? Wat is dat met die lui die steeds aanpikken wanneer je ze inhaalt? Ik kan tegenwoordig bijna niemand meer inhalen zonder dat hij in m’n wiel gaat zitten. Nu met corona extra irritant.

Vandaag ook zo’n vent. Op het moment dat hij me inhaalde heb ik m’n benen stilgehouden en ben ik er vervolgens langsgeklapt :')

Ff later haalt ‘ie me best wel hard in (op Strava zag ik later met een hartslag van 193 :') ) en binnen twee kilometer valt ‘ie stil. Dus ik fiets weer langs hem. En ja hoor; hij gaat weer in m’n wiel hangen :')
Schijt irritant ja. Ik heb er ook geen behoefte aan en al helemaal niet als ze het zonder wat te zeggen doen, even aangeven is wel zo fijn. Heb het liever ook niet, want straks tikt zo'n pauper weer tegen mijn wiel aan.

Laatst in een dorp passeer ik iemand met best wel groot snelheidsverschil. Even later zat hij al in mijn wiel, heeft dus aangezet om mijn wiel te pakken. Begrijp daar niks van, je stapt toch alleen op de fiets? Waarom moet je dan opeens achter iemand gaan fietsen die je niet kent en waar je niets tegen zegt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 10 mei 2021 @ 09:47:04 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199353687
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ben je dronken?
_O-

Je snapt er echt niets van he?
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Schijt irritant ja. Ik heb er ook geen behoefte aan en al helemaal niet als ze het zonder wat te zeggen doen, even aangeven is wel zo fijn. Heb het liever ook niet, want straks tikt zo'n pauper weer tegen mijn wiel aan.

Laatst in een dorp passeer ik iemand met best wel groot snelheidsverschil. Even later zat hij al in mijn wiel, heeft dus aangezet om mijn wiel te pakken. Begrijp daar niks van, je stapt toch alleen op de fiets? Waarom moet je dan opeens achter iemand gaan fietsen die je niet kent en waar je niets tegen zegt.
Enige goede excuus is als je zwaar tegenwind hebt. Dan zou ik wat eerder bij iemand in het wiel gaan, zeker als ik al wat vermoeid ben.

Maar meestal kom ik dan alleen mensen tegen die me tegemoet komen ipv die me inhalen ;(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199353716
Ik ging zaterdag op de Utrechtse heuvelrug fietsen, heel mooi rondje! Maar ook wel weer een opvallende belevenis, ik trek het aan of zo. Eerst haalden we een man in die heel erg aan het afremmen was, het leek alsof hij voor het stoplicht ging wachten. Nadat wij hem hadden ingehaald staken wilde ik oversteken en nam ik daarvoor een klein bochtje, kreeg ik ineens een beuk van achter/opzij.. Was diezelfde man die ineens toch weer rechtdoor wilde en blijkbaar heel erg haast had.. Gelukkig kon ik blijven staan maar echt bizar, hij had makkelijk 20cm door de berm gekund als hij er echt zo nodig langs moest.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 10 mei 2021 @ 09:57:09 #20
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_199353773
Ik haak eigenlijk nooit aan bij iemand die me inhaalt. Laat me maar lekker zelf tegen de wind in trappen, daar word ik hopelijk beter van.
Sowieso heb ik dit jaar al meer gefietst dan de afgelopen paar jaar. Vrijdag met een man of 4 een rondje Utrechtse Heuvelrug doen, eens kijken of ik nog steeds te zwaar ben voor kleine klimmetjes :')
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 10 mei 2021 @ 09:59:01 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199353799
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ging zaterdag op de Utrechtse heuvelrug fietsen, heel mooi rondje! Maar ook wel weer een opvallende belevenis, ik trek het aan of zo. Eerst haalden we een man in die heel erg aan het afremmen was, het leek alsof hij voor het stoplicht ging wachten. Nadat wij hem hadden ingehaald staken wilde ik oversteken en nam ik daarvoor een klein bochtje, kreeg ik ineens een beuk van achter/opzij.. Was diezelfde man die ineens toch weer rechtdoor wilde en blijkbaar heel erg haast had.. Gelukkig kon ik blijven staan maar echt bizar, hij had makkelijk 20cm door de berm gekund als hij er echt zo nodig langs moest.
Ik snap de situatie niet helemaal, maar het klinkt toch alsof er 2 mensen schuld hebben in deze situatie. Wat hij doet is niet handig, maar oversteken zonder te kijken is nou ook niet echt handig...

Of was het licht groen voor rechtdoor de hele tijd groen? En gingen jullie allebei dezelfde kant op?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199353822
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik snap de situatie niet helemaal, maar het klinkt toch alsof er 2 mensen schuld hebben in deze situatie. Wat hij doet is niet handig, maar oversteken zonder te kijken is nou ook niet echt handig...

Of was het licht groen voor rechtdoor de hele tijd groen? En gingen jullie allebei dezelfde kant op?
Ik ging rechtsaf, hij rechtdoor. Het stoplicht was rechts, hij wilde er links langs. Ik kijk niet naar links als ik rechtsaf wil. Er stond een hele groep mensen stil die gingen oversteken bij dat stoplicht, vandaar dat de weg enigszins vol was voor hem die rechtdoor wilde. Misschien had ik dan eerder af moeten stappen ipv rustig doorrijden naar het stoplicht, maar alsnog, als je rechtdoor wilt fietsen en er staat iemand in de weg ga je daar toch niet met een schouderbeuk doorheen fietsen? Nog ter verduidelijking, hij deed het duidelijk expres en niet per ongeluk.

[ Bericht 2% gewijzigd door La_Tramposa op 10-05-2021 10:16:43 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199353929
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:57 schreef TradeMarkie het volgende:
enlijk nooit aan bij iemand die me inhaalt. Laat me maar lekker zelf tegen de wind in trappen, daar word ik hopelijk beter van.
Sowieso heb ik dit jaar al meer gefietst dan de afgelopen paar jaar. Vrijdag met een man of 4 een rondje Utrechtse Heuvelrug doen, eens kijken of ik nog steeds te zwaar ben voor kleine klimmetjes
Je kan altijd aanvallen in de afdaling :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199354165
Die wielhanger ziet het waarschijnlijk als ene spelletje. En Tommeke moet gewoon zeggen dat dat hij het niet op prijs stelt (als zou dat met Corona wel duidelijk moeten zijn).
Aldus.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:25:32 #25
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_199354191
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je kan altijd aanvallen in de afdaling :P
Ja, dan helpt massa wel weer mee :P
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 10 mei 2021 @ 12:41:26 #26
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199356417
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ging rechtsaf, hij rechtdoor. Het stoplicht was rechts, hij wilde er links langs. Ik kijk niet naar links als ik rechtsaf wil. Er stond een hele groep mensen stil die gingen oversteken bij dat stoplicht, vandaar dat de weg enigszins vol was voor hem die rechtdoor wilde. Misschien had ik dan eerder af moeten stappen ipv rustig doorrijden naar het stoplicht, maar alsnog, als je rechtdoor wilt fietsen en er staat iemand in de weg ga je daar toch niet met een schouderbeuk doorheen fietsen? Nog ter verduidelijking, hij deed het duidelijk expres en niet per ongeluk.
Ah, zo.

Wat een debiel :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199356542
Wat een idioten allemaal :9
pi_199359145
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 00:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Jezus jij rijd zeker ook met een shirt van de Rabo rond?
Hey kalm aan hè, daar heb ik er ook eentje van.
pi_199359449
Ik heb wel huisjes geboekt in de Alpen voor de zomervakantie.. Zoveel zin in O+ Hopelijk heeft Hugo tegen die tijd wel een prik voor me geregeld..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199360327
Taco. *O*
pi_199360635
Wie vond dat ook al weer een matige fietser?
Aldus.
pi_199360742
Lekker sfeertje hier weer :D
Maar in het wiel zitten bij vreemden is sowieso irritant, want mensen :r
  maandag 10 mei 2021 @ 17:20:00 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199360792
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:09 schreef Z het volgende:
Wie vond dat ook al weer een matige fietser?
Ja dacht ik ook meteen aan :D
pi_199360893
Ik snap daar geen reet van. Iedereen heeft toch de keuze om een slipstream te pakken? En als je dat niet wilt, dan zeg je dat. Of je sprint m eraf.

Vind wielrennen aardig saai soms en dan is het leuk als er iemand je wiel wil houden, ff wachten op flinke zijwind of een heuvel, en dan sprintje en volhouden!

Of een overname gebaar maken en kop over kop fietsen, vinden er ook veel leuk en zo heb ik wel vaak leuke gesprekken gehad en zelfs enorme klussen op het werk aan overgehouden.

Maar ik sta dan ook nogal luchtig in het leven. :+
Vakman pur sang
pi_199360895
@de_boswachter melden graag :D
  maandag 10 mei 2021 @ 17:46:44 #36
545 dop
:copyright: dop
pi_199361143
quote:
2s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:09 schreef Z het volgende:
Wie vond dat ook al weer een matige fietser?
Taco vind zichzelf niet het grootste talent.
Bescheiden jonge.
Als je zijn verhaal wat beter kent snap je ook wel dat in deze tijd profploegen niet voor heem in de rij staan, al heeft hij ook zeker tegenslagen gehad.
Hij (Taco), Jan-Willem van Schip, en Martijn Tusveld. waren een beetje de drie musketiers woonde samen in Wageningen. (alle drie roompot)
Jan-Willem denk de sterkste renner maar eigen gereid dus lastig een ploeg vinden die hem past, koos zelf voor Beat
Tusveld na roompot een Contract bij Sunweb, zit hij nog steeds
en Taco naar Jumbo Visma waar hij geen succes was toen heel kort naar Beat, maar op de valreep toch nog Wanty.

[ Bericht 18% gewijzigd door dop op 10-05-2021 17:58:30 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 10 mei 2021 @ 17:57:44 #37
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199361292
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik snap daar geen reet van. Iedereen heeft toch de keuze om een slipstream te pakken? En als je dat niet wilt, dan zeg je dat. Of je sprint m eraf.

Vind wielrennen aardig saai soms en dan is het leuk als er iemand je wiel wil houden, ff wachten op flinke zijwind of een heuvel, en dan sprintje en volhouden!

Of een overname gebaar maken en kop over kop fietsen, vinden er ook veel leuk en zo heb ik wel vaak leuke gesprekken gehad en zelfs enorme klussen op het werk aan overgehouden.

Maar ik sta dan ook nogal luchtig in het leven. :+
Luchtig zegt ie :D
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199362204
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:27 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik snap daar geen reet van. Iedereen heeft toch de keuze om een slipstream te pakken? En als je dat niet wilt, dan zeg je dat. Of je sprint m eraf.

Vind wielrennen aardig saai soms en dan is het leuk als er iemand je wiel wil houden, ff wachten op flinke zijwind of een heuvel, en dan sprintje en volhouden!

Of een overname gebaar maken en kop over kop fietsen, vinden er ook veel leuk en zo heb ik wel vaak leuke gesprekken gehad en zelfs enorme klussen op het werk aan overgehouden.

Maar ik sta dan ook nogal luchtig in het leven. :+
Prima als je mijn slipstream wil pakken, maar je kan dat op zijn minst dan even aangeven. Kan ik er rekening mee houden dat er een slapjanus in mijn wiel zit.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_199362810
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Prima als je mijn slipstream wil pakken, maar je kan dat op zijn minst dan even aangeven. Kan ik er rekening mee houden dat er een slapjanus in mijn wiel zit.
Ik ben natuurlijk altijd degene die voorop sleurt.
Vakman pur sang
pi_199363297
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 19:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk altijd degene die voorop sleurt.
We kunnen niet allemaal zo goed zijn als jij natuurlijk. _O_
pi_199363315
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:20 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

We kunnen niet allemaal zo goed zijn als jij natuurlijk. _O_
Nee dan moet je nog wel ff.
Vakman pur sang
  maandag 10 mei 2021 @ 20:27:42 #42
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199363427
Jezus, een beetje solidariteit onder de fietsers is ver te zoeken. _O-

Elkaar beetje helpen, niks mis mee. :)
pi_199363459
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 17:27 schreef Tommeke het volgende:
@:de_boswachter melden graag :D
wat is er aan de hand mien jong?
U MAD?
pi_199363533
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee dan moet je nog wel ff.
Geef eens een richtlijn, dan weet ik waar ik naartoe kan werken. _O_
pi_199363930
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:29 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

wat is er aan de hand mien jong?
Taco van der Hoorn wint vandaag een Giro-rit. Heuglijke dag voor jou ;)
  maandag 10 mei 2021 @ 21:09:06 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199364117
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:27 schreef Zwansen het volgende:
Jezus, een beetje solidariteit onder de fietsers is ver te zoeken. _O-

Elkaar beetje helpen, niks mis mee. :)
Wij zijn allemaal heel solidair in het feit dat we geen rare figuren in onze wielen willen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199364225
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:00 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Taco van der Hoorn wint vandaag een Giro-rit. Heuglijke dag voor jou ;)
Zware bergetappe? Zo ja dan ga ik met de billen bloot.
Indien niet: laat me met rust wielrenner :(
U MAD?
pi_199364831
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:34 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Geef eens een richtlijn, dan weet ik waar ik naartoe kan werken. _O_
9 straffe Hendriks en een paar borrels.
Vakman pur sang
  maandag 10 mei 2021 @ 23:07:45 #49
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199366208
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee dan moet je nog wel ff.
De wereld is groter dan de Sallandse seniorencompetitie hè ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199366548
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:14 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zware bergetappe? Zo ja dan ga ik met de billen bloot.
Indien niet: laat me met rust wielrenner :(
Heuvelrit, bleef ‘t hele peloton voor. Echt knap!

Ik laat je nu weer met rust :*
pi_199367491
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 23:45 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Heuvelrit, bleef ‘t hele peloton voor. Echt knap!

Ik laat je nu weer met rust :*
Zag de samenvatting gisteravond laat. Knap staaltje van onze Taco.
U MAD?
pi_199368957
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 23:07 schreef Fretwork het volgende:

[..]

De wereld is groter dan de Sallandse seniorencompetitie hè ;)
Twente is geen salland! (Neem het niet op voor die schreeuwer.. Maar wel voor Twente! :) )
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:16:03 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199381062
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:19 schreef the_critic het volgende:

[..]

Twente is geen salland! (Neem het niet op voor die schreeuwer.. Maar wel voor Twente! :) )
Ach 1 pot nat. Alles aan de oostkant van het Amsterdam Rijnkanaal is gebied van de barbaren.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 22:20:22 #54
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199381154
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ach 1 pot nat. Alles aan de oostkant van het Amsterdam Rijnkanaal is gebied van de barbaren.
En daar zijn we trots op :7 Je zou maar een yup zijn :')
  dinsdag 11 mei 2021 @ 23:23:06 #55
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199382237
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:20 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

En daar zijn we trots op :7 Je zou maar een yup zijn :')
Ik ben gewoon een yup in het Oosten, dat is helemaal lekker.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199384148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ach 1 pot nat. Alles aan de oostkant van het Amsterdam Rijnkanaal is gebied van de barbaren.
https://pin.it/7Cs2VIe
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:13:40 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199384319
quote:
Zelfs fatsoenlijk een plaatje posten lukt ze niet :D :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199384360
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zelfs fatsoenlijk een plaatje posten lukt ze niet :D :D
Da's gewoon mijn digibeet-zijn. Ouderdom enzo haha
everyone's a critic...
even you ! !
pi_199386533
Jullie zijn allemaal Noorderlingen. :P
pi_199387690
Kano woont boven het Noordzeekanaal. Dat is toch ook wel een scheidslijn.
Aldus.
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:38:19 #61
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199388558
Zag laatst reclame voor een mooi bierfestival; Oost Tapt. Leek me wel leuk dus kijken waar dat ergens was.

Amsterdam-Oost, wel binnen de ring uiteraard. Amsterdam :')
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199388660
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 10:19 schreef the_critic het volgende:

[..]

Twente is geen salland! (Neem het niet op voor die schreeuwer.. Maar wel voor Twente! :) )
Hoera jij snapt het ^O^
Vakman pur sang
pi_199388671
Al zou Salland me ook wel passen, mooi huisje in Hellendoorn ofzo :9
Vakman pur sang
pi_199389652
Alles boven de rivieren: links is Randstad en rechts is Friesland, toch?
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:22:45 #65
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_199390635
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:04 schreef cafca het volgende:
Alles boven de rivieren: links is Randstad en rechts is Friesland, toch?
Nee
.
  woensdag 12 mei 2021 @ 17:59:49 #66
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199391196
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 16:04 schreef cafca het volgende:
Alles boven de rivieren: links is Randstad en rechts is Friesland, toch?
Alles ten noorden van Zwolle is Friesland, mits het Oostelijk van het IJsselmeer ligt. In Friesland ligt de stad Groningen.

Daaronder is alles Achterhoek tot ze Limburgs praten. Limburg loopt onder de Rivieren door tot Zeeland, wat Duits is. De rest is Randstad en reserve-Amsterdam.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199402361
Net nieuwe binnen en buitenbanden op de fiets gezet, is er nu een paar weken later een spaak afgebroken, zijn de remblokken versleten en doet mijn voorderailleur het niet meer. Zes jaar nergens last van gehad en nu begint het geleuter.

Tijd om een nieuwe te kopen?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_199402368
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 12:27 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Net nieuwe binnen en buitenbanden op de fiets gezet, is er nu een paar weken later een spaak afgebroken, zijn de remblokken versleten en doet mijn voorderailleur het niet meer. Zes jaar nergens last van gehad en nu begint het geleuter.

Tijd om een nieuwe te kopen?
Of tijd voor een onderhoudscursus...
pi_199402410
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 12:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Of tijd voor een onderhoudscursus...
Touche.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_199406426
6 jaar is ook wel heel lang om met een fiets te doen natuurlijk.
  donderdag 13 mei 2021 @ 16:30:41 #71
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199406594
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 12:27 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Net nieuwe binnen en buitenbanden op de fiets gezet, is er nu een paar weken later een spaak afgebroken, zijn de remblokken versleten en doet mijn voorderailleur het niet meer. Zes jaar nergens last van gehad en nu begint het geleuter.

Tijd om een nieuwe te kopen?
Remblokken zou je moeten kunnen, verder klinkt dit als nieuwe spaak, nieuwe kabels. Die zou ik lekker naar de FM brengen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199406701
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 16:30 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Remblokken zou je moeten kunnen, verder klinkt dit als nieuwe spaak, nieuwe kabels. Die zou ik lekker naar de FM brengen.
Ja dat ga ik ook doen van het weekend. Verwacht wel een redelijke kostenpost. Alleen zit ik toevallig de laatste tijd te kijken naar een nieuwe fiets, omdat het kan, niet omdat ik het nou echt nodig heb.

De nieuwe fietsen op de markt ten opzichte van mijn zes jaar oude vind ik erg mooi. :)
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_199406794
Heerlijke fietsdag was dit! Helaas dacht de rest van Nederland dat ook, maar goed dat weet je op dit soort dagen. Geen klappen of rochels gekregen deze keer O+
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 17:34:42 #74
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199421192
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 16:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Heerlijke fietsdag was dit! Helaas dacht de rest van Nederland dat ook, maar goed dat weet je op dit soort dagen. Geen klappen of rochels gekregen deze keer O+
Goed ontweken!

Wel de laatste helaas. Ik zit nu op de camping en gok zomaar dat ik met een natte tent naar huis ga ;(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 18:43:10 #75
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_199422105
Vandaag een rondje heuvelrug gedaan maar t was prima fietsweer en niet zo heel druk. En weer eens geluncht op een terras, bijkomend voordeel
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  FOK!fotograaf zondag 16 mei 2021 @ 10:42:09 #76
73911 ultra_ivo
pi_199446898
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 17:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Goed ontweken!

Wel de laatste helaas. Ik zit nu op de camping en gok zomaar dat ik met een natte tent naar huis ga ;(
viel bij mij juist mee. Vrijdagochtend moest ik goed op de buienradar letten om de tent niet in de regen in te pakken, gisterochtend was weer prettig droog.
  zondag 16 mei 2021 @ 10:59:07 #77
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_199447073
De weersvoorspellingen waren behoorlijk matig, maar uiteindelijk viel het heel erg mee. In 3 dagen fietsen in zuid Limburg uiteindelijk maar 2 buitjes gehad .
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_199447096
Stelling;
Als sportfietser moet je alle onderhoud zelf kunnen doen.
Vakman pur sang
  zondag 16 mei 2021 @ 12:09:45 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199448199
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 10:42 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

viel bij mij juist mee. Vrijdagochtend moest ik goed op de buienradar letten om de tent niet in de regen in te pakken, gisterochtend was weer prettig droog.
Viel bij mij uiteindelijk alles mee! Niet helemaal droog, maar ook niet zo zeiknat als dat ik dacht.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 16 mei 2021 @ 12:24:09 #80
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199448511
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Stelling;
Als sportfietser moet je alle onderhoud zelf kunnen doen.
Ik moet helemaal niks. :P

Eens in de 2-3 jaar eens een grote beurt bij de fietsenmaker werkt ook prima.
pi_199448528
Je moet niks, maar het is wel handig als je het meeste zelf kunt.
pi_199449170
Ik kan alles zo ongeveer wel maar ik heb er niet altijd zin in. Meeste dingen doe ik zelf.
Aldus.
pi_199450434
quote:
2s.gif Op zondag 16 mei 2021 13:11 schreef Z het volgende:
Ik kan alles zo ongeveer wel maar ik heb er niet altijd zin in. Meeste dingen doe ik zelf.
Ik ook. Alleen wielen spaken en richten heb ik geen geduld voor.
  zondag 16 mei 2021 @ 14:44:16 #84
545 dop
:copyright: dop
pi_199450892
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 11:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Stelling;
Als sportfietser moet je alle onderhoud zelf kunnen doen.
Nee, de een is nu eenmaal handiger met een pen, de ander met een rekenmachine, en een derde met een schroevendraaier.

Het helpt de kosten. Aan je hobby behoorlijk drukken als je (een deel) onderhoudt zelf kunt. Maar met twee linkerhanden ga je beter maar de fietsenmaker.
Iemand die niet handig is kan nog steeds een leuke hobby hebben aan het fietsen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_199451618
Onderhoud? Als je remblokjes versleten zijn koop je toch een nieuwe fiets? ;)
pi_199451960
Is het mogelijk om een shifter te wisselen zonder de kabels en het stuurlint te vervangen?
pi_199452055
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 15:34 schreef user25514 het volgende:
Is het mogelijk om een shifter te wisselen zonder de kabels en het stuurlint te vervangen?
Ja hoor. Maar ze moeten wel los.
Aldus.
pi_199452127
quote:
2s.gif Op zondag 16 mei 2021 15:37 schreef Z het volgende:

[..]

Ja hoor. Maar ze moeten wel los.
Thanks. Je bedoelt dat de kabels losgemaakt moeten worden van de shifter? Ja dat snap ik :) Maar die zet je dan gewoon weer vast in de nieuwe shifter. Of moet het stuurlint er dan ook af?
pi_199452354
Zonder het stuurlint eraf halen wordt het wel wat lastig denk ik. Maar mogelijk lukt het.
Aldus.
  zondag 16 mei 2021 @ 16:28:32 #90
545 dop
:copyright: dop
pi_199453196
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 15:34 schreef user25514 het volgende:
Is het mogelijk om een shifter te wisselen zonder de kabels en het stuurlint te vervangen?
Vaak wel, soms niet.
Afhankelijk van kabel loop en hoe netjes je kunt monteren en demonteren.
Sommige fietsen is het gewoon een drama.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_199453434
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 15:34 schreef user25514 het volgende:
Is het mogelijk om een shifter te wisselen zonder de kabels en het stuurlint te vervangen?
Als je een aantal stuurlinten hebt gewikkeld is het niet meer ingewikkeld.
Vakman pur sang
pi_199453782
Ik heb voor het eerst een training echt op vermogen gedaan, of nouja geprobeerd. Ik heb 2 weken gratis de join app en voor vandaag stond er een sweet spot training op; 5x 5 min op 93% en 5 min op 88%. Nog best lastig om die wattages gemiddeld te halen, zeker als je al 44km/u fietst met wind mee op een pad waar ook nog andere mensen zijn, of als je net een stuk met veel bochten hebt. :P Maar ja de meeste blokjes lukte het wel, en ik vond het in ieder geval heel leuk om zo te trainen! Je bent veel minder bezig met hoe lang je nog moet, meer 'in het nu'.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 16 mei 2021 @ 20:36:03 #93
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199458204
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 16:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb voor het eerst een training echt op vermogen gedaan, of nouja geprobeerd. Ik heb 2 weken gratis de join app en voor vandaag stond er een sweet spot training op; 5x 5 min op 93% en 5 min op 88%. Nog best lastig om die wattages gemiddeld te halen, zeker als je al 44km/u fietst met wind mee op een pad waar ook nog andere mensen zijn, of als je net een stuk met veel bochten hebt. :P Maar ja de meeste blokjes lukte het wel, en ik vond het in ieder geval heel leuk om zo te trainen! Je bent veel minder bezig met hoe lang je nog moet, meer 'in het nu'.
Ik ben nu ook een tijdje bezig met de Join-app. Ik vind het ook wel aardig, maar naast de trainingen vind ik er verder nog weinig interessants te vinden.

Wat ik bijvoorbeeld lastig vind, is dat je niet zomaar even een andere training kunt kiezen. Ik hou niet zo van die lage cadans trainingen (houdt mijn knie niet zo van), maar dan is de enige optie voor een andere training om je beschikbare tijd aan te passen.

Maar goed, het is wel leuk om eens wat andere trainingen te doen.
pi_199458241
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 20:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik ben nu ook een tijdje bezig met de Join-app. Ik vind het ook wel aardig, maar naast de trainingen vind ik er verder nog weinig interessants te vinden.

Wat ik bijvoorbeeld lastig vind, is dat je niet zomaar even een andere training kunt kiezen. Ik hou niet zo van die lage cadans trainingen (houdt mijn knie niet zo van), maar dan is de enige optie voor een andere training om je beschikbare tijd aan te passen.

Maar goed, het is wel leuk om eens wat andere trainingen te doen.
Je kan altijd een training van een andere dag, of een zelf bedachte doen toch? Ik dacht dat het slimme was dat hij zichzelf vanzelf aanpast aan je trainingload.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199458353
Ik weet ook niet of hij goed rekening kan houden met mijn hardlooptrainingen, het wordt wel ingelezen in ieder geval. Maar even afwachten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199465182
quote:
0s.gif Op zondag 16 mei 2021 15:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
Onderhoud? Als je remblokjes versleten zijn koop je toch een nieuwe fiets? ;)
Precies de reden dat ik graag met velgremmen fiets. Blokjes vervangen kan zelfs een technische noob als ik. Dat geklooi met schrijfremmen heb ik echt een broertje dood aan.
pi_199465287
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 22:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ach 1 pot nat. Alles aan de oostkant van het Amsterdam Rijnkanaal is gebied van de barbaren.
Ik woon 100 meter ten oosten van het Adam Rijnkanaal. Het klopt, ik ben een barbaar. Ongeschoren benen en de pootjes van mijn bril onder mijn helmriempjes (plus zwarte sokken).
pi_199465701
Donderdag was idd wel lekker fietsweer, vrouw en kind wilde niet mee naar opa/oma en aangezien het de bedoeling was om op vrijdag opa z'n eerste 100km ritje te laten doen samen met zuslief, maar is een paar tasjes aan de fiets geknoopt en daar wat kleding ingepropt en opgestapt.

Tandjes..wat was het druk..En wat waren er veel oudere, vaak dove mensen op een e-bike onderweg weg zeg. Rond 11:50 in Muiden..dus nog geen koffie..en het volgende plekkie waar ik wel wilde zitten om een tosti weg te werken was Almere-Haven..en dat zat uiteraard proppieproppievol, uiteindelijk op Strand Nulde maar een colatje gekocht bij het tankstation en de bidons bijgevuld en daarna doorgefietst naar het mooiste dorpje in de Achterhoek (die met 8 Kastelen) en daar aangekomen de tassen dr af en lekker gedouched en gegeten.
Vrijdags was het weer wat minder, en opa fietst niet zo hard dus ik vond het best fris. Route was richting Holterberg, daar bovenop een broodje gegeten en daarna weer geklommen en vervolgens het rondje weer afgemaakt en toen maar frietjes gegeten. Salland is wel mooi zeg.

Opa vind het blijkbaar zo leuk dat die binnenkort weer mee wil, dus over een week of twee staat er een rondje Texel op de planning.
pi_199466713
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 11:38 schreef Coppi het volgende:

[..]

Precies de reden dat ik graag met velgremmen fiets. Blokjes vervangen kan zelfs een technische noob als ik. Dat geklooi met schrijfremmen heb ik echt een broertje dood aan.
Schijfremblokjes vervangen is makkelijker dan velgremmenblokjes naar mijn mening. :D
pi_199466895
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Schijfremblokjes vervangen is makkelijker dan velgremmenblokjes naar mijn mening. :D
Echt? Ik heb schrijfremblokjes nog nooit vervangen, omdat ik er niet aan durfde te beginnen. Wel een keer door de fietsenmaker de blokjes van elkaar moeten laten halen nadat ik het wiel eruit gehaald had. Misschien moet ik mij er toch maar een keer in verdiepen, aangezien ik toch deels het onderhoud van mijn mtb zelf wil doen.
pi_199468282
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:25 schreef Coppi het volgende:

[..]

Echt? Ik heb schrijfremblokjes nog nooit vervangen, omdat ik er niet aan durfde te beginnen. Wel een keer door de fietsenmaker de blokjes van elkaar moeten laten halen nadat ik het wiel eruit gehaald had. Misschien moet ik mij er toch maar een keer in verdiepen, aangezien ik toch deels het onderhoud van mijn mtb zelf wil doen.
Ja. Blokjes eruit, remcilinders terug duwen, nieuwe blokken erin en klaar.
pi_199470239
De blokken vervangen bij schijfremmen is echt heel simpel. Ze zijn alleen wat duurder..
Het bijvullen van de vloeistof is volgens mij wel veel werk, heb ik tot nu toe nog niet gedaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199470282
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:25 schreef Coppi het volgende:

[..]

Echt? Ik heb schrijfremblokjes nog nooit vervangen, omdat ik er niet aan durfde te beginnen. Wel een keer door de fietsenmaker de blokjes van elkaar moeten laten halen nadat ik het wiel eruit gehaald had. Misschien moet ik mij er toch maar een keer in verdiepen, aangezien ik toch deels het onderhoud van mijn mtb zelf wil doen.
Heb je niet zo'n plastic klipje om ertussen te doen als je het wiel eruit haalt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 17 mei 2021 @ 16:28:48 #104
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199470635
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:25 schreef Coppi het volgende:

[..]

Echt? Ik heb schrijfremblokjes nog nooit vervangen, omdat ik er niet aan durfde te beginnen. Wel een keer door de fietsenmaker de blokjes van elkaar moeten laten halen nadat ik het wiel eruit gehaald had. Misschien moet ik mij er toch maar een keer in verdiepen, aangezien ik toch deels het onderhoud van mijn mtb zelf wil doen.
Youtube is je vriend.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199472093
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 14:46 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja. Blokjes eruit, remcilinders terug duwen, nieuwe blokken erin en klaar.
Zo klinkt het eenvoudig ja, maar hoe krijg ik mijn remcilinders in eerste instantie uit elkaar.
pi_199472104
quote:
14s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Youtube is je vriend.
Klopt, ik zal eens checken.
pi_199472122
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 16:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Heb je niet zo'n plastic klipje om ertussen te doen als je het wiel eruit haalt?
Nee. Ik wist destijds niet dat dat moest.
pi_199472140
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 17:47 schreef Coppi het volgende:

[..]

Zo klinkt het eenvoudig ja, maar hoe krijg ik mijn remcilinders in eerste instantie uit elkaar.
Dat kan al met een grote platte schroevendraaier.
  maandag 17 mei 2021 @ 21:54:02 #109
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199476804
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 17:48 schreef Coppi het volgende:

[..]

Nee. Ik wist destijds niet dat dat moest.
Hoeft ook helemaal niet...

Ik heb mijn fiets met schijfremmen al 30 keer in de auto gehad met beide wielen eruit en nog nooit dat probleem gehad.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199478951
Precies. Ik heb ook nog nooit problemen met de remmen gehad als de wielen er uit zijn. Ik bedoel, met poetsen zijn ze er ook heel vaak uit. :)
  FOK!fotograaf woensdag 19 mei 2021 @ 00:00:09 #111
73911 ultra_ivo
pi_199497320
Ik had van het weekend tegeltjes willen gaan jagen in de bosen bij Leopoldsburg. Gezien het nieuws van dit moment doe ik dat liever niet, daar is nu een andere klopjacht bezig.
pi_199497394
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 00:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had van het weekend tegeltjes willen gaan jagen in de bosen bij Leopoldsburg. Gezien het nieuws van dit moment doe ik dat liever niet, daar is nu een andere klopjacht bezig.
Ja, bizar hè?
  FOK!fotograaf woensdag 19 mei 2021 @ 00:05:49 #113
73911 ultra_ivo
pi_199497421
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 00:04 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja, bizar hè?
Ja, en dat terwijl er in België al ervaringen uit de jaren '50 zijn wat (oud) militairen van extreem rechtse snit kunnen doen.
  woensdag 19 mei 2021 @ 08:43:40 #114
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199499413
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 00:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had van het weekend tegeltjes willen gaan jagen in de bosen bij Leopoldsburg. Gezien het nieuws van dit moment doe ik dat liever niet, daar is nu een andere klopjacht bezig.
Jij lijkt toch niet op Van Dissel? >:)
  FOK!fotograaf woensdag 19 mei 2021 @ 11:24:16 #115
73911 ultra_ivo
pi_199501493
quote:
1s.gif Op woensdag 19 mei 2021 08:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Jij lijkt toch niet op Van Dissel? >:)
Dat type wappies schiet op alles wat ze niet aanstaat. En in die kringen zijn fietsers ook niet echt geliefd om het zacht uit te drukken. Daarnaast heb ik geen zin om dichtbij een schietpartij te komen. Heb m'n portie wel gehad qua horen van mitrailleurs en ander wapentuig.
pi_199504320
Ik had het nog niet gezien in het nieuws tot zonet, brr wat een enge gedachte!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199532684
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 11:24 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat type wappies schiet op alles wat ze niet aanstaat. En in die kringen zijn fietsers ook niet echt geliefd om het zacht uit te drukken. Daarnaast heb ik geen zin om dichtbij een schietpartij te komen. Heb m'n portie wel gehad qua horen van mitrailleurs en ander wapentuig.
In die kringen zijn fietsers niet geliefd??
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf vrijdag 21 mei 2021 @ 00:54:24 #118
73911 ultra_ivo
pi_199534156
quote:
1s.gif Op donderdag 20 mei 2021 23:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

In die kringen zijn fietsers niet geliefd??
Niet zo inderdaad.
pi_199584335
Lekker fietsdagje vandaag. O+
pi_199586344
Voor de derde keer achter elkaar m'n schoenen moeten droogfohnen. Maar nog steeds lekker gefietst hoor.
Aldus.
pi_199586617
quote:
2s.gif Op zondag 23 mei 2021 19:15 schreef Z het volgende:
Voor de derde keer achter elkaar m'n schoenen moeten droogfohnen. Maar nog steeds lekker gefietst hoor.
Voor de verandering de hele weg droog gehad vandaag. :)
pi_199586783
Hier ook droog, wel heel veel wind!
pi_199587956
Ik ben zo klein, dat ik geen last heb van de wind. :P
pi_199590944
Hier helaas niet droog. Gisteren ook al niet. Twee dagen achter elkaar de fiets poetsen, ben er wel klaar mee :P
pi_199591782
Ik fiets gewoon binnen met dit weer :@
  maandag 24 mei 2021 @ 14:21:06 #126
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199596737
Wat vinden jullie hier van? Ik vind hem wat aan de dure kant. Helemaal omdat er nog pedalen op moeten en dat zadel er ook niet uit ziet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199598059
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 14:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wat vinden jullie hier van? Ik vind hem wat aan de dure kant. Helemaal omdat er nog pedalen op moeten en dat zadel er ook niet uit ziet.
Plaatje vergeten?
  maandag 24 mei 2021 @ 15:43:06 #128
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199598164
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:37 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Plaatje vergeten?
Oh ik bedoelde die ene fiets van marktplaats :P

https://www.marktplaats.n(...)cefiets-sirocco.html?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199598277
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde die ene fiets van marktplaats :P

https://www.marktplaats.n(...)cefiets-sirocco.html?
Mooie fiets, ziet er op het eerste oog nog best goed uit, maar behoorlijk aan de prijs,ja. Maar ja, vraag en aanbod tegenwoordig....
pi_199599897
Ik zou zelf nog heel even wachten, ik zie bij diverse winkels weer gewoon fietsen geleverd worden, en nu er weer van alles mag, zou het zomaar kunnen zijn dat het aanbod binnen niet al te lange tijd weer veel groter is op marktplaats.
pi_199601636
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde die ene fiets van marktplaats :P

https://www.marktplaats.n(...)cefiets-sirocco.html?
Wist niet dat VW ook fietsen maakte. :P

Ik wil een (nieuwe) gravelbike.
Maar denk pas na de zomervakantie.
Zou er nog met korting ergens iets staan in het najaar van modeljaar 2021? Denk aan BMC URS, Orbea Terra of Canyon Grizl.

[ Bericht 5% gewijzigd door Lospedrosa op 24-05-2021 19:22:31 ]
Vakman pur sang
  maandag 24 mei 2021 @ 19:28:56 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199601828
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 15:48 schreef cafca het volgende:

[..]

Mooie fiets, ziet er op het eerste oog nog best goed uit, maar behoorlijk aan de prijs,ja. Maar ja, vraag en aanbod tegenwoordig....
Dat had ik ook. Ik denk dat als de staat van de fiets goed is, het een redelijke koop is.
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 17:36 schreef McM77 het volgende:
Ik zou zelf nog heel even wachten, ik zie bij diverse winkels weer gewoon fietsen geleverd worden, en nu er weer van alles mag, zou het zomaar kunnen zijn dat het aanbod binnen niet al te lange tijd weer veel groter is op marktplaats.
Goed punt. Anderzijds, straks is het weer warm weer en gaan de fietsen ook weer sneller over de toonbank.
quote:
1s.gif Op maandag 24 mei 2021 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wist niet dat VW ook fietsen maakte. :P

Ik wil een (nieuwe) gravelbike.
Maar denk pas na de zomervakantie.
Zou er nog met korting ergens iets staan in het najaar van modeljaar 2021? Denk aan BMC URS, Orbea Terra of Canyon Grizl.
Geen idee waar je het over hebt. Ik wist iig niet dat de sirocco naast een campagnolo wiel, blijkbaar ook een fietsmerk is.

Geen idee. In de huidige markt is dat moeilijk te voorspellen. Ik denk eigenlijk niet dat er veel kortingsdealtjes zullen zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199602536
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 19:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat had ik ook. Ik denk dat als de staat van de fiets goed is, het een redelijke koop is.
[..]

Goed punt. Anderzijds, straks is het weer warm weer en gaan de fietsen ook weer sneller over de toonbank.
[..]

Geen idee waar je het over hebt. Ik wist iig niet dat de sirocco naast een campagnolo wiel, blijkbaar ook een fietsmerk is.

Geen idee. In de huidige markt is dat moeilijk te voorspellen. Ik denk eigenlijk niet dat er veel kortingsdealtjes zullen zijn.
Nja je schrijft het anders maar hier dacht ik aan:

Hmm geen korting ws nee. Je mag nu al blij zijn dat je überhaupt iets krijgt. :P
Vakman pur sang
pi_199606436
Ik hoop in najaar nog een mooi carbon frame op de kop te tikken met cantilever-nokjes voor cross/gravel. Heb de rest nog liggen om zelf te bouwen voor woon/werk. Nog even de tijd om rustig te zoeken..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_199606442
quote:
0s.gif Op zondag 23 mei 2021 23:27 schreef Tommeke het volgende:
Hier helaas niet droog. Gisteren ook al niet. Twee dagen achter elkaar de fiets poetsen, ben er wel klaar mee :P
Nou hè..?! Helemaal klaar met dit voorjaar zeg. Nat en koud.. Slechts 3 dagen boven de 20 graden geweest.. Laat die zon maar komen!
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 24 mei 2021 @ 23:49:35 #136
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199606446
Ik ben in 2019 geschept door een auto na 8 maanden revalideren wil ik dit jaar toch weer gaan toeren :@
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 25 mei 2021 @ 07:24:07 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199607186
quote:
14s.gif Op maandag 24 mei 2021 23:49 schreef cherrycoke het volgende:
Ik ben in 2019 geschept door een auto na 8 maanden revalideren wil ik dit jaar toch weer gaan toeren :@
Oei! Wat was er allemaal stuk? En nu weer helemaal heel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199608652
Ik droom over nieuwe bikes, is dit een slecht iets?
Vakman pur sang
pi_199609154
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 10:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik droom over nieuwe bikes, is dit een slecht iets?
Nee, da's volledig normaal. Als je gaat dromen over het wegdoen van fietsen, moet je je zorgen gaan maken
pi_199609170
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:06 schreef cafca het volgende:

[..]

Nee, da's volledig normaal. Als je gaat dromen over het wegdoen van fietsen, moet je je zorgen gaan maken
Ook als het een fiets betreft die je niet meer gebruikt en waar je dus iemand anders blij mee kan maken?
pi_199609632
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 11:07 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ook als het een fiets betreft die je niet meer gebruikt en waar je dus iemand anders blij mee kan maken?
Ja, dat kan natuurlijk, maar dan moet je er minimaal een nieuwe fiets voor aangeschaft hebben natuurlijk :P
  dinsdag 25 mei 2021 @ 13:45:00 #142
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199611543
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 07:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Oei! Wat was er allemaal stuk? En nu weer helemaal heel?
Fiets total los, gebroken schouder kaak en heup, tanden afgebroken, oogkas was in puin.

Ik heb nog een jaar fysio gedaan, maar nu is alles weer goed.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199611909
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:45 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Fiets total los, gebroken schouder kaak en heup, tanden afgebroken, oogkas was in puin.

Ik heb nog een jaar fysio gedaan, maar nu is alles weer goed.
Ai, flinke schade dus. Succes met het herstel!
pi_199612943
Dat je dan eerst de schade aan je fiets noemt en daarna pas over jezelf begint.
Aldus.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:04:00 #145
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199613631
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:45 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Fiets total los, gebroken schouder kaak en heup, tanden afgebroken, oogkas was in puin.

Ik heb nog een jaar fysio gedaan, maar nu is alles weer goed.
Oei, heftig.

Wel benieuwd naar hoe je benen aanvoelen na het eerste rondje. :P
pi_199613705
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:45 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Fiets total los, gebroken schouder kaak en heup, tanden afgebroken, oogkas was in puin.

Ik heb nog een jaar fysio gedaan, maar nu is alles weer goed.
Sow, dwars door een auto gevlogen ofzo?
Vakman pur sang
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:28:43 #147
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199614134
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Sow, dwars door een auto gevlogen ofzo?
Ik werd met 60km/h geschept, alles ging op zwart bij mij.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:29:15 #148
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199614150
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:04 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Oei, heftig.

Wel benieuwd naar hoe je benen aanvoelen na het eerste rondje. :P
Zwabberend _O-
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_199614296
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:28 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Ik werd met 60km/h geschept, alles ging op zwart bij mij.
Nou knap dat je nu weer op de fiets zat, had ook slechter kunnen aflopen
Vakman pur sang
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:57:51 #150
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_199614567
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou knap dat je nu weer op de fiets zat, had ook slechter kunnen aflopen
Mijn schouder heeft de grootste klap opgevangen niet het hoofd.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:59:00 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199614578
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 13:45 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Fiets total los, gebroken schouder kaak en heup, tanden afgebroken, oogkas was in puin.

Ik heb nog een jaar fysio gedaan, maar nu is alles weer goed.
Oef.

Niet bang nu voor auto's die achter aan komen rijden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 25 mei 2021 @ 17:00:02 #152
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199614597
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Oef.

Niet bang nu voor auto's die achter aan komen rijden?
Precies, kan me goed voorstellen dat je enorm veel schrik hebt de eerste keren. :X
  FOK!fotograaf donderdag 27 mei 2021 @ 13:51:03 #153
73911 ultra_ivo
pi_199641665
De Transcontinental Race is inmiddels ook afgelast. Dit na de nieuwste reisbeperkingen voor Britse ingezetenen.

In contrast daarmee, het Nederlandse breveseizoen kunnen we weer opstarten. 1e brevet op 5 en 6 juni in Valkenswaard.
pi_199642030
Ik heb mezelf een Chinees carbon gravel-frame aangeschaft. Ben benieuwd.
Aldus.
pi_199650892
quote:
2s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:14 schreef Z het volgende:
Ik heb mezelf een Chinees carbon gravel-frame aangeschaft. Ben benieuwd.
Gaaf! Waarmee ga je ‘m afmonteren?
pi_199650896
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 13:51 schreef ultra_ivo het volgende:
De Transcontinental Race is inmiddels ook afgelast. Dit na de nieuwste reisbeperkingen voor Britse ingezetenen.

In contrast daarmee, het Nederlandse breveseizoen kunnen we weer opstarten. 1e brevet op 5 en 6 juni in Valkenswaard.
Zonde. Een paar kennissen van mij deden de laatste keer mee. Echt wel een gaaf evenement!
pi_199650900
quote:
0s.gif Op maandag 24 mei 2021 23:49 schreef the_critic het volgende:

[..]

Nou hè..?! Helemaal klaar met dit voorjaar zeg. Nat en koud.. Slechts 3 dagen boven de 20 graden geweest.. Laat die zon maar komen!
Ik ben uit pure armoe maar gaan hardlopen maandag. En woensdag maar weer eens gaan Zwiften. Gelukkig vanaf nu wel mooi weer!
pi_199651880
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 06:41 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Gaaf! Waarmee ga je ‘m afmonteren?
Met een allegaartje aan onderdelen.
- Zelf gespaakte wielen (Miche/DT-Swiss)
- Campa Record 10 speed shifters (nos)
- Veloce derailleurs
- Chinese crank (Zrace)
- Taiwanese hybride remhoeven (Juin Tech)
- Wat oud spul wat ik nog heb liggen (zadel, stuurm ...)
Aldus.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 mei 2021 @ 11:24:55 #159
73911 ultra_ivo
pi_199653454
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 06:41 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zonde. Een paar kennissen van mij deden de laatste keer mee. Echt wel een gaaf evenement!
Voor mij was de laatste TCR natuurlijk helemaal speciaal. Een paar jaar eerder had ik voor de start van LEL nog de fiets van Fiona gerepareerd en haar in de periode daarna een aantal tips gegeven.
pi_199654548
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 13:51 schreef ultra_ivo het volgende:
De Transcontinental Race is inmiddels ook afgelast. Dit na de nieuwste reisbeperkingen voor Britse ingezetenen.

In contrast daarmee, het Nederlandse breveseizoen kunnen we weer opstarten. 1e brevet op 5 en 6 juni in Valkenswaard.
Leuke tocht, ik heb helaas nog te weinig km's op de teller staan voor een 200 nu. Ben wel lekker aan het opbouwen, hoop in september/oktober de BRM200 Eindhoven wel te kunnen rijden.
pi_199656843
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 09:03 schreef Z het volgende:

[..]

Met een allegaartje aan onderdelen.
- Zelf gespaakte wielen (Miche/DT-Swiss)
- Campa Record 10 speed shifters (nos)
- Veloce derailleurs
- Chinese crank (Zrace)
- Taiwanese hybride remhoeven (Juin Tech)
- Wat oud spul wat ik nog heb liggen (zadel, stuurm ...)
Klinkt prima!

Ik heb inmiddels in de schuur ook weer een complete fiets in onderdelen liggen. Jeukt toch wel een beetje :P
pi_199662980
quote:
2s.gif Op donderdag 27 mei 2021 14:14 schreef Z het volgende:
Ik heb mezelf een Chinees carbon gravel-frame aangeschaft. Ben benieuwd.
welke ?
pi_199666380
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 22:11 schreef ddx het volgende:

[..]

welke ?
Velobuild. Ik vermoed dezelfde als die jij hebt.
Aldus.
  FOK!fotograaf zondag 30 mei 2021 @ 01:37:15 #164
73911 ultra_ivo
pi_199678763
Vandaag eindelijk weer een 200 gereden, een zelf gemaakt rondje deels in België en deels in Nederland. Binnen de 12 uur België in en uit zijn red ik op het moment niet voor een 200.
Benen zijn wat stijfjes nu.
Op deze fiets heb ik nog nooit een 200 gereden maar in deze vorm gaat dat eigenlijk niet, de Q-Faktor is verkeerd voor mij, er moet een langere trapas in zodat ik m'n voeten weer wat verder uit elkaar staan, nu krijg ik last van m'n knieën.
pi_199683308
Ghehe dat natte van de laatste 2 weken was niet goed voor de trainings.
Grote ronde MTB met blauw en paars, maar laatste uur een HS van stabiel 180 :D
Vakman pur sang
pi_199683449
Wel ineens weer héél druk op de fietspaden! :o
pi_199683688
Ja enorm, op een fietspad in de holterberg, 90% gaat netjes af kant zo gauw ze de ratel horen van de naaf (ff benen stil).
Een vriendelijke Jo bedankt en weer door.

Dan komt er een westers echtpaar, horen me wel, man begint raar te slingeren, ik wacht geduldig erachter.
Man valt bijna maar gaat goed en komt achter zijn vrouw.
De vrouw gilt “Ja jij moet uitkijken!!”
Vakman pur sang
pi_199683695
Het lijkt wel vakantietijd in het Heuvelland. :')

Terrassen zitten zo vol dat we maar bij iemand thuis hebben nagetafeld na het fietsen.
  zondag 30 mei 2021 @ 16:06:51 #169
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_199684090
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja enorm, op een fietspad in de holterberg, 90% gaat netjes af kant zo gauw ze de ratel horen van de naaf (ff benen stil).
Een vriendelijke Jo bedankt en weer door.

Dan komt er een westers echtpaar, horen me wel, man begint raar te slingeren, ik wacht geduldig erachter.
Man valt bijna maar gaat goed en komt achter zijn vrouw.
De vrouw gilt “Ja jij moet uitkijken!!”
Heeft ze natuurlijk ook gewoon gelijk in *O* :7
.
pi_199689292
Drenthe ook druk vandaag. Ik verbaas me echt over hoe slecht sommige opletten (en dan vooral en uitsluitend boomers).

Een beetje opzij kijken en daardoor op mijn weghelft komen, niet reageren op ‘t belletje ed. Gelukkig is het verbazing en niet irritatie. Vooral wel lekker gefietst :9
  Moderator zondag 30 mei 2021 @ 23:36:04 #171
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_199689500
Zo fijn dat we Duitsland weer in mogen. De grens over en er zijn geen boomers op e-bikes meer. Heerlijk rustig overal :s)
pi_199689523
Zaterdagochtend heerlijk rustig rondje gefietst. Was met 12 graden wel wat fris met korte broek. Gelukkig wel armstukken.
Conditie volledig weg ivm een blessure die nu een stuk minder is geworden. Rustig weer opbouwen, het was fijn om weer te kunnen fietsen op de racefiets.
pi_199690467
quote:
15s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het lijkt wel vakantietijd in het Heuvelland. :')

Terrassen zitten zo vol dat we maar bij iemand thuis hebben nagetafeld na het fietsen.
Zo te zien waren ook weer alle huurscooters en huur e-bikes uit de stalling gehaald ;(
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 31 mei 2021 @ 07:41:24 #174
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199690502
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja enorm, op een fietspad in de holterberg, 90% gaat netjes af kant zo gauw ze de ratel horen van de naaf (ff benen stil).
Een vriendelijke Jo bedankt en weer door.

Dan komt er een westers echtpaar, horen me wel, man begint raar te slingeren, ik wacht geduldig erachter.
Man valt bijna maar gaat goed en komt achter zijn vrouw.
De vrouw gilt “Ja jij moet uitkijken!!”
Is je bel stuk? :D
  maandag 31 mei 2021 @ 07:42:14 #175
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199690505
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 23:36 schreef noodgang het volgende:
Zo fijn dat we Duitsland weer in mogen. De grens over en er zijn geen boomers op e-bikes meer. Heerlijk rustig overal :s)
Wel uitkijken voor de vele skeeleraars :@
pi_199690561
quote:
1s.gif Op zondag 30 mei 2021 15:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Ja enorm, op een fietspad in de holterberg, 90% gaat netjes af kant zo gauw ze de ratel horen van de naaf (ff benen stil).
Een vriendelijke Jo bedankt en weer door.

Dan komt er een westers echtpaar, horen me wel, man begint raar te slingeren, ik wacht geduldig erachter.
Man valt bijna maar gaat goed en komt achter zijn vrouw.
De vrouw gilt “Ja jij moet uitkijken!!”
Als ik daar fiets neem ik de weg van Holten naar Nijverdal of andersom. Weg zonder fietspaden dus altijd wel genoeg ruimte.

Maar idd, sommigen zijn een gevaar op de weg. Als je belt gaan ze eerst uitgebreid over de linkerschouder naar achter kijken, om vervolgens bijna of helemaal in de linker berm naast het fietspad te belanden...

Ook een stelletje meegemaakt waarbij de papa zo druk bezig was met het kind voorop dat ze de bel niet horen, ook niet na een keer of 5. En dan nog mopperen ook als ze het uiteindelijk door hebben.

Altijd die kutwielrenners zeggen ze dan op een verjaardagsfeestje.
  maandag 31 mei 2021 @ 08:38:24 #177
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_199690818
Het was gister idd achterlijk druk met fietsers. Maar dan maar niet door de duinen terug vanaf Bloemendaal, maar over iets minder boomer aantrekkende wegen. En een groot deel van de ringvaart gefietst, daar heb je gewoon lekker de ruimte.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  maandag 31 mei 2021 @ 08:47:48 #178
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199690903
Bij ons op de dijk weer vol met motoren, wandelaars en fietsers. Die lockdown was zo gek nog niet. :')
pi_199691340
Wij zijn gisteren naar Limburg gereden, maar de drukke stukken gemeden en richting de Voerstreek gegaan.. was echt een prachtige dag!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 31 mei 2021 @ 09:52:45 #180
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_199691480
Ik wil dit jaar ook nog wel een keer naar Limburg. Helaas heb ik wel iets teveel strafgewicht mee om een beetje te klimmen :')
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_199691525
Gisteren voor het eerst in lange tijd weer eens een toertochtje gereden. De Classico Giro Utrecht. Echt genieten met dat lekkere weertje. Het was wel erg druk op de wegen. Als wielerpeloton op smalle fietspaden met veel tegenliggers was het toch oppassen. Twee keer langs een ambulance gereden die een wielrenner behandelde.
pi_199691669
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 08:38 schreef TradeMarkie het volgende:
Het was gister idd achterlijk druk met fietsers. Maar dan maar niet door de duinen terug vanaf Bloemendaal, maar over iets minder boomer aantrekkende wegen. En een groot deel van de ringvaart gefietst, daar heb je gewoon lekker de ruimte.
De Ringvaart is dan wel weer alles behalve rustig. Ik vind het in het Groene Hart altijd nog wel redelijk rustig als je wat later bent.
Aldus.
  maandag 31 mei 2021 @ 10:16:11 #183
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_199691682
quote:
2s.gif Op maandag 31 mei 2021 10:13 schreef Z het volgende:

[..]

De Ringvaart is dan wel weer alles behalve rustig. Ik vind het in het Groene Hart altijd nog wel redelijk rustig als je wat later bent.
De meeste stukken zijn wel breed en kun je lekker doorfietsen, en als je de buitenbocht pakt heb je ook weinig zijwegen, ik vind het wel prettig fietsen. Maar de wind is normaal gesproken vaker zuid/west en dan gaan we vaker een andere kant op, zodat we terug niet alles wind tegen hebben.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_199691711
Ik rij liever de binnenkant. Al 'moet'' je dan wel heel veel knikken naar andere wielrenners. Ik rij 'm vanuit Amsterdam dus dan is ZW-wind wel lekker. Maar liever fiets ik een ander rondje.
Aldus.
  Moderator maandag 31 mei 2021 @ 10:23:14 #185
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_199691728
quote:
1s.gif Op maandag 31 mei 2021 07:42 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Wel uitkijken voor de vele skeeleraars :@
Maar 2 tegengekomen gisteren en die gingen gewoon netjes opzij toen ik eraan kwam
  maandag 31 mei 2021 @ 10:24:43 #186
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_199691740
Ja, ik start juist aan de zuidkant, dus als de wind dan N/O is is het wel leuk om een rondje te doen. Maar qua omgeving zijn er veel mooiere rondjes te bedenken, dat is zeker waar.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_199692097
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 09:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Wij zijn gisteren naar Limburg gereden, maar de drukke stukken gemeden en richting de Voerstreek gegaan.. was echt een prachtige dag!
Waarom rijd je dan niet door naar België zelf en begint daar met fietsen? Scheelt weer wat fietsers die hier toch niet hoeven te zijn dan.
pi_199692181
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:00 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarom rijd je dan niet door naar België zelf en begint daar met fietsen? Scheelt weer wat fietsers die hier toch niet hoeven te zijn dan.
Zuid Limburg is vanuit Zuid Holland en via Utrecht voor een dagje op en neer al ver genoeg.. En we hadden nu een fijne startplek bij Eijsden waar je prima kon parkeren en omkleden etc. Enige plekken waar het echt (te) druk was was bij Camerig en op het drielandenpunt, maar dat waren voor het merendeel geen fietsers maar autotoeristen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fotograaf maandag 31 mei 2021 @ 11:08:56 #189
73911 ultra_ivo
pi_199692221
Eh, La Tramposa, vanuit Eijsden ben je in 2-3km in België. Dus echt veel verder is het niet, wel een stuk rustiger.
pi_199692274
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:08 schreef ultra_ivo het volgende:
Eh, La Tramposa, vanuit Eijsden ben je in 2-3km in België. Dus echt veel verder is het niet, wel een stuk rustiger.
Tja jongens maar ik had de route niet gemaakt, en zoals ik zei, ons vertrekpunt was niet erg druk. We mogen toch zelf wel weten welke klimmetjes we wel en niet doen en waar we vertrekken ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199692449
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja jongens maar ik had de route niet gemaakt, en zoals ik zei, ons vertrekpunt was niet erg druk. We mogen toch zelf wel weten welke klimmetjes we wel en niet doen en waar we vertrekken ;)
Het heuvelland is vol. Het is niet voor niks dat er elk weekend politiecontroles zijn die het gedrag van alle fietsers in de gaten houden.
pi_199692725
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het heuvelland is vol. Het is niet voor niks dat er elk weekend politiecontroles zijn die het gedrag van alle fietsers in de gaten houden.
We hebben ons keurig gedragen en geen politie gezien. Ik denk dat we van de 4,5 uur 10 minuten op drukke plekken hebben gereden. Grootste deel van de route kwamen we geen kip tegen. Volgende keer is in België starten wellicht nog beter, maar tot voorkort mocht je België niet eens in dus dit verwijtende toontje slaat niet echt ergens op.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199692939
Ik was er met Pinksteren en we hebben juist op de dagen dat we drukte verwachtten gekozen voor wat alternatieve routes. En verder een dagje België en een dagje Duitsland gedaan.
pi_199692956
Wij dus ook! En eerlijk gezegd vond ik dit gebied vele malen mooier dan de standaard AGR klimmetjes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199693165
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

We hebben ons keurig gedragen en geen politie gezien. Ik denk dat we van de 4,5 uur 10 minuten op drukke plekken hebben gereden. Grootste deel van de route kwamen we geen kip tegen. Volgende keer is in België starten wellicht nog beter, maar tot voorkort mocht je België niet eens in dus dit verwijtende toontje slaat niet echt ergens op.
Wat is er mis met in je eigen gebied fietsen met mooi weer nu nog niet alles volledig open is en er allemaal beperkingen gelden (vakantieperioden uitgezonderd)?
pi_199693185
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wat is er mis met in je eigen gebied fietsen met mooi weer nu nog niet alles volledig open is en er allemaal beperkingen gelden (vakantieperioden uitgezonderd)?
Hier in de Randstad is het nog veel drukker op de fietspaden hoor. Zoals ik zei, houd gewoon eens op met je verwijtende toontje en geloof me als ik zeg dat we niet op drukke plekken gefietst hebben.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199693212
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Wij dus ook! En eerlijk gezegd vond ik dit gebied vele malen mooier dan de standaard AGR klimmetjes!
Ja, precies. Ff de Rosier opgefietst en nog een paar wat langere klimmen in de Eifel. Ligt mij veel beter!
pi_199693346
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hier in de Randstad is het nog veel drukker op de fietspaden hoor. Zoals ik zei, houd gewoon eens op met je verwijtende toontje en geloof me als ik zeg dat we niet op drukke plekken gefietst hebben.
quote:
Enige plekken waar het echt (te) druk was was bij Camerig en op het drielandenpunt,
Jij/jullie waren er ook onderdeel van dat zelfs jij het (te) druk vond. Vandaar mijn uitdrukking dat het vol was in het Heuvelland afgelopen weekend. Vandaar ook dat ik zei dat je het gewoon volledig in Belgie had moeten houden dan, daar is het (gelukkig nog) steeds rustig.

En Duitsland is pas officieel sinds gisteren weer open zonder dat je getest moet zijn.
pi_199693355
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hier in de Randstad is het nog veel drukker op de fietspaden hoor. Zoals ik zei, houd gewoon eens op met je verwijtende toontje en geloof me als ik zeg dat we niet op drukke plekken gefietst hebben.
Ik was dat betreft blij dat we zaterdag (terugkomend van Texel) aan het eind van de middag rond Callantsoog..Petter..Schoorl en Bergen reden hiero.. Heerlijk rustig..

En waar het het drukst was..op de boot naar en van Texel, want daar kunnen Jan en Gerda (met hun hondje in een mandje om de nek heen) het niet hebben dat je blijkbaar voor hun staat dus die komen gewoon langs je heen schuifelen.
pi_199693693
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 11:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

We hebben ons keurig gedragen en geen politie gezien. Ik denk dat we van de 4,5 uur 10 minuten op drukke plekken hebben gereden. Grootste deel van de route kwamen we geen kip tegen. Volgende keer is in België starten wellicht nog beter, maar tot voorkort mocht je België niet eens in dus dit verwijtende toontje slaat niet echt ergens op.
Zo rollen ze. :D
Vakman pur sang
pi_199693868
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 12:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hier in de Randstad is het nog veel drukker op de fietspaden hoor. Zoals ik zei, houd gewoon eens op met je verwijtende toontje en geloof me als ik zeg dat we niet op drukke plekken gefietst hebben.
Biscuit is gewoon nog kwaad dat er geen plek op het terras was gisteren.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_199697563
Vandaag weer gebruik gemaakt van dat je Duitsland weer in mag fietsen. Geeft toch weer iets meer mogelijkheden. Tip: smeer je goed in jongens!
  maandag 31 mei 2021 @ 21:55:04 #203
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199700396
quote:
0s.gif Op maandag 31 mei 2021 18:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vandaag weer gebruik gemaakt van dat je Duitsland weer in mag fietsen. Geeft toch weer iets meer mogelijkheden. Tip: smeer je goed in jongens!
Want? Schijnt de zon daar meer? :P
pi_199703526
Ik denk meer bierstubes..
  dinsdag 1 juni 2021 @ 10:51:21 #205
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199703642
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 10:37 schreef McM77 het volgende:
Ik denk meer bierstubes..
Biergarten dan eerder, altijd het risico dat "even zitten" snel verandert in een middag vol verse Weizen geserveerd door een norse moeder in een schort.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199721430
Sjah..soms heb je van die momenten....waar je later van denkt "die eerste had ik niet moeten nemen..en die laatste ook niet"
pi_199728611
Vandaag 1 jaar geleden fietste ik 355 km op 1 dag.. Kan het me nu niet zo goed voorstellen, al kon ik het die ochtend toen we vertrokken ook niet echt :P Maar het fietsweer in de weken daarvoor was wel een heel stuk beter dan dit jaar natuurlijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199733632
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 11:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag 1 jaar geleden fietste ik 355 km op 1 dag.. Kan het me nu niet zo goed voorstellen, al kon ik het die ochtend toen we vertrokken ook niet echt :P Maar het fietsweer in de weken daarvoor was wel een heel stuk beter dan dit jaar natuurlijk.
Vandaag wel gefietst?

Ik wel, maar mijn smartwatch viel uit door lege batterij, dus niks vast gelegd :( Was mooie HIIT en D3 sessie en ik voel mijn benen dus dat is het belangrijkste :).

Voor ik Strava gebruikte logte ik helemaal niks, had alleen een simpele Lidl fietscomputer om de snelheid te meten :) Nokia 6210i had ook nog geen apps :P Heb nog steeds 1 fietscomputer van Lidl, 2e generatie :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_199733781
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

Vandaag wel gefietst?

Ik wel, maar mijn smartwatch viel uit door lege batterij, dus niks vast gelegd :( Was mooie HIIT en D3 sessie en ik voel mijn benen dus dat is het belangrijkste :).

Voor ik Strava gebruikte logte ik helemaal niks, had alleen een simpele Lidl fietscomputer om de snelheid te meten :) Nokia 6210i had ook nog geen apps :P Heb nog steeds 1 fietscomputer van Lidl, 2e generatie :P
Nee niet eens, ik heb hardgelopen op world bicycle day en gisteren gefietst op world running day :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199734277
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 19:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee niet eens, ik heb hardgelopen op world bicycle day en gisteren gefietst op world running day :P
Gisteren was het wel beter weer er voor. Vandaag bij Doorn leek het dicht te trekken dus maar richting de zon boven Utrecht gegaan :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 3 juni 2021 @ 20:32:46 #211
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_199734370
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juni 2021 20:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

Gisteren was het wel beter weer er voor. Vandaag bij Doorn leek het dicht te trekken dus maar richting de zon boven Utrecht gegaan :)
Vanochtend was het weer prima! Mooi ff rondje voor de arbeid *O*
.
pi_199735543
A
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 11:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag 1 jaar geleden fietste ik 355 km op 1 dag.. Kan het me nu niet zo goed voorstellen, al kon ik het die ochtend toen we vertrokken ook niet echt :P Maar het fietsweer in de weken daarvoor was wel een heel stuk beter dan dit jaar natuurlijk.
Vorig jaar was ntuurlijk wel het jaar waar alles zo ongeveer weg viel, toen zag je veeeeeel meer mensen epische ritjes maken,, 200km leek het nieuwe normaal geworden te zijn, en zie je nog steeds wel een beetje is mijn indruk.

Kijk bijvoorbeeld naar alle mensen die gaan REBOUND'en, da's toch minimaal 160km die "men" normaal niet zou fietsen, opzich een mooi iets dat "men" toch de lat wat hoger legt en een dagje uit heeft.
pi_199735709
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:31 schreef McM77 het volgende:
A
[..]

Vorig jaar was ntuurlijk wel het jaar waar alles zo ongeveer weg viel, toen zag je veeeeeel meer mensen epische ritjes maken,, 200km leek het nieuwe normaal geworden te zijn, en zie je nog steeds wel een beetje is mijn indruk.

Kijk bijvoorbeeld naar alle mensen die gaan REBOUND'en, da's toch minimaal 160km die "men" normaal niet zou fietsen, opzich een mooi iets dat "men" toch de lat wat hoger legt en een dagje uit heeft.
Ja het is wel waar, nu is ook de drukte van het normale leven weer terug in de covid-situatie. Maar het weer speelt toch ook wel mee. Ik vind een rit van zeg 5 uur hartstikke leuk in het weekend maar het is er nu nog niet echt vaak weer voor geweest. Ik zit toch al op bijna 3000km, vind ik toch niet echt slecht, maar komt nu meer door veel korte ritjes.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 3 juni 2021 @ 21:50:23 #214
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_199735965
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:31 schreef McM77 het volgende:
A
[..]

.. REBOUND'en....?
.
  donderdag 3 juni 2021 @ 21:52:31 #215
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_199735991
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja het is wel waar, nu is ook de drukte van het normale leven weer terug in de covid-situatie. Maar het weer speelt toch ook wel mee. Ik vind een rit van zeg 5 uur hartstikke leuk in het weekend maar het is er nu nog niet echt vaak weer voor geweest. Ik zit toch al op bijna 3000km, vind ik toch niet echt slecht, maar komt nu meer door veel korte ritjes.
Hoezo is ‘de drukte van het normale leven’ weer terug?
.
pi_199736159
Mensen die meegaan doen aan REBOUND, iets wat vorig jaar Dirty Kanzalled genoemd werd.

En qua drukte..ik schat dat er genoeg bedrijven zijn die het kantoor weer redelijk gevuld hebben als ik kijk naar de drukte op de snelwegen en de files die ik gemeld hoor worden..

Dus waar je vorig jaar nog heel makkelijk kon roepen "Ik begin wat eerder, en stop wat vroeger" of "ik begin wat eerder, en dan ben ik rond de lunch even 3 uur niet bereikbaar en ga ik 's avonds na het eten nog even door" of waar het bedrijf riep "we snappen dat het lastig is, maar als het vrijdag om 16uur klaar is, dan maakt het ons eigenlijk niet uit of je 3 dagen van 14uur maakt en dan de rest van de week iets anders doet" zie je dat dit nu wat anders word aangestuurd.. (om het maar netjes te zeggen)
pi_199736406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 21:52 schreef Yankee het volgende:

[..]

Hoezo is ‘de drukte van het normale leven’ weer terug?
Nouja, vorig jaar hield iedereen zich een stuk strenger aan de lockdown. Er was toen een hele tijd geen groepstraining bij mijn vereniging. En niemand vierde zijn verjaardag en zo. Op werk was ook een beetje een ongewisse periode. Wel een soort periode van rust of zo, dat alles tot stilstand kwam. Dat is nu wel weg merk ik.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 3 juni 2021 @ 22:20:17 #218
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_199736576
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, vorig jaar hield iedereen zich een stuk strenger aan de lockdown. Er was toen een hele tijd geen groepstraining bij mijn vereniging. En niemand vierde zijn verjaardag en zo. Op werk was ook een beetje een ongewisse periode. Wel een soort periode van rust of zo, dat alles tot stilstand kwam. Dat is nu wel weg merk ik.
Wat betreft werk heb ik zelf het idee dat het nu pas iets rustiger wordt. Vorige jaar was mijn agenda geregeld vrijwel de gehele dag gevuld met online overleggen, dat is nu eindelijk godzijdank afgenomen
.
  FOK!fotograaf donderdag 3 juni 2021 @ 23:41:35 #219
73911 ultra_ivo
pi_199737997
Bij mij is het ok andersom. Vorig jaar was extreem druk op het werk, hoe meer lockdown, hoe meer werk we hadden. Daarna het mee helpen opzetten van een nieuwe taalgroep op het werk en daarna kwamen al de najaars en winter lockdowns (liepen in België en Nederland niet gelijk).
Dus ik begin nu pas weer op adem te komen
(werk in klantenservcie Ecom)
pi_199739564
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:20 schreef Yankee het volgende:

[..]

Wat betreft werk heb ik zelf het idee dat het nu pas iets rustiger wordt. Vorige jaar was mijn agenda geregeld vrijwel de gehele dag gevuld met online overleggen, dat is nu eindelijk godzijdank afgenomen
Oke, bij ons lijken het juist steeds meer vergaderingen te worden. In het begin wist iedereen nog wat meer de staande processen gaande te houden, maar er komen natuurlijk ook steeds meer nieuwe mensen, en nieuwe projecten, waardoor er nog meer digitale vergaderingen nodig zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199742397
Vraagje aan de ervaren sleutelaars...
Als je bij je schrijfrem de blokjes moet vervangen, moet je dan ook de schijven vervangen of is alleen blokken ok?
En je hebt 2 soorten blokken. Kun je gewoon kiezen of heeft bepaalde soort schijf, ook bepaald soort blok nodig?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_199742475
Zo ervaren ben ik niet maar ik weet wel dat je gelukkig alleen de pads hoeft te vervangen doorgaans. Zou ook wel een dure grap worden anders. En je kunt opzoeken bij welke pad compatibel is bij welk systeem.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:56:22 #223
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199743262
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:39 schreef the_critic het volgende:
Vraagje aan de ervaren sleutelaars...
Als je bij je schrijfrem de blokjes moet vervangen, moet je dan ook de schijven vervangen of is alleen blokken ok?
En je hebt 2 soorten blokken. Kun je gewoon kiezen of heeft bepaalde soort schijf, ook bepaald soort blok nodig?
Schijven hoef je pas te vervangen als ze dun zijn. Het maakt voor de schijf denk ik niet uit wat voor blok er op zit, maar ik weet niet of je zomaar kan wisselen. Al denk ik haast van wel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:10:55 #224
545 dop
:copyright: dop
pi_199743445
Op het overgrote deel van de schijven kun je zowel resin als composiet blokken gebruiken.
Met composiet slijten de blokken minder snel maar de schijven iets sneller.
Voor de racefiets zou ik voor resin gaan tenzij je veel met slecht weer fietst.
Zeker met resin kan tientallen keren wisselen voor je schijven slecht worden
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_199749333
Merci!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_199767217
Hier zitten wel wat trainingsbeesten die mijn vraag kunnen beantwoorden gok ik zo. Er heerst bij ons fietscluppie wat verwarring over de zones van trainen. We hebben allemaal een sportmedische test gedaan waarin ook de aërobe en anaerobe drempel naar voren zijn gekomen. De anaerobe drempel is bij ons duidelijk; omslagpunt, daarboven ga je naar de kloten. De vraag die nu vooral voor verwarring zorgt; wanneer je train je nou goed duur. Wanneer zit je in D1?

- het ene kamp zegt (even kijkend naar de strava 5 zones) dat zone 1 en 2 onder de aerobe drempel is, dus dat je herstel en D1 onder aeroob is en dat je voor goede duur dus ook onder die drempel zit.
- het andere kamp kijkt meer naar D1 zijnde pak m beet 75% - 85% van je omslagpunt en traint daarin om duur te verbeteren. Dat zit echter wel (voor een deel) boven de aerobe (eerste) drempel.

Wat is nou waarheid? Uiteindelijk gaat het om lekker fietsen, maar er heerst ook op het wereldwijde web wel wat onduidelijkheid over, en ben toch wel benieuwd. Zeker omdat we trainen echt serieuzer willen aanpakken en een o.a ook een vermogensmetertje hebben aangeschaft. Geweldig spul trouwens, 20 minuten FTP test gedaan dus daar kan ik de zones ook wel wat uithalen natuurlijk. Maar dan blijft de vraag staan.

Alvast dank!
pi_199776876
Da's een mooie vraag voor professor dokter @Patroon
everyone's a critic...
even you ! !
pi_199777045
@Reljem het hangt er vanaf hoe goed je duurvermogen is. Beste train je rond je aerobe drempel, dus beide antwoorden kunnen goed zijn.

Stel je FTP is 280. Dan is 75% 210w. Dat is al behoorlijk veel en als je duurvermogen nog niet top is zal je hf op een gegeven moment hoger dan D1 gaan. Beste begin je dan eerst bijv op 65% en bouw je de duur op. Als dat steeds makkelijker gaat kan je rustig opbouwen naar 75%. Zones zijn geen aan/uit knoppen. Dus boven in D1 is ook al bijna D2. Ze gaan vaag in elkaar over. Duur wordt wel meestal te hard gereden. Je rijdt beter iets te rustig en langer, dan iets te kort en te hard.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 6 juni 2021 @ 22:58:29 #229
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199777084
Ik ben zeker geen kenner, en heb m'n D1 ooit op basis van hartslag bepaald. Ik geloof dat dat later bij een sportmedische keuring inderdaad onder de aerobe drempel moest zetten.

Ter vergelijking, hartslag aan bovengrens D1 = 144, omslagpunt = 175bpm en max=195bpm.

Qua vermogen zit ik op ongeveer 190-200W aan bovengrens D1, waar m'n FTP zo 310-320W is. Dus loopt D1 tot ongeveer 60% van FTP.
Bij mij dan, dit kan nog wel wat verschillen per persoon geloof ik.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199777180
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 22:58 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben zeker geen kenner, en heb m'n D1 ooit op basis van hartslag bepaald. Ik geloof dat dat later bij een sportmedische keuring inderdaad onder de aerobe drempel moest zetten.

Ter vergelijking, hartslag aan bovengrens D1 = 144, omslagpunt = 175bpm en max=195bpm.

Qua vermogen zit ik op ongeveer 190-200W aan bovengrens D1, waar m'n FTP zo 310-320W is. Dus loopt D1 tot ongeveer 60% van FTP.
Bij mij dan, dit kan nog wel wat verschillen per persoon geloof ik.
Bij mij ook. Als ik op 200w (65% FTP) 4-5u rij zit ik qua hf wel in D1, maar is echt bovenkant en loopt die ook op. Iets lager 60% voelt dan meer als midden D1. Maar als je dit vaker doet zal dat zeker naar boven schuiven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 06-06-2021 23:15:54 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 6 juni 2021 @ 23:59:54 #231
108913 Godshand
guide4you
pi_199777572
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:22 schreef Reljem het volgende:
Hier zitten wel wat trainingsbeesten die mijn vraag kunnen beantwoorden gok ik zo. Er heerst bij ons fietscluppie wat verwarring over de zones van trainen. We hebben allemaal een sportmedische test gedaan waarin ook de aërobe en anaerobe drempel naar voren zijn gekomen. De anaerobe drempel is bij ons duidelijk; omslagpunt, daarboven ga je naar de kloten. De vraag die nu vooral voor verwarring zorgt; wanneer je train je nou goed duur. Wanneer zit je in D1?

- het ene kamp zegt (even kijkend naar de strava 5 zones) dat zone 1 en 2 onder de aerobe drempel is, dus dat je herstel en D1 onder aeroob is en dat je voor goede duur dus ook onder die drempel zit.
- het andere kamp kijkt meer naar D1 zijnde pak m beet 75% - 85% van je omslagpunt en traint daarin om duur te verbeteren. Dat zit echter wel (voor een deel) boven de aerobe (eerste) drempel.

Wat is nou waarheid? Uiteindelijk gaat het om lekker fietsen, maar er heerst ook op het wereldwijde web wel wat onduidelijkheid over, en ben toch wel benieuwd. Zeker omdat we trainen echt serieuzer willen aanpakken en een o.a ook een vermogensmetertje hebben aangeschaft. Geweldig spul trouwens, 20 minuten FTP test gedaan dus daar kan ik de zones ook wel wat uithalen natuurlijk. Maar dan blijft de vraag staan.

Alvast dank!
Ik denk dat dit plaatje met de gemodificeerde Borg schaal ook wel helpt.

Naast veranderde ademhaling heb je bij anaerobe verbranding dat je merkbaar zure benen krijgt: onder het omslag punt trekt dat weg (je lichaam breekt evenveel af als er gevormd wordt) boven het omslagpunt lukt dat niet meer, heb je een gevoel dat de benen "vol" lopen en kan je niet meer. Op de FTP houdt je maximale inspanning dus maximaal een uur vol, zonder dat je benen teveel verzuren. Boven de FTP lukt dat dus niet meer en misschien wel veel korter (minuten).

Plaatje:
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_199778166
Gaaf heren, dank! Hier kan ik wel verder mee. Bij verdere vragen weet ik jullie weer te vinden 😎
pi_199778222
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 23:07 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bij mij ook. Als ik op 200w (65% FTP) 4-5u rij zit ik qua hf wel in D1, maar is echt bovenkant en loopt die ook op. Iets lager 60% voelt dan meer als midden D1. Maar als je dit vaker doet zal dat zeker naar boven schuiven.
Even op deze en Fretwork nog inhakend; FTP is pakweg 270 (vreselijke 20 minuten test overigens), maar gezien de eerste paar ritten die ik nu met vermogen trap schat ik zo in dat 170-180w middenin mijn hartslagzone D1 zit (omslagpunt 194, mhf 211, D1 bovengrens 164). Mijn Z2 duurvermogen (wederom op Strava, weet niet hoe accuraat dat is) loopt van 150 tot 203w. Gevoelsmatig past dat heel goed in D1 als je kijkt naar mn hartslag.

Kortom, ik ga lekker op vermogen trainen. Echt leuk spul trouwens _O_ Wil in deze beginperiode nog wel elke rit even vol om weer wat records te pakken op 10 sec vermogen of piekvermogen, dat moet op een gegeven moment wel klaar zijn. Wel lekkere interval. En eerste rit van 3 uur direct een L / R 50% 50% verdeling, doet een mens toch goed.

Overigens pakt de Join app (die ik gebruik voor leuke trainingen) dat Duur (4-6 RPE) tussen 137-157 hartslag en 175-202 vermogen ligt. Dat is misschien nog een fractie te hoog.
  maandag 7 juni 2021 @ 08:05:59 #234
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199778423
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 07:05 schreef Reljem het volgende:

[..]

Overigens pakt de Join app (die ik gebruik voor leuke trainingen) dat Duur (4-6 RPE) tussen 137-157 hartslag en 175-202 vermogen ligt. Dat is misschien nog een fractie te hoog.
Grappig. Bij Join is mijn duur juist laag (120-137). Heb je een hoge maximale hartslag?

Kern van die Join-trainingen is dat gepolariseerd trainen enorm belangrijk is leek me, maar bij jou wordt dat nog best lastig met zo’n relatief hoge duur-hartslag.
pi_199778469
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:05 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Grappig. Bij Join is mijn duur juist laag (120-137). Heb je een hoge maximale hartslag?

Kern van die Join-trainingen is dat gepolariseerd trainen enorm belangrijk is leek me, maar bij jou wordt dat nog best lastig met zo’n relatief hoge duur-hartslag.
Ja mijn max hartslag is 211. Dat tikt wel aan.
  maandag 7 juni 2021 @ 08:37:28 #236
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199778629
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 08:11 schreef Reljem het volgende:

[..]

Ja mijn max hartslag is 211. Dat tikt wel aan.
Ah, dan is het zeker wel logisch. :)
pi_199778802
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 23:59 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik denk dat dit plaatje met de gemodificeerde Borg schaal ook wel helpt.

Naast veranderde ademhaling heb je bij anaerobe verbranding dat je merkbaar zure benen krijgt: onder het omslag punt trekt dat weg (je lichaam breekt evenveel af als er gevormd wordt) boven het omslagpunt lukt dat niet meer, heb je een gevoel dat de benen "vol" lopen en kan je niet meer. Op de FTP houdt je maximale inspanning dus maximaal een uur vol, zonder dat je benen teveel verzuren. Boven de FTP lukt dat dus niet meer en misschien wel veel korter (minuten).

Plaatje:
[ afbeelding ]
RPE is niet geschikt voor de aerobe drempel (niet verwarren met anaerobe drempel). Zonder hf meter of powermeter kan je nog beter op je ademhaling letten. Je moet rond je aerobe drempel (vetdrempel) nog gemakkelijk een gesprek kunnen voeren met volledige zinnen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_199779247
En hebben jullie het dan over normalized power of echt gemiddeld vermogen? Ik heb gisteren bijna 7 uur gefietst op 157 watt (ongeveer 60% FTP) en dat was qua hartslag laag in zone 1, maar normalized power was 171. En tijdens het fietsen kom je daar ook nauwelijks onder, uitgezonderd bochten en zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199779530
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 09:39 schreef La_Tramposa het volgende:
En hebben jullie het dan over normalized power of echt gemiddeld vermogen? Ik heb gisteren bijna 7 uur gefietst op 157 watt (ongeveer 60% FTP) en dat was qua hartslag laag in zone 1, maar normalized power was 171. En tijdens het fietsen kom je daar ook nauwelijks onder, uitgezonderd bochten en zo.
Tijdens een goede duurrit moet je avg power niet zoveel verschillen van je NP. Die van mij zit vaak niet meer dan 5w verschil tussen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_199779683
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 10:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Tijdens een goede duurrit moet je avg power niet zoveel verschillen van je NP. Die van mij zit vaak niet meer dan 5w verschil tussen.
Hangt van de route af lijkt mij? Ik had gisteren ook twee tussenstops gepland om bij mensen op koffievisite te gaan, dan ben je toch steeds een stukje aan het zoeken in een woonwijk. En verschilt het ook niet per persoon hoeveel je aanzet na een bocht? Ik moest gisteren vaak bijtrappen om weer in het wiel te komen, dat drijft de NP op natuurlijk :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199780651
Wel echt bijzonder leuk spul trouwens, zo'n vermogensmeter. Zijn er echt nog artikelen/sites die ik gelezen moet hebben om meer inzicht te krijgen in werking en trainingen en dergelijke? Heb mij er al wel aardig in verdiept en Join - trainingen op maat - helpt ook wel. Houdt het overigens ook leuk, zeker de ritjes alleen. Lekker een doel. 5x 5 minuten VO2 max, echt een topdag heb je dan.
pi_199780864
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 11:30 schreef Reljem het volgende:
Wel echt bijzonder leuk spul trouwens, zo'n vermogensmeter. Zijn er echt nog artikelen/sites die ik gelezen moet hebben om meer inzicht te krijgen in werking en trainingen en dergelijke? Heb mij er al wel aardig in verdiept en Join - trainingen op maat - helpt ook wel. Houdt het overigens ook leuk, zeker de ritjes alleen. Lekker een doel. 5x 5 minuten VO2 max, echt een topdag heb je dan.
Het boek 'Training and Racing with a powermeter' is de bijbel, als je even googlet kun je wel een PDF versie vinden ;)
Staat ook in dat je de autopauze moet uitzetten op je fietscomputer en moet aanzetten dat hij nullen meeneemt in de gemiddelde-berekeningen.

Join zegt overigens constant tegen mij dat ik teveel doe en dan krijg ik weer 5 rustdagen, volgens mij gaat er iets niet goed met het niveau berekenen. Of kan hij geen rekening houden een combinatie van hardlopen en wielrennen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 7 juni 2021 @ 18:49:52 #243
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199786468
Vandaag net zoiets gehad als Patroon laatst had, ik haalde iemand in die een paar minuten later opeens in mijn wiel zat. Klein versnelling gedaan, maar toen bleef hij achter me plakken. Dus toen maar even een doorgetrokken...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199786674
Ik had het gisteren juist andersom. Was lekker aan het touren en zat net even wat te drinken. Knallen er ineens 2 mountainbikers op hoge snelheid voorbij. Dus ik schakel naar het buitenblad en ging er volle bak overheen en won zo net het bordjesprint en heb ze daarna maar direct gelost. Niet heel bijzonder natuurlijk aangezien ik op de racer zat en zij op de MTB maar moest aardig aanzetten om er bij te komen.
pi_199786711
4 juli ga ik een weekje naar Bormio voor o.a. de Stelvio, Gavia en Mortirollo. Hebben jullie nog aanraders voor rondjes en/of andere beklimmingen daar in de buurt?
pi_199786728
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 18:49 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag net zoiets gehad als Patroon laatst had, ik haalde iemand in die een paar minuten later opeens in mijn wiel zat. Klein versnelling gedaan, maar toen bleef hij achter me plakken. Dus toen maar even een doorgetrokken...
Ik had dat gisteren weer...Ik dacht ga even lekker in Assen rondjes fietsen. Had ik opeens 50 man in mijn wiel. Ik aanzetten, maar kreeg ze er niet uit...ze gingen zelfs overnemen...na een uur dacht ik ga proberen bordsprintje te winnen, helaas waren er 8 sneller...

#eindelijkweerkoers *O*
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_199786783
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik had dat gisteren weer...Ik dacht ga even lekker in Assen rondjes fietsen. Had ik opeens 50 man in mijn wiel. Ik aanzetten, maar kreeg ze er niet uit...ze gingen zelfs overnemen...na een uur dacht ik ga proberen bordsprintje te winnen, helaas waren er 8 sneller...

#eindelijkweerkoers *O*
Is dat in Assen elke week weer vanaf nu?
pi_199788062
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:15 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Is dat in Assen elke week weer vanaf nu?
Nee, wisselende locaties. Nu nog niets bekend voor as zondag.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_199788153
quote:
1s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:08 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik had het gisteren juist andersom. Was lekker aan het touren en zat net even wat te drinken. Knallen er ineens 2 mountainbikers op hoge snelheid voorbij. Dus ik schakel naar het buitenblad en ging er volle bak overheen en won zo net het bordjesprint en heb ze daarna maar direct gelost. Niet heel bijzonder natuurlijk aangezien ik op de racer zat en zij op de MTB maar moest aardig aanzetten om er bij te komen.
Een bordjessprint tegen wildvreemden? Dat vind ik wel weer merkwaardig 😜

Gisteren plakte er de hele weg door de Meije iemand in ons wiel. Was ook knap irritant omdat hij bij iedereen die we in gingen halen al 50m vtv ging bellen terwijl hij in het derde wiel zat en wij ook alletwee een bel hebben.. en soms moet je gewoon niet bellen als je er langs kunt, gaan mensen ook geen onverwachte dingen doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 7 juni 2021 @ 21:27:38 #250
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199788743
Zal ik jullie eens depressief maken? Over 3 weken worden de dagen alweer korter! ;(
  FOK!fotograaf dinsdag 8 juni 2021 @ 00:11:21 #251
73911 ultra_ivo
pi_199790456
Gisteren het eerste brevet van het jaar gereden, we mogen weer. Ging verrassend soepel, in ongeveer 12 uur terug van een rondje pretparken.
  dinsdag 8 juni 2021 @ 12:08:59 #252
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_199793759
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 20:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een bordjessprint tegen wildvreemden? Dat vind ik wel weer merkwaardig 😜

Gisteren plakte er de hele weg door de Meije iemand in ons wiel. Was ook knap irritant omdat hij bij iedereen die we in gingen halen al 50m vtv ging bellen terwijl hij in het derde wiel zat en wij ook alletwee een bel hebben.. en soms moet je gewoon niet bellen als je er langs kunt, gaan mensen ook geen onverwachte dingen doen.
Sowieso vind ik het langs de Meije niet lekker in het wiel zitten, het is daar niet heel overzichtelijk.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_199818983
Hoi jongens...miss me yet?
Vraagje: onlangs met mijn #viesdikke kwarkpens m'n achterwiel (Mavic Elite S) aan snot gereden en nu op zoek naar een wielset die A) betaalbaar is (+/- 200 euro) en B) een beetje wat kan hebben qua gewicht.

Fulcrum hoor ik goede dingen over, maar die krengen zijn overal uitverkocht -O-
People assume too much.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:49:41 #254
312039 K_uit_h
Kinderpindakaas!
pi_199824225
Hoeveel vliegjes hebben jullie deze week al gegeten?
pi_199824268
Voor jullie fiets fanaten een vraag:

Wat is de langste onafgebroken fietsbare weg of fietspad die jullie in Nederland kennen? Dus zonder stoplichten of kruisingen er tussen?

Ik heb vandaag een rondje Utrecht-Baarn-Amersfoort-Utrecht op zitten, in die route zitten lange polderwegen maar het is nooit langer dan 3 km voor er een kruising of stoplicht nadert.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:54:53 #256
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199824305
quote:
17s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:53 schreef Godshand het volgende:
Voor jullie fiets fanaten een vraag:

Wat is de langste onafgebroken fietsbare weg of fietspad die jullie in Nederland kennen? Dus zonder stoplichten of kruisingen er tussen?

Ik heb vandaag een rondje Utrecht-Baarn-Amersfoort-Utrecht op zitten, in die route zitten lange polderwegen maar het is nooit langer dan 3 km voor er een kruising of stoplicht nadert.
Afsluitdijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:55:31 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199824319
Of elk clubparcours in Nederland.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 10 juni 2021 @ 22:29:01 #258
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199824796
quote:
17s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:53 schreef Godshand het volgende:
Voor jullie fiets fanaten een vraag:

Wat is de langste onafgebroken fietsbare weg of fietspad die jullie in Nederland kennen? Dus zonder stoplichten of kruisingen er tussen?

Ik heb vandaag een rondje Utrecht-Baarn-Amersfoort-Utrecht op zitten, in die route zitten lange polderwegen maar het is nooit langer dan 3 km voor er een kruising of stoplicht nadert.
Pff, elke weg met een plaatsnaam erin in Twente, de Achterhoek en Salland. De weg Holten-Deventer staat hoog op de lijst.

Oh en de Holterbergweg als je 8km over glooiend terrein wilt zonder zijwegen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 10 juni 2021 @ 22:33:58 #259
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199824862
Harlingen-Medemblik is zodra de afsluitdijk open is ook weer te doen. onggeveer 60km

En je kan natuurlijk ook een rondje om een weiland zoeken zonder stoplichten.

Of gewoon door rood fietsen want dat mogen wij renners.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199824871
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
Of elk clubparcours in Nederland.
Ja rondjes fietsen kan je op sommige parkeerplaatsen ook wel als de bijbehorende winkel dicht is. Parkeergarages van IKEA schijnen leuk te zijn.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_199827355
Het is toch de schoonheid van het perfectioneren van rondjes zodat er geen stoplichten in zitten? Gaat hier in de omgeving best goed overigens, je zit zo in het groene hart of in de polder/midden delfland. En toen ik een weekendje bij Enschede zat inderdaad helemaal! Wellicht kun je ook een gpx-je krijgen van de lokale tourclub, die hebben vaak wel perfecte kruipdoorsluipdoor rondjes.

Ik kwam gisteren tijdens het hardlopen wel weer een wielrenner tegen die de reputatie voor ons allemaal verpest, ik deed letterlijk niks anders dan aan de linkerkant van de weg lopen op een gedeeld fiets/wandelpad en ik werd uitgescholden voor iets met het k-woord erin.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199827423
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:11 schreef La_Tramposa het volgende:
aan de linkerkant van de weg lopen
Dit vind ik ook irritant hoor. Helemaal als 50% links, en de andere 50% rechts loopt...
  vrijdag 11 juni 2021 @ 08:20:34 #263
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199827447
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 12:08 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Sowieso vind ik het langs de Meije niet lekker in het wiel zitten, het is daar niet heel overzichtelijk.
Herkenbaar. De weg is smal en zo bochtig dat het soms maar gokken is dat er niks aan komt. :P
pi_199827456
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:17 schreef muzas het volgende:

[..]

Dit vind ik ook irritant hoor. Helemaal als 50% links, en de andere 50% rechts loopt...
Toch is het verreweg de veiligste optie. Je moet sowieso om me heen, en zo zie ik je tenminste nog aankomen, zie ik of je mij ziet en kan ik eventueel nog de berm inspringen, ipv dat ik in mijn rug aangereden word.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199827458
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:20 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Herkenbaar. De weg is smal en zo bochtig dat het soms maar gokken is dat er niks aan komt. :P
Dat gokken doen de auto's die je daar inhalen ook. En twijfelen geen moment om je dan de berm in te drukken als er dan toch een tegenligger opduikt.
pi_199827471
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Toch is het verreweg de veiligste optie. Je moet sowieso om me heen, en zo zie ik je tenminste nog aankomen, zie ik of je mij ziet en kan ik eventueel nog de berm inspringen, ipv dat ik in mijn rug aangereden word.
Dat geldt voor mij op de fiets ook. Toch rij ik rechts.

Wat jij aan de linkerkant bijvoorbeeld niet ziet, zijn mijn tegenliggers... Dus dan kan ik niet om je heen, terwijl je ook nog eens op me af blijft rennen.
pi_199827507
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:23 schreef muzas het volgende:

[..]

Dat geldt voor mij op de fiets ook. Toch rij ik rechts.

Wat jij aan de linkerkant bijvoorbeeld niet ziet, zijn mijn tegenliggers... Dus dan kan ik niet om je heen, terwijl je ook nog eens op me af blijft rennen.
Jawel, dat zie ik wel, als ik een tegenligger zie komen kijk ik ook altijd zelf achterom en als de weg helemaal vol is ga ik de berm in. Daar heb ik dus ook de tijd voor omdat ik iemand lang vtv zie naderen. Als iemand die beide sporten beoefent houd ik als hardloper rekening met wielrenners en als wielrenner rekening met lopers. Maar als iemand mij gaat uitschelden omdat hij niet zijn ideale lijn kan aanhouden.. sorry hoor.

Rechts rijden voor fietsers is de wet, voor wandelaars/hardlopers is de regel alleen dat zij de uiterste zijde van de weg moeten gebruiken als er geen trottoir is. Er bestaat dus helaas geen duidelijkheid over links of rechts, de hardloopbond geeft wel aan dat links de veiligste optie is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 11 juni 2021 @ 08:44:02 #268
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_199827745
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:20 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Herkenbaar. De weg is smal en zo bochtig dat het soms maar gokken is dat er niks aan komt. :P
En dan kom je toch in een blinde bocht een trekker tegen die net zo breed als de weg is
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_199828080
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:44 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

En dan kom je toch in een blinde bocht een trekker tegen die net zo breed als de weg is
Toevallig gisterenavond gereden daar, best wel doorgereden, maar dan zie je dat er mensen gewoon met 40 gemiddeld over die weg rijden op Strava. Dan neem je toch wel heel veel risico's voor een PR.
Demain, on roule
pi_199828121
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Jawel, dat zie ik wel, als ik een tegenligger zie komen kijk ik ook altijd zelf achterom en als de weg helemaal vol is ga ik de berm in. Daar heb ik dus ook de tijd voor omdat ik iemand lang vtv zie naderen. Als iemand die beide sporten beoefent houd ik als hardloper rekening met wielrenners en als wielrenner rekening met lopers. Maar als iemand mij gaat uitschelden omdat hij niet zijn ideale lijn kan aanhouden.. sorry hoor.
Jij wel, maar net als op de fiets zitten er ook genoeg klootzakken tussen. idioterie is nou eenmaal niet voorbehouden aan een vervoersmiddel/sport. Zie die lul die het nodig vindt om jou de huid vol te schelden.

Juist dat feit dat het niet 'helemaal duidelijk is' zorgt er dus soms voor dat er hele hordes aan beide kanten lopen... Ik geloof dat ik gewoon rechts zou houden, want duidelijk. Dat iemand zo achterin vliegt kan je ook op de fiets of in de auto gebeuren, gelukkig is niet iedereen blind.

Plus, beetje fitte hardloopsters met een strakke bips zie ik heus wel hoor c_/
  vrijdag 11 juni 2021 @ 19:21:48 #271
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199835518
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:18 schreef muzas het volgende:

[..]

Jij wel, maar net als op de fiets zitten er ook genoeg klootzakken tussen. idioterie is nou eenmaal niet voorbehouden aan een vervoersmiddel/sport. Zie die lul die het nodig vindt om jou de huid vol te schelden.

Juist dat feit dat het niet 'helemaal duidelijk is' zorgt er dus soms voor dat er hele hordes aan beide kanten lopen... Ik geloof dat ik gewoon rechts zou houden, want duidelijk. Dat iemand zo achterin vliegt kan je ook op de fiets of in de auto gebeuren, gelukkig is niet iedereen blind.

Plus, beetje fitte hardloopsters met een strakke bips zie ik heus wel hoor c_/
Dat laatste schijnt wel goed te zitten, ik meen dat ze in de Pyreneeën eens goedgekeurd is door een groepje mannen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 19:22:44 #272
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199835533
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:15 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Toevallig gisterenavond gereden daar, best wel doorgereden, maar dan zie je dat er mensen gewoon met 40 gemiddeld over die weg rijden op Strava. Dan neem je toch wel heel veel risico's voor een PR.
Zo erg is het daar toch ook weer niet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199835912
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zo erg is het daar toch ook weer niet?
Voor mensen die met moeite de 30 halen, is 40 natuurlijk heel erg hard. Al is voor een beetje FOK!ker de 40 natuurlijk laag D1. ;)
pi_199836750
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zo erg is het daar toch ook weer niet?
Nou ja, best veel bochten waar je niet doorheen kijkt. Dus als je ze strak neemt om te voorkomen dat je op een auto klapt en er opeens een wandelaar aan jouw kant van de weg loopt heb je wel een probleem.

Het zal vast harder kunnen dan de 33 waarmee ik er overheen reed, maar om het met 44 te doen, zoals de snelsten op Strava... Ik zou het denk ik niet kunnen maar ook niet willen.
Demain, on roule
pi_199837101
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 20:29 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Nou ja, best veel bochten waar je niet doorheen kijkt. Dus als je ze strak neemt om te voorkomen dat je op een auto klapt en er opeens een wandelaar aan jouw kant van de weg loopt heb je wel een probleem.

Het zal vast harder kunnen dan de 33 waarmee ik er overheen reed, maar om het met 44 te doen, zoals de snelsten op Strava... Ik zou het denk ik niet kunnen maar ook niet willen.
Ik denk dat het seizoen ook nog wel uitmaakt. Nu staat de berm overal heel hoog en kun je echt weinig zien, in de winter of eind zomer zal dat minder zijn. Maarja sommige mensen nemen veel risico ja.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 11 juni 2021 @ 21:45:43 #276
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199839286
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 19:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Voor mensen die met moeite de 30 halen, is 40 natuurlijk heel erg hard. Al is voor een beetje FOK!ker de 40 natuurlijk laag D1. ;)
Tsja, ik rij altijd 40+gemiddeld. Ik haal mijn ritjes altijd door digitalepo heen om mijn volgers te laten denken dat ik een slome toerder ben ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199839690
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 21:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsja, ik rij altijd 40+gemiddeld. Ik haal mijn ritjes altijd door digitalepo heen om mijn volgers te laten denken dat ik een slome toerder ben ;)
:D

Is het dan niet eerder digitalviesdik in plaats van digitalepo? :P
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:03:59 #278
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199839733
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:02 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

:D

Is het dan niet eerder digitalviesdik in plaats van digitalepo? :P
Dat is onderdeel van een experiment, ik ben aan het kijken of ik met buikje meer aero ben. Tot nu toe valt het tegen.

En vergeet dit niet:
https://panorama.nl/artik(...)eds-aantrekkelijker#
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 22:04:51 #279
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199839756
En dit. Goed gereedschap hangt onder een afdak :)

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 09:01:26 #280
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199843913
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is onderdeel van een experiment, ik ben aan het kijken of ik met buikje meer aero ben. Tot nu toe valt het tegen.

En vergeet dit niet:
https://panorama.nl/artik(...)eds-aantrekkelijker#
Het geoptimaliseerde daal-lichaam
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_199845537
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Jawel, dat zie ik wel, als ik een tegenligger zie komen kijk ik ook altijd zelf achterom en als de weg helemaal vol is ga ik de berm in. Daar heb ik dus ook de tijd voor omdat ik iemand lang vtv zie naderen. Als iemand die beide sporten beoefent houd ik als hardloper rekening met wielrenners en als wielrenner rekening met lopers. Maar als iemand mij gaat uitschelden omdat hij niet zijn ideale lijn kan aanhouden.. sorry hoor.

Rechts rijden voor fietsers is de wet, voor wandelaars/hardlopers is de regel alleen dat zij de uiterste zijde van de weg moeten gebruiken als er geen trottoir is. Er bestaat dus helaas geen duidelijkheid over links of rechts, de hardloopbond geeft wel aan dat links de veiligste optie is.
Hij bedoelt zijn tegenligger die jou rechts van jou voorbij rijdt (voor de fietser die op jouw strook jou tegemoet rijdt, links). Die kan je niet zien aankomen want die nadert jou van achter en passeert je dus rechts.

Volgens mij kan je gewoon beter volledig rechts lopen, de fietsers moeten dan maar even stoppen. Of het wandelpad op als dat er is.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 12:00:14 #282
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199845562
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hij bedoelt zijn tegenligger die jou rechts van jou voorbij rijdt (voor de fietser die op jouw strook jou tegemoet rijdt, links). Die kan je niet zien aankomen want die nadert jou van achter en passeert je dus rechts.

Volgens mij kan je gewoon beter volledig rechts lopen, de fietsers moeten dan maar even stoppen. Of het wandelpad op als dat er is.
Als je zo graag wilt hardlopen, doe je dat maar op een atletiekbaan. Fietspaden zijn daar niet voor geschikt.

Maar ja, vertel dat maar eens tegen die hordes hardlopers die zo nodig hun 5 kilometer pr moeten verbreken of aan het trainen zijn voor de marathon. :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_199845729
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 12:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je zo graag wilt hardlopen, doe je dat maar op een atletiekbaan. Fietspaden zijn daar niet voor geschikt.

Maar ja, vertel dat maar eens tegen die hordes hardlopers die zo nodig hun 5 kilometer pr moeten verbreken of aan het trainen zijn voor de marathon. :{
Ik loop ook wel eens hard, maar dan gewoon over voetpaden. Zou iedereen moeten doen vind ik. En in het bos zijn ook genoeg voetpaden.

Met evenementen kan je dan soms op de openbare weg lopen, zoals bij Dam tot Damloop, mag je de Ijtunnel in :7
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_199848586
Ja, zullen we alle fietspaden dan gelijk maar tot wielerbaan promoveren? Niemsnd onder de 30km/u meer welkom ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199849757
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 16:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja, zullen we alle fietspaden dan gelijk maar tot wielerbaan promoveren? Niemsnd onder de 30km/u meer welkom ;)
Perfect idee. ^O^
pi_199849875
Wat eten jullie het liefst na een lange tocht?
pi_199852274
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:18 schreef user25514 het volgende:
Wat eten jullie het liefst na een lange tocht?
Een koud glas chocolademelk en daarna een bakje crueslie met halfvolle yoghurt direct na de rit en dan savonds het liefst iets van pasta.
pi_199852309
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 17:18 schreef user25514 het volgende:
Wat eten jullie het liefst na een lange tocht?
Bitterballen
pi_199852897
Dat ligt eraan, is het georganiseerd en hebben ze bier en burgers.. Of kom je na een 200km solo ritje thuis?
pi_199853036
Niks.
pi_199854056
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 19:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
Niks.
Slecht voor je herstel.

Tenzij je dat niet boeit, vooral dan doen ^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 20:40:00 #292
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_199854158
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 19:29 schreef muzas het volgende:

[..]

Bitterballen
Gecombineerd met triples *O*
.
pi_199855304
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:04 schreef kanovinnie het volgende:
En dit. Goed gereedschap hangt onder een afdak :)

[ afbeelding ]
Wat in de schaduw staat groeit niet.
pi_199855344
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 11:57 schreef Godshand het volgende:

[..]

Hij bedoelt zijn tegenligger die jou rechts van jou voorbij rijdt (voor de fietser die op jouw strook jou tegemoet rijdt, links). Die kan je niet zien aankomen want die nadert jou van achter en passeert je dus rechts.

Volgens mij kan je gewoon beter volledig rechts lopen, de fietsers moeten dan maar even stoppen. Of het wandelpad op als dat er is.
Begrijp ik heel goed, ik zeg dus dat ik achterom kijk (over mijn rechterschouder) als ik van voren iemand aan zie komen om te zien of er een probleem ontstaat als diegene langs mij moet.
Ik analyseer elke situatie zelf en soms is het inderdaad veiliger om rechts te lopen, maar meestal links. Mijn ervaring is dat veel fietsers gewoon totaal niet op zitten te letten dus dan anticipeer ik liever zelf.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_199855521
Vandaag @RealBizkit666 zijn toer de koekje gereden ^O^ tof rondje om je lekker uit te leven in het heuvelland!
eten!!!
pi_199856646
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

Slecht voor je herstel.

Tenzij je dat niet boeit, vooral dan doen ^O^
Drinken is geen eten. ;)
pi_199856734
Morgen ook maar weer gaan fietsen en kijken of ik deze keer wel een heuvel op kan fietsen :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zaterdag 12 juni 2021 @ 22:29:43 #298
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_199856920
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 20:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

Slecht voor je herstel.

Tenzij je dat niet boeit, vooral dan doen ^O^
Ik heb met Bizkit gefietst, heb liever dat hij niet herstelt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 12 juni 2021 @ 22:53:15 #299
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199857568
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 21:28 schreef janatwork het volgende:
Vandaag @:RealBizkit666 zijn toer de koekje gereden ^O^ tof rondje om je lekker uit te leven in het heuvelland!
Ja die is mooi he?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 12 juni 2021 @ 22:53:33 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199857574
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:29 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik heb met Bizkit gefietst, heb liever dat hij niet herstelt.
En dat hij de dag ervoor flink traint!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 13 juni 2021 @ 01:21:10 #301
108913 Godshand
guide4you
pi_199859809
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juni 2021 22:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Drinken is geen eten. ;)
Dit klopt als een bus... Maar er wordt aan geraden om te drinken en te eten.

Maar nogmaals, hangt ook af hoe serieus je het allemaal neemt
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')