quote:Rechters oordeelden hard over zichzelf in de toeslagenaffaire: ze lieten gedupeerden in de kou staan.
Oud-president van het de Hoge Raad Geert Corstens over wat er anders moet.
De moord op een tolk die op de evacuatielijst van Nederland stond is een triest dieptepunt in de chaotische terugtrekking uit Afghanistan.
Hoe moeten we terugkijken op dat evacuatieproces? PvdA-Tweede Kamerlid Kati Piri en luitenant-generaal buiten dienst Ton van Loon.
Miljonairs die meer belasting willen betalen. Na Bill Gates en Warren Buffet is er ook in Europa een groep rijken opgestaan die hun rijkdom eerlijker wil verdelen: Tax me now.
We spreken met hun aanvoerder: de 29-jarige Oostenrijkse miljonairsdochter Marlene Engelhorn.
En sociaal geograaf Floor Milikowski over het woonprotest in Rotterdam morgen.
De extremen op de woningmarkt zet hele gemeenschappen onder druk.
Ik vind dat een partij als Denk er niet zou moeten zijn. Maar Azarkan is verder wel een goed kamerlid met scherpe vragen en wel een leuke gast.quote:Op zondag 3 oktober 2021 12:29 schreef xzaz het volgende:
Azarkanzijn partij bestaat uit boefjes niemand neemt deze gast toch serieus?
Er is net als vroeger volkshuisvestingquote:Op zondag 17 oktober 2021 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Buitenhof heeft het over "het protest tegen de woningmarkt". Neem nou niet die propagandatermen van de regering over, het is protest tegen het beleid. Er is niet alleen maar een woningmarkt.
[..]
Ik vind dat een partij als Denk er niet zou moeten zijn. Maar Azarkan is verder wel een goed kamerlid met scherpe vragen en wel een leuke gast.
Het boxeb systeem is verzonnen in de tijd dat de vermogensbelasitng 4 % was, door topambtenaren met een flinke overwaarde die geen vermogensvbeaslting wilden betalenquote:Op zondag 3 oktober 2021 12:23 schreef xzaz het volgende:
We stemmen dit kabinet gewoon wat is er mis met een kabinet wat mensen willen.
Wat lul je allemaal domquote:Op zondag 17 oktober 2021 13:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het boxeb systeem is verzonnen in de tijd dat de vermogensbelasitng 4 % was, door topambtenaren met een flinke overwaarde die geen vermogensvbeaslting wilden betalen
Na invoering van het boxenstysteem gingen die ambtenaren op jacht naar mensen met spaargelid in Luxemburg
Nu is de reel rente zo laag dat de vermogensbelasting helemaal weg kan em het boxen systeem dus ook
De woning moet helemaal uit de inkomstensfeeer met alle bijtellingen, kortingen en toeslagen
vertelquote:
https://www.vpro.nl/buitenhofquote:Buitenhof zondag 12:10 uur NPO1
herhaling: maandag 09:30 uur NPO2
De coronacijfers lopen snel op, meer besmettingen meer patiënten op de ic’s. Komt de reguliere zorg in gevaar? In Buitenhof longarts Wessel Hanselaar over de nieuwe maatregelen die het demissionaire kabinet volgende week gaat aankondigen. Verder Hubert Bruls, burgemeester van Nijmegen en voorzitter van het landelijk Veiligheidsberaad over het oplaaiende supportersgeweld.
Opnieuw kwam Facebook, dat sinds gisteren is omgedoopt tot Meta, de afgelopen weken zwaar onder vuur te liggen. Een gesprek met The New York Times journaliste Cecilia Kang, die Facebook al jaren volgt.
En een gesprek met Eurocommissaris en architect van de Green Deal Frans Timmermans aan de vooravond van de klimaattop in Glasgow, Lukt het om nieuwe afspraken te maken om de opwarming van de aarde terug te dringen?
De nieuwsfoto is gekozen door Ilvy Njiokiktjien.
Presentatie: Twan Huys
Eindredactie: Carel Kuyl
Met de records aan coronabesmettingen dreigt code zwart voor het Limburgse Zuyderland ziekenhuis. In Buitenhof ziekenhuisdirecteur David Jongen over een ziekenhuis in crisis.
De rek is eruit in de ziekenhuizen, maar ook in de samenleving. Hoe leren we met het virus leven? Hierover: veldepidemioloog Amrish Baidjoe, voorzitter van de Raad voor Volksgezondheid en Samenleving Jet Bussemaker, hoogleraar ouderengeneeskunde in Kopenhagen Rudi Westendorp en de voorzitter van het Nederlands Genootschap van Burgemeesters Liesbeth Spies.
En de vooraanstaande wetenschapper en schrijver Michael Ignatieff schreef een boek over datgene wat we nu misschien wel het meest nodig hebben: Troost.
Presentatie: Maaike Schoon
Eindredactie: Lieke Kwant
Er zijn grote zorgen over de snelle verspreiding van de omikronvariant. Daarom gaat vanaf morgen het land opnieuw op slot. Zijn de nieuwe strenge maatregelen nog op tijd? En hoe moeten we onze samenleving inrichten om ervoor te zorgen dat we niet van lockdown naar lockdown gaan? In Buitenhof veldepidemioloog Amrish Baidjoe en burgemeester van Breda Paul Depla.
VNO-NCW voorzitter Ingrid Thijssen en FNV-voorzitter Tuur Elzinga over het coalitieakkoord dat deze week werd gepresenteerd. En hoe kijken zij aan tegen de nieuwe coronamaatregelen?
Oud-Unilever topman Paul Polman behoort tot de top van het internationale bedrijfsleven. En juist dit bedrijfsleven moet volgens hem meer doen tegen de verwoestende effecten van klimaatverandering en ongelijkheid. Daarom schreef hij het boek Netto-positief over hoe je een succesvol en duurzaam bedrijf creëert.
En de nieuwsfoto, deze week gekozen door fotografie-curator Hanneke Mantel.
Presentatie: Maaike Schoon
Lilian moet het gezicht vande Sp blijven, Renske is geen politiek partijquote:Op dinsdag 1 februari 2022 17:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Interessant dat Lilian Marijnissen bij Buitenhof zat om te praten over de Toeslagenaffaire, en niet Renske Leijten. Strategische zet lijkt me?
Niet gezien hoor, maar wat was er onheilspellend aan?quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:42 schreef Joooo-pi het volgende:
Indrukwekkend en onheilspellend interview met Hoogervorst.
De euro is een Franse Frank aan het worden en uit de euro stappen zou mogelijk nodig kunnen zijn. En dat zegt een VVD’er.quote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:44 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet gezien hoor, maar wat was er onheilspellend aan?
quote:Op maandag 27 september 2021 13:50 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben wel fan van de nieuwe presentatrice trouwens. Haar interview in het Engels was ook uitstekend.
Ben wel echt benieuwd wat jullie goed aan haar vinden.quote:Op zondag 28 november 2021 20:14 schreef Joooo-pi het volgende:
Wat een schot in de roos met deze presentatrice. Zeer professioneel en leuk om naar te kijken.
Nu Twan Huys nog ergens dumpen
Dat gaat Nederland nooit doenquote:Op dinsdag 22 februari 2022 20:57 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
De euro is een Franse Frank aan het worden en uit de euro stappen zou mogelijk nodig kunnen zijn. En dat zegt een VVD’er.
Ik vrees dat ik je toch wel een beetje gelijk moet geven idd. Volgens mij postte ik dit nadat ik haar voor het eerst had gezien maar m’n enthousiasme is inmiddels wat afgezwakt. Ze lijkt niet echt in staat om zich echt in te leven in de persoon die ze interviewt, wat idd ook blijkt uit die vreemde gezichten die ze soms uit het niets ineens trektquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Ben wel echt benieuwd wat jullie goed aan haar vinden.Ik vind haar echt vreselijk. Interessante gezichten trekken, bekakt Engels (zoals Frans Timmermans) en slechte vragen. Zelden zo'n slechte interviewer gezien.
Wel een hele mooie vrouw.
Ja ik vind het ook een apart type, lijkt me echt een ijskonijn. Paar jaar geleden woog ze trouwens nog een paar kilo meer.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik je toch wel een beetje gelijk moet geven idd. Volgens mij postte ik dit nadat ik haar voor het eerst had gezien maar m’n enthousiasme is inmiddels wat afgezwakt. Ze lijkt niet echt in staat om zich echt in te leven in de persoon die ze interviewt, wat idd ook blijkt uit die vreemde gezichten die ze soms uit het niets ineens trekt
quote:Straks in #buitenhof
@rusembassynl
Ambassadeur van Rusland in Nederland Aleksander Sjoelgin over Oekraïne.
Kijk om 12:10 uur naar
@NPO1
http://bit.ly/buitenhof-13-maart-22
er is geen enkel land dat het recht heeft een ander demmocratiscch land binnen te vallen en te gaan bombarderenquote:Op zondag 13 maart 2022 12:32 schreef Pedroso het volgende:
Loopt lekker, dit interview.
Ik geloof overigens best dat er ook veel desinformatie vanuit Oekraine maar Rusland is toch echt verantwoordelijk voor deze oorlog.
Ja. Ik heb hem al vaker in Boekestijn en De Wijk (de podcast) gehoord. En ik vind het een man die echt wel weet waarover ie praat.quote:Op zondag 27 maart 2022 12:49 schreef -XOR- het volgende:
Het komt me met pijn in mijn kaken de bek uit, maar ik vind dat Jaap de Hoop Scheffer zijn diplomatieke kundigheid enorm goed heeft ontwikkeld.
Nou ja, dat was de Hoop Scheffers probleem nooit, dacht ik, zijn probleem was dat hij te fatsoenlijk was om de leider van het CDA te zijnquote:Op zondag 27 maart 2022 12:49 schreef -XOR- het volgende:
Het komt me met pijn in mijn kaken de bek uit, maar ik vind dat Jaap de Hoop Scheffer zijn diplomatieke kundigheid enorm goed heeft ontwikkeld.
Maar waarom nodig je iemand uit als je hem op geen enkele manier laat uitpraten. Ik heb het idee dat ze denkt vóór de kijker, de kijker denkt dit, de kijker denkt dat dus ik laat hem niet praten.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:44 schreef Pedroso het volgende:
Normaal hou ik niet zo van interviewers die vooringenomen zijn maar dit deed Maaike Schoon prima. Die Rus is gewoon een marionet van Poetin die alleen maar poep praat met zijn neo-nazi's.
Na Polen en Bulgarije, is nu ook Finland afgesloten van Russisch gas. Is Europa voorbereid als Poetin nog meer landen afsluit? In Buitenhof Eurocommissaris Frans Timmermans over het nieuwe energieplan van de Europese Unie.
De Nederlandse economie stagneert, terwijl we te maken hebben met torenhoge inflatie en een historisch laag consumentenvertrouwen. Stevenen we af op een recessie? Te gast hierover de hoofdeconomen van de drie grootste banken van Nederland: Marieke Blom (ING), Ester Barendregt (Rabobank) en Sandra Phlippen (ABN AMRO).
En de Amerikaanse schrijver Robert Kaplan wordt al meer dan veertig jaar geprezen om zijn uitvoerige geopolitieke analyses. Kaplan waarschuwde ons al in 2016 voor waar Poetin op uit was en riep Europa op om Oekraïne meer te steunen.
De nieuwsfoto is deze week gekozen door de nestor van de Nederlandse fotojournalistiek Vincent Mentzel.
Presentatie: Twan Huys
Zum kotzen bedoel je. Net Frans Timmermans.quote:Op zondag 13 maart 2022 12:46 schreef nostra het volgende:
Waar heeft Schoon haar Engels geoefend? Netjes.
Net een nieuw boekje uit.quote:Op zaterdag 21 mei 2022 18:58 schreef zakjapannertje het volgende:
Robert Kaplan wordt uit de mottenballen gehaald morgen
[..]
https://www.vpro.nl/buitenhof
https://twitter.com/NPORadio1/status/1530580348832292866quote:cChaos op Schiphol
Urenlange wachtrijen, geannuleerde vluchten en steeds meer reizigers die Schiphol proberen te mijden: hoe heeft het zo ver kunnen komen bij Nederlands trots Schiphol en hoe gaat president-directeur van Schiphol
Dick Benschop de enorme problemen oplossen op de nationale luchthaven?
De directeur staat aan het begin van een hele spannende week:
hij is ontboden in Den Haag, want politiek Den Haag is haar geduld volkomen verloren en de komende week is het erop of eronder met de vakbonden.
Dick Benschop
President-directeur Schiphol Groep
© buitenhof / 210621 buitenhof
Geboren 1957
Loopbaan
- President-directeur Shell Nederland
- Staatssecretaris Buitenlandse Zaken
quote:Jaap Goudsmit
Hoogleraar Harvard T.H. Chan School Public Health
© buitenhof / 210207 buitenhof
Geboren 1951
Loopbaan
- Directeur Human Vaccines Project
- Hoogleraar Virologie Aidsonderzoek AMC
- Lid Raad van Bestuur Crucell
- Hoofd Crucell Vaccin Instituut
Publicatie
Een gezonde toekomst. Vijf lessen van corona (2022)
Vrij van Corona (2021)
Eerder in Buitenhof op 7/2/21 over coronavaccinaties en terug naar het nieuwe normaal
Neequote:Op zondag 29 mei 2022 12:23 schreef Radegast het volgende:
Ben ik de enige die bij die Benschop aan Kerstens moet denken?
Misschien is het @Radegast zelf wel.quote:Op donderdag 2 juni 2022 20:26 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Gênant dat deze gozer ons hier op FOK! niet even de credits geeft die we verdienen
Haha dat verhaal ken ik helemaal niet. Zijn daar nog topics/tweets/wat dan ook van te vinden?quote:Op donderdag 2 juni 2022 21:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien is het @:Radegast zelf wel.
Ach, Thijsje Zonneveld jatte het idee om een berg te bouwen eens van Fok.
Er was tijdens/na de Tour van 2011 hier een topic aangemaakt over het bouwen van een berg. Toen verschenen later ineens deze columns:quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:50 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha dat verhaal ken ik helemaal niet. Zijn daar nog topics/tweets/wat dan ook van te vinden?
/ Berg bouwen?quote:Op vrijdag 3 juni 2022 11:50 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha dat verhaal ken ik helemaal niet. Zijn daar nog topics/tweets/wat dan ook van te vinden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |