abonnement Unibet Coolblue
pi_199333070
even maar hier het laatste D66 nieuws uit meierijstad zetten (stond al in vorig topic maar dat ging dus dicht)

Even wat persoonlijk D66 nieuws over mezelf

ik ben verkozen tot lijsttrekker van D66 Meierijstad voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in Maart 2022

https://meierijstad.d66.n(...)-meierijstad-bekend/


en dit was de laatste post zodat we hier weer verder kunnen

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 17:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Succes idd, er is in de grootste gemeente van Noord-Brabant nog behoorlijk wat terreinwinst te boeken voor D66 :)
dankjewel er is inderdaad nog veel winst te boeken.

maar in de afgelopen landelijke verkiezingen waren we de tweede partij van Meierijstad dus de ruimte is er.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 mei 2021 @ 18:40:13 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199333697
Succes ^O^
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 2 juni 2021 @ 05:45:03 #4
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_199713506
Typisch D66. Mooie praatjes altijd over sociaal beleid of over duurzaamheid maar zodra er een zak met geld lonkt verdwijnen dergelijke idealen als sneeuw voor de zon. En niet alleen als een een zak met geld klaarstaat hoor maar ook in formatieprocessen vinden ze bij D66 al snel dat idealen alleen maar in de weg zitten. Ik ken geen andere politieke partij waarbij het contrast tussen woord en daad zo groot is als bij D66.
quote:
Menno Snel werkt nu voor pensioenfonds ABP én de olie-industrie, wat vragen oproept over belangenverstrengeling

Menno Snel maakt zich volgens milieugroep Fossielvrij NL schuldig aan belangenverstrengeling. De oud-staatssecretaris van Financiën wordt voorzitter van Nogepa, de brancheorganisatie van de Nederlandse olie- en gasindustrie.

Nick De Jager 29 mei 2021, 15:22

De vraag is hoe dat te verenigen valt met zijn voorzitterschap van de beleggingscommissie van het ABP, het pensioenfonds voor de overheid en het onderwijs. In die functie heeft Snel (D66) al ‘beslissingen genomen over bedrijven die hij nu gaat vertegenwoordigen’, zegt Hiske Arts van milieugroep Fossielvrij NL. In de toekomst zal dat niet anders zijn, schetst zij.

Zo moest het ABP vorige week stemmen over een Follow This-resolutie die eiste dat de oliemaatschappij Shell sneller werk maakt van klimaatverandering. In tegenstelling tot bijvoorbeeld het Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW), toonde het ABP zich daar geen voorstander van. Dat Snel nog geen twee weken later een nevenfunctie in de olie-industrie aanvaardt, is tegen die achtergrond saillant.

Ethisch onverantwoord
Voornamelijk vanuit universiteiten kreeg het ABP de laatste maanden veel kritiek op zijn beleggingskeuzes. Het personeel van de Wageningen University & Research stipte in maart aan dat het fonds in grote Braziliaanse vleesbedrijven investeert, die een aanzienlijke rol zouden spelen in het kappen van bos in het Amazonegebied. Daardoor voelt doceren over de gevolgen van ontbossing ‘moeilijk en ethisch onverantwoord’, zo schreven de hoogleraren en onderzoekers in een petitie, die door meer dan 400 personeelsleden werd ondertekend.

Ook zo’n vijfhonderd hoogleraren van de TU Delft hekelden de gang van zaken. ‘We vinden het onacceptabel dat met grote hoeveelheden van ons pensioengeld investeringen worden gesteund die diametraal ingaan tegen het stoppen van klimaatverandering’, schreven zij in een brief.

Het pensioenfonds zegt ‘in dialoog’ te zijn met zijn kritische deelnemers, ‘om toe te lichten hoe wij het beleggingspakket willen verduurzamen’. Die gesprekken worden ‘niet gehinderd of verstoord door de nevenfunctie die meneer Snel heeft aanvaard’, zegt een woordvoerder.

Het werk voor het fonds is parttime, waardoor het bestuurders vrij staat ook andere werkzaamheden te zoeken. Volgens een woordvoerder vindt er een ‘uitgebreide toetsing’ plaats of verschillende activiteiten verenigbaar zijn. Bij Snel zag het pensioenfonds geen obstakels. Het wil niet zeggen waaruit zo’n toetsing bestaat.

Wat zal meespelen in het positieve oordeel, is dat het ABP en Nogepa op vergelijkbare wijze tegen de ‘weg naar een duurzame energievoorziening’ aankijken. De klimaatdoelen van 2050 moeten naar hun idee worden gehaald, maar een ambitieuzer doel vinden beide instanties ‘maatschappelijk gezien’ niet verantwoord.

Snel wil tegenover de Volkskrant niet reageren. Tegen de NOS zei hij via zijn nieuwe functie juist een impuls te kunnen geven aan ‘mijn vergroeningsagenda’. ‘Dat niet iedereen hier hetzelfde over denkt, is niet verrassend’, vindt hij.

Afkoelingsperiode
Ook in Den Haag zal Snels benoeming tot gefronste wenkbrauwen leiden. Hij trad eind 2019 af als staatssecretaris van Financiën vanwege de toeslagenaffaire. Normaal gesproken mag een politicus tot twee jaar na vertrek geen zakelijke contacten met zijn voormalige ministerie onderhouden, een zogenoemde ‘afkoelingsperiode’. Om technische redenen is die regel nu opgeschort. Daardoor komt D66, fervent voorstander van groene energie, wel heel snel zijn voormalige staatssecretaris tegen als belangenbehartiger van de gas- en oliebranche.

Ook voormalig minister van Medische Zorg Bruno Bruins heeft al een lobbyfunctie op bekend terrein: hij werd in januari benoemd tot lid van de raad van commissarissen bij Intravacc, het Nederlandse overheidsinstituut voor vaccinonderzoek.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 16:32:01 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199897805
Hoe zou men in de D66-fractie aankijken tegen alle rookwolken die momenteel opstijgen uit het CDA?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 17:01:29 #6
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199898125
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 16:32 schreef Perrin het volgende:
Hoe zou men in de D66-fractie aankijken tegen alle rookwolken die momenteel opstijgen uit het CDA?
De beloning van het vormen van een blok tegenover de bakken kritiek van buitenaf vs het huichelende meewaaien met de schreeuwende winden, is de mooie tegengesteldheid tilussen D66 en CDA.

Niemand is zo onredelijk veel aangevallen als eerst Jetten en daarna Kaag door allerhande tuig op het internet en op trekkers en geen moment heeft het D66 aangezet tot een koerswijziging, met zetelwinst en een sleutelpositie tot gevolg. Het CDA is de andere tijdlijn, wat er fout had kunnen gaan.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 17:02:34 #7
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_199898138
President of what?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 15 juni 2021 @ 17:07:16 #8
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199898194
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:01 schreef VoMy het volgende:

[..]

De beloning van het vormen van een blok tegenover de bakken kritiek van buitenaf vs het huichelende meewaaien met de schreeuwende winden, is de mooie tegengesteldheid tilussen D66 en CDA.

Niemand is zo onredelijk veel aangevallen als eerst Jetten en daarna Kaag door allerhande tuig op het internet en op trekkers en geen moment heeft het D66 aangezet tot een koerswijziging, met zetelwinst en een sleutelpositie tot gevolg. Het CDA is de andere tijdlijn, wat er fout had kunnen gaan.
Verder is het CDA zowel een politieke concurrent als een zeer waarschijnlijke regeringspartner, dus echt vol overgeven aan leedvermaak zal het waarschijnlijk ook niet zijn.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 17:20:49 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199898334
Ik denk dat ze niet onverdeeld blij zijn met deze gebeurtenissen. Leuk als je concurrent klappen krijgt. Maar dit geknoei is zo ernstig dat het voor de hele politiek schadelijk is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 juli 2021 @ 11:48:15 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200357516
De Koning deelt mede.


Tom De Bruijn heeft een groot staat van dienst en
Steven van Weyenberg wordt beloond :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_201394562
Haha onze Christenbroeders en -zusters hebben al een filmpje (zie YouTube) met Hexit gemaakt.
(Ik kan wel lachen om deze vondst).
Terwijl zuster Ank (CDA) nog gewoon in het kabinet blijft. Gisteren op tv (Nieuwsuur geloof ik): Waarom Sigrid wél weg en Ank niet? Dat is een kwestie van een verschillende morele meetlat die de bewindspersonen voor zichzelf hanteren.
Pak je bezemsteel en vlieg op met je Hexit.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 november 2021 @ 21:10:58 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202103850
Congres helaas afgelast ;(
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202107322
ja erg jammer dat het is afgelast, had er eigenlijk wel heel veel zin in.

Maar ik snap de beslissing wel.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_202114858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 21:10 schreef borisz het volgende:
Congres helaas afgelast ;(
Er komt een digitale versie voor in de plaats haal ik uit dit berichht;

https://www.ad.nl/politie(...)eiderschap~af9051c5/

Verder wel hilarisch dat binnen D66 zelf ook nog volstrekt onduidelijk is wat dat nieuwe leiderschap nou inhoudt en dat men zich vooral nergens aan vast wil leggen.

Een goed congres toegewenst.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2021 18:21:46 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 10 november 2021 @ 18:25:52 #15
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202114915
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 18:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Er komt een digitale versie voor in de plaats haal ik uit dit berichht;

https://www.ad.nl/politie(...)eiderschap~af9051c5/

Verder wel hilarisch dat binnen D66 zelf ook nog volstrekt onduidelijk is wat dat nieuwe leiderschap nou inhoudt en dat men zich vooral nergens aan vast wil leggen.

Een goed congres toegewenst.
Ja. Maar congressen zijn er om eerst koffie en daarna bier te drinken met mensen die je al een tijd niet meer gezien hebt. Alles er om heen is bijzaak :P Digitaal streampje kijken heb ik geen zin in. Inmiddels andere plannen, maar mocht ik smiddags toch wel al thuis zijn zal ik het opzetten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 11 november 2021 @ 17:49:02 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202129286
Victor Everhardt is voorzitter geworden.

Ook mijn keuze. Die Janarthan Sundaram was iets teveel bezig met slachtoffer van de blanke middelbare mannen spelen.
pi_202138689
ik heb gestemd op Janarthan Sundaram jammer dat hij het niet is geworden

ik vind die Victor Everhardt maar een saaie kerel zonder duidelijke visie wat hij nu precies wilde doen. het goede van Janarthan vond ik juist dat hij naar de kleinere afdelingen wilde gaan om die te steunen en ik denk ook echt dat voor D66 daar de lange termijn winst zit. en niet in Amsterdam of andere grote steden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_202138732
Wat hadden ze beide te zeggen over de inhoud van nieuw leiderschap?
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:55:39 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202139103
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:25 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik heb gestemd op Janarthan Sundaram jammer dat hij het niet is geworden

ik vind die Victor Everhardt maar een saaie kerel zonder duidelijke visie wat hij nu precies wilde doen. het goede van Janarthan vond ik juist dat hij naar de kleinere afdelingen wilde gaan om die te steunen en ik denk ook echt dat voor D66 daar de lange termijn winst zit. en niet in Amsterdam of andere grote steden.
Wel eens dat Everhardt een dramatisch saaie campagne voerde. Maar hij is een sterke bestuurder dus daar heb ik wel vertrouwen in. Die toon die Sundaram aansloeg "tegen establishment" bevalt me niet zo. Van dat soort gestook wordt niemand beter en daarbij is de partijtop sinds het vertrek van Pechtold toch wel aardig ververst.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
Wat hadden ze beide te zeggen over de inhoud van nieuw leiderschap?
Vast iets waar jij weer een of andere verzuurde reactie op kan geven.
pi_202139143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vast iets waar jij weer een of andere verzuurde reactie op kan geven.
Wellicht wel, wellicht niet. Menig D66 lid zal hier inmiddels toch ook zijn/haar vraagtekens bij zetten.
pi_202655695
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:58 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Wellicht wel, wellicht niet. Menig D66 lid zal hier inmiddels toch ook zijn/haar vraagtekens bij zetten.
Bij een slogan? Neuh.

Menig D66 stemmer zal zich echt wel realiseren dat de partij niet veel te zeggen heeft over nieuw leiderschap als de partij van de zittend MP groter is geworden. Tuurlijk was Kaag 1 beter geweest, maar zo ver is het niet gekomen en dan moet je gewoon beginnen met regen en niet eindeloos die slogan weer uit de sloot trekken :')
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_202655789
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 21:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Bij een slogan? Neuh.

Nee, niet de slogan zelf. Het totale gebrek aan inhoud van die slogan.
pi_204733888
twitter


Vreemd besluit van het bestuur. Zo trek je enkel meer aandacht. Linksom of rechtsom komt het toch wel uit.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 11:23:01 #24
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_204741759
Nieuwe integriteitskwestie D66: klachten over Europarlementariër Samira Rafaela

Doofpot66
quote:
NRC schrijft dat het bestuur de conclusies van de integriteitscommissie over Rafaela morgen niet wilde bespreken, maar "meerdere betrokkenen" zouden erop hebben aangedrongen om de bevindingen uit het rapport vóór zondag al naar buiten te brengen.
Dus we hebben allemaal integriteitskwesties en dan denkt niemand bij D66, laten we de vlucht naar voren nemen en alle gevallen op tafel gooien ipv het in doofputten proberen te stoppen. Rapport is 3 mei opgeleverd dus dit speelt al maanden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')